Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | - |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | - |
11 | 23 augustus | Grand Prix van Belgie | Spa-Francorshamps | - |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | - |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | - |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | - |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | - |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | - |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | - |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | - |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
Pos | Coureurs | Land | Punten |
1 | Lewis Hamilton | Groot-Brittannië | 169 |
2 | Nico Rosberg | Duitsland | 159 |
3 | Sebastian Vettel | Duitsland | 120 |
4 | Kimi Raikkonen | Finland | 72 |
5 | Valtteri Bottas | Finland | 67 |
6 | Felipe Massa | Brazilië | 62 |
7 | Daniel Ricciardo | Australië | 36 |
8 | Daniil Kvyat | Rusland | 19 |
9 | Nico Hulkenberg | Duitsland | 18 |
10 | Romain Grosjean | Frankrijk | 17 |
11 | Felipe Nasr | Brazilië | 16 |
12 | Sergio Perez | Mexico | 13 |
13 | Pastor Maldonado | Venezuela | 12 |
14 | Max Verstappen | Nederland | 10 |
15 | Carlos Sainz Jr. | Spanje | 9 |
16 | Marcus Ericsson | Zweden | 5 |
17 | Jenson Button | Groot-Brittannië | 4 |
18 | Fernando Alonso | Spanje | 0 |
19 | Roberto Merhi Muntan | Spanje | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Pos | Team | Punten |
1 | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 328 |
2 | Scuderia Ferrari | 192 |
3 | Williams Martini Racing | 129 |
4 | Infiniti Red Bull Racing | 55 |
5 | Sahara Force India F1 Team | 31 |
6 | Lotus F1 Team | 29 |
7 | Sauber F1 Team | 21 |
8 | Scuderia Toro Rosso | 19 |
9 | McLaren Honda | 4 |
10 | Manor Marussia F1 Team | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 3 juli | |
11:00 - 12:30 | Vrije Training 1 |
15:00 - 16:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 4 juli | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 5 juli | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 3 juli | |||
11:00 - 12:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC red button + online | |
15:00 - 16:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC red button + online | |
Zaterdag 4 juli | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC Radio 5 - RTL+ | |
Zondag 5 juli | |||
14:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |
Ik zoek het even na in la rules...quote:Op zondag 21 juni 2015 16:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als het niet zo is, oke, maar dat heb ik continu van Olav begrepen dat dat de waarschuwing is voor het vroeger van je gas gaan.
quote:For the purpose of accident analysis, each car must be fitted with a high speed camera
Ik heb me wel vermaakt, zeker tov Canada.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:29 schreef Tarado het volgende:
was niet echt geweldig entertaining vandaag
quote:If the torque management system on the car decides to go into a fuel-save mode, the rear light will flash for a second to warn any driver behind. The thresholds are configurable but currently set for a car above 95 per cent throttle for more than a second, travelling faster than 180kph, that experiences a torque reduction of 120kW or more.
The warning system has been created because these events are controlled by the electronics rather than by the driver. If the driver decides to back off early then the situation is as it always has been. He has a responsibility to ensure another car is not close behind him. It’s as simple as that. One would normally expect the driver to check that it’s OK to back off. The warning light is there for situations not controlled by the driver.
die heb ik gemistquote:Op zondag 21 juni 2015 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb me wel vermaakt, zeker tov Canada.
Ik krijg het idee soms dat niet alle onboards ten alle tijde aan staan...quote:Op zondag 21 juni 2015 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
Raar trouwens dat ze geen betere beelden van andere on board cameras hebben van de ALO/RAI crash..
Dat zou kunnen. Volgens mij had ik ff per ongeluk op pauze gedrukt tijdens reclame ipv geluid uit.quote:
Dat betekent dus dat de electronica bepaalt dat er brandstof bespaard wordt, niet de rijder. Dus het zegt niets over liften.quote:
Als een rijder lift, gaat de auto in fuel-safing modequote:Op zondag 21 juni 2015 16:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat de electronica bepaalt dat er brandstof bespaard wordt, niet de rijder. Dus het zegt niets over liften.
Lees het stukje nog eens.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als een rijder lift, gaat de auto in fuel-safing mode
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |