Hee, hoe ist met jou?quote:Op zondag 21 juni 2015 10:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dan maar. Dan heb je echt een uniek persoon ontmoet, tussen de miljarden mensen die op deze planeet wonen. Ergo: I call bullshit.
Volgens mij zit zij in een vakgebied waar het aanbod aan studenten vele malen groter is dan de vraag. Het 'voor jou tien anderen' principe gaat hier dus wel op, zeg maar.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:38 schreef Barbusse het volgende:
Gefeliciteerd dan maar. Dan heb je echt een uniek persoon ontmoet, tussen de miljarden mensen die op deze planeet wonen. Ergo: I call bullshit.
Klopt, maar uit ervaring weet ik dat er ook bedrijven tussen zitten die het verzoek gewoonweg niet inwilligen of heel erg moeilijk gaan zitten doen. En dan heb ik het over 3 maanden verlof. Geen sabbatical van een jaar.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ze moeten niks. Maar in het kader van gezonde medewerkers zijn er heel veel bedrijven waar het gewoon mogelijk is een periode onbetaald verlof aan te vragen. Ken meer bedrijven waar dat wel mogelijk is dan niet.
Dat is een optie. Voor vooral geld is dan het probleemquote:Op zondag 21 juni 2015 10:39 schreef artelligence het volgende:
[..]
4 weken vakantie geen optie? Lekker lang, hoofd helemaal leegmaken?
Ik geloof simpelweg niet dat je baas de ENIGE persoon op deze planeet is die ervoor kan zorgen dat jij je PhD kunt halen. Call me cynical, maar als je je zo afhankelijk opstelt gaat het hem niet worden met je wensen...quote:Op zondag 21 juni 2015 10:39 schreef Californium het volgende:
[..]
Als mijn baas mijn verzoek niet accepteert, wat dan?
Ik snap het niet…
Dat geloof ik meteenquote:Op zondag 21 juni 2015 10:42 schreef artelligence het volgende:
[..]
Klopt, maar uit ervaring weet ik dat er ook bedrijven tussen zitten die het verzoek gewoonweg niet inwilligen of heel erg moeilijk gaan zitten doen. En dan heb ik het over 3 maanden verlof. Geen sabbatical van een jaar.
Hey koffie. Lekker hoor, summer's here. En met jou?quote:
Ik heb geen idee wat ze precies doetquote:Op zondag 21 juni 2015 10:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Volgens mij zit zij in een vakgebied waar het aanbod aan studenten vele malen groter is dan de vraag. Het 'voor jou tien anderen' principe gaat hier dus wel op, zeg maar.
Letterlijk zelfs: Zonder zijn handtekening zal ik m nooit krijgenquote:Op zondag 21 juni 2015 10:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik geloof simpelweg niet dat je baas de ENIGE persoon op deze planeet is die ervoor kan zorgen dat jij je PhD kunt halen. Call me cynical, maar als je je zo afhankelijk opstelt gaat het hem niet worden met je wensen...
Absoluut.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. En ik zeg ook niet dat er meteen een sabbatical van een jaar ingepland moet worden, maar iedereen weet dat het goed is voor lichaam en geest om de mogelijkheid te hebben een flinke vakantie te kunnen nemen.
Cali, ik las even een paar opmerkingen/vragen in het vorige topic. Waar haal jij zelf jouw voldoening uit? Heb je daar weleens over nagedacht?quote:Op zondag 21 juni 2015 10:42 schreef Californium het volgende:
[..]
Dat is een optie. Voor vooral geld is dan het probleem
Gewoon bedsporten tochquote:Op zondag 21 juni 2015 10:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Stop met regenen, dan kan ik naar de sportschool.
Are you kidding me?quote:Op zondag 21 juni 2015 10:45 schreef Californium het volgende:
[..]
Letterlijk zelfs: Zonder zijn handtekening zal ik m nooit krijgen
TIs niet dat ik me afhankelijk opstel, maar als hij nee zegt dan kan ik nergens op terugvallen. Tis niet dat ergens rechten staan beschreven…Als hij niet akkoord gaat dan moet ik ontslag nemen daarvoor ja.
Ik denk dat hij bedoelt dat je je PhD ook wel bij een ander bedrijf kan halen, denk ik? Lijkt mij toch ook wel mogelijk?quote:Op zondag 21 juni 2015 10:45 schreef Californium het volgende:
[..]
Letterlijk zelfs: Zonder zijn handtekening zal ik m nooit krijgen
TIs niet dat ik me afhankelijk opstel, maar als hij nee zegt dan kan ik nergens op terugvallen. Tis niet dat ergens rechten staan beschreven…Als hij niet akkoord gaat dan moet ik ontslag nemen daarvoor ja.
Ik ben wel eens met de bus gegaan omdat het hard regende.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar een maandje verlof? Anderhalve maand, moet toch kunnenquote:Op zondag 21 juni 2015 10:46 schreef Harmankardon het volgende:
Ik snap heel goed dat een promotor niet toestaat dat zijn promovendi sabbaticals gaan inplannen. Het risico is simpelweg te groot en als je het bij de ene doet dan ook weer bij de andere, sneeuwbaleffect.
En er is echt geen enkel ander instituut/ziekenhuis/universiteit die ook dergelijk onderzoek doet?quote:
Plus dat er natuurlijk ook een budget voor dat onderzoek is.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:46 schreef Harmankardon het volgende:
Ik snap heel goed dat een promotor niet toestaat dat zijn promovendi sabbaticals gaan inplannen. Het risico is simpelweg te groot en als je het bij de ene doet dan ook weer bij de andere, sneeuwbaleffect.
Lekkerquote:Op zondag 21 juni 2015 10:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hey koffie. Lekker hoor, summer's here. En met jou?
No not kidding.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Are you kidding me?Dergelijke afhankelijkheid zou verboden moeten worden....
Dan moet ik opnieuw beginnen EN ik heb het gevoel dat ik gefaald heb bij deze PhD, tis niet dat ik m ergens anders kan VOORTzetten nee...quote:Op zondag 21 juni 2015 10:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat je je PhD ook wel bij een ander bedrijf kan halen, denk ik? Lijkt mij toch ook wel mogelijk?
Gewoon een plu mee?quote:Op zondag 21 juni 2015 10:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja maar dan moet ik opnieuw beginnen dus!quote:Op zondag 21 juni 2015 10:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En er is echt geen enkel ander instituut/ziekenhuis/universiteit die ook dergelijk onderzoek doet?
Lijkt me wel een mooie studie trouwens
Dan wordt het inderdaad wel heel erg lastigquote:Op zondag 21 juni 2015 10:47 schreef Californium het volgende:
[..]
No not kidding.
[..]
Dan moet ik opnieuw beginnen EN ik heb het gevoel dat ik gefaald heb bij deze PhD, tis niet dat ik m ergens anders kan VOORTzetten nee...
quote:Op zondag 21 juni 2015 10:48 schreef artelligence het volgende:
[..]
Kun je anderhalf uur wachten? *stapt snel onder de douche en rijdt daarna richting oosten*
Ook nog eens iddquote:Op zondag 21 juni 2015 10:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Plus dat er natuurlijk ook een budget voor dat onderzoek is.
Precies dat. Zoals ze het nu stelt zou ze bijvoorbeeld ook nooit haar PhD kunnen halen als hij morgen dood neervalt wegens een hartaanval.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat je je PhD ook wel bij een ander bedrijf kan halen, denk ik? Lijkt mij toch ook wel mogelijk?
Waarom opnieuw beginnen? Het is toch jouw onderzoek? Sorry als ik dom overkom, maar ik snap het echt nietquote:Op zondag 21 juni 2015 10:48 schreef Californium het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik opnieuw beginnen dus!Ergo: deze gefaald!
quote:Op zondag 21 juni 2015 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]Je weet waar te parkeren.
Nog even tentamens overleven en daarna leuke dingen.
Als de promotor wegvalt, dan zal mijn co-promotor de rechten krijgen om het te tekenen… Zelfde verhaalquote:Op zondag 21 juni 2015 10:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Precies dat. Zoals ze het nu stelt zou ze bijvoorbeeld ook nooit haar PhD kunnen halen als hij morgen dood neervalt wegens een hartaanval.
Als we er maar blij van worden.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef Harmankardon het volgende:
De discussie is een beetje afgewaaid van het originele doel volgens mij
In een slowchat? Slowchats hebben toch verder niet echt geen doel enzo?quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef Harmankardon het volgende:
Klopt. Voor mezelf ben ik er nu wel (deels) uit (werd ook wel tijd).quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef yats het volgende:
Interessant onderwerp overigens. Waar doen we het voor? Wat Wat je bereiken? Wat geeft voldoening?
Hoe vaak deze vraag wel niet in mijn hoofd rondspookt(e). En de vraag: "Ben ik wel goed genoeg?"quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef yats het volgende:
Interessant onderwerp overigens. Waar doen we het voor? Wat Wat je bereiken? Wat geeft voldoening?
Het antwoord is altijd seks, want we zijn dieren.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef yats het volgende:
Omdat het onderzoek gebonden is aan een universiteit / aan een afdeling / aan een project / aan geld. Naar een andere universiteit gaan of naar een andere afdeling binnen zelfde universiteit zou betekenen dat je op een ander project komt. Of ik zou mijn eigen geld moeten meenemenquote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom opnieuw beginnen? Het is toch jouw onderzoek? Sorry als ik dom overkom, maar ik snap het echt niet
Dit is een SC, zoals het leven. Just like a broken pencil: pointless.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef Harmankardon het volgende:
En dat onderzoek doe je bij iemand, op een afdeling. Waar ze jou faciliteren. Waar ze jou geld geven om te leven en om onderzoek te doen. Omdat jij een goed voorstel had voor een onderzoek (of omdat jouw sollicitatie voor die positie de beste was). Als je dan halverwege zegt: "bedankt voor het geld van de afgelopen 2 jaar en de kennis, de groeten", dan kun je én dat onderzoek niet meer afmaken én kom je nergens meer binnen.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom opnieuw beginnen? Het is toch jouw onderzoek? Sorry als ik dom overkom, maar ik snap het echt niet
Nou dat dusquote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En dat onderzoek doe je bij iemand, op een afdeling. Waar ze jou faciliteren. Waar ze jou geld geven om te leven en om onderzoek te doen. Omdat jij een goed voorstel had voor een onderzoek (of omdat jouw sollicitatie voor die positie de beste was). Als je dan halverwege zegt: "bedankt voor het geld van de afgelopen 2 jaar en de kennis, de groeten", dan kun je én dat onderzoek niet meer afmaken én kom je nergens meer binnen.
Dat laatste vraag ik me eigenlijk nooit af. Gewoonlijk weet ik het antwoord toch al en zo niet, dan is vaak de beste manier om daar achter te komen door het simpelweg te proberenquote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef artelligence het volgende:
[..]
Hoe vaak deze vraag wel niet in mijn hoofd rondspookt(e). En de vraag: "Ben ik wel goed genoeg?"
Herkenbaar. Ik denk uren over deze vragen na, waarbij ook jouw vraag geregeld in me op komt. Maar daar kun je gewoon geen antwoord op geven. Doelen veranderen soms in de loop der tijd, net als de reden waarom je gelukkig bent of juist niet. Het enige dat je kunt doen is er het beste van proberen te maken.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef artelligence het volgende:
[..]
Hoe vaak deze vraag wel niet in mijn hoofd rondspookt(e). En de vraag: "Ben ik wel goed genoeg?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |