Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | - |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | - |
11 | 23 augustus | Grand Prix van Belgie | Spa-Francorshamps | - |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | - |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | - |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | - |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | - |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | - |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | - |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | - |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
Pos | Coureurs | Land | Punten |
1 | Lewis Hamilton | Groot-Brittannië | 169 |
2 | Nico Rosberg | Duitsland | 159 |
3 | Sebastian Vettel | Duitsland | 120 |
4 | Kimi Raikkonen | Finland | 72 |
5 | Valtteri Bottas | Finland | 67 |
6 | Felipe Massa | Brazilië | 62 |
7 | Daniel Ricciardo | Australië | 36 |
8 | Daniil Kvyat | Rusland | 19 |
9 | Nico Hulkenberg | Duitsland | 18 |
10 | Romain Grosjean | Frankrijk | 17 |
11 | Felipe Nasr | Brazilië | 16 |
12 | Sergio Perez | Mexico | 13 |
13 | Pastor Maldonado | Venezuela | 12 |
14 | Max Verstappen | Nederland | 10 |
15 | Carlos Sainz Jr. | Spanje | 9 |
16 | Marcus Ericsson | Zweden | 5 |
17 | Jenson Button | Groot-Brittannië | 4 |
18 | Fernando Alonso | Spanje | 0 |
19 | Roberto Merhi Muntan | Spanje | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Pos | Team | Punten |
1 | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 328 |
2 | Scuderia Ferrari | 192 |
3 | Williams Martini Racing | 129 |
4 | Infiniti Red Bull Racing | 55 |
5 | Sahara Force India F1 Team | 31 |
6 | Lotus F1 Team | 29 |
7 | Sauber F1 Team | 21 |
8 | Scuderia Toro Rosso | 19 |
9 | McLaren Honda | 4 |
10 | Manor Marussia F1 Team | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 3 juli | |
11:00 - 12:30 | Vrije Training 1 |
15:00 - 16:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 4 juli | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 5 juli | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 3 juli | |||
11:00 - 12:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC red button + online | |
15:00 - 16:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC red button + online | |
Zaterdag 4 juli | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC Radio 5 - RTL+ | |
Zondag 5 juli | |||
14:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |
Ik zoek het even na in la rules...quote:Op zondag 21 juni 2015 16:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als het niet zo is, oke, maar dat heb ik continu van Olav begrepen dat dat de waarschuwing is voor het vroeger van je gas gaan.
quote:For the purpose of accident analysis, each car must be fitted with a high speed camera
Ik heb me wel vermaakt, zeker tov Canada.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:29 schreef Tarado het volgende:
was niet echt geweldig entertaining vandaag
quote:If the torque management system on the car decides to go into a fuel-save mode, the rear light will flash for a second to warn any driver behind. The thresholds are configurable but currently set for a car above 95 per cent throttle for more than a second, travelling faster than 180kph, that experiences a torque reduction of 120kW or more.
The warning system has been created because these events are controlled by the electronics rather than by the driver. If the driver decides to back off early then the situation is as it always has been. He has a responsibility to ensure another car is not close behind him. It’s as simple as that. One would normally expect the driver to check that it’s OK to back off. The warning light is there for situations not controlled by the driver.
die heb ik gemistquote:Op zondag 21 juni 2015 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb me wel vermaakt, zeker tov Canada.
Ik krijg het idee soms dat niet alle onboards ten alle tijde aan staan...quote:Op zondag 21 juni 2015 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
Raar trouwens dat ze geen betere beelden van andere on board cameras hebben van de ALO/RAI crash..
Dat zou kunnen. Volgens mij had ik ff per ongeluk op pauze gedrukt tijdens reclame ipv geluid uit.quote:
Dat betekent dus dat de electronica bepaalt dat er brandstof bespaard wordt, niet de rijder. Dus het zegt niets over liften.quote:
Als een rijder lift, gaat de auto in fuel-safing modequote:Op zondag 21 juni 2015 16:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat de electronica bepaalt dat er brandstof bespaard wordt, niet de rijder. Dus het zegt niets over liften.
Lees het stukje nog eens.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als een rijder lift, gaat de auto in fuel-safing mode
Wat mij betreft nam Max gewoon de verdedigende lijn en verder niks. Totaal geen idee waarom een straf ook maar overwogen zou moeten worden.quote:
Dat hij de verdedigende lijn nam, is ook niets mis mee, maar hij vertraagde overduidelijk op een moment waar je het niet verwacht, op een moment wanneer je het niet verwacht, daar schrok Pastor een beetje van. Ik zeg niet dat hij die straf moet krijgen of verdiend, maar ik kijk er dus niet vreemd van op als hij hem gaat krijgen.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat mij betreft nam Max gewoon de verdedigende lijn en verder niks. Totaal geen idee waarom een straf ook maar overwogen zou moeten worden.
Als je dat echt denkt zit je er compleet naast. Hij vertraagde niet, hij ging gewoon naar de verdedigende lijn. En ook niet plotseling. Dat Maldonado bijna de auto verliest bij het teruggaan naar de racelijn is verder niet relevant.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat hij de verdedigende lijn nam, is ook niets mis mee, maar hij vertraagde overduidelijk op een moment waar je het niet verwacht, op een moment wanneer je het niet verwacht, daar schrok Pastor een beetje van. Ik zeg niet dat hij die straf moet krijgen of verdiend, maar ik kijk er dus niet vreemd van op als hij hem gaat krijgen.
Ik zag in de replay toch duidelijk zijn lampje knipperen, dus gas was los.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je dat echt denkt zit je er compleet naast. Hij vertraagde niet, hij ging gewoon naar de verdedegende lijn. En ook niet plotseling. Dat Maldonado bijna de auto verliest bij het teruggaan naar de racelijn is verder niet relevant.
Ik snap niet hoe je dat zo fout kunt zien.
Dat idee had ik ookquote:Op zondag 21 juni 2015 17:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik zag in de replay toch duidelijk zijn lampje knipperen, dus gas was los.
Misschien geleerd van Grosjean
quote:Op zondag 21 juni 2015 17:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik zag in de replay toch duidelijk zijn lampje knipperen, dus gas was los.
Misschien geleerd van Grosjean
Bronquote:"Ik had overigens een flink moment toen ik aan het vechten was met Max. De superzachte banden werden erg heet en daarmee verloor ik grip en ook nog eens downforce omdat ik dicht op hem zat, maar uiteindelijk had ik alles onder controle.
twitter:F1 twitterde op zondag 21-06-2015 om 17:41:01ALONSO/RAIKKONEN: Stewards' verdict - "No further action warranted. No driver was at fault." http://t.co/w2hJc22ZNC http://t.co/PCVYu67A4G reageer retweet
Dat is toch wat hij zegt in principe? Hij is blij dat stewards dit toelaten. En dat ben ik helemaal met hem eens!quote:Op zondag 21 juni 2015 19:07 schreef Benoves het volgende:
Wat een gelul. Als dit al niet meer kan...
Ik bedoel, als de regels dit al niet meer toelaten en het bij wijze van spreken gedoogd wordt door de stewards. Dat is triestquote:Op zondag 21 juni 2015 19:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat is toch wat hij zegt in principe? Hij is blij dat stewards dit toelaten. En dat ben ik helemaal met hem eens!
Hij spreekt zichzelf wel redelijk tegenquote:Op zondag 21 juni 2015 19:05 schreef tong80 het volgende:
Pastor Maldonado heeft na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk geklaagd over Max Verstappen. De Venezolaan zegt dat Verstappen de 'regels niet helemaal respecteert.'
,,Hij was nogal.. laten we het niet agressief noemen, maar hij hield zich niet helemaal aan de regels", vertelt Maldonado aan Autosport over het gevecht dat hij met Verstappen had tijdens de laatste rondes van de race.
,,Je moet wat ruimte laten aan de andere auto en dat deed Verstappen niet helemaal. Toen ik dat zag, wist ik dat ik moest opletten en agressiever moest rijden. Hij reed op de limiet en dat is prima. Als de stewards er niets van zeggen, dan hebben ze ons laten racen en dat is top."
Het ging ongetwijfeld over het moment dat Maldonado moest liften omdat Verstappen hem niet voldoende ruimte gaf. Als dat dan een aanrijding wordt zou Verstappen best straf kunnen krijgen.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:22 schreef Benoves het volgende:
[..]
Ik bedoel, als de regels dit al niet meer toelaten en het bij wijze van spreken gedoogd wordt door de stewards. Dat is triest
Hij deed wel een poging, een halve.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:48 schreef Izzy73 het volgende:
Max is één van de weinige coureurs die kleur geeft aan de races, hij zit op de limiet en soms net erover. Super, dat is racenKijk naar Vettel die het gat dicht naar Massa en er dan ronden lang achterblijft zonder ook maar 1 poging te doen om er voorbij te komen
Er waren ronden dat hij een halve seconde paktequote:Op zondag 21 juni 2015 19:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En hij was ook maar een paar tiende per ronde sneller dan Massa. Dan kom je er niet voorbij.
En dat is dus iha niet genoeg om erlangs te komen. Zeker niet bij een Williams die nogal snel is in rechte lijn.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er waren ronden dat hij een halve seconde pakte
Mwah, daar schrok hij waarschijnlijk zelf vanquote:
Daar hebben ze toch DRS voor.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dat is dus iha niet genoeg om erlangs te komen. Zeker niet bij een Williams die nogal snel is in rechte lijn.
Als je een halve sec. per ronde sneller bent en dan ook nog DRS erbij krijgt moet het toch mogelijk zijn om er langs te komen lijkt me. Je kan het in ieder geval proberen.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ferrari met DRS is vaak amper sneller dan de Williams zonder DRS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |