Vraag van andere orde: wanneer zijn die p-scores afwijkend? Weet jij dat?quote:Op maandag 22 juni 2015 19:05 schreef Daui het volgende:
Ze groeien dan gewoon lekker. Wel goed bij een tweeling. Verklaart de dikke buik
Hoi Skoap, op de een of andere manier komen mijn dm's niet aan denk ik dus als je t goed vind doe ok het even zo;": zou je mij in de OP erbij willen zetten? 1-1-2016quote:Op maandag 22 juni 2015 18:47 schreef Skoap het volgende:
Minarosa hopelijk helpt deze poging nu wel!
Wanneer is iets überhaupt afwijkend? P50 is gemiddeld. P90 is dus behoorlijk bovengemiddeld. Zoals ik laatst al zei: dan is 10 % van de baby's op dezelfde termijn groter, en 90% kleiner. Mijn oudste was ook een P90 kind. Hij is nu nog steeds behoorlijk groot, zit op P85, maar afwijkend vind ik negatiever klinken dan 'groot voor zijn leeftijd'.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:25 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Vraag van andere orde: wanneer zijn die p-scores afwijkend? Weet jij dat?
In mijn vak zou dat namelijk pas zijn vanaf p>98. Dus ik zou jouw mannen flink, maar niet afwijkend groot noemen!
Hopelijk geen diabetes inderdaad, en volgende keer een gevulde maag!
Afwijkend is een rot woord inderdaad hoor, ben ik met je eens. En klopt van die %en. 'T is dus maar net waar je de grens trekt. In mijn vak ligt echt "abnormaal" (nog zo'n rotwoord) bij de laatste 2%. Vanaf p98 dus.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wanneer is iets überhaupt afwijkend? P50 is gemiddeld. P90 is dus behoorlijk bovengemiddeld. Zoals ik laatst al zei: dan is 10 % van de baby's op dezelfde termijn groter, en 90% kleiner. Mijn oudste was ook een P90 kind. Hij is nu nog steeds behoorlijk groot, zit op P85, maar afwijkend vind ik negatiever klinken dan 'groot voor zijn leeftijd'.
Nee hoor, het zijn volgens mij termen die vooral bij de gynaecoloog/groeiecho's worden gebruikt. En de ene keer wordt er gesproken van 'benen lopen een week voor, en buik 2 dagen, etc', en de andere keer rolt er een gemiddelde van alle metingen uit de computer en dat is een P-score.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:39 schreef Estrys het volgende:
Bij mij zijn die termen nog nooit gebruikt. Is dat gek? want hier zie ik ze regelmatig voorbij komen
Bij mij ook niet. Alleen van de SEO hebben we een briefje met stipjes op een lijn, maar weet niet meer of dat een P-aanduiding was. En laatst heeft ze de buikomtrek gemeten, maar daarvan zei ze ook alleen dat het precies klopt bij de termijn, verder niet.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:39 schreef Estrys het volgende:
Bij mij zijn die termen nog nooit gebruikt. Is dat gek? want hier zie ik ze regelmatig voorbij komen
Dat dus. Bij de laatste meting hier werd het buikje 3 keer gemeten, en 3 keer rolde er wat anders uit. Wat ze hier doen is elke meting op een P-lijn zetten (dus bovenbeen, buik en hoofd). En tot slot het totaal. Deze baby is een p95 baby op basis van totaal gewicht etc, terwijl de bovenbenen p10 zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:49 schreef Lijnloos het volgende:
En dan nog, de metingen en schatting kunnen altijd nog wel wat afwijken in praktijk... Mijn p50-echo-baby is toch echt meer richting de p95 geloof ik nu. Maar tis gewoon een hele lange vent, dat heb ik er niet met mijn diabetes aangesmokkeld met een chocolaatje her en der.
Ik vroeg me vooral af wanneer ze gaan aangeven dat ze verder gaan kijken. Mijn baby had bijv. een p35 buik (en voor er weer over gevallen wordt; ik kan er niks aan doen en het gaat niet om die buik, de rest was tussen p45 tot p60 oid.) Maar die p35 viel nog binnen de curves zeiden ze dus geen reden tot zorg. Ik vroeg me af hoe breed de curve is, zeg maar!quote:Op maandag 22 juni 2015 19:51 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat dus. Bij de laatste meting hier werd het buikje 3 keer gemeten, en 3 keer rolde er wat anders uit. Wat ze hier doen is elke meting op een P-lijn zetten (dus bovenbeen, buik en hoofd). En tot slot het totaal. Deze baby is een p95 baby op basis van totaal gewicht etc, terwijl de bovenbenen p10 zijn.
Volgens mij gaan ze vooral verder kijken als je onder die p10 duikt of als de curve ineens gaat afbuigen of erg oploopt. En bij grotere baby's kijken ze vaak naar zwangerschapsdiabetes. In mijn geval is het gewoon een feit dat ik grote baby's maak. Mijn curves waren goed en mijn eerdere kinderen waren ook groot bij de geboorte (4220 en 4370 gram).quote:Op maandag 22 juni 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vroeg me vooral af wanneer ze gaan aangeven dat ze verder gaan kijken. Mijn baby had bijv. een p35 buik (en voor er weer over gevallen wordt; ik kan er niks aan doen en het gaat niet om die buik, de rest was tussen p45 tot p60 oid.) Maar die p35 viel nog binnen de curves zeiden ze dus geen reden tot zorg. Ik vroeg me af hoe breed de curve is, zeg maar!
Uiteraard is het verder maar net wat je er van maakt. Als je zelf klein bent lijkt een p10 kind me logischer dan p90.
Mijn oudste was een p5-kind, dat was reden om een groeiecho te maken, maar aangezien hij gewoon groeide verder vond niemand het nodig er verder iets mee te doenquote:Op maandag 22 juni 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vroeg me vooral af wanneer ze gaan aangeven dat ze verder gaan kijken. Mijn baby had bijv. een p35 buik (en voor er weer over gevallen wordt; ik kan er niks aan doen en het gaat niet om die buik, de rest was tussen p45 tot p60 oid.) Maar die p35 viel nog binnen de curves zeiden ze dus geen reden tot zorg. Ik vroeg me af hoe breed de curve is, zeg maar!
Uiteraard is het verder maar net wat je er van maakt. Als je zelf klein bent lijkt een p10 kind me logischer dan p90.
De curve is gewoon een percentiel curve met een standaarddeviatie qua verdeling. Onder de p10 is meestal reden voor extra echo's. Boven de p90 wordt heel panisch over gedaan maar is doorgaans geen reden tot zorg. Het verschil zit hem er in dat een klein kind een stuk slechter tegen een stootje (lees: bevalling) kan dan een ander kind. Maar dan nog moet er verschil worden gemaakt tussen een genetisch klein kind of een kind dat afbuigt in groei. Die laatste kan ook van p90 naar p50 naar p30 donderen zeg maar, en juist die groeivertraagde kinderen zijn een risico want meestal is daar iets aan de hand. Maar goed kortom qua breedte vande curve, het hoort een normale standaarddeviatie te zijn zeg maar met afkappunten bij p10 en p95 zo'n beetje.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Oh echt? Dus als je je niet extra verzekert regelt de vk dat op die manier? En ik maar denken dat al die extra materialen naar Biafra worden gestuurd.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:00 schreef JantinaGr het volgende:
Weer terug van vk controle! Alles weer dikke prima.
Werd nog uitgebreid gesproken over het akkefietje met de planning van de 20-weken echo laatst die een dag van tevoren werd afgebeld wegens "vol", voor wie zich dat nog kan herinneren, de fout lag duidelijk bij de echopraktijk en vk die ik vandaag had, had ik dus toen aan de telefoon, zo prettig zoals ze nu weer aangaf dat ze hier als praktijk echt werk van gaan maken en dat ze hier als praktijk echt boos om zijn geworden.
Verder vroeg ze nog of ik al een kraampakket heb. Nog niet dus, want wordt niet vergoedt vanuit mijn zorgverzekering. Geen punt zei ze: ze verzamelen allerlei kraampakket materialen die andere moeders meegeven, wegens overcompleet / niet gebruikt tijdens bevalling, zodat de verloskundigen het eventueel bij komende bevallingen kunnen gebruiken. Ideaal dus! Tegen die tijd krijg ik dan nog een lijstje van ze wat ik wél nog moet aanschaffen.
Ik kwam helemaal met een prettig gevoel terug van de controle, wat een fijne praktijk.
Oh die heb ik niet meebesteld.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Over kraampakketten, ik kreeg vandaag de ondersteek thuisgebracht![]()
Maar verder heb ik best zin in bevallen
Nou das nie overal hoorquote:Op maandag 22 juni 2015 20:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh echt? Dus als je je niet extra verzekert regelt de vk dat op die manier? En ik maar denken dat al die extra materialen naar Biafra worden gestuurd.
Die moest ik! Klossen heb ik niet, we doen er een extra matras tussen, dan is het ook hoog genoeg.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:09 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh die heb ik niet meebesteld.ik heb alleen klossen, die komen de 30e.
Die hebben een goeie aan mij, ik kan binnenkort mijn derde kraampakket afgevenquote:Op maandag 22 juni 2015 20:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou das nie overal hoorals mijn barende geen kraampakket heeft dan eh... moet ik aan de creatief met vuilniszak en badlaken
![]()
t meeste gaat idd naar dat stichting baby hope in veel praktijken.
Nouja, deze praktijk dus wel. Ze vragen dus aan moeders of ze hetgeen wat overblijft uit de kraampakketten mogen meenemen, voor deze doeleinden. Ik zegquote:Op maandag 22 juni 2015 20:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh echt? Dus als je je niet extra verzekert regelt de vk dat op die manier? En ik maar denken dat al die extra materialen naar Biafra worden gestuurd.
Heb je eigenlijk zo'n pakket nodig als je in 't ziekenhuis bevalt?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou das nie overal hoorals mijn barende geen kraampakket heeft dan eh... moet ik aan de creatief met vuilniszak en badlaken
![]()
t meeste gaat idd naar dat stichting baby hope in veel praktijken.
Het is in principe heel eenvoudig. Het is een schaal van 0 tot 100. p staat voor percentiel. een buikje op p50 betekent dat 50% van de kinderen groter is qua buik en 50% kleiner. Een buikje op p35 zoals bij sillie betekent dat 35% kleiner is, en 65% groter. Met andere woorden, veel kinderen zijn groter.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:09 schreef JantinaGr het volgende:
Zegt mij helemaal niets die p* getallen. Ik heb even gegoogled, maar wordt er weinig wijs uit. Groeicurve... maar wanneer krijg je daar iets over te horen? Is dat met name als je bij een gynaecoloog loopt ofzo?
Ja, ik las dat het toch moet. Omdat het zomaar kan gebeuren dat je toch wel thuis bevalt...quote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk zo'n pakket nodig als je in 't ziekenhuis bevalt?
Er zitten ook zaken in die je gebruikt in de kraamweek.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ah helder! Hier geen idee wat er uit is gekomen met de 20-weken echo. Ze woog 325 gram toen in elk geval. Ik zal 3 juli eens vragen als we nog eens mogen spieken.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het is in principe heel eenvoudig. Het is een schaal van 0 tot 100. p staat voor percentiel. een buikje op p50 betekent dat 50% van de kinderen groter is qua buik en 50% kleiner. Een buikje op p35 zoals bij sillie betekent dat 35% kleiner is, en 65% groter. Met andere woorden, veel kinderen zijn groter.
p95 betekent dus dat je kind groter is dan 95% van de kinderen.
Groei wordt met 20 weken echo gemeten. Als er verder geen aanleiding voor is dan wordt het niet nog eens gemeten.
jep. Er is altijd een kans dat je zo hard gaat dat het beter is thuis te blijven en dan is zo'n pakket handig. Ook bij medische indicatie. Maar afgezien daarvan, er zitten dingen in als matrasbeschermers enzo voor als je vliezen in bed breken en van die celstofmatjes waar je weer op ligt in de kraamweek. Bovendien dingen als alcohol, watten, handschoenen en meer van dat. Inhoudt varieert nogal.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, gek genoeg niet?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heb je van de 20-weken echo geen briefje meegekregen Jantina?
Jup hier. Maar matrasbeschermer kan toch gewoon op/om de topper heen?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zijn er ook mensen met een boxspring met topdek hier? Hoe doe je dat qua matrasbescherming? Of doe je de topdek dan onder het matras?
Ja nou, ik weet ook niet hoe gek dat is. Nu ik het zo zeg bedenk ik me dat we toen net gingen overstappen van huisarts. Kan ook zijn dat ik daarom eentje meekreeg, voor het geval de nieuwe huisarts er naar vroeg.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:18 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Nee, gek genoeg niet?
Ga ik 3 juli ook maar eens naar vragen bij de echoscopiste.
Als je medisch bent is dat wel standaard toch? Mijn 20 weken echo was zonder bijzonderheden, maar ik krijg toch groeiecho's met (ik geloof) 32 en 36 weken.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het is in principe heel eenvoudig. Het is een schaal van 0 tot 100. p staat voor percentiel. een buikje op p50 betekent dat 50% van de kinderen groter is qua buik en 50% kleiner. Een buikje op p35 zoals bij sillie betekent dat 35% kleiner is, en 65% groter. Met andere woorden, veel kinderen zijn groter.
p95 betekent dus dat je kind groter is dan 95% van de kinderen.
Groei wordt met 20 weken echo gemeten. Als er verder geen aanleiding voor is dan wordt het niet nog eens gemeten.
Ja, maar die is 1-persoons denk ik?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:20 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Jup hier. Maar matrasbeschermer kan toch gewoon op/om de topper heen?
Ik was van plan de matrasbeschemer over de topper heen te doen eigenlijk. Gaat dat niet?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zijn er ook mensen met een boxspring met topdek hier? Hoe doe je dat qua matrasbescherming? Of doe je de topdek dan onder het matras?
De topper is 2 persoons.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, maar die is 1-persoons denk ik?
Ik bedoel de beschermer, dat die 1 persoons is. Ik moet hem nog bekijken eigenlijkquote:Op maandag 22 juni 2015 20:25 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
De topper is 2 persoons.
Wat voor matrasbeschermer heb je dan? Als hoes of als "laken"?
Hangt een beetje van de indicatie af eigk. Als groei een risico is dan wel. Als je medisch bent bijvoorbeeld omdat je crohn of colitis hebt zonder medicatie enzo dan is er verder geen risico qua groei en zou een groeiecho dus niet geïndiceerd zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als je medisch bent is dat wel standaard toch? Mijn 20 weken echo was zonder bijzonderheden, maar ik krijg toch groeiecho's met (ik geloof) 32 en 36 weken.
Is niet standaard bij een medische indicatie neequote:Op maandag 22 juni 2015 20:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als je medisch bent is dat wel standaard toch? Mijn 20 weken echo was zonder bijzonderheden, maar ik krijg toch groeiecho's met (ik geloof) 32 en 36 weken.
Onze matrassen zijn twee 1-persoons, de topdek is 2 persoons.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:26 schreef mousemicky het volgende:
Gewoon het beschermende matje uit het kraampakket erop, en wij hebben er standaard een molton opliggen, dus die blijft ook. Niks anders dan een gewoon matras toch![]()
Hier gaat er in de kraamweek bij de controles een extra matras op de boxsping, hoeft die ook niet op klossen. En mocht ik onverhoopt toch thuis moeten bevallen, dan komt dat oude matras ook vast van pas![]()
Done!quote:Op maandag 22 juni 2015 19:31 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Hoi Skoap, op de een of andere manier komen mijn dm's niet aan denk ik dus als je t goed vind doe ok het even zo;": zou je mij in de OP erbij willen zetten? 1-1-2016. alvast bedankt!
Exact zoals wij.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Onze matrassen zijn twee 1-persoons, de topdek is 2 persoons.
Same here, maar met veiligheidsspelden kom je een heel eind toch op zo'n topdek? Beschermding hoeft er toch maar een korte tijd op...quote:Op maandag 22 juni 2015 20:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Onze matrassen zijn twee 1-persoons, de topdek is 2 persoons.
Tot op heden zijn ze vooral irritant en niet ernstig hoor, dus ik klaag nietquote:Op maandag 22 juni 2015 20:43 schreef JantinaGr het volgende:
Geen idee Sillie. Het zit je niet mee met de kwaaltjes.
Bij mij veranderde zowel de cupmaat als de omvang. Laat je anders in zo'n winkel eens nameten.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:42 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb nu al een aantal dagen steeds een heel irritant gevoel bij mijn borsten, alsof de beugel van mijn bh omhoog is gekropen en knelt, zeg maar.
Ik dacht ook eerst dat dat het was (goed, het elastiek in de bh dan, want een bh loze) maar inmiddels heb ik m'n bh maar uitgedaan en ik voel het nog.
Iemand die het herkent of weet wat ik er aan kan doen? 'T voelt echt irritant namelijk
Idem. Meten is nog gedaan bij aanschaf van deze bh, maar das een week of 3 geleden nu. Misschien moet 'ie weer wel groterquote:Op maandag 22 juni 2015 20:49 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mij veranderde zowel de cupmaat als de omvang. Laat je anders in zo'n winkel eens nameten.
Ik had dat op een gegeven moment ook, maar dat irriteerde nog een halve dag ofzo, nadat ik mijn bh had uitgedaan. Toen ik een grotere en beugelloze bh had gekocht had ik er geen last meer van.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:42 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb nu al een aantal dagen steeds een heel irritant gevoel bij mijn borsten, alsof de beugel van mijn bh omhoog is gekropen en knelt, zeg maar.
Ik dacht ook eerst dat dat het was (goed, het elastiek in de bh dan, want een bh loze) maar inmiddels heb ik m'n bh maar uitgedaan en ik voel het nog.
Iemand die het herkent of weet wat ik er aan kan doen? 'T voelt echt irritant namelijk
Ik had hetzelfde direct onder m'n borsten. Heb uiteindelijk van die tussenstukjes voor bh's gehaald bij de hunkemuller en sindsdien heb ik er veel minder last van. Nog steeds af en toe wel (ook zonder bh blijft het een rotplekje, soms voelt het bij een foute beweging alsof er onderhuids echt wat scheurt daar) maar niet meer elke avond.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:42 schreef silliegirl het volgende:
Dat kan ik ook nog proberen! Thanks.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde direct onder m'n borsten. Heb uiteindelijk van die tussenstukjes voor bh's gehaald bij de hunkemuller en sindsdien heb ik er veel minder last van. Nog steeds af en toe wel (ook zonder bh blijft het een rotplekje, soms voelt het bij een foute beweging alsof er onderhuids echt wat scheurt daar) maar niet meer elke avond.
dat dus... Ik was blij dat ik toch alles bij elkaar had gesprokkeldquote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, ik las dat het toch moet. Omdat het zomaar kan gebeuren dat je toch wel thuis bevalt...
quote:Op maandag 22 juni 2015 21:22 schreef kazy het volgende:
Oeps volgens mij heb ik het verkeerde matje op mijn matras gelegdIk heb zo'n klein matje onder m'n bips gelegd en zo te zien moet het iets veel groters zijn
Straks nog eens in de kraamdoos kijken.
Haha thanks! Wat een muts ben ik ook. Ik las alleen maar op de verpakking dat het veel vloeistof opnam en dat leek me wel handig met vruchtwaterquote:Op maandag 22 juni 2015 21:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is een celstofmatje, is voor na de bevalling (als je vloeit). Je moet dat grote knisperding hebben voor op bed.
ik heb die van ikea en ben hem blijven gebruiken...quote:Op maandag 22 juni 2015 22:13 schreef Mineola het volgende:
Dat ding van ikea inderdaad (of hema?), een crèmekleurig, moltonachtig ding met badstof toplaagje of zo? Waterdicht, kraakt niet, bewezen effectief! (mijn vliezen braken de vorige keer in bed)
Mogen jullie dat wel?quote:Op maandag 22 juni 2015 22:17 schreef Estrys het volgende:
Zo dat was een fijne yoga les. Helaas wel twee die tijdens de oefeningen om weeën op te vangen even het hele weekend door menen te moeten spreken![]()
Van de tien zijn er zeven met een eerste zwangerschap. Iedere week mag een van de andere drie haar bevallingsverhaal vertellen. Ik verheug me er nu al op![]()
'Verboden' ja?quote:Op maandag 22 juni 2015 22:18 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mogen jullie dat wel?Hier is dat verboden omdat ze bang zijn dat wij newbee's dan bang worden voor de bevalling.
natuurlijk houden we daar een beetje rekening mee. Want zo zijn wijquote:Op maandag 22 juni 2015 22:18 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mogen jullie dat wel?Hier is dat verboden omdat ze bang zijn dat wij newbee's dan bang worden voor de bevalling.
quote:Op maandag 22 juni 2015 22:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
natuurlijk houden we daar een beetje rekening mee. Want zo zijn wijDus hou ik het 'van voor naar achteren open scheuren, hechten zonder verdoving verhaal' voor me
Had ik niet. Ik ben een hele schone bevallerquote:Op maandag 22 juni 2015 22:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]als je de kots en poep maar niet weglaat dan
Ik heb vandaag wel even gevraagd of iemand dat nieuwsbericht had gelezen over die tuchtzaak van de Isalaklinieken in Zwolle.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
natuurlijk houden we daar een beetje rekening mee. Want zo zijn wijDus hou ik het 'van voor naar achteren open scheuren, hechten zonder verdoving verhaal' voor me
Dat verhaal vind ik echt afschuwelijk. Dat kan je echt beter niet horen, ook niet bij de derde zwangerschapquote:Op maandag 22 juni 2015 22:32 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb vandaag wel even gevraagd of iemand dat nieuwsbericht had gelezen over die tuchtzaak van de Isalaklinieken in Zwolle.maar ik heb verder niets gezegd, zo ben ik ook wel weer.
Ik persoonlijk had t ook niet, maar weet nog wel dat ik daar door dit topic ineens bang voor wasquote:Op maandag 22 juni 2015 22:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Had ik niet. Ik ben een hele schone bevaller
Ja; als een ware politieagente ruikt ze het als iemand een bevallingservaring wil delen en dan blaft ze iets als "Ssjt! Niet vertellen!"quote:
Oh ik ben dan wel weer zo'n freak dat ik dat uitgebreid wil lezen.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat verhaal vind ik echt afschuwelijk. Dat kan je echt beter niet horen, ook niet bij de derde zwangerschap
En dan denkt een newbie niet: jeetje als er niks over gezegd mag worden moet het wel iets heel ergs zijn?quote:Op maandag 22 juni 2015 22:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja; als een ware politieagente ruikt ze het als iemand een bevallingservaring wil delen en dan blaft ze iets als "Ssjt! Niet vertellen!"
En als je het dan toch nog zegt krijg je geen koekje bij de thee
You gotta be kidding... right...quote:Op maandag 22 juni 2015 22:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja; als een ware politieagente ruikt ze het als iemand een bevallingservaring wil delen en dan blaft ze iets als "Ssjt! Niet vertellen!"
En als je het dan toch nog zegt krijg je geen koekje bij de thee
Dat is 50/50 verdeeld geloof ik. Je hebt het kamp waar ik in zit, wat iets denkt als "mens, rot op met je pijnloos bevallen als je maar je bekkenbodem loslaat en laat ons is wat reeels horen! "quote:Op maandag 22 juni 2015 22:37 schreef Estrys het volgende:
[..]
En dan denkt een newbie niet: jeetje als er niks over gezegd mag worden moet het wel iets heel ergs zijn?
Over het koekje welquote:Op maandag 22 juni 2015 22:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
You gotta be kidding... right...
Mijn begeleidende brief gaf alleen aan wat er in de doos zit en niet waarvoor het is, helaasquote:Op maandag 22 juni 2015 22:02 schreef mousemicky het volgende:
Kijk ook even of je niet twee verschillende grote matrasbeschermers hebt in je pakket. Eentje is speciaal voor als je een thuisbevalling hebt, de ander voor op je bed in de weken voor de bevalling ivm vruchtwater. Bij mij stond het in de begeleidende brief.
Dito hier... (Alleen groep van 8quote:Op maandag 22 juni 2015 22:43 schreef Estrys het volgende:
Ik vond het wel opvallend dat van de tien vrouwen er negen in het ziekenhuis willen bevallen. En eentje niet: ik zei de gek
Ik: 'Ja de verloskundige denkt dat we dat toch niet halen' Dat leverde natuurlijk bewonderende blikken op![]()
Hier vond de docente het dan wel nodig om te vertellen hoe je merkt dat de bevalling is begonnen Niet dat dat naar mijn idee nu uitleg behoeft, maar toch . En vervolgens "maar als het begint en het is je eerste dan heb je nog wel 15 uur te gaan hoor!"quote:Op maandag 22 juni 2015 22:43 schreef Estrys het volgende:
Ik vond het wel opvallend dat van de tien vrouwen er negen in het ziekenhuis willen bevallen. En eentje niet: ik zei de gek
Ik: 'Ja de verloskundige denkt dat we dat toch niet halen' Dat leverde natuurlijk bewonderende blikken op![]()
Nou ja, dat snap ik heel goed (al zie ik het tzt ook vanzelf wel), maar ik vind dat die docent daar ook wel wat reeeler in mag zijn. Zo van "ja het is gemiddeld 10 uur, maaaar!!"quote:Op maandag 22 juni 2015 22:49 schreef L-E het volgende:
Dat van die nog 15 uur te gaan dacht ik ook. 1 cm per uur gemiddeld bij een eerste. Ik deed van 1 naar 10 in anderhalf uur. Ik schrok me rot, niemand had ooit verteld dat dat ook kon, echt paniek joh
Kortom: alles is mogelijk, dat is het enige waarop je voorbereid kunt zijn
Dat laatste vraag ik mij ook altijd af.... dr komt n moment dat je er niet omheen kan...quote:Op maandag 22 juni 2015 22:55 schreef kazy het volgende:
Bizar dat er niet gesproken mag worden over de bevallingen! Bij mij werd er juist aan de dames met al 1 of meer kinderen gevraagd wat hun ervaringen waren en of ze bepaalde dingen herkenden als iets tijdens de cursus aan bod kwam.
En die mensen die gillend wegrennen bij dat soort verhalen, dan vraag ik me toch af hoe ze dan omgaan met hun eigen bevalling straks
Dat doe ik al! Het heet "lief dagboek..."quote:Op maandag 22 juni 2015 22:50 schreef Mariposas het volgende:
Sillie jij moet echt voor GTST of rtl5 'reality programmas' verhalen gaan schrijven
Mijn zusje werd bij de derde (!) midden in de nacht wakker om naar de wc te gaan, dacht wat te voelen, en vroeg zich af of het begonnen was. Een uur later was hij geboren.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:47 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier vond de docente het dan wel nodig om te vertellen hoe je merkt dat de bevalling is begonnen Niet dat dat naar mijn idee nu uitleg behoeft, maar toch .
Met telkens een stopcontact in beeld uiteraardquote:Op maandag 22 juni 2015 22:50 schreef Mariposas het volgende:
Sillie jij moet echt voor GTST of rtl5 'reality programmas' verhalen gaan schrijven
Pff zeg datquote:Op maandag 22 juni 2015 22:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat verhaal vind ik echt afschuwelijk. Dat kan je echt beter niet horen, ook niet bij de derde zwangerschap
Pfff ik dacht precies hetzelfde. En ik ging van 4cm naar 9/10 cm in 45 minuten en ik dacht de hele tijd maar "ik moet nog 6 uur, hoe dan al die andere vrouwen dat, en waarom ben ik zo'n mietje"quote:Op maandag 22 juni 2015 22:49 schreef L-E het volgende:
Dat van die nog 15 uur te gaan dacht ik ook. 1 cm per uur gemiddeld bij een eerste. Ik deed van 1 naar 10 in anderhalf uur. Ik schrok me rot, niemand had ooit verteld dat dat ook kon, echt paniek joh
Kortom: alles is mogelijk, dat is het enige waarop je voorbereid kunt zijn
ook niet-zwanger niet. Ik was gisteravond een beetje aan het lurken hier en heb letterlijk uren wakker gelegen met een verkrampte maag door dat verhaal. Ben er nu nog ziek vanquote:Op maandag 22 juni 2015 23:59 schreef Skoap het volgende:
[..]
Pff zeg dat
Ik werd kwaad op mijn man dat hij mij dat liet lezen .... bah wat een verhaal...
Ik heb wat gemist denk ik, maar wil ik het weten?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 07:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ook niet-zwanger niet. Ik was gisteravond een beetje aan het lurken hier en heb letterlijk uren wakker gelegen met een verkrampte maag door dat verhaal. Ben er nu nog ziek van
google isala klinieken tuchtzaak babyquote:Op dinsdag 23 juni 2015 07:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist denk ik, maar wil ik het weten?
Oeeeee, de diarreekotscombi, dat is de beste!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 07:29 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ik sluit me nog even wijselijk af voor alle zaken die te maken hebben met bevalling
Hier zitten we nog volop in de kotsfase. Zojuist een drie uur durende sessie op de wc met een emmer, want simultaan kotsen en diarree is het helemaal!![]()
En toch hè, ik weet waarvoor ik het allemaal doe
Hoeveel overtijd ben jij nu precies? Spannend hoor!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 08:41 schreef Minarosa het volgende:
Succes vanmiddag Fuchsia!
Meld zonder baby. Het is dat we hem zo vaak op de echo gezien hebben een dat mijn buik zo groot is, maar anders zou ik het niet geloven. Morgen strippoging 4.
Vandaag 41+2.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 08:44 schreef Svane het volgende:
[..]
Hoeveel overtijd ben jij nu precies? Spannend hoor!
En fuchsia heeft morgen pas haar echo jongons, niet vanmiddag
Ah, fijn dat je nog wat dagen hebt tot de 42 weken. Hopelijk start het toch nog opeens, al weet ik nov zelf op die termijn dat ik echt dacht dat het een hoax was.quote:
Geen houdbaarheidsdatum want ik wil liever niet ingeleid worden vanwege de nadelen die daaraan vastzitten. Enige ongemak dat ik nu heb is mijn ongeduld en nieuwsgierigheidquote:Op dinsdag 23 juni 2015 08:47 schreef Krisvc het volgende:
Morning!
Balen Minarosa, heb je al een uiterste houdbaarheidsdatum? Al hoop ik dat je lange geduld snel wordt beloond en je mannetje komt.
Ik ging vannacht plassen, lag daarna wakker en hoorde een enorm harde knak. Even later dacht ik dat je ook een knak hoort als je vliezen breken. Geen nattigheid te bekennen, maar ik kon niet meer slapen daarna.Wel fijn om te merken dat ik er heel rustig onder bleef en zelfs zin heb in de bevalling.
38 weken vandaag.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:24 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hoevaak kan je je laten strippen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet ik niet, bij mij doen ze het sinds 40+4 om de twee dagen. (Dan ook even hartje luisteren en mijn bloeddruk meten, hoewel dat laatste gisteren niet meer gebeurd is omdat mijn bloeddruk zo ongeveer altijd hetzelfde (en laag) was bij de laatste controles en het dus pas nog gebeurd was.)quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:24 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hoevaak kan je je laten strippen?
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Balen Minarosa, nog heel eventjes!
Van mij mag het nog wel een tijdje duren..Pfoe, is het echt essentieel dat het allemaal nu gebeurt? Het zou mij wel een lekker gevoel geven als alles af is, maar rust aan je hoofd en gewoon je huis voor jezelf is ook wel lekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:39 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Pfoe, is het echt essentieel dat het allemaal nu gebeurt? Het zou mij wel een lekker gevoel geven als alles af is, maar rust aan je hoofd en gewoon je huis voor jezelf is ook wel lekker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gebaseerd op de gemiddelde lengte van een cyclus vrees ik dat je zwangerschapsduur dan 120 weken duurt.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:02 schreef Minarosa het volgende:
En eigenlijk vind ik ook dat ik niet moet klagen. Het zo gewenste maar onverwachte tweede streepje (dag 90 van mijn cyclus, toen was hij al langzaam), we keken zo uit naar het kindje, dan kunnen die paar dagen er ook nog wel bij, al voelt het veel langer.
Nee zeggen vind ik nog wel lastig. Ik vind het nog steeds wel vervelend dat ik zo weinig kon en kan doen. Voor hem is het ook superdruk geweest met z'n toch al drukke baan, ieder vrij uur in de verbouwing of zijn studie.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:58 schreef Krisvc het volgende:
IMA, ik snap dat het moeilijk is om rustig niks te doen terwijl je vriend bezig is, maar kennelijk is dat wel waar jij op dit moment behoefte aan hebt. Dus misschien toch leren om nee te zeggen, dat jij niks buiten een serie kijken kan doen op dat moment, want je bent een baby aan het afbakken en je loopt al weken door te bikkelen qua klussen. En o ja, hij mag best een lekkere bak thee voor je zetten als hij dan toch bezig is.
Nee joh, ik heb vanmiddag echo, nog 3,5 uur! En daarna gelijk intake. Geen termijnecho, dat is toch vanaf 10 weken pas? Ik ben nu naar eigen berekening 8 weken 3 dagen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 08:44 schreef Svane het volgende:
[..]
Hoeveel overtijd ben jij nu precies? Spannend hoor!
En fuchsia heeft morgen pas haar echo jongons, niet vanmiddag
Ik las oprecht morgen ook als ik het nu teruglees maar huh vandaag! Yes! Hopelijk een mooi boontjequote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:37 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Nee joh, ik heb vanmiddag echo, nog 3,5 uur! En daarna gelijk intake. Geen termijnecho, dat is toch vanaf 10 weken pas? Ik ben nu naar eigen berekening 8 weken 3 dagen.
Bedankt voor alle succes wensen! Ga zeker proberen snel up te daten!
Nu mezelf afleiden met boodschappen doen en de moeder voor moeders kratjes wisselen
+1quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:12 schreef Krisvc het volgende:
Nee zeggen is een bitch. Maar je grenzen bewaken is belangrijk. Het wordt straks nog druk genoeg met je kleintje erbij en volgens mij schiet niemand er iets mee op als je huis pico bello in orde is, maar jij al uitgeput bent.
Ik krijg tegenwoordig op m'n kop als ik te veel doe. Het gebeurt steeds minder gelukkig.
Hahaquote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:40 schreef Svane het volgende:
[..]
Ik las oprecht morgen ook als ik het nu teruglees maar huh vandaag! Yes! Hopelijk een mooi boontje
ze postte het gisterenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:40 schreef Svane het volgende:
[..]
Ik las oprecht morgen ook als ik het nu teruglees maar huh vandaag! Yes! Hopelijk een mooi boontje
Ik ga huilen hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:10 schreef Jagärtrut het volgende:
hopelijk heb je je niet omgedraaid, Estrys!
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:13 schreef Krisvc het volgende:
En anders net doen alsof het met opzet is Estrys, channel je inner Beyonce.![]()
Kazy, geen flauw idee wat de knak was. Misschien één van de kratjes onder het bed die kraakten? Al leek het geluid uit m'n buik te komen.
Hier staat zo een bezoekje aan de vk op de planning.
Oh Jezusquote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze postte het gisteren
pregnancy brain
Succes fuchsia!
het houdt niet op.... niet vanzelfquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:37 schreef Svane het volgende:
[..]
Oh Jezusik dacht echt HALLO waarom lezen vijftien mensen verkeerd
begint dat mentale verval bij een tweede al vanaf de conceptie?
Ik heb begrepen dat dat vanaf ongeveer de conceptie van je eerste nooit meer over gaatquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:37 schreef Svane het volgende:
[..]
Oh Jezusik dacht echt HALLO waarom lezen vijftien mensen verkeerd
begint dat mentale verval bij een tweede al vanaf de conceptie?
Ik ga dit meteen posten in het voordelenvanlaatmoederschaptopic posten, langer behoud van een brein en intellectuele capaciteiten.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat dat vanaf ongeveer de conceptie van je eerste nooit meer over gaat
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:59 schreef Estrys het volgende:
ja pregnancy brain.... Ik heb vandaag een witte linnen broek aan. Zegt mijn collega net dat mn string enorm door schijnt. Nou ja zeg ik en ik heb nog wel een huidskleurige aan. So i thoughtIk heb drie keer iets anders aan gehad vanochtend en daar is het misgegaan gok ik. Het is huidskleur... voor een neger ja
Had ik al genoemd dat ik vanochtend al een presentatie heb gegeven voor 50 mensen?![]()
morgen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:44 schreef Minarosa het volgende:
[..]haha oeps! Is jouw buik al zichtbaar? Anders dacht het hele publiek vast idd dat je alleen met je hoofd bij je kindje zit
IMA het lijkt me goed om (wat iedereen zegt) je grenzen goed aan te geven. Goede oefening voor na de bevalling en volgens mij is het voor buitenstaanders ook gewoon heel moeilijk om in te schatten wat goed is en wat nou juist te veel is. Overigens was ik vooral in de eerste week van mijn verlof erg moe en trok het later (na veel uitslapen en middagdutjes) weer bij.
Succes vanmiddag Jagär! Dat wordt je eerste echo toch?
Goed nieuws! Mijn hoofd en concentratie was een drama bij nr 1, maar bij deze is mijn reguliere alertheid in elk geval voor 95% aanwezigquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat dat vanaf ongeveer de conceptie van je eerste nooit meer over gaat
Hmm gaat lekker met mijn bijlezen vandaagquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
morgen.
Nee, we hebben er 2 gehad. 20 weken echo was standaard in Zweden, en we hebben zelf een echo georganiseerd met 8 weken..
Als je het weetquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:45 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Oh haha suffe vraag of je buik al zichtbaar is, ik checkte de OP en zie 16 oktober staan![]()
Ik ben ze pas gaan gebruiken bij mijn oktoberbaby in januari ofzo. Dus ik zou denken van niet. Mocht het te koud zijn, trek je gewoon een vestje aan.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Moet ik voor mijn juli-baby ook rompers met lange mouwen kopen?
Dat ligt er aan, heb je liever vestjes of niet? Saar is van 31 juli en ik heb ze tot november niet gebruikt, daarvoor had ze gewone shirts aan met lange mouwen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Moet ik voor mijn juli-baby ook rompers met lange mouwen kopen?
heb je navelbandjes?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:15 schreef kazy het volgende:
Overigens vind ik al die lijstjes en adviezen soms echt verwarrend. De een zegt A en de ander zegt B. Volgens mij heb ik nu dus echt te veel zooi in huis gehaald. Nouja beter te veel dan te weinig..
Die hebben we inderdaad ook nog steeds ongebruikt in de la liggen hier. Ben benieuwd wanneer ik ze weg kan gooienquote:
De uitdaging is juist om er een nieuwe bestemming voor te vindenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:26 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Die hebben we inderdaad ook nog steeds ongebruikt in de la liggen hier. Ben benieuwd wanneer ik ze weg kan gooien
Nee, die stonden niet op mijn uitzetlijst van de kraamzorg..quote:
Als je t kijstje van de kraamzorg aanhoudt hebben zij iig niks te zeurenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:15 schreef kazy het volgende:
Overigens vind ik al die lijstjes en adviezen soms echt verwarrend. De een zegt A en de ander zegt B. Volgens mij heb ik nu dus echt te veel zooi in huis gehaald. Nouja beter te veel dan te weinig..
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:18 schreef Estrys het volgende:
Er zijn ook nog winkels na je bevalling he?
Dat was mijn insteek ookquote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:32 schreef pinquit het volgende:
[..]
Als je t kijstje van de kraamzorg aanhoudt hebben zij iig niks te zeuren
tssssk, ik zeg altijd dat ze niet zo moeten piepen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:31 schreef pinquit het volgende:
Navelbandjes: nat in een zakkie mee naar t cb voor na een vaccinatie om t armpje/beentje werd mij ooit geadviseerd
Ik ben altijd meer voor warm na een naald in een spier, maar wie weet
Toen ik voor het eerst zonder Luc ergens heen ging had ik de neiging de hele tijd te roepen "Ja maar zien jullie wel dat ik nu ook moeder ben / net moeder geworden ben"quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:35 schreef pinquit het volgende:
[..]![]()
jemig dat is er wel eentje om te onthouden he. Ik was zo gecocooned na mijn bevalling dat ik me serieus als een soort verwilderde kluizenaar voelde toen ik weer naar buiten ging. Oh jemig, de wereld is gewoon nog hetzelfde
![]()
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:48 schreef Skoap het volgende:
[..]
Toen ik voor het eerst zonder Luc ergens heen ging had ik de neiging de hele tijd te roepen "Ja maar zien jullie wel dat ik nu ook moeder ben / net moeder geworden ben"
Precies dat jaquote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:48 schreef Skoap het volgende:
[..]
Toen ik voor het eerst zonder Luc ergens heen ging had ik de neiging de hele tijd te roepen "Ja maar zien jullie wel dat ik nu ook moeder ben / net moeder geworden ben"
Die stonden hier niet op de lijst, maar mijn moeder stond er op dat ze die voor mij kocht, zij heeft er zo'n beetje 3 kinderen mee grootgebracht.quote:
Dat is wel een goed punt hoor, Saar heeft geen enkel probleem gehad met haar temperatuur, geen kruik nodig gehad, maar dat geld natuurlijk niet voor ieder kindje.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:07 schreef kazy het volgende:
Ik heb het voor de zekerheid maar wel gekocht IMA. Wel handig om van de ervaren mama's te horen dat het niet altijd nodig is.
Tijdens de intake van de kraamzorg werd me verteld dat sommige kleintjes het zelf erg moeilijk hebben om zich warm te houden (vgl met andere baby's), naar aanleiding daarvan heb ik toch een paar rompers met lange mouwen gekocht. Just in case. (Hetzelfde gold voor de kruiken. Ik heb er nu eentje op advies van de kraamverzorgster. Ze zei dat dat doorgaans wel genoeg is in juli en anders zijn de winkels dichtbij.)
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik sta nog steeds niet in de OP, na herhaaldelijk attenderen
quote:Op maandag 22 juni 2015 19:31 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Hoi Skoap, op de een of andere manier komen mijn dm's niet aan denk ik dus als je t goed vind doe ok het even zo;": zou je mij in de OP erbij willen zetten? 1-1-2016. alvast bedankt!
Rappe jij! In een lijn naar buiten gespurt!quote:Op zondag 21 juni 2015 07:13 schreef Lijnloos het volgende:
Ik was al klaar Estrys maar we hebben nog ff gewacht met delen van het nieuws...
Het strippen deed zijn werk en uiteindelijk in sneltreinvaart om 20.25 uur is Fedde geboren! Het ziekenhuis hebben we niet meer gehaald dus alsnog een thuisbevalling geworden maar heel goedgegaan. Hij doet het super al was hij ook ff beduusd van de snelheid. Nu aan het genieten!
Wacht maar tot het hoofdje staat. Dan lijkt het niet meer zo mini.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:27 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb 2 petit(e?) bateau rompertjes in maat 50 gehad. Heel schattig, maar wat zijn ze ienieminie! Past daar echt een baby in straks?
De hema rompers maat 50 zijn ook klein, maar deze lijken echt heeeel mini.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:29 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wacht maar tot het hoofdje staat. Dan lijkt het niet meer zo mini.
[..]
[..]
Dat zingen wij thuis altijd na een bijzonder pittige maaltijd en een #2quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:38 schreef kazy het volgende:
[..]
Iets heel anders, maar ik hoorde net in de auto een liedje met de tekst 'ring of fire'. Toen moest ik ook hier aan denken (mede dankzij de zwangerschapsyoga)(En dat ik nog heel blij ben dat ik me nog niet kan inbeelden hoeveel pijn dit gaat doen
)
vergeleken bij de maat 74 waarmee je verloofde thuis kwam is dat idd kleinquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:27 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb 2 petit(e?) bateau rompertjes in maat 50 gehad. Heel schattig, maar wat zijn ze ienieminie! Past daar echt een baby in straks?
Ik moet altijdquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:38 schreef kazy het volgende:
[..]
Iets heel anders, maar ik hoorde net in de auto een liedje met de tekst 'ring of fire'. Toen moest ik ook hier aan denken (mede dankzij de zwangerschapsyoga)(En dat ik nog heel blij ben dat ik me nog niet kan inbeelden hoeveel pijn dit gaat doen
)
Ja die vallen heel klein, voor Franse baby's.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:27 schreef silliegirl het volgende:
Of die 74 is gigantisch, dat is hoe je 't bekijkt.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:41 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
vergeleken bij de maat 74 waarmee je verloofde thuis kwam is dat idd klein
Deze zien er relatief eenvoudig (maar oh zo schattig uit!). Maar wel veel knoopjes inderdaad (overslag ook).quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:44 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja die vallen heel klein, voor Franse baby's.Ik had echt bergen Petit Bateau uit de tassen van mijn schoonzus, maar al die rompers leken me echt een ramp! Er zaten zowat 20 drukknopjes aan die overslagrompers, ik was een uur aan het puzzelen hoe dat ding überhaupt dicht moest.
Ik heb er 1 gehouden en de rest weer teruggegeven.
Petit bateau valt idd klein, dus niet te veel 50 kopen, misschien 56 nemen? T valt ook vrij smal, dus als je een bolle baby krijgt past t misschien niet eens...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:44 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Of die 74 is gigantisch, dat is hoe je 't bekijkt.
Nee, maar 't is een serieuze vraag; als ik een Hema (tenminste, ook een cadeau, volgens mij komt 'ie van de Hema) romper maar 50 vergelijk met die van petit bateau is die laatste wel kleiner. En mini. Past dat echt straks of moet ik meer Hema maat 50 aanhouden? Baby heeft natuurlijk niks aan te kleine rompertjes..
Ik snap wel dat dat lastig voorspellen is maar misschien hebben er mensen ervaring mee hier...
wat een leuk spulquote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:44 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind er echt geen peil op te trekken qua maten.
Voorbeelden:
[ afbeelding ]
Hema maat 56 vs Petit Bateau maat 60/3 maanden
[ afbeelding ]
HEMA maat 50 vs SnoozeBaby maat 50
[ afbeelding ]
Zara maat 62/3 maanden vs. Prenatal maat 62![]()
!
Alles ligt hier dus op afmeting gesorteerd en niet op labelmaat.
Ik gok dat Petit Bateau maat 50 wel tricky wordt qua passen bij een gemiddelde Hollandse baby.
Da's Zara, de witte is van prenatal. Die heb ik hier liggen in maat 50, en die is weer even groot als een 44 van Frendzquote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
wat een leuk spulvooral die prenatal of wat is het? of is dat juist zara? dat grijze pakje op de onderste foto
En dit dus...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:44 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind er echt geen peil op te trekken qua maten.
Alles ligt hier dus op afmeting gesorteerd en niet op labelmaat.
Dat grijze pakje is van Zara.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
wat een leuk spulvooral die prenatal of wat is het? of is dat juist zara? dat grijze pakje op de onderste foto
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:05 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Jaboontje gezien en hartje klopt
2 cm groot en ook nog heel even de hartslag gehoord
Volgens de echo 8 weken en 4 dagen nu, eigen berekening was 8+3.
Ik ben zo opgelucht en verliefd
Nu nog ff nadenken over de combinatietest. We neigen naar niet doen
Jaaaaaaaa wat fijn, jullie boontje jee!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:05 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Jaboontje gezien en hartje klopt
2 cm groot en ook nog heel even de hartslag gehoord
Volgens de echo 8 weken en 4 dagen nu, eigen berekening was 8+3.
Ik ben zo opgelucht en verliefd
Nu nog ff nadenken over de combinatietest. We neigen naar niet doen
Uit de combinatietest komt nooit een definitief ja of nee, het is een kansberekening en het berekent hoe hoog jouw kans is dat het kind wat je draagt syndroom van Down, Edwards of Patau heeft. Als er een verhoogde kans uit komt, 1:200 of hoger (dus 1:100 of 1:5) dan kom je in aanmerking voor vervolgonderzoek en dan wordt er een definitief ja of nee vastgesteld. Bij vervolgonderzoek wordt namelijk dna van de baby bekeken en kan er definitief vastgesteld worden of baby wel of geen syndroom heeft.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:21 schreef Myrr het volgende:
[..]
Hier ook twijfels over de combinatietest. De nicht van een klasgenootje heeft het gedaan, en daar kwam dus uit dat er iets mis zou zijn met het kind en na twijfel heeft ze toch besloten het te houden, was hij gewoon helemaal gezond.
Dat heeft me wel aan het twijfelen gebracht…
Hmm, dan weet ik niet hoe het zit. Meisje uit m'n klas zei het toen ze zo'n foldertje las. Maar als het zekerheid kan bieden, gaan wij het wel doen denk ik.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Uit de combinatietest komt nooit een definitief ja of nee, het is een kansberekening en het berekent hoe hoog jouw kans is dat het kind wat je draagt syndroom van Down, Edwards of Patau heeft. Als er een verhoogde kans uit komt, 1:200 of hoger (dus 1:100 of 1:5) dan kom je in aanmerking voor vervolgonderzoek en dan wordt er een definitief ja of nee vastgesteld. Bij vervolgonderzoek wordt namelijk dna van de baby bekeken en kan er definitief vastgesteld worden of baby wel of geen syndroom heeft.
Mignonne, hoe kijk jij tegen de 'zinvolheid' van de combinatietest in geval van een jonge moeder? Wat ik uit de boekjes begreep is het percentage trisomieen dat je er uit haalt aanzienlijk kleiner dan bij oudere moeders. (Iets van 6 uit 10 versus 9 uit 10)quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Uit de combinatietest komt nooit een definitief ja of nee, het is een kansberekening en het berekent hoe hoog jouw kans is dat het kind wat je draagt syndroom van Down, Edwards of Patau heeft. Als er een verhoogde kans uit komt, 1:200 of hoger (dus 1:100 of 1:5) dan kom je in aanmerking voor vervolgonderzoek en dan wordt er een definitief ja of nee vastgesteld. Bij vervolgonderzoek wordt namelijk dna van de baby bekeken en kan er definitief vastgesteld worden of baby wel of geen syndroom heeft.
En dan denk je t te weten, en dan heb je een Hema shirt in 98 vast wat je kinf met maat 86 echt te klein isquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:01 schreef laziness het volgende:
Hema valt groot.
Je leert de merken een beetje voorspellen in de loop der jaren
Lastig, ik doe er sowieso geen uitspraken over qua zinvolheid, of de test zinvol is of niet is niet aan mij om te beslissenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:28 schreef Svane het volgende:
[..]
Mignonne, hoe kijk jij tegen de 'zinvolheid' van de combinatietest in geval van een jonge moeder? Wat ik uit de boekjes begreep is het percentage trisomieen dat je er uit haalt aanzienlijk kleiner dan bij oudere moeders. (Iets van 6 uit 10 versus 9 uit 10)
Ik weet dat het een persoonlijke afweging blijft, vorige keer hebben we er voor gekozen om het wel te doen. Nu wil ik het eigenlijk heel graag, maar de combinatie van én een kansberekening én dus minder 'gevoelige' test ivm leeftijd doet me twijfelen.
Nou geen kloon van iemand die jullie gaan kennen. Ik neem mijn anonimiteit tegenwoordig iets serieuzer als zo'n 12 jaar geleden op dit forumquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:46 schreef Mineola het volgende:
[..]
Goed nieuws! Mijn hoofd en concentratie was een drama bij nr 1, maar bij deze is mijn reguliere alertheid in elk geval voor 95% aanwezig![]()
Hoi Murphy, jij las dit uiteraard niet he![]()
Estrys![]()
![]()
Fuchsia Roze, succes straks! Was jij nou een kloon en zo ja, kom je uit de kast bij een goeie echo?
Maar hoe komt het dan er bij jongere vrouwen minder trisomieen 'eruitgehaald' worden? Is dat omdat in de berekenformule de leeftijd het geheel al omlaag brengt zeg maar?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lastig, ik doe er sowieso geen uitspraken over qua zinvolheid, of de test zinvol is of niet is niet aan mij om te beslissen![]()
Maar argumenten als erfelijkheid en jonge leeftijd die vaak aangehaald worden om een test niet te doen vind ik persoonlijk geen 'goede' redenen. Down is over het algemeen genomen niet erfelijk, dus dat het niet in je familie voorkomt zegt niets. En jonge vrouwen worden vaker geconfronteerd met een onverwachte Down. Dat wil niet zeggen dat het vaker voor komt onder die groep, maar wel dat het vaker onontdekt blijft, waarschijnlijk mede dankzij de hogere test-graad onder oudere vrouwen.
Ik geef altijd het advies om goed te kijken naar hoe je in zo'n kansberekening staat. Geeft een kans van 1:3000 jou geruststelling? Ondanks dat het een kans van 1:3000 blijft. En als er nu een verhoogde kans uit de test komt, hoe sta je dan tegenover vervolgonderzoeken zoals NIPT en vruchtwaterpunctie? Daarnaast als er nu geen verhoogde kans uit komt, maar wel een kans van 1:210, hoe sta je er dan in, kun je dan nog met een gerust hart van je zwangerschap genieten? Enz.
Ja dat laatste hebben wij ook. Ik ben echt niet relaxt als er een kans van 1 op 201 of iets meer gevonden wordt, maar vervolgonderzoek niet vergoed wordt. Ik zou daar heel zenuwachtig van worden. Plus dat het maar om 3 syndromen gaat en er op heeeeel veeeeel dus niet getest wordt.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:40 schreef Svane het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dan er bij jongere vrouwen minder trisomieen 'eruitgehaald' worden? Is dat omdat in de berekenformule de leeftijd het geheel al omlaag brengt zeg maar?
Vorige keer had ik 1:3200 en dat luchtte me deels op maar alsnog dacht ik aan alle wiskundesommen over blauwe en rode knikkers in een pot en hoe groot is de kans bladiebla. Ik denk dat als ik een hogere kans heb maar niet hoog genoeg voor vervolgonderzoeken (dus een 1:400 oid) ik er heel irrationeel zenuwachtig van word.
Dat weet ik nietquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:40 schreef Svane het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dan er bij jongere vrouwen minder trisomieen 'eruitgehaald' worden? Is dat omdat in de berekenformule de leeftijd het geheel al omlaag brengt zeg maar?
Vorige keer had ik 1:3200 en dat luchtte me deels op maar alsnog dacht ik aan alle wiskundesommen over blauwe en rode knikkers in een pot en hoe groot is de kans bladiebla. Ik denk dat als ik een hogere kans heb maar niet hoog genoeg voor vervolgonderzoeken (dus een 1:400 oid) ik er heel irrationeel zenuwachtig van word.
En dus evt de zwangerschap al veel eerder kunnen terminerenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:51 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Ja dat laatste hebben wij ook. Ik ben echt niet relaxt als er een kans van 1 op 201 of iets meer gevonden wordt, maar vervolgonderzoek niet vergoed wordt. Ik zou daar heel zenuwachtig van worden. Plus dat het maar om 3 syndromen gaat en er op heeeeel veeeeel dus niet getest wordt.
Volgens de verloskundige die ik net sprak zijn Edwards en Patau kindjes die sowieso overlijden. Vaak al in de buik. Alleen dan zou je het dus eerder weten.
Ik kan me voorstellen dat je je niet op je allercharmanst voelt met lekkende tetten. Maar he niemand had gezegd dat het alleen maar charmant zou zijn, zwanger zijnquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:57 schreef pinquit het volgende:
Waarom vind je het zo erg? Ik zou dankbaar zijn dat alles werkt!je weet dat er van die dingen zijn doe je in je bh kan leggen he?
d'n tetpad!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:57 schreef pinquit het volgende:
Waarom vind je het zo erg? Ik zou dankbaar zijn dat alles werkt!je weet dat er van die dingen zijn doe je in je bh kan leggen he?
Dingen in je bh? Ik loop nu te k*tten met wattenschijfjes, maar dat werkt niet echt. En het jeukt.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:57 schreef pinquit het volgende:
Hahahaha juustem!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:02 schreef Krisvc het volgende:
Ik vind het fascinerend, lekkende tieten. Ik krijg er een beetje zo'n Oehhhh, what does this button do reactie door.
Ja ze hebben een uitvinding gedaan, ooit eensquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dingen in je bh? Ik loop nu te k*tten met wattenschijfjes, maar dat werkt niet echt. En het jeukt.
Maar goed, inderdaad, het werkt. Als het dat dan over een week of 20 ook nog doet!
Ja de gedachte er achter snapte ik wel hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
En dus evt de zwangerschap al veel eerder kunnen terminerendat is meer de gedachte er achter eigk. Die syndromen zijn idd niet met leven verenigbaar, een aantal kindjes wordt wel levend geboren maar overlijden in de eerste uren/dagen na de bevalling. Heel uitzonderlijk zijn de kindjes die een paar maanden oud worden.En ik geloof dat er wereldwijd tot nu toe 3 kindjes zijn geweest die 1 zijn geworden.
Doen! Wel met een GoPro graagquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Daar ga ik om vragen in de supermarkt hier!
oh!!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:03 schreef SaskiaR het volgende:
Weer je niet gezien gister mignonne
dan maar gewoon de bevalling goed plannen!
Enne sillie:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-zoogcompressen/p/30199
Bij mij heeft er nog nooit wat gelekt, aan de bovenkantquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier lekt nog helemaal niks. Dus ik hoop wel dat ze het straks doen..
Wanneer heb je precies dienstquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh!!wat jammer! Ik was druk met bevallingen. Doe maar goed timen ja, lijkt me leuk!
ja dat weet ik nog nietquote:
Asjeblieft niet nee, ik moet nog een wetenschappelijk boek en twee artikelen afmaken!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja dat weet ik nog nieteerst afstuderen, das wel een plan, jij mag nog even niet baren hoor!
Niks hier nog, hoewel m'n man ze regelmatig test... :Squote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:25 schreef Mariposas het volgende:
Hier lekt ook niets, maar als ik in m'n tepel knijp komt er wel wat uit.
Dat doe ik dan ook elke dag wel minimaal een keer, fascinerend.![]()
Hier is het van niks ineens naar flink doorlekken. Snap er ook niks van.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:25 schreef Mariposas het volgende:
Ik zit op 3 cupmaten inmiddels, dus als je daar bent komt de melk!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn tieten zijn ook stuk. Ze groeien als kool maar doen geen pijn (twee cups gegroeid en counting). Er komt ook geen melk uit, zelfs geen droge poeder. Volgens mij is t een hoax en groeien ze voor mijn man, niet voor mijn mini
nee ik denk dat ik die toch maar ga inslaanquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:41 schreef pinquit het volgende:
Hahahaha cassandra, zelfs geen poeder nee?
Ben jij met mijn man getrouwd???quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:46 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
nee ik denk dat ik die toch maar ga inslaan![]()
Oooh nog een cupmaat, ik ken iemand die heeeel blij gaat zijn, man is net een klein kind die voor t slapen nog even met zijn favo speelgoed mag spelen
Gewoon laten vliegen!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:49 schreef Krisvc het volgende:
Vieze praatjes iemand? Wat kan gas je dwars zitten en wat is het fijn als dat het niet meer doet.
T zou ook zo mijne kunnen zijn. Mannen zijn ook allemaal 't zelfde!quote:
Mijn meneer is toch heel andersquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:52 schreef silliegirl het volgende:
[..]
T zou ook zo mijne kunnen zijn. Mannen zijn ook allemaal 't zelfde!
Moet je je trouwens voorstellen dat zou blijken dat het ook echt dezelfde man zou zijn. Wat een Fok! Soap zou dat worden
Hier ook.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:53 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Mijn meneer is toch heel anders
Ghehe ben gelukkig niet de enige dus die dat iedere dag nog even checktquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:25 schreef Mariposas het volgende:
Dat kan toch niet?! Issie stuk?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:53 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Mijn meneer is toch heel anders
Ik vind het heel fijn dat hij anders is dan bv de jouwequote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:07 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat kan toch niet?! Issie stuk?![]()
Grapje uiteraard, gelukkig maar dat er wel diversiteit is onder man-mensen!
Hey! Die van mij heeft ook heus goede kanten die ook jij (als in: ook vrouw) zou moeten waarderen hoor!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:09 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik vind het heel fijn dat hij anders is dan bv de jouwe
Furabid zeker?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier is het van niks ineens naar flink doorlekken. Snap er ook niks van.
Bedankt voor de zoogkompressen tips dames, ga ik halen! (Al vond ik tetpad toch een logischere naam)
Mignonne, vraag aan jou want jij weet dit vast; (sorry hoor), maar ik heb een antibioticakuur gehad voor blaasontsteking. Nu staat er in de bijsluiter dat je het veilig kan gebruiken bij zwangerschap, maar niet in de laatste maanden. Nu ben ik net halverwege en dus nog niet op 't laatste, maar wat moet ik nu onder laatste maanden verstaan? Tot 32 weken zwangerschap ofzo?
Nee, nitrofurantoine ofzo. Heb ik vaker gehad, vandaar de keuze voor die denk ik.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Furabid zeker?
Klopt idd, niet gebruiken vlak voor de geboorte vanwege het risico op een hemolytische anemie, een soort ernstige bloedarmoede bij het kind. De halfwaardetijd is 60 minuten, en de kuur die jij hebt, heb je als het goed is voor 7 dagen. Dat is dan ook de grens die je aan moet houden, 7 dagen, wellicht 8 om die laatste dag zeker te zijn dat alles weg is. Met andere woorden, niet gebruiken vanaf 37 weken zwangerschap. Als je daarvoor bevalt tsja dat is niet te voorzien over het algemeen. Het advies is dus om het niet te gebruiken vanaf de a-terme periode, dus vanaf 37 weken, en zeker niet tijdens de bevalling.
Dat is slechts de warming up, ja!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:17 schreef Stippelrientje het volgende:
Is dit wat jullie op zwangerschapsyoga doen O.o
[ afbeelding ]
petje af!
Je borsten zijn niet te voorspellenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:16 schreef Mariposas het volgende:
Is het handig om nu al een voedingsbh te kopen? Welke maat moet je dan kopen, groter of blijft het wel een beetje zoals het nu is? Ik draag al maanden een elastisch bhtopje. Het idee om een bh aan te doen, bah.Daarbij kan ik niet zo makkelijk even een goedkope bh kopen, aangezien mijn cupmaat nu 70E is.
Tevens vind ik dat ik nog het recht heb een leuke pyjama te kopen voor tijdens de kraamweek, aangezien ik als pyjama normaal gesproken een boxerbroekje en oud hemdje draag. En in huis een joggingbroek die vol verfvlekken zit.
Dat ís furabidquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:18 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, nitrofurantoine ofzo. Heb ik vaker gehad, vandaar de keuze voor die denk ik.
Maar inderdaad risico op bloedafwijkingen dus dat zal wel overeen komen met furabid...
Nou. Wat ik doe lijkt meer op dit:quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:17 schreef Stippelrientje het volgende:
[ afbeelding ]
petje af!
ook lenig! Met je benen zo in je nek!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou. Wat ik doe lijkt meer op dit:
[ [url=http://www.obsdespiegel.org/wp-http://www.obsdespiegel.o(...)0/606.jpg]afbeelding[/url] ]
Oh.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat ís furabidmaar andere naam idd. Hier staat de fkz-link ervan: http://www.farmacotherape(...)/nitrofurantoine.asp
In principe is dat het eerste keus middel voor behandeling van blaasontsteking. Dus niet gek dat je dat gekregen hebt. Maar dus vanaf 37 weken grofweg niet meer.
Je huisarts is daar ook gewoon van op de hoogte hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:28 schreef silliegirl het volgende:
Oh.zo thuis ben ik niet in medicatie. Top! Dan weet ik wanneer ik eventueel om iets anders moet. Hopelijk blijft het na deze kuur gewoon weg.
Nou. Ik heb deze kuur echt een jaar chronisch moeten gebruiken, ik kwam niet van de ontstekingen af. Ben gestopt toen ik zwanger raakte, maar nu dus weer. Huisarts vond dat ik maar weer structureel moest slikken voorlopig, maar dan ben ik bang dat ze die 37 weken termijn vergeten (kheb ook standaard voor n halfjaar aan tabletjes op recept zeg maar) dus let liever ook zelf goed op!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je huisarts is daar ook gewoon van op de hoogte hooren anders je apotheker wel mocht de huisarts zich vergissen. Er zit wel een safe-line tussen
Komt vast goed.
Dan bel je toch ff op?!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou. Ik heb deze kuur echt een jaar chronisch moeten gebruiken, ik kwam niet van de ontstekingen af. Ben gestopt toen ik zwanger raakte, maar nu dus weer. Huisarts vond dat ik maar weer structureel moest slikken voorlopig, maar dan ben ik bang dat ze die 37 weken termijn vergeten (kheb ook standaard voor n halfjaar aan tabletjes op recept zeg maar) dus let liever ook zelf goed op!
Ik ben langsgeweest, maar zag de bijsluiter pas thuis. En omdat er duidelijk staat "veilig tot de laatste maanden" vond ik niet dat ik meteen hoefde te bellen weer. En ik zou wel bellen dan hoor, daar niet van, maar ik let zelf gewoon graag mee op.quote:
Zelf opletten kan natuurlijk nooit kwaad, maar goed je huisarts en apotheker zijn ook gewoon op de hoogtequote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou. Ik heb deze kuur echt een jaar chronisch moeten gebruiken, ik kwam niet van de ontstekingen af. Ben gestopt toen ik zwanger raakte, maar nu dus weer. Huisarts vond dat ik maar weer structureel moest slikken voorlopig, maar dan ben ik bang dat ze die 37 weken termijn vergeten (kheb ook standaard voor n halfjaar aan tabletjes op recept zeg maar) dus let liever ook zelf goed op!
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:17 schreef Stippelrientje het volgende:
[ afbeelding ]
petje af!
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:08 schreef Estrys het volgende:
[..]
Bij mij heeft er nog nooit wat gelekt, aan de bovenkanten werkte prima
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zelf opletten kan natuurlijk nooit kwaad, maar goed je huisarts en apotheker zijn ook gewoon op de hoogteen anders ff in de groep gooien bij de huisarts. Ik zie ook wel eens iets over t hoofd.
(en is je urine al gekweekt voor gbs als je zo chronisch aan de beurt bent?)
Ik doe altijd gewoon alleen die ontspanningsoefening meequote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:47 schreef kazy het volgende:
[..]
Wat dacht je anders? Beetje klessebessen over de beste pershoudingen afgewisseld met een ontspanningsoefening?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |