Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | - |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | - |
11 | 23 augustus | Grand Prix van Belgie | Spa-Francorshamps | - |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | - |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | - |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | - |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | - |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | - |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | - |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | - |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
Pos | Coureurs | Land | Punten |
1 | Lewis Hamilton | Groot-Brittannië | 169 |
2 | Nico Rosberg | Duitsland | 159 |
3 | Sebastian Vettel | Duitsland | 120 |
4 | Kimi Raikkonen | Finland | 72 |
5 | Valtteri Bottas | Finland | 67 |
6 | Felipe Massa | Brazilië | 62 |
7 | Daniel Ricciardo | Australië | 36 |
8 | Daniil Kvyat | Rusland | 19 |
9 | Nico Hulkenberg | Duitsland | 18 |
10 | Romain Grosjean | Frankrijk | 17 |
11 | Felipe Nasr | Brazilië | 16 |
12 | Sergio Perez | Mexico | 13 |
13 | Pastor Maldonado | Venezuela | 12 |
14 | Max Verstappen | Nederland | 10 |
15 | Carlos Sainz Jr. | Spanje | 9 |
16 | Marcus Ericsson | Zweden | 5 |
17 | Jenson Button | Groot-Brittannië | 4 |
18 | Fernando Alonso | Spanje | 0 |
19 | Roberto Merhi Muntan | Spanje | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Pos | Team | Punten |
1 | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 328 |
2 | Scuderia Ferrari | 192 |
3 | Williams Martini Racing | 129 |
4 | Infiniti Red Bull Racing | 55 |
5 | Sahara Force India F1 Team | 31 |
6 | Lotus F1 Team | 29 |
7 | Sauber F1 Team | 21 |
8 | Scuderia Toro Rosso | 19 |
9 | McLaren Honda | 4 |
10 | Manor Marussia F1 Team | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 3 juli | |
11:00 - 12:30 | Vrije Training 1 |
15:00 - 16:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 4 juli | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 5 juli | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 3 juli | |||
11:00 - 12:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC red button + online | |
15:00 - 16:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC red button + online | |
Zaterdag 4 juli | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC Radio 5 - RTL+ | |
Zondag 5 juli | |||
14:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |
Ik zoek het even na in la rules...quote:Op zondag 21 juni 2015 16:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als het niet zo is, oke, maar dat heb ik continu van Olav begrepen dat dat de waarschuwing is voor het vroeger van je gas gaan.
quote:For the purpose of accident analysis, each car must be fitted with a high speed camera
Ik heb me wel vermaakt, zeker tov Canada.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:29 schreef Tarado het volgende:
was niet echt geweldig entertaining vandaag
quote:If the torque management system on the car decides to go into a fuel-save mode, the rear light will flash for a second to warn any driver behind. The thresholds are configurable but currently set for a car above 95 per cent throttle for more than a second, travelling faster than 180kph, that experiences a torque reduction of 120kW or more.
The warning system has been created because these events are controlled by the electronics rather than by the driver. If the driver decides to back off early then the situation is as it always has been. He has a responsibility to ensure another car is not close behind him. It’s as simple as that. One would normally expect the driver to check that it’s OK to back off. The warning light is there for situations not controlled by the driver.
die heb ik gemistquote:Op zondag 21 juni 2015 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb me wel vermaakt, zeker tov Canada.
Ik krijg het idee soms dat niet alle onboards ten alle tijde aan staan...quote:Op zondag 21 juni 2015 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
Raar trouwens dat ze geen betere beelden van andere on board cameras hebben van de ALO/RAI crash..
Dat zou kunnen. Volgens mij had ik ff per ongeluk op pauze gedrukt tijdens reclame ipv geluid uit.quote:
Dat betekent dus dat de electronica bepaalt dat er brandstof bespaard wordt, niet de rijder. Dus het zegt niets over liften.quote:
Als een rijder lift, gaat de auto in fuel-safing modequote:Op zondag 21 juni 2015 16:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat de electronica bepaalt dat er brandstof bespaard wordt, niet de rijder. Dus het zegt niets over liften.
Lees het stukje nog eens.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als een rijder lift, gaat de auto in fuel-safing mode
Wat mij betreft nam Max gewoon de verdedigende lijn en verder niks. Totaal geen idee waarom een straf ook maar overwogen zou moeten worden.quote:
Dat hij de verdedigende lijn nam, is ook niets mis mee, maar hij vertraagde overduidelijk op een moment waar je het niet verwacht, op een moment wanneer je het niet verwacht, daar schrok Pastor een beetje van. Ik zeg niet dat hij die straf moet krijgen of verdiend, maar ik kijk er dus niet vreemd van op als hij hem gaat krijgen.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat mij betreft nam Max gewoon de verdedigende lijn en verder niks. Totaal geen idee waarom een straf ook maar overwogen zou moeten worden.
Als je dat echt denkt zit je er compleet naast. Hij vertraagde niet, hij ging gewoon naar de verdedigende lijn. En ook niet plotseling. Dat Maldonado bijna de auto verliest bij het teruggaan naar de racelijn is verder niet relevant.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat hij de verdedigende lijn nam, is ook niets mis mee, maar hij vertraagde overduidelijk op een moment waar je het niet verwacht, op een moment wanneer je het niet verwacht, daar schrok Pastor een beetje van. Ik zeg niet dat hij die straf moet krijgen of verdiend, maar ik kijk er dus niet vreemd van op als hij hem gaat krijgen.
Ik zag in de replay toch duidelijk zijn lampje knipperen, dus gas was los.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je dat echt denkt zit je er compleet naast. Hij vertraagde niet, hij ging gewoon naar de verdedegende lijn. En ook niet plotseling. Dat Maldonado bijna de auto verliest bij het teruggaan naar de racelijn is verder niet relevant.
Ik snap niet hoe je dat zo fout kunt zien.
Dat idee had ik ookquote:Op zondag 21 juni 2015 17:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik zag in de replay toch duidelijk zijn lampje knipperen, dus gas was los.
Misschien geleerd van Grosjean
quote:Op zondag 21 juni 2015 17:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik zag in de replay toch duidelijk zijn lampje knipperen, dus gas was los.
Misschien geleerd van Grosjean
Bronquote:"Ik had overigens een flink moment toen ik aan het vechten was met Max. De superzachte banden werden erg heet en daarmee verloor ik grip en ook nog eens downforce omdat ik dicht op hem zat, maar uiteindelijk had ik alles onder controle.
twitter:F1 twitterde op zondag 21-06-2015 om 17:41:01ALONSO/RAIKKONEN: Stewards' verdict - "No further action warranted. No driver was at fault." http://t.co/w2hJc22ZNC http://t.co/PCVYu67A4G reageer retweet
Dat is toch wat hij zegt in principe? Hij is blij dat stewards dit toelaten. En dat ben ik helemaal met hem eens!quote:Op zondag 21 juni 2015 19:07 schreef Benoves het volgende:
Wat een gelul. Als dit al niet meer kan...
Ik bedoel, als de regels dit al niet meer toelaten en het bij wijze van spreken gedoogd wordt door de stewards. Dat is triestquote:Op zondag 21 juni 2015 19:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat is toch wat hij zegt in principe? Hij is blij dat stewards dit toelaten. En dat ben ik helemaal met hem eens!
Hij spreekt zichzelf wel redelijk tegenquote:Op zondag 21 juni 2015 19:05 schreef tong80 het volgende:
Pastor Maldonado heeft na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk geklaagd over Max Verstappen. De Venezolaan zegt dat Verstappen de 'regels niet helemaal respecteert.'
,,Hij was nogal.. laten we het niet agressief noemen, maar hij hield zich niet helemaal aan de regels", vertelt Maldonado aan Autosport over het gevecht dat hij met Verstappen had tijdens de laatste rondes van de race.
,,Je moet wat ruimte laten aan de andere auto en dat deed Verstappen niet helemaal. Toen ik dat zag, wist ik dat ik moest opletten en agressiever moest rijden. Hij reed op de limiet en dat is prima. Als de stewards er niets van zeggen, dan hebben ze ons laten racen en dat is top."
Het ging ongetwijfeld over het moment dat Maldonado moest liften omdat Verstappen hem niet voldoende ruimte gaf. Als dat dan een aanrijding wordt zou Verstappen best straf kunnen krijgen.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:22 schreef Benoves het volgende:
[..]
Ik bedoel, als de regels dit al niet meer toelaten en het bij wijze van spreken gedoogd wordt door de stewards. Dat is triest
Hij deed wel een poging, een halve.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:48 schreef Izzy73 het volgende:
Max is één van de weinige coureurs die kleur geeft aan de races, hij zit op de limiet en soms net erover. Super, dat is racenKijk naar Vettel die het gat dicht naar Massa en er dan ronden lang achterblijft zonder ook maar 1 poging te doen om er voorbij te komen
Er waren ronden dat hij een halve seconde paktequote:Op zondag 21 juni 2015 19:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En hij was ook maar een paar tiende per ronde sneller dan Massa. Dan kom je er niet voorbij.
En dat is dus iha niet genoeg om erlangs te komen. Zeker niet bij een Williams die nogal snel is in rechte lijn.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er waren ronden dat hij een halve seconde pakte
Mwah, daar schrok hij waarschijnlijk zelf vanquote:
Daar hebben ze toch DRS voor.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dat is dus iha niet genoeg om erlangs te komen. Zeker niet bij een Williams die nogal snel is in rechte lijn.
Als je een halve sec. per ronde sneller bent en dan ook nog DRS erbij krijgt moet het toch mogelijk zijn om er langs te komen lijkt me. Je kan het in ieder geval proberen.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ferrari met DRS is vaak amper sneller dan de Williams zonder DRS.
Nou, vaak is dat dan dus niet mogelijk. En dan valt er niet zoveel te proberen.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:54 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Als je een halve sec. per ronde sneller bent en dan ook nog DRS erbij krijgt moet het toch mogelijk zijn om er langs te komen lijkt me. Je kan het in ieder geval proberen.
Mwah, bij Massa is het altijd wel mogelijk volgens mij.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, vaak is dat dan dus niet mogelijk. En dan valt er niet zoveel te proberen.
Massa is juist best wel moeilijk in te halen, vraag maar aan Hamilton.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:01 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Mwah, bij Massa is het altijd wel mogelijk volgens mij.Maar goed, agree to disagree?
Heb je zijn mobiel nummer dan? Anders gaat me dat niet lukken.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Massa is juist best wel moeilijk in te halen, vraag maar aan Hamilton.
Je kunt ook op youtube zoeken naar de crashen van Hamilton en Massa in 2011/2012. Dat maakt wel wat duidelijk.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:04 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Heb je zijn mobiel nummer dan? Anders gaat me dat niet lukken.
Bedankt voor de tip, je ziet overigens wel vaker rookies die lef hebben en risico's nemen om in te halen. Vaak is dat helemaal weg als ze een paar seizoenen meedoen. Dan zitten ze helemaal in het keurslijf van de F1.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt ook op youtube zoeken naar de crashen van Hamilton en Massa in 2011/2012. Dat maakt wel wat duidelijk.
Daarom bleven coureurs vroeger zelden langer dan een paar seizoenen in de F1, en hebben we nu tig kampioenen rondrijden.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, je ziet overigens wel vaker rookies die lef hebben en risico's nemen om in te halen. Vaak is dat helemaal weg als ze een paar seizoenen meedoen. Dan zitten ze helemaal in het keurslijf van de F1.
Whut?quote:Op zondag 21 juni 2015 20:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Verstappen 5 plaatsen teruggezet in de uitslag vanwege het incident met Maldonado?
Die straf bestaat niet eens, better luck next timequote:Op zondag 21 juni 2015 20:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Verstappen 5 plaatsen teruggezet in de uitslag vanwege het incident met Maldonado?
Meestal vinden de teambazen het idd niet zo fijn als je om de haverklap een auto stukrijdt en daardoor buiten de punten rijdt.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, je ziet overigens wel vaker rookies die lef hebben en risico's nemen om in te halen. Vaak is dat helemaal weg als ze een paar seizoenen meedoen. Dan zitten ze helemaal in het keurslijf van de F1.
Hoezo?quote:Op zondag 21 juni 2015 16:26 schreef opreis het volgende:
Ik denk dat TR de 5de plek wel kan vergeten, Lotus en FI zijn echt beter, Sauber gaan ze nog wel voorbij maar daar houdt het ook wel mee op, RB staat ook al te ver voor om nog in te halen
quote:Op zondag 21 juni 2015 20:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom bleven coureurs vroeger zelden langer dan een paar seizoenen in de F1, en hebben we nu tig kampioenen rondrijden.
Ja dat snap ik ook wel, maar als echte racefan zie ik toch liever acties op het scherpst van de snede, daar geniet ik van. Het moet uiteraard niet roekeloos worden, maar te behouden rijden om puntjes te pakken en de auto heel te houden is uiteraard goed voor de teams maar word ik niet warm van.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meestal vinden de teambazen het idd niet zo fijn als je om de haverklap een auto stukrijdt en daardoor buiten de punten rijdt.
Zoals Stewart ooit al zei: "to finish first, first you have to finish".
quote:Op zondag 21 juni 2015 15:35 schreef zoem het volgende:
[..]
Het begin en eind zijn aardig, het middenstuk matig.
Ok thnx. Pak effe een divxje en scan er doorheen.quote:
Gewoon het hele ding kijken, er doorheen scannen is nooit hoe je een race kan kijken.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:56 schreef Djoetma het volgende:
[..]
[..]
Ok thnx. Pak effe een divxje en scan er doorheen.
een hoop getroll weer jaquote:Op zondag 21 juni 2015 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
heb vandaag dus het nodige gemist zie ik wel
Was het zo erg dan? Voor mijn gevoel loopt het nu beter dan een paar races geleden.quote:
Maar het klopt wel.Uit de technical briefing van vorig jaar:quote:Op zondag 21 juni 2015 16:26 schreef Nattekat het volgende:
Kan er niks over vinden, enkel dat het altijd aan moet staan in de regen.
quote:‘Lift and coast’
If the torque management system on the car decides to go into a fuel-save mode, the rear light will flash for a second to warn any driver behind. The thresholds are configurable but currently set for a car above 95 per cent throttle for more than a second, travelling faster than 180kph, that experiences a torque reduction of 120kW or more.
The warning system has been created because these events are controlled by the electronics rather than by the driver. If the driver decides to back off early then the situation is as it always has been. He has a responsibility to ensure another car is not close behind him. It’s as simple as that. One would normally expect the driver to check that it’s OK to back off. The warning light is there for situations not controlled by the driver.
Ik vind hem juist heel volwassen.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:21 schreef Izzy73 het volgende:
Aardig interview van Sport 1, het is toch echt nog gewoon een jochie hey. Je kan het Max toch niet kwalijk nemen dat hij af en toe brutale moves maakt. Die jongen kan alleen nog maar beter worden de komende jaren.
http://www.sport1.nl/vide(...)-maar-gas-geven.html
Klopt, voor zijn leeftijd is hij zeer volwassen, maar het blijft een jongen van 17. Wacht maar tot hij een jaar of 25 is en je dan de beelden van nu terug ziet.quote:
Haha. Mja, in mijn ogen is hij nog niet prutser-af, maar hij laat wel degelijk goede dingen zien dit jaar! En dat zijn resultaten dit jaar kak zijn lag regelmatig aan pech en niet aan zijn eigen doen. Niet dat hij nu een consistente en zekere driver is, maar mijns inziens rijdt hij nu goed en verdient hij de punten. Als hij zorgt dat zijn 'unforced errors' laag blijven zie ik hem nog wel een jaartje of 3 rijden.quote:Op zondag 21 juni 2015 19:23 schreef Meike26 het volgende:
Eigenlijk moeten we het verleden laten rusten en Pastor steunen ! Hij heeft zeer goed gereden vandaag en heeft zich uitstekend laten zien als een waardig coureur.
Mijnziens is hij per 21-06-15 geen paydriver meer ! Welkom bij de club kale !
Maar dat is ook het hele probleem. Toen mocht er een heleboel meer, in plaats van alle regeltjes met betrekking tot verdedigen hedendaags. Maakte de gevechten een stuk interessanter, in mijn ogen.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:39 schreef Vriezzer het volgende:
Al dat geklaag over die 'moves' van Verstappen.
Als dát al niet meer mag, dan waren legendes als Senna en Schumi de allergrootste lullen ter aarde..
Nou Schumi heeft vanwege dat veel anti-fans gehad hoor en als Senna zich niet te pletter had gereden hadden vast meer mensen gezegd dat het een lul was op de baan.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:39 schreef Vriezzer het volgende:
Al dat geklaag over die 'moves' van Verstappen.
Als dát al niet meer mag, dan waren legendes als Senna en Schumi de allergrootste lullen ter aarde..
Schumacher deed toch een partij idiote dingen man. Belgie 1995 was wel genot, maar dat zeg ik altijd als dit naar voren komt.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:39 schreef Vriezzer het volgende:
Al dat geklaag over die 'moves' van Verstappen.
Als dát al niet meer mag, dan waren legendes als Senna en Schumi de allergrootste lullen ter aarde..
Dat was voor mij de eerste race die ik zag als fan van de sport. Ik hoopte dat Hill zou winnen (toegegeven, alleen maar omdat mijn grote broer dat ook wilde) en heb sinds dat moment ook een schijthekel aan Schumacherquote:
I know. Maar dat is net het punt: lieverdjes worden zelden wereldkampioen. Dan moet het wel heel erg meezitten qua auto en teamgenoot.quote:Op maandag 22 juni 2015 12:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou Schumi heeft vanwege dat veel anti-fans gehad hoor en als Senna zich niet te pletter had gereden hadden vast meer mensen gezegd dat het een lul was op de baan.
Precies, maar je moet nu bijna noodgedwongen een lieverdje zijn anders krijg je penalty aan je broek.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:19 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
I know. Maar dat is net het punt: lieverdjes worden zelden wereldkampioen. Dan moet het wel heel erg meezitten qua auto en teamgenoot.
Live commentaar van Mol destijds: "Het is en blijft een Duitser". En dat was niet eens grappig bedoeld.quote:
Olav Mol doet ook wat minder geforceerd grappig dan in vorige interviews, begint ook eindelijk door te krijgen dat hij niet met een 5 jarige kleuter zit te praten.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:21 schreef Izzy73 het volgende:
Aardig interview van Sport 1, het is toch echt nog gewoon een jochie hey. Je kan het Max toch niet kwalijk nemen dat hij af en toe brutale moves maakt. Die jongen kan alleen nog maar beter worden de komende jaren.
http://www.sport1.nl/vide(...)-maar-gas-geven.html
Thanks!quote:Op maandag 22 juni 2015 16:42 schreef nils7 het volgende:
Kon t Max topic niet zo snel op mobiel vinden
Maar Max is zo op 538
Alle conclusies op een rijtje gezet krijg je dit:quote:Op maandag 22 juni 2015 15:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Precies, maar je moet nu bijna noodgedwongen een lieverdje zijn anders krijg je penalty aan je broek.
Er zit nog een heel verschil tussen wat jij een lieverdje noemt en respect hebben op de baan voor jouw tegenstanders. Alonso en Button zijn bijvoorbeeld mensen die hele mooie acties kunnen laten zien, maar wel degelijk zorgen dat er niet twee (figuurlijk) huilende coureurs langs de baan staan.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:19 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
I know. Maar dat is net het punt: lieverdjes worden zelden wereldkampioen. Dan moet het wel heel erg meezitten qua auto en teamgenoot.
Button die in Canada Alonso ramt was inderdaad een prachtige inhaalactie.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Er zit nog een heel verschil tussen wat jij een lieverdje noemt en respect hebben op de baan voor jouw tegenstanders. Alonso en Button zijn bijvoorbeeld mensen die hele mooie acties kunnen laten zien, maar wel degelijk zorgen dat er niet twee (figuurlijk) huilende coureurs langs de baan staan.
(Kom maar op met die posts dat Jensen alleen kampioen was omdat hij een goede auto had en gewoon een slechte tweede rijder is)
Andere teams hadden die dubbele diff er na Ozzie al eraf gehaald dus wellicht had het spannender kunnen zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:15 schreef Nattekat het volgende:
Button werd alleen kampioen omdat de Brawn een enorm goede auto was in de eerste helft van het seizoen, en daarna de concurrentie punten van elkaar afsnoepte. Verder enkel goed in bepaalde weersomstandigheden.
Weet zeker dat dat hun het kampioenschap heeft gekost...quote:Op maandag 22 juni 2015 17:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Andere teams hadden die dubbele diff er na Ozzie al eraf gehaald dus wellicht had het spannender kunnen zijn.
Dat waren ze ookquote:Op maandag 22 juni 2015 10:39 schreef Vriezzer het volgende:
Al dat geklaag over die 'moves' van Verstappen.
Als dát al niet meer mag, dan waren legendes als Senna en Schumi de allergrootste lullen ter aarde..
twitter:Max33Verstappen twitterde op maandag 22-06-2015 om 17:30:45He behaved well in the race yesterday. Next time some more 🐴🐴's and we can fight for more 😉 #F1 #AustrianGP http://t.co/QBIGmD7en1 reageer retweet
Alleen Toyota en Williams hadden naast Brawn een dubbele diffuser en hebben er het hele seizoen mee gereden. Andere teams kwamen er pas later mee, nadat het, ondanks protesten, nog steeds werd goedgekeurd door de FIA. De andere teams (met name Red Bull) waren te laat met hun oplossing om het kampioenschap nog te pakken.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Andere teams hadden die dubbele diff er na Ozzie al eraf gehaald dus wellicht had het spannender kunnen zijn.
Max zou Malle Donna te weinig ruimte gegeven hebben.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:14 schreef Geralt het volgende:
Ow ik lees dat Maldonado het niet helemaal eens was met Max zijn rijstijl? Waarom niet? Zijn er dingen voorgevallen die niet op tv geweest zijn? Ik zag niets raars. Of nouja, ik zag wel wat raars. Eigenlijk zo raar dat ik me niet eens kan heugen wanneer voor het laatst iemand dat gepresteerd heeft. Namelijk dat Max tot 2x toe terwijl hij vol aan het verdedigen was de snelste persoonlijke rondetijd laat noteren. Dat zegt ook wel wat. Zowel over Max als over de F1 an sich. Dat je tijdens verdedigen (wat altijd tijd kost) snellere tijden neer kan zetten. Ik denk er het mijne van. Niet in het nadeel van Max, maar in het nadeel van de F1 dan bedoel ik.
Volgens mij was er een moment dat ze zij aan zij een bocht in gingen.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:27 schreef Geralt het volgende:
Iemand daar een filmpje van? Ik heb op tv alleen maar fair play gezien van Max eigenlijk.
En daar liet Max genoeg ruimte. Althans zo zag het eruit op het beeld op tv.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij was er een moment dat ze zij aan zij een bocht in gingen.
In turn 3 drukte die m wel van de baan.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
En daar liet Max genoeg ruimte. Althans zo zag het eruit op het beeld op tv.
Als Maldonado vind van niet zal hij daar redenen voor hebben. Misschien is er ander beeld voor handen. Op tv zag het er keurig uit in elk geval
Heb ik niet gezien. Dat was of niet op tv of ik was bier halenquote:Op maandag 22 juni 2015 18:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
In turn 3 drukte die m wel van de baan.
https://www.facebook.com/(...)3975234/?pnref=storyquote:Op maandag 22 juni 2015 18:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heb ik niet gezien. Dat was of niet op tv of ik was bier halen
Dat zie ik toch anders, nogmaals kijkend naar de beelden. Op het moment dat ze naast elkaar rijden zit Maldonado al die tijd gewoon nog op het asfalt. Aan het eind van de bocht is Maldonado er nog lang niet voorbij, dus gaat Max gewoon lekker zijn weg. Hup op het gas en de breedte van de baan benutten. Had Maldonado de ruimte maar op moeten eisen. Maldonado blijft aan die buitenkant rijden totdat de kerbstones ophouden en dán komt Maldonado dus naast de baan terecht. Op dat moment was Max er alweer vandoor. Maldonado kan klagen wat hij wilt, maar als hij eerder al wat had gelift in plaats van zijn bolide te laten staan, dan was hij volledig op de baan gebleven.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
In turn 3 drukte die m wel van de baan.
Grappig. Een aantal jaren geleden werd Hamilton helemaal naar de kanker gescholden voor zo'n actie.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:33 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Zo gaat dat gewoon in het racen. Als je aan de binnenkant inhaalt laat je, als je een goede coureur bent tenminste, ook je auto een beetje uitlopen zodat jouw concurrent moet liften.
Door Vriezzer? Anders snap ik de grap niet.quote:Op maandag 22 juni 2015 23:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Grappig. Een aantal jaren geleden werd Hamilton helemaal naar de kanker gescholden voor zo'n actie.
quote:Op maandag 22 juni 2015 23:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Grappig. Een aantal jaren geleden werd Hamilton helemaal naar de kanker gescholden voor zo'n actie.
Ik wou net zeggen, toch zeker niet door mij. Ik hou van assertiviteit in de sport. Dat zwakzinnige gedoe van 'ruimte geven' hangt mij de keel uit. Elkaar van de baan rammen gaat mij te ver (dat is dan ook agressief en niit assertief natuurlijk..), maar je moet gewoon slim je duels uitspelen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 08:25 schreef aesop het volgende:
[..]
Door Vriezzer? Anders snap ik de grap niet.
Vanmiddag tijdens de lunch wordt besloten of de middagsessie door gaat. Zo niet dan overleggen ze of ze test een dag verlengen. Alleen McLaren en Ferrari zijn tegen omdat die al een ronde gereden hebben vandaagquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Nu regent het wel in Oostenrijk, waardoor de testsessie stil is gelegd
twitter:ToroRossoSpy twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 10:44:45Still raining, but we're keeping Max busy. Boat race anyone!? @Lotus_F1Team @WilliamsRacing @ForceIndiaF1 @redbull http://t.co/9Ko3t19170 reageer retweet
twitter:F1 twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 15:55:34CONFIRMED: Testing has been extended to 2000 local time (1800 GMT) to make up for the earlier rain delay #F1Testing http://t.co/O7TyMOS3y0 reageer retweet
Lekker in het donkerquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:35 schreef sasquatsch het volgende:
Ze gaan door tot 20.00 vanavond.twitter:F1 twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 15:55:34CONFIRMED: Testing has been extended to 2000 local time (1800 GMT) to make up for the earlier rain delay #F1Testing http://t.co/O7TyMOS3y0 reageer retweet
Dan ben je ook wel een lul eerste klasquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Fuoco heeft zijn auto in de eerste bocht geparkeerd:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |