abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153811484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:31 schreef 729Sinistra het volgende:
De reden waarom Nederlanders geen asperges steken is vanwege de krenterigheid van de werkgevers. Beroerd om voor het harde werk een goed verdiende 12 euro per uur uit te betalen ipv Polen e.d tegen 5 euro te laten werken...
Ja, niet iedereen is bereid 7 euro per uur uit te geven aan nationalisme.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_153811499
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:39 schreef keste010 het volgende:

[..]

"Niet iedereen is bereid zich aan de wet te houden".

Tsja. Maar daar zegt onze goede man dus niets over.
pi_153811653
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:39 schreef keste010 het volgende:

[..]

Jij juicht een dergelijke race to the bottom toe?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_153811762
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jij juicht een dergelijke race to the bottom toe?
Ik juich uitbuiting nooit toe. Maar ik vind een dergelijke opmerking walgelijk. Die suggereert namelijk dat enkel Nederlanders het zouden verdienen om behoorlijk betaald te worden..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_153811799
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:52 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik juich uitbuiting nooit toe. Maar ik vind een dergelijke opmerking walgelijk. Die suggereert namelijk dat enkel Nederlanders het zouden verdienen om behoorlijk betaald te worden..
Eens, maar helaas is er van eerlijke concurrentie geen sprake.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_153811855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:52 schreef keste010 het volgende:

[..]

Of dat men het walgelijk vindt dat er überhaupt onder het minimumloon betaalt wordt.
pi_153811868
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Of dat men het walgelijk vindt dat er überhaupt onder het minimumloon betaalt wordt.
Dat maak ik niet uit de opmerking op. Indien dat het geval zou zijn dan ondersteun ik die opvatting zeker.
  woensdag 24 juni 2015 @ 20:02:25 #58
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_153811976
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij word je niet per uur afgerekend in de aspergeteelt, maar per kilo.
En de pluknorm is dermate hoog dat een minimumloon er niet in zit.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_153816869
Vast niet iedereen kan aan het werk maar als hoor dat 22 jarigen met een uni of hbo opleiding zich te goed voelen voor horeca/fabrieken/tuinbouw trek ik toch wel erg een gezicht van :') :') :')
pi_153818006
Het probleem wat ik heb met uitspraken als deze i,s dat het puur een afleidingsmaneuvre is. Het ware probleem in NL is, dat de sociale lasten en belastingen te hoog zijn. Veel mensen worden uitgesloten op de arbeidsmarkt omdat de lasten voor de werkgever zo hoog zijn. Daar moet je beginnen, niet met stom gezeur over labbekakkerigheid. Er zijn natuurlijk gevallen waarin dat zo is, maar generaliseren is in dit geval incorrect.
  woensdag 24 juni 2015 @ 23:37:14 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_153819112
Valt gemiddeld genomen best mee

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 25 juni 2015 @ 05:34:43 #62
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_153823083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 23:12 schreef drexciya het volgende:
Het probleem wat ik heb met uitspraken als deze i,s dat het puur een afleidingsmaneuvre is. Het ware probleem in NL is, dat de sociale lasten en belastingen te hoog zijn. Veel mensen worden uitgesloten op de arbeidsmarkt omdat de lasten voor de werkgever zo hoog zijn. Daar moet je beginnen, niet met stom gezeur over labbekakkerigheid. Er zijn natuurlijk gevallen waarin dat zo is, maar generaliseren is in dit geval incorrect.
De labbekakken waren de Somaliers die na 10 jaar hier nog massaal in de bijstand zitten.

Veel mensen worden uitgesloten van de arbeidsmarkt omdat personeel na twee jaar iets is waar je nooit meer van afkomt. Waar je bij ziekte twee jaar moet doorbetalen en bij arbeidsongeschiktheid zelfs 10 jaar en die je bij ontslag altijd een tas geld moet meegeven.

Automatiseren was nog nooit zo aantrekkelijk.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:21:47 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_153823624
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 05:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De labbekakken waren de Somaliers die na 10 jaar hier nog massaal in de bijstand zitten.

Veel mensen worden uitgesloten van de arbeidsmarkt omdat personeel na twee jaar iets is waar je nooit meer van afkomt. Waar je bij ziekte twee jaar moet doorbetalen en bij arbeidsongeschiktheid zelfs 10 jaar en die je bij ontslag altijd een tas geld moet meegeven.

Het omgekeerde is juist het geval (tov het buitenland). Diepteinvesteringen worden relatief weinig gedaan vanwege de goedkope loonkosten en loonontwikkeling hier.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:34:02 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153823734
quote:

[..]

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we bedrijven die te krenterig zijn om te automatiseren gaan faciliteren in het overeind houden van achterhaalde werkzaamheden door wegwerpmedewerkers.
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:36:47 #65
379943 Paper_Tiger
pi_153823758
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we bedrijven die te krenterig zijn om te automatiseren gaan faciliteren in het overeind houden van achterhaalde werkzaamheden door wegwerpmedewerkers.
Voor mensen met net zo veel verstand als een koebel moet er ook wat te doen blijven mijn vriend.
pi_153823832
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 19:38 schreef keste010 het volgende:

[..]

Somaliërs zijn 1 van de meest recente groepen migranten. Er zijn eigenlijk twee golven geweest: 1992-1996 en 2007-2010 grofweg (de twee perioden van 'crisis' in Somalië). Aangezien integratie tijd kost (iets dat velen die graag zondebokken voor problemen niet willen beseffen) en deze groep nog relatief kort in Nederland is mag je verwachten dat het tijd kost voor deze groep goed kan functioneren op de arbeidsmarkt.
Ik heb het niet over zondebokken. Zo groot is de groep Somaliers niet. Maar je kan wel afvragen waarom ze hier asiel krijgen om doodleuk en masse in de bijstand te gaan zitten. Het zijn gewoon mensen met eigen verantwoordelijk, en daar kan je ze prima op wijzen.

Ik woonde vroeger tegenover een huis vol met Somaliers. Het enige wat al die gasten (het zijn altijd mannen, waar zijn de vrouwen?) doen is qat kauwen en goedkope drank achterover slaan. Integratie van hun kant: 0%. Nederlands spreken ze ook totaal niet, laat staan dat ze uberhaupt moeite doen om het te leren.
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:08:28 #67
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_153824152
quote:

[..]

Eens
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:16:11 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153824285
quote:
12s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor mensen met net zo veel verstand als een koebel moet er ook wat te doen blijven mijn vriend.
Dan is het niet zo vooruitstrevend om dan maar werk dat geen bestaansrecht heeft te gaan faciliteren natuurlijk.
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:23:41 #69
379943 Paper_Tiger
pi_153824390
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan is het niet zo vooruitstrevend om dan maar werk dat geen bestaansrecht heeft te gaan faciliteren natuurlijk.
En met faciliteren bedoel je niet kapotbelasten?
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:58:03 #70
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_153824950
quote:

[..]

Misschien loont het om mensen het verstand van twee koebellen te laten krijgen.

Net zoals ooit 60-70% van de bevolking (zogenaamd) te dom was om te leren lezen en schrijven.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_153826249
quote:

[..]

Het gaat niet over verstand, maar diploma's.
I´m back.
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:25:17 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153826458
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:23 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En met faciliteren bedoel je niet kapotbelasten?
Nee , daarmee bedoel ik niet kunstmatig werkzaamheden zonder bestaansrecht gaan subsidieren met onderbetaalde mankracht.
pi_153827761
Mensen zien niet in hoe groot het risico is en hoe duur het is voor een ondernemer om iemand aan te nemen. Het bizarre is dat de grote multinationals, dankzij hun politieke invloeden, wel kunnen profiteren van gratis slavenarbeid van bijstandstrekkers die voor hun commercieel werk moeten verrichten.

Deze situatie is zo krom als wat.
pi_153828325
quote:

[..]

Je zou je natuurlijk ook eens af kunnen vragen of iemand zich door zijn dienstjaren heen niet dusdanig bewezen heeft voor het bedrijf dat diegene een bepaalde vorm van zekerheid mag genieten. Daarnaast heb ik je al talloze malen gewezen op de stress, afnemende productiviteit en nog meer nadelen van precaire arbeid. Juist zekerheid, ook in de vorm van een vangnet, is in het algemeen goed voor een onderneming.

Als jij het liefst je hele onderneming wil automatiseren ben je daar vrij in natuurlijk..
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:51:27 #75
379943 Paper_Tiger
pi_153828514
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat niet over verstand, maar diploma's.
Wat jij wil
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee , daarmee bedoel ik niet kunstmatig werkzaamheden zonder bestaansrecht gaan subsidieren met onderbetaalde mankracht.
Maar hoe zie jij dat subsidiëren dan voor je? Ik neem aan dat je het minder afromen van die inkomens door de staat bedoeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')