abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153592001
Naar aanleiding van dit topic in R&P, denk ik dat dit onderwerp hier beter op zn plek is.

Ik heb eigenlijk altijd muziek in mn hoofd, al sinds ik kind was (een jaar of 4 ofzo?), maar ik vind het verder totaal geen probleem ofzo, het is voor mij alsof ik altijd een mp3-speler op heb, dus hoef er nooit 1 mee te nemen :P

Maar heeft iemand een idee wat dit is? Ik heb me er nooit aan gestoord dus ben nooit gaan graven.

Iemand?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:15:48 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_153592043
Laat Buma-Stemra het maar niet horen.
pi_153592065
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:15 schreef remlof het volgende:
Laat Buma-Stemra het maar niet horen.
Van een kale kip kun je toch niet plukken, dus ik maak me daar niet druk om :P
pi_153592096
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:34 schreef LompeHork het volgende:
Kauwgumpje kauwen schijnt te werken hiertegen, al eens geprobeerd?
Dit lost het vaak op, zonder grappen.
pi_153592126
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:17 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit lost het vaak op, zonder grappen.
Maar ik wil het niet oplossen, ik wil weten wat het is :P
Het is in elk geval geen muzikale hallucinatie of iets dergelijks

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 16-06-2015 20:27:56 (spelling :@) ]
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:29:52 #6
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_153592478
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het is in elk geval geen muzikale hallucinatie
Horen mensen in je omgeving het ook dan?
quote:
Een hallucinatie is een zintuiglijke beleving die niet overeenkomt met wat er in werkelijkheid gebeurt. Anders gezegd: een hallucinatie is een waarneming waarbij de prikkel uit de buitenwereld ontbreekt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hallucinatie
pi_153592557
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Horen mensen in je omgeving het ook dan?

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hallucinatie
Het zit in mn hoofd, dus ik betwijfel het :P
pi_153592698
Ik heb verder wel dit gevonden: http://www.reddit.com/r/A(...)al_music_in_my_head/
Staat daar in het ADHD gedeelte, maar dat zegt verder nog niet veel over wat die muziek in mijn hoofd nou eigenlijk is, alleen maar dat meer mensen dit hebben.

Vreemd dat uitgerekend hier (in MUZ) verder niemand dit lijkt te hebben?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:44:02 #9
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153592972
Muziek in je kop... Hoe moet ik me dat voorstellen? Zijn het bestaande nummers, die zich compleet afspelen in je kop? Of zijn het fragmenten? Of zijn het wanordelijke tonen? Hoe werkt dat?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 juni 2015 @ 20:44:20 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_153592988
Ik heb wel dat ik droom of muziek regelmatig terug hoor in m'n hoofd. Hoeft maar iets kleins te zijn en het is er niet uit te rammen. :)

Muziek is belangrijk voor me, voor jou denk ik ook.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:44:25 #11
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_153592993
Ik word wel bijna elke ochtend wakker met een liedje in mijn hoofd, ongeacht ik dat liedje nou recent nog heb geluisterd of niet. Wel irritant, want 's ochtends functioneert mijn hoofd nog niet helemaal lekker en echoot het nog een uurtje automatisch door. }:| Soms is het wel een leuk nummer.

Ik kan me in de OP verder niet echt vinden ofzo. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_153593039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:44 schreef DO2 het volgende:
Muziek in je kop... Hoe moet ik me dat voorstellen? Zijn het bestaande nummers, die zich compleet afspelen in je kop? Of zijn het fragmenten? Of zijn het wanordelijke tonen? Hoe werkt dat?
Overdag zijn het vrijwel altijd bestaande nummers (of delen daarvan). Als ik net wakker ben, heb ik wel vaker niet-bestaande deuntjes in mn hoofd.
En hoe het werkt? Ik hoor deze muziek altijd en overal, tenzij ik door iets anders afgeleid ben (bijvoorbeeld een gesprek met iemand of iets anders wat mijn aandacht flink wegneemt)
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 juni 2015 @ 20:45:58 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_153593059
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

Vreemd dat uitgerekend hier (in MUZ) verder niemand dit lijkt te hebben?
Je moet dit soort topics een kans geven. Het worden dan vaak Oh - Jaatjes.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_153593103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:44 schreef tong80 het volgende:
Ik heb wel dat ik droom of muziek regelmatig terug hoor in m'n hoofd. Hoeft maar iets kleins te zijn en het is er niet uit te rammen. :)

Muziek is belangrijk voor me, voor jou denk ik ook.

Muziek is een deel van mijn leven, als klein kind bonkte ik met mn hoofd tegen de muur (is een autistentrekje :P ) op de maat van de muziek :P

Ik kan me geen leven voorstellen zonder muziek, voor mij is het nooit stil.
pi_153593125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je moet dit soort topics een kans geven. Het worden dan vaak Oh - Jaatjes.

Tis mn 1e topic hier, dus ik ben benieuwd! :)
pi_153593226
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:44 schreef richolio het volgende:
Ik word wel bijna elke ochtend wakker met een liedje in mijn hoofd, ongeacht ik dat liedje nou recent nog heb geluisterd of niet. Wel irritant, want 's ochtends functioneert mijn hoofd nog niet helemaal lekker en echoot het nog een uurtje automatisch door. }:| Soms is het wel een leuk nummer.

Ik kan me in de OP verder niet echt vinden ofzo. :P
Als de muziek mij echt zo zou storen, dan negeer ik het gewoon (of zet ik wat anders op). Wegdrukken kan toch niet en verder stoor ik me er toch niet aan. Het stoort me ook verder niet echt en soms is het zelfs superhandig :)

Wat ik wel storend vind is dat het nummer in mn hoofd vrij makkelijk overschreven wordt door een nummer wat ik toevallig op straat of in de supermarkt hoor (vaak zijn die nummers wat shittiger :') )
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:52:13 #17
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153593311
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Overdag zijn het vrijwel altijd bestaande nummers (of delen daarvan). Als ik net wakker ben, heb ik wel vaker niet-bestaande deuntjes in mn hoofd.
En hoe het werkt? Ik hoor deze muziek altijd en overal, tenzij ik door iets anders afgeleid ben (bijvoorbeeld een gesprek met iemand of iets anders wat mijn aandacht flink wegneemt)
Dus het is alsof er voortdurend een radio aanstaat in je kop, waar je ook nog eens geen enkele controle over hebt? En wisselt het volume daarbij ook nog?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_153593428
Oh wacht, je hebt het wel. Las in het andere topic van niet. Het komt gewoon door onze ADHD.

Dit is trouwens ook waarom ik heel vaak vergeet muziek op te zetten, of het zelfs storend vind als er harde muziek op staat. :')

Behalve bij huiswerk natuurlijk, of als ik me moet concentreren en de klas druk is. Dan oordoppen in en gaan.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2015 20:57:32 ]
pi_153593466
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:52 schreef DO2 het volgende:

[..]

Dus het is alsof er voortdurend een radio aanstaat in je kop, waar je ook nog eens geen enkele controle over hebt? En wisselt het volume daarbij ook nog?
Goeie vraag wat die controle betreft. Moet ik dan even op gaan letten, het ding si dat ik het dermate geaccepteerd heb, dat ik het zn gang laat gaan.
Het volume kan wisselen idd, maar ik heb niet echt de indruk dat het echt veel scheelt. Nogmaals, ik laat dit gewoon zn gang gaan omdat het mij niet ergert of wat dan ook :P
pi_153593592
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:55 schreef Myrr het volgende:
Oh wacht, je hebt het wel. Las in het andere topic van niet. Het komt gewoon door onze ADHD.

Dit is trouwens ook waarom ik heel vaak vergeet muziek op te zetten, of het zelfs storend vind als er harde muziek op staat. :')

Behalve bij huiswerk natuurlijk, of als ik me moet concentreren en de klas druk is. Dan oordoppen in en gaan.
Als ik alleen ben, zet ik (als mogelijk) altijd muziek op (en vaak ook hetzelfde nummer op repeat).
Maar als dat lastiger is (bijvoorbeeld omdat ik buiten rondloop) dan neemt de muziek in mn hoofd het over. Ik denk trouwens niet dat als ik muziek op repeat heb staan, de muziek in mn hoofd dan uit staat, het loopt dan denk ik eerder synchroon met de muziek die op dat moment op staat.
pi_153593630
Ik hoor wel vaak muziek in mijn hoofd, maar het is niet zo overheersend als TS het beschrijft.
  woensdag 17 juni 2015 @ 01:20:28 #22
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_153600947
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  Moderator woensdag 17 juni 2015 @ 10:00:44 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153604006
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Naar aanleiding van dit topic in R&P, denk ik dat dit onderwerp hier beter op zn plek is.

Ik heb eigenlijk altijd muziek in mn hoofd, al sinds ik kind was (een jaar of 4 ofzo?), maar ik vind het verder totaal geen probleem ofzo, het is voor mij alsof ik altijd een mp3-speler op heb, dus hoef er nooit 1 mee te nemen :P

Maar heeft iemand een idee wat dit is? Ik heb me er nooit aan gestoord dus ben nooit gaan graven.

Iemand?
Als je musicophilia van Oliver Sacks leest zie je vele voorbeelden van dit soort "aandoeningen".

Mensen die denken dat er constant een orkest op straat loopt, mensen die geen harmonie kunnen horen en voor wie alles als cacafonie klinkt, mensen die een bepaald muziekstuk waar ze een hekel aan hebben constant horen etc etc...

Het boek is erg leuk geschreven en echt een aanrader.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_153604277
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je musicophilia van Oliver Sacks leest zie je vele voorbeelden van dit soort "aandoeningen".

Mensen die denken dat er constant een orkest op straat loopt, mensen die geen harmonie kunnen horen en voor wie alles als cacafonie klinkt, mensen die een bepaald muziekstuk waar ze een hekel aan hebben constant horen etc etc...

Het boek is erg leuk geschreven en echt een aanrader.
Ik denk dat ik vanmiddag even naar de bieb ga om dat boek even in te lezen, bedankt voor de tip :)
pi_153643795
Een muziekdocent van mij heeft het ook, sneu voor de arme man dat hij altijd al met muziek bezig is.
Ik geloof dat hij er ook niet blij mee is.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')