abonnement Unibet Coolblue
pi_153604976


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [Klussen en Wonen] [FB] Feedback mag hier gemeld worden

Of stuur ML-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om ML-etje een berichtje te sturen
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:52:52 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153605045
Als je vloer behang tuin ed allemaal zelf kan bekostigen scheelt dat al maar alles is compleet kaal natuurlijk.
De standaard badkamer bij ons wordt je niet gelukkig van, die wil je echt upgraden en dat loopt al snel op. Muurbuizen ipv buizen zichtbaar etc.
Standaard stoppen ze er vaak niet zoveel groepen in dus elektricien rekening voor extra groepen ed voor de apparatuur in de keuken of kosten omdat je de keuken anders indeelt dan oorspronkelijk ingetekend en leidingen en afvoer etc verplaatst moet worden.

Ik persoonlijk heb eerst onderzocht of er genoeg ruimte was om het naar mijn zin te maken ipv dan een woning te hebben maar de binnenkant totaal niet is zoals ik het zou willen hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 17 juni 2015 @ 11:30:35 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153605859
Succes vanmiddag in ieder geval! Hoop dat het meevalt ^O^
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153606000
Groepen is indd ook nog een belangrijke ivm inductie. Thanks! Zal wel laten weten hoe het is gegaan.
pi_153606419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Groepen is indd ook nog een belangrijke ivm inductie. Thanks! Zal wel laten weten hoe het is gegaan.
Omdat wij op inductie gingen koken ipv op gas kwamen er nog behoorlijk wat kosten bij :X

Houd daar alvast rekening mee.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153607837
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Omdat wij op inductie gingen koken ipv op gas kwamen er nog behoorlijk wat kosten bij :X

Houd daar alvast rekening mee.
Zoals, waarvoor? De extra groepenkast? Wij willen ook op inductie gaan koken namelijk dus misschien wel goed om te weten :)

quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:46 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Geen internetkabels nodig met wifi toch? Maar zo kan ik indd nog wel bedenken dat de cai aansluiting elders zou mogen zitten. Zijn kleine dingetjes. loze leiding zit er gelukkig standaard in. We gaan het zien, vanmiddag afspraak over de woning.
Onderschat dit niet, het zou (bij mij zeker) kunnen gaan leiden tot grote irritaties als je weer een kabeltje achter je plint moet gaan wegwerken omdat je het niet uit het zicht in je muur weggewerkt krijgt.. Ik heb ook een loze leiding in gedachten vanuit de meterkast naar zolder voor toekomstige zonnepanelen.. loze leiding voor CAI + UTP naar slaapkamer 1, slaapkamer 2, zolder.. een extra WCD in de meterkast voor mijn modem, extra groepenkast inderdaad voor uitbreidingen/betere verdeling van de huidige installatie, extra WCD in de tuin/buitenmuur voor tuingereedschap, extra WCD ter plaatse van je nachtkastje, allemaal dat soort dingen zie ik meestal standaard niet terug bij nieuwbouw tekeningen... tikt toch aan en eigenlijk wel 'noodzakelijk' in de meeste situaties..
pi_153607878
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:45 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Zoals, waarvoor? De extra groepenkast? Wij willen ook op inductie gaan koken namelijk dus misschien wel goed om te weten :)

[..]

Onderschat dit niet, het zou (bij mij zeker) kunnen gaan leiden tot grote irritaties als je weer een kabeltje achter je plint moet gaan wegwerken omdat je het niet uit het zicht weggewerkt krijgt.. Ik heb ook een loze leiding in gedachten vanuit de meterkast naar zolder voor toekomstige zonnepanelen.. loze leiding voor CAI + UTP naar slaapkamer 1, slaapkamer 2, zolder.. een extra WCD in de meterkast voor mijn modem, extra groepenkast inderdaad voor uitbreidingen/betere verdeling van de huidige installatie, extra WCD in de tuin/buitenmuur voor tuingereedschap, extra WCD ter plaatse van je nachtkastje, allemaal dat soort dingen zie ik meestal standaard niet terug bij nieuwbouw tekeningen... tikt toch aan en eigenlijk wel noodzakelijk in de meeste situaties..
Geen groepenkast maar extra groep voor de inductie, perilex aansluiting, enzo loopt stiekem best op.

Naast irritaties zou ik het huis ook goed verkoopbaar houden. Maargoed dat boeit niet iedereen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153607890
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Geen groepenkast maar extra groep voor de inductie, perilex aansluiting, enzo loopt stiekem best op.

Naast irritaties zou ik het huis ook goed verkoopbaar houden. Maargoed dat boeit niet iedereen.
Dat vind ik dan weer een bijkomend voordeel :P Mijn intentie is niet om er nog weg te gaan..tenzij we per ongeluk een vijfling krijgen i.p.v. één :')
pi_153608088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:48 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer een bijkomend voordeel :P Mijn intentie is niet om er nog weg te gaan..tenzij we per ongeluk een vijfling krijgen i.p.v. één :')
Ik heb nog steeds de hoop op ooit een mooie vrijstaande woning ofzo :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153608267
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds de hoop op ooit een mooie vrijstaande woning ofzo :')
We moeten ook blijven dromen toch ;)
pi_153608453
Bij mij zou een perilex iets van 600 euro kosten. Geen idee of dat veel is in verhouding :+ Wij hebben dat in ieder geval niet genomen, blijf koken op gas :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Miezziej op 17-06-2015 13:17:06 ]
pi_153608743
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:10 schreef Miezziej het volgende:
Bij mij zou een perilex iets van 600 euro kosten. Geen idee of dat veel is in verhouding :+ Wij hebben dat in ieder geval niet genomen, blijf wel koken op gas :P
Ik zie het op andere meerwerklijsten ook in die range terug komen.. bizar :P
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:31:31 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153609057
Bij ons wordt er geen gas aangelegd wegens duurzame maatregelen dus ik moet alleen aan wat extra groepen om inductie, vaatwasser koel/vries combi en 2 ovens kwijt te kunnen. Perilex is al geregeld.
Maar goed loopt best in de papieren die meer werk opties. Kraantje buiten ed allemaal van die zaken die later een hoop ergernis besparen wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153609120
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:31 schreef laziness het volgende:
Bij ons wordt er geen gas aangelegd wegens duurzame maatregelen dus ik moet alleen aan wat extra groepen om inductie, vaatwasser koel/vries combi en 2 ovens kwijt te kunnen. Perilex is al geregeld.
Maar goed loopt best in de papieren die meer werk opties. Kraantje buiten ed allemaal van die zaken die later een hoop ergernis besparen wel.
Ik meen ook iets gelezen te hebben dat er geen gasaansluitint aanwezig is bij mij. Dan zou je toch verwachten dat de groepen voldoen aan gebruik van inductie?
pi_153609174
Trouwens toch maar een afspraak gemaakt met de hypotheekshop :9 Maandagavond weer even wat informatie inwinnen..
pi_153609433
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:35 schreef Thrilled het volgende:
Trouwens toch maar een afspraak gemaakt met de hypotheekshop :9 Maandagavond weer even wat informatie inwinnen..
Ook gedaan. Hoorde echter van mijn ouders dat ze niet aan te raden zijn ivm uurtarief. Ze zouden in ieder geval duur zijn zeggen ze uit ervaring.
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:44:39 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153609456
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:33 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik meen ook iets gelezen te hebben dat er geen gasaansluitint aanwezig is bij mij. Dan zou je toch verwachten dat de groepen voldoen aan gebruik van inductie?
Je totaal aantal groepen zal icm met alle apparatuur te weinig zijn sowieso.
En als er geen gas is, hoe gaan ze dan verwarmen? Bij ons is het vloerverwarming met warmtepomp en zonnecollectoren.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:52:34 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153609724
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:44 schreef laziness het volgende:

[..]

Je totaal aantal groepen zal icm met alle apparatuur te weinig zijn sowieso.
En als er geen gas is, hoe gaan ze dan verwarmen? Bij ons is het vloerverwarming met warmtepomp en zonnecollectoren.
Stadsverwarming kan natuurlijk ook nog. Hebben ze heel Tilburg Reeshof ook mee uitgerust: stadsverwarming en stadswarmwater en geen gas. Vooral dramatisch duur... Ik ben blij met mijn gasaansluiting.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153610239
Stadsverwarming indd (vervanger voor gas? Geen idee) en t is 3 verdiepingen vloerverwarming.
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:27:27 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153610836
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Stadsverwarming indd (vervanger voor gas? Geen idee) en t is 3 verdiepingen vloerverwarming.
En warm water? En kun je de vloerverwarming per verdieping regelen? Beetje zonde als je continu de zolder warmhoudt, terwijl je daar zelden bent bijv...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153610975
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En warm water? En kun je de vloerverwarming per verdieping regelen? Beetje zonde als je continu de zolder warmhoudt, terwijl je daar zelden bent bijv...
Ja uiteraard, per vertrek regelbaar.
Warm water geen idee hoe ze dat gaan warm maken :P
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:40:26 #22
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153611241
Per vertrek regelbaar was hier ook een meerprijs.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153611405
Wij laten in totaal zo'n negen extra loze leidingen leggen, vier voor ethernet, twee voor de keuken, één voor de droger en één voor zonnepanelen. En nog één naar de schuur voor een wifi acces point ,wifi komt niet door HR++ glas heen -_-.

De elektrische installatie ga ik zelf uitbreiden, dat scheelt een paar duizend euro... ¤400 voor een extra aardlek ;( .
pi_153611907
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:45 schreef P4tje het volgende:
Wij laten in totaal zo'n negen extra loze leidingen leggen, vier voor ethernet, twee voor de keuken, één voor de droger en één voor zonnepanelen. En nog één naar de schuur voor een wifi acces point ,wifi komt niet door HR++ glas heen -_-.

De elektrische installatie ga ik zelf uitbreiden, dat scheelt een paar duizend euro... ¤400 voor een extra aardlek ;( .
Oh, hier zit ook hr++ glas in. Goed om te weten. Mja in de zomer heb je je achterdeur toch open als je in de tuin zit? :+)
pi_153618801
Makelaar gesproken. De projectontwikkelaar draagt itt anderen niet bij aan de starterslening (kosten ongeveer ¤2000) en geen keuken (wist ik al).. Tegen een toch prijzige woning. maargoed, mooie woning verder en haalbaar vanwege starterslening. Dus we gaan er wel voor :)

Genoeg loze leidingen per kamer. Leidingen voor keuken is zo goed als compleet, loze leiding voor vaatwasser. Aparte groep voor koken en wasmachine/drogen. Glasvezel (hebt dus niks aan een cai aansluiting).

Wat ik aan opties kan bedenken die nuttig voor ons zijn: buitenkraantje. Luxere badkamer. Extra groep voor een voorziening, lichtpunt buitengevel achter.

Twijfelen alleen nog tussen twee locaties 42 en 35, wat lijkt jullie de mooiste ligging?


[ Bericht 5% gewijzigd door Snoepje5 op 17-06-2015 19:32:12 ]
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:38:49 #26
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153619289
Zo. Verhuizen duurt nog even, maar ik heb al zin om spullen uit te zoeken en in te pakken. Ik ken mijzelf, dan moet ik daar even gebruik van maken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:41:36 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153619373
Ik heb m'n verhuisdozen uitgeleend, dus kan nog niks. En das maar goed ook, anders was ik nu al begonnen met inpakken :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153619473
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:24 schreef Snoepje5 het volgende:
Makelaar gesproken. De projectontwikkelaar draagt itt anderen niet bij aan de starterslening (kosten ongeveer ¤2000) en geen keuken (wist ik al).. Tegen een toch prijzige woning. maargoed, mooie woning verder en haalbaar vanwege starterslening. Dus we gaan er wel voor :)

Genoeg loze leidingen per kamer. Leidingen voor keuken is zo goed als compleet, loze leiding voor vaatwasser. Aparte groep voor koken en wasmachine/drogen. Glasvezel (hebt dus niks aan een cai aansluiting).

Wat ik aan opties kan bedenken die nuttig voor ons zijn: buitenkraantje. Luxere badkamer. Extra groep voor een voorziening, lichtpunt buitengevel achter.

Twijfelen alleen nog tussen twee locaties 42 en 35, wat lijkt jullie de mooiste ligging?
[ afbeelding ]
Ik ken de omgeving uiteraard niet, maar aangezien de voordeuren aan dezelfde straat liggen maakt dat volgens mij niet uit.. dan zou ik voor 35 gaan i.v.m. de achtertuin op het zuiden.. maar dat is maar net of je zelf een zonliefhebber bent of juist niet :P
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:47:55 #29
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153619575
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:41 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb m'n verhuisdozen uitgeleend, dus kan nog niks. En das maar goed ook, anders was ik nu al begonnen met inpakken :)
Ik kom nog lege schriften, mappen etc. tegen van de basisschool
en ik heb alles nog qua samenvattingen etc. van de UvT _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 18 juni 2015 @ 08:46:38 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153631440
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik kom nog lege schriften, mappen etc. tegen van de basisschool
en ik heb alles nog qua samenvattingen etc. van de UvT _O-
Haha, gelukkig ben ik sinds mijn afstuderen al twee keer verhuisd (wie was jij ook weer btw?) en heb ik dus echt al heel erg veel weggegooid. Dat scheelt ontzettend veel. Bovendien woon ik nu tijdelijk in een gigantisch groot tweekamerappartement en ga ik naar een riante rijtjeswoning met 4 slaapkamers en een schuur. Denk dus dat het wel moet passen ;)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 18 juni 2015 @ 09:04:22 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153631687
Ik woonde heel klein dus ik moet de zolder van mijn moeder leeg halen nu ik zelf een zolder krijg. Ik vrees ook voor veel school meuk :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153631881
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:44 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik ken de omgeving uiteraard niet, maar aangezien de voordeuren aan dezelfde straat liggen maakt dat volgens mij niet uit.. dan zou ik voor 35 gaan i.v.m. de achtertuin op het zuiden.. maar dat is maar net of je zelf een zonliefhebber bent of juist niet :P
Toch vind ik dat lastig met de zon te bepalen. Je hebt bij 35 's avonds weinig zon, in het noord-westen onder. Bij 42 heb je vanwege de lange tuin natuurlijk altijd wel een stuk zon achter. Alleen niet direct bij je achterdeur, kan ook wel fijn zijn in de zomer.
  donderdag 18 juni 2015 @ 09:49:00 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153632440
Ik zou voor 42 gaan, omdat je dan kunt kiezen of je zon wilt. De tuin is groter.

Waar ligt de masterbedroom? Als die aan de voorkant ligt, moet je er rekening mee houden dat die bij nr 42 snikheet wordt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153632450
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:14 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Toch vind ik dat lastig met de zon te bepalen. Je hebt bij 35 's avonds weinig zon, in het noord-westen onder. Bij 42 heb je vanwege de lange tuin natuurlijk altijd wel een stuk zon achter. Alleen niet direct bij je achterdeur, kan ook wel fijn zijn in de zomer.
Helpt dit je misschien?
pi_153633156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou voor 42 gaan, omdat je dan kunt kiezen of je zon wilt. De tuin is groter.

Waar ligt de masterbedroom? Als die aan de voorkant ligt, moet je er rekening mee houden dat die bij nr 42 snikheet wordt.
Achterkant, dus lekker koel in de zomer dan.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:50 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Helpt dit je misschien?
Thanks, zal ik vanavond eens gaan bekijken.
pi_153636416
Deze tool is misschien nog handiger:

http://www.suncalc.net/

Even je woonplaats/straat opzoeken, daar dat pinnetje neer zetten en je kan met de slider bovenin de tijd bepalen.. Je ziet dan vanaf waar de zon opkomt en waar hij onder gaat en alles daartussen.
pi_153657135
Maar jullie laten alle extra stroompunten, loze leidingen, aansluitingen etc. al bij het meerwerk doen? Ik schrok van de prijzen van die meerwerkopties. Heb wel wat extra WCD's en ik verplaats wat schakelaars. Daarnaast een extra CAI-aansluiting, UTP-aansluiting en een buitenlichtpunt. Dat was het wel.

Extra groepen, loze leidingen en leidingen tbv keukenindeling etc. laat ik allemaal zelf na de oplevering doen. Badkamer en Keuken laat ik casco opleveren. Dat moet goedkoper kunnen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_153659235
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 01:07 schreef marcodej het volgende:
Maar jullie laten alle extra stroompunten, loze leidingen, aansluitingen etc. al bij het meerwerk doen? Ik schrok van de prijzen van die meerwerkopties. Heb wel wat extra WCD's en ik verplaats wat schakelaars. Daarnaast een extra CAI-aansluiting, UTP-aansluiting en een buitenlichtpunt. Dat was het wel.

Extra groepen, loze leidingen en leidingen tbv keukenindeling etc. laat ik allemaal zelf na de oplevering doen. Badkamer en Keuken laat ik casco opleveren. Dat moet goedkoper kunnen.
Maar dat je het weet, aan cai heb je niks met glasvezel.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 07:20:06 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153659246
Nee wij laten wegens vloerverwarming de boel voor de keuken door de bouwer leggen aan elektriciteit maar verder doen we geen extra loze leidingen en keuken badkamer wordt casco opgeleverd.
Ik vind het inderdaad een hoop geldklopperij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153659662
Casco opleveren kan dat? Ik weet van mijn ouders dat zij verplicht een kraan in de douche moeten hebben zitten bijv (appartement). En ik moet volgens mij ook vanwege de starterslening verplicht een keuken en badkamer er in hebben (maar dat moet ik nog eens goed navragen). Stelletje die ambtenaren hoor met hun regeltjes.

Loze leidingen zou ik wel laten doen? Die kun je achteraf toch nooit meer mooi wegwerken? Bij ons zitten de meeste er dan al in, alleen laten we er nog een naar de zolder leggen waarschijnlijk.
pi_153659711
Ik heb in alle slaapkamer loze ledingen meegenomen bij het meerwerk, leek me makkelijker :+ Badkamer was al vrij compleet, alleen een cabine o.i.d. kopen we later zelf, zij hadden een niet zo mooie voor 1000 euro, nou, dat deden we maar niet :+.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:55:11 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153659904
Er zitten al genoeg loze leidingen in bij ons standaard.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153660199
Keuken is besteld, weer wat afgerond *O* . Bij de project leverancier, dat scheelde een hoop geld met het verplaatsen van de aansluitingen (via projectleverancier gratis). De keuken gaat er na oplevering in, want ik ga zelf de loze leidingen bederaden en de groepenkast uitbreiden.



  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:32:12 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153660355
Mooie grote werkruimte!

De kastenwand hebben wij net zo :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153660437
Ik heb ook zitten kijken naar extra leidingen, maar kon gewoon zo snel niks bedenken wat ik extra zou willen. TV op slaapkamer hoef ik niet (en zou ik eventueel makkelijk kunnen doortrekken omdat er een CAI-punt aan de andere kant van de muur zit in de woonkamer).

Weet mijn indeling van mijn keuken nog niet, dus leidingen daarvoor al aanpassen heeft niet veel zin. Bovendien zit de keuken wel gunstig, berging en meterkast zit er vlak achter, dus ik hoeft niet mn hele kamer door.

Begin wel te twijfelen over internet. Ik wil gewoon draadloos internet. Ik nam aan dat op de plek waar het TEL-punt binnenkomt, daar dan ook mijn internetaansluiting binnen komt, waar ik ook router en modem op kan aansluiten. Toch?

Daarnaast heb ik een extra UTP-punt laten intekenen in mijn studeerkamer om de mogelijkheid te hebben daar mn modem en router neer te zetten (ivm zo weinig mogelijk kastjes in woonkamer.)

Werkt dat zo? Wat ben ik ook een noob.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_153660511
Wij hebben gewoon overal waar we dachten nog een kabel ooit nodig te hebben een loze leiding laten plaatsen.

Marcodej ik zou niks zomaar aannemen in de bouw maar altijd even navragen :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153660527
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:22 schreef P4tje het volgende:
Keuken is besteld, weer wat afgerond *O* . Bij de project leverancier, dat scheelde een hoop geld met het verplaatsen van de aansluitingen (via projectleverancier gratis). De keuken gaat er na oplevering in, want ik ga zelf de loze leidingen bederaden en de groepenkast uitbreiden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij ons hetzelfde idd. En was niet eens zo heel veel kwijt voor de keuken.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:44:11 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153660587
Ja zo'n punt komt dan gewoon je meterkast binnen. Mijn schoonzus heeft de modem daarom in de meterkast staan.

En laat je niet gek maken. Bij ons zitten er standaard loze leidingen naar de woonkamer en eentje naar de ouderslaapkamer voor tv en we vonden dat voldoende.
Het is niet persé nodig naar alle kamers en zolder te laten trekken. Je betaalt nu veel geld voor ooit of wellicht wel nooit.
Ik snap dat mensen het wel doen maar heb het zelf bewust niet gedaan en ga andere dingen doen met wat ik er mee bespaar.
Voor ooit hebben we wel handige familie tzt ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153660666
Ik heb nu dit in mijn woonkamer:



Op dat TEL-punt komt toch mn internet binnen? In de meterkast zie ik niks bijzonders.

Maar als ik modem en router in studeerkamer wil, kan dat dan via een UTP-punt? Of had ik dan een extra TEL-punt moeten hebben? :+
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_153660674
Hou er wel rekening mee dat wifi veel signaal verliest in nieuwbouw woningen. Vooral 5 GHz schijnt amper door een muur te komen.

Een tel punt (vaak T) is een telefoon aansluiting die vanuit je meterkast komt. In je meterkast zit de telefoondraad met een stekker erop, die je in je router / modem kan prikken.
pi_153660866
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:48 schreef marcodej het volgende:
Ik heb nu dit in mijn woonkamer:

[ afbeelding ]

Op dat TEL-punt komt toch mn internet binnen? In de meterkast zie ik niks bijzonders.

Maar als ik modem en router in studeerkamer wil, kan dat dan via een UTP-punt? Of had ik dan een extra TEL-punt moeten hebben? :+
Dat tel punt is niet meer dan een loze leiding met een telefoon kabeltje er door heen toch? Daar komt m.i. Geen internet binnen. En als je dat wilt trek je die er zelf nog doorheen toch?
pi_153660911
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:00 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dat tel punt is niet meer dan een loze leiding met een telefoon kabeltje er door heen toch? Daar komt m.i. Geen internet binnen. En als je dat wilt trek je die er zelf nog doorheen toch?
Ik laat me wel even informeren door mn IT-mannetje. Misschien had ik dat eerder moeten doen. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_153661099
Ik ben ook een noob, ik dacht dat ze overal standaard aanleggen tot de meterkast en dat je de verdere aansluiting vanuit daar doet of via loze leidingen? Zeg ik nu iets doms? :@
pi_153661123
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:12 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben ook een noob, ik dacht dat ze overal standaard aanleggen tot de meterkast en dat je de verdere aansluiting vanuit daar doet of via loze leidingen? Zeg ik nu iets doms? :@
Ik volg je ff niet :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153661167
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik volg je ff niet :@
Internet bedoel ik :P
Dus dat ze kabels onder de grond ofzo weet ik veel :') laten uitkomen in je meterkast waar je dan zelf een router aanhangt.
Ik voel me zo dom nu :') Vroeger was ik hier heel goed in, ik word oud ;(
pi_153661201
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:15 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Internet bedoel ik :P
Dus dat ze kabels onder de grond ofzo weet ik veel :') laten uitkomen in je meterkast waar je dan zelf een router aanhangt.
Ik voel me zo dom nu :') Vroeger was ik hier heel goed in, ik word oud ;(
Ik ga mijn vriend eens vragen monument.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 19 juni 2015 @ 10:21:31 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153661306
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:12 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben ook een noob, ik dacht dat ze overal standaard aanleggen tot de meterkast en dat je de verdere aansluiting vanuit daar doet of via loze leidingen? Zeg ik nu iets doms? :@
Ja zo zie ik het ook :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 19 juni 2015 @ 10:22:18 #58
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_153661321
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:00 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dat tel punt is niet meer dan een loze leiding met een telefoon kabeltje er door heen toch? Daar komt m.i. Geen internet binnen. En als je dat wilt trek je die er zelf nog doorheen toch?
Jawel hoor:
  vrijdag 19 juni 2015 @ 10:25:46 #59
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_153661404
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:15 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Internet bedoel ik :P
Dus dat ze kabels onder de grond ofzo weet ik veel :') laten uitkomen in je meterkast waar je dan zelf een router aanhangt.
Ik voel me zo dom nu :') Vroeger was ik hier heel goed in, ik word oud ;(
Ja je telefoonlijn en/of (glasvezel)kabel komt in de meterkast binnen. Vanaf daar zul je zelf kabels moeten trekken om internet (bekabeld) in je woning te krijgen. Of ze moeten al kabels tijdens de bouw gaan leggen natuurlijk, maar dat zal wel per bouwproject verschillen. Wellicht dat je ervoor kunt kiezen om een UTP kabel naar je woonkamer te laten trekken bijvoorbeeld.

En geen router maar een modem ;)
pi_153661578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:25 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ja je telefoonlijn en/of (glasvezel)kabel komt in de meterkast binnen. Vanaf daar zul je zelf kabels moeten trekken om internet (bekabeld) in je woning te krijgen. Of ze moeten al kabels tijdens de bouw gaan leggen natuurlijk, maar dat zal wel per bouwproject verschillen. Wellicht dat je ervoor kunt kiezen om een UTP kabel naar je woonkamer te laten trekken bijvoorbeeld.

En geen router maar een modem ;)
Ahh, bedankt voor de info.
Volgens mij wordt ons project voorbereid op het glasvezelnetwerk, moet ik nog eens navragen want ik kan het niet meer terugvinden in de documentatie :P
  vrijdag 19 juni 2015 @ 10:39:12 #61
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_153661667
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:34 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ahh, bedankt voor de info.
Volgens mij wordt ons project voorbereid op het glasvezelnetwerk, moet ik nog eens navragen want ik kan het niet meer terugvinden in de documentatie :P
Als het gaat over "voorbereid op", bedoelen ze dan niet dat er vanuit de meterkast een loze leiding naar de straat gelegd wordt waar ze op termijn glas doorheen drukken? Denk het wel ;) Overigens zul je dan alsnog binnenshuis via UTP gaan dus dat maakt dan per saldo niet zoveel uit.
pi_153661670
Kan vriend niet vragen die zit in een telefonische vergadering..

Maar klinkt mij ook wel logisch..


Loze leidingen for the win hekel aan losse kabeltjes..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153662091
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:25 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ja je telefoonlijn en/of (glasvezel)kabel komt in de meterkast binnen. Vanaf daar zul je zelf kabels moeten trekken om internet (bekabeld) in je woning te krijgen. Of ze moeten al kabels tijdens de bouw gaan leggen natuurlijk, maar dat zal wel per bouwproject verschillen. Wellicht dat je ervoor kunt kiezen om een UTP kabel naar je woonkamer te laten trekken bijvoorbeeld.

En geen router maar een modem ;)
Dus in mijn geval kan ik er dus voor kiezen of mn router aan die TEL-verbinding te hangen of aan die extra UTP-poort? :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 19 juni 2015 @ 11:08:16 #64
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_153662267
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:00 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dus in mijn geval kan ik er dus voor kiezen of mn router aan die TEL-verbinding te hangen of aan die extra UTP-poort? :)
huh? wat bedoel je met tel-verbinding? Een ouderwetse telefoonaansluiting? in dat geval kan het zeker niet. Extra UTP poort bedoel je op het modem/router? Of heb je een UTP (RJ45 aansluiting) in een wanddoos?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 11:19:24 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153662473
Ik heb gisteren gordijnen uitgezocht en de stof besteld. M'n tante maakt ze op maat...

Ben benieuwd naar het eindresultaat van leisteen-laminaat, ral 9003 en dan deze gordijnen:
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153662490
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:08 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

huh? wat bedoel je met tel-verbinding? Een ouderwetse telefoonaansluiting? in dat geval kan het zeker niet. Extra UTP poort bedoel je op het modem/router? Of heb je een UTP (RJ45 aansluiting) in een wanddoos?
Ik heb dit in woonkamer, waarvan ik dacht dat dit telecom (dus telefoon + internet) aansluiting was. De bouwer noemt dit een TEL-aansluiting:


Daarnaast in studeerkamer een extra UTP-doos:



Als ik de technische omschrijving lees, lijkt het alleen telefoon te zijn. Ervan uitgaan dat de router in studeerkamer genoeg bereik heeft, of toch extra utp in woonkamer? Kan dat makkelijk na oplevering?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 19 juni 2015 @ 11:25:59 #67
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_153662595
aha dus als ik het goed heb heb je dit in je woonkamer:

? CAI- (coax) en Telefoonaansluitingen? en in je slaapkamer zoiets?


De telefoonaansluiting zal dan 2 of 4 draads zijn en daar ga je geen internet over krijgen (behalve als je gaat inbellen :P) Dus dan zul je de telefoonlijn moeten vercangen door een UTP kabel. Of draadloos nemen. Alternatief is nog om een kabel over (of onder) de plint ofzo te leggen maar ziet er niet uit natuurlijk.
pi_153662685
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:25 schreef RedFever007 het volgende:
aha dus als ik het goed heb heb je dit in je woonkamer:[ afbeelding ]

[ afbeelding ] ? CAI- (coax) en Telefoonaansluitingen? en in je slaapkamer zoiets?
[ afbeelding ]

De telefoonaansluiting zal dan 2 of 4 draads zijn en daar ga je geen internet over krijgen (behalve als je gaat inbellen :P) Dus dan zul je de telefoonlijn moeten vercangen door een UTP kabel. Of draadloos nemen. Alternatief is nog om een kabel over (of onder) de plint ofzo te leggen maar ziet er niet uit natuurlijk.
Ok, thanks. Dat lijken inderdaad mijn aansluitingen te zijn. Dus ik moet extra utp-doos of draadloze router. Ik dacht dat het een doos voor zowel telefoon als internet was. Maar kan ik hier geen splitter ofzo aanhangen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_153662730
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:25 schreef RedFever007 het volgende:
aha dus als ik het goed heb heb je dit in je woonkamer:[ afbeelding ]

[ afbeelding ] ? CAI- (coax) en Telefoonaansluitingen? en in je slaapkamer zoiets?
[ afbeelding ]

De telefoonaansluiting zal dan 2 of 4 draads zijn en daar ga je geen internet over krijgen (behalve als je gaat inbellen :P) Dus dan zul je de telefoonlijn moeten vercangen door een UTP kabel. Of draadloos nemen. Alternatief is nog om een kabel over (of onder) de plint ofzo te leggen maar ziet er niet uit natuurlijk.
Ik denk dat ik mijn huis wel vol ga gooien met een acces point ofzo :+ (ik heb in de woonkamer ook alleen CAI en Tel, verder boven loze leidingen, dus daar kan ik eventueel een UTP doorheen doen).

@Tink:
Moeilijk voor te stellen, maar ik denk dat het wel mooi wordt :D Mooie kleur gordijnen :) In mijn huidige woning heb ik wat donkerder grijs in combinatie met RAL 9010 dacht ik.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:04:38 #70
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153663354
Via die CAi kan je wel internet via de kabel op aansluiten. Wij zitten nu bij Ziggo en het modem zit aan die coax aangesloten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:23:48 #71
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153663738
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:33 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik denk dat ik mijn huis wel vol ga gooien met een acces point ofzo :+ (ik heb in de woonkamer ook alleen CAI en Tel, verder boven loze leidingen, dus daar kan ik eventueel een UTP doorheen doen).

@Tink:
Moeilijk voor te stellen, maar ik denk dat het wel mooi wordt :D Mooie kleur gordijnen :) In mijn huidige woning heb ik wat donkerder grijs in combinatie met RAL 9010 dacht ik.
Ja, ik vond het ook lastig. Ik wilde per se geen 9010, dat vind ik 'te geel'. De vloer is bijna zwart, dus de gordijnen moeten enerzijds genoeg contrasteren met de muur, maar anderzijds ook met de vloer. Denk dat het uiteindelijk wel heel mooi wordt, maar het blijft een beetje gokken. Had wel de staal van de vloer en de kleurkaart van de muur mee naar de winkel en heb de gordijnenmevrouw gevraagd om het voorbeeldgordijn mee naar buiten te nemen, zodat we bij daglicht konden kijken. Dat was geen probleem en maakte heel veel uit qua kleur. Ben blij dat ik dat even gedaan heb :D Misschien nog wel een goede tip voor de andere gordijnenkopers hier...

En het lijkt me nog best ingewikkeld om te bepalen waar je in je woning nou precies aansluitpunten enzo wilt hebben. Ik koop een bestaande woning en qua indeling verandert er gelukkig niet zo heel veel. Ik heb wel overwogen om alle stopcontacten te verplaatsen (zitten nu op 1.20 hoog en wil ze liever op 30 cm hebben), maar we hebben besloten dat pas te doen als we over een aantal jaren een keer gaan uitbouwen. Nu zijn de muren keurig glad en dat laten we liever zo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153664753
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En het lijkt me nog best ingewikkeld om te bepalen waar je in je woning nou precies aansluitpunten enzo wilt hebben.
Voor iemand die geen keuzes kan maken en a-technisch is, zoals ik, de hel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_153671013
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En het lijkt me nog best ingewikkeld om te bepalen waar je in je woning nou precies aansluitpunten enzo wilt hebben. Ik koop een bestaande woning en qua indeling verandert er gelukkig niet zo heel veel.
Ik vind het juist weer ideaal.. in een bestaande woning zitten ze nooit waar ik ze hebben wil :') Je moet alleen wel van te voren je meubel-indeling weten, anders zitten ze nog verkeerd..

Ik woon nu in een (nieuwbouw)appartementje (huur), daar zitten gelukkig wel alle stopcontacten enzo op 30 cm +, maar mijn TV en Internet kabel komen precies halverwege de kamer uit de muur.. zeg maar tussen het woongedeelte en eetgedeelte in, waar eigenlijk niemand z'n tv zet :? Je kan altijd gaan rommelen met kabelgootjes.. En dan in de extra kamers zitten er weer geen internet aansluiting, heb dus twee weken terug 50m UTP kabel achter plakgootjes zitten wegfrommelen.. :')

Dit wil ik gewoon voorkomen in een volgend huis :P

PS: Inschrijvingen gesloten op 'ons' nieuwbouwproject, nu maar kaarsen branden als een malle *O*
pi_153671045
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:29 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik vind het juist weer ideaal.. in een bestaande woning zitten ze nooit waar ik ze hebben wil :') Je moet alleen wel van te voren je meubel-indeling weten, anders zitten ze nog verkeerd..

Ik woon nu in een (nieuwbouw)appartementje (huur), daar zitten gelukkig wel alle stopcontacten enzo op 30 cm +, maar mijn TV en Internet kabel komen precies halverwege de kamer uit de muur.. zeg maar tussen het woongedeelte en eetgedeelte in, waar eigenlijk niemand z'n tv zet :? Je kan altijd gaan rommelen met kabelgootjes.. En dan in de extra kamers zitten er weer geen internet aansluiting, heb dus twee weken terug 50m UTP kabel achter plakgootjes zitten wegfrommelen.. :')

Dit wil ik gewoon voorkomen in een volgend huis :P
Ik weet dus nog niet hoe we de woonkamer gaan zetten. Dus hebben we overal loze leidingen laten zetten zodat straks allerlei opties kunnen _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153671053
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik weet dus nog niet hoe we de woonkamer gaan zetten. Dus hebben we overal loze leidingen laten zetten zodat straks allerlei opties kunnen _O-
Ga ik ook doen, kan je tenminste nog eens van indeling veranderen de komende 20/30 jaar :P
  vrijdag 19 juni 2015 @ 17:46:50 #76
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153671411
Bij ons leggen ze daarom standaard loze leidingen naar beide kanten in de woonkamer. 'Omdat iedereen zijn woonkamer anders in wil delen' ^O^

Ik vind de slaapkamer moeilijker te bepalen welke muur ik het bed tegenaan zal zetten.
De woonkamer is wel duidelijk waar de tv komt al.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153672648
Hebben nieuwbouwwoningen eigenlijk nog kruipruimtes tegenwoordig? Ik heb ze bij ons niet meer zien langskomen.
pi_153672961
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:28 schreef Snoepje5 het volgende:
Hebben nieuwbouwwoningen eigenlijk nog kruipruimtes tegenwoordig? Ik heb ze bij ons niet meer zien langskomen.
Over het algemeen wel :) Sowieso hebben de meeste huizen nog steeds balkenfunderingen waar je vloer opgelegd wordt.. die hoogte heb je dus als kruipruimte.. Heb je geen kruipluik op tekening staan?
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 18:43:01 #79
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153672997
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:48 schreef marcodej het volgende:
Ik heb nu dit in mijn woonkamer:

[ afbeelding ]

Op dat TEL-punt komt toch mn internet binnen? In de meterkast zie ik niks bijzonders.

Maar als ik modem en router in studeerkamer wil, kan dat dan via een UTP-punt? Of had ik dan een extra TEL-punt moeten hebben? :+
De hoofdaansluitingen voor je cai, telefoon of glasvezel zitten allemaal in de meterkast :)
Vanuit daar kun je alles verdelen in je woning. Daar komt dus ook je router of model e.d. te hangen.
pi_153673044
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:12 schreef marcodej het volgende:

[..]

Voor iemand die geen keuzes kan maken en a-technisch is, zoals ik, de hel.
Visualiseren waar je de stekker zou willen met stofzuigen, kijken waar je de tv wilt, hoeveel lampjes en dan nog wat extra. Als je twijfelt kun je ons om hulp vragen toch?
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 18:53:59 #81
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153673267
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:44 schreef Puala het volgende:

[..]

Visualiseren waar je de stekker zou willen met stofzuigen, kijken waar je de tv wilt, hoeveel lampjes en dan nog wat extra. Als je twijfelt kun je ons om hulp vragen toch?
Loze leidingen op een verdiepingsvloer of zolderverdieping zijn achteraf bijna nooit eenvoudig te maken of te creëren. Dat is echt iets wat je bij de ruwbouw al mee moet laten meenemen.
pi_153673955
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:41 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Over het algemeen wel :) Sowieso hebben de meeste huizen nog steeds balkenfunderingen waar je vloer opgelegd wordt.. die hoogte heb je dus als kruipruimte.. Heb je geen kruipluik op tekening staan?
Nope, zit er niet in.
pi_153675904
Zojuist de meerwerk prijzen voor de badkamer ontvangen... ;( ;( ;(
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:30:36 #84
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153676246
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:28 schreef Snoepje5 het volgende:
Hebben nieuwbouwwoningen eigenlijk nog kruipruimtes tegenwoordig? Ik heb ze bij ons niet meer zien langskomen.
;)


quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:19 schreef P4tje het volgende:
Zojuist de meerwerk prijzen voor de badkamer ontvangen... ;( ;( ;(
Ja herkenbaar -O-
Dus daarom casco hier.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153676457
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:30 schreef laziness het volgende:
Ja herkenbaar
Dus daarom casco hier.
¤2250 voor het vervangen van twee normale toiletten door hangende (komt extra tegelwerk nog bij), ¤1000,- voor een easydrain en de rest ook in die orde van grootte.

Zal eens navragen of casco een optie is.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:40:08 #86
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_153676497
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Loze leidingen op een verdiepingsvloer of zolderverdieping zijn achteraf bijna nooit eenvoudig te maken of te creëren. Dat is echt iets wat je bij de ruwbouw al mee moet laten meenemen.
Nieuwbouw is dat vreselijk, bij bestaande bouw heb je nog regelmatig houten tussenvloeren, die hebben buiten heel veel nadelen ook 1 voordeel. Te easy om daar iets mee te doen.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_153676568
Wij betalen 800 euro extra per wc omdat we van staand naar hangend gaan. Dat is exclusief tegels maar dat was maar iets van 40 euro extra.

Zaak waar wij ook onze tegels beneden halen doet ook badkamers en die vertelden ons dat ze het toch niet voor hetzelfde geld konden doen als we het casco lieten opleveren ivm werk uren
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153677500
Gelukkig zitten er bij ons standaard wandclosetten in. ¤800 is nogal wat. Wij krijgen ¤3000 terug voor casco oplevering badkamer. Dan zouden de toiletten alleen al de helft zijn...
pi_153677586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:12 schreef Snoepje5 het volgende:
Gelukkig zitten er bij ons standaard wandclosetten in. ¤800 is nogal wat. Wij krijgen ¤3000 terug voor casco oplevering. Dan zouden de toiletten alleen al de helft zijn...
Dat us wel fijn. Enige wat wij nog hebben uit de standaard sanitair zijn de tegels want die zijn wel tof haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153677690
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De hoofdaansluitingen voor je cai, telefoon of glasvezel zitten allemaal in de meterkast :)
Vanuit daar kun je alles verdelen in je woning. Daar komt dus ook je router of model e.d. te hangen.
Ja, daar ben ik inmiddels achter hoe dat werkt. :D

Dus mijn UTP-aansluiting is daar redelijk overbodig, ervan uitgaande dat ik voldoende bereik heb vanuit mijn meterkast.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:12 schreef Snoepje5 het volgende:
Gelukkig zitten er bij ons standaard wandclosetten in. ¤800 is nogal wat. Wij krijgen ¤3000 terug voor casco oplevering badkamer. Dan zouden de toiletten alleen al de helft zijn...
3000,-? Wow.

Ik 500. En 250 voor een casco keuken. :+

Naaiers, die bouwers.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_153677863
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:18 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik inmiddels achter hoe dat werkt. :D

Dus mijn UTP-aansluiting is daar redelijk overbodig, ervan uitgaande dat ik voldoende bereik heb vanuit mijn meterkast.

[..]

3000,-? Wow.

Ik 500. En 250 voor een casco keuken. :+

Naaiers, die bouwers.
Nouja ik snap het ook niet. Mijn ouders hebben pas een appartement gekocht van het dubbele aan koopsom en krijgen inderdaad ook nog geen eens ¤3000 terug voor de badkamer. Maar ik heb dan wel geen keuken, ook geen cheque.
pi_153687387
Mijn vriend en ik zijn bezig met een koopovereenkomst. Nou moeten wij nog een aantal data invullen, maar één zin is voor ons niet helemaal duidelijk.

Ondergetekenden, ( en dan komt er een heel verhaal over ons leeftijd en bladiebladiebla) zijnde de koper van het registergoed met plaatselijke aanduiding ( insert woning), zulks blijkens de koopakte de dato.... 2015.

Wat moet er op de puntjes? Is dat de dag van overdracht?
pi_153688792
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 09:57 schreef WeirdlyWired het volgende:
Mijn vriend en ik zijn bezig met een koopovereenkomst. Nou moeten wij nog een aantal data invullen, maar één zin is voor ons niet helemaal duidelijk.

Ondergetekenden, ( en dan komt er een heel verhaal over ons leeftijd en bladiebladiebla) zijnde de koper van het registergoed met plaatselijke aanduiding ( insert woning), zulks blijkens de koopakte de dato.... 2015.

Wat moet er op de puntjes? Is dat de dag van overdracht?
Denk ik wel ja.

Wat zegt je adviseur?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153692305
Zo spannend, wij zijn het tijdelijk koopcontract aan het doornemen, volgende week tekenen!
pi_153692715
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:33 schreef Opoefiets het volgende:
Zo spannend, wij zijn het tijdelijk koopcontract aan het doornemen, volgende week tekenen!
Spannend!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153695786
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:33 schreef Opoefiets het volgende:
Zo spannend, wij zijn het tijdelijk koopcontract aan het doornemen, volgende week tekenen!
*jaloers is*

wat kruipt de tijd voorbij :') was het maar alvast woensdag..
pi_153697068
Toch maar eens wat gaan knutselen:
pi_153697369
Leuk! :)

wat hebben jullie een grote tuin zeg.. flinke lap!
  zaterdag 20 juni 2015 @ 18:34:37 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153697497
Moet jij niet ook loten snoepje?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153698252
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 18:34 schreef laziness het volgende:
Moet jij niet ook loten snoepje?
Ik begrijp uit haar verhaal dat ze bij een al grotendeels verkocht nieuwbouwproject aangeschoven is met nog enkele kavels vrij.. dan is het gewoon wie het eerst komt die het eerst maalt en er een optie op neemt..
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:24:29 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153698694
Ja dat laatste deel weet ik. Zo komen wij aan het onze :D
Ik wist niet dat het merendeel al verkocht was vandaar.

Volgens mij is het een hij wel :+
Hoe groot is de tuin snoepje? En dat betekent kavel 42 die tuin volgens mij? :D

[ Bericht 21% gewijzigd door laziness op 20-06-2015 19:33:22 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153699262
Kavel 42 inderdaad. Makelaar heeft niet meer gebeld dus 35 zal de optie wel naar koop hebben omgezet. Achteraf maakte het ons niet zo veel uit. 35 had 's avonds minder zon.

13.7m diepe tuin. Wel lekker als je de plattegrond zo ziet. Compromis wel met de ligging, niet op het zuiden zoals de tuin van 35, die was overigens maar 8.7m diep.

Heb niet hoeven te loten, staan nog enkele bouwnummers te koop inderdaad. project staat nu 2.5 maand te koop.

Ben een man inderdaad, vraag me niet waar de naam vandaan komt :+)
pi_153707218
Wel beter hoor, gewoon kunnen kiezen.. Had het een jaar geleden ook.. Niks geen concurrentie :)
  zondag 21 juni 2015 @ 00:54:58 #104
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_153707299
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Kavel 42 inderdaad. Makelaar heeft niet meer gebeld dus 35 zal de optie wel naar koop hebben omgezet. Achteraf maakte het ons niet zo veel uit. 35 had 's avonds minder zon.

13.7m diepe tuin. Wel lekker als je de plattegrond zo ziet. Compromis wel met de ligging, niet op het zuiden zoals de tuin van 35, die was overigens maar 8.7m diep.

Heb niet hoeven te loten, staan nog enkele bouwnummers te koop inderdaad. project staat nu 2.5 maand te koop.

Ben een man inderdaad, vraag me niet waar de naam vandaan komt :+)
Ik dacht echt dat je een vrouw was _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153708230
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 00:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik dacht echt dat je een vrouw was _O-
me 2 :@
  zondag 21 juni 2015 @ 08:58:02 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153710324
Hij had zijn vriendin al eens genoemd :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 21 juni 2015 @ 09:00:38 #107
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_153710348
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 08:58 schreef laziness het volgende:
Hij had zijn vriendin al eens genoemd :D
Want een vrouw kan geen vriendin hebben?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153710395
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:33 schreef Opoefiets het volgende:
Zo spannend, wij zijn het tijdelijk koopcontract aan het doornemen, volgende week tekenen!
Ehh Opoe... daar is, zodra de handtekening erop staat, helemaal niets maar dan ook niets tijdelijks aan hoor.

ik zou in ieder geval de volgende voorbehouden toevoegen:
voorbehoud van financiering : momenteel zeker 8 - 10 weken voor uittrekken, trage banken
voorbehoud NHG : ivm gewijzigde regelgeving en de rente gekoppeld aan NHG
Voorbehoud : bouwtechn keuring incl eventuele vervolgkeuringen uitgevoerd voor
datum xx-xx-xxxxveel plezier :)
  zondag 21 juni 2015 @ 09:59:51 #109
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153710934
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Want een vrouw kan geen vriendin hebben?
De context maakte duidelijk dat ie een man was.
Ik vind de manier van schrijven ook echt mannelijk.
Grappig dat niet iedereen dat zo ziet dus.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 21 juni 2015 @ 10:01:18 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153710957
Wij gaan vandaag met dit weer maar weer eens voor de inrichting shoppen :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 21 juni 2015 @ 10:48:59 #111
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153711674
We moeten nog een keuze maken voor een aanrechtblad. Ik vind steen ed lelijk. Of is er een hele gegronde reden om daar toch voor te kiezen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153711819
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:48 schreef laziness het volgende:
We moeten nog een keuze maken voor een aanrechtblad. Ik vind steen ed lelijk. Of is er een hele gegronde reden om daar toch voor te kiezen?
Je hebt tegenwoordig zo veel goede materialen, kunststof, composiet, hout.. volgens mij kan je puur afgaan op je smaak :)
pi_153711825
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:48 schreef laziness het volgende:
We moeten nog een keuze maken voor een aanrechtblad. Ik vind steen ed lelijk. Of is er een hele gegronde reden om daar toch voor te kiezen?
Wat bedoel je precies met steen? Echt steen?
Volgens mij - nou heb ik er niet heel veel verstand van - is steen of graniet licht poreus. Ook keramiek Is gevoellig voor zuren e.d.

Wij kiezen denk ik voor composiet. Mag niet scheuren en voelt degelijk aan. Ook kan je de wasbak er in leggen, wat bij enkele andere materialen niet kan.

Succes met shoppen :)
pi_153711982
worden dat soort materialen niet allemaal gewoon netjes gepolijst en gecoat om het aanrechtblad-proof te maken?
  zondag 21 juni 2015 @ 11:10:29 #115
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_153712007
Wij nemen composiet :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 21 juni 2015 @ 11:16:05 #116
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153712107
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:08 schreef Thrilled het volgende:
worden dat soort materialen niet allemaal gewoon netjes gepolijst en gecoat om het aanrechtblad-proof te maken?
Ja dat vroeg ik me dus af.

Ik heb er nul verstand van maar composiet (steen look vind ik dat) vind ik helemaal niks. Ik prefereer de hout look maar ik vroeg me af of er een gegronde reden is dat veel mensen voor composiet ed kiezen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153717958
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:07 schreef mafkeezzz1981 het volgende:

[..]

Ehh Opoe... daar is, zodra de handtekening erop staat, helemaal niets maar dan ook niets tijdelijks aan hoor.

ik zou in ieder geval de volgende voorbehouden toevoegen:
voorbehoud van financiering : momenteel zeker 8 - 10 weken voor uittrekken, trage banken
voorbehoud NHG : ivm gewijzigde regelgeving en de rente gekoppeld aan NHG
Voorbehoud : bouwtechn keuring incl eventuele vervolgkeuringen uitgevoerd voor
datum xx-xx-xxxxveel plezier :)
Dat weet ik ook, dat maakt tegenwoordig niets uit :P
Maar spannend is het wel! We hebben hier zoveel voorpret! *O*
  zondag 21 juni 2015 @ 15:19:08 #118
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_153718428
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja dat vroeg ik me dus af.

Ik heb er nul verstand van maar composiet (steen look vind ik dat) vind ik helemaal niks. Ik prefereer de hout look maar ik vroeg me af of er een gegronde reden is dat veel mensen voor composiet ed kiezen.
Ik vind een houten blad gewoon niet mooi. Dat was voor mij de reden.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 21 juni 2015 @ 16:04:02 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153719688
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vind een houten blad gewoon niet mooi. Dat was voor mij de reden.
Ik ook niet, maar budgettechnisch wordt het een kunststof blad met een steenlook. Je kunt niet alles hebben. Dat perfect passende betonnen blad komt er ook nog wel... Hout is lelijk bij mij, omdat de keuken licht eiken deurtjes heeft. Daar past echt geen een houtkleur bij.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 21 juni 2015 @ 16:05:56 #120
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_153719746
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar budgettechnisch wordt het een kunststof blad met een steenlook. Je kunt niet alles hebben. Dat perfect passende betonnen blad komt er ook nog wel... Hout is lelijk bij mij, omdat de keuken licht eiken deurtjes heeft. Daar past echt geen een houtkleur bij.
Dat kan dat het niet in het budget past maar er werd naar de beweegredenen gevraagd en bij mij dat het uiterlijk.

Had nog liever graniet gehad maar dat was voor ons ook niet te betalen.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 21 juni 2015 @ 16:10:42 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153719907
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat kan dat het niet in het budget past maar er werd naar de beweegredenen gevraagd en bij mij dat het uiterlijk.

Had nog liever graniet gehad maar dat was voor ons ook niet te betalen.
Ja precies, hier dus ook uiterlijk. Het wordt nu tijdelijk deze:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50202171/ of deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30274362/#/90274364

Het is even afwachten welke ik straks mooier vind. Ik vermoed die met de grijze zijkant, ivm een losstaand rvs fornuis en een rvs eilandkap.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153733251
Hier komt deze in de keuken: http://nl.silestone.com/kwarts-kleuren/kleur/gris-expo/. Twijfelde tussen deze en een andere kleur, maar die is er niet in jumbo formaat. We hebben 305 cm nodig en het normale formaat kan max tot 300 cm en jumbo tot 315 cm. Keuze snel gemaakt dus.

Zelf een betonnen blad storten? :+
https://huisjeaandehaven.wordpress.com/tag/betonnen-werkblad/

[ Bericht 14% gewijzigd door P4tje op 21-06-2015 23:43:09 ]
pi_153737961
Zit goede smaak hier ;)

Week van de waarheid is aangebroken.. ben benieuwd! Eerst vanavond maar eens met de FA babbelen :)
pi_153738582
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 07:43 schreef Thrilled het volgende:
Zit goede smaak hier ;)

Week van de waarheid is aangebroken.. ben benieuwd! Eerst vanavond maar eens met de FA babbelen :)
Woensdag toch?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 22 juni 2015 @ 09:36:36 #125
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153739025
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:48 schreef laziness het volgende:
We moeten nog een keuze maken voor een aanrechtblad. Ik vind steen ed lelijk. Of is er een hele gegronde reden om daar toch voor te kiezen?
Keramiek is handig omdat het krasvast is en je hete pannen zo op je werkblad kan zetten, maar ja... als je dat zelf niet mooi vind is dat reden nummer 1 om het niet te doen!
The remedy is the experience.
  maandag 22 juni 2015 @ 09:48:51 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153739228
Ik heb ook lang getwijfeld hoor, maar ik vond het gemak van steen niet opwegen tegen de prijs. Ik werk op een gigagasfornuis straks en pannen kunnen dus direct na het afgieten o.i.d. terug op het fornuis. Dat doe ik nu ook en ik heb daar geen moeite mee.

Txs voor het linkje voor het zelf gieten van een betonnen blad, maar ik weet niet of ik dat aandurf. Er kan nogal wat misgaan... Tenzij iemand hier het een fantastische uitdaging vindt en een handje komt helpen, denk ik dat het een 3 tientjes ikea-blad wordt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153739802
Ik wilde heel graag keramiek (vanwege de eerder genoemde hittebestendigheid), maar dat was veel te duur dus uiteindelijk werd het goedkoop kunststof. Hout was ook te duur (en ik weet niet of dat mooi staat met een laminaatvloer), maar dat vind ik ook erg mooi O+. Ik hou niet van glimmende oppervlakken, dus steen viel al vrij snel af :+.
pi_153741423
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 09:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Woensdag toch?
Morgen gaan ze loten.. ik hoop stiekem dat ze morgen ook al bellen, maar woensdag is redelijke zekerheid dat je dan wat hoort (positief of negatief)...

slecht voor je gestel dit ;(
pi_153741764
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:31 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Morgen gaan ze loten.. ik hoop stiekem dat ze morgen ook al bellen, maar woensdag is redelijke zekerheid dat je dan wat hoort (positief of negatief)...

slecht voor je gestel dit ;(
Ik zal voor je duimen!

Nu wij de hypotheekakte gepasseerd hebben reageert mijn adviseur een stuk slechter bereikbaar }:|
Ik ontvang namelijk wisselende berichten, enerzijds dat we pas hoeven te betalen na de bouw afgerond is en anderzijds dat we nu al moeten gaan betalen :') Maargoed. Zal wel, zie vanzelf wel een nota komen dan...
  maandag 22 juni 2015 @ 12:11:53 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153742440
Wij moesten de hypotheekadviseur bij de notaris betalen :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153742566
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:11 schreef laziness het volgende:
Wij moesten de hypotheekadviseur bij de notaris betalen :Y
Ja, wij ook. We hebben ook "betaald", vanuit onze hypotheek.
Voor de hypotheek zelf heb ik nog niets betaald :P

Ik heb de offerte er nog maar eens bijgepakt en goed gelezen en daar staat dat we tijdens de bouwperiode nog niet hoeven te betalen. Terwijl onze adviseur zei dat wij moesten betalen over het deel wat uit het depot is gehaald (op dit moment zo'n 40k).

Afgelopen week trouwens langsgereden, had ik beter niet kunnen doen :') Naast gras en hopen zand is er nog steeds niets ;( *ongeduldig
  maandag 22 juni 2015 @ 12:28:35 #132
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153742825
Tijdens de bouw niks betalen?
Wij betalen aflossing en daarnaast rente over het deel dat opgenomen is uit het depot. Volgens mij werkt het altijd zo?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153743126
Wij betalen ook al en net zoals bij Lazi rente over wat al opgenomen is.

De adviseur hebben we betaald bij de notaris.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153744142
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:28 schreef laziness het volgende:
Tijdens de bouw niks betalen?
Wij betalen aflossing en daarnaast rente over het deel dat opgenomen is uit het depot. Volgens mij werkt het altijd zo?
Lijkt me wel ja. Bij ons is het opgedeelt uit 8 fases ongeveer, waarbij de grond 30% is en iedere volgende fase ongeveer 10%.
pi_153744351
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:28 schreef laziness het volgende:
Tijdens de bouw niks betalen?
Wij betalen aflossing en daarnaast rente over het deel dat opgenomen is uit het depot. Volgens mij werkt het altijd zo?
Ja daarom snap ik het niet :')

Edit:
Hoelang na het passeren/betalen van het eerste deel kregen jullie de eerste hypotheeknota? :P Wanneer ik inlog bij Internet Bankieren staat mijn hypotheek nog op 0. Maar misschien door de drukte op dit moment? Of ben ik gewoon ongeduldig :P (12 juni de aktes getekend)
pi_153744954
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:29 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ja daarom snap ik het niet :')

Edit:
Hoelang na het passeren/betalen van het eerste deel kregen jullie de eerste hypotheeknota? :P Wanneer ik inlog bij Internet Bankieren staat mijn hypotheek nog op 0. Maar misschien door de drukte op dit moment? Of ben ik gewoon ongeduldig :P (12 juni de aktes getekend)
Twee weken later ofzo :)
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 22 juni 2015 @ 14:09:36 #137
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153745535
15 april getekend, eind mei eerste nota pas.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153746541
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:09 schreef laziness het volgende:
15 april getekend, eind mei eerste nota pas.
Oww dan kan ik nog wel even wachten :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:05:48 #139
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153747065
Bijzonder!
Ik gok gezien de korte tijd sinds tekenen dat ze dit nog bij moeten werken.
Je zou ze kunnen bellen. Kan je meteen vragen wanneer de eerste nota komt?
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 22 juni 2015 @ 15:25:42 #140
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153747464
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:22 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Lijkt me wel ja. Bij ons is het opgedeelt uit 8 fases ongeveer, waarbij de grond 30% is en iedere volgende fase ongeveer 10%.
Was bij mij inderdaad precies hetzelfde. Zojuist de één na laatste factuur betaald!

Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn appartement op 13 of 14 juli wordt opgeleverd, mits de nutsbedrijven geen roet in het eten gooien. Het schijnt nogal lastig te zijn voor aannemers om duidelijke afspraken met die gasten te maken :')
The remedy is the experience.
pi_153747581
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:25 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Was bij mij inderdaad precies hetzelfde. Zojuist de één na laatste factuur betaald!

Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn appartement op 13 of 14 juli wordt opgeleverd, mits de nutsbedrijven geen roet in het eten gooien. Het schijnt nogal lastig te zijn voor aannemers om duidelijke afspraken met die gasten te maken :')
ik werk bij een aannemer en het gaat inderdaad daar altijd fout :') Die hebben altijd uitloop, komen afspraken niet na en doen het standaard fout.. elke aannemer calculeert daar ook altijd extra tijd en geld voor in maar nog gaat het vaak fout :')
  maandag 22 juni 2015 @ 15:46:16 #142
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153748028
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:30 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik werk bij een aannemer en het gaat inderdaad daar altijd fout :') Die hebben altijd uitloop, komen afspraken niet na en doen het standaard fout.. elke aannemer calculeert daar ook altijd extra tijd en geld voor in maar nog gaat het vaak fout :')
Hmm, ik houd mijn hart vast voor zulke grappen precies 1 week voor de bouwvak :{
The remedy is the experience.
pi_153757525
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:46 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Hmm, ik houd mijn hart vast voor zulke grappen precies 1 week voor de bouwvak :{
nja een beetje aannemer plant die dingen wel z.s.m. in, dus als het nu uitloopt betekent het waarschijnlijk dat ze die nuts een maand geleden ofzo moesten hebben :') maar komt vast goed! ;)

Anyway.. net terug van de FA... het rekensommetje was eigenlijk nog gunstiger dan verwacht dus dat zit wel goed.. blijkt wel dat ik de bouwrente e.d. niet in de hypotheek kan stoppen zonder dat ik de adviseur, notariskosten of nhg-provisie uit eigen zak moet betalen.. had stiekem gehoopt dat met het nemen van zonnepanelen ik 106% ipv 103% van de waarde van de woning kon lenen, maar helaas :P

In ieder geval hangt alles nu af van de loting, dan maar maximaal sparen :P
  maandag 22 juni 2015 @ 21:37:57 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153757886
Als je vanaf het begin bij een project zit krijg je niet eens met bouwrente maken dus dat zijn de zorgen niet.
Onze bouwrente was ook lager dan de notaris, adviseur of nhg kosten en dan waren wij de laatste die instapten toen ze al begonnen waren met de grond werkzaamheden dus moesten wel een maand bouwrente betalen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153758048
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:25 schreef Thrilled het volgende:

[..]

nja een beetje aannemer plant die dingen wel z.s.m. in, dus als het nu uitloopt betekent het waarschijnlijk dat ze die nuts een maand geleden ofzo moesten hebben :') maar komt vast goed! ;)

Anyway.. net terug van de FA... het rekensommetje was eigenlijk nog gunstiger dan verwacht dus dat zit wel goed.. blijkt wel dat ik de bouwrente e.d. niet in de hypotheek kan stoppen zonder dat ik de adviseur, notariskosten of nhg-provisie uit eigen zak moet betalen.. had stiekem gehoopt dat met het nemen van zonnepanelen ik 106% ipv 103% van de waarde van de woning kon lenen, maar helaas :P

In ieder geval hangt alles nu af van de loting, dan maar maximaal sparen :P
Maar waarom hebben jullie bouwrente? Je zit er toch vanaf het begin bij?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153758102
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar waarom hebben jullie bouwrente? Je zit er toch vanaf het begin bij?
bouwrente, rente tijdens de bouw :@ what ever, die kosten die al gaan lopen omdat je je hypotheek aanspreekt :P
  maandag 22 juni 2015 @ 21:45:39 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153758119
Ik vraag me af of hij niet rente over de bouw bedoelt wellicht?

Edit: ja dus.
Een rentedepot zorgt vaak al snel voor een eigen zak geld onderaan de streep en is dus om het even eigenlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153758143
En het is me nog wel zo goed uitgelegd door een niet nader te noemen iemand ;( 8)7
  maandag 22 juni 2015 @ 21:46:52 #149
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153758155
Whahahaha :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 22 juni 2015 @ 21:49:30 #150
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153758216
Ik kan me heel goed voorstellen dat dubbele lasten een flinke kluif kunnen zijn. Zeker tegen het eind. Daarentegen betaal je er niet nog 30 jaar lang aan dan ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153758249
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:49 schreef laziness het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat dubbele lasten een flinke kluif kunnen zijn. Zeker tegen het eind. Daarentegen betaal je er niet nog 30 jaar lang aan dan ;)
Nee zo kijk ik er ook tegen aan, het is alleen wel even een kostenpost die we niet moeten onderschatten ;)
  maandag 22 juni 2015 @ 21:53:06 #152
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153758324
Ik hoorde dat deze week de dakkappen er op gaan bij ons. Dan kan ik termijn 5 verwachten. Dan heb ik potdorie al 70% betaald en moeten ze nog tot november o|O
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153758467
Ik vraag mij af of - om wat voor reden dan ook - ik de kosten van een financieel adviseur kan crediteren / terugvorderen wanneer de starterslening niet verstrokken kan worden.

Bij de lening ben ik afhankelijk van dingen waar ik geen invloed op kan hebben (bijv. Geld gemeente is op). Zou zonde zijn als ik dan 2k moet gaan aftikken voor advies waar ik uiteindelijk niets aan heb.
pi_153758602
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:57 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik vraag mij af of - om wat voor reden dan ook - ik de kosten van een financieel adviseur kan crediteren / terugvorderen wanneer de starterslening niet verstrokken kan worden.

Bij de lening ben ik afhankelijk van dingen waar ik geen invloed op kan hebben (bijv. Geld gemeente is op). Zou zonde zijn als ik dan 2k moet gaan aftikken voor advies waar ik uiteindelijk niets aan heb.
lijkt mij een kleine kans.. ze maken uren voor je en die mag je gewoon aftikken.. mocht vorig jaar ook 1000 euro aan de adviseur betalen voor het regelen van twee afwijzingen voor de bank :') ik schoot er zelf dus geen reet mee op maar was toch geld kwijt ;(

/edit spuitelf.. geld mis gelopen dus :')
pi_153758613
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:57 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik vraag mij af of - om wat voor reden dan ook - ik de kosten van een financieel adviseur kan crediteren / terugvorderen wanneer de starterslening niet verstrokken kan worden.

Bij de lening ben ik afhankelijk van dingen waar ik geen invloed op kan hebben (bijv. Geld gemeente is op). Zou zonde zijn als ik dan 2k moet gaan aftikken voor advies waar ik uiteindelijk niets aan heb.
Kosten van je adviseur kun je eenmalig 42% van af trekken bij de belastingdienst evenals notaris en nhg *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153758748
Da's toch wel k.. Ik kan ook niet eerst een starterslening aanvragen en daarna pas de hypotheek. Dan maar eerst goed informeren bij de gemeente. Nou is er wel geld tot eind 2015 geloof ik, maar je weet het nooit daar..
  maandag 22 juni 2015 @ 22:07:00 #157
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153758785
42% op basis van je inkomen. Kan ook 52% of 36,5% zijn natuurlijk ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153758887
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:07 schreef laziness het volgende:
42% op basis van je inkomen. Kan ook 52% of 36,5% zijn natuurlijk ;)
True maar ging er niet van uit dat iemand die het huis niet kan betalen zonder starterslening boven de 42% regel valt. En met die ergens in de 36% lijkt het me tamelijk onmogelijk een huis te lopen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153759038
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

True maar ging er niet van uit dat iemand die het huis niet kan betalen zonder starterslening boven de 42% regel valt. En met die ergens in de 36% lijkt het me tamelijk onmogelijk een huis te lopen.
Juist ,eas het maar zo'n feest met 52%. Maar ben al lang blij dat ik op mijn 23e een huis van 220000 kan krijgen :-)
pi_153759065
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:13 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Juist ,eas het maar zo'n feest met 52%. Maar ben al lang blij dat ik op mijn 23e een huis van 220000 kan krijgen :-)
Het was ook geen kritiek :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153759077
Ook niet als kritiek opgevat ;)
  maandag 22 juni 2015 @ 22:15:37 #162
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153759121
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

True maar ging er niet van uit dat iemand die het huis niet kan betalen zonder starterslening boven de 42% regel valt. En met die ergens in de 36% lijkt het me tamelijk onmogelijk een huis te lopen.
Uiteraard maar voordat op google naar boven komt drijven dat de mensen op fok roepen dat je sowieso 42% aftrek krijgt :P
Overigens alleen aftrekbaar als je ook echt een hypotheek krijgt.

Ik zei het laatst al snoepje. Geen slechte score op die leeftijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153781627
Vanmiddag bij hypotheekadviseur geweest.

Was toch even schrikken. Vanaf 1 Juli 2015 kan ik ¤20.000 minder aan hypotheek krijgen vanwege de nieuwe regels. (van ¤175.000 naar ¤155.000) Toch bijzonder dat de Rabobank, waar ik afgelopen maanden 2 gesprekken mee heb gehad, hier geen woord over gezegd heeft.

Ik vind het nogal een verschil, ruim 10% minder. Een hypotheekofferte heb ik waarschijnlijk niet meer voor 1 juli 2015.

Toch een bijzondere maatregel van de overheid die bedoeld is om te voorkomen dat er meer mensen hun hypotheeklasten niet meer kunnen betalen. Want nu wordt ik gedwongen om een maximale starterslening af te sluiten (mits ik bij dezelfde woning blijf) die a. een hogere maandlast heeft en b. een hogere startinvestering vereist.

[ Bericht 12% gewijzigd door Snoepje5 op 23-06-2015 18:27:35 ]
pi_153784589
Die maatregel was toch al langer bekend?

Overigens heb ik nog maar 1 termijn betaald, terwijl de kap voor het pannendak er deze week al op gegaan (het gaat lekker hard!). Had verwacht al meer termijnen te moeten hebben betaald.

Mijn eerste aflossing betaalde ik de eerste volledige maand na passeren bij de notaris, inderdaad naar rato van wat nog in het bouwdepot zit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_153784879
Was hier ook al voor gewaarschuwd idd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153785828
Ja, was hier dus helemaal niet van op de hoogte. Alleen van de wijziging van NHG. We zullen onze keus omzetten naar een rijwoning ipv hoekwoning. Scheelt 5.500,-.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:07:06 #167
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153790846
Wij zijn september 2014 begonnen met zoeken en sinds januari kunnen wij ook 15k minder lenen. Hebben toen onze zoektocht ook aangepast en wilde daarom echt voor 1 juli iets gevonden hebben, anders ging je weer drastisch omlaag.

Het wordt er allemaal niet makkelijker op voor starters.

Kijk je ook naar andere huizen of hebben jullie echt je zinnen gezet op dat project? Aangezien je dan (als ik je goed begrijp) wel flink aan het plafond zit qua kosten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153796069
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:07 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn september 2014 begonnen met zoeken en sinds januari kunnen wij ook 15k minder lenen. Hebben toen onze zoektocht ook aangepast en wilde daarom echt voor 1 juli iets gevonden hebben, anders ging je weer drastisch omlaag.

Het wordt er allemaal niet makkelijker op voor starters.

Kijk je ook naar andere huizen of hebben jullie echt je zinnen gezet op dat project? Aangezien je dan (als ik je goed begrijp) wel flink aan het plafond zit qua kosten.
Lent is aardig volgebouwd nu, dit zijn de laatste projecten. En op een mooie locatie op een 'eilandje' bij een grote plas in de buurt.

Volgende projecten in lent zijn vanaf 222.500 en over een jaar of 1-1.5 komt er mss nog iets op een veel mindere locatie.

Koop wil ik liever niet en daarintegen betaal ik 260.000 kk (vraagprijs) voor een woning die ooit 220.000 von kostte waardoor startersleningen niet mogelijk zijn. Met nieuwbouw kan ik ook nog een jaar sparen.
pi_153796118
Wel vreemd.. ik zat ook bij mijn FA met de vraag hoe de nieuwe regels invloed zouden hebben op ons leenbedrag, maar we konden zelfs meer lenen dan vorig jaar (vanwege de lage rente) terwijl we vrijwel hetzelfde verdienen.. raar dat het bij jou dan zo'n impact heeft.
pi_153796444
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 07:21 schreef Thrilled het volgende:
Wel vreemd.. ik zat ook bij mijn FA met de vraag hoe de nieuwe regels invloed zouden hebben op ons leenbedrag, maar we konden zelfs meer lenen dan vorig jaar (vanwege de lage rente) terwijl we vrijwel hetzelfde verdienen.. raar dat het bij jou dan zo'n impact heeft.
Bijzonder inderdaad, want ook tweeverdieners zouden er volgens onderstaand voorbeeld op achteruit gaan. Wellicht dat jullie beiden voldoende verdienen dat het geen invloed heeft. Maar de alleenverdieners worden harder aangepakt. Onderstaand voorbeed gaat men er maar ¤10.000 op achteruit, ik bijna ¤20.000 als alleenverdiener.

Zonder starterslening kan een alleenverdienende starter straks geen huis meer kopen. Dan zit er alleen nog maar een appartementje in.

quote:
De Hypotheekshop heeft berekend wat het effect is voor een modaal gezin. Als een gezin twee inkomens heeft, van ¤ 35.000 en ¤ 10.000, pakken de nieuwe regels als volgt uit. Bij de huidige gemiddelde hypotheekrente van 2,65% (voor tien jaar vast met NHG) kan dit gezin nu ¤ 218.692 lenen. Als de hypotheekrente gelijk blijft, kan dit gezin vanaf 1 juli aanstaande ¤ 209.386 lenen. Dat is bijna ¤ 10.000 minder. Vereniging Eigen Huis heeft deze cijfers gecontroleerd.
Hier een mooi overzicht: https://www.hypotheker.nl(...)r-en-na-1-juli-2015/
  woensdag 24 juni 2015 @ 08:28:05 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153796520
Ook ik zou er per 1 juli ¤ 20.000 op achteruit gaan. Het is dan ook niet voor niks dat ik net gekocht heb... Was de enige manier om een leuke woning hier in het dorp te kopen, ook al betaal ik nu honderden euro's meer aan een particuliere huurwoning.

Wij hebben de klusplanning rond btw :D Zo blij! Nu kijken of de mensen die hadden aangeboden om te helpen ook echt van plan zijn om een dagje te komen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153797500
Ik zou er per 1 juli op vooruitgaan ten opzichte van toen ik de offerte tekende in december :+ (Partner en ik beiden loonsverhoging per 1 juli)
Ik hoop dat ze snel klaar zijn met het bouwrijp maken enzo, daarna schijnt er een "feestelijk moment" te komen waar we alle buren kunnen ontmoeten :+
pi_153797551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:53 schreef Miezziej het volgende:
Ik zou er per 1 juli op vooruitgaan ten opzichte van toen ik de offerte tekende in december :+ (Partner en ik beiden loonsverhoging per 1 juli)
Ik hoop dat ze snel klaar zijn met het bouwrijp maken enzo, daarna schijnt er een "feestelijk moment" te komen waar we alle buren kunnen ontmoeten :+
Leuk O+ Dat vind ik zo jammer dat ze dat bij ons niet doen.

Onze aannemer heeft een heel hoog je zoekt het maar zelf uit gehalte.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 24 juni 2015 @ 11:10:45 #174
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153799104
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:53 schreef Miezziej het volgende:
Ik zou er per 1 juli op vooruitgaan ten opzichte van toen ik de offerte tekende in december :+ (Partner en ik beiden loonsverhoging per 1 juli)
Ik hoop dat ze snel klaar zijn met het bouwrijp maken enzo, daarna schijnt er een "feestelijk moment" te komen waar we alle buren kunnen ontmoeten :+
Cool, dat is goed voor de onderlinge relatie! De aannemer heeft voor mij en mijn toekomstige buren een borrel georganiseerd na het slaan van de eerste paal, en dat is best goed voor de verdere communicatie met de buren, kan ik je zeggen.
The remedy is the experience.
pi_153799678
leuke dingen zijn dat!

Ik krijg volgende week vrijdag de sleutel. Gewoon een rijtjeswoning.

Hoe deden jullie dat? alleen kennis met directe buren? of het hele rijtje even voorstellen?
  woensdag 24 juni 2015 @ 11:41:27 #176
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153799783
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:36 schreef Bart445 het volgende:
leuke dingen zijn dat!

Ik krijg volgende week vrijdag de sleutel. Gewoon een rijtjeswoning.

Hoe deden jullie dat? alleen kennis met directe buren? of het hele rijtje even voorstellen?
Ik woon zelf straks in een appartementencomplex met 8 woningen waar omheen gewoon rijtjeswoningen staan. Ik ga mezelf voorstellen aan de naaste buren, de anderen kom je vanzelf tegen! Vergeet ook je achterburen (als je die hebt) niet ;) Ik ken een aantal mensen die beter contact hebben met achterburen dan met directe buren!
The remedy is the experience.
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:12:49 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153800640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:41 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Ik woon zelf straks in een appartementencomplex met 8 woningen waar omheen gewoon rijtjeswoningen staan. Ik ga mezelf voorstellen aan de naaste buren, de anderen kom je vanzelf tegen! Vergeet ook je achterburen (als je die hebt) niet ;) Ik ken een aantal mensen die beter contact hebben met achterburen dan met directe buren!
Ik ga in een rijtje wonen van vier huizen en doe dat rijtje en de overburen. Achterburen heb ik niet :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153800774
ik word echt he-le-maal leip van het wachten.... :'( :'(

/edit laat maar :') .. niet ingeloot ;(

[ Bericht 33% gewijzigd door Thrilled op 24-06-2015 12:35:20 ]
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:35:54 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153801290
Balen -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153801665
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:17 schreef Thrilled het volgende:
ik word echt he-le-maal leip van het wachten.... :'( :'(

/edit laat maar :') .. niet ingeloot ;(
Oh dat is balen.. Zijn er nog meer projecten waar je bij in kunt schrijven?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153801896
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:17 schreef Thrilled het volgende:
ik word echt he-le-maal leip van het wachten.... :'( :'(

/edit laat maar :') .. niet ingeloot ;(
Balen ;(
Hebben ze een reservelijst? Soms vallen er nog mensen af omdat ze de financiering toch niet rond kunnen krijgen enzo.

Of andere leuke projecten?
pi_153803564
Ai dat is vervelend.. Blijft lastig met loting..
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2015 @ 14:58:41 #183
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_153804950
*plop*

Ik kreeg vanmiddag een berichtje van mijn vriend dat hij contact met onze aankoopmakelaar heeft gehad: we gaan bieden :P dus ik vond dat ik hier wel kon gaan posten :D

Eerste keer dat we een huis gaan kopen, dus ik ga hier vast genoeg frustraties uiten :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_153805239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:58 schreef Etcetera het volgende:
*plop*

Ik kreeg vanmiddag een berichtje van mijn vriend dat hij contact met onze aankoopmakelaar heeft gehad: we gaan bieden :P dus ik vond dat ik hier wel kon gaan posten :D

Eerste keer dat we een huis gaan kopen, dus ik ga hier vast genoeg frustraties uiten :')
Denk dat een hoop hier nu voor het eerst gekocht hebben of gaan kopen dus dat komt wel goed
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 24 juni 2015 @ 15:14:50 #185
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153805360
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 07:07 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Lent is aardig volgebouwd nu, dit zijn de laatste projecten. En op een mooie locatie op een 'eilandje' bij een grote plas in de buurt.

Volgende projecten in lent zijn vanaf 222.500 en over een jaar of 1-1.5 komt er mss nog iets op een veel mindere locatie.

Koop wil ik liever niet en daarintegen betaal ik 260.000 kk (vraagprijs) voor een woning die ooit 220.000 von kostte waardoor startersleningen niet mogelijk zijn. Met nieuwbouw kan ik ook nog een jaar sparen.
Hmm... Ja oke :) En dat wat jij zegt van die woning klopt niet helemaal natuurlijk. Het kan best zijn dat de startprijs toen 220.000 was maar dat die mensen aardig wat opties erbij hebben genomen en daarom de vraagprijs hoger ligt.
Hopelijk lukt het! :)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:17 schreef Thrilled het volgende:
ik word echt he-le-maal leip van het wachten.... :'( :'(

/edit laat maar :') .. niet ingeloot ;(
Balen!!
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:58 schreef Etcetera het volgende:
*plop*

Ik kreeg vanmiddag een berichtje van mijn vriend dat hij contact met onze aankoopmakelaar heeft gehad: we gaan bieden :P dus ik vond dat ik hier wel kon gaan posten :D

Eerste keer dat we een huis gaan kopen, dus ik ga hier vast genoeg frustraties uiten :')
Welkom! En die frustraties hebben we allemaal gehad, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153806045
Balen indd!

Ik word al gek van het wachten bij het kopen van een bestaand huis, dus nieuwbouw gaat hem niet snel worden voor mij. (genoeg leuks te koop ook)

Zelf bericht gekregen dat alles rond is en naar de notaris is gestuurd. Dus de 3 Juli passeren...

grappig is dat... je denkt bij het tekenen van het koopcontract "3 maanden nog... pfffff"
maar door al het gestress en vertragingen bij banken, gaat dat zo voorbij.

Nu moet ik anderhalve week wachten en lijkt het wel eeuwen :D
pi_153806631
Thx allemaal :)

quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:35 schreef laziness het volgende:
Balen -O-
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh dat is balen.. Zijn er nog meer projecten waar je bij in kunt schrijven?
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:05 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Balen ;(
Hebben ze een reservelijst? Soms vallen er nog mensen af omdat ze de financiering toch niet rond kunnen krijgen enzo.

Of andere leuke projecten?
Mwah.. de letterlijke mail was als volgt:

quote:
Mochten er onverhoopt toch nog bouwnummers vrijkomen dan worden deze weer in 1e instantie toegewezen aan degenen die zich al bij een eerdere fase hadden ingeschreven en pas daarna aan de groep die zich nu voor het eerst heeft ingeschreven.

Belt u ons s.v.p. niet, wij bellen u als u nog voor een bouwnummer in aanmerking komt.

Een en ander wegens het feit dat wij thans nog meer dan 100 reservekandidaten voor fase 3 over hebben.
Met andere woorden, hier gaan we ons geld niet meer op inzetten.. het is wel een flinke domper.. er is dus blijkbaar nog een groepje over van fase 2 die sowieso nog eens voorrang krijgen voor als er mensen nog afhaken..

En ik wil zo graag nieuwbouw ;( No offense voor iedereen die hier bestaande bouw koopt, maar het voelt voor mij zo goed dat ik vanaf scratch begin bij een huis, mijn eigen onderhoud en 'paleisje' op bouwen.. ik wordt zo lastig verliefd op bestaande bouw, het is feitelijk het domein van een ander geweest en je weet nooit zeker wat je koopt.. moet echt mentaal een omslag gaan maken..

vriendinlief is wel al helemaal into andere huizen aan het zoeken dus het wordt nog een hele kluif..

Hebben jullie goeie sites waar je nieuwbouw-projecten kan ontfutselen? Deze waar we nu op in hadden geschreven stond bijvoorbeeld niet op Funda...
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:04:59 #188
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153806685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:40 schreef Bart445 het volgende:
Balen indd!

Ik word al gek van het wachten bij het kopen van een bestaand huis, dus nieuwbouw gaat hem niet snel worden voor mij. (genoeg leuks te koop ook)

Zelf bericht gekregen dat alles rond is en naar de notaris is gestuurd. Dus de 3 Juli passeren...

grappig is dat... je denkt bij het tekenen van het koopcontract "3 maanden nog... pfffff"
maar door al het gestress en vertragingen bij banken, gaat dat zo voorbij.

Nu moet ik anderhalve week wachten en lijkt het wel eeuwen :D
Wij moeten 5 maanden wachten, maar de afgelopen 3 maanden zijn inderdaad omgevlogen :Y
Maar nu duurt het laaaaaang! -O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:06:23 #189
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153806719
Wellicht kan je bij diverse makelaars aangeven dat je op de hoogte gehouden wil worden als er nieuwbouw komt?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153806732
Nja we hebben wel zoiets van dat we dit jaar nog willen kopen, zeker vanwege de lage rentes en de nu nog HRA die mogelijk is.. dus als er nu nog ergens projecten zijn waar huizen te koop staan zou dat ideaal zijn.. liever niet meer wachten tot er iets op het pad komt.
pi_153806948
Welke omgeving zoeken jullie mag ook via dm
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153808037
en bestaande bouw?
pi_153808411
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:02 schreef Thrilled het volgende:
...
En ik wil zo graag nieuwbouw ;( No offense voor iedereen die hier bestaande bouw koopt, maar het voelt voor mij zo goed dat ik vanaf scratch begin bij een huis, mijn eigen onderhoud en 'paleisje' op bouwen.. ik wordt zo lastig verliefd op bestaande bouw, het is feitelijk het domein van een ander geweest en je weet nooit zeker wat je koopt.. moet echt mentaal een omslag gaan maken..
;)

Als ik al kijk naar de uitgeleefde kamers en lelijke tegelvloeren overal ga ik al zuchten bij de gedachte van de hoeveelheid werk :') denk dat ik het maar beter even een paar dagen kan laten rusten en dan weer moet gaan zoeken :P
pi_153808597
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:12 schreef Thrilled het volgende:

[..]

;)

Als ik al kijk naar de uitgeleefde kamers en lelijke tegelvloeren overal ga ik al zuchten bij de gedachte van de hoeveelheid werk :') denk dat ik het maar beter even een paar dagen kan laten rusten en dan weer moet gaan zoeken :P
Daar kan ook gewoon een nieuwe vloer in hé
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153809031
Dat gevoel had ik ook tussen bestaande en nieuwbouw. Voor huisbezitters is de bouwrente een nadeel (11 maanden dubbele lasten) maar dat is voor veel starters juist geen nadeel, tenminste zolang ze nog bij de ouders wonen bijv. Dus dan is nieuwbouw nog eens extra aantrekkelijk, kan je ook nog eens een jaar sparen.
pi_153809260
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:46 schreef Snoepje5 het volgende:
Dat gevoel had ik ook tussen bestaande en nieuwbouw. Voor huisbezitters is de bouwrente een nadeel (11 maanden dubbele lasten) maar dat is voor veel starters juist geen nadeel, tenminste zolang ze nog bij de ouders wonen bijv. Dus dan is nieuwbouw nog eens extra aantrekkelijk, kan je ook nog eens een jaar sparen.
Voor huurders anders ook niet. Betaal nu ook gewoon huur en hypotheek.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:20:53 #197
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_153809706
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:02 schreef Thrilled het volgende:
Thx allemaal :)

[..]

[..]

[..]

Mwah.. de letterlijke mail was als volgt:

[..]

Met andere woorden, hier gaan we ons geld niet meer op inzetten.. het is wel een flinke domper.. er is dus blijkbaar nog een groepje over van fase 2 die sowieso nog eens voorrang krijgen voor als er mensen nog afhaken..

En ik wil zo graag nieuwbouw ;( No offense voor iedereen die hier bestaande bouw koopt, maar het voelt voor mij zo goed dat ik vanaf scratch begin bij een huis, mijn eigen onderhoud en 'paleisje' op bouwen.. ik wordt zo lastig verliefd op bestaande bouw, het is feitelijk het domein van een ander geweest en je weet nooit zeker wat je koopt.. moet echt mentaal een omslag gaan maken..

vriendinlief is wel al helemaal into andere huizen aan het zoeken dus het wordt nog een hele kluif..

Hebben jullie goeie sites waar je nieuwbouw-projecten kan ontfutselen? Deze waar we nu op in hadden geschreven stond bijvoorbeeld niet op Funda...
Gelijk heb je, ik heb wel een nieuwbouw woning, ik heb ook niks met bestaande bouw. Uitgezonderd een jaren 30 woning, dat vind ik dan wel weer mooi.
Share your talent, move the world.
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:29:55 #198
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153809864
Ik verwacht dat wij ook nog wel een keer voor nieuwbouw gaan, maar voor nu duurde dat veeeeel te lang haha. De reisafstand zijn we gewoon spuugzat :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 24 juni 2015 @ 19:02:05 #199
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_153810640
Ìk kom me hier ook even melden.. Wij hebben zojuist een bod gedaan op een woning, Nu reactie van de verkopers afwachten.. We zijn flink onder de VP gaan zitten, maar het bouwkundig rapport staaft dit zeker.

#nagelbijtmodus aan#
pi_153810859
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Daar kan ook gewoon een nieuwe vloer in hé
weet ik allemaal wel, maar dat is even andere koek dan laminaat eruit halen en je eigen voorkeur neerleggen.. nu is het gelijk een tegelvloer eruit hakken.. idem met de badkamers en keukens uit de jaren 60/70/80.. het is gelijk allemaal een puist werk van heb ik jou daar :P
pi_153811215
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:14 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hmm... Ja oke :) En dat wat jij zegt van die woning klopt niet helemaal natuurlijk. Het kan best zijn dat de startprijs toen 220.000 was maar dat die mensen aardig wat opties erbij hebben genomen en daarom de vraagprijs hoger ligt.
Hopelijk lukt het! :)

[..]

Balen!!

[..]

Welkom! En die frustraties hebben we allemaal gehad, haha.
Opties geven tegenwoordig geen tot weinig meerwaarde meer aan de verkoopprijs van je huis. Denk maar niet dat als je een dakkapel voor ¤5000 laat zetten dat je die ¤5000 ook k.k. Kan vragen.

Je betaalt k.k. 'Natuurlijk ook gewoon voor de inrichting. En als jij die - zoals ik - toch naar je eigen smaak wilt brengen is nieuwbouw een beter en soms nog wel goedkoper alternatief.
pi_153811830
Je komt met bestaande bouw wat meer 'verrassingen' tegen :+. Ik zou ook liever nieuwbouw hebben, maar dat duurde te lang en daar kon ik geen hypotheek voor krijgen (nieuwbouw hetzelfde oppervlakte was 35k duurder dan wat ik nu kwijt ben incl. bouwdepot).
pi_153823728
Nieuwbouw zal ook niet altijd een lolletje zijn met de aannemers en gebreken gok ik zo :+)
pi_153823732
Bij vrienden van ons waren ze het complete Dakraam vergeten :X
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153823980
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij vrienden van ons waren ze het complete Dakraam vergeten :X
Oeh en toen?
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:57:44 #206
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153824000
:o
Dat mag ik toch hopen van niet. Ik krijg er ook nog eentje in de zijkant. Ik ga van het weekend wel even checken als de kappen er op zitten :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153824058
Hebben ze alsnog geplaatst.

Was gelukkig niet heel moeilijk want normaal gezien leggen ze ook eerst het hele dak voor ze het raam erin maken.

Maar nu waren ze hem echt vergeten _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:11:59 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153824219
Ik meld me hier ook maar even....
Hoewel we niet zelf echt gaan klussen (echt niet), is het wel een behoorlijke aanpassing aan ons huis.

• Om te beginnen wordt de bestaande dakkapel met plat dak aan de achterkant vervangen voor een dakkapel die 2 keer zo breed is, met schuin dak (vanaf de nok), dus van 2.75 breed bij 1 kamer wordt het 5.50 breed bij diezelfde kamer en het naastgelegen "washok" waar ook de CV staat.
Nu is het washok niet meer dan dat, er kan een wasmachine staan (en de CV hangt er), maar behalve bij de deur kun je er niet rechtop staan, en stoot je je hoofd regelmatig.
Maar dat is dus straks verleden tijd, het wordt een zee van ruimte, en niet alleen kan ik de droger er dan ook neerzetten, de CV wordt ook vervangen.

• Als die ruimte in het "washok" dan zoveel meer is, komt er ook gelijk een Atag Q-Solar hybride zonneboiler te staan (die er nu niet eens zou passen :D ), die niet alleen voor warm water maar ook voor CV-ondersteuning gebruikt gaat worden. Hierbij worden niet de standaard vlakkeplaatcollectoren gebruikt, maar er worden Viessmann buiscollectoren aan gekoppeld.

• Tot slot komt er op de oprit (aansluitend aan de garage) een carport van 3.00 x 6.80 waarvan het dak volledig van zonnepanelen is, deze leveren zo ongeveer op wat we per jaar verbruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:43:30 #209
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153824716
Zo dat zijn mooie aanpassingen Leandra!
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:48:44 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153824803
Ja... en nu de schrootjes in de zolderkamer van het plafond zijn is duidelijk dat het ook wel nodig was (understatement) :X

Maar wel gezellig, ik heb ze er samen met mijn vader afgehaald, we hebben ze er ± 33 jaar geleden ook samen opgetimmerd (toen was het mijn kamer).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2015 @ 09:48:55 #211
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_153824807
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Nieuwbouw zal ook niet altijd een lolletje zijn met de aannemers en gebreken gok ik zo :+)
Ouders van een kennis hebben hun eigen huis laten bouwen. Waren ze vergeten om van te voren af te spreken wat het meerwerk van de elektra ging kosten, en dat meerwerk kostte bijna meer dan het oorspronkelijk afgesproken werk :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_153830668
twee bestaande woningen gevonden die wel potentie hadden, ga je bellen voor een bezichtiging, zijn ze allebei al verkocht onder voorbehoud :')

het mag ook niet ook..
pi_153830774
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:27 schreef Thrilled het volgende:
twee bestaande woningen gevonden die wel potentie hadden, ga je bellen voor een bezichtiging, zijn ze allebei al verkocht onder voorbehoud :')

het mag ook niet ook..
Hebben wij ook een paar keer gehad of het moment waarop je een bod uit wil brengen en iemand anders is je net voor.. Echt komt goed.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:17:29 #214
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_153840736
Voorpret is nu officieel voorbij. Vandaag getekend bij de notaris en de sleutels gekregen!

Een uur later waren er al twee vaklui over de vloer geweest voor het opstellen van offertes. De vaart zit er goed in. :P
pi_153865905
Kan niet wachten, en dan te bedenken dat de bouw nog niet eens begonnen is..

  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:34:52 #216
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_153867790
Ons bod is geaccepteerd.. Waar wij op zoek waren naar een instapklare woning, zijn we verliefd geworden op een huis waar toch nog best wat aan moet gebeuren.
Maar de keuken, woonkamer en badkamer zijn in orde, dus dat is erg fijn. Verder moet er nog flink wat gaan gebeuren.

Ik heb er zin in :D
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:35:53 #217
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153867826
Klinkt alsof de grote zaken al op orde zijn dus dat scheelt een hoop.
Gefeliciteerd!
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:09:25 #218
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_153868810
Bedankt. :D Ik kan niet wachten tot we er in kunnen.
pi_153868831
13 juli kunnen wij ons krot betreden met onze eigen sleutel... zin innnn........ helaas moet de nieuwe Ducati even pas op de plaatsmaken bij de distributeur dus... niet alles kan tegelijk :(
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:22:41 #220
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_153869091
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Kan niet wachten, en dan te bedenken dat de bouw nog niet eens begonnen is..

[ afbeelding ]
Lent?
pi_153869297
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:22 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Lent?
Yes! :)
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:10:33 #222
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153879388
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:30 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Yes! :)
Welke kavel is het nu geworden met de switch naar tussenwoning? Welke kant ligt de tuin op?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153880571
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Welke kavel is het nu geworden met de switch naar tussenwoning? Welke kant ligt de tuin op?
De hoekwoning nr 42 zoals in eerste instantie. Tuin ligt op het noorden. Ook de andere hoekwoning met tuin op zuiden is beschikbaar gekomen. Toch trekt de ruim 5 meter langere tuin ons meer. En hoeven nu ook geen parasol te kopen :+

Voor zon gaan we in de zithoek zitten, achter in de tuin. Voor schaduw aan de voorkant bij de woonkamer.

Andere hoekhuis heeft in de volle zomer geen zon meer in de achtertuin.. En met de tuin op t noord-westen dus wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Snoepje5 op 27-06-2015 14:29:31 ]
pi_153882143
Wij zijn onze zoektocht wat gaan verbreden, maar t nieuwbouw aanbod is niet erg groot hier in de buurt..u wel ingeschreven als reserve op een aantal woningen die onder optie waren.. Hopen dat er eentje vrijkomt en ondertussen verder zoeken..
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:49:52 #225
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153882232
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:18 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

De hoekwoning nr 42 zoals in eerste instantie. Tuin ligt op het noorden. Ook de andere hoekwoning met tuin op zuiden is beschikbaar gekomen. Toch trekt de ruim 5 meter langere tuin ons meer. En hoeven nu ook geen parasol te kopen :+

Voor zon gaan we in de zithoek zitten, achter in de tuin. Voor schaduw aan de voorkant bij de woonkamer.

Andere hoekhuis heeft in de volle zomer geen zon meer in de achtertuin.. En met de tuin op t noord-westen dus wel.
Qua tuin goede keuze! Ik dacht dat jullie wegens de nieuwe regels naar een tussenwoning gingen maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153882769
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Qua tuin goede keuze! Ik dacht dat jullie wegens de nieuwe regels naar een tussenwoning gingen maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Klopt. Kon echter toch nog op basis van de huidige regels lenen. Hypotheekofferte is al aangevraagd :)

Ivm tuin op noorden / westen toch nog even geprobeerd de situatie na te bootsen.
pi_153882945
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:45 schreef Thrilled het volgende:
Wij zijn onze zoektocht wat gaan verbreden, maar t nieuwbouw aanbod is niet erg groot hier in de buurt..u wel ingeschreven als reserve op een aantal woningen die onder optie waren.. Hopen dat er eentje vrijkomt en ondertussen verder zoeken..
Succes! Waar zoek je ongeveer?
pi_153885165
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 16:23 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Succes! Waar zoek je ongeveer?
zuid-holland :) rondom rotterdam eigenlijk.. die niki.nl site helpt erg :)
pi_153885362
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:00 schreef Thrilled het volgende:

[..]

zuid-holland :) rondom rotterdam eigenlijk.. die niki.nl site helpt erg :)
Funda al geprobeerd?
Allemaal nieuwbouw rondom Rotterdam tot ¤225.000 (was mijn budget toevallig).

Ps: vaak vallen er wel een hoop mensen weg die een optie hebben. Hier raadde ze me destijds aan ook al stonden er 6 opties, om toch de 7e optie te nemen.
pi_153885688
haha ja we hebben er weer een paar op het verlanglijstje staan, maandag maar eens rondbellen.. je hebt altijd het cirkeltje van funda > projectwebsite > makelaarswebsite, nooit staan er overal dezelfde beschikbare woningen (als ze al beschikbaar zijn), terwijl ze toch overal worden aangeboden.. communicatie richting klant is maar vrij matig vind ik tot nog toe, bij elk project :P

En ik heb ook nog een lastig vrouwtje wat bijvoorbeeld niet in rotterdam wilt wonen, maar wel erg dichtbij, niet in een gehucht, niet in een te grote stad, etc etc.. keuzes keuzes :P
pi_153886503
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:24 schreef Thrilled het volgende:
haha ja we hebben er weer een paar op het verlanglijstje staan, maandag maar eens rondbellen.. je hebt altijd het cirkeltje van funda > projectwebsite > makelaarswebsite, nooit staan er overal dezelfde beschikbare woningen (als ze al beschikbaar zijn), terwijl ze toch overal worden aangeboden.. communicatie richting klant is maar vrij matig vind ik tot nog toe, bij elk project :P

En ik heb ook nog een lastig vrouwtje wat bijvoorbeeld niet in rotterdam wilt wonen, maar wel erg dichtbij, niet in een gehucht, niet in een te grote stad, etc etc.. keuzes keuzes :P
Hier idem ditto. Lent, op 10 minuten fietsen van de binnenstad van Nijmegen, maar wel in een 'dorp' wonen.
  Redactie Frontpage zondag 28 juni 2015 @ 12:53:09 #232
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_153900285
Wij hebben vorige week een bod gedaan op het huis dat we op het oog hebben, 150k geboden. Zij deden een tegenbod (170) waarop wíj weer een tegenbod hebben gedaan van 155 :P

Als het boven de 160 gaat komen dan hoeven we het niet meer :s) Huis staat in de markt voor 175.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zondag 28 juni 2015 @ 17:04:55 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153905521
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 12:53 schreef Etcetera het volgende:
Wij hebben vorige week een bod gedaan op het huis dat we op het oog hebben, 150k geboden. Zij deden een tegenbod (170) waarop wíj weer een tegenbod hebben gedaan van 155 :P

Als het boven de 160 gaat komen dan hoeven we het niet meer :s) Huis staat in de markt voor 175.
Ik heb mijn huis (dat voor 169 te koop stond) gekocht voor 155 en mijn vorige woning (die van 200 gezakt was naar 189.500) gekocht voor 168. Het is maar net wat de verkopers moeten krijgen en hoe veel haast ze hebben en wat de rest van de buurt doet..

Is het volgens jullie niet meer waard of is jullie budget dan gewoon op?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153908008
Ook maar eens voorzichtig melden hier. Toezegging gekregen dat ik een vaste aanstelling krijg binnenkort, Dus nu redelijk serieus huizen kijken :)
Eerst bezoekjes aan hypotheekboeren gebracht om de mogelijkheden te bekijken. Nou zit ik met een dingetje waar mensen hier mogelijk ook mee te maken hebben gehad en ik was even benieuwd of er onder jullie mensen zijn die er problemen mee hebben gehad. Het gaat om de gezondheidsverklaring. Ik heb een chronische ziekte, dat is kut, maar ik kan er wel gewoon oud mee worden. Nou zie ik geen geen probleem voor een gezondheidsverklaring maar de bank misschien wel. Zijn er hier mensen die in een dergelijke situatie zitten? Zo ja, hebben jullie daar slechte ervaringen mee?
A mind with a heart of it's own
  zondag 28 juni 2015 @ 20:45:42 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153910626
Mijn inkomen telt niet mee voor de hypotheek, maar de ORV is ook op mijn leven, en daarbij moest het dus wel gewoon ingevuld worden, nou heb ik niet iets waar je dood aan gaat, het is idd gewoon waardeloos en vooral vervelend.
De premie voor de ORV is daardoor wel hoger geworden, maar nog altijd minder hoog dan die van mijn rokende echtgenoot :D

Afhankelijk van wat het is, en of je een inkomensverlies wilt meeverzekeren zal het problemen kunnen opleveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153911253
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:45 schreef Leandra het volgende:
Mijn inkomen telt niet mee voor de hypotheek, maar de ORV is ook op mijn leven, en daarbij moest het dus wel gewoon ingevuld worden, nou heb ik niet iets waar je dood aan gaat, het is idd gewoon waardeloos en vooral vervelend.
De premie voor de ORV is daardoor wel hoger geworden, maar nog altijd minder hoog dan die van mijn rokende echtgenoot :D

Afhankelijk van wat het is, en of je een inkomensverlies wilt meeverzekeren zal het problemen kunnen opleveren.
Gevalletje darmpatient :P Het is kut, maar erger zal het niet worden en ik functioneer er prima onder. Loop er al ruim 15 jaar mee. Alleen ben ik bang dat banken er wat anders naar kijken.
A mind with a heart of it's own
  zondag 28 juni 2015 @ 21:03:55 #237
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153911261
Het gaat sowieso langer duren want je dossier gaat naar de medisch adviseur. Dat gaat ie ook bij overgewicht etc dus dat is op zich niks bijzonders maar verlengt wel de wachttijd.
Vraag advies aan je hypotheekadviseur. Die weten vaak wel bij welke maatschappijen je moet zijn met zoiets en welke je direct kan skippen.
Je zal waarschijnlijk een premie opslag krijgen.
Succes!
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 28 juni 2015 @ 21:18:22 #238
414891 Ikea.Pax
Klere kast
pi_153911777
Ben een beetje aan het orienteren op een koophuis/hypotheek, probleem is alleen dat ik nu pas 2,5 maand bezig ben bij een nieuwe baas. Voordat ik in aanmerking kom voor een vast contract ben ik dus zeker weer 2-3 jaar verder (nu een jaar contract).

Zou ik nu in aanmerking komen voor een hypotheek? En zou het vreemd zijn om nu al te vragen voor een werkgeversverklaring/intentieverklaring?
pi_153911920
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:18 schreef Ikea.Pax het volgende:
Ben een beetje aan het orienteren op een koophuis/hypotheek, probleem is alleen dat ik nu pas 2,5 maand bezig ben bij een nieuwe baas. Voordat ik in aanmerking kom voor een vast contract ben ik dus zeker weer 2-3 jaar verder (nu een jaar contract).

Zou ik nu in aanmerking komen voor een hypotheek? En zou het vreemd zijn om nu al te vragen voor een werkgeversverklaring/intentieverklaring?
ligt helemaal aan je werkgever ;) Uit ervaring weet ik dat de ene er heel moeilijk over doet en hem niet af zal geven als hij er niet achter staat.. de andere snapt volledig de strekking van het papiertje en geeft hem zonder problemen af..

Zonder intentieverklaring kunnen ze ook kijken naar je arbeidsverleden (hoe lang werk je al?) of andere opties.. op zich is het niet onmogelijk ;)
pi_153911995
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:18 schreef Ikea.Pax het volgende:
Ben een beetje aan het orienteren op een koophuis/hypotheek, probleem is alleen dat ik nu pas 2,5 maand bezig ben bij een nieuwe baas. Voordat ik in aanmerking kom voor een vast contract ben ik dus zeker weer 2-3 jaar verder (nu een jaar contract).

Zou ik nu in aanmerking komen voor een hypotheek? En zou het vreemd zijn om nu al te vragen voor een werkgeversverklaring/intentieverklaring?
Ik ken genoeg mensen die een hypotheek hebben gekregen met een intentieverklaring. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat je je hypotheek ook moet kunnen blijven betalen mocht je contract onverhoopt niet verlengd worden. Zo'n intentieverklaring zegt namelijk helemaal niks.
A mind with a heart of it's own
  zondag 28 juni 2015 @ 21:38:04 #241
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153912378
Ik heb mensen die 'm in de proeftijd al aanvragen hoor dus je werkgever zal er niet van opkijken :D

Ook zonder intentieverklaring kan het. Minimaal 3 jaar arbeidsverleden met voldoende salaris en dan maken ze er flexwerker van.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 28 juni 2015 @ 21:56:22 #242
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153913000
Ik heb overgewicht en heb alleen een vragenlijst in hoeven vullen (online bij Dela). Mijn vriend had iets opgegeven mbt hoge bloeddruk en die ging meteen naar een medisch adviseur. Toen bleek dat wij post gemist hadden en duurde het allemaal erg lang. Hier ook een premie verhoging, maar ach.. Prima te doen :)

Belangrijkste is om het snel aan te vragen en goed contact te houden dat alles binnenkomt enzo. Juist omdat ORV lang kan duren en de banken nu ook veel tijd nodig hebben.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153913357
Nu een week de sleutels van mijn huur appartement.

Het is een hele grote vooruitgang met hoe ik nu woon, maar het 'klussen' valt toch allemaal vies tegen. De vorige bewoners hebben alle deurposten / raamkozijnen een hele felle kleur gegeven. Denk aan roze, metallic, gifgroen en donkerblauw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn 4 slaapkamers die allemaal een aparte kleur hebben, de raamkozijnen en de deurposten zijn allemaal gedekt met exotische kleuren. :%
Heb enorme mazzel dat de deuren en de muren een neutrale kleur hebben, want anders had het me nog meer tijd gekost.

Toch ben ik van mening dat de ex-bewoners het in een neutrale kleur moeten achterlaten, geen idee of dit bij andere woonorganisaties verplicht is.

Stel dat ik weer ga verhuizen, dan ga ik zeker rekening mee houden. Ik dacht dat het wel snel klaar zou zijn, maar helaas.
  zondag 28 juni 2015 @ 22:08:47 #244
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_153913434
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:06 schreef Rogan het volgende:
Nu een week de sleutels van mijn huur appartement.

Het is een hele grote vooruitgang met hoe ik nu woon, maar het 'klussen' valt toch allemaal vies tegen. De vorige bewoners hebben alle deurposten / raamkozijnen een hele felle kleur gegeven. Denk aan roze, metallic, gifgroen en donkerblauw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn 4 slaapkamers die allemaal een aparte kleur hebben, de raamkozijnen en de deurposten zijn allemaal gedekt met exotische kleuren. :%
Heb enorme mazzel dat de deuren en de muren een neutrale kleur hebben, want anders had het me nog meer tijd gekost.

Toch ben ik van mening dat de ex-bewoners het in een neutrale kleur moeten achterlaten, geen idee of dit bij andere woonorganisaties verplicht is.

Stel dat ik weer ga verhuizen, dan ga ik zeker rekening mee houden. Ik dacht dat het wel snel klaar zou zijn, maar helaas.
Haha zo zag het er hier ook uit toen we erin kwamen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153918341
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:56 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb overgewicht en heb alleen een vragenlijst in hoeven vullen (online bij Dela). Mijn vriend had iets opgegeven mbt hoge bloeddruk en die ging meteen naar een medisch adviseur. Toen bleek dat wij post gemist hadden en duurde het allemaal erg lang. Hier ook een premie verhoging, maar ach.. Prima te doen :)

Belangrijkste is om het snel aan te vragen en goed contact te houden dat alles binnenkomt enzo. Juist omdat ORV lang kan duren en de banken nu ook veel tijd nodig hebben.
Ik heb niet echt haast dat scheelt :)

Vandaag wel even een door een wijk gefietst waarvan ik altijd heb gezegd dat ik er niet wil wonen, maar waar wel een leuke woning te koop staat. Met als gevolg dat ik nu ernstig twijfel of er niet misschien toch wil wonen :P
A mind with a heart of it's own
  maandag 29 juni 2015 @ 01:02:43 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153918506
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:55 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik heb niet echt haast dat scheelt :)

Vandaag wel even een door een wijk gefietst waarvan ik altijd heb gezegd dat ik er niet wil wonen, maar waar wel een leuke woning te koop staat. Met als gevolg dat ik nu ernstig twijfel of er niet misschien toch wil wonen :P
Ik denk dat het wel verstandig is dat zeker te weten voor je er een huis koopt ;)

Ik ben door de jaren heen wat dat betreft alleen maar veeleisender geworden, tot het punt dat er in Amersfoort maar 2 postcodes zijn waar ik wel zou willen wonen, en dat betekent overigens niet dat iedere straat in die 2 postcodes zou voldoen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153918620
Het is echt een buitenwijk. Relatief ver overal vandaan. Dat is ook met name de reden dat het mij tot nu toe niet trok. Maar er wonen duizenden mensen, dus zal er wel iets goed zijn aan de wijk :P
Vandaag even een rondje gefietst en sommige stukken van de wijk zijn kut maar grote delen zijn helemaal prima. En met 20 minuten fietsen ben ik op werk en in het centrum. Kan de auto voor de deur kwijt... Het krijgt steeds meer pluspunten :)
A mind with a heart of it's own
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2015 @ 08:09:13 #248
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_153919932
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb mijn huis (dat voor 169 te koop stond) gekocht voor 155 en mijn vorige woning (die van 200 gezakt was naar 189.500) gekocht voor 168. Het is maar net wat de verkopers moeten krijgen en hoe veel haast ze hebben en wat de rest van de buurt doet..

Is het volgens jullie niet meer waard of is jullie budget dan gewoon op?
Er moet best wat aan gebeuren (nieuwe keuken, cv installeren (nu is er heteluchtinstallatie en dat willen we niet), badkamer aanpakken, en daarmee vinden we 175 domweg te veel geld voor het huis. Als het allemaal al opgeknapt was, zou het wat anders zijn :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_153920013
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:06 schreef Rogan het volgende:
Nu een week de sleutels van mijn huur appartement.

Het is een hele grote vooruitgang met hoe ik nu woon, maar het 'klussen' valt toch allemaal vies tegen. De vorige bewoners hebben alle deurposten / raamkozijnen een hele felle kleur gegeven. Denk aan roze, metallic, gifgroen en donkerblauw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn 4 slaapkamers die allemaal een aparte kleur hebben, de raamkozijnen en de deurposten zijn allemaal gedekt met exotische kleuren. :%
Heb enorme mazzel dat de deuren en de muren een neutrale kleur hebben, want anders had het me nog meer tijd gekost.

Toch ben ik van mening dat de ex-bewoners het in een neutrale kleur moeten achterlaten, geen idee of dit bij andere woonorganisaties verplicht is.

Stel dat ik weer ga verhuizen, dan ga ik zeker rekening mee houden. Ik dacht dat het wel snel klaar zou zijn, maar helaas.
Zover ik weet is een huurder ook verplicht om het neutraal op te leveren. Echter had je dit aan moeten geven voor je de sleutel accepteerde.
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2015 @ 08:35:44 #250
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_153920094
Mijn huidige huurhuis, daarvan waren de muren beneden nog gestucced en behangen, boven ook. Wat nou 'behangklaar opleveren' :') Voor beneden hebben we direct geregeld dat wij dan ook niet het stucwerk eraf hoeven te halen, en ik krijg het waarschijnlijk ook wel voor elkaar dat we het behang kunnen laten zitten.

(de muren beneden waren babyblauw en de verwarmingen zachtgeel :X nu alles neutraal wit, op een muur in de slaapkamer na. Die is awesome groen :P)

[ Bericht 11% gewijzigd door Etcetera op 29-06-2015 08:42:54 ]
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 29 juni 2015 @ 08:56:54 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153920284
Wij mochten de woonkamermuren paars en grijs achterlaten, de slaapkamermuur donkergroen. Niks neutraal, ligt er net aan wat er in je contract staat.

Bovendien had je dat moeten aangeven voor je de sleutels accepteerde.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_153931376
Even een vraag aan neutraal publiek.. Wat vinden jullie hiervan?

  maandag 29 juni 2015 @ 18:12:36 #253
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_153931450
Die ramen tot aan de grond vind ik zelf echt verschrikkelijk, vooral aan zo'n doorlopend pad...
Zag dat laatst hier in Enschede ook, vond het toen ook al raar staan, zelfs met van die folie op de ramen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_153931498
Het gaat mij meer om de bakstenen :)

de hoekwoningen liggen toch boven ons budget :@
  maandag 29 juni 2015 @ 18:16:04 #255
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_153931531
Ik vind de baksteen wel heel mooi. NIet zo 13 in een dozijn.
pi_153931790
Ik vind het leuk :)

Wat vind je er zelf van?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153931847
Ik vind ze wat minder :P gisteren er even langs gereden (vorige fase) en weet niet zo goed of ik het mooi/lelijk genoeg vind om de keuze op af te laten hangen.. Uiteraard is het een project waar genoeg beschikbaar is en we waarschijnlijk direct kunnen kopen..

Bij 3 andere projecten staan we op de reservelijst en dat zijn huizen waar ik direct het gevoel had "ja die wil ik!".. Dat mis ik nu nog wel een beetje..
pi_153931948
Grote woningen, 133m2. Rijwoningen worden steeds groter lijkt het wel.. Ik ken twee onder een kapwoningen met een kleiner woonoppervlak..

Maar leuke stenen, vind er niks aan tegenvallen.
  maandag 29 juni 2015 @ 18:40:19 #259
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153932104
Flink grote woningen! Ik vind ze ook wel leuk juist.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153932969
Hm ok, nog eens een nachtje over slapen :P
  maandag 29 juni 2015 @ 19:20:14 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153933090
Ik vind die gevelstenen geen probleem, het heeft wel wat, maar ik mis een link naar de indeling en dergelijke?

En een huis van 133 m³ op een kavel van 104 m³ betekent een kleine tuin, en dan scheelt het nog dat je in principe geen voortuin hebt, maar voor de regio zal het niets bijzonders zijn qua tuingrootte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153933272
De tuin is 8m diep met een houten berging.. Ligt op t noordwesten of zuidoosten, wat je wil..

Zal even de brochure online zetten :9

/edit oh hij staat ook op funda: http://www.funda.nl/nieuw(...)ure/?download2996177
  maandag 29 juni 2015 @ 19:29:13 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153933340
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:26 schreef Thrilled het volgende:
De tuin is 8m diep met een houten berging.. Ligt op t noordwesten of zuidoosten, wat je wil..

Zal even de brochure online zetten :9
Ja ik zag het, 8.11 diep, maar ik ben verpest door m'n eigen referentiekader, en dan is mijn tuin niet eens enorm, maar 8 meter vind ik wel heel ondiep :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153933385
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja ik zag het, 8.11 diep, maar ik ben verpest door m'n eigen referentiekader, en dan is mijn tuin niet eens enorm, maar 8 meter vind ik wel heel ondiep :@
Geen idee, heb nu een balkon van anderhalve meter diep :')

Wat is een gangbare maat?
  maandag 29 juni 2015 @ 19:35:22 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153933524
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Geen idee, heb nu een balkon van anderhalve meter diep :')

Wat is een gangbare maat?
Oh, dan is het wel factor 6, ik zeg doen *O*

Geen idee, dat verschuift kennelijk met de jaren.... net als de woningen dieper worden, worden de tuinen ondieper.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153933598
Ik zie ze bij ons project ook wel voorbij komen (8.7m diep).

Ik zou in ieder geval nadenken: Wil je ooit nog uitbouwen? Dan wordt je tuin wel erg klein. Ligt je tuin goed kwa zon ivm diepte vd tuin?

Zo ligt onze tuin op het noordwesten, maar met de diepte van 13.7m is er altijd genoeg zon te vinden. Je zal met een 10m hoge woning altijd een meter of 2-3 schaduw hebben op het moment dat de zon aan de voor/zijkant van je huis staat ( in de middag ) bij een tuin van 8m (-1m berging) houd je dan in ieder geval niet veel meer over.

Houd dus ook rekening met de berging die nog een hoop ruimte inneemt.
pi_153933868
Tja onze woning was standaard 8,18 Mja is een keuze. Wij kozen voor de wijk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153933954
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Tja onze woning was standaard 8,18 Mja is een keuze. Wij kozen voor de wijk.
Woning of tuin? :P
pi_153933973
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:53 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Woning of tuin? :P
Woning
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 29 juni 2015 @ 19:56:26 #270
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153934043
Ik vind zulke stenen juist leuk! :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_153934047
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Woning
Da's toch prima? Heb ze ook nog wel kleiner gezien..
pi_153934101
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:56 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Da's toch prima? Heb ze ook nog wel kleiner gezien..
Ja doen uitbouw van 2 meter anders vonden we het erg klein. Ben ik zo verwend dan :@ :o
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153934232
10m18 is wel weer bovengemiddeld :P

Alhoewel als ik zo rond rijd door een nieuwbouwwijk valt het me op hoe veel mensen voor uitbouw kiezen.. Ik gok toch wel zo'n 70% dat uitbouw neemt.
pi_153934378
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:03 schreef Snoepje5 het volgende:
10m18 is wel weer bovengemiddeld :P

Alhoewel als ik zo rond rijd door een nieuwbouwwijk valt het me op hoe veel mensen voor uitbouw kiezen.. Ik gok toch wel zo'n 70% dat uitbouw neemt.
Komt door de manier van bouwen denk ik. Woonkamer zit wel over de hele breedte maar is niet erg diep zonder uitbouw.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 29 juni 2015 @ 20:11:56 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153934476
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja doen uitbouw van 2 meter anders vonden we het erg klein. Ben ik zo verwend dan :@ :o
Nee, dat is gewoon de veranderende verwachting, mijn voormalige jaren 70 tussenwoning was 7,5 diep en 5,50 breed.... daarna hebben ze nog een tijdje huizen van 5 breed gemaakt (kon er op ieder rijtje van 9 nog een 10de bij ;) ) met ter compensatie een diepere woning, en nu lijken ze weer voor iets breder te gaan, maar tegelijkertijd ook dieper.

Ons huis is met 8,5 x 6,5 voor een jaren 70 woning vrij groot, maar ik heb er geen behoefte aan 2 meter tuin te offeren om de woning (op de begane grond) dieper te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 juni 2015 @ 20:13:57 #276
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153934520
Onze woning is van binnen 8,8m diep en 5,1 breed. De tuin is ruim 12m diep en 7 meter breed. Wij wilden na jaren een balkon ook geen tuin opofferen. Kan altijd nog :P Maar ik voel me al heel rijk met twee extra verdiepingen straks en bijna het dubbele aan woonoppervlak.

Ik zie bij ons in de niewbouwwijk ook 2/3 een uitbouw nemen inderdaad.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 juni 2015 @ 20:21:48 #277
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153934731
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:26 schreef Thrilled het volgende:
De tuin is 8m diep met een houten berging.. Ligt op t noordwesten of zuidoosten, wat je wil..

Zal even de brochure online zetten :9

/edit oh hij staat ook op funda: http://www.funda.nl/nieuw(...)ure/?download2996177
Oh het grootje plaatje oogt anders dan het plaatje dat je plaatste in dit topic.
Ik snap waarom je er niet direct verliefd op bent.

Nu vonden wij bij betaalbare bestaande bouw de buitenkanten helemaal spuuglelijk. Ik vind dit beter dan wat ik aan bestaande bouw gezien hebben. Wat ik mooi vond kon ik niet betalen.

Het is maar hoe graag je nieuwbouw wilt. Dat is de afweging die je voor jezelf moet maken. Ik persoonlijk zou er mee kunnen leven met wat ik er voor terug kreeg. Ik zou eerder de tuin aan de kleine kant vinden. Maar de woonkamer is dusdanig diep dat een uitbouw niet nodig is dus dan kan het net uit vind ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 juni 2015 @ 21:09:06 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153936011
Haha ja dat gaat altijd snel. Een paar jaar geleden zag het bij ons er ook nog zo uit.

Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 juni 2015 @ 21:13:48 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153936146
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:13 schreef laziness het volgende:
Onze woning is van binnen 8,8m diep en 5,1 breed. De tuin is ruim 12m diep en 7 meter breed. Wij wilden na jaren een balkon ook geen tuin opofferen. Kan altijd nog :P Maar ik voel me al heel rijk met twee extra verdiepingen straks en bijna het dubbele aan woonoppervlak.

Ik zie bij ons in de nieuwbouwwijk ook 2/3 een uitbouw nemen inderdaad.
Juist dan, met een tuin van ruim 11 diep en 7 breed voelt het heel vreemd wat van de tuin af te halen, en dat komt waarschijnlijk juist doordat het breed is, en je dus een steeds vierkantere tuin krijgt, als hij 12 bij 5,5 was zou het waarschijnlijk minder snel kleiner worden, omdat je tuin dan gevoelsmatig dieper is.
Hoewel het bij ons qua vierkant gevoel ook niet echt helpt dat er achter het huis eerst 4 meter terras ligt, dus het werkelijke tuingedeelte is ruim 7 meter, en dan 7 breed, dus dat doet het nog vierkanter lijken, want op een of andere manier telt het terras niet mee ofzo :')

Maar goed, jullie tuin zal ook weer breder zijn doordat je een hoekwoning hebt neem ik aan? De tussenwoningen hebben waarschijnlijk een smallere tuin?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 juni 2015 @ 21:16:46 #281
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153936249
Klopt de tussenwoningen hebben 5,4m. Wij hebben 2m extra aan de zijkant van voor naar achteren lopen.

En je hebt gelijk. Een vierkante tuin voelt raar :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 juni 2015 @ 21:17:15 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153936272
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:09 schreef laziness het volgende:
Haha ja dat gaat altijd snel. Een paar jaar geleden zag het bij ons er ook nog zo uit.

[ afbeelding ]
Hoeveel van die kassen zijn er nog over in de omgeving? Heb je daar geen last van lichtvervuiling meer 's nachts?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 juni 2015 @ 21:18:53 #283
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153936320
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoeveel van die kassen zijn er nog over in de omgeving? Heb je daar geen last van lichtvervuiling meer 's nachts?
Er staat nog 1 stukje en vrij snel na dat we er wonen gaat dat ook tegen de vlakte en komen er huizen en een school.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 juni 2015 @ 21:20:34 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153936366
Maar goed, qua "voorpret": mijn vader en oudste zoon hebben vandaag geholpen het laatste grote spul uit de zolderkamer en het "washok" (straks "Technische Ruimte" te noemen :7 ) gehaald, dus mijn man mag vd week nog even bezig met de laatste kleine spullen uit het washok, en dan gaat maandag het dak eraf (letterlijk :o ).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 juni 2015 @ 21:21:15 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153936385
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:18 schreef laziness het volgende:

[..]

Er staat nog 1 stukje en vrij snel na dat we er wonen gaat dat ook tegen de vlakte en komen er huizen en een school.
Oh, dat is wel fijn, want in zo'n altijd verlichtte omgeving slapen zou ik denk ik niet trekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 juni 2015 @ 21:21:26 #286
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153936390
Ooh snel al! Hoe lang gaat het dan allemaal duren?
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 juni 2015 @ 21:23:04 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153936445
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:21 schreef laziness het volgende:
Ooh snel al! Hoe lang gaat het dan allemaal duren?
De dakkapel in een dag (dat zou inclusief afwerking aan de binnenkant zijn, dus ik vermoed dat ze met 6 man komen ofzo), en ik heb voor de volgende dag de CV-boer besteld om de ketel te vervangen.

En deze week mag ik de was bij m'n moeder brengen, want vanmorgen hebben de heren de wasmachine verplaatst, en kan gebruikt worden *O*
Ik voel me net 18, de was bij je moeder brengen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 juni 2015 @ 21:25:18 #288
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153936520
En de boiler en de carport? Dat is iets langere termijn planning?

:D lekker wassen bij mams!

Ik deel de wasmachine met mijn schoonmoeder en krijg het te horen hoor als ik 'm niet direct leeg haal als ie klaar is :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 juni 2015 @ 21:28:27 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153936627
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:25 schreef laziness het volgende:
En de boiler en de carport? Dat iets langere termijn planning?
De boiler is wat de CV-boer gaat doen, de volgende dag dus, maar ik neem aan dat die gewoon 2 dagen nodig heeft om de boel werkend op zon te krijgen.

Het wordt een Atag Q-Solar, dus dat is een zonneboilercombi; CV-ketel en zonneboiler in één.

Nee joh, niet wassen bij mams, wasmand inleveren en het schoon, droog en gevouwen terugkrijgen O+

Edit 2: de carport komt zodra de carportmeneer tijd heeft, ik zal hem weer eens bellen, maar ik vermoed dat hij tot en met morgen nog druk druk druk druk is, dus ik bel overmorgen wel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153936682
Wat krijgen jullie toch grote tuinen allemaal vergeleken met die postzegel van ons.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 29 juni 2015 @ 21:31:05 #291
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153936706
Wat een luxe! Zowel je boiler als de was :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 juni 2015 @ 21:31:41 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153936720
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat krijgen jullie toch grote tuinen allemaal vergeleken met die postzegel van ons.
Nah, mijn tuin is gewoon 44 jaar oud hoor ;)
En dan tel ik de oprit niet mee, maar onze kavel is naar moderne maatstaven zelfs voor een tweekapper kennelijk redelijk fors met 256 m²
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 juni 2015 @ 21:32:13 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153936734
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat krijgen jullie toch grote tuinen allemaal vergeleken met die postzegel van ons.
Hoe groot is de jouwe dan?

Onze kavel is 182m2.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 juni 2015 @ 21:35:43 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153936824
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:31 schreef laziness het volgende:
Wat een luxe! Zowel je boiler als de was :D
Ik vind het allemaal spannend zat, moet nog denken of ik de vliering begaanbaar wil maken, dan moet ik daar dus planken op maken, en hoe wil ik hem toegankelijk maken.... en dan het stukje onder de oude dakkapel, dat ziet er niet meer zo fraai uit, hoe ga ik dat vervangen, alsmede de rest van het plafond in van de zolderkamer.... dat is ook niet meer mooi te krijgen.

Wel hilarisch: tijdens het verwijderen van de schrootjes die ik er ± 33 jaar geleden samen met mijn vader opgemaakt heb, bleek dat we nog wat op het plafond getekend hadden aan de kant waar we met de schrootjes begonnen :D _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153936876
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Hoe groot is de jouwe dan?

Onze kavel is 182m2.
Onze kavel is 101 (dalmatiers) m2
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153936904
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nah, mijn tuin is gewoon 44 jaar oud hoor ;)
En dan tel ik de oprit niet mee, maar onze kavel is naar moderne maatstaven zelfs voor een tweekapper kennelijk redelijk fors met 256 m²
Vroeger kreeg je ook overal meer grond bij dan nu heb ik het idee.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 29 juni 2015 @ 21:41:16 #297
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153937014
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Onze kavel is 101 (dalmatiers) m2
Wat is de afmeting van de achtertuin dan precies?
Ik kon het in je topic ook niet vinden.

Tegenwoordig is grond, zeker in de randstad gewoon schaars. Ini mini tuintjes dan kan je meer woningen bouwen op een stukje.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153937051
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Wat is de afmeting van de achtertuin dan precies?
Ik kon het in je topic ook niet vinden.
Dat staat nergens maar met aftrek van het huis komen wij zelf op 5-6 meter diep. Exclusief stuk waar de berging staat dan.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 29 juni 2015 @ 21:46:22 #299
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153937224
Wat jammer dat het nergens staat. De informatievoorziening over tuinen laat bij veel projecten te wensen over vond ik.
Wij hebben het ook gemeten op een situatie plattegrond en toen eens even nagevraagd.

5/6 meter en langs de berging nog 2 meter meer dan? Begrijp ik het zo goed?
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 juni 2015 @ 21:49:24 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153937311
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat krijgen jullie toch grote tuinen allemaal vergeleken met die postzegel van ons.
Ik heb straks (in mijn heerlijke nieuwe huisje) 5,5 bij 17, maar achterin over de halve breedte een schuurtje staat. Heerlijk diep, maar wel op het zuiden. Dat is echt het enige nadeel aan het hele huis. Gelukkig hangt er al een zonnescherm. Uitbouw staat ooit nog wel op het verlanglijstje, kan makkelijk. 14 meter tuin is qua diepte ook nog wel genoeg :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 29 juni 2015 @ 21:49:36 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153937319
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Vroeger kreeg je ook overal meer grond bij dan nu heb ik het idee.
Mwah, deze nieuwbouwwoning is op alle fronten vergelijkbaar met ons huis (zelfs de indeling komt behoorlijk in de buurt); http://www.funda.nl/koop/(...)i-bwnr-18-bouwnr-18/

Behalve dan dat het een wijk is waar ik niet zou willen wonen :+ :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')