Dan krijgen de schuldeisers, lees banken, geen cent meer. En wij zitten met het geleende geld dat we aan Griekenland hebben gegeven als schuld. Zij kunnen dan weer rustig opbouwen en wij aflossen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:57 schreef Ticootje het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als een land failliet gaat?
IMF zei 1% Grieken boden 0,07% aan, terwijl ze het eigenlijk met 25% zouden moeten korten.quote:Op zondag 21 juni 2015 03:01 schreef crystal_meth het volgende:
De EU liegt, Juncker liegt, over de eisen die ze stellen (pensioenen, BTW op medicijnen), het IMF speelt spelletjes, eerst zeggen dat 0.8% voldoende is, de volgende dag zeggen dat het 1% moet zijn.
EU en IMF schuiven elkaar de zwarte piet toe, zodat ze beiden kunnen zeggen dat het hun schuld niet is.
GDP dat met een kwart gezakt is, hoeveel had het IMF voorspeld? Oeps, foutje...![]()
Werkloosheid van 26%, jeugdwerkloosheid van 50 a 60%. Dat is de manier waarop de EU een land weer gezond maakt.
Alleen kunnen ze dan niets meer lenenquote:Op zondag 21 juni 2015 08:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan krijgen de schuldeisers, lees banken, geen cent meer. En wij zitten met het geleende geld dat we aan Griekenland hebben gegeven als schuld. Zij kunnen dan weer rustig opbouwen en wij aflossen.
Dat hoeft ook niet omdat je van die schulden af bent. Dan moet je dus weer exporteren.quote:Op zondag 21 juni 2015 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen kunnen ze dan niets meer lenen
Historisch gezien vergeet de markt dat soort faillissementen in een sneltreinvaart. Kijk maar naar Argentinië dat na misschien 2 à 3 jaar weer vanouds kon lenen. Of Rusland na het faillissement in '98.quote:Op zondag 21 juni 2015 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen kunnen ze dan niets meer lenen
Maar nog steeds wel pensioenen, uitkeringen en salarissen die betaald moeten worden, stroom, gas, etc etcquote:Op zondag 21 juni 2015 08:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet omdat je van die schulden af bent. Dan moet je dus weer exporteren.
Correct, de Grieken hebben er ervaring mee, is nu de zesde keer dat ze een staatsbankroet krijgen. Verder kon argentinie natuurlijk veel landbouwproducten exporteren, en de russen profiteerden van een hogere olieprijs. Van de lage olieprijs hebben ze nu weer last.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Historisch gezien vergeet de markt dat soort faillissementen in een sneltreinvaart. Kijk maar naar Argentinië dat na misschien 2 à 3 jaar weer vanouds kon lenen. Of Rusland na het faillissement in '98.
Meloen.. Goedkope vakanties...quote:Op zondag 21 juni 2015 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Correct, de Grieken hebben er ervaring mee, is nu de zesde keer dat ze een staatsbankroet krijgen. Verder kon argentinie natuurlijk veel landbouwproducten exporteren, en de russen profiteerden van een hogere olieprijs. Van de lage olieprijs hebben ze nu weer last.
Maar wat gaan de grieken exporteren?
Dat zal hier ongetwijfeld ook wel gebeuren. Dat de markt één of andere reden ziet waarom het dit keer anders is: Een stijgende olijvenprijs, het idee dat er structurele hervormingen zijn doorgevoerd, toenemende toeristenaantallen uit China.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Correct, de Grieken hebben er ervaring mee, is nu de zesde keer dat ze een staatsbankroet krijgen. Verder kon argentinie natuurlijk veel landbouwproducten exporteren, en de russen profiteerden van een hogere olieprijs. Van de lage olieprijs hebben ze nu weer last.
Ja. En vooral hoogopgeleide Grieken. Op mijn werk zijn er de afgelopen 2 jaar alleen al 5 aangenomen. Iedere opgeleide jonge Griek die de mogelijkheid heeft om een carrière in het buitenland op te bouwen, doet dit ook.quote:
Dit, en het belangrijkste exportproduct van de laatste jaren was Euro's, miljarden, miljarden euro's die in Duitsland en Zwitserland op banken kwamen.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:28 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ja. En vooral hoogopgeleide Grieken. Op mijn werk zijn er de afgelopen 2 jaar alleen al 5 aangenomen. Iedere opgeleide jonge Griek die de mogelijkheid heeft om een carrière in het buitenland op te bouwen, doet dit ook.
Mocht Griekenland weer uit de crisis komen, dan gaat deze uitstroom ze echt opbreken, ben ik bang.
quote:Schulz warnt griechische Regierung
EU-Parlamentspräsident Martin Schulz warnte die griechische Regierung in der Zeitung vor einem Bruch mit der Eurozone in der Annahme, anschließend Hilfsmittel aus dem EU-Budget zu erhalten. "Was nicht geht: Aus dem Euro ausscheiden, seine Schulden nicht zurückzahlen, aber erwarten, dass die Mittel aus dem EU-Haushalt weiter fröhlich fließen", sagte der SPD-Politiker dem Blatt.
Feta kaas.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen de Grieken zeggen dat, Rusland en China hebben nog geen toezeggingen gedaan en zullen dat ook niet doen.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:53 schreef Cherna het volgende:
Ik denk dat Griekeland de Euro niet gaat verlaten. Ze hebben een leuke troef in handen waar wij als EU een enorme hekel aan hebben. Rusland en China.
We kunnen het ons doodeenoudig niet permitteren Griekenland aan zijn lot over te laten. De Grieken mogen geen export naar de Russen voeren. Dat zijn enorme verliezen voor de Grieken.
Gek genoeg verbieden we de Grieken ook maar iets aan hun economie te doen. Tja dan zul je moeten betalen.Al moeten we er onze laatste cent aan spenderen.
Ook de VS staat totaal niet te springen om Griekenland op te geven.
http://www.nu.nl/economie(...)eun-bij-rusland.html
Maar de angst zit er toch wel in bij de EU. Maar ik dacht dat de aanleg van de pijpleiding al getekend was. Ik kan me vergissen.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:26 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Alleen de Grieken zeggen dat, Rusland en China hebben nog geen toezeggingen gedaan en zullen dat ook niet doen.
De angst zit er helemaal niet in hoor. De chinezen en Russen zijn ook niet dom, als ze al geld zouden stoppen in Griekenland dan zouden de Grieken nog erger af zijn dan nu.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar de angst zit er toch wel in bij de EU. Maar ik dacht dat de aanleg van de pijpleiding al getekend was. Ik kan me vergissen.
http://nos.nl/artikel/204(...)eal-met-rusland.html
erger dan "steun" van Europa kan het niet zijn.quote:Op zondag 21 juni 2015 12:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De angst zit er helemaal niet in hoor. De chinezen en Russen zijn ook niet dom, als ze al geld zouden stoppen in Griekenland dan zouden de Grieken nog erger af zijn dan nu.
Als je Griekenland hiermee laat wegkomen willen ook andere Zuid-Europese schuldenlanden dat hun betalingseisen worden versoepeld of schulden gedeeltelijk worden kwijtgescholden. Dat is geen optie en de gemiddelde Europeaan is de handelswijze van deze EU meer dan zat. Ze geloven er niet meer in waardoor het anti-Europa gevoel onder de bevolking groeit en waar het politieke landschap zich steeds verder gaat versplinteren. Dat zien we nu ook al in Nederland gebeuren. Bovendien is naast een Grexit een mogelijke Brexit realistisch scenario te noemen.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:53 schreef Cherna het volgende:
Ik denk dat Griekeland de Euro niet gaat verlaten. Ze hebben een leuke troef in handen waar wij als EU een enorme hekel aan hebben. Rusland en China.
We kunnen het ons doodeenoudig niet permitteren Griekenland aan zijn lot over te laten. De Grieken mogen geen export naar de Russen voeren. Dat zijn enorme verliezen voor de Grieken.
Gek genoeg verbieden we de Grieken ook maar iets aan hun economie te doen. Tja dan zul je moeten betalen.Al moeten we er onze laatste cent aan spenderen.
Dit denk ik ook. Onderschat de invloed van de VS op het IMF in deze zaak ook niet.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:53 schreef Cherna het volgende:
Die krijgen teveel tegenwerking van landen als Brazilië, waar men niet begrijpt dat een Europees land zoveel miljarden steun kreeg.quote:Op zondag 21 juni 2015 13:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Onderschat de invloed van de VS op het IMF in deze zaak ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |