abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153825578
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 21:09 schreef Izzy73 het volgende:
Dat zal dan meteen de laatste keer zijn dat ze de tour in Nederland laten starten.
Prima toch? Het is namelijk dikke onzin dat de Tour de France in Nederland start. En dan hebben we nog niks gezegd over hoe de wielersport door doping totaal is verziekt.
pi_153825656
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima toch? Het is namelijk dikke onzin dat de Tour de France in Nederland start. En dan hebben we nog niks gezegd over hoe de wielersport door doping totaal is verziekt.
Wielrennen wordt minder doping gebruikt dan andere sporten.
pi_153825732
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 21:25 schreef BabeWatcher het volgende:
Politie en wielrenners, het is allemaal tuig.
pi_153825894
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wielrennen wordt minder doping gebruikt dan andere sporten.
Wielrennen is de sport waarvan de grootste wedstrijd 7 jaar op rij geen winnaar kent als gevolg van dopingschandalen. Noem mij één andere sport waarvoor dat ook geldt en ik stel je meteen in het gelijk.

Tot die tijd: TDF / Eerbetoon aan de grootste Tour-held ooit

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2015 10:52:29 ]
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 11:07:47 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153826155
dat doping verhaal lijkt me hier ff weinig relevant eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:16:36 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_153826295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wielrennen is de sport waarvan de grootste wedstrijd 7 jaar op rij geen winnaar kent als gevolg van dopingschandalen. Noem mij één andere sport waarvoor dat ook geldt en ik stel je meteen in het gelijk.

Armstrong moest bloeden van de organisatie omdat hij de grootste vis was die je maar kon bedenken en de Fransen uit de historie had gefietst.

Hij was niets meer en minder dan de rest. Hele peloton zat aan de pep. Haal die pep weg en hij was nog steeds de beste. Kwestie van een simpele vergelijking.
Pantani, Ulrich, Riis, Indurain, Contador... Al die grote renners zijn betrapt. Maar dacht je dat de Kannibaal, Coppi en Anquetil echt schoon waren?
Het hele wielrennen in die jaren was een complete pillen optocht, profs en amateurs en bijna niemand uitgezonderd.
Voetbal uit de jaren 60, 70 en 80 was ook zo goor als maar kon. Statements van die generatie zijn dat ze niet eens wisten wat ze van de clubarts kregen, 'maar ze gingen als de brandweer en konden 's avonds niet slapen van de adrenaline'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_153826328
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:34:51 #58
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_153826647
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 21:09 schreef Izzy73 het volgende:
Dat zal dan meteen de laatste keer zijn dat ze de tour in Nederland laten starten.
Het zou fantastisch zijn als de agenten naast hun welverdiende loonsverhoging ook dit voor elkaar zouden krijgen. Sterker nog, laten we het koppelen. Als de tour wordt afgeblazen gaat het geld wat daar voor gereserveerd was naar de politie.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:12:33 #59
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_153827605
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 03:48 schreef Nober het volgende:

[..]

Staande houden, gegevens checken en indien nodig arresteren. Prima actie dus, die wielrenners moeten niet denken dat ze boven de wet staan terwijl ze onze wegen gebruiken.
:D alle renners controleren op ID papieren. Niet bij je? Mee naar het bureau _O-
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:13:49 #60
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_153827630
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:07 schreef sp3c het volgende:
dat doping verhaal lijkt me hier ff weinig relevant eerlijk gezegd
Mwoa, voor de politie en hun actie eigenlijk niet.
Doping gebruiken is fraude. En ook dat valt binnen de taken van de politie.
pi_153827815
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mjah, als ze de atletiekwereld wat beter zouden doorspitten ben ik bang dat daar ook alle medaillewinnaars van de laatste 50 jaar uit de boeken gehaald kunnen worden, minimaal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_153827837
Verder is de politie natuurlijk altijd en overal een irritante aanwezigheid, ants on a picknick, en dat zal daar dus niet anders zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:24:36 #63
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153827877
quote:
Hinault, dat was een baasje.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153828023
Ze mogen blij zijn dat ze überhaupt geld krijgen voor zo'n kakkerlakkenbaan.
Conscience do cost.
pi_153828299
Ik denk dat de politie-agentjes hun eigen ruiten ingooien met dit domme gedrag. Mijn voorstel: de marechausse inzetten om politie-agenten te arresteren, als ze zich verzetten dan zet je de bijzondere bijstandseenheid in. 8-)
Als een groep vuilnismannen zo zou demonstreren dan zouden die mensen direct worden gearresteerd, de politieagentjes maken misbruik van het feit dat zij normaal gesproken degenen zijn die die arrestaties uitvoeren, dan moeten we het leger (de millitaire politie, om de een of andere reden in Nederland marechaussee genoemd) dat maar laten doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153828402
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:30 schreef ems. het volgende:
Ze mogen blij zijn dat ze überhaupt geld krijgen voor zo'n kakkerlakkenbaan.
In het algemeen heb ik sympathie voor stakers maar de politie-agenten hebben weinig redenen om te klagen, ze krijgen best ok betaald (veel toeslagen) in verhouding tot het niveau waarop ze functioneren (verschillende salarissen voor verschillende segmenten) en ze hebben geheel vrijwillig ervoor gekozen om zichzelf afhankelijk te maken van de grillen van de politieke passanten, ze kunnen ook in de privésector werken.
Van mij mogen ze desalniettemin rustig staken maar misbruik niet het feit dat niemand je kan arresteren door iets te doen waarvan je weet dat geen enkele andere groep hiermee weg zou komen. Als de politiek een beetje kloten heeft dan trekt die zich niets aan van de staking en geeft ze volgend jaar geen inflatiecompensatie indien ze doorgaan met dit soort acties of zet ze de marechaussee in om dit soort acties te beëindigen. Stipheidsacties of een maand lang geen bonnen schrijven, prima. Niet dit soort fratsen.
#NoDAPL
pi_153832359
De belachelijkste eis van de politiebonden is, dat ze net zolang doorgingen met de acties totdat op de zenders zal worden gemeld dat de politie actie voert voor een betere CAO
pi_153832428
quote:
Mijn eerdere quote is helemaal fout, ik heb de foto verward met een ander moment.
pi_153832558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 06:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Agenten hebben groot gelijk, de schoonmaak cao is nog beter dan hun cao.
En dus????
Zijn schoonmakers minder dan agenten?
Als je voor een beroep kiest, weet je wat voor loon daar ongeveer bij hoort. En als je dat niet bevalt, kies je wat anders....
Schoonmakers moeten soms met gevaarlijke stoffen werken in afgesloten ruimtes. Agenten vertoeven in de buitenlucht....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_153834068
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En dus????
Als je voor een beroep kiest, weet je wat voor loon daar ongeveer bij hoort. En als je dat niet bevalt, kies je wat anders....
Schoonmakers moeten soms met gevaarlijke stoffen werken in afgesloten ruimtes. Agenten vertoeven in de buitenlucht....
Alleen een beetje jammer dat er de afgelopen 4 a 5 jaar niet een loonsverhoging is geweest, omdat zij meer dan een steentje hebben bijgedragen aan de crisis. Zonder morren he? Nu lijkt de crisis voorbij, en de minister biedt voor zo ver ik weet helemaal niks.

Ohja, wat trouwens ook een wet is: Hoe slechter het loon van agenten (of welke overheidsdiener dan ook) is, des te meer agenten vatbaarder worden voor corruptie.

Wat ik eerder al las: publieksvriendelijke acties heeft Den Haag hard om gelachen, ik ben benieuwd of dit door mag gaan, en wat er nog meer gaat volgen.
pi_153834110
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 17:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Alleen een beetje jammer dat er de afgelopen 4 a 5 jaar niet een loonsverhoging is geweest, omdat zij meer dan een steentje hebben bijgedragen aan de crisis. Zonder morren he? Nu lijkt de crisis voorbij, en de minister biedt voor zo ver ik weet helemaal niks.

Ohja, wat trouwens ook een wet is: Hoe slechter het loon van agenten (of welke overheidsdiener dan ook) is, des te meer agenten vatbaarder worden voor corruptie.

Wat ik eerder al las: publieksvriendelijke acties heeft Den Haag hard om gelachen, ik ben benieuwd of dit door mag gaan, en wat er nog meer gaat volgen.
In het bedrijfsleven zijn de lonen ook zo'n beetje bevroren.
En mijn grief ging meer over het denigrerend doen richting schoonmakers.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_153834184
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:46 schreef Idisrom het volgende:
De belachelijkste eis van de politiebonden is, dat ze net zolang doorgingen met de acties totdat op de zenders zal worden gemeld dat de politie actie voert voor een betere CAO
Daarom hoeft de overheid van mij geen enkel geduld met deze stakers te hebben. De marechaussee inzetten om hen te arresteren als ze de Tourstart hinderen en wat mij betreft het bevriezen van de salarissen (verlaging via inflatie) er bovenop als ze door blijven gaan met dit kinderachtige gedrag. Ze mogen staken maar doe het op een volwassen manier en misbruik niet je functie hiervoor.
#NoDAPL
pi_153834258
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En dus????
Jij hebt gelijk! Het risico van het vak politie-agent wordt schromelijk overschat. Moet je nagaan dat dit een vergelijking is voor de USA waar je als politie-agent, mede dankzij je eigen optreden en de keuze van de eigen overheid om vuurwapenbezit en vuurwapengebruik (inbreker) toe te staan, veel meer risico loopt dan in het veilige Nederland.

Bron: https://www.vox.com/2014/(...)s-are-more-dangerous

In Nederland zijn er al heel erg lang geen politie-agenten omgekomen in de line of duty, de laatste politie-agenten die verongelukten verongelukten in het vekeer of tijdens een uitstapje (abseilen ging mis) of iets dergelijks, niet in de line of duty. In Nederland overlijdt ongeveer 1 politie-agent per jaar tijdens de werkuren (uitstapjes en training meegeteld) door een niet-natuurlijke oorzaak.
https://nl.wikipedia.org/(...)litiefunctionarissen
Sorteer het op datum. ;)
#NoDAPL
pi_153834261
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarom hoeft de overheid van mij geen enkel geduld met deze stakers te hebben. De marechaussee inzetten om hen te arresteren als ze de Tourstart hinderen en wat mij betreft het bevriezen van de salarissen (verlaging via inflatie) er bovenop als ze door blijven gaan met dit kinderachtige gedrag. Ze mogen staken maar doe het op een volwassen manier en misbruik niet je functie hiervoor.
Juist. Staken moet mogen, behalve als Bram van Loon vindt dat het kinderachtig wordt. Gelukkig hebben we een rechter die gaat oordelen of dit mag ja of nee, en daar hebben we het maar mee te doen
pi_153834341
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 17:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Juist. Staken moet mogen, behalve als Bram van Loon vindt dat het kinderachtig wordt.
Nee, behalve als mensen misbruik maken van het feit dat zij niet gearresteerd kunnen worden voor dezelfde handlelingen als waarvoor elke andere stakingsgroep wel gearresteerd zou worden. Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen dat ik het daarover had? Ze mogen stiptheidsacties voeren of niet opdagen op het werk, ze mogen niet het maatschappelijke verkeer lamleggen. Als de politie-agenten normaal gesproken andere stakers zou arresteren als ze de TdF verstoren, wat ze gegarandeerd zouden doen, dan moet nu maar de marechaussee die opdracht krijgen.

quote:
Gelukkig hebben we een rechter die gaat oordelen of dit mag ja of nee, en daar hebben we het maar mee te doen
Alsof de poltie het oordeel van de rechter zou afwachten als vuilnismannen, schoonmakers, postbezorgers, bouwvakkers of productiemedewerkers de TdF lam zouden leggen voor een staking. Jij begrijpt toch ook wel dat de politie dan direct zou optreden zonder eerst het oordeel van de rechter af te wachten? Ik moet bovendien nog zien of dat ze luisteren naar het oordeel van de rechter indien de rechter het verbiedt.

Hoe dan ook is het bijzonder dom van deze vakbond, als die mensen een beetje intelligent zouden zijn dan zouden ze juist proberen om de steun van het volk te krijgen. Met deze opstelling maken ze van zichzelf een pispaaltje, dat is niet handig als dat volk je betaalt. Staak op een manier dat je enkel de overheid hiermee hebt, zorg ervoor dat het volk niet de dupe wordt. Misbruik geen sportieve evenement hiervoor en gedraag je naar je leeftijd!
#NoDAPL
pi_153834418
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, behalve als mensen misbruik maken van het feit dat zij niet gearresteerd kunnen worden voor dezelfde handlelingen als waarvoor elke andere stakingsgroep wel gearresteerd zou worden. Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen dat ik het daarover had? Ze mogen stiptheidsacties voeren of niet opdagen op het werk, ze mogen niet het maatschappelijke verkeer lamleggen. Als de politie-agenten normaal gesproken andere stakers zou arresteren als ze de TdF verstoren, wat ze gegarandeerd zouden doen, dan moet nu maar de marechaussee die opdracht krijgen.
Als jij wilt staken, en je werkgever wilt dat niet, dan gaan jullie naar de rechter, en die beslist of de staking mag.

Als de rechter toestemming geeft voor deze actie is deze gewoon legitiem. Wordt toestemming niet gegeven, en ze doen het toch, dan zullen er best maatregelen volgen.
  donderdag 25 juni 2015 @ 19:18:05 #77
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153837121
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Van mij hoeft die tour ook niet in Nederland te starten nee, ik kijk sowieso bijna geen wielrennen meer de laatste jaren met al die dopingschandalen. Af en toe een bergetappe in de Tour maar that's it. De politie kan beter een keer een goede actie doen en laten zien dat ze een loonsverhoging verdienen ipv veroordeelden weigeren vast te zetten zelfs als ze erom smeken.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 21:27:58 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153840990
Zolang ze maar een rondje Frankrijk doen zie ik het probleem niet
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 21:30:11 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153841038
Daarnaast smeekt de politie niet om loonsverhoging, ze eisen het

das toch wat anders
pi_153841158
Het zou i.i.g. wel erg ironisch zijn als politieagenten zich tijdens een staking bewust niet aan de wet houden.
pi_153841303
Terecht. Het is voor de mensen in de laagste loonschalen bijna niet meer op te brengen. Al 5 jaar geen cent erbij, zelfs geen inflatiecorrectie. Bijstandstrekkers hebben het zowat beter. Tijd van hesje aan en boe roepen is voorbij.
pi_153841341
Maar misschien kunnen ze eens massaal staken op het moment dat er net een kind is ontvoerd. Wellicht schikt dat de minister beter. Heeft het publiek geen last van.
pi_153841365
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De salarissen zijn al 5 jaar bevroren en zonder CAO blijft dat zo

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 25-06-2015 21:45:27 ]
pi_153841407
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 17:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Juist. Staken moet mogen, behalve als Bram van Loon vindt dat het kinderachtig wordt. Gelukkig hebben we een rechter die gaat oordelen of dit mag ja of nee, en daar hebben we het maar mee te doen
Hear hear. Dat slappe betoogje van Bram hangt enkel van aannames aan elkaar.
pi_153841441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 21:13 schreef crystal_meth het volgende:
leger inzetten, agenten oppakken en in cellen met zware criminelen plaatsen. oO/
Vervang agenten door politici en we hebben een deal.
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 21:48:00 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153841457
Zoveel lijken ze niet eens van plan te zijn

Beetje trollen vóór de start en controles voor de bobo's ... heeft verder niemand last van

wmb slingeren ze al die figuren op de bon omdat ze geen licht op de fiets hebben :P
pi_153841483
Beter blijven ze gewoon staken tijdens het voetbal. Gewoon een seizoen lang de competitie stilleggen.
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 21:53:42 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153841595
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:49 schreef Nielsch het volgende:
Beter blijven ze gewoon staken tijdens het voetbal. Gewoon een seizoen lang de competitie stilleggen.
zou ik geen mooie actie vinden maarde boel net als hier wat vertragen wel

zeker de europese wedstrijden
pi_153841741
quote:
Dat zou ik eerlijk gezegd een beter idee vinden. Dan wordt namelijk benadrukt hoe onmisbaar de politie is om chaos te voorkomen, ipv. dat agenten zelf actief voor chaos zorgen.
pi_153842304
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De salarissen zijn al 5 jaar bevroren en zonder CAO blijft dat zo
Oké, dat is best wel lang. Dat komt neer op een salaris van ongeveer 86-87% (ik had geen zin om voor elk percentage exact 100 - X uit te rekenen dus ik heb even geschat) in vergelijking met 5 jaar geleden als dat klopt.
http://nl.inflation.eu/in(...)latie-nederland.aspx
Er zijn veel meer groepen die de broekriem moeten aanhalen (1/3de minder budget onderwijs, leger, studenten, minima...) en misschien waren de arbeidsvoorwaarden wel wat royaal voor die tijd maar ik begrijp heel erg goed hun onvrede. Maak dan je zaak hard naar het publiek toe dat het salaris inmiddels te laag is geworden in plaats van het publiek tegen je in het harnas te jagen.
#NoDAPL
pi_153842333
quote:
Goed idee, laat de pleuris maar uitbreken. Daarom kiezen ze ook een wielerwedstrijd uit, staken moet natuurlijk wel leuk blijven.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_153842348
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hear hear. Dat slappe betoogje van Bram hangt enkel van aannames aan elkaar.
Onzin. Ik heb aangegeven dat ze het recht hebben om te staken maar dat het bijzonder fout is om je machtspositie als arresteerder te gebruiken om iets te doen waarvoor jij ieder ander zou arresteren. Kom op Niels, jij bent toch snugger genoeg om die gedachtegang te volgen. Het ging en gaat mij niet om de hoogte van hun salaris en het al dan niet terecht zijn van hun onvrede, het ging en gaat mij om de manier waarop ze die onvrede uiten. Doe dat zoals elke andere beroepsgroep dat doet: stiptheidsacties en niet komen opdagen op je werk. Doe dat niet door een internationaal feestje te verpesten terwijl je verdomd goed weet dat als schoonmakers of postbezorgers dat zouden doen dat jij dan degeen bent die hen arresteert. Moet ik het nog meer in Jip- en Janneketaal uitleggen of worden mijn woorden weer verdraaid?
#NoDAPL
pi_153842445
quote:
Kijk, dat zou nu wel een legitieme actie zijn. Mij zou je niet horen klagen, ook al ben ik een voetballiefhebber. Alleen houden ze het geen seizoen lang vol, zo goed is de stakingskas nu ook weer niet gevuld. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zou ik eerlijk gezegd een beter idee vinden. Dan wordt namelijk benadrukt hoe onmisbaar de politie is om chaos te voorkomen, ipv. dat agenten zelf actief voor chaos zorgen.
Dat was dus heel mijn punt maar dat was blijkbaar te hoog gegrepen voor Niels en Toefjes.
Daarnaast vind ik het juridisch en maatschappelijk niet in de haak dat je iets doet waarvan je weet dat geen enkele andere groep ermee wegkomt en jij wel omdat jij de arresteerder bent.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-06-2015 22:29:14 ]
#NoDAPL
pi_153842489
Staken is een zwaktebod en je ziet altijd dezelfde groepen. Ik heb nog nooit mensen van een reisbureauketen zien staken ook al werken die hun hele leven al voor een hongerloon. Hoe vaak heeft de NS wel niet gestaakt, ken een machinist die zich nu nog rot lacht met al z'n verworvenheden en gaat 3 keer per jaar op vliegvakantie.. Politie had het overigens nooit slecht en nu is het inderdaad wat minder, echter staat het ze vrij om ergens anders te gaan werken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_153842533
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:25 schreef kawotski het volgende:
Staken is een zwaktebod en je ziet altijd dezelfde groepen. Ik heb nog nooit mensen van een reisbureauketen zien staken ook al werken die hun hele leven al voor een hongerloon. Hoe vaak heeft de NS wel niet gestaakt, ken een machinist die zich nu nog rot lacht met al z'n verworvenheden en gaat 3 keer per jaar op vliegvakantie.. Politie had het overigens nooit slecht en nu is het inderdaad wat minder, echter staat het ze vrij om ergens anders te gaan werken.
De NMBS, de Belgische collega's van de NS, maken er zelfs een jaarlijks ritueel van, altijd op de momenten dat ze vrij willen hebben. :?

Het probleem met bepaalde beroepsgroepen is dat die hun maatschappelijke postie misbruiken om betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen. Staak als machinisten en heel maatschappelijk verkeer ligt plat. Staak als schoonmaker en de maatschappij heeft er geen last van, enkel dat ene bedrijf en wat klanten. Politie-agenten willen nu ook hun maatschappelijke positie misbruiken. Doe gewoon een tijdje werk niet en als heel het maatschappelijk verkeer plat ligt doordat je je werk niet doet staak dan op een andere manier, in het geval van de politie bijvoorbeeld door geen boetes uit te delen. Dat komt ook hard aan bij de overheid maar de rest van de maatschappij heeft er weinig last van. Als conducteur kan je weigeren om kaartjes te controleren in plaats van dat je niet komt werken en de NS daarom besluit om geen treinen te laten rijden.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-06-2015 22:32:33 ]
#NoDAPL
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 22:41:39 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153843063
geen boetes uitschrijven voelt zo'n politicus helemaal niets van, dan moet hij ergens anders in zijn budget een streepje doorzetten ... big deal, prima uit te leggen ook

geklier bij dit soort prestigeproject is heel wat vervelender want dan raak je het ego van die figuren en Henk en Ingrid merken er verder niets van want het kost verder ook niemand iets
pi_153843498
"prestigeproject"

Is dit soms een verkapt topic van wielrenners vs. wielrenhaters? :?
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:59:38 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153843656
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:55 schreef Igen het volgende:
"prestigeproject"

Is dit soms een verkapt topic van wielrenners vs. wielrenhaters? :?
Voor de gemeente Utrecht is dit natuurlijk wel degelijk een PR-stunt en een prestigeproject. Alleen wel een hele leuke.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 25 juni 2015 @ 23:08:04 #99
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153843923
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
in het geval van de politie bijvoorbeeld door geen boetes uit te delen. Dat komt ook hard aan bij de overheid
Welnee, dat is maar een schamel bedrag.
1 miljard euro in 2013, waarvan het meerendeel geautomatiseerd die ook bij een staking doorlopen.
dat is een half procent van de begroting.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_153844277
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor de gemeente Utrecht is dit natuurlijk wel degelijk een PR-stunt en een prestigeproject. Alleen wel een hele leuke.
Hmm. Ik ging ervan uit dat de organisatie de organisatiekosten in principe wel op zich zou nemen. Maar ik zie nu dat de gemeente er iets van 15 miljoen euro aan uitgeeft. Dat maakt het wel een ander verhaal. :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')