abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153770323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:11 schreef Coelho het volgende:

[..]

Aan Lendahand doen een aantal mensen (waaronder ik) ook mee. Als je in de betalingsstructuur daar kijkt, dan worden er voor die mensen ook woekerrentes gerekend maar zijn er meerdere strijkstokken waardoor jij slechts 3-4% krijgt. Dan liever een woekerrente door een Deen of Fin laten betalen dan door iemand in een 3e wereld land. Of is dat hypocriet?
ik vind dat wel een mooie observatie. De rentes zijn in de lendahand-landen vaak nog veel hoger, dus 25% is al netjes. Veel kosten worden ook gemaakt bij bijvoorbeeld het ophalen van de bedragen (gaat niet per internetbankieren). Maar staan blijft dat mensen daar ook 25% of meer moeten betalen. Blijft een woekerrente, net als in Estland of Finland.

Meelezend Lendahand: kom er maar in!
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2015 @ 11:32:39 #252
230491 Zith
pls tip
pi_153770335
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 06:46 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Net als met de CHF :') ?
In het geval van een Zwitserland-ertje zal de thuisvaluta enorm stijgen omdat deze nu (ook bij de DKK) express (meetbaar) laag gehouden wordt. Andersom zou het wel een risico zijn.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_153770388
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:30 schreef crowdiefunder het volgende:
GvE:
Naam: Villa Welgelegen, Serooskerke
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 530.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 84 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,61

Flink bedrag nodig zeg, wordt gebruikt voor de aankoop van een mooi pandje :) Ik denk er nog even over, dit loopt toch niet binnen het uur vol gok ik.
Ik verwacht bij zulke structuren toch echt een (tweede)hypotheekrecht voor de crowd, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. De huidige (negatieve) verklaring heeft natuurlijk geen enkele waarde, bij (bijv.) belastinbfschulden staan we nog steeds achteraan. Leuk project om flink bedrag in te steken als er hypotheekrecht bij verkregen werd.
pi_153770820
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:35 schreef Underdoggy het volgende:
Ik verwacht bij zulke structuren toch echt een (tweede)hypotheekrecht voor de crowd, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. De huidige (negatieve) verklaring heeft natuurlijk geen enkele waarde, bij (bijv.) belastinbfschulden staan we nog steeds achteraan. Leuk project om flink bedrag in te steken als er hypotheekrecht bij verkregen werd.
Een tweede hypotheekrecht zou inderdaad wel wat meer zekerheid bieden, met name naar belastingdienst. Op zich dan een mooie belegging. Ik denk echter wel dat het lastig is zo'n pand in zeeland te verkopen voor 1.8 miljoen als het echt mis gaat. Ik denk er ook nog even over na want inderdaad die ruim 500k zal niet in een uurtje binnen zijn.
pi_153770899
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:11 schreef Coelho het volgende:

[..]

Aan Lendahand doen een aantal mensen (waaronder ik) ook mee. Als je in de betalingsstructuur daar kijkt, dan worden er voor die mensen ook woekerrentes gerekend maar zijn er meerdere strijkstokken waardoor jij slechts 3-4% krijgt. Dan liever een woekerrente door een Deen of Fin laten betalen dan door iemand in een 3e wereld land. Of is dat hypocriet?
Uiteraard weet ik dat hier meerdere mensen met Lendahand mee doen. Ik ben het helemaal eens met je stelling en of het hypocriet is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik mij vorige maand ook in Lendahand heb verdiept en tot de conclusie gekomen ben dat ik ook hierin mijn geld niet ga steken. Het verhaal dat ik slechts 3-4% zou krijgen en de rest van het strijkstokken verhaal is dus niet op mij van toepassing.
pi_153771023
Zijn er mensen die in https://www.symbid.nl/ideas/5944-discovered-wereld-producten zitten? Zij zijn momenteel bezig met een 2e uitgifte op Symbid: https://www.symbid.nl/ideas/7091-discovered-tweede-ronde.
pi_153771658
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Een tweede hypotheekrecht zou inderdaad wel wat meer zekerheid bieden, met name naar belastingdienst. Op zich dan een mooie belegging. Ik denk echter wel dat het lastig is zo'n pand in zeeland te verkopen voor 1.8 miljoen als het echt mis gaat. Ik denk er ook nog even over na want inderdaad die ruim 500k zal niet in een uurtje binnen zijn.
Ik zie best wel wat risico's, want het staat of valt met de kwaliteit van die ene huurder, vraag me ook af of hij niet beter wat simpelers had kunnen huren, maar goed het lijkt me inderdaad iets heel aparts dus toch wel een sympathiek project.

Ratio's zijn ook prima, dus doe mee. Vind dit toch wel een van de betere projecten de laatste tijd bij GvE.
Pecunia non olet
pi_153771787
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zie best wel wat risico's, want het staat of valt met de kwaliteit van die ene huurder, vraag me ook af of hij niet beter wat simpelers had kunnen huren, maar goed het lijkt me inderdaad iets heel aparts dus toch wel een sympathiek project.

Ratio's zijn ook prima, dus doe mee. Vind dit toch wel een van de betere projecten de laatste tijd bij GvE.
Zeker een interessant project. Jammer alleen van de looptijd, 7 jaar is toch wel erg lang. Ik denk er nog even over na.
pi_153771797
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:30 schreef crowdiefunder het volgende:
GvE:
Naam: Villa Welgelegen, Serooskerke
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 530.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 84 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,61

Flink bedrag nodig zeg, wordt gebruikt voor de aankoop van een mooi pandje :) Ik denk er nog even over, dit loopt toch niet binnen het uur vol gok ik.
Een hypotheekrecht zou inderdaad beter geweest zijn. Wat vooral jammer is dat de jaarstukken 2014 nog niet beschikbaar zijn. Op zich natuurlijk helemaal niet ongebruikelijk aangezien we pas 6 maanden in het nieuwe boekjaar zitten maar wel jammer. Verder ziet het totale plaatje aan cijfermateriaal er volgens mij wel netjes uit, inclusief de ratings. Die 7 jaar zie ik ook wel als een min punt overigens. Ik denk dat ik ga instappen als er hier O-) op korte termijn geen rare dingen meer komen boven drijven.
pi_153771821
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:32 schreef obligataire het volgende:

Ik lees ergens dat Petrobas een grote klant is van dit bedrijf. Juist daar rommelt het op dit moment behoorlijk i.v.m een steekpennigen afaire. Hoe zeker is Petrobas als klant? Ik zou toch zeer hechten aan een (tweede ) hypotheek recht in dit dossier.
pi_153771970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik lees ergens dat Petrobas een grote klant is van dit bedrijf. Juist daar rommelt het op dit moment behoorlijk i.v.m een steekpennigen afaire. Hoe zeker is Petrobas als klant? Ik zou toch zeer hechten aan een (tweede ) hypotheek recht in dit dossier.
Dat van Petrobas daar heb je gelijk in. Ze zijn in dit project inderdaad wel erg afhankelijk van maar een paar partijen. Van een eventuele tweede hypotheek moet je ook niet teveel voorstellen. Als het mis gaat is een dergelijk pand niet zo maar te verkopen en wat gaat het dan nog (maar) opleveren.
pi_153772242
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:45 schreef Horsemen het volgende:
Als het mis gaat is een dergelijk pand niet zo maar te verkopen en wat gaat het dan nog (maar) opleveren.
Geen idee. Getaxeerd na verbouwing op ¤ 1.650.000. Wat krijg je er dan voor en wie heeft zoveel geld over voor een landhuis in Zeeland. Wat de gek er voor geeft maar dan wel een gek met geld. :)

Eesrste hypotheek restauratiefonds 600K + eventuele 2e hypotheek de crowd voor 500K is ongeveer 70% taxatie prijs.

Als het na 3.5 jaar mis gaat is het Crowd gedeelte nog 250K dus zit je op ongeveer 55 % taxatieprijs en heb je toch nog wel grote kans dat de tweede hypotheek zijn vruchten afwerpt.

[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-06-2015 13:06:07 ]
pi_153772365
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geen idee. Getaxeerd na verbouwing op ¤ 1.650.000. Wat krijg je er dan voor en wie heeft zoveel geld over voor een landhuis in Zeeland. Wat de gek er voor geeft maar dan wel een gek met geld. :)

Eesrste hypotheek restauratiefonds 600K + eventuele 2e hypotheek de crowd voor 500K is ongeveer 70% taxatie prijs.
Ja, zoals ik al eerder schreef, een (2e) hypotheek is natuurlijk altijd beter als geen maar zaligmakend is het natuurlijk niet.
pi_153772409
Tot dusver zijn er twee kanshebbers op een reis naar Brazilie verzorgd door oost International (of Oost holding, of Overdulve holding?). Ben benieuwd of er meerdere op afkomen. Op zichzelf is de incentive een hele mooie natuurlijk.
pi_153772724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:05 schreef MSR het volgende:
Tot dusver zijn er twee kanshebbers op een reis naar Brazilie verzorgd door oost International (of Oost holding, of Overdulve holding?). Ben benieuwd of er meerdere op afkomen. Op zichzelf is de incentive een hele mooie natuurlijk.
Je kunt verblijven in het drijvende hotel wat ze exploiteren, met uitzicht op een boorplatform :)
  dinsdag 23 juni 2015 @ 13:39:31 #266
132191 -jos-
Money=Power
pi_153773115
Nieuw project, met 50 euro cadeaubon incentive, dus bij een investering van 100 euro heb je gelijk 50% rendement.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_153773722
de laarzen kosten wel rond de 200 euro, dus moet je nog 150 meer investeren.... Da's een negatief rendement :-) (maar wel mooie laarzen)
pi_153773765
Die met die laarzen skip ik sowieso :)
pi_153773887
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:02 schreef vonragnor het volgende:
de laarzen kosten wel rond de 200 euro, dus moet je nog 150 meer investeren.... Da's een negatief rendement :-) (maar wel mooie laarzen)
Zo zie ik het toch niet.

Mocht je weg van die laarzen zijn en ze sws willen hebben dan is het gewoon dik rendement op je 100 euro.

Zelf hoef ik ze niet :X iemand een tegoedbon van 50 euro voor 20 euro kopen? O-)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153774446
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:24 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Je kunt verblijven in het drijvende hotel wat ze exploiteren, met uitzicht op een boorplatform :)
In Brazilië ja, lijkt me relatief makkelijk extra dagje aan vast te plakken als je er toch bent. En hoeveel mensen hebben er op een booreiland/floatel geslapen? Vast een leuke ervaring. Plus helicoptervluchtje van het vaste land.

Hoe dan ook, dankzij? de incentive zijn er al 4 die minstens 5000 geïnvesteerd hebben.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:30:44 #271
332574 µ
alt-m
pi_153774517
Kreeg gisteren de melding dat ik weer wat moest overmaken.

Helemaal vergeten dat ik dat had toegezegd :').
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:31:34 #272
332574 µ
alt-m
pi_153774543
Arcee, komen we in de topicstats als we het volgende topic openen? :D.
జ్ఞ‌ా
pi_153774907
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:09 schreef CaLeX het volgende:
Zelf hoef ik ze niet iemand een tegoedbon van 50 euro voor 20 euro kopen?
Mijn meisje *; vindt die laarsen wel leuk! Er staat nergens dat je maar een bon per aankoop mag gebruiken, dus ik wil wel wat bonnen overnemen voor 20 euro. :) Incetives zijn leuk ! w/
pi_153775597
Als je 4x 'investeert' heb je de laarzen voor niks :?
  dinsdag 23 juni 2015 @ 15:24:21 #275
332574 µ
alt-m
pi_153776029
Laatste mail is vorige keer gemist ofzo denk.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')