abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2015 @ 03:01:06 #51
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153709239
De EU liegt, Juncker liegt, over de eisen die ze stellen (pensioenen, BTW op medicijnen), het IMF speelt spelletjes, eerst zeggen dat 0.8% voldoende is, de volgende dag zeggen dat het 1% moet zijn.

EU en IMF schuiven elkaar de zwarte piet toe, zodat ze beiden kunnen zeggen dat het hun schuld niet is.

GDP dat met een kwart gezakt is, hoeveel had het IMF voorspeld? Oeps, foutje... :')
Werkloosheid van 26%, jeugdwerkloosheid van 50 a 60%. Dat is de manier waarop de EU een land weer gezond maakt. ^O^
are we infinite or am I alone
pi_153710252
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:57 schreef Ticootje het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als een land failliet gaat?
Dan krijgen de schuldeisers, lees banken, geen cent meer. En wij zitten met het geleende geld dat we aan Griekenland hebben gegeven als schuld. Zij kunnen dan weer rustig opbouwen en wij aflossen.
  zondag 21 juni 2015 @ 08:47:51 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153710256
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:01 schreef crystal_meth het volgende:
De EU liegt, Juncker liegt, over de eisen die ze stellen (pensioenen, BTW op medicijnen), het IMF speelt spelletjes, eerst zeggen dat 0.8% voldoende is, de volgende dag zeggen dat het 1% moet zijn.

EU en IMF schuiven elkaar de zwarte piet toe, zodat ze beiden kunnen zeggen dat het hun schuld niet is.

GDP dat met een kwart gezakt is, hoeveel had het IMF voorspeld? Oeps, foutje... :')
Werkloosheid van 26%, jeugdwerkloosheid van 50 a 60%. Dat is de manier waarop de EU een land weer gezond maakt. ^O^
IMF zei 1% Grieken boden 0,07% aan, terwijl ze het eigenlijk met 25% zouden moeten korten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 21 juni 2015 @ 08:48:16 #54
45206 Pietverdriet
pi_153710258
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 08:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dan krijgen de schuldeisers, lees banken, geen cent meer. En wij zitten met het geleende geld dat we aan Griekenland hebben gegeven als schuld. Zij kunnen dan weer rustig opbouwen en wij aflossen.
Alleen kunnen ze dan niets meer lenen
pi_153710308
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet omdat je van die schulden af bent. Dan moet je dus weer exporteren.
pi_153710377
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Historisch gezien vergeet de markt dat soort faillissementen in een sneltreinvaart. Kijk maar naar Argentinië dat na misschien 2 à 3 jaar weer vanouds kon lenen. Of Rusland na het faillissement in '98.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 21 juni 2015 @ 09:08:47 #57
45206 Pietverdriet
pi_153710403
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 08:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet omdat je van die schulden af bent. Dan moet je dus weer exporteren.
Maar nog steeds wel pensioenen, uitkeringen en salarissen die betaald moeten worden, stroom, gas, etc etc
  zondag 21 juni 2015 @ 09:10:17 #58
45206 Pietverdriet
pi_153710414
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:04 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Historisch gezien vergeet de markt dat soort faillissementen in een sneltreinvaart. Kijk maar naar Argentinië dat na misschien 2 à 3 jaar weer vanouds kon lenen. Of Rusland na het faillissement in '98.
Correct, de Grieken hebben er ervaring mee, is nu de zesde keer dat ze een staatsbankroet krijgen. Verder kon argentinie natuurlijk veel landbouwproducten exporteren, en de russen profiteerden van een hogere olieprijs. Van de lage olieprijs hebben ze nu weer last.
Maar wat gaan de grieken exporteren?
pi_153710446
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correct, de Grieken hebben er ervaring mee, is nu de zesde keer dat ze een staatsbankroet krijgen. Verder kon argentinie natuurlijk veel landbouwproducten exporteren, en de russen profiteerden van een hogere olieprijs. Van de lage olieprijs hebben ze nu weer last.
Meloen.. Goedkope vakanties...
pi_153710454
quote:

[..]

Dat zal hier ongetwijfeld ook wel gebeuren. Dat de markt één of andere reden ziet waarom het dit keer anders is: Een stijgende olijvenprijs, het idee dat er structurele hervormingen zijn doorgevoerd, toenemende toeristenaantallen uit China.
Over een paar jaar weten we wel wat de argumentatie was om na de default weer net zo hard door te lenen.
pi_153710476
quote:
Grieken.
pi_153710573
quote:
6s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:19 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Grieken.
Ja. En vooral hoogopgeleide Grieken. Op mijn werk zijn er de afgelopen 2 jaar alleen al 5 aangenomen. Iedere opgeleide jonge Griek die de mogelijkheid heeft om een carrière in het buitenland op te bouwen, doet dit ook.
Mocht Griekenland weer uit de crisis komen, dan gaat deze uitstroom ze echt opbreken, ben ik bang.
  zondag 21 juni 2015 @ 09:31:46 #63
45206 Pietverdriet
pi_153710593
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:28 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ja. En vooral hoogopgeleide Grieken. Op mijn werk zijn er de afgelopen 2 jaar alleen al 5 aangenomen. Iedere opgeleide jonge Griek die de mogelijkheid heeft om een carrière in het buitenland op te bouwen, doet dit ook.
Mocht Griekenland weer uit de crisis komen, dan gaat deze uitstroom ze echt opbreken, ben ik bang.
Dit, en het belangrijkste exportproduct van de laatste jaren was Euro's, miljarden, miljarden euro's die in Duitsland en Zwitserland op banken kwamen.
pi_153710859
Het idee dat staatschulden van failliete landen geheel niet afgelost worden klopt niet. Als land defaulten is geen pretje gezien de voorbeelden zoals Argentinie. Uiteindelijk zal je toch buitenlandse valuta nodig hebben en regelingen moeten treffen (haircut) met de schuldeisers. Die schuldeisers hebben machtsmiddelen zoals handelsverdragen om hun eisen kracht bij te zetten. Een deel van de schuld zal dus toch afgelost gaan worden.

quote:
Schulz warnt griechische Regierung
EU-Parlamentspräsident Martin Schulz warnte die griechische Regierung in der Zeitung vor einem Bruch mit der Eurozone in der Annahme, anschließend Hilfsmittel aus dem EU-Budget zu erhalten. "Was nicht geht: Aus dem Euro ausscheiden, seine Schulden nicht zurückzahlen, aber erwarten, dass die Mittel aus dem EU-Haushalt weiter fröhlich fließen", sagte der SPD-Politiker dem Blatt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 21 juni 2015 @ 10:18:32 #65
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153711220
quote:

[..]

Feta kaas.

Waarschijnlijk komt de NOS nog voor maandag avond met het voedingsadvies alleen nog maar feta te eten. Feta door de yoghurt, feta op het brood, feta pasta in de avond. Als je echt gezond wilt zijn, volg dat het EU advies op en koop vooral zo veel mogelijk Griekse feta!
pi_153711671
Gezien de history verwacht ik dat men de can morgen verder down de road kickt. Dat is immers het gemeenschappelijk belang wat de politci zowel van Griekenland als van de EU hebben. Opnieuw zal het de politci er dan om gaan hoe ze deze drol mooi kunnen verpakken, parfumeren en zo verkopen aan hun achterban. In Duitsland is de publieke opinie tegen maar dit was in 2010 en 2012 ook geen bezwaar er gewoon lak aan te hebben. Er is wel een verschil. Een domino effect (besmetting) lijkt nu veel minder aanwezig en de geldschietende landen hebben een gunstiger onderhandelingspositie indien Griekenland een kwijtschelding blijft eisen door het failliet te laten gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 21-06-2015 11:25:58 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 21 juni 2015 @ 11:53:53 #67
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153712904
Ik denk dat Griekeland de Euro niet gaat verlaten. Ze hebben een leuke troef in handen waar wij als EU een enorme hekel aan hebben. Rusland en China.

We kunnen het ons doodeenoudig niet permitteren Griekenland aan zijn lot over te laten. De Grieken mogen geen export naar de Russen voeren. Dat zijn enorme verliezen voor de Grieken.
Gek genoeg verbieden we de Grieken ook maar iets aan hun economie te doen. Tja dan zul je moeten betalen.Al moeten we er onze laatste cent aan spenderen.
Ook de VS staat totaal niet te springen om Griekenland op te geven.

http://www.nu.nl/economie(...)eun-bij-rusland.html
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153713751
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:53 schreef Cherna het volgende:
Ik denk dat Griekeland de Euro niet gaat verlaten. Ze hebben een leuke troef in handen waar wij als EU een enorme hekel aan hebben. Rusland en China.

We kunnen het ons doodeenoudig niet permitteren Griekenland aan zijn lot over te laten. De Grieken mogen geen export naar de Russen voeren. Dat zijn enorme verliezen voor de Grieken.
Gek genoeg verbieden we de Grieken ook maar iets aan hun economie te doen. Tja dan zul je moeten betalen.Al moeten we er onze laatste cent aan spenderen.

Alleen de Grieken zeggen dat, Rusland en China hebben nog geen toezeggingen gedaan en zullen dat ook niet doen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 21 juni 2015 @ 12:33:43 #69
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153713975
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:26 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Alleen de Grieken zeggen dat, Rusland en China hebben nog geen toezeggingen gedaan en zullen dat ook niet doen.
Maar de angst zit er toch wel in bij de EU. Maar ik dacht dat de aanleg van de pijpleiding al getekend was. Ik kan me vergissen.
http://nos.nl/artikel/204(...)eal-met-rusland.html
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153714081
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar de angst zit er toch wel in bij de EU. Maar ik dacht dat de aanleg van de pijpleiding al getekend was. Ik kan me vergissen.
http://nos.nl/artikel/204(...)eal-met-rusland.html
De angst zit er helemaal niet in hoor. De chinezen en Russen zijn ook niet dom, als ze al geld zouden stoppen in Griekenland dan zouden de Grieken nog erger af zijn dan nu.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 21 juni 2015 @ 12:42:53 #71
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153714163
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

De angst zit er helemaal niet in hoor. De chinezen en Russen zijn ook niet dom, als ze al geld zouden stoppen in Griekenland dan zouden de Grieken nog erger af zijn dan nu.
erger dan "steun" van Europa kan het niet zijn.
pi_153714276
quote:

Als je Griekenland hiermee laat wegkomen willen ook andere Zuid-Europese schuldenlanden dat hun betalingseisen worden versoepeld of schulden gedeeltelijk worden kwijtgescholden. Dat is geen optie en de gemiddelde Europeaan is de handelswijze van deze EU meer dan zat. Ze geloven er niet meer in waardoor het anti-Europa gevoel onder de bevolking groeit en waar het politieke landschap zich steeds verder gaat versplinteren. Dat zien we nu ook al in Nederland gebeuren. Bovendien is naast een Grexit een mogelijke Brexit realistisch scenario te noemen.

Dan kun je beter man en paard benoemen en daaruit de pijnlijke conclusies trekken. De invoering van de euro als het versneld binnenhalen van nieuwe EU-lidstaten is uitgelopen op een fiasco. Een blunder van historische omvang en mogelijkerwijs een ingrediënt voor meer onlusten binnen de EU.
  zondag 21 juni 2015 @ 12:52:39 #73
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153714387

"Weg met Griekenland!"
  zondag 21 juni 2015 @ 13:13:01 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_153714919
quote:

Dit denk ik ook. Onderschat de invloed van de VS op het IMF in deze zaak ook niet.
Yankee go home!
  zondag 21 juni 2015 @ 13:58:33 #75
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153716136
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Onderschat de invloed van de VS op het IMF in deze zaak ook niet.
Die krijgen teveel tegenwerking van landen als Brazilië, waar men niet begrijpt dat een Europees land zoveel miljarden steun kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')