abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:57:35 #201
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_153817398
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[quote]1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:17 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Arbeider gespot. :')

Los van dat, wat wil je daarmee zeggen? Enig idee wat die man heeft gestudeerd?
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia:

De Boer behaalde zijn gymnasiumdiploma en studeerde daarna econometrie en openbare financiën aan de Vrije Universiteit te Amsterdam.

Okee? Wat nu? Moeten we nu respect voor hem hebben? :')

Zijn opleidingsniveau maakt zijn domme uitspraken alleen maar erger. Hij zou beter kunnen weten.
daarom dat is geen werken , hij heeft geleerd en ik heb ervaring :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_153823552
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gebeurd in Rotterdam niet hoor. De Roteb veegt nog precies evenveel als vroeger. Alleen vroeger was het dan na verloop van tijd weer een zooi voordat ze weer langskwamen. Nu zie ik elke week zeker 2x zo'n groep bijstandsgerechtigden met van die fluorescerende hesjes de grootste rommel opruimen.

En wat betreft aspergesteken zullen er ook weinig Nederlanders hun baan verliezen.
Ruim jij je eigen rommel niet op dan? Dat pleur je toch niet zomaar op straat?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153823578
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:13 schreef Lutalo het volgende:

[..]

In Rotterdam wel hoor. Één van de zegeningen van de multiculturele samenleving, nu ook overgenomen door de autochtone paupers.
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:34:48 #204
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_153823738
In een ander stukje is hij ook nog trots op de Oost-Europeanen die hier al het werk doen die "wij" Nederlanders
niet willen doen...

Ik zou zeggen, ga eens bij een willekeurig transportbedrijf langs en kijk eens waarom daar voornamelijk alleen maar Oost-Europeanen werken.....

Of zou hij de criminele sector bedoelen.....?
  Admin donderdag 25 juni 2015 @ 09:11:25 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_153824204
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Of de Noord Oostpolder.

Nederland eind 19e, begin 20e eeuw is toch echt iets wat zwaar ontbreekt in geschiedenisonderwijs. Kinderwetje van van Houten en Indonesië, dat is het eigenlijk wel.
Deportatie van de zgn asocialen.

Mensen zijn slecht op de hoogte van onze geschiedenis.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_153824237
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:13 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Wat is dat nu voor een vraag? Uiteraard ruim ik mijn eigen rommel op. Alleen niet iedereen doet dat, helaas.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_153824488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

Deportatie van de zgn asocialen.

Mensen zijn slecht op de hoogte van onze geschiedenis.
Lekker onder dwang reïntegreren in pareltjes als Frederiksoord en Willemsoord. Hans de Boer ziet het graag terugkeren. Een soort moderne slavernij.

Geen werk? Verplicht tewerkgesteld worden in de glastuinbouw. En bij weigering ga je maar lekker dood. Goedkope arbeid, wat wil je nog meer als werkgever?
pi_153824809
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat dat tevergeefs zou zijn.

Teveel mensen zitten vastgeroest in hun economische denken en in hun vooroordelen en clichébeelden ten aanzien van belastingbetalen en uitkeringsgerechtigden.

Wellicht ben ik een pessimist, maar deze neoliberale "logica" zal nog wel jarenlang aanhouden denk ik.
Calvijn is al heel erg lang dood, maar zijn invloed is nog springlevend.....

Verder zijn er wel heel erg veel aanhangers en/of sympathisanten van het Neo-liberalisme. Zowel in NL, als daarbuiten.
pi_153825075
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:52 schreef Ryan3 het volgende:
fritswester twitterde op woensdag 24-06-2015 om 15:50:33 VNO-NCW voorman Hans de Boer biedt excuses aan voor woord #labbekakken in relatie tot werklozen reageer retweet
Maar hij biedt géén excuses aan voor de mentaliteit die daarachter steekt: werklozen zijn per definitie lui.

Wat zijn zulke excuses eigenlijk waard, kun je je dan afvragen....
pi_153825175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, tijdje geleden op radio1 was er zo'n rapportage over tuinders, die het liefst vanwege bovengemelde redenen geen NL'ers meer willen. Wat ze verzwijgen is dat ze ook een boel fiscale voordelen hebben als ze MOE-landers aannemen, waardoor de arbeidskosten aanzienlijk lager uitvallen. Ondanks dat minister Asscher kennelijk de enige in NL is die dit niet weet... <10 jaar geleden kon iedereen hier in Brabant een leuk centje bijverdienen, als je dat wilde, door al die tuinbouwers inclusief aspergesteken. Tja, das war einmal. Moet je tegenwoordig om 5 uur 's middags de plaatselijke Appie aandoen, lijkt een Poolse landdag. En NL'ers zitten labbekakkerig thuis. :').
Maar de achterliggende gedachtegang (Nederlandse werklozen zijn lui, te lui om in het Westland aan de slag te gaan bijv.) heerst bij heel erg veel kiezers. Die mythe wordt ook volop in stand gehouden, zoals te zien in de reportages in NOS Journaal en RTL nieuws....
pi_153825300
Er wordt ook zo hoog opgegeven over de werkmentaliteit van Oost-Europeanen. Dat ze 1500 km reizen voor een baantje waar wij onze neus voor ophalen.

Dat is geen intrinsieke motivatie. Als Polen de helft van het geld betaald zouden krijgen, zouden ze ook thuis blijven. De enige motivatie is geld. Zeker weten dat er arbeidsmigratie plaats zou vinden als werklozen in Polen 3000 netto in de maand konden verdienen.

Het is geen mentaliteitsprobleem. Je krijgt altijd meer gemotiveerde arbeidskrachten als je ze veel meer geld betaalt dan dat ze elders kunnen verdienen.
pi_153871199
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het verschil tussen een uitkering met toeslagen en het minimumloon met toeslagen is gewoon 300 tot 400 euro netto hoor (uitgaande van een uitkering voor een alleenstaande). Dat is zo'n 30% meer. Zo klein lijkt me dat verschil niet.
Realiteit voor veel mensen:
Minimumloonbaantje: auto nodig, kosten 300,- per maand. Af en toe nette kleren nodig. Andere uitgaven, onderweg duurder eten kopen ivm tijdgebrek etc.

Uitkering: geen auto nodig, lekker op de scooter langs vrienden en de supermarkten voor de beste aanbiedingen.
Genoeg tijd om geld te besparen door 2dehands te kopen etc.
Stiekem een klein handeltje of bijverdienste, fietsen opknappen, schoonmaakadresje, schutting zetten etc.

Zelf ben ik werkende voor laag loon omdat ik voor m'n eigenwaarde niet m'n hand wil ophouden. Maar ik kan de mensen wel begrijpen die liever een uitkering willen.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 23:48:29 #213
445952 IkHebEenHoogIQ
Zelfs Einstein is jaloers.
pi_153871650
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:21 schreef Izzy73 het volgende:
Die lul weet zeker niet dat de meeste bijstandsgerechtigden moeten werken voor hun uitkering en dat veel bedrijven daardoor "gratis" arbeidskrachten hebben. ;(
Dat vond ik ook al opvallend, dat hij dat maar voor het gemak vergat. Alsof er niet tig mensen aan het werk zijn met behoud van uitkering.
John Nash is niets vergeleken met mij. Kurt Gödel mag niet in mijn schaduw staan. Robbert Dijkgraaf pist in z'n broek.
pi_153876574
Gelijk ontslaan die Hans de Boer.

En laat dit ook gelijk een voorbeeld zijn voor anderen in zulke posities.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zaterdag 27 juni 2015 @ 11:40:43 #215
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_153877780
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:18 schreef Mystikvm het volgende:
Er wordt ook zo hoog opgegeven over de werkmentaliteit van Oost-Europeanen. Dat ze 1500 km reizen voor een baantje waar wij onze neus voor ophalen.

Dat is geen intrinsieke motivatie. Als Polen de helft van het geld betaald zouden krijgen, zouden ze ook thuis blijven. De enige motivatie is geld. Zeker weten dat er arbeidsmigratie plaats zou vinden als werklozen in Polen 3000 netto in de maand konden verdienen.

Het is geen mentaliteitsprobleem. Je krijgt altijd meer gemotiveerde arbeidskrachten als je ze veel meer geld betaalt dan dat ze elders kunnen verdienen.
Dat geldt alleen voor geestdodend werk waarbij je niet creatief hoeft te zijn. Nu is dat zo ongeveer het werk wat ze doen, maar wilde toch die nuance aanbrengen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 11:42:56 #216
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_153877821
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Niets is helder. Wat je wel merkt is dat zelfs studenten voor de betere bijbanen gaan waar voorheen laagopgeleiden hun gezin mee konden onderhouden. In het verleden was het plukken van fruit of steken van asperges een doodnormaal bijbaantje voor een student.
https://www.randstad.nl/w(...)es/student-chauffeur

Dat was nog geen 20 jaar geleden een baan waar iemand een gezin mee kon onderhouden. En je kunt nu eenmaal niet concurreren met een student als je een gezin moet onderhouden.
Dat heeft indirect natuurlijk ook te maken met alle hervormingen in het studentenstelsel! ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_153879146
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 09:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Gelijk ontslaan die Hans de Boer.

En laat dit ook gelijk een voorbeeld zijn voor anderen in zulke posities.
Hij komt gewoon voor de belangen op van zijn achterban, zoals iedereen doet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 12:59:32 #218
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_153879212
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:35 schreef tstile het volgende:

[..]

Realiteit voor veel mensen:
Minimumloonbaantje: auto nodig, kosten 300,- per maand. Af en toe nette kleren nodig. Andere uitgaven, onderweg duurder eten kopen ivm tijdgebrek etc.

Uitkering: geen auto nodig, lekker op de scooter langs vrienden en de supermarkten voor de beste aanbiedingen.
Genoeg tijd om geld te besparen door 2dehands te kopen etc.
Stiekem een klein handeltje of bijverdienste, fietsen opknappen, schoonmaakadresje, schutting zetten etc.

Zelf ben ik werkende voor laag loon omdat ik voor m'n eigenwaarde niet m'n hand wil ophouden. Maar ik kan de mensen wel begrijpen die liever een uitkering willen.
Gecombineerd met het feit een uitkering zekerheid biedt terwijl veel lage loon-baantjes zeer onzeker zijn.

Ik zou denk ik ook kiezen voor een uitkering + zwart wat bijverdienen mocht ik ooit in die situatie komen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:00:57 #219
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_153879245
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hij doet dat niet 'gewoon', hij doet dat op een onbeschofte manier die daarnaast aantoont dat hij weinig gevoel voor de materie heeft.

Opkomen voor je eigen achterban doe je het beste door een goed idee te hebben van wat er speelt, wat je wilt en wat haalbaar is. Volgens mij heeft dat op alle drie de vlakken niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_153879264
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan komt hij wel uiterst beroerd op voor de (vermeende) belangen van zijn achterban.

Want uitkeringsgerechtigden schofferen en uitknijpen is allerminst in het belang van zijn achterban.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_153879323
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hij doet dat niet 'gewoon', hij doet dat op een onbeschofte manier die daarnaast aantoont dat hij weinig gevoel voor de materie heeft.

Opkomen voor je eigen achterban doe je het beste door een goed idee te hebben van wat er speelt, wat je wilt en wat haalbaar is. Volgens mij heeft dat op alle drie de vlakken niet.
Hij denkt dat hij weet wat er speelt. In zijn fantasiwereld is dit de werkelijkheid maar hij kan zijn fantasie en de werkelijkheid niet scheiden van elkaar.
Hij komt op voor zijn achterban omdat in zijn fantasie de uitkeringtrekkers teveel geld kosten en nks opleveren. Hetgeen werkgevers uiteindelijk moeten betalen ivm arbeidskosten en hogere lonen.

Het zal je nog verbazen hoeveel mensen in zijn fantasie geloven hoor. Voornamelijk autisten trouwens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:58:45 #222
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153880203
De Boer. Och het is een ballenwipper die zelf nooit iets zwaarder getild zal hebben als zijn eigen pen en papier. Hij zwamt als een ouwehoer en is nog zeer onbeschoft ook.

Het erge is dat deze mensen zich nooit tussen het volk begeven die het aangaat. Daarom blijven ze wereldvreemd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 28 juni 2015 @ 17:24:35 #223
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_153905998
Een smerig omhooggevallen straatvechtertje is het. Misselijk stuk stront. Er moet bij de werkgevers juist een knop om. Het is toch te gek voor woorden dat je boven je 45e compleet voor de arbeidsmarkt bent afgeschreven. Terwijl je dan nog 22 jaar werken moet. Door untermenschen als hij vliegen er straks na 1 juli duizenden oudere werknemers uit.
Gaap Goals rulezzz!
pi_153906083
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen in zijn fantasie geloven hoor. Voornamelijk autisten trouwens.
Wat is dat nou weer voor domme opmerking dan?
pi_153906437
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:18 schreef Mystikvm het volgende:

Kwaliteitspost.
En dat is denk ik ons grote probleem, dat het eenrichtingsverkeer is.
Bij dit soort eenrichtingsverkeer krijgt de ene partij de lusten en de andere partij de lasten.
Dit is daardoor geen goede basis voor een verenigd Europa waar iedereen happy is.

Het is m.i. een zeer doorzichtige setup om spotgoedkope arbeidskrachten te verwerven.
Wie hier de winnaars zijn is duidelijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153906460
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
Een smerig omhooggevallen straatvechtertje is het. Misselijk stuk stront. Er moet bij de werkgevers juist een knop om. Het is toch te gek voor woorden dat je boven je 45e compleet voor de arbeidsmarkt bent afgeschreven. Terwijl je dan nog 22 jaar werken moet. Door untermenschen als hij vliegen er straks na 1 juli duizenden oudere werknemers uit.
QFT.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153906497
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dit

Gewoon aan IS uitleveren, dat stuk stront. Daar weten ze wel raad met zulke figuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')