No not kidding.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Are you kidding me?Dergelijke afhankelijkheid zou verboden moeten worden....
Dan moet ik opnieuw beginnen EN ik heb het gevoel dat ik gefaald heb bij deze PhD, tis niet dat ik m ergens anders kan VOORTzetten nee...quote:Op zondag 21 juni 2015 10:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat je je PhD ook wel bij een ander bedrijf kan halen, denk ik? Lijkt mij toch ook wel mogelijk?
Gewoon een plu mee?quote:Op zondag 21 juni 2015 10:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Stop met regenen, dan kan ik naar de sportschool.
Ja maar dan moet ik opnieuw beginnen dus!quote:Op zondag 21 juni 2015 10:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En er is echt geen enkel ander instituut/ziekenhuis/universiteit die ook dergelijk onderzoek doet?
Lijkt me wel een mooie studie trouwens
Dan wordt het inderdaad wel heel erg lastigquote:Op zondag 21 juni 2015 10:47 schreef Californium het volgende:
[..]
No not kidding.
[..]
Dan moet ik opnieuw beginnen EN ik heb het gevoel dat ik gefaald heb bij deze PhD, tis niet dat ik m ergens anders kan VOORTzetten nee...
quote:Op zondag 21 juni 2015 10:48 schreef artelligence het volgende:
[..]
Kun je anderhalf uur wachten? *stapt snel onder de douche en rijdt daarna richting oosten*
Ook nog eens iddquote:Op zondag 21 juni 2015 10:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Plus dat er natuurlijk ook een budget voor dat onderzoek is.
Precies dat. Zoals ze het nu stelt zou ze bijvoorbeeld ook nooit haar PhD kunnen halen als hij morgen dood neervalt wegens een hartaanval.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat je je PhD ook wel bij een ander bedrijf kan halen, denk ik? Lijkt mij toch ook wel mogelijk?
Waarom opnieuw beginnen? Het is toch jouw onderzoek? Sorry als ik dom overkom, maar ik snap het echt nietquote:Op zondag 21 juni 2015 10:48 schreef Californium het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik opnieuw beginnen dus!Ergo: deze gefaald!
quote:Op zondag 21 juni 2015 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]Je weet waar te parkeren.
Nog even tentamens overleven en daarna leuke dingen.
Als de promotor wegvalt, dan zal mijn co-promotor de rechten krijgen om het te tekenen… Zelfde verhaalquote:Op zondag 21 juni 2015 10:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Precies dat. Zoals ze het nu stelt zou ze bijvoorbeeld ook nooit haar PhD kunnen halen als hij morgen dood neervalt wegens een hartaanval.
Als we er maar blij van worden.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef Harmankardon het volgende:
De discussie is een beetje afgewaaid van het originele doel volgens mij
In een slowchat? Slowchats hebben toch verder niet echt geen doel enzo?quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef Harmankardon het volgende:
Klopt. Voor mezelf ben ik er nu wel (deels) uit (werd ook wel tijd).quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef yats het volgende:
Interessant onderwerp overigens. Waar doen we het voor? Wat Wat je bereiken? Wat geeft voldoening?
Hoe vaak deze vraag wel niet in mijn hoofd rondspookt(e). En de vraag: "Ben ik wel goed genoeg?"quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef yats het volgende:
Interessant onderwerp overigens. Waar doen we het voor? Wat Wat je bereiken? Wat geeft voldoening?
Het antwoord is altijd seks, want we zijn dieren.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef yats het volgende:
Omdat het onderzoek gebonden is aan een universiteit / aan een afdeling / aan een project / aan geld. Naar een andere universiteit gaan of naar een andere afdeling binnen zelfde universiteit zou betekenen dat je op een ander project komt. Of ik zou mijn eigen geld moeten meenemenquote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom opnieuw beginnen? Het is toch jouw onderzoek? Sorry als ik dom overkom, maar ik snap het echt niet
Dit is een SC, zoals het leven. Just like a broken pencil: pointless.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef Harmankardon het volgende:
En dat onderzoek doe je bij iemand, op een afdeling. Waar ze jou faciliteren. Waar ze jou geld geven om te leven en om onderzoek te doen. Omdat jij een goed voorstel had voor een onderzoek (of omdat jouw sollicitatie voor die positie de beste was). Als je dan halverwege zegt: "bedankt voor het geld van de afgelopen 2 jaar en de kennis, de groeten", dan kun je én dat onderzoek niet meer afmaken én kom je nergens meer binnen.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom opnieuw beginnen? Het is toch jouw onderzoek? Sorry als ik dom overkom, maar ik snap het echt niet
Nou dat dusquote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En dat onderzoek doe je bij iemand, op een afdeling. Waar ze jou faciliteren. Waar ze jou geld geven om te leven en om onderzoek te doen. Omdat jij een goed voorstel had voor een onderzoek (of omdat jouw sollicitatie voor die positie de beste was). Als je dan halverwege zegt: "bedankt voor het geld van de afgelopen 2 jaar en de kennis, de groeten", dan kun je én dat onderzoek niet meer afmaken én kom je nergens meer binnen.
Dat laatste vraag ik me eigenlijk nooit af. Gewoonlijk weet ik het antwoord toch al en zo niet, dan is vaak de beste manier om daar achter te komen door het simpelweg te proberenquote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef artelligence het volgende:
[..]
Hoe vaak deze vraag wel niet in mijn hoofd rondspookt(e). En de vraag: "Ben ik wel goed genoeg?"
Herkenbaar. Ik denk uren over deze vragen na, waarbij ook jouw vraag geregeld in me op komt. Maar daar kun je gewoon geen antwoord op geven. Doelen veranderen soms in de loop der tijd, net als de reden waarom je gelukkig bent of juist niet. Het enige dat je kunt doen is er het beste van proberen te maken.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef artelligence het volgende:
[..]
Hoe vaak deze vraag wel niet in mijn hoofd rondspookt(e). En de vraag: "Ben ik wel goed genoeg?"
Seks dient een ander doel, namelijk voortplanting.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Het antwoord is altijd seks, want we zijn dieren.
Meh, das kut.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef Californium het volgende:
[..]
Omdat het onderzoek gebonden is aan een universiteit / aan een afdeling / aan een project / aan geld. Naar een andere universiteit gaan of naar een andere afdeling binnen zelfde universiteit zou betekenen dat je op een ander project komt. Of ik zou mijn eigen geld moeten meenemen
Die vraag stel ik mezelf echt zeldenquote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik ben goed in bepaalde aspecten van m'n vak, de kern zeg maar, maar de introverte artelligence in mij vind het lastig om gemaakte keuzes te verdedigen. En dat laatste is ook belangrijk in mijn huidige functie. Mensen binnen de organisatie overtuigen.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me eigenlijk nooit af. Gewoonlijk weet ik het antwoord toch al en zo niet, dan is vaak de beste manier om daar achter te komen door het simpelweg te proberen
Als je denkt niet goed genoeg te zijn, dan schiet je voor je gevoel ergens in tekort. Is dat dan niet iets waar je aan kunt werken? De dingen waar ik onzeker over ben/was, heb ik om die reden proberen op te lossen.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:57 schreef yats het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik denk uren over deze vragen na, waarbij ook jouw vraag geregeld in me op komt. Maar daar kun je gewoon geen antwoord op geven. Doelen veranderen soms in de loop der tijd, net als de reden waarom je gelukkig bent of juist niet. Het enige dat je kunt doen is er het beste van proberen te maken.
Dat is wel fijnquote:
Dat uiteindelijk natuurlijk ja. Wij zijn gemaakt om seks als voldoenend te beschouwen, want zonder dat plezier zou het moeilijker zijn ons toe te wijden aan het creeeren van nageslacht. Mensen zijn nu eenmaal niet enorm altruistisch, over het algemeen.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Seks dient een ander doel, namelijk voortplanting.
Ik heb een te utopische kijk op allesquote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En dat onderzoek doe je bij iemand, op een afdeling. Waar ze jou faciliteren. Waar ze jou geld geven om te leven en om onderzoek te doen. Omdat jij een goed voorstel had voor een onderzoek (of omdat jouw sollicitatie voor die positie de beste was). Als je dan halverwege zegt: "bedankt voor het geld van de afgelopen 2 jaar en de kennis, de groeten", dan kun je én dat onderzoek niet meer afmaken én kom je nergens meer binnen.
In dit geval zou je jezelf ook kunnen afvragen (in plaats van de vraag of je jezelf goed genoeg vindt) of je erin slaagt mensen binnen de organisatie te overtuigen. Als dat een "ja" is, dan ben je goed genoeg (ook al kost dat moeite).quote:Op zondag 21 juni 2015 10:58 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik ben goed in bepaalde aspecten van m'n vak, de kern zeg maar, maar de introverte artelligence in mij vind het lastig om gemaakte keuzes te verdedigen. En dat laatste is ook belangrijk in mijn huidige functie. Mensen binnen de organisatie overtuigen.
Ik bijna dagelijksquote:
Dat is fijn. Het is de minst leuke vraag om jezelf te stelen. Maar jij bent gewoon tevreden met jezelf, waar je voor staat, waar je nu staat etc?quote:
Daar heb je absoluut gelijk inquote:Op zondag 21 juni 2015 11:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
In dit geval zou je jezelf ook kunnen afvragen (in plaats van de vraag of je jezelf goed genoeg vindt) of je erin slaagt mensen binnen de organisatie te overtuigen. Als dat een "ja" is, dan ben je goed genoeg (ook al kost dat moeite).
Just my 2c
Dat dusquote:Op zondag 21 juni 2015 11:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik bijna dagelijks. Maar dat is niet omdat ik ongelukkig ben of zo, maar onzeker
.
OF je doet gewoon ff blijquote:Op zondag 21 juni 2015 11:02 schreef Californium het volgende:
Zo!Ontbijt zit erin
Nu maar even aankleden om het doel van vandaag zsm te kunnen volbrengen!
Wat is het doel van vandaag?quote:Op zondag 21 juni 2015 11:02 schreef Californium het volgende:
Zo!Ontbijt zit erin
Nu maar even aankleden om het doel van vandaag zsm te kunnen volbrengen!
De pessimist in mij laat mij mezelf afvragen hoe ik minder waardeloos word op bepaalde gebieden.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb mezelf ook nooit de vraag gesteld of ik goed genoeg was. Wel: hoe word ik beter?
Ik wil Cali best blij maken denk ik.quote:
Probleem van mij is dat niemand ooit heeft gewaardeerd dat het wel "goed genoeg" was en ik gewoon niet weet wat wel voldoende is voor jezelf en ik dus maar ben blijven doorgaan…quote:Op zondag 21 juni 2015 11:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb mezelf ook nooit de vraag gesteld of ik goed genoeg was. Wel: hoe word ik beter?
Blij "doen"quote:
wowowowquote:
Wel een interessante opmerking eigenlijk, waarom maak je dit onderscheid? In je werk gebruik je toch heel veel kwaliteiten die je in het privé-leven net zo hebt? Jezelf presenteren, overtuigen, humor, etc etc. Daar kun je toch heel veel bevestiging uit halen en van lerenquote:Op zondag 21 juni 2015 11:03 schreef yats het volgende:
[..]
Dat dus
Ik weet dat ik goed ben in mijn werk, dus daar heb ik er eigenlijk nooit last van. Maar qua privé leven kon t die vraag teveel langs.
Dat is zeker iets waar je aan kunt werken. Al is niet alles iets wat je alleen zelf in de hand hebt. Als je bijvoorbeeld veel waardering uit jouw werk haalt maar geen werk hebt is dat lastig. Dan kun je er alleen aan werken om dat werk te vinden, meer niet.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je denkt niet goed genoeg te zijn, dan schiet je voor je gevoel ergens in tekort. Is dat dan niet iets waar je aan kunt werken? De dingen waar ik onzeker over ben/was, heb ik om die reden proberen op te lossen.
Op een hele nette manier hoor.quote:
Snap ik, komt goedquote:Op zondag 21 juni 2015 11:05 schreef Californium het volgende:
[..]
Blij "doen"!
Nah, moet dadelijk even werken dus heb daar even geen zin an
[..]
wowowow
Ik kan het me wel voorstellen, ik zie die dingen heel apart.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:05 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Wel een interessante opmerking eigenlijk, waarom maak je dit onderscheid? In je werk gebruik je toch heel veel kwaliteiten die je in het privé-leven net zo hebt? Jezelf presenteren, overtuigen, humor, etc etc. Daar kun je toch heel veel bevestiging uit halen en van leren
Okequote:
Ga mijn best doen om optijd klaar te zijn voor dat jaquote:Op zondag 21 juni 2015 11:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Snap ik, komt goedEn gewoon ff doorbijten de rest van de dag na je werk kan dan wel weer heel leuk zijn
Dat ben ik.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:01 schreef yats het volgende:
[..]
Dat is fijn. Het is de minst leuke vraag om jezelf te stelen. Maar jij bent gewoon tevreden met jezelf, waar je voor staat, waar je nu staat etc?
Dus, wanneer gaan we?quote:
Er zijn nu volgens mij wel veel, of in ieder geval genoeg, mensen die het wel zien, waarderen en er zelfs bewondering voor hebbenquote:Op zondag 21 juni 2015 11:04 schreef Californium het volgende:
[..]
Probleem van mij is dat niemand ooit heeft gewaardeerd dat het wel "goed genoeg" was en ik gewoon niet weet wat wel voldoende is voor jezelf en ik dus maar ben blijven doorgaan…
Not sure if that is a good thing
t gaat er m.i. ook om dat je weet dat je je best hebt gedaan.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat ben ik.Alles kan altijd beter, maar mijn leven is goed, ik ben gelukkig en ik kan met opgeheven blik in de spiegel kijken. Sommige mensen noemen dat arrogant, ik noem dat een oke leven.
Amenquote:Op zondag 21 juni 2015 11:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat ben ik.Alles kan altijd beter, maar mijn leven is goed, ik ben gelukkig en ik kan met opgeheven blik in de spiegel kijken. Sommige mensen noemen dat arrogant, ik noem dat een oke leven.
Ik maak dat onderscheid omdat er bij mij een flink verschil tussen beide zit. Op de manier waarop ik me opstel bijvoorbeeld. Op t werk ben ik dan heel duidelijk in wat ik moet doen, wat er gaat gebeuren, hoe het werkt etc, zowel naar mezelf als naar klanten/wederpartijen etc. Onzekerheid in een zitting betekent meestal een verloren zaak, en dat wil je vermijden. Privé heb je alleen jezelf ermee en komt die onzekerheid op andere vlakken naar boven waar ik persoonlijk meer moeite mee heb om mee om te gaan/op te lossen. Maar omdat je alleen jezelf daarmee hebt valt t wellicht minder op en raakt de impact alleen jezelf.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:05 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Wel een interessante opmerking eigenlijk, waarom maak je dit onderscheid? In je werk gebruik je toch heel veel kwaliteiten die je in het privé-leven net zo hebt? Jezelf presenteren, overtuigen, humor, etc etc. Daar kun je toch heel veel bevestiging uit halen en van leren
Put it there manquote:Op zondag 21 juni 2015 11:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom klinkt dit op een of andere manier zo fout, Air?quote:
Waarom is dat noodzakelijk vind jij?quote:Op zondag 21 juni 2015 11:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
t gaat er m.i. ook om dat je weet dat je je best hebt gedaan.
Roept u maarquote:
Klopt! Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik mensen heb toegelaten in dat deel van mijn leven waar ik nooit mensen heb toegelaten: "mijn onzekerheden". En omdat ik heb geaccepteerd dat ik de waardering nooit ga krijgen op de plek (de mensenquote:Op zondag 21 juni 2015 11:08 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Er zijn nu volgens mij wel veel, of in ieder geval genoeg, mensen die het wel zien, waarderen en er zelfs bewondering voor hebben
Daar kan ik alleen maar mijn hoed voor afnemen. Dat lijkt me een fijne instelling. En nee, dat is niet arrogant.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hij zegt het met een bepaalde, tja... air.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom klinkt dit op een of andere manier zo fout, Air?
Vieze arrogante kakkerlak dat je bentquote:Op zondag 21 juni 2015 11:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ongetwijfeld omdat je een arrogante lul bent...quote:Op zondag 21 juni 2015 11:11 schreef Barbusse het volgende:
Waarom klinkt dit op een of andere manier zo fout, Air?
Niet noodzakelijk in de letterlijkste zin van het woord, maar als alles naar de klote gaat ondanks je beste inzet, dan kan je het jezelf in elk geval niet verwijten en het jezelf verwijten van dingen die fout gelopen zijn is gewoon niet zo tof als gevoel.quote:
Welke plek is dat?quote:Op zondag 21 juni 2015 11:12 schreef Californium het volgende:
[..]
Roept u maar
[..]
Klopt! Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik mensen heb toegelaten in dat deel van mijn leven waar ik nooit mensen heb toegelaten: "mijn onzekerheden". En omdat ik heb geaccepteerd dat ik de waardering nooit ga krijgen op de plek waar ik die het meeste wil.
Daarom durf ik nu ook wat vaker mezelf "goed genoeg" te vinden, maar niet te vaak, want dat voelt onnatuurlijk!
Nahquote:Op zondag 21 juni 2015 11:13 schreef AirwiN het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 21 juni 2015 11:12 schreef Californium het volgende:
Roept u maar
[/ quote]
Oeh, geen doorverwijzing naar Yvie meer?
familiequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |