Ik zie best wel wat risico's, want het staat of valt met de kwaliteit van die ene huurder, vraag me ook af of hij niet beter wat simpelers had kunnen huren, maar goed het lijkt me inderdaad iets heel aparts dus toch wel een sympathiek project.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Een tweede hypotheekrecht zou inderdaad wel wat meer zekerheid bieden, met name naar belastingdienst. Op zich dan een mooie belegging. Ik denk echter wel dat het lastig is zo'n pand in zeeland te verkopen voor 1.8 miljoen als het echt mis gaat. Ik denk er ook nog even over na want inderdaad die ruim 500k zal niet in een uurtje binnen zijn.
Zeker een interessant project. Jammer alleen van de looptijd, 7 jaar is toch wel erg lang. Ik denk er nog even over na.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:32 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zie best wel wat risico's, want het staat of valt met de kwaliteit van die ene huurder, vraag me ook af of hij niet beter wat simpelers had kunnen huren, maar goed het lijkt me inderdaad iets heel aparts dus toch wel een sympathiek project.
Ratio's zijn ook prima, dus doe mee. Vind dit toch wel een van de betere projecten de laatste tijd bij GvE.
Een hypotheekrecht zou inderdaad beter geweest zijn. Wat vooral jammer is dat de jaarstukken 2014 nog niet beschikbaar zijn. Op zich natuurlijk helemaal niet ongebruikelijk aangezien we pas 6 maanden in het nieuwe boekjaar zitten maar wel jammer. Verder ziet het totale plaatje aan cijfermateriaal er volgens mij wel netjes uit, inclusief de ratings. Die 7 jaar zie ik ook wel als een min punt overigens. Ik denk dat ik ga instappen als er hierquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:30 schreef crowdiefunder het volgende:
GvE:
Naam: Villa Welgelegen, Serooskerke
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 530.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 84 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,61
Flink bedrag nodig zeg, wordt gebruikt voor de aankoop van een mooi pandjeIk denk er nog even over, dit loopt toch niet binnen het uur vol gok ik.
Ik lees ergens dat Petrobas een grote klant is van dit bedrijf. Juist daar rommelt het op dit moment behoorlijk i.v.m een steekpennigen afaire. Hoe zeker is Petrobas als klant? Ik zou toch zeer hechten aan een (tweede ) hypotheek recht in dit dossier.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:32 schreef obligataire het volgende:
Ik zie best wel wat risico's, want het staat of valt met de kwaliteit van die ene huurder, vraag me ook af of hij niet beter wat simpelers had kunnen huren, maar goed het lijkt me inderdaad iets heel aparts dus toch wel een sympathiek project.
Ratio's zijn ook prima, dus doe mee. Vind dit toch wel een van de betere projecten de laatste tijd bij GvE.
Dat van Petrobas daar heb je gelijk in. Ze zijn in dit project inderdaad wel erg afhankelijk van maar een paar partijen. Van een eventuele tweede hypotheek moet je ook niet teveel voorstellen. Als het mis gaat is een dergelijk pand niet zo maar te verkopen en wat gaat het dan nog (maar) opleveren.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik lees ergens dat Petrobas een grote klant is van dit bedrijf. Juist daar rommelt het op dit moment behoorlijk i.v.m een steekpennigen afaire. Hoe zeker is Petrobas als klant? Ik zou toch zeer hechten aan een (tweede ) hypotheek recht in dit dossier.
Geen idee. Getaxeerd na verbouwing op ¤ 1.650.000. Wat krijg je er dan voor en wie heeft zoveel geld over voor een landhuis in Zeeland. Wat de gek er voor geeft maar dan wel een gek met geld.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:45 schreef Horsemen het volgende:
Als het mis gaat is een dergelijk pand niet zo maar te verkopen en wat gaat het dan nog (maar) opleveren.
Ja, zoals ik al eerder schreef, een (2e) hypotheek is natuurlijk altijd beter als geen maar zaligmakend is het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Geen idee. Getaxeerd na verbouwing op ¤ 1.650.000. Wat krijg je er dan voor en wie heeft zoveel geld over voor een landhuis in Zeeland. Wat de gek er voor geeft maar dan wel een gek met geld.![]()
Eesrste hypotheek restauratiefonds 600K + eventuele 2e hypotheek de crowd voor 500K is ongeveer 70% taxatie prijs.
Je kunt verblijven in het drijvende hotel wat ze exploiteren, met uitzicht op een boorplatformquote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:05 schreef MSR het volgende:
Tot dusver zijn er twee kanshebbers op een reis naar Brazilie verzorgd door oost International (of Oost holding, of Overdulve holding?). Ben benieuwd of er meerdere op afkomen. Op zichzelf is de incentive een hele mooie natuurlijk.
Zo zie ik het toch niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:02 schreef vonragnor het volgende:
de laarzen kosten wel rond de 200 euro, dus moet je nog 150 meer investeren.... Da's een negatief rendement :-) (maar wel mooie laarzen)
In Brazilië ja, lijkt me relatief makkelijk extra dagje aan vast te plakken als je er toch bent. En hoeveel mensen hebben er op een booreiland/floatel geslapen? Vast een leuke ervaring. Plus helicoptervluchtje van het vaste land.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:24 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Je kunt verblijven in het drijvende hotel wat ze exploiteren, met uitzicht op een boorplatform
Mijn meisjequote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:09 schreef CaLeX het volgende:
Zelf hoef ik ze niet iemand een tegoedbon van 50 euro voor 20 euro kopen?
Er staat dat je een bon krijgt, de voorwaarden van de bon staan er niet bij.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mijn meisjevindt die laarsen wel leuk! Er staat nergens dat je maar een bon per aankoop mag gebruiken, dus ik wil wel wat bonnen overnemen voor 20 euro.
Incetives zijn leuk !
Ik doe met je mee. Gezien de hoofdelijke aansprakelijkheid van haar en haar partner en het redelijke kredietbedrag is het risico niet erg hoog.quote:
Zeker wel. Dat was voor mij een bijkomende reden om in te stappenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:31 schreef vonragnor het volgende:
Mooie dame, dus ik doe ook mee (of is dat nou juist geen goed argument ? :-)
Vóór het einde van die 8 jaar is de lening al afgelost.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:37 schreef vonragnor het volgende:
En in het artikel over Overdulve:
OOS International sloot in januari een contract van een miljard euro met Petrobras. Het offshorebedrijf ondersteunt de renovatie van dertig olieplatforms. Een klus die acht jaar werk betekent.
Dat ligt er aan of jouw vrouw hier mee leestquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:31 schreef vonragnor het volgende:
Mooie dame, dus ik doe ook mee (of is dat nou juist geen goed argument ? :-)
Toch dat ik denk dat ze pot is zodra er over 'partner' gesproken wordt ipv manquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeker wel. Dat was voor mij een bijkomende reden om in te stappen
Is meestal in de dierentuinquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:53 schreef bleyenburg het volgende:
vandaag veel nieuwen op GVE en....belangrijk.....ook eens prima projecten ertussen.
Alleen die Zoo footwear stinkt...
Ben ook eens gaan kijken en valt mij tegen dat heel veel 'tijdelijk niet beschikbaar' is.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:57 schreef xzaz het volgende:
Omdat er Negra in je naam zit hoeft je website er niet uit te zien als een begrafenisondernemer.
Ben er ooit geweestquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:59 schreef crowdiefunder het volgende:
Nou, weer een nieuwe
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10927
Naam: De Lollipop
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 25.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,06
Een gaycafé in Tilburg, ik sla deze toch maar over.
Deze is toch al eens voorbij gekomen op KoM?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:59 schreef crowdiefunder het volgende:
Nou, weer een nieuwe
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10927
Naam: De Lollipop
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 25.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,06
Een gaycafé in Tilburg, ik sla deze toch maar over.
Overigens wel een plusje voor GvE voor het aantal projecten wat ze aanbieden.
Het artikel in de krant is een jaar oud, dus dat contract is ten einde als ook de lening (84 maanden) is afgelost... Maar is voor mij ook een reden om er een klein bedragje in te stoppen...quote:Vóór het einde van die 8 jaar is de lening al afgelost.
Precies, dezelfde eigenaren en praktisch dezelfde tekst ook nog als toen bij KoM gebruikt is. Tweede financiering dus.quote:
Heb daar via KoM wat geld ingestoken. Ik weet niet wat ik hiervan nu weer moet vinden, op korte termijn wéér een lening af te sluiten, en bij een andere site ? Dat begint een trend te worden, heb er helemaal geen goed gevoel bij...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:01 schreef MSR het volgende:
[..]
Deze is toch al eens voorbij gekomen op KoM?
Inderdaad:
https://www.kapitaalopmaat.nl/de-Lollipop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |