Ah, ok ok okquote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:54 schreef Tchock het volgende:
Morgen, en ja. Ken het al, zit nog wat kleinigheidjes te herhalen en controleren.
wat vind je van de rode collegebundelquote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:54 schreef Tchock het volgende:
Morgen, en ja. Ken het al, zit nog wat kleinigheidjes te herhalen en controleren.
Net als vorig jaar en het jaar daarvoor interesseert het me echt geen klap hoe de Kluwer er uit ziet. De laatste die ik gekocht heb dateert sowieso al uit 2012.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
wat vind je van de rode collegebundel
Jij koopt niet jaarlijks een nieuwe wetbundel?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Net als vorig jaar en het jaar daarvoor interesseert het me echt geen klap hoe de Kluwer er uit ziet. De laatste die ik gekocht heb dateert sowieso al uit 2012.
wut?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Net als vorig jaar en het jaar daarvoor interesseert het me echt geen klap hoe de Kluwer er uit ziet. De laatste die ik gekocht heb dateert sowieso al uit 2012.
Jij koopt jaarlijks een nieuwe wetbundel?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Jij koopt niet jaarlijks een nieuwe wetbundel?
Ja.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:05 schreef Popolo het volgende:
[..]
Jij koopt jaarlijks een nieuwe wetbundel?
Ik ben eerstejaars, ik zou niet weten wat normaal is.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:05 schreef Popolo het volgende:
[..]
Jij koopt jaarlijks een nieuwe wetbundel?
60 euro voor het boek wat je elke dag zowat gebruikt. Valt in het niets bij al die andere boeken van soms wel 100+ euro.quote:
donniesquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:10 schreef Popolo het volgende:
[..]
2 donnies? Misschien 2e hands ja. Ik heb ze altijd voor 5 donnies gekocht.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Jij koopt niet jaarlijks een nieuwe wetbundel?
Ik heb in 2013-14 en dit jaar een los BW + Awb gebruikt, plus dit jaar natuurlijk de fiscale bundel voor alle vakken. Voor de rest had ik niets nodig.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
wut?
Ben je nou echt te skeer om een nieuwe bundel te kopen? Er verandert nogal wat aan zo'n bundel, nu ook weer in boek 7, titel 10 en soberso ook in de Awb etc.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:10 schreef Tchock het volgende:
Lekker boeiend zeg. Behalve natuurlijk dat je meer moet tillen. Lekker voor je.
Dat extra gewicht is echt marginaal. Hij is echt wel beter van kwaliteit, ziet er na een lang collegejaar als nieuw uit. Handige leeslinten ook.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ik heb in 2013-14 en dit jaar een los BW + Awb gebruikt, plus dit jaar natuurlijk de fiscale bundel voor alle vakken. Voor de rest had ik niets nodig.
Overigens vind ik het echt lachwekkend dat sommige mensen zich verheven voelen met die limited edition. Lekker boeiend zeg. Behalve natuurlijk dat je meer moet tillen. Lekker voor je.
Dus? Het interesseert me niet hoe mijn bundel er uit ziet na een lang collegejaar. Wat was die uitdrukking over een ridder met blinkend harnas ook alweer?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat extra gewicht is echt marginaal. Hij is echt wel beter van kwaliteit, ziet er na een lang collegejaar als nieuw uit. Handige leeslinten ook.
Mijn bundel ziet er niet veel anders uit als aan het begin van mijn opleiding. Handig, kluisjes.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Het interesseert me niet hoe mijn bundel er uit ziet na een lang collegejaar. Wat was die uitdrukking over een ridder met blinkend harnas ook alweer?
Tabjes vind ik dan weer aids, daar scheuren je pagina's van uit. Maarja. de limited edition is wel de shit hoor.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Het interesseert me niet hoe mijn bundel er uit ziet na een lang collegejaar. Wat was die uitdrukking over een ridder met blinkend harnas ook alweer?
Leeslinten zijn heel handig, dat geef ik direct toe. Ik gebruik daarvoor bij gebrek aan beter maar een paar herbruikbare tabjes die ik voorin mijn bundel heb geplakt.
Ik bedoel niet van die harde papieren dingen maar van die hele dunne plastic flapjes die je overal op kunt plakken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tabjes vind ik dan weer aids, daar scheuren je pagina's van uit. Maarja. de limited edition is wel de shit hoor.
Wut? Waar heb je kluisjes? Op de UvA kun je nog niet eens een pakket bij de receptie achterlaten of zo.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:17 schreef Popolo het volgende:
[..]
Mijn bundel ziet er niet veel anders uit als aan het begin van mijn opleiding. Handig, kluisjes.
Erasmus heeft ook kluisjes.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wut? Waar heb je kluisjes? Op de UvA kun je nog niet eens een pakket bij de receptie achterlaten of zo.
Ik doe dan helaas (nog) geen rechten aan de uni, ben een hbo'er.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wut? Waar heb je kluisjes? Op de UvA kun je nog niet eens een pakket bij de receptie achterlaten of zo.
die mogen niet hiero, dan is het gelijk fraudequote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedoel niet van die harde papieren dingen maar van die hele dunne plastic flapjes die je overal op kunt plakken.
Cursist, kssstquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:24 schreef Popolo het volgende:
[..]
Ik doe dan helaas (nog) geen rechten aan de uni, ben een hbo'er.
Iets te blijquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:27 schreef Paxcon het volgende:
Is dat plaatje in de OP in Nijmegen? Zier er niet verkeerd uit, lekker modern.
Je mag blijvenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:27 schreef Popolo het volgende:
[..]
Zal ik wachten tot september? Mag ik dan terug?
Ja, nieuwe grotiusgebouwquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:27 schreef Paxcon het volgende:
Is dat plaatje in de OP in Nijmegen? Zier er niet verkeerd uit, lekker modern.
Ook lekker hoog plafondquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, nieuwe grotiusgebouw
Lekker marmer aan de muurtjes, vloer en trappen van natuursteen. Veel wit en hout, veel glas en natuurlijk licht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Universiteit van Leiden is de gelukkige. ^^quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Je mag blijven
Welke uni ga je studeren straks?
Oohquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Straalt teveel blijheid vrijheid vrolijkheid uit.
Ah succesquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:30 schreef Popolo het volgende:
[..]
Universiteit van Leiden is de gelukkige. ^^
Leiden, erg nice. Hoor er goeie dingen over.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:30 schreef Popolo het volgende:
[..]
Universiteit van Leiden is de gelukkige. ^^
Ja, hele atrium is 3/4 verdiepingen hoog. Glazen dak zodat er altijd natuurlijk licht is, zonnepanelen op het dak. Klimaat is opzich prima, al vind ik die bieb soms te warm.quote:
Tofquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, hele atrium is 3/4 verdiepingen hoog. Glazen dak zodat er altijd natuurlijk licht is, zonnepanelen op het dak. Klimaat is opzich prima, al vind ik die bieb soms te warm.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De JB van de rechtenfaculteit. Hele gebouw is enkel rechten. Eigen bieb van 3 verdiepingenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:31 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ooh
Ik vind die oude gebouwen van buiten vaak wel mooi maar qua zalen etcetera kan je beter een mooi nieuw gebouw hebben denk ik. Al lijkt dit me de UB.
Oke wauwquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
De JB van de rechtenfaculteit. Hele gebouw is enkel rechten. Eigen bieb van 3 verdiepingen
Trek enkel wel veel toeristen van andere faculteiten.
Ja redelijk. Tentamen tijd zit gewoon vol. Je ziet voornamelijk boekenkasten omdat de tafels meer aan de buitenkant staan langs de ramen voor extra licht. Daarnaast staan beneden ook in het midden tafels. En dan boven en eerste verdieping ook 'langs het gat' zitplaatsen. Boven 2 computerhokken en beneden één tafel met 10 computers.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Tof
Wel genoeg zitplekken beschikbaar? Ik zie bijna alleen maar boekenkasten hier.
Oehh, mooi.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, hele atrium is 3/4 verdiepingen hoog. Glazen dak zodat er altijd natuurlijk licht is, zonnepanelen op het dak. Klimaat is opzich prima, al vind ik die bieb soms te warm.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja redelijk. Tentamen tijd zit gewoon vol. Je ziet voornamelijk boekenkasten omdat de tafels meer aan de buitenkant staan langs de ramen voor extra licht. Daarnaast staan beneden ook in het midden tafels. En dan boven en eerste verdieping ook 'langs het gat' zitplaatsen. Boven 2 computerhokken en beneden één tafel met 10 computers.
Dit is de normale UB:quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oke wauwDat allemaal alleen voor rechtenstudenten.
Het bestuur is blij met jullie denk ik
Het werkt wel motiverend opzich. Je hebt prima werkplekken. Alle tafels hebben ook ingebouwde stopcontacten onder klepjes. Collegezaal en werkgroepzalen allemaal dichtbij, restaurant zit erin, er is aparte coffecorner. Je kan je daar prima reddenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]![]()
Goed voor elkaar daar
Dan zou ik ook wel zin hebben om buitenshuis te studeren in plaats van die deprimerende UB bij ons
Ohja, stopcontacten bij elke tafel is wel handig, daar ontbreekt het hier ook aanquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het werkt wel motiverend opzich. Je hebt prima werkplekken. Alle tafels hebben ook ingebouwde stopcontacten onder klepjes. Collegezaal en werkgroepzalen allemaal dichtbij, restaurant zit erin, er is aparte coffecorner. Je kan je daar prima redden
Was ook de bedoeling van de universiteit, om mensen elkaar mee te laten ontmoeten en samen te brengen.
Surface doet 't natuurlijk 12 uur met een lading, maar alle stoelen in de collegezaal en alle tafels hebben stopcontacten. Erg chill.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ohja, stopcontacten bij elke tafel is wel handig, daar ontbreekt het hier ook aan
Oh collegezalen hier ook nietquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Surface doet 't natuurlijk 12 uur met een lading, maar alle stoelen in de collegezaal en alle tafels hebben stopcontacten. Erg chill.
Inderdaad. Idioot gebouw trouwens echt voor een school.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:46 schreef Paxcon het volgende:
Dat gebouw van ROC Leiden ziet er ook wel tof uitOok al heeft ze dat de nodige problemen opgeleverd...
Jetje gaf ze al 18 miljoen en misschien nog 22 miljoen.. nu krijg je dus dat mbo'ers volgestopt worden met geld terwijl de hbo'ers en wo'ers worden uitgemolken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:46 schreef Paxcon het volgende:
Dat gebouw van ROC Leiden ziet er ook wel tof uitOok al heeft ze dat de nodige problemen opgeleverd...
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jetje gaf ze al 18 miljoen en misschien nog 22 miljoen.. nu krijg je dus dat mbo'ers volgestopt worden met geld terwijl de hbo'ers en wo'ers worden uitgemolken.
Lekker Jet, domme kut! Heeft zelf 7 jaar over haar studie gedaan
Iets met beleid over een bepaald percentage hoger opgeleiden.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:50 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat dat hele stufigebeuren niet voor mbo-ers geldt?
Het werkt inderdaad wel wat minder stimulerend...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Iets met beleid over een bepaald percentage hoger opgeleiden.
Grafkop ook zeg, niet te doen. Zou m'n hont er nog vanaf schoppen.quote:
Wauw. Als ik het geld had zou ik er zo intrekken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:13 schreef Yreal het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)tav-mahlerplein-283/
Leuke stek op de Gustav Mahler.
Schattigquote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:13 schreef Yreal het volgende:
Jacuzzi, saunaquote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:13 schreef Yreal het volgende:
Te weinig gewichten in de weightroom.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:13 schreef Yreal het volgende:
Nee, maakt de kaas waterig.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:19 schreef Paxcon het volgende:
Is komkommer op een tosti een beetje lekker?
Nee, tomaat welquote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:19 schreef Paxcon het volgende:
Precies. Verziekt de smaakt van alles er omheenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:20 schreef Paxcon het volgende:
Oke duidelijk...
Ja komkommer is wel puur water inderdaad
Klinkt goed. Ik heb ze helaas niet in mijn moestuintje staan...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:25 schreef Tchock het volgende:
Komkommer is trouwens echt zo'n product dat supermarkten verpest hebben. Als je zelf komkommers kweekt of ze super organisch biologisch scharrel vrije uitloop koopt, zijn ze echt heerlijk (en ongeveer een kwart zo groot).
Kruidenkaas erbij, prima.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:19 schreef Paxcon het volgende:
Ja hoor. Moet je eens naar TostiWorld gaan aan de vismarkt, kan je verschillende soorten tosti's eten. Handig om een foto te maken van zo'n menukaart, kan je thuis experimenteren.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:33 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar volgens jou wel mee in het ijzer?
(of je downloadt het menu door hier te klikken)quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja hoor. Moet je eens naar TostiWorld gaan aan de vismarkt, kan je verschillende soorten tosti's eten. Handig om een foto te maken van zo'n menukaart, kan je thuis experimenteren.
Dat kan ook.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
(of je downloadt het menu door hier te klikken)
Is het erg dat ik heel hard moet lachen? Dit kan toch niet meertwitter:
Jetta Klijnsma wel.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klinkt goed. Ik heb ze helaas niet in mijn moestuintje staan...
Ik moest ook lachen toen mijn huisgenoot het liet zien. Het is ook best een aardige grap.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:46 schreef Blistering het volgende:
Is het erg dat ik heel hard moet lachen? Dit kan toch niet meertwitter:
Ma pang pang.quote:Op woensdag 24 juni 2015 00:13 schreef Henrys het volgende:
Zie ineens weer allemaal chinezen die met een pak babyvoeding bij de kassa staan
En dan genieten van dat sfeervolle tochtige plein?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wauw. Als ik het geld had zou ik er zo intrekken.
Lekker druk rond half 9 en zes.quote:Op woensdag 24 juni 2015 00:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dan genieten van dat sfeervolle tochtige plein?
Dat merk je toch niet vanaf boven. Metro, tram en trein voor de deur, binnen vijf minuten in Oud-Zuid, kantoor in de buurt, prachtig appartement. Ik zou het wel weten.quote:Op woensdag 24 juni 2015 00:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dan genieten van dat sfeervolle tochtige plein?
Mooi zeg! Ben zelf meer van oude panden, maar als het dan toch modern moet. Als je dit ziet besef je eens te meer wat voor een gedrocht een universiteit als de bijv. VU is.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aloha. Bij gebrek aan een aanrijding met een persoon zit ik alweer in harmonie te wachten. /genotquote:http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op woensdag 24 juni 2015 06:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Heyhai
Wtf nu al?quote:Op woensdag 24 juni 2015 07:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Aloha. Bij gebrek aan een aanrijding met een persoon zit ik alweer in harmonie te wachten. /genot
Ja nu alquote:Op woensdag 24 juni 2015 07:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wtf nu al?is t wel open?
Dezelfde plek toen ik je de vorige keer tegenkwam om koffie te halen? Heb ik wel nodig
Meh ik wil nietquote:Op woensdag 24 juni 2015 07:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja nu alPak straks ook maar
ook al is het apparatenbocht
gotta need cafeïne!
Potver, 39 cent over hebben op mijn studentenkaart terwijl een bakkie pleur 40 cent kost![]()
zo effe lezen dan.quote:Op woensdag 24 juni 2015 08:19 schreef Valid het volgende:
De Brauw wordt behoorlijk aangepakt op p. 1-3 van het FD. "De Brauw in het nauw" op de voorpagina, over dubbele pet bij het interne onderzoek naar de spoor-aanbesteding in Limburg.
Ben benieuwd hoe de discussie die al weken gaande is over misbruik van verschoningsrecht en de positie van advocaten bij interne onderzoeken zich verder ontwikkelt.
Is altijd zo leuk met die telefonische aanbiedingen. Ik heb een aanbieding speciaal voor u. Die vindt u nergens anders. Jawel hoor, zelfs beter, op jullie eigen website. Oh...quote:Op woensdag 24 juni 2015 08:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
zo effe lezen dan.
Krijg gister een kerel van het fd aan de lijn met een speciale aanbieding... Die hoger was dan wat je gewoon op de website kan afsluiten...
Nooit de noodzaak van ingezien tijdens m'n studietijd.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:29 schreef Joosie200 het volgende:
Koop elk jaar de nieuwe bundel. Is toch het gereedschap waar je het mee moet doen. Kan je maar beter up to date houden
Ben benieuwd hoe ze dat intern hebben aangepakt. Ongetwijfeld dat er puike chinese walls zijn opgetuigd, maar ik betwijfel dat dat voldoende zal zijn voor de publieke opinie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 08:19 schreef Valid het volgende:
De Brauw wordt behoorlijk aangepakt op p. 1-3 van het FD. "De Brauw in het nauw" op de voorpagina, over dubbele pet bij het interne onderzoek naar de spoor-aanbesteding in Limburg.
Ben benieuwd hoe de discussie die al weken gaande is over misbruik van verschoningsrecht en de positie van advocaten bij interne onderzoeken zich verder ontwikkelt.
Dat laatste is ongetwijfeld niet het geval.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dat intern hebben aangepakt. Ongetwijfeld dat er puike chinese walls zijn opgetuigd, maar ik betwijfel dat dat voldoende zal zijn voor de publieke opinie.
De vraag is wat betrokkenheid hier impliceert. Betrokkenheid kan ook betekenen dat het dossier op jouw naam staat, of de cliënt, maar dat verder onafhankelijke teams er aan werken. Ik heb geen idee, maar het FD blinkt nou niet bepaald uit in duidelijkheid (of vaak geinformeerdheid).quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:44 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat laatste is ongetwijfeld niet het geval.
Schadelijker lijkt me echter dat hier - aldus het FD - nou juist geen puike chinese walls waren opgetuigd. Een partner was zowel betrokken bij de verdediging tegen de ACM als bij het interne onderzoek.
Het stuk in het FD beschrijft verdergaande betrokkenheid dan enkel een dossier wat op iemands naam staat. Maar inderdaad, het zal zeker niet voor het eerst zijn dat belangrijke feiten niet blijken te kloppen of ongelukkig zijn geformuleerd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De vraag is wat betrokkenheid hier impliceert. Betrokkenheid kan ook betekenen dat het dossier op jouw naam staat, of de cliënt, maar dat verder onafhankelijke teams er aan werken. Ik heb geen idee, maar het FD blinkt nou niet bepaald uit in duidelijkheid (of vaak geinformeerdheid).
Dit soort beslissingen wordt meestal echt wel voorgelegd aan de hoogste bazen van het kantoor, al dan niet in samenspraak met bepaalde (senior) partners en risicocommissies. Ik kan me niet voorstellen dat hier zo lichtvaardig mee is omgegaan, althans niet in de mate die het FD impliceert.
Lijkt mij inderdaad ook. Alhoewel, de Brauw kan wel een tikje hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:41 schreef Valid het volgende:
De imago-schade is ook in dat geval helaas al geschied. En dat op een gevoelig moment w.b.t. zowel verschoningsrecht als interne onderzoeken - waarbij ik overigens in beide (samenhangende) discussies wel begrip heb voor de geuite kritiek op advocaten.
De link is inderdaad indirect, namelijk via die interne onderzoeken. Accountants stellen - zoals je ongetwijfeld weet - dat advocaten niet de juiste expertise hebben voor dergelijke onderzoeken en niet onafhankelijk zijn, terwijl ze vooral steeds vaker gevraagd worden omdat het onderzoek en de resultaten dan onder het verschoningsrecht vallen. Enigszins in lijn daarmee is de aanval van het OM vorige week op misbruik van het verschoningsrecht, waarbij (o.a.) interne onderzoeken (Vestia, SBM) als voorbeeld dienden.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad ook. Alhoewel, de Brauw kan wel een tikje hebben.
Ik vraag me alleen af of dit daadwerkelijk een substantiële impact gaat hebben in de discussie omtrent verschoningsrecht. Ik zie de link hier niet helemaal, behalve het feit dat het in beide gevallen gaat om advocaten (en de publieke opinie daaromtrent).
Ik snap je punt.quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:13 schreef Valid het volgende:
[..]
De link is inderdaad indirect, namelijk via die interne onderzoeken. Accountants stellen - zoals je ongetwijfeld weet - dat advocaten niet de juiste expertise hebben voor dergelijke onderzoeken en niet onafhankelijk zijn, terwijl ze vooral steeds vaker gevraagd worden omdat het onderzoek en de resultaten dan onder het verschoningsrecht vallen. Enigszins in lijn daarmee is de aanval van het OM vorige week op misbruik van het verschoningsrecht, waarbij (o.a.) interne onderzoeken (Vestia, SBM) als voorbeeld dienden.
Dit is dus inderdaad meer iets voor de discussie over interne onderzoeken, maar het verschoningsrecht hangt daarmee samen omdat dat de reden zou zijn dat die onderzoeken überhaupt door advocaten worden gedaan. Dat is een belangrijk deel van de discussie over het verschoningsrecht, omdat het misbruik zou zijn.
En dan? Met als doel dat ze iets moeten geven wat ze niet hebben?quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:29 schreef Yreal het volgende:
Wacht, als een gemeente toegeeft iets niet te hebben wat ze wel moeten hebben mag ik toch gewoon een dwangsom claimen?
Met als doel die tijd niet hoeven te studeren.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dan? Met als doel dat ze iets moeten geven wat ze niet hebben?
Dwangsom claimen mag altijd. Of je hem ook krijgt is een tweede.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:29 schreef Yreal het volgende:
Wacht, als een gemeente toegeeft iets niet te hebben wat ze wel moeten hebben mag ik toch gewoon een dwangsom claimen?
FAR, ik heb geen kracht meer in m'n handen meer en m'n brein staat op 0,0, verder boeit 't me niet meer.quote:
nee, de 1260¤ te krijgen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dan? Met als doel dat ze iets moeten geven wat ze niet hebben?
Lekker.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:53 schreef Tchock het volgende:
Ik kon nergens in mijn bundel vinden hoe je een gift inbrengt bij de verdeling van een nalatenschap. Uiteindelijk uit pure wanhoop maar boek 4 achterin geopend om terug te gaan bladeren.
Blijkt dat in het allerlaatste artikel van boek vier te staan.Verder ging tentamen prima.
ik vraag een pb op voor een klant, maar dat blijkt niet te bestaan. Dit is geen truttige brief enkel alleen om geld op te strijken.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:08 schreef Valid het volgende:
[..]
Laat dat gemeenschapsgeld liever met rust en ga op een eerlijke manier geld verdienen.
Ik dacht dat het om het geld ging, dat zei je namelijk zelf. Maar anders kan je afhankelijk van de verdere omstandigheden het inderdaad proberen in te zetten als pressiemiddel, lijkt me.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik vraag een pb op voor een klant, maar dat blijkt niet te bestaan. Dit is geen truttige brief enkel alleen om geld op te strijken.
naja, er moet een pb zijn, anders kan er geen boete zijn lijkt mij.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:14 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik dacht dat het om het geld ging, dat zei je namelijk zelf. Maar anders kan je afhankelijk van de verdere omstandigheden het inderdaad proberen in te zetten als pressiemiddel, lijkt me.
Ja.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Word je tentoongesteld als die crimineel, wat een blamage
Iemand?quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:19 schreef Boterbartje het volgende:
Is een waardebon met een geldigheid van minder dan een jaar in strijd met art. 6:233 onder a jo. 6:236 onder g?
Volgens mij is een geldigheid geen kernbeding nml.
Aangezien deze bepalingen enkel voor consumenten gelden, maakt het daarbij uit dat je een dergelijke bon via bijv. vakantieveilingen aanschaft?
Dan kan ik wellicht iemand blij maken, in het geval dat die firma een buitenrechtelijke vernietiging accepteert, want ik weet niet of je vanwege een bon naar de kantonrechter moet gaan..
Google, tweede zoekresultaat:quote:
En dat is in mijn ogen ook logisch, want van een geldigheidstermijn hangt direct de bruikbaarheid van zo'n kaart af. Het is net zo essentieel voor de cadeaukaart als de reisduur is voor een reisovereenkomst, en die werd specifiek in de Parlementaire geschiedenis genoemd als kernbeding.quote:Indien de cadeaucard echter zowel een uitgiftedatum heeft als een geldigheidsduur is deze in beginsel de door het bedrijf aangegeven geldigheidsduur geldig. Een bedrijf mag namelijk zelf bepalen hoe lang de cadeaucard geldig is, zolang dit maar langer is dan 1 jaar. Is de cadeaucard korter dan een jaar geldig dan is dit in strijd met de wet (art.6:236 onder g BW)
en kun je deze geldigheidsduur vernietigen. Gevolg? De cadeaucard krijgt dan een onbeperkte geldigheidsduur. Let er wel op dat dit artikel alleen geldt indien de koper van de cadeaubon een consument is, niet een bedrijf. Als je als bedrijf een cadeaubon koopt voor een collega mag de termijn mijns inziens dus zomaar korter zijn dan een jaar.
Hoezo? Ik snap hier geen reet van. Je krijgt het bestuursorgaan zover om te zeggen dat ze iets niet hebben, en dan ga je een middel inzetten dat bedoeld is om het bestuursorgaan wat te laten overleggen. Dat gaat niet werken lijkt mij. Je had er meer aan gehad om ze het niet te laten verklaren gok ik zo.quote:
Maar dan klopt jouw quote toch niet? 6:236 ziet enkel op algemene voorwaarden?quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Google, tweede zoekresultaat:
[..]
En dat is in mijn ogen ook logisch, want van een geldigheidstermijn hangt direct de bruikbaarheid van zo'n kaart af. Het is net zo essentieel voor de cadeaukaart als de reisduur is voor een reisovereenkomst, en die werd specifiek in de Parlementaire geschiedenis genoemd als kernbeding.
Geldigheidsduur van een cadeaukaart is volgens mij ook een algemene voorwaarde.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar dan klopt jouw quote toch niet? 6:236 ziet enkel op algemene voorwaarden?
In mijn optiek ook. Een kernbeding is enkel als het anders niet bepaalbaar is. Een bon waarom niet staat waar die voor is. Maar een bioscoopbon is bepaalbaar. De voorwaarden zijn dan algemene voorwaarden.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Geldigheidsduur van een cadeaukaart is volgens mij ook een algemene voorwaarde.
nee dat lijkt mij bij nader inzien ook niet gaan werken.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo? Ik snap hier geen reet van. Je krijgt het bestuursorgaan zover om te zeggen dat ze iets niet hebben, en dan ga je een middel inzetten dat bedoeld is om het bestuursorgaan wat te laten overleggen. Dat gaat niet werken lijkt mij. Je had er meer aan gehad om ze het niet te laten verklaren gok ik zo.
gefeliciteerd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:05 schreef Etsu het volgende:
Oh, net een mail dat ik ben aangenomen voor een onderzoeksstage bij PFE.
Wat wil ze niet hebben?quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:41 schreef Yreal het volgende:
Krijg net bericht van mijn maatje van het maatjesproject dat zijn moeder het echt niet wil hebben. Ze vindt mij Te oud en een Te ander leven hebben....
Bah
huh?quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:41 schreef Yreal het volgende:
Krijg net bericht van mijn maatje van het maatjesproject dat zijn moeder het echt niet wil hebben. Ze vindt mij Te oud en een Te ander leven hebben....
Bah
Thanks, ben er wel blij mee.quote:
Sorry, maar dit snap ik niet.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:41 schreef Yreal het volgende:
Bah
WAT? 7 ECTS?!quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Thanks, ben er wel blij mee.Zoals ik het hoor, is het klusjes opknappen voor de hoogleraar, maar goed.
Toch weer 7 punten.
![]()
Dat was dat gesprek van 3 minuten trouwens.Van de andere (5/7 (wat was het?) minuten) nog niks gehoord.
Ja, heb ik ook gedaan (maar dan bij andere hoogleraar). In totaal denk ik drie dagdelen mee bezig geweest. Had de punten niet nodig, maar alsnog schandalig natuurlijk.quote:
Hehe, dat hoorde ik ook van anderen. Ze zijn er niet zoveel mee bezig. Toevallig dezelfde hoogleraar die ik ook krijg.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:50 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook gedaan (maar dan bij andere hoogleraar). In totaal denk ik drie dagdelen mee bezig geweest.
Vind de punten wel schandalig.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:50 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook gedaan (maar dan bij andere hoogleraar). In totaal denk ik drie dagdelen mee bezig geweest. Had de punten niet nodig, maar alsnog schandalig natuurlijk.
Betaald in klinkende munt in plaats van in studiepunten viind ik ook veel zuiverder - en had ik als student ook veel chiller gevonden.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vind de punten wel schandalig.
Hier in Nijmegen krijg je gewoon salaris en iets voor op je CV maar geen punten.
Klinkt een beetje als een zeikwijf danquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat wij gekoppeld zijn als maatje. Godver wat een gezeik.
En jij wil dat wel heel graag met specifiek diegene, omdat?quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat wij gekoppeld zijn als maatje. Godver wat een gezeik.
we zijn gekoppeld, en ik vind het wel een tof jong. En nu gaat zijn moeder dus lopen morren. Vader lijkt er in mee te gaan (gescheiden ouders) , maar dat is nog niet zeker. Met vader klikt ik wel en die vond het ook prachtig.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:58 schreef Valid het volgende:
[..]
En jij wil dat wel heel graag met specifiek diegene, omdat?
Er mist allerlei info volgens mij.
Gekoppeld voor het maatjesproject? Waar is dat van? Hbo?quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
we zijn gekoppeld, en ik vind het wel een tof jong. En nu gaat zijn moeder dus lopen morren. Vader lijkt er in mee te gaan (gescheiden ouders) , maar dat is nog niet zeker. Met vader klikt ik wel en die vond het ook prachtig.
‘Maatjesproject’ is een verzamelbegrip voor projecten die vrijwilligers een-op-een koppelen aan iemand die op bepaalde punten in het leven even een coach, mentor of maatje nodig heeft. Het kan gaan om het leren van de Nederlandse taal, om het bieden van emotionele steun, maar ook om hulp bij zelfstandig wonen, of bijvoorbeeld het aangaan van sociale contacten.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gekoppeld voor het maatjesproject? Waar is dat van? Hbo?
Nooit van gehoord, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:06 schreef Valid het volgende:
[..]
‘Maatjesproject’ is een verzamelbegrip voor projecten die vrijwilligers een-op-een koppelen aan iemand die op bepaalde punten in het leven even een coach, mentor of maatje nodig heeft. Het kan gaan om het leren van de Nederlandse taal, om het bieden van emotionele steun, maar ook om hulp bij zelfstandig wonen, of bijvoorbeeld het aangaan van sociale contacten.
Sommige mensen hebben dat nodig, inderdaad. Grappig he? Het is een landelijk vrijwilligersproject.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:06 schreef Boterbartje het volgende:
Het komt op mij over alsof je niet helemaal goed bent en een begeleider krijgt
Ja, maar volgens mij is real het 'maatje', maar hij komt beetje over als 'maatjesbehoefend'quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:07 schreef Valid het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben dat nodig, inderdaad. Grappig he? Het is een landelijk vrijwilligersproject.
quote:
Volgens mij ben je zelf een beetje maatjesbehoefend, Boter.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:06 schreef Valid het volgende:
Het kan gaan om het leren van de Nederlandse taal,
Dat mag je hopen. Ik hoop het zelf ook.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:11 schreef Etsu het volgende:
Ik mag hopen dat je nu erfrecht wel hebt gehaald, T?
quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:06 schreef Valid het volgende:
[..]
‘Maatjesproject’ is een verzamelbegrip voor projecten die vrijwilligers een-op-een koppelen aan iemand die op bepaalde punten in het leven even een coach, mentor of maatje nodig heeft. Het kan gaan om het leren van de Nederlandse taal, om het bieden van emotionele steun, maar ook om hulp bij zelfstandig wonen, of bijvoorbeeld het aangaan van sociale contacten.
HAHAHAHA JA ECHT DOLLETJES.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij ben je zelf een beetje maatjesbehoefend, Boter.
Johannes is wel zo'n rugtas iemand toch? Is ie dood dan?quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:19 schreef Etsu het volgende:
Iedereen krijgt een begeleiding, nietwaar Boter?
#RIP #Johannes_Vermeer.
Nee en nee. Ik moest toevallig denken aan dat moment toen jullie fittie hadden om jouw onwaarheden.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Johannes is wel zo'n rugtas iemand toch? Is ie dood dan?
quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee en nee. Ik moest toevallig denken aan dat moment toen jullie fittie hadden om jouw onwaarheden.
Alles is bij jou fittie. Het stond mij bij dat het zo'n wajong figuur was, that's all.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee en nee. Ik moest toevallig denken aan dat moment toen jullie fittie hadden om jouw onwaarheden.
Same.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:50 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook gedaan (maar dan bij andere hoogleraar). In totaal denk ik drie dagdelen mee bezig geweest. Had de punten niet nodig, maar alsnog schandalig natuurlijk.
Hij wordt gewoon tijdelijk uit z'n ambt gehaald, door ander krabbel gezet klaar.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:27 schreef Blistering het volgende:
Vakantie! Onder voorbehoud weliswaar. Staatsrecht ging lekker. Wist alleen niet of de koning bij alle wetten ondertekening mag weigeren
Welk vak?quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:30 schreef Boterbartje het volgende:
Vrijdag overigens echt een kuttentamen
Echt verschrikkelijk stof om te leren, staat eigenlijk niets vernieuwds in.
Maar in potentie kan hij alles weigeren?quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hij wordt gewoon tijdelijk uit z'n ambt gehaald, door ander krabbel gezet klaar.
Willy heeft overigens gezegd alles te tekenen zolang het maar democratisch tot stand komt.
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:31 schreef Blistering het volgende:
[..]
Maar in potentie kan hij alles weigeren?
Organization & Environment.quote:
Ik zat bij PriNo, Verstappen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Bij welk rechtsgebied als ik het mag weten?
Zuur mang. wanneer herkansing?quote:
Hoe weet je hoeveel punten je had?quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:57 schreef Henrys het volgende:
[..]
Volgende week vrijdag.
Als ik de bonus had gehaald had ik een 6
Oei, dat is vrij snel? Wij hebben eerste kans van tweede semester in juni, dan weet je het in juli en dan in augustus herkansing. Als je zwaar faalt heb je in elk geval een maand om te plokken, als het niet meer is.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:57 schreef Henrys het volgende:
[..]
Volgende week vrijdag.
Als ik de bonus had gehaald had ik een 6
belachelijk dat bonus je kan redden. Bij de management faculteit hebben we soms projecten (zoals marketingplan oid) die dan voor een kwart tellen, maar je moet wel zowel project als tentamen met voldoende afsluiten.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:59 schreef Etsu het volgende:
22/40 punten is een 5,5.
Bonus is 2 punten.
Als je 18 punten had, dat is een 4,5, dan incl. bonus 20 punten, is een 5,0.
Dus je weet niet of die bonus je had gered.
Jouw mening over de bonuspunten is allang duidelijk en eigenlijk interesseert het me werkelijk geen mallemoer.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oei, dat is vrij snel? Wij hebben eerste kans van tweede semester in juni, dan weet je het in juli en dan in augustus herkansing. Als je zwaar faalt heb je in elk geval een maand om te plokken, als het niet meer is.
[..]
belachelijk dat bonus je kan redden. Bij de management faculteit hebben we soms projecten (zoals marketingplan oid) die dan voor een kwart tellen, maar je moet wel zowel project als tentamen met voldoende afsluiten.
dat dus. Hoe dan ook, goed zuur van.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:06 schreef Valid het volgende:
[..]
wel zielig. moet gewoon gezegd worden, teneinde de academische wereld te wijzen op een onhoudbare situatie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jouw mening over de bonuspunten is allang duidelijk en eigenlijk interesseert het me werkelijk geen mallemoer.
Dit kwam trouwens vanmorgen terug in het tentamen FAR. Thanks!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee. Bij opteren op basis van 11, lid 1 sub a onder 2 OB wordt de belasting geheven van de afnemer op grond van 12, lid 5 OB juncto 24ba Uitvoeringsbesluit OB.
[..]
12, lid 2 OB ziet niet op reguliere leveringen. Zie ook de tekst ervan.
[..]
Hoe kan een artikel dat een basisprincipe van de OB uitlegt nou 'uit de lucht komen vallen'? Je moet toch weten van wie de belasting wordt geheven?
Haarbal is niet zo'n kwaaie, soms zelfs een lieverd hoor.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dit kwam trouwens vanmorgen terug in het tentamen FAR. Thanks!
Nee een week, maar niet het boek zelf gelezen misschien toch maar doenquote:Op woensdag 24 juni 2015 15:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Lollll. Had je daar niet 2 dagen over gedaan ofzo?
Nee, want anders gaan 600 studenten eindeloos lange verhalen opschrijvenquote:Op woensdag 24 juni 2015 16:14 schreef Henrys het volgende:
[..]
Nee een week, maar niet het boek zelf gelezen misschien toch maar doen
Verder vond ik die vraagstelling erg irritant en dat je aan het eind een hele brief moet schrijven.
En dan ook nog die kleine vensters waar je antwoord in moet passen wat mij echt nooit lukt. Kan je geen toestemming krijgen om het op gewoon lijnpapier te schrijven zoals bij veel andere tentamens?
Dat moet ook wel als je naar het antwoordmodel kijkt en ik heb nou eenmaal een groot handschriftquote:Op woensdag 24 juni 2015 16:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee, want anders gaan 600 studenten eindeloos lange verhalen opschrijven
Dan heb je mijn handschrift nog niet gezien en Pax kan dat bevestigen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:18 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat moet ook wel als je naar het antwoordmodel kijkt en ik heb nou eenmaal een groot handschrift
Jouw handschrift is tamelijk onleesbaar zelfsquote:Op woensdag 24 juni 2015 16:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan heb je mijn handschrift nog niet gezien en Pax kan dat bevestigen.
Je lult onzin.
Nou nou.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jouw handschrift is tamelijk onleesbaar zelfs
Die van mij was zo slecht dat ik in de laatste jaren van middelbare school alles op een laptop moest maken. Geloof me erger dan die van mij kan niet, zeker als ik geen lijnen hebquote:Op woensdag 24 juni 2015 16:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan heb je mijn handschrift nog niet gezien en Pax kan dat bevestigen.
Je lult onzin.
ja maar punt is, bij dat lijntjespapier zoals straf1, die ruimte is veel te groot en dan ben ik geneigd groter te schrijven dan ik normaal schrijf en dan wordt t een warboelquote:
Ik heb wel dat eerste stukje met m'n naam netter is dan de rest. Op gegeven moment krijg je kramp en zere handquote:Op woensdag 24 juni 2015 16:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
ja maar punt is, bij dat lijntjespapier zoals straf1, die ruimte is veel te groot en dan ben ik geneigd groter te schrijven dan ik normaal schrijf en dan wordt t een warboel
vanmorgen ook weer trouwens, en dat 11 a4tjes volarme docent
Ja, dat is wel zo. Beter gewoon typen, maarja. Groningen he.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb wel dat eerste stukje met m'n naam netter is dan de rest. Op gegeven moment krijg je kramp en zere hand
Schrijven is voor echte mannen. Ik schrijf elk tentamen trouw met dezelfde vulpen. Jaag in tentamen periode de nodige inkt erdoor.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo. Beter gewoon typen, maarja. Groningen he.
gayquote:Op woensdag 24 juni 2015 16:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Schrijven is voor echte mannen. Ik schrijf elk tentamen trouw met dezelfde vulpen. Jaag in tentamen periode de nodige inkt erdoor.
Dat wordt altijd zo'n knoeiboel, of ik ben motorisch beperktquote:Op woensdag 24 juni 2015 16:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Schrijven is voor echte mannen. Ik schrijf elk tentamen trouw met dezelfde vulpen. Jaag in tentamen periode de nodige inkt erdoor.
Ik zeg niks.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat wordt altijd zo'n knoeiboel, of ik ben motorisch beperkt
quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dit kwam trouwens vanmorgen terug in het tentamen FAR. Thanks!
Dat was toch dat gesprek van 3 minuten?quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:05 schreef Etsu het volgende:
Oh, net een mail dat ik ben aangenomen voor een onderzoeksstage bij PFE.
Jep.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:59 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat was toch dat gesprek van 3 minuten?
UvA in ieder geval niet. Volgens mij Leiden.quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:19 schreef De_Kaas- het volgende:
Maakt het volgens jullie een beetje uit waar je rechten studeert? Ik wil het graag oppakken naast mijn studie economie te Rotterdam, maar de Rotterdamse rechtenstudie staat geloof ik wel erg slecht bekend. Wat is de top: Leiden, Utrecht, UvA? Sommigen daarvan ben ik al wel een beetje laat mee zag ik. Zit iets als Leiden nu waarschijnlijk al helemaal vol?
Op basis waarvan?quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:19 schreef De_Kaas- het volgende:
Maakt het volgens jullie een beetje uit waar je rechten studeert? Ik wil het graag oppakken naast mijn studie economie te Rotterdam, maar de Rotterdamse rechtenstudie staat geloof ik wel erg slecht bekend. Wat is de top: Leiden, Utrecht, UvA? Sommigen daarvan ben ik al wel een beetje laat mee zag ik. Zit iets als Leiden nu waarschijnlijk al helemaal vol?
Leiden en Utrecht worden veel genoemd waar ik het vraag. Groningen valt af door de afstand. Eens kijken of ik me toch nog in kan schrijven aldaar.quote:
Het is allemaal van horen zeggen, maar ik hoor telkens dat in Rotterdam enkel zaken als bedrijfs- en handelsrecht goed bekend staan (is ook beetje de focus van de universiteit in het algemeen, vandaar dat ik economie hier ben gaan studeren) maar dat het voor de rest tegenvalt en de bachelor als geheel vrij zwak is, terwijl ik juist graag een goede brede intellectuele basis in recht wil hebben en stiekem een beetje gevoelig ben voor de reputatie van zo'n faculteit, al zou die nergens op gebaseerd zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Op basis waarvan?
Wat betreft aansprakelijkheidsrecht is het in ieder geval een zeer goede faculteit. Over de andere rechtsgebieden kan ik zelf niet goed oordelen.
Groningenquote:Op woensdag 24 juni 2015 17:21 schreef Blistering het volgende:
Leiden, Groningen en Utrecht.
Die uni's werden mij geadviseerd in ieder geval.
quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:21 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Leiden en Utrecht worden veel genoemd waar ik het vraag. Groningen valt af door de afstand. Eens kijken of ik me toch nog in kan schrijven aldaar.
Hoogleraar hier in Nijmegen maakte tijdens een bepaalde collegereeks Rotterdam ook steeds belachelijk. Maarja.. c'est la vie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Op basis waarvan?
Wat betreft aansprakelijkheidsrecht is het in ieder geval een zeer goede faculteit. Over de andere rechtsgebieden kan ik zelf niet goed oordelen.
Dat klopt, maar het is zo vermoeiend om het keer op keer te lezen terwijl je al 100x hebt gezegd dat het niet zo is.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:14 schreef Blistering het volgende:
Laat gaan Etsu, niet steeds reageren joh. Jij weet wel beter.
Half Twente verkast richting Groningen, ik weet voldoende. Weliswaar gaat het vaak over managementfaculteit, maar bij rechten krijgen jullie ook punten voor opdrachten en aanwezigheid. En ook 'als ik bonus had, had ik het gehaald' geeft blijk van een onjuiste situatie daar in Groningen. Je zou pas bonus mogen krijgen als je het tentamen op zichzelf haalt.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:12 schreef Etsu het volgende:
Bartje, rot nou eens op met je gezeik over 'gratis puntjes krijgen'. We hebben vaak genoeg onderbouwd dat het niet zo is.
Sowieso hoor jij je bezig te houden met wat jouw uni doet, niet met de andere uni's. Weet jij veel hoe het hier toe gaat.
Gratis puntenquote:Op woensdag 24 juni 2015 19:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is zo vermoeiend om het keer op keer te lezen terwijl je al 100x hebt gezegd dat het niet zo is.
niet gelezen. doei.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Half Twente verkast richting Groningen, ik weet voldoende. Weliswaar gaat het vaak over managementfaculteit, maar bij rechten krijgen jullie ook punten voor opdrachten en aanwezigheid. En ook 'als ik bonus had, had ik het gehaald' geeft blijk van een onjuiste situatie daar in Groningen. Je zou pas bonus mogen krijgen als je het tentamen op zichzelf haalt.
Maar Nijmegen is een chille uni. Hier ligt de focus op civielrecht en het menselijke aspect van het recht. Mooie faculteit, goede docenten en qua vak indeling een goede opbouw. Ook tof dat je elk jaar meerdere malen getraind wordt op zowel schriftelijke vaardigheden (scriptie/ essays) als op mondelingen vaardigheden (elk jaar oefenrechtbank, elk jaar ander rechtsgebied).
Lidmaatschap van de partij wordt niet gegarandeerd door het verbod op ruggespraak. Ze kunnen dus wel uit de partij worden gezet (zoals ook wel eens gebeurd is de afgelopen tijd), maar niet gedwongen worden om een bepaalde stem te geven of om de kamer te verlaten.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:12 schreef Blistering het volgende:
Wut, waarom is dit fout?
Vraag: Als een kamerlid zijn stem uitbrengt tegen het standpunt van zijn fractie in:
A: dan kan het kamerlid door de partij worden gedwongen zijn zetel op te geven.
B: dan kan het kamerlid door de partij worden gedwongen de partij te verlaten
C: dan mag de partij hieraan geen enkele consequentie verbinden, omdat het kamerlid geschikt over vrij mandaat.
D: dan mag de partij hieraan geen enkele consequentie verbinden, tenzij met het kamerlid een overeenkomst is gesloten waarin is bepaald in welke situaties hij zijn kamerzetel dient op te geven.
Ik had C, kamerleden stemmen toch zonder lastHet goede antwoord is B blijkbaar.
Ok. Wat een kutvraag.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:14 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Lidmaatschap van de partij wordt niet gegarandeerd door het verbod op ruggespraak. Ze kunnen dus wel uit de partij worden gezet (zoals ook wel eens gebeurd is de afgelopen tijd), maar niet gedwongen worden om een bepaalde stem te geven of om de kamer te verlaten.
Kamerleden stemmen zonder last, inderdaad. Dat wil zeggen dat niemand - ook de partij niet - ze formeel kan verplichten een bepaalde stem uit te brengen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:12 schreef Blistering het volgende:
Wut, waarom is dit fout?
Vraag: Als een kamerlid zijn stem uitbrengt tegen het standpunt van zijn fractie in:
C: dan mag de partij hieraan geen enkele consequentie verbinden, omdat het kamerlid geschikt over vrij mandaat.
D: dan mag de partij hieraan geen enkele consequentie verbinden, tenzij met het kamerlid een overeenkomst is gesloten waarin is bepaald in welke situaties hij zijn kamerzetel dient op te geven.
Hmm, wel logisch inderdaad. Stom dat ik daar niet aan heb gedacht.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kamerleden stemmen zonder last, inderdaad. Dat wil zeggen dat niemand - ook de partij niet - ze formeel kan verplichten een bepaalde stem uit te brengen.
Maar als je op elk voorstel met de PVV mee stemt word je natuurlijk uit Groenlinks geflikkerd. De partijen mogen hun leden zelf bepalen. Alleen een lid uit je partij verwijderen betekent niet dat dat lid zijn zetel kwijtraakt want, inderdaad, hij stemt zonder last en is dus vrij in zijn keuze.
Nu ben ik zoals ik op de vorige pagina al aangaf nog geen rechtenstudent, maar ik heb toevallig wel stage gelopen bij een Tweede Kamerfractie en als iemand ook maar de indruk wekt tegen het fractiestandpunt in te willen gaan, wordt er echt buitengewoon veel druk op die persoon uitgeoefend en er zijn vanwege die reden ook wel eens Kamerleden die 'vrijwillig iets anders gaan doen buiten de TK'.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:12 schreef Blistering het volgende:
Wut, waarom is dit fout?
Nee klopt, ik zat de hele tijd met dat ''stemmen zonder last'' in mijn hoofd. Had beter moeten weten, maar ach, het is niet anders.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:37 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Nu ben ik zoals ik op de vorige pagina al aangaf nog geen rechtenstudent, maar ik heb toevallig wel stage gelopen bij een Tweede Kamerfractie en als iemand ook maar de indruk wekt tegen het fractiestandpunt in te willen gaan, wordt er echt buitengewoon veel druk op die persoon uitgeoefend en er zijn vanwege die reden ook wel eens Kamerleden die 'vrijwillig iets anders gaan doen buiten de TK'.
Ergo al zou antwoord C juridisch kloppen, dan klopt het in de praktijk alsnog niet.
Het is ook een beetje een farce. Stemmen zonder last is leuk, maar in de praktijk is het in Nederland onmogelijk om in de kamer te komen zonder partij, en bepaalt de partij je politieke voorkeur en toekomst.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:37 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Nu ben ik zoals ik op de vorige pagina al aangaf nog geen rechtenstudent, maar ik heb toevallig wel stage gelopen bij een Tweede Kamerfractie en als iemand ook maar de indruk wekt tegen het fractiestandpunt in te willen gaan, wordt er echt buitengewoon veel druk op die persoon uitgeoefend en er zijn vanwege die reden ook wel eens Kamerleden die 'vrijwillig iets anders gaan doen buiten de TK'.
Ergo al zou antwoord C juridisch kloppen, dan klopt het in de praktijk alsnog niet.
Precies.quote:Op woensdag 24 juni 2015 21:20 schreef Boterbartje het volgende:
Maar mocht je principieel tegen zijn en je carrière ervoor willen opgeven, dan kan het wel.
Bonuspunten en punten voor een 'onderzoeksstage' zijn inderdaad nogal verdrietig.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gratis punten
Bul bij een pakje boter.
Uit betrouwbare bron weet ik dat de hiring partner (klinkt belangrijker dan het is: uiteindelijk gewoon een van de partners, bij sollicitatie moeten vier partners groen licht geven, waarvan hij er niet eens per se één is) van De Brauw over het algemeen het curriculum en hoogleraren van de RuG (o.a. Verstijlen, Willems) en RU (o.a. Nieuwe Weme, Van Solinge) aanprijst. Daarnaast zijn er een aantal specifieke masters die voor een start op de Zuidas extra waarde kunnen hebben, namelijk de duale master van de RU (al dan niet de onderzoeksvariant) en de Zuidasmaster van de VU (beide selectiemasters). Vooral de UvA schijnt - naar zijn mening - matig te zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:24 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Het is allemaal van horen zeggen, maar ik hoor telkens dat in Rotterdam enkel zaken als bedrijfs- en handelsrecht goed bekend staan (is ook beetje de focus van de universiteit in het algemeen, vandaar dat ik economie hier ben gaan studeren) maar dat het voor de rest tegenvalt en de bachelor als geheel vrij zwak is, terwijl ik juist graag een goede brede intellectuele basis in recht wil hebben en stiekem een beetje gevoelig ben voor de reputatie van zo'n faculteit, al zou die nergens op gebaseerd zijn.
quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:14 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Lidmaatschap van de partij wordt niet gegarandeerd door het verbod op ruggespraak last. Ze kunnen dus wel uit de partij worden gezet (zoals ook wel eens gebeurd is de afgelopen tijd), maar niet gedwongen worden om een bepaalde stem te geven of om de kamer te verlaten.
Duale master is tof, maar wel veel vaardigheden ten koste van inhoudelijke vakken. Nieuwe Weme geeft heel helder hoorcolleges, maar verschrikkelijk saai. Hij heeft wel veel kennis van ondernemingsrechtelijke situaties binnen bedrijven (is ook raadsheer bij de OK). Van Solinge is ook wel relaxed. Geen college van gehad maar zo tussen door bij voorlichtingen en lunchlezingen gehoord.quote:Op woensdag 24 juni 2015 21:33 schreef Valid het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron weet ik dat de hiring partner (klinkt belangrijker dan het is: uiteindelijk gewoon een van de partners, bij sollicitatie moeten vier partners groen licht geven, waarvan hij er niet eens per se één is) van De Brauw over het algemeen het curriculum en hoogleraren van de RuG (o.a. Verstijlen, Willems) en RU (o.a. Nieuwe Weme, Van Solinge) aanprijst. Daarnaast zijn er een aantal specifieke masters die voor een start op de Zuidas extra waarde kunnen hebben, namelijk de duale master van de RU (al dan niet de onderzoeksvariant) en de Zuidasmaster van de VU (beide selectiemasters). Vooral de UvA schijnt - naar zijn mening - matig te zijn.
Dit is dus wel toegesneden op de Zuidas (meer specifiek op wat een partner van De Brauw vindt). Geen idee wat voor andere segmenten geldt.
Al denk ik dat de waarde van dit alles klein is. Uiteindelijk word je (in Nederland) niet succesvol door de universiteit waar je gestudeerd hebt.
Was dat de eerste kans of de her?quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:53 schreef underground1009 het volgende:
Ha, ik ben echt motorisch beperkt![]()
Dat is dan ook de reden dat ik m'n tentamens mag typen
Kwam gisteren bij Juridische aspecten van kennismanagement wel weer uit, 10 pagina's met totaal 10 vragen, ABC of abcd, waar ik met de PC netjes 8 kantjes vol heb getypt
Voor de duidelijkheid, dat zou op het tentamen ongeveer 5 à 6 kantjes kunnen zijn vanwege invulling van de vragen op het papier zelf.
JAK is overigens best aan te raden voor mensen die nog keuzevakken zoeken in Groningen, goed voor 5 ECTS voor 2 uur HC in de week en een boekje van 80 pagina'sHC moet je echter wel bijwonen om het te zien, worden niet opgenomen, maar met de slides kom je ook al een heel eind
Eerste keer dat ik het idee had de samenloop vraag (goed voor 4 v/de 10 punten qua uiteindelijk cijfer) volledig verknald te hebben. Begon vol goede moed met de uitwerking, veel meer staccato qua relevante wetgeving via kopjes "belastbaar feit" "belastingplichtige" "MvH" enzovoort. In de motivering maar toespitsen op de casus zelf met captain obvious conclusies. Halverwege begon de twijfel toe te slaan en was mijn goede moed meteen weg.quote:
De eerste casus was ook ruk, lag niet aan jou hoor. Heb 7 a4tjes volgeluld met alleen vraag 1quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:12 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik het idee had de samenloop vraag (goed voor 4 v/de 10 punten qua uiteindelijk cijfer) volledig verknald te hebben. Begon vol goede moed met de uitwerking, veel meer staccato qua relevante wetgeving via kopjes "belastbaar feit" "belastingplichtige" "MvH" enzovoort. In de motivering maar toespitsen op de casus zelf met captain obvious conclusies. Halverwege begon de twijfel toe te slaan en was mijn goede moed meteen weg.
Gevalletje het ken vriezen en dooien maar geen van beide durf ik wat voor te zeggen. Hell, zelfs strafproces ging mij beter af in de middag door een enkele capita en verder 0,0 moeite in te steken want FAR had prioriteit
Heb voor het eerst gewoon 2 uur besteed aan die hele eerste vraag. En in een half uur vraag 2 t/m 4 uit de losse pols geschudquote:Op woensdag 24 juni 2015 23:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
De eerste casus was ook ruk, lag niet aan jou hoor. Heb 7 a4tjes volgeluld met alleen vraag 1
Wow halfuur voor de laatste 3 vragenquote:Op woensdag 24 juni 2015 23:27 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Heb voor het eerst gewoon 2 uur besteed aan die hele eerste vraag. En in een half uur vraag 2 t/m 4 uit de losse pols geschudResultaat: 6 A4 voor vraag 1 en 1,5 A4 voor de andere vragen
Kom sowieso langzaam op gang en besteed altijd teveel tijd aan de eerste vraag. Had ik ook met strafproces vanmiddagNiet dat ik dan in tijdnood kom want de overige vragen kan ik wel direct uitwerken zonder problemen of zonder die verrekte twijfel of het wel klopt...
Naja wat je al zei vraag 3 was easy peasy compleet Brv overpennen. Vraag 4 easy peasy EW regeling Ib overpennen. Alleen vraag 2 kostte mij iets meer tijd. Maar lang niet zoveel als die fricking hele eerste vraagquote:Op woensdag 24 juni 2015 23:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wow halfuur voor de laatste 3 vragen
Toen had ik nog vraag 4 te gaan, maar daar snapte ik de ballen ook van dus heb maar wat losse artikelen opgenoemd en losse brei wat n beetje is blijven hangen
Vraag 2 had ik verleggingsregeling ex 12-5 OB jo. 24ba Ubt, maar dat kan heul niet 15 punten waard zijn dus geen idee wat daar nog meer moest
Vraag 3 ging chill, gewoon halve Brv neerpennen en toepassen
Verder geen idee. Ik hoop echt op een 5,5, maar ik heb al tegen mezelf gezegd dat ik het volgend jaar nog eens mag doen
Als je vraag 3 en 4 goed hebt gemaakt zoals je t zegt, heb je al 45 punten kunnen halen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:40 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Naja wat je al zei vraag 3 was easy peasy compleet Brv overpennen. Vraag 4 easy peasy EW regeling Ib overpennen. Alleen vraag 2 kostte mij iets meer tijd. Maar lang niet zoveel als die fricking hele eerste vraag
Keyboard ftwquote:Op woensdag 24 juni 2015 23:44 schreef Blistering het volgende:
Hoe lang hebben jullie wel niet voor een tentamen? En 7 a4'tjes, pfoeh, mijn hand zou eraf vallen denk ik.
Normaal gesproken 3 uur maar ik heb halfuur extra. Maar FAR duurt 2,5 uur.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:44 schreef Blistering het volgende:
Hoe lang hebben jullie wel niet voor een tentamen? En 7 a4'tjes, pfoeh, mijn hand zou eraf vallen denk ik.
Was je hand daarna niet helemaal lam?quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:51 schreef Etsu het volgende:
Was in totaal 11 A4tjes trouwens.
Record was 17 A4tjes voor een schoolexamen maatschappijwetenschappen in 6vwo.En had uiteindelijk een 5,5 ook nog.
Ik gok dat die docent na 3 blaadjes genoeg had, en je een 5,5 heeft gegeven zodat 'ie er maar vanaf was.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:51 schreef Etsu het volgende:
Was in totaal 11 A4tjes trouwens.
Record was 17 A4tjes voor een schoolexamen maatschappijwetenschappen in 6vwo.En had uiteindelijk een 5,5 ook nog.
Jawel.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:52 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Was je hand daarna niet helemaal lam?
Snap dat ook niet. Vind het net als andere tentamens een echt drie uur tentamen, geen anderhalf uur tentamen als deeltje A of B van handels. Deeltentamen mag van mij wel anderhalf uur duren, al is dat ook wel aanpoten. Maar elk ander compleet tentamen moet 3 uur de tijd voor staan imoquote:Op woensdag 24 juni 2015 23:48 schreef Etsu het volgende:
Wel een rare trouwens, 2,5 uur.Waarom in godsnaam.
Dat kan, misschien/hopelijk denkt Bij de Leij ook zo over en laat die mij oprotten met een 5,5.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:52 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik gok dat die docent na 3 blaadjes genoeg had, en je een 5,5 heeft gegeven zodat 'ie er maar vanaf was.
Jep, maarja, dan is 3 uur weer niet voldoende voor de vakken als Europees.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Snap dat ook niet. Vind het net als andere tentamens een echt drie uur tentamen, geen anderhalf uur tentamen als deeltje A of B van handels. Deeltentamen mag van mij wel anderhalf uur duren, al is dat ook wel aanpoten. Maar elk ander compleet tentamen moet 3 uur de tijd voor staan imo
Ja hé, dat viel gewoon op. Iets te vrolijk naar mijn idee, iets teveel in zijn humquote:Op woensdag 24 juni 2015 23:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hij was echt verdacht vrolijk vanmorgen.
Hij was ook heel makkelijk toen hij het tentamen afnam. Zonder begeleiding naar de wc, geen wetboek controle, heel het tentamen achter z'n laptopje met twee vingers z'n tekst aan het typen (en bril af natuurlijk)quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja hé, dat viel gewoon op. Iets te vrolijk naar mijn idee, iets teveel in zijn hum
Hier ging het om 10 man.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:57 schreef Blistering het volgende:
Wetboeken controleren doen ze bij mij ook nooit. Maarja, met 900 eerstejaars is dat ook een leuke klus
Nouja, er stonden 27 mensen voor de her ingeschreven, en er kwamen er maar 10 ofzo.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:58 schreef Blistering het volgende:
Jeetje, 10 man. Doe mij zo weinig mensen.
Hear hearquote:Op woensdag 24 juni 2015 23:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nouja, er stonden 27 mensen voor de her ingeschreven, en er kwamen er maar 10 ofzo.
Snap wel waarom die andere 17 mensen FAR skippen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |