abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160762689
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump blijft de beste republikeinse kaart. Krijgt wereldwijd overal media aandacht terwijl zijn componenten zo goed als onzichtbaar zijn.
Zijn wat?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 15:36:17 #127
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_160762707
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zijn wat?
Misschien maar goed dat zijn snikkel zo goed als onzichtbaar is.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_160762710
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zijn wat?
Grapjas, tegenstanders. :)
pi_160762713

[ Bericht 100% gewijzigd door Elzies op 18-03-2016 15:36:52 ]
pi_160762746
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:36 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Misschien maar goed dat zijn snikkel zo goed als onzichtbaar is.
Misschien ook de reden dat hij zo tekeer gaat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 15:42:28 #131
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160762827
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Misschien ook de reden dat hij zo tekeer gaat.
Ik denk dat je nu een dikke rechtzaak aan je broek krijgt. Dit is nogal een gevoelig puntje voor Donald.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160763095
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik bespeur hier toch een beetje dat er selectief naar statistieken wordt gekeken. Als iemand Wilders aanhaalt met statistisch 38 zetels dan wordt er gelijk geschreven dat het maar om onbetrouwbare statistieken gaat. Waarom zou in dit geval er sprake zijn van een betrouwbare statistiek.
Dat je dat bespeurt is niet zo vreemd. Niet alle statistieken of peilingen hebben dezelfde waarde natuurlijk. Individuele peilingen zijn al niet direct heel veelzeggend. Beter kun je kijken naar een gemiddelde of trends. Nederland heeft natuurlijk bij lange na niet de grote verscheidenheid aan pollsters en kwalitatief hoogwaardige aggregaties / analyses die je in de VS wel ziet, maar kijk je naar meerdere peilingen, dan zie je al wel dat er nog wel wat variatie in zit. Pak je heel simpel een gemiddelde van alle peilingen dan kom je op 31.4 uit. Belangrijk is dan ook nog wat die peiling feitelijk zegt, namelijk 'als er op dit moment verkiezingen zouden worden gehouden, dan zou Wilders 31.4 zetels krijgen'. De verkiezingen zijn echter nog ver weg en de campagnes zijn nog niet eens gestart, dus het feit dat Wilders nu op gemiddeld 31 zetels in de peilingen staat is geen garantie dat hij over een jaar ook 31 zetels gaat halen bij de verkiezingen is nou niet echt ergens op gebaseerd. Het kunnen er veel minder worden, maar het kunnen er ook best veel meer worden.

Bij de voorspellingen voor november die ik doe kijk ik echter niet enkel naar de GE matchups, maar naar vele aspecten. Zoals ik al aangaf heeft de Republikeinse partij al veel langer een demografisch probleem, dat alleen maar erger wordt. Feitelijk hebben ze dus kandidaten nodig die deze cyclus kunnen doorbreken. Trump is dat dus totaal niet, gezien zijn enorm consistente impopulariteit onder minderheden en feitelijk ook onder het gros van de Republikeinen zelfs.

quote:
Alle statistieken omtrent de voorverkiezingen hebben hun ongelijk aangetoond. Trump staat op ruime voorsprong. Ik vind het nu al veel te vroeg om te zeggen dat Trump geen kans maakt tegen Hillary Clinton. Trump blijft de beste republikeinse kaart. Krijgt wereldwijd overal media aandacht terwijl zijn componenten zo goed als onzichtbaar zijn.
Ik weet niet hoe je dat soort claims bij elkaar fantaseert, maar de FiveThirtyEight forecasts voorspellen vrij accuraat de uitkomsten van de Republikeinse voorverkiezingen hoor.
Wereldwijde aandacht zegt verder ook weinig over hoe je gaat presteren in de Amerikaanse verkiezingen. Zeker wanneer die aandacht vooral vrij negatief is. In China is Trump een argument tegen het invoeren van democratie, in Rusland 'die idioot die ons met IS vergelijkt', in Zuid-Amerika 'die lul die ons verkrachters en dieven noemt', in Europa denkt men 'gelukkig maar, we dachten even dat wij de gekke Henkie van de Westerse wereld waren geworden met die opkomende flankpartijen', enzovoort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:50:43 #133
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160764339
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_160764453
Als Trump verliest in de VS dan hoop ik dat hij hier heen komt om Merkel te vervangen.
pi_160765356
Fuck political correctness, long live Donald J Trump *O*

BUILD THE WALL!

Ik ben zelf rooms katholiek maar deze open grenzen paus is een lachertje :') :r :r

De elite heeft gefaald, het is tijd voor het volk nu.

vrijdag 18 maart 2016 @ 18:16:53 #136
374442 R-K
Jawohl!
pi_160766151
Ik hoop wel dat het Amerikaanse volk zo verstandig is om niet op Trump te stemmen. Trump als president is de snelweg der vernietiging.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 18:17:44 #137
374442 R-K
Jawohl!
pi_160766167
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:36 schreef berko13 het volgende:

BUILD THE WALL!

Ik ben zelf rooms katholiek maar deze open grenzen paus is een lachertje :') :r :r

Liever politieke correctheid, dan dat al onze vrijheden wordt afgenomen door neofascistische politici als Trump en Wilders.
pi_160766273
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:17 schreef R-K het volgende:

[..]

Liever politieke correctheid, dan dat al onze vrijheden wordt afgenomen door neofascistische politici als Trump en Wilders.
Onze vrijheden worden afgenomen door politieke correctheid. Politieke correctheid is daartoe een middel en doel.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 18:24:30 #139
374442 R-K
Jawohl!
pi_160766332
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Onze vrijheden worden afgenomen door politieke correctheid. Politieke correctheid is daartoe een middel en doel.
Onze vrijheden worden afgenomen door neofascistische politici als Trump en Wilders. Door grenzen te sluiten wordt onze vrijheid van reizen afgenomen. Ook de vrijheid van geloof wordt door deze heren afgenomen.
pi_160766555
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:24 schreef R-K het volgende:

[..]

Onze vrijheden worden afgenomen door neofascistische politici als Trump en Wilders. Door grenzen te sluiten wordt onze vrijheid van reizen afgenomen. Ook de vrijheid van geloof wordt door deze heren afgenomen.
Grenzen sluiten moet je niet absoluut opvatten he _O- . Elke Nederlander is met 'gesloten grenzen' vrij om te gaan wanneer hij wilt. Zie het als een pragmatische muur. Je kan namelijk prima vrij zijn binnen de eigen grenzen (zij het op nationaal of Europees niveau), zonder de deur open te houden voor de hele wereld. Sterker nog, het is de enige manier waarop je de geliefde vrijheden kan bewaren. Zij die een fascistische ideologie met zich mee dragen dringen namelijk een paradox aan ons op:

quote:
: Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. — In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols.
Hoeveel intolerantie kan een tolerante samenleving dragen voordat deze zijn tolerantie verliest? Vrijheid van religie werkt niet in een gemeenschap wanneer een groot of groter deel dezelfde religie deelt. Je moet en kan de wereld niet met absolute normen benaderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2016 18:36:51 ]
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:28:54 #141
374442 R-K
Jawohl!
pi_160772227
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Grenzen sluiten moet je niet absoluut opvatten he _O- . Elke Nederlander is met 'gesloten grenzen' vrij om te gaan wanneer hij wilt. Zie het als een pragmatische muur. Je kan namelijk prima vrij zijn binnen de eigen grenzen (zij het op nationaal of Europees niveau), zonder de deur open te houden voor de hele wereld. Sterker nog, het is de enige manier waarop je de geliefde vrijheden kan bewaren. Zij die een fascistische ideologie met zich mee dragen dringen namelijk een paradox aan ons op:

[..]

Hoeveel intolerantie kan een tolerante samenleving dragen voordat deze zijn tolerantie verliest? Vrijheid van religie werkt niet in een gemeenschap wanneer een groot of groter deel dezelfde religie deelt. Je moet en kan de wereld niet met absolute normen benaderen.
Ik zie de grenzen sluiten (dus grenscontroles met DE en BE) als een inperking van vrijheid en de gulden is de munt van de duivel. Beide moeten we niet willen.

Evenals geen Trump.
pi_160772253
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:28 schreef R-K het volgende:

[..]

Ik zie de grenzen sluiten (dus grenscontroles met DE en BE) als een inperking van vrijheid en de gulden is de munt van de duivel. Beide moeten we niet willen.

Evenals geen Trump.
Ik zie liever ook grensbewaking aan de Europese grenzen ja.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:32:08 #143
374442 R-K
Jawohl!
pi_160772326
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zie liever ook grensbewaking aan de Europese grenzen ja.
Dan moet je ook geen Wilders steunen.

Ik heb liever ook geen massale vluchtelingenstroom naar Nederland, maar ik heb liever een vluchtelingenstroom naar Nederland dan grenscontroles met Duitsland en België.
pi_160772329
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:36 schreef berko13 het volgende:

BUILD THE WALL!

[ afbeelding ]

De elite heeft gefaald, het is tijd voor het volk nu.

[ afbeelding ]
En een multimiljardair maakt geen deel uit van de elite maar is er eentje van het volk :')?
pi_160772358
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:32 schreef R-K het volgende:

[..]

Dan moet je ook geen Wilders steunen.

Ik heb liever ook geen massale vluchtelingenstroom naar Nederland, maar ik heb liever een vluchtelingenstroom naar Nederstan dan grenscontroles met Duitslandistan en Belgistan.
pi_160779912
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat je dat bespeurt is niet zo vreemd. Niet alle statistieken of peilingen hebben dezelfde waarde natuurlijk. Individuele peilingen zijn al niet direct heel veelzeggend. Beter kun je kijken naar een gemiddelde of trends. Nederland heeft natuurlijk bij lange na niet de grote verscheidenheid aan pollsters en kwalitatief hoogwaardige aggregaties / analyses die je in de VS wel ziet, maar kijk je naar meerdere peilingen, dan zie je al wel dat er nog wel wat variatie in zit. Pak je heel simpel een gemiddelde van alle peilingen dan kom je op 31.4 uit. Belangrijk is dan ook nog wat die peiling feitelijk zegt, namelijk 'als er op dit moment verkiezingen zouden worden gehouden, dan zou Wilders 31.4 zetels krijgen'. De verkiezingen zijn echter nog ver weg en de campagnes zijn nog niet eens gestart, dus het feit dat Wilders nu op gemiddeld 31 zetels in de peilingen staat is geen garantie dat hij over een jaar ook 31 zetels gaat halen bij de verkiezingen is nou niet echt ergens op gebaseerd. Het kunnen er veel minder worden, maar het kunnen er ook best veel meer worden.

Bij de voorspellingen voor november die ik doe kijk ik echter niet enkel naar de GE matchups, maar naar vele aspecten. Zoals ik al aangaf heeft de Republikeinse partij al veel langer een demografisch probleem, dat alleen maar erger wordt. Feitelijk hebben ze dus kandidaten nodig die deze cyclus kunnen doorbreken. Trump is dat dus totaal niet, gezien zijn enorm consistente impopulariteit onder minderheden en feitelijk ook onder het gros van de Republikeinen zelfs.

[..]

Ik weet niet hoe je dat soort claims bij elkaar fantaseert, maar de FiveThirtyEight forecasts voorspellen vrij accuraat de uitkomsten van de Republikeinse voorverkiezingen hoor.
Wereldwijde aandacht zegt verder ook weinig over hoe je gaat presteren in de Amerikaanse verkiezingen. Zeker wanneer die aandacht vooral vrij negatief is. In China is Trump een argument tegen het invoeren van democratie, in Rusland 'die idioot die ons met IS vergelijkt', in Zuid-Amerika 'die lul die ons verkrachters en dieven noemt', in Europa denkt men 'gelukkig maar, we dachten even dat wij de gekke Henkie van de Westerse wereld waren geworden met die opkomende flankpartijen', enzovoort.
Je kauwt telkens de argumenten van de tegenstanders van Trump na terwijl de republikeinse voorverkiezingen een heel ander beeld laten zien. Trump is intussen de republikeinse kandidaat met de meeste overwinningen ten opzichte van zijn uitdagers. Daar kun je dan tig statistieken tegenover zetten. Geef gewoon toe dat ze hun ongelijk betreffende de republikeinse voorverkiezingen hebben aangetoond.

Statistieken zijn inderdaad momentopnames. Wilders stond samen met Roemer binnen veel statistieken bovenaan. Totdat de verkiezingen daadwerkelijk plaatsvinden en de media invloed krijgt op het stemgedrag van de kiezer. Denk aan de beroemde discussie van Roemer en Rutte die middels één uitspraak volledig uit zijn verband werd getrokken. Het werd eindeloos herhaald waarop Roemer in een verkeerd daglicht werd gesteld. Of nu de minder-uitspraak van Wilders uit 2014 waarbij doelbewust de zaak wordt herpakt vlak vóór de landelijke verkiezingen. Kijk de uitzending van DWDD van gisteren maar eens terug inzake Wilders en je kunt echt niet meer spreken over een onafhankelijke media. Dus dat zijn zeker bepalende invloeden die alle kanten op kunnen schieten.

Ook actualiteiten spelen een rol. Gepleegde aanslagen (zoals ook in de VS) trekt de kiezer eerder richting een hardliner. Maar zoals ik al eerder aangaf, Trump trekt kiezers die normaal gesproken niet of nauwelijks komen stemmen. Dat is een onverwachte factor waar men geen rekening mee heeft gehouden. Het is dus allesbehalve een gelopen race.
pi_160781479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:41 schreef crystal_meth het volgende:
Meest kansloze kandidatuur tot nu toe?
In hindsight.... Nee _O-
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 19 maart 2016 @ 11:07:58 #148
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_160781760
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:43 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

In hindsight.... Nee _O-
lol. :D
are we infinite or am I alone
pi_160781997
We kunnen de Amerikanen wel belachelijk maken om Trump, maar één van onze kandidaten voor de positie van minister president is de verdachte in een strafzaak Geert W.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 11:40:05 #150
374442 R-K
Jawohl!
pi_160782280
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 11:24 schreef Ceberut het volgende:
We kunnen de Amerikanen wel belachelijk maken om Trump, maar één van onze kandidaten voor de positie van minister president is de verdachte in een strafzaak Geert W.
Doordat het klootjesvolk allemaal op hem stemt ja. Hoop dat een deel van het klootjesvolk nog wel verstandig is om geen PVV te stemmen. Zo lang Wilders niet meer dan 25 zetels haalt is Nederland nog veilig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')