Vraag van andere orde: wanneer zijn die p-scores afwijkend? Weet jij dat?quote:Op maandag 22 juni 2015 19:05 schreef Daui het volgende:
Ze groeien dan gewoon lekker. Wel goed bij een tweeling. Verklaart de dikke buik
Hoi Skoap, op de een of andere manier komen mijn dm's niet aan denk ik dus als je t goed vind doe ok het even zo;": zou je mij in de OP erbij willen zetten? 1-1-2016quote:Op maandag 22 juni 2015 18:47 schreef Skoap het volgende:
Minarosa hopelijk helpt deze poging nu wel!
Wanneer is iets überhaupt afwijkend? P50 is gemiddeld. P90 is dus behoorlijk bovengemiddeld. Zoals ik laatst al zei: dan is 10 % van de baby's op dezelfde termijn groter, en 90% kleiner. Mijn oudste was ook een P90 kind. Hij is nu nog steeds behoorlijk groot, zit op P85, maar afwijkend vind ik negatiever klinken dan 'groot voor zijn leeftijd'.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:25 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Vraag van andere orde: wanneer zijn die p-scores afwijkend? Weet jij dat?
In mijn vak zou dat namelijk pas zijn vanaf p>98. Dus ik zou jouw mannen flink, maar niet afwijkend groot noemen!
Hopelijk geen diabetes inderdaad, en volgende keer een gevulde maag!
Afwijkend is een rot woord inderdaad hoor, ben ik met je eens. En klopt van die %en. 'T is dus maar net waar je de grens trekt. In mijn vak ligt echt "abnormaal" (nog zo'n rotwoord) bij de laatste 2%. Vanaf p98 dus.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wanneer is iets überhaupt afwijkend? P50 is gemiddeld. P90 is dus behoorlijk bovengemiddeld. Zoals ik laatst al zei: dan is 10 % van de baby's op dezelfde termijn groter, en 90% kleiner. Mijn oudste was ook een P90 kind. Hij is nu nog steeds behoorlijk groot, zit op P85, maar afwijkend vind ik negatiever klinken dan 'groot voor zijn leeftijd'.
Nee hoor, het zijn volgens mij termen die vooral bij de gynaecoloog/groeiecho's worden gebruikt. En de ene keer wordt er gesproken van 'benen lopen een week voor, en buik 2 dagen, etc', en de andere keer rolt er een gemiddelde van alle metingen uit de computer en dat is een P-score.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:39 schreef Estrys het volgende:
Bij mij zijn die termen nog nooit gebruikt. Is dat gek? want hier zie ik ze regelmatig voorbij komen
Bij mij ook niet. Alleen van de SEO hebben we een briefje met stipjes op een lijn, maar weet niet meer of dat een P-aanduiding was. En laatst heeft ze de buikomtrek gemeten, maar daarvan zei ze ook alleen dat het precies klopt bij de termijn, verder niet.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:39 schreef Estrys het volgende:
Bij mij zijn die termen nog nooit gebruikt. Is dat gek? want hier zie ik ze regelmatig voorbij komen
Dat dus. Bij de laatste meting hier werd het buikje 3 keer gemeten, en 3 keer rolde er wat anders uit. Wat ze hier doen is elke meting op een P-lijn zetten (dus bovenbeen, buik en hoofd). En tot slot het totaal. Deze baby is een p95 baby op basis van totaal gewicht etc, terwijl de bovenbenen p10 zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:49 schreef Lijnloos het volgende:
En dan nog, de metingen en schatting kunnen altijd nog wel wat afwijken in praktijk... Mijn p50-echo-baby is toch echt meer richting de p95 geloof ik nu. Maar tis gewoon een hele lange vent, dat heb ik er niet met mijn diabetes aangesmokkeld met een chocolaatje her en der.
Ik vroeg me vooral af wanneer ze gaan aangeven dat ze verder gaan kijken. Mijn baby had bijv. een p35 buik (en voor er weer over gevallen wordt; ik kan er niks aan doen en het gaat niet om die buik, de rest was tussen p45 tot p60 oid.) Maar die p35 viel nog binnen de curves zeiden ze dus geen reden tot zorg. Ik vroeg me af hoe breed de curve is, zeg maar!quote:Op maandag 22 juni 2015 19:51 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat dus. Bij de laatste meting hier werd het buikje 3 keer gemeten, en 3 keer rolde er wat anders uit. Wat ze hier doen is elke meting op een P-lijn zetten (dus bovenbeen, buik en hoofd). En tot slot het totaal. Deze baby is een p95 baby op basis van totaal gewicht etc, terwijl de bovenbenen p10 zijn.
Volgens mij gaan ze vooral verder kijken als je onder die p10 duikt of als de curve ineens gaat afbuigen of erg oploopt. En bij grotere baby's kijken ze vaak naar zwangerschapsdiabetes. In mijn geval is het gewoon een feit dat ik grote baby's maak. Mijn curves waren goed en mijn eerdere kinderen waren ook groot bij de geboorte (4220 en 4370 gram).quote:Op maandag 22 juni 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vroeg me vooral af wanneer ze gaan aangeven dat ze verder gaan kijken. Mijn baby had bijv. een p35 buik (en voor er weer over gevallen wordt; ik kan er niks aan doen en het gaat niet om die buik, de rest was tussen p45 tot p60 oid.) Maar die p35 viel nog binnen de curves zeiden ze dus geen reden tot zorg. Ik vroeg me af hoe breed de curve is, zeg maar!
Uiteraard is het verder maar net wat je er van maakt. Als je zelf klein bent lijkt een p10 kind me logischer dan p90.
Mijn oudste was een p5-kind, dat was reden om een groeiecho te maken, maar aangezien hij gewoon groeide verder vond niemand het nodig er verder iets mee te doenquote:Op maandag 22 juni 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vroeg me vooral af wanneer ze gaan aangeven dat ze verder gaan kijken. Mijn baby had bijv. een p35 buik (en voor er weer over gevallen wordt; ik kan er niks aan doen en het gaat niet om die buik, de rest was tussen p45 tot p60 oid.) Maar die p35 viel nog binnen de curves zeiden ze dus geen reden tot zorg. Ik vroeg me af hoe breed de curve is, zeg maar!
Uiteraard is het verder maar net wat je er van maakt. Als je zelf klein bent lijkt een p10 kind me logischer dan p90.
De curve is gewoon een percentiel curve met een standaarddeviatie qua verdeling. Onder de p10 is meestal reden voor extra echo's. Boven de p90 wordt heel panisch over gedaan maar is doorgaans geen reden tot zorg. Het verschil zit hem er in dat een klein kind een stuk slechter tegen een stootje (lees: bevalling) kan dan een ander kind. Maar dan nog moet er verschil worden gemaakt tussen een genetisch klein kind of een kind dat afbuigt in groei. Die laatste kan ook van p90 naar p50 naar p30 donderen zeg maar, en juist die groeivertraagde kinderen zijn een risico want meestal is daar iets aan de hand. Maar goed kortom qua breedte vande curve, het hoort een normale standaarddeviatie te zijn zeg maar met afkappunten bij p10 en p95 zo'n beetje.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Oh echt? Dus als je je niet extra verzekert regelt de vk dat op die manier? En ik maar denken dat al die extra materialen naar Biafra worden gestuurd.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:00 schreef JantinaGr het volgende:
Weer terug van vk controle! Alles weer dikke prima.
Werd nog uitgebreid gesproken over het akkefietje met de planning van de 20-weken echo laatst die een dag van tevoren werd afgebeld wegens "vol", voor wie zich dat nog kan herinneren, de fout lag duidelijk bij de echopraktijk en vk die ik vandaag had, had ik dus toen aan de telefoon, zo prettig zoals ze nu weer aangaf dat ze hier als praktijk echt werk van gaan maken en dat ze hier als praktijk echt boos om zijn geworden.
Verder vroeg ze nog of ik al een kraampakket heb. Nog niet dus, want wordt niet vergoedt vanuit mijn zorgverzekering. Geen punt zei ze: ze verzamelen allerlei kraampakket materialen die andere moeders meegeven, wegens overcompleet / niet gebruikt tijdens bevalling, zodat de verloskundigen het eventueel bij komende bevallingen kunnen gebruiken. Ideaal dus! Tegen die tijd krijg ik dan nog een lijstje van ze wat ik wél nog moet aanschaffen.
Ik kwam helemaal met een prettig gevoel terug van de controle, wat een fijne praktijk.
Oh die heb ik niet meebesteld.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Over kraampakketten, ik kreeg vandaag de ondersteek thuisgebracht![]()
Maar verder heb ik best zin in bevallen
Nou das nie overal hoorquote:Op maandag 22 juni 2015 20:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh echt? Dus als je je niet extra verzekert regelt de vk dat op die manier? En ik maar denken dat al die extra materialen naar Biafra worden gestuurd.
Die moest ik! Klossen heb ik niet, we doen er een extra matras tussen, dan is het ook hoog genoeg.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:09 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh die heb ik niet meebesteld.ik heb alleen klossen, die komen de 30e.
Die hebben een goeie aan mij, ik kan binnenkort mijn derde kraampakket afgevenquote:Op maandag 22 juni 2015 20:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou das nie overal hoorals mijn barende geen kraampakket heeft dan eh... moet ik aan de creatief met vuilniszak en badlaken
![]()
t meeste gaat idd naar dat stichting baby hope in veel praktijken.
Nouja, deze praktijk dus wel. Ze vragen dus aan moeders of ze hetgeen wat overblijft uit de kraampakketten mogen meenemen, voor deze doeleinden. Ik zegquote:Op maandag 22 juni 2015 20:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh echt? Dus als je je niet extra verzekert regelt de vk dat op die manier? En ik maar denken dat al die extra materialen naar Biafra worden gestuurd.
Heb je eigenlijk zo'n pakket nodig als je in 't ziekenhuis bevalt?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou das nie overal hoorals mijn barende geen kraampakket heeft dan eh... moet ik aan de creatief met vuilniszak en badlaken
![]()
t meeste gaat idd naar dat stichting baby hope in veel praktijken.
Het is in principe heel eenvoudig. Het is een schaal van 0 tot 100. p staat voor percentiel. een buikje op p50 betekent dat 50% van de kinderen groter is qua buik en 50% kleiner. Een buikje op p35 zoals bij sillie betekent dat 35% kleiner is, en 65% groter. Met andere woorden, veel kinderen zijn groter.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:09 schreef JantinaGr het volgende:
Zegt mij helemaal niets die p* getallen. Ik heb even gegoogled, maar wordt er weinig wijs uit. Groeicurve... maar wanneer krijg je daar iets over te horen? Is dat met name als je bij een gynaecoloog loopt ofzo?
Ja, ik las dat het toch moet. Omdat het zomaar kan gebeuren dat je toch wel thuis bevalt...quote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk zo'n pakket nodig als je in 't ziekenhuis bevalt?
Er zitten ook zaken in die je gebruikt in de kraamweek.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ah helder! Hier geen idee wat er uit is gekomen met de 20-weken echo. Ze woog 325 gram toen in elk geval. Ik zal 3 juli eens vragen als we nog eens mogen spieken.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het is in principe heel eenvoudig. Het is een schaal van 0 tot 100. p staat voor percentiel. een buikje op p50 betekent dat 50% van de kinderen groter is qua buik en 50% kleiner. Een buikje op p35 zoals bij sillie betekent dat 35% kleiner is, en 65% groter. Met andere woorden, veel kinderen zijn groter.
p95 betekent dus dat je kind groter is dan 95% van de kinderen.
Groei wordt met 20 weken echo gemeten. Als er verder geen aanleiding voor is dan wordt het niet nog eens gemeten.
jep. Er is altijd een kans dat je zo hard gaat dat het beter is thuis te blijven en dan is zo'n pakket handig. Ook bij medische indicatie. Maar afgezien daarvan, er zitten dingen in als matrasbeschermers enzo voor als je vliezen in bed breken en van die celstofmatjes waar je weer op ligt in de kraamweek. Bovendien dingen als alcohol, watten, handschoenen en meer van dat. Inhoudt varieert nogal.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, gek genoeg niet?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heb je van de 20-weken echo geen briefje meegekregen Jantina?
Jup hier. Maar matrasbeschermer kan toch gewoon op/om de topper heen?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zijn er ook mensen met een boxspring met topdek hier? Hoe doe je dat qua matrasbescherming? Of doe je de topdek dan onder het matras?
Ja nou, ik weet ook niet hoe gek dat is. Nu ik het zo zeg bedenk ik me dat we toen net gingen overstappen van huisarts. Kan ook zijn dat ik daarom eentje meekreeg, voor het geval de nieuwe huisarts er naar vroeg.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:18 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Nee, gek genoeg niet?
Ga ik 3 juli ook maar eens naar vragen bij de echoscopiste.
Als je medisch bent is dat wel standaard toch? Mijn 20 weken echo was zonder bijzonderheden, maar ik krijg toch groeiecho's met (ik geloof) 32 en 36 weken.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het is in principe heel eenvoudig. Het is een schaal van 0 tot 100. p staat voor percentiel. een buikje op p50 betekent dat 50% van de kinderen groter is qua buik en 50% kleiner. Een buikje op p35 zoals bij sillie betekent dat 35% kleiner is, en 65% groter. Met andere woorden, veel kinderen zijn groter.
p95 betekent dus dat je kind groter is dan 95% van de kinderen.
Groei wordt met 20 weken echo gemeten. Als er verder geen aanleiding voor is dan wordt het niet nog eens gemeten.
Ja, maar die is 1-persoons denk ik?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:20 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Jup hier. Maar matrasbeschermer kan toch gewoon op/om de topper heen?
Ik was van plan de matrasbeschemer over de topper heen te doen eigenlijk. Gaat dat niet?quote:Op maandag 22 juni 2015 20:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zijn er ook mensen met een boxspring met topdek hier? Hoe doe je dat qua matrasbescherming? Of doe je de topdek dan onder het matras?
De topper is 2 persoons.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, maar die is 1-persoons denk ik?
Ik bedoel de beschermer, dat die 1 persoons is. Ik moet hem nog bekijken eigenlijkquote:Op maandag 22 juni 2015 20:25 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
De topper is 2 persoons.
Wat voor matrasbeschermer heb je dan? Als hoes of als "laken"?
Hangt een beetje van de indicatie af eigk. Als groei een risico is dan wel. Als je medisch bent bijvoorbeeld omdat je crohn of colitis hebt zonder medicatie enzo dan is er verder geen risico qua groei en zou een groeiecho dus niet geïndiceerd zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als je medisch bent is dat wel standaard toch? Mijn 20 weken echo was zonder bijzonderheden, maar ik krijg toch groeiecho's met (ik geloof) 32 en 36 weken.
Is niet standaard bij een medische indicatie neequote:Op maandag 22 juni 2015 20:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als je medisch bent is dat wel standaard toch? Mijn 20 weken echo was zonder bijzonderheden, maar ik krijg toch groeiecho's met (ik geloof) 32 en 36 weken.
Onze matrassen zijn twee 1-persoons, de topdek is 2 persoons.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:26 schreef mousemicky het volgende:
Gewoon het beschermende matje uit het kraampakket erop, en wij hebben er standaard een molton opliggen, dus die blijft ook. Niks anders dan een gewoon matras toch![]()
Hier gaat er in de kraamweek bij de controles een extra matras op de boxsping, hoeft die ook niet op klossen. En mocht ik onverhoopt toch thuis moeten bevallen, dan komt dat oude matras ook vast van pas![]()
Done!quote:Op maandag 22 juni 2015 19:31 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Hoi Skoap, op de een of andere manier komen mijn dm's niet aan denk ik dus als je t goed vind doe ok het even zo;": zou je mij in de OP erbij willen zetten? 1-1-2016. alvast bedankt!
Exact zoals wij.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Onze matrassen zijn twee 1-persoons, de topdek is 2 persoons.
Same here, maar met veiligheidsspelden kom je een heel eind toch op zo'n topdek? Beschermding hoeft er toch maar een korte tijd op...quote:Op maandag 22 juni 2015 20:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Onze matrassen zijn twee 1-persoons, de topdek is 2 persoons.
Tot op heden zijn ze vooral irritant en niet ernstig hoor, dus ik klaag nietquote:Op maandag 22 juni 2015 20:43 schreef JantinaGr het volgende:
Geen idee Sillie. Het zit je niet mee met de kwaaltjes.
Bij mij veranderde zowel de cupmaat als de omvang. Laat je anders in zo'n winkel eens nameten.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:42 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb nu al een aantal dagen steeds een heel irritant gevoel bij mijn borsten, alsof de beugel van mijn bh omhoog is gekropen en knelt, zeg maar.
Ik dacht ook eerst dat dat het was (goed, het elastiek in de bh dan, want een bh loze) maar inmiddels heb ik m'n bh maar uitgedaan en ik voel het nog.
Iemand die het herkent of weet wat ik er aan kan doen? 'T voelt echt irritant namelijk
Idem. Meten is nog gedaan bij aanschaf van deze bh, maar das een week of 3 geleden nu. Misschien moet 'ie weer wel groterquote:Op maandag 22 juni 2015 20:49 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mij veranderde zowel de cupmaat als de omvang. Laat je anders in zo'n winkel eens nameten.
Ik had dat op een gegeven moment ook, maar dat irriteerde nog een halve dag ofzo, nadat ik mijn bh had uitgedaan. Toen ik een grotere en beugelloze bh had gekocht had ik er geen last meer van.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:42 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb nu al een aantal dagen steeds een heel irritant gevoel bij mijn borsten, alsof de beugel van mijn bh omhoog is gekropen en knelt, zeg maar.
Ik dacht ook eerst dat dat het was (goed, het elastiek in de bh dan, want een bh loze) maar inmiddels heb ik m'n bh maar uitgedaan en ik voel het nog.
Iemand die het herkent of weet wat ik er aan kan doen? 'T voelt echt irritant namelijk
Ik had hetzelfde direct onder m'n borsten. Heb uiteindelijk van die tussenstukjes voor bh's gehaald bij de hunkemuller en sindsdien heb ik er veel minder last van. Nog steeds af en toe wel (ook zonder bh blijft het een rotplekje, soms voelt het bij een foute beweging alsof er onderhuids echt wat scheurt daar) maar niet meer elke avond.quote:Op maandag 22 juni 2015 20:42 schreef silliegirl het volgende:
Dat kan ik ook nog proberen! Thanks.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde direct onder m'n borsten. Heb uiteindelijk van die tussenstukjes voor bh's gehaald bij de hunkemuller en sindsdien heb ik er veel minder last van. Nog steeds af en toe wel (ook zonder bh blijft het een rotplekje, soms voelt het bij een foute beweging alsof er onderhuids echt wat scheurt daar) maar niet meer elke avond.
dat dus... Ik was blij dat ik toch alles bij elkaar had gesprokkeldquote:Op maandag 22 juni 2015 20:13 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, ik las dat het toch moet. Omdat het zomaar kan gebeuren dat je toch wel thuis bevalt...
quote:Op maandag 22 juni 2015 21:22 schreef kazy het volgende:
Oeps volgens mij heb ik het verkeerde matje op mijn matras gelegdIk heb zo'n klein matje onder m'n bips gelegd en zo te zien moet het iets veel groters zijn
Straks nog eens in de kraamdoos kijken.
Haha thanks! Wat een muts ben ik ook. Ik las alleen maar op de verpakking dat het veel vloeistof opnam en dat leek me wel handig met vruchtwaterquote:Op maandag 22 juni 2015 21:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is een celstofmatje, is voor na de bevalling (als je vloeit). Je moet dat grote knisperding hebben voor op bed.
ik heb die van ikea en ben hem blijven gebruiken...quote:Op maandag 22 juni 2015 22:13 schreef Mineola het volgende:
Dat ding van ikea inderdaad (of hema?), een crèmekleurig, moltonachtig ding met badstof toplaagje of zo? Waterdicht, kraakt niet, bewezen effectief! (mijn vliezen braken de vorige keer in bed)
Mogen jullie dat wel?quote:Op maandag 22 juni 2015 22:17 schreef Estrys het volgende:
Zo dat was een fijne yoga les. Helaas wel twee die tijdens de oefeningen om weeën op te vangen even het hele weekend door menen te moeten spreken![]()
Van de tien zijn er zeven met een eerste zwangerschap. Iedere week mag een van de andere drie haar bevallingsverhaal vertellen. Ik verheug me er nu al op![]()
'Verboden' ja?quote:Op maandag 22 juni 2015 22:18 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mogen jullie dat wel?Hier is dat verboden omdat ze bang zijn dat wij newbee's dan bang worden voor de bevalling.
natuurlijk houden we daar een beetje rekening mee. Want zo zijn wijquote:Op maandag 22 juni 2015 22:18 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mogen jullie dat wel?Hier is dat verboden omdat ze bang zijn dat wij newbee's dan bang worden voor de bevalling.
quote:Op maandag 22 juni 2015 22:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
natuurlijk houden we daar een beetje rekening mee. Want zo zijn wijDus hou ik het 'van voor naar achteren open scheuren, hechten zonder verdoving verhaal' voor me
Had ik niet. Ik ben een hele schone bevallerquote:Op maandag 22 juni 2015 22:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]als je de kots en poep maar niet weglaat dan
Ik heb vandaag wel even gevraagd of iemand dat nieuwsbericht had gelezen over die tuchtzaak van de Isalaklinieken in Zwolle.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
natuurlijk houden we daar een beetje rekening mee. Want zo zijn wijDus hou ik het 'van voor naar achteren open scheuren, hechten zonder verdoving verhaal' voor me
Dat verhaal vind ik echt afschuwelijk. Dat kan je echt beter niet horen, ook niet bij de derde zwangerschapquote:Op maandag 22 juni 2015 22:32 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb vandaag wel even gevraagd of iemand dat nieuwsbericht had gelezen over die tuchtzaak van de Isalaklinieken in Zwolle.maar ik heb verder niets gezegd, zo ben ik ook wel weer.
Ik persoonlijk had t ook niet, maar weet nog wel dat ik daar door dit topic ineens bang voor wasquote:Op maandag 22 juni 2015 22:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Had ik niet. Ik ben een hele schone bevaller
Ja; als een ware politieagente ruikt ze het als iemand een bevallingservaring wil delen en dan blaft ze iets als "Ssjt! Niet vertellen!"quote:
Oh ik ben dan wel weer zo'n freak dat ik dat uitgebreid wil lezen.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat verhaal vind ik echt afschuwelijk. Dat kan je echt beter niet horen, ook niet bij de derde zwangerschap
En dan denkt een newbie niet: jeetje als er niks over gezegd mag worden moet het wel iets heel ergs zijn?quote:Op maandag 22 juni 2015 22:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja; als een ware politieagente ruikt ze het als iemand een bevallingservaring wil delen en dan blaft ze iets als "Ssjt! Niet vertellen!"
En als je het dan toch nog zegt krijg je geen koekje bij de thee
You gotta be kidding... right...quote:Op maandag 22 juni 2015 22:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja; als een ware politieagente ruikt ze het als iemand een bevallingservaring wil delen en dan blaft ze iets als "Ssjt! Niet vertellen!"
En als je het dan toch nog zegt krijg je geen koekje bij de thee
Dat is 50/50 verdeeld geloof ik. Je hebt het kamp waar ik in zit, wat iets denkt als "mens, rot op met je pijnloos bevallen als je maar je bekkenbodem loslaat en laat ons is wat reeels horen! "quote:Op maandag 22 juni 2015 22:37 schreef Estrys het volgende:
[..]
En dan denkt een newbie niet: jeetje als er niks over gezegd mag worden moet het wel iets heel ergs zijn?
Over het koekje welquote:Op maandag 22 juni 2015 22:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
You gotta be kidding... right...
Mijn begeleidende brief gaf alleen aan wat er in de doos zit en niet waarvoor het is, helaasquote:Op maandag 22 juni 2015 22:02 schreef mousemicky het volgende:
Kijk ook even of je niet twee verschillende grote matrasbeschermers hebt in je pakket. Eentje is speciaal voor als je een thuisbevalling hebt, de ander voor op je bed in de weken voor de bevalling ivm vruchtwater. Bij mij stond het in de begeleidende brief.
Dito hier... (Alleen groep van 8quote:Op maandag 22 juni 2015 22:43 schreef Estrys het volgende:
Ik vond het wel opvallend dat van de tien vrouwen er negen in het ziekenhuis willen bevallen. En eentje niet: ik zei de gek
Ik: 'Ja de verloskundige denkt dat we dat toch niet halen' Dat leverde natuurlijk bewonderende blikken op![]()
Hier vond de docente het dan wel nodig om te vertellen hoe je merkt dat de bevalling is begonnen Niet dat dat naar mijn idee nu uitleg behoeft, maar toch . En vervolgens "maar als het begint en het is je eerste dan heb je nog wel 15 uur te gaan hoor!"quote:Op maandag 22 juni 2015 22:43 schreef Estrys het volgende:
Ik vond het wel opvallend dat van de tien vrouwen er negen in het ziekenhuis willen bevallen. En eentje niet: ik zei de gek
Ik: 'Ja de verloskundige denkt dat we dat toch niet halen' Dat leverde natuurlijk bewonderende blikken op![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |