Princip was ook niet schuldig aan WOI.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Princip schoot Franz Ferdinand dood. Van Baalen stond met z'n vuistje te zwaaien.
Kap toch eens met die debiele overdrijvingen. Klopt, het was niet handig om daar als EU-politicus te gaan staan, maar hen de schuld van de oorlog in de schoenen te schuiven, is gewoon grote onzin.
zie hierboven.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die heb ik even gemist. Maar jij bent ongetwijfeld in het bezit van een betrouwbare bron.
pre-emptive, wat betekent dat?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders dan dreigen met een preventieve nucleaire aanval.
Waarom haal je hem dan aan als voorbeeld.quote:
Dit is al maanden aan de gang aan de andere kant....quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
pre-emptive, wat betekent dat?
ik zei trouwens niet "dreigen", maar "spreken over"
Jij hing er anders nogal wat gewicht aan.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
pre-emptive, wat betekent dat?
ik zei trouwens niet "dreigen", maar "spreken over"
Ze hebben er olie op het vuur gegooid (en het -uiteraard- toen puntje bij paaltje kwam laten afweten)quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom haal je hem dan aan als voorbeeld.
Je beweerde immers net nog dat Van Baalen en Verhofstadt verantwoordelijk zijn voor de burgeroorlog in Oekraine.
toen de russen over een pre-emptive strike tegen het missile shield spraken was de VS hoogst verontwaardigd...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hing er anders nogal wat gewicht aan.
Ook dat.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is al maanden aan de gang aan de andere kant....
Het is wel dat Tymosjenko uitspraken heeft gedaan die boekdelen spreken.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders dan dreigen met een preventieve nucleaire aanval.
bron?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat.
Rusland dreigde recentelijk nog met een nucleaire aanval op Denemarken.
Boeiend.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze hebben er olie op het vuur gegooid (en het -uiteraard- toen puntje bij paaltje kwam laten afweten)
Werkelijk? Zoiets is toch absoluut not done in de internationale diplomatie. Heb je hier een serieuze bron van of is dit gewoon propaganda?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat.
Rusland dreigde recentelijk nog met een nucleaire aanval op Denemarken.
Dit. Laat de Haagse kneuzenkermis het maar lekker zelf uitzoeken met hun oorlogsretoriek.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:21 schreef BarryOSeven het volgende:
Ze kunnen geld uittrekken wat ze willen, op het moment dat de oproep voor dienstplicht op de mat valt ben ik weg.
No way dat ik voor een stelletje psycho's ga knokken. Ken genoeg Russen die dat ook niet willen.
De VS is ook al 18-28 jarigen aan het oproepen las ik eergisteren
lol,quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland dreigt Denemarken met aanval
quote:Deense marineschepen worden een doelwit voor Russische kernraketten als de Denen meewerken aan een raketschild van de NAVO.
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders dan dreigen met een nucleaire aanval.
Welnee.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:58 schreef BarryOSeven het volgende:
Kortom:
Het is gewoon verkankerd de hele handel wordt niet gede-escaleerd we zijn op ramkoers omdat als Ukraine niet ontploft, het Griekenland misschien wel wordt. En als Griekenland wonderbaarlijk goed weg komt, komt IS wel even Rome afbranden.
Ik weet niet hoor, maar de hele wereld staat in de fik geloof ik.
Klopt, ik zat ernaast.quote:
Ja en al veel te lang. Er zijn altijd grote oorlogen geweest.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee.
We leven juist in de meest vreedzame periode uit de geschiedenis van de moderne beschaving.
Neuh.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en al veel te lang. Er zijn altijd grote oorlogen geweest.
Het is als een drukvat, vroeger hadden we eentje van klei, die knalde vrij snel. Nu weten we chaos met onze titanium drukvaten zo te ordenen dat we wel wat druk kunnen opbouwen, maar ga door en het knalt. Alleen wel een stukje harder dan die van klei.
Even een vaag stuk theorie:quote:
Het is geen NAVO-land wat binnengevallen is, hè..quote:Op zondag 21 juni 2015 00:12 schreef Elfletterig het volgende:
Rusland provoceert en is een autonoom land ongeoorloofd binnengevallen. De NAVO moet z'n tanden laten zien om Rusland te stuiten. Of het écht tot oorlogshandelingen komt, betwijfel ik sterk.
De NAVO tracht Rusland economisch te breken. Zal hen misschien lukken. Was het de RAND Coop. niet die het uiteenvallen van de Russische federatie en de daaruit voortvloeiende nucleaire proliferatie als meest waarschijnlijke gevaar voor de volgende decennia zag?quote:Op zondag 21 juni 2015 00:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en al veel te lang. Er zijn altijd grote oorlogen geweest.
Het is als een drukvat, vroeger hadden we eentje van klei, die knalde vrij snel. Nu weten we chaos met onze titanium drukvaten zo te ordenen dat we wel wat druk kunnen opbouwen, maar ga door en het knalt. Alleen wel een stukje harder dan die van klei.
Die sancties tegen Rusland maken Putin tot nu toe alleen maar populairder thuis.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De NAVO tracht Rusland economisch te breken. Zal hen misschien lukken. Was het de RAND Coop. niet die het uiteenvallen van de Russische federatie en de daaruit voortvloeiende nucleaire proliferatie als meest waarschijnlijke gevaar voor de volgende decennia zag?
Nee, anders was het al oorlog.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:13 schreef agter het volgende:
[..]
Het is geen NAVO-land wat binnengevallen is, hè..
Nee, maar wel een land dat er sterk aan is gelieerd. Bovendien is er ook al gedreigd richting de Baltische staten.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:13 schreef agter het volgende:
[..]
Het is geen NAVO-land wat binnengevallen is, hè..
Die dreigingen gaan over en weer. Dat is het probleem niet eens.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, maar wel een land dat er sterk aan is gelieerd. Bovendien is er ook al gedreigd richting de Baltische staten.
Waarom denk je dat Putin die oude bufferzone weer in wil stellen?quote:Op zondag 21 juni 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, maar wel een land dat er sterk aan is gelieerd. Bovendien is er ook al gedreigd richting de Baltische staten.
Weet je hoe je de Russen nog gekker krijgt. Door hetzelfde trucje toe te passen in Wit-Rusland en Kazachstan. Dan weet je zeker dat de Russen ook daar binnen vallen.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:22 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Putin die oude bufferzone weer in wil stellen?
Slim! Jij maakt er meteen een 2, nee 3, fronten oorlog van.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Weet je hoe je de Russen nog gekker krijgt. Door hetzelfde trucje toe te passen in Wit-Rusland en Kazachstan. Dan weet je zeker dat de Russen ook daar binnen vallen.
Putin zei zelf ook: Oorlog tussen NAVO en Rusland is alleen iets voor een gestoorde.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:23 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dat dus. Niemand zit te wachten op die oorlog, russen niet en westerlingen niet.
Politiek spelletje van onze leiders. Laat ze zelf als eerste naar het front gaan.
Kwestie van een klein beetje historisch besef.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik bedoel serieus, mijn Poolse collega's denken echt dat Poetin ieder moment op hun stoep kan staan. Die Oost-Europeanen zijn volstrekt irrationeel... Okay, maar moeten wij daarin meegaan? Fuck dat shit.
En de Russen verloren 20 miljoen mensen in de tweede wereldoorlog, dus da's ook een beetje historisch besef.quote:Op zondag 21 juni 2015 02:10 schreef Polacco het volgende:
[..]
Kwestie van een klein beetje historisch besef.
Pro-tip: Als je een raadseltje plaatst moet je niet het antwoord in de url zettenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Wie van de Poetin fans herkent deze man?
[ afbeelding ]
Wel van Ten Cate (Defender™ M ) niet die goedkope Chinese troep die nu gebruikt wordt.quote:
Leuk dit, maar je verkondigt absoluut geen onomstreden universele wetmatigheid. Dat is één van de manieren waarop men in o.a. de psychologie kijkt naar het omgaan met emoties. Er is ook een school die samengevat zegt "hetgeen je voedt dat groeit". Dus hoe meer je je woede laat spreken, hoe sneller en makkelijker je dat een volgende keer doet".quote:Op zondag 21 juni 2015 00:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Even een vaag stuk theorie:
Kijk als je als mens emotie opkropt en er niet regelmatig over praat wordt je op een gegeven moment ook ziek, je krijgt mankementen en als je dat niet tijdig oplost gaat een mens rare dingen doen.
De wereld, is niet anders dan een organisme uit organismen. Er zitten krachten (en dan niet zweverig bedoeld) die bepaalde kanten op willen. Wij hebben dat zo weten te ordenen dat het zich ook niet kan uitten, maar het gaat op een gegeven de wereld net zo ziek maken.
Dan heeft Vlad een domme zet gemaakt door een van de beste als vijand te zien.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja of achter een ipad met schaak. Mogen ze tegen elkaar schaken en wie er wint mag de grens verleggen. Gaan wij als burgers wel gewoon normaal met elkaar om zonder grenzen.
Het was dan ook een enorme nachtelijke brainfart. Ken de school in de psychologie eigenlijk niet die zegt dat je het moet onderdrukken omdat het anders erger wordt.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Leuk dit, maar je verkondigt absoluut geen onomstreden universele wetmatigheid. Dat is één van de manieren waarop men in o.a. de psychologie kijkt naar het omgaan met emoties. Er is ook een school die samengevat zegt "hetgeen je voedt dat groeit". Dus hoe meer je je woede laat spreken, hoe sneller en makkelijker je dat een volgende keer doet".
De kans dat je gelijk hebt is dus maximaal 50%, en dat is een heel groot risico als we kijken naar de omvang van het conflict waar we mogelijk op af stevenen.
Oke, fair enough. Dat soort farts kunnen mooi zijnquote:Op zondag 21 juni 2015 10:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het was dan ook een enorme nachtelijke brainfart. Ken de school in de psychologie eigenlijk niet die zegt dat je het moet onderdrukken omdat het anders erger wordt.
Maar dan nog, heb natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen dat de wereld zich als een organisme gedraagt. Dat kan ik totaal niet onderbouwen.
Maar persoonlijk ben ik wel van mening dat je af en toe het ventiel wat open moet draaien om gevoel te kunnen verminderen. Van wegstoppen ben ik nog niet beter geworden in ieder geval.
Maar dan nog is dit niet 1,2,3 toepasbaar op landen of organisaties, vooral omdat landen en organisaties geen emoties hebben. Dat merk je wel aan de inhumane beslissingen die sommige organisaties nemen, daar is niet 1 bestuurder verantwoordelijk voor. Dat is een collectief van ratio van meerdere bestuurders, dat leidt tot een psycho handeling van de organisatie. Komt geen emotie bij te pas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |