abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_154078455
gewoon dri-fit , climacool shirts en broekjes
vooral met dit weer
het is sale
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 5 juli 2015 @ 10:54:48 #277
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_154079175
Decathlon 5 euro per stuk. Gaan jaen mee
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_154080085
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
gewoon dri-fit , climacool shirts en broekjes
vooral met dit weer
het is sale
Waar :P
  zondag 5 juli 2015 @ 14:57:14 #280
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154085398
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:41 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Waar :P
Iedere willekeurige sportzaak.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_154089595
Ik heb sinds een paar weken last van m'n linker knie bij de leg curl. Zelfs met de helft van het gewicht waar ik normaal gesproken mee opwarm doet het pijn. De pijn zit achter de knie, dus ik vermoed de aanhechting of zo.

Ik voel het enkel als ik de hamstrings gebruik om m'n knie te buigen (leg curl dus). Als ik voorover buig zoals bij een RDL voel ik helemaal niks. Rekken onder normale omstandigheden doet ook helemaal geen pijn.

Bij de seated leg curl is het een stuk erger dan bij de lying leg curl, maar zelfs de lying leg curl kan ik niet met een fatsoenlijk gewicht doen zonder pijn te voelen. Ik vermoed dat dat komt doordat ik bij de seated leg curl m'n been naar voren heb, en de pees/spier dus nog meer gerekt wordt. Als ik bij de seated leg curl de startpositie iets lager zet, dus kortere ROM, minder rekken, doet het ook iets minder pijn.

Is iemand hier bekend mee?

Ik heb nu al een week of twee geen leg curl meer gedaan, en rek dagelijks m'n hamstrings. Overigens heb ik tendinosis aan beide knieën, aan de voorkant. Maar daar heb ik inmiddels mee om leren gaan. :P
pi_154095034
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:36 schreef kaasplankje het volgende:
Ik neem nooit mijn foon mee in de gym, dan kan ik mij tenminste concentreren op het trainen ipv afgeleid te worden door appjes smsjes of gebeld worden.

Zag laatst nog een stelletje "trainen", ze waren allebei meer met hun schermpje druk dan met de workout.

/2015
Komt idd vaak voor. Lekker Tinderen en flink wat minuten nemen op de bench om even uit te rusten van de zware DB presses. Alsof de bankjes niet al vaak genoeg overbezet zijn krijg je die aapjes er gratis bij.
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:41 schreef Henrys het volgende:
Elke dag hanging leg raises doen is toch niet zo'n goed idee. Ben denk ik voor het eerst in mijn leven echt overtrained. Heb het 3 weken gedaan en vorige week ging elke oefening waarin ik mijn armen of schouders gebruik echt gigantisch slecht
Wat is deze?
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
4x92,5 gebenched. Enorme opsteker, want ik had verwacht niet aan de 3x te geraken. *)
Lekker! Op naar de 5!
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Yep, was wel geslaagd. Ook wat dieper ingegaan op het speedwerk in ons 'prive half uurtje'. Andy traint nooit tegen zijn max aan en doet in de gym op zeker geen poging 1000 pond te liften. Wat voor mij wel een goede klik was om te onthouden was is dat je met speedwerk doet alsof je je max lift. Kortom, je gebruikt (bijna) dezelfde kracht om een kleiner gewicht van de grond te krijgen als je met een max doet. Wat uiteraard een goede overdracht heeft op je max pogingen.

Zo had ik niet eerder over speedwerk gedacht.
Kan er weinig over zeggen, maar m'n mening over speedwork is de laatste tijd toch wel enigszins aan het veranderen. Mike Tuchscherer heeft hier in 2013 een artikel over geschreven. http://www.jtsstrength.co(...)ed-work-doesnt-work/ Toch iets om mee te nemen. T-Nation heeft ook wat aardig artikelen over Compensatory Acceleration Training (CAT).

Fredrik Smulter doet met regelmaat speed benches en voor hem werkt het zo te zien: :D

Heb na een paar cycles Cube (Kingpin Cube) toch wel moeten concluderen dat het voor mij niets heeft opgeleverd (moeilijk te verifiëren, maar toch). Ben een beetje klaar met de Westside materie.

Iets wat wel veel heeft geholpen is benchen tegen safety bars aan en blijven pressen. Idem dito voor de squat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:55 schreef BredeBroeder het volgende:
Is het zo dat je meer massa bouwt met hogere reps op hoger gewicht?

Wat ik me dan afvraag is of sterkere gasten sneller massa kunnen bouwen dan mensen die op laag gewicht met massa bouwen beginnen.

Voorbeeld:

Henk drukt 140KG op de bench press na een jaar trainen, hij kan dit 5x5 en heeft nog nooit bodybuilding gerichte schema's gedaan.

Henk begint met gericht massa bouwen en bankt 100KG 4x10

Jantje daarentegen is sinds zijn 14e levensjaar een ekte bodybuilder, hij begon met 40KG 4x10 en heeft dit in een jaar opgebouwd naar 90KG 4x10

Wie zal sneller massa aankomen? Leeftijd, genetics etc. daargelaten.
Begin een beetje moe te worden van dit soort berichten.

Voor kracht lager in reps is beter, voor hypertrophy maakt het vrij weinig uit zolang je volume maar hoog is en voor uithoudingsvermogen (endurance) hoger in reps is beter. Zie bv: http://www.strengtheory.c(...)15/05/Rep-Ranges.png en onderstaande studie. Gaat een dure uitspraak worden, maar waarom denk je dat mensen in het veld (mits goede voeding), denk bv aan bouwvakkers en/of meloenboeren zo hartstikke groot zijn? Denk je dat die netjes 4 setjes van 8-12 balken tillen of 4 sets van 8-12 reps meloenkratten oppakken? Volume = key, daar is iedereen het wel over eens. Daar buiten kan je het gaan zoeken in bv Arnold theorieën (als je hier behoefte aan hebt), dat je je spieren moet 'shocken' zodat zij geen idee hebben wat jij van hen wilt, waardoor zij genoodzaakt zijn zich aan te passen aan een steeds andere situatie en dus gaan groeien.

Intensiteit, volume, frequentie, PROGRESSIE, eten, slapen, hormoonhuishouding.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Volgens mij bereik je met meer reps uithoudingsvermogen.
En met minder reps wordt iemand gewoon breder. Dus meer massa.
Bingo. Campos et al, "Muscular adaptations in ... maximum training zones", 2002, pg. 50-60 - http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12436270
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Andersom, met lager gewicht meer reps train je hypertrophy, dus meer massa.
:/
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:08 schreef Beach het volgende:

[..]

Geef het twee weekjes.
Tot die tijd zitten we in het turkentopic aangezien die ook vaak genoeg bij ons buurtten.

ot:
Binnenkort heb ik minder tijd om naar de gym te gaan op het door mij gewenste tijdstip en 's avonds is het echt veel te druk bij het enige squatrack.
Stoppen en gewoon thuis met kettlebells beginnen? (hey Klokov).
En na een tijdje een barbell kopen maar zonder rack om dan te cleanen voor de ohp en frontsquat? En dan ook floorpress.

Of is dat een dom idee.
Ja, met kettlebells kan je echte gains maken. Met name de 'lekker gek doen' gains, terwijl je een plaatje upload naar Instagram van je over-priced kettlebell.

Beetje pushen bij mensen die de hele dag in het squatrack zitten mag echt wel. Om en om een setje doen werkt prima.
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:30 schreef Snakey het volgende:
5 kilo erbij op m'n BP vanmorgen. 125 kilo.
Op naar de 150? ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:46 schreef BredeBroeder het volgende:
Shit, na 5x5 te squatten ging ik proberen te banken, maar op de een of andere manier denk ik dat ik een pees of spier overbelast heb want alleen de stang al in de lucht houden deed pijn, ongeveer in t midden van mn arm aan de kant van je voorarm, daar voelde ik een pijnlijke druk, zeker toen ik nog probeerde een rep te maken schoot het er echt in.

Ik had hier de vorige training ook al een beetje last van maar toen viel de pijn nog mee, ben maar gestopt en ga 't maandag opnieuw proberen :{
Uitkijken met door blessures heen trainen, liever weekje herstellen dan 2 maanden uit de roulatie liggen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:09 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Manmanman dit weer is niet te doen.
M'n hele huis ligt vol met poeder zoveel magnesium nodig voor de deadlifts (gym was te heet). Grip gaat gewoon exponentieel omlaag met elke graad extra in dit weer. Straps... nooo.
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wederom geen last van gehad met trainen. :P

Ik heb wel wat moeite met genoeg eten. Ik heb duidelijk minder honger met warm weer. Hoewel dit, zeker met dit weer, wel een goede oplossing is. En lekker. :P

[ afbeelding ]

Wel een hoop suiker. 10 suikerklontjes per 500ml :+

[ afbeelding ]

http://ecx.images-amazon.com/images/I/511kJ9njgyL.jpg
What the.... Hoe duur wil je het hebben? Waarom niet gewoon havermout en melk, of whey ofzo.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 15:27 schreef stinkie het volgende:

[..]

zo bedoel ik het ook. Stel een vraag en zijn antwoord is "moet progressief zijn"
Maar ondertussen niet willen accepteren dat er periodes zijn dat je de progressie in je training even moet laten voor wat het is om verder te kunnen komen.

En serieus, hoe "progressief" kun je na 2 jaar of meer je training op wekelijkse basis nog uitvoeren? Dan is er of iets mis of je hebt niet goed genoeg getraind in de jaren ervoor.

En dat irriteert het me enigszins als elk kwartaal dezelfde vragen worden gestelt maar de antwoorden en adviezen worden weggewuifd met een "ja maar ik train progressief".
Progressie kan je op meerdere manieren doen eh. Meer gewicht, meer reps, meer van beiden (volume PRs !), volume per tijdseenheid verbeteren, spiegelprogressie, weegschaalprogressie etc.

Zelf vind ik het geweldig om over een langere termijn een kleine volume stijging per unieke oefening te zien. Bv 1000kg volume deadliften en elke maand 100kg bij of wat dan ook. Leuk!

Daarom heb ik ook zo'n hekel aan SS/SL. Na je 3x5/5x5 ben je klaar. Dus tenzij je daadwerkelijk elke zoveel dagen met het gewicht van zeg een deadlift omhoog gaat, is er verder geen volumeprogressie. Niet echt motiverend voor mij iig. Dab liever bv AMRAPs en jokersets ala 531, fatique loaddrops ala RTS/RPE/PTW. Maarja, Starting Strength is zowat een kult geworden met al hun volgers en het heilige boekje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zeker als je voortdurend cut/bulkt/cut/bulkt/cut/etc.
Nu komt de aap uit de mouw...
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:25 schreef Doublepain het volgende:
Is post workout (magnificent) goed? Ik wil het een keer proberen, maar vroeg me af mensen er ervaring mee hebben?
Gewoon lekker wat eten of een normaal en simpel eiwitshakeje pakken. Zou m'n geld niet wasten aan marketing dingetjes.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:44 schreef BredeBroeder het volgende:
Iemand een goed merkje voor fatsoenlijke shirts/tanktops die lang meegaan?

Gymshark troep houd het niet erg lang vol..
Under Armour, 4 tanks gekocht ad ¤ 12 per stuk ergens in september, gaan nog steeds goed 4-5 dagen per week.

http://www.sportsdirect.c(...)137?colcode=42713703

:D

[ Bericht 0% gewijzigd door Faeroer op 05-07-2015 19:52:42 ]
  zondag 5 juli 2015 @ 19:57:15 #283
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154095525
Starting Strength is dan ook een beginnersschema. Als je na een jaar trainen nog steeds 'progressie' boekt op starting strength heb je gewoon een jaar niet hard genoeg getraind.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_154095874
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:42 schreef Faeroer het volgende:
Gaat een dure uitspraak worden, maar waarom denk je dat mensen in het veld (mits goede voeding), denk bv aan bouwvakkers en/of meloenboeren zo hartstikke groot zijn?
:')
pi_154097579
Dat is toch geen bench press meer in dat filmpje :')
pi_154107266
Vandaag voor het eerst in 3 weken weer trainen, goed opwarmen en rustig aan qua gewichten. Heb dr zin in ^O^
  maandag 6 juli 2015 @ 08:16:54 #287
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_154107380
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:57 schreef fathank het volgende:
Starting Strength is dan ook een beginnersschema. Als je na een jaar trainen nog steeds 'progressie' boekt op starting strength heb je gewoon een jaar niet hard genoeg getraind.
dit
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 6 juli 2015 @ 08:20:42 #288
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_154107404
Zijn er hier die handschoenen gebruiken? Bij DL zal ik het niet doen maar mijn jatten zien er nu nooit meer normaal uit. Handpalm bestaat uit vellen. En ja, uiterlijk vertoon op kantoor hoort er helaas ook bij ;(
Oftewel, houden die nichten dingen mijn handen een beetje toonbaar :@

En ik ga straps bestellen, na het DL zijn mijn onderarmen op de rest van de oefeningen vaak de beperkende factor.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 6 juli 2015 @ 08:47:04 #289
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154107643
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 08:20 schreef stinkie het volgende:
Zijn er hier die handschoenen gebruiken? Bij DL zal ik het niet doen maar mijn jatten zien er nu nooit meer normaal uit. Handpalm bestaat uit vellen. En ja, uiterlijk vertoon op kantoor hoort er helaas ook bij ;(
Oftewel, houden die nichten dingen mijn handen een beetje toonbaar :@

En ik ga straps bestellen, na het DL zijn mijn onderarmen op de rest van de oefeningen vaak de beperkende factor.
Handschoenen helpen nauwelijks. Ik heb een tijd met handschoenen gelift, tijdens DL helpt dat sowieso amper want dan gaan ze alsnog glijden, tegen eelt etc. helpt het maar een klein beetje.
pi_154108317
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:42 schreef Faeroer het volgende:

Met meer volume bedoel je toch gewoon veel sets?
pi_154108742
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 08:20 schreef stinkie het volgende:
Zijn er hier die handschoenen gebruiken? Bij DL zal ik het niet doen maar mijn jatten zien er nu nooit meer normaal uit. Handpalm bestaat uit vellen. En ja, uiterlijk vertoon op kantoor hoort er helaas ook bij ;(
Oftewel, houden die nichten dingen mijn handen een beetje toonbaar :@

En ik ga straps bestellen, na het DL zijn mijn onderarmen op de rest van de oefeningen vaak de beperkende factor.
Ik ben juist gestopt met handschoenen gebruiken. Maar je hebt wel veel minder eelt met handschoenen.
pi_154111453
Handschoenen en deadlift gaan niet fijn samen. Als je handschoenen draagt maak je de barbell in feite dikker, waardoor je grip vermindert.

Stronglifts en Rippetoe adviseren om de bar niet zo diep mogelijk tussen je duim en wijsvinger te pakken, maar wat hoger. Uiteindelijk verschil zit hem vooral in de hoek die je pols maakt t.o.v. de grond.

Stronglifts artikel: http://stronglifts.com/deadlift/calluses/
Rip:
Heb laatst een stuk puimsteen gekocht, wat werkt als een soort schuurpapier om je eelt wat weg te werken. Werkt goed.
pi_154111627
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:41 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Met meer volume bedoel je toch gewoon veel sets?
http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-training-variables/

SetsxRepsxWeight=Volume

Als jij bij je bench op zeg 3 setjes van 5x100kg zit is je volume dus 3x5x100=1500kg
Plak je er 1kg aan, maar houdt je de setjes en reps hetzelde kom je op 3x5x101=1515kg

Je hebt dus 3 variabelen waar je mee kan spelen. Ik begrijp dat SS/SL beginnerprogramma's zijn, maar ik zie er werkelijk het nut niet van in. Praktisch iedereen kan na z'n 3e werksetje SS nog wat extra doen, dus waarom dat dan ook niet doen?

Stel ik bench 100kg en SS schrijft vandaag voor dat ik 3x5x100kg moet doen. Dat is dus 1500kg aan volume, waarom nu niet nog een 4e setje erbij gooien op een gewicht wat voor mij 'te doen' is, zeg 5% minder aka 95kg. Dan heb ik 1975kg aan volume op die dag gedaan. Op beginnersniveau raak je hierdoor echt niet overtrained.

"Volume vs. Recovery: the bigger the dose of volume you provide, the larger the effect, but the larger the recovery period as well. None of options these are “right” nor “wrong”; there is an optimal dose-response relationship where gains are maximized."

Recovery/herstel is enorm voor een beginner en neemt af naarmate je meer ervaren ben, wat uiteraard weer (deels) kan worden opgelost door andere factoren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faeroer op 06-07-2015 13:06:46 ]
  maandag 6 juli 2015 @ 13:11:30 #294
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154111860
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:01 schreef Faeroer het volgende:

[..]

http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-training-variables/

SetsxRepsxWeight=Volume

Als jij bij je bench op zeg 3 setjes van 5x100kg zit is je volume dus 3x5x100=1500kg
Plak je er 1kg aan, maar houdt je de setjes en reps hetzelde kom je op 3x5x101=1515kg

Je hebt dus 3 variabelen waar je mee kan spelen. Ik begrijp dat SS/SL beginnerprogramma's zijn, maar ik zie er werkelijk het nut niet van in. Praktisch iedereen kan na z'n 3e werksetje SS nog wat extra doen, dus waarom dat dan ook niet doen?

Stel ik bench 100kg en SS schrijft vandaag voor dat ik 3x5x100kg moet doen. Dat is dus 1500kg aan volume, waarom nu niet nog een 4e setje erbij gooien op een gewicht wat voor mij 'te doen' is, zeg 5% minder aka 95kg. Dan heb ik 1975kg aan volume op die dag gedaan. Op beginnersniveau raak je hierdoor echt niet overtrained.

"Volume vs. Recovery: the bigger the dose of volume you provide, the larger the effect, but the larger the recovery period as well. None of options these are “right” nor “wrong”; there is an optimal dose-response relationship where gains are maximized."

Recovery/herstel is enorm voor een beginner en neemt af naarmate je meer ervaren ben, wat uiteraard weer (deels) kan worden opgelost door andere factoren.
Voor beginners is het wel een goeie houvast. Gaandeweg leer je je lichaam kennen en kun je zelf aan de gang om je trainingen in te richten.

Als jij nooit een barbell hebt vastgehouden en je komt de gym binnen gelopen en begint met 3x5x60 kg te benchen en plakt er nog 2 AMRAP sets erachteraan omdat je bro je verteld dat je moet verzuren kun je erop wachten dat je na een maand of 2 maanden geen progressie meer maakt. Consistentie is belangrijk, niet iedere workout jezelf tot de max belasten. Als je op Starting Strength geen progressie meer boekt en te vaak moet deloaden is het tijd om over te stappen.Of meer te eten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_154112002
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:01 schreef Faeroer het volgende:

[..]

http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-training-variables/

SetsxRepsxWeight=Volume

Als jij bij je bench op zeg 3 setjes van 5x100kg zit is je volume dus 3x5x100=1500kg
Plak je er 1kg aan, maar houdt je de setjes en reps hetzelde kom je op 3x5x101=1515kg

Stel ik bench 100kg en SS schrijft vandaag voor dat ik 3x5x100kg moet doen. Dat is dus 1500kg aan volume, waarom nu niet nog een 4e setje erbij gooien op een gewicht wat voor mij 'te doen' is, zeg 5% minder aka 95kg. Dan heb ik 1975kg aan volume op die dag gedaan. Op beginnersniveau raak je hierdoor echt niet overtrained.
Ik zou niet te veel aan die formule vasthouden. Van 10 setjes van 500 met 1kg zul je geen gains maken. Zo werkt het namelijk niet.

Met 4 setjes heb je een derde meer gewicht verplaatst dan met 3 setjes, maar dat zegt vrij weinig over hoeveel meer je spieren/kracht zal groeien.
pi_154112168
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:19 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ik zou niet te veel aan die formule vasthouden. Van 10 setjes van 500 met 1kg zul je geen gains maken. Zo werkt het namelijk niet.

Met 4 setjes heb je een derde meer gewicht verplaatst dan met 3 setjes, maar dat zegt vrij weinig over hoeveel meer je spieren/kracht zal groeien.
Daarom ook de link erbij, waarbij intensiteit (gewicht) een belangrijke factor is voor het optimale trainingseffect.

Het vetgedrukte woord is niet volledig waar, je maakt wel degelijk gains op een lagere intensiteit en een relatief hoog aantal reps, maar met name gains voor het uithoudingsvermogen. Van Roie et al, 2008 - Strength training at high versus low external resistance - http://www.researchgate.n(...)city_characteristics

De formule is in mijn optiek niet iets om je optimale volume te bepalen, maar om je volume bij te houden over een langere termijn. Eén van de progressie-indicatoren die kunnen helpen bij de sturing van je training en niet meer dan dat.
  maandag 6 juli 2015 @ 13:27:40 #297
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154112184
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:01 schreef Faeroer het volgende:

[..]

http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-training-variables/

SetsxRepsxWeight=Volume

Als jij bij je bench op zeg 3 setjes van 5x100kg zit is je volume dus 3x5x100=1500kg
Plak je er 1kg aan, maar houdt je de setjes en reps hetzelde kom je op 3x5x101=1515kg

Je hebt dus 3 variabelen waar je mee kan spelen. Ik begrijp dat SS/SL beginnerprogramma's zijn, maar ik zie er werkelijk het nut niet van in. Praktisch iedereen kan na z'n 3e werksetje SS nog wat extra doen, dus waarom dat dan ook niet doen?

Stel ik bench 100kg en SS schrijft vandaag voor dat ik 3x5x100kg moet doen. Dat is dus 1500kg aan volume, waarom nu niet nog een 4e setje erbij gooien op een gewicht wat voor mij 'te doen' is, zeg 5% minder aka 95kg. Dan heb ik 1975kg aan volume op die dag gedaan. Op beginnersniveau raak je hierdoor echt niet overtrained.

"Volume vs. Recovery: the bigger the dose of volume you provide, the larger the effect, but the larger the recovery period as well. None of options these are “right” nor “wrong”; there is an optimal dose-response relationship where gains are maximized."

Recovery/herstel is enorm voor een beginner en neemt af naarmate je meer ervaren ben, wat uiteraard weer (deels) kan worden opgelost door andere factoren.
Wat is dit, crossfit? Op een zeker moment ben je geen krachttraining meer aan het doen, maar cardio.
pi_154112250
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is dit, crossfit? Op een zeker moment ben je geen krachttraining meer aan het doen, maar cardio.
|:(
  maandag 6 juli 2015 @ 13:33:14 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154112285
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:31 schreef Faeroer het volgende:

[..]

|:(
Als ik 1000x2kg doe, is mijn volume 2000kg. Als ik 3x5x100kg doe, is het slechts 1500kg. Waarom dan niet 1000x2kg doen?

Omdat dat cardio is, geen krachttraining.
pi_154112311
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als ik 1000x2kg doe, is mijn volume 2000kg. Als ik 3x5x100kg doe, is het slechts 1500kg. Waarom dan niet 1000x2kg doen?

Omdat dat cardio is, geen krachttraining.
Omdat appel.
Link zeker volledig gelezen? Intensiteit is nog steeds belangrijk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')