abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153586830

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Er gaat een aantal Fok!-teams meedoen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Rotterdam op 4 juli. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM aan pijll, en geef aan welke afstand je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 18-06-2015 09:56:48 ]
Ja doei.
pi_153587394
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het probleem is vooral het 'dode punt'.. zo'n stukje als ik nu doe kan ik al wel een keer of 10.. maar als ik vanuit gestrekte armen begin kom ik niet door dat eerste stukje omhoog heen..
leeg bierkratje mee ;-)? Klopt dat kost de meeste kracht. In de sportschool heb je daarom ook zo,n contragewicht en opstapje dan wil het wel. Maar ik denk dat dit ook makkelijker gaat na een tijdje.
pi_153587636
Nu ga ik vandaag vast op mijn vorm letten bij de pull-ups en chin-ups... ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 18:43:01 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_153588953
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:19 schreef Guard het volgende:

[..]

ja als de hangjongeren het met rust laten is het echt wel een mooi ding lijkt me ^O^
Dat hoop ik ook inderdaad. Al helpt het wel dat het aan de rand van de stad ligt, niet echt op een leuke hangplek. Fijne plek wel, nu een paar keer geweest en het is erg prettig :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:53:41 #5
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_153591308
Ik heb beide afstanden al eens gelopen, maar om dat op één dag te doen lijkt me nog wat veel :D

1
2
3
4
5
6
13 september 2015 - Bridge to Bridge (Arnhem)
• Guppyfriend - 6EM
• Vork - 6EM
• ..-._---_-.- - 10EM
• GooseFM - 10EM
• GooseFM - 15KM

Die 15KM is maar naar de Zevenheuvelenloop.

Dus:

15-11-2015 - Zevenheuvelenloop (Nijmegen)
[*] GooseFM - 15KM
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
pi_153592032
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ik zaterdag kan. Vorige maand kwam ik op de 5km tot 24.27 op een niet ideaal parkoers met veel langzame lopers voor me en nog niet fit na de marathon. Nu ben ik helemaal hersteld en is het veld maar klein. Hoe het parkoers is weet ik niet.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_153592373
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:15 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ik zaterdag kan. Vorige maand kwam ik op de 5km tot 24.27 op een niet ideaal parkoers met veel langzame lopers voor me en nog niet fit na de marathon. Nu ben ik helemaal hersteld en is het veld maar klein. Hoe het parkoers is weet ik niet.
Een dikke PR zaterdag :Y
pi_153592604
Vandaag wat interval gedaan, nog een keertje lopen deze week en dan zaterdag weer een 10km wedstrijd :)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:47:26 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_153593120
Ik sta eigenlijk wel te trappelen om eens een keer een wedstrijdje te lopen. Helaas, durf ik het nog niet aan (de heup is nog steeds niet 100% hersteld, het gaat wel beter en loop er ook wel mee, maar dan wat minder, korter en langzamer dan ik zou willen, want ik wil niets forceren). Dat is jammer, want de Overbetuweloop van zondag a.s. zou nou net mooi dat eerste wedstrijdje kunnen zijn. Niet te rustig, niet te druk en een vlak parcours.
pi_153593790
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:47 schreef Vork het volgende:
Ik sta eigenlijk wel te trappelen om eens een keer een wedstrijdje te lopen. Helaas, durf ik het nog niet aan (de heup is nog steeds niet 100% hersteld, het gaat wel beter en loop er ook wel mee, maar dan wat minder, korter en langzamer dan ik zou willen, want ik wil niets forceren). Dat is jammer, want de Overbetuweloop van zondag a.s. zou nou net mooi dat eerste wedstrijdje kunnen zijn. Niet te rustig, niet te druk en een vlak parcours.
Wel al bijna zover dan ?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:23:45 #11
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153594269
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:09 schreef Dirkos1987 het volgende:
Zijn er mensen die extra supplementen innemen op aanvulling van voeding ivm veel sporten? zo ja welke?
ijzer en magnesium, vooral bij het laatste heb ik enorm veel baat.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_153594699
Zo net een frustatieloopje achter de rug. Door teveel adrenaline ging ik dus veels te hard wat resulteerde in een achtelijke hartslag. :') Tussendoor 3 keer gewandeld om die even normaal te krijgen.
Voor het eerst met de footpod gelopen. Kreeg de indruk dat de snelheid wat stabieler was als anders. Ik liep onder een dicht bladerdek in het bos. Ook een stukje onder een ecoduct door en ook daar bleef mijn snelheid stabiel.
Al met al lijkt de footpod voor garmin handig. Mijn conclusie trek ik pas als ik meerdere keren met dat ding gelopen heb.
pi_153595176
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:23 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ijzer en magnesium, vooral bij het laatste heb ik enorm veel baat.
Waarom deze 2? En waarom vooral de laatste enorm veel baat?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:52:11 #14
3878 Vork
Manisch creatief
pi_153595231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:06 schreef thelaudprince het volgende:
Wel al bijna zover dan ?
Conditietechnisch gezien wel. Ik heb ook los hiervan geen andere klachten. Het is dus wachten tot de pijn weggaat, want ik zit er al meer dan een maand mee (dat het niet minder en gelukkig ook niet echt meer wordt). Het lijkt nu eindelijk echt af te nemen, ook bij inspanning.
pi_153595567
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:52 schreef Vork het volgende:

[..]

Conditietechnisch gezien wel. Ik heb ook los hiervan geen andere klachten. Het is dus wachten tot de pijn weggaat, want ik zit er al meer dan een maand mee (dat het niet minder en gelukkig ook niet echt meer wordt). Het lijkt nu eindelijk echt af te nemen, ook bij inspanning.
Klinkt wel hoopvol dan...en er komen nog genoeg wedstrijden gelukkig :)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:05:54 #16
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153595768
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:50 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Waarom deze 2? En waarom vooral de laatste enorm veel baat?
ijzer als voorzorg zware trainingsweken.
Magnesium staat bekend om zijn spierontspannende eigenschappen. Ik heb jarenlang gelopen met een "gevoelige" grote bilspier, kon er wel mee hardlopen maar voelde het altijd, een "zeurderig" gevoel.Physio en nog wat dingen geprobeert en niets leek te helpen.
Ik ben toen magnesium gaan gebruiken en de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon, heb toen de proef op de som genoemen en een tijdje geen magnesium geslikt en de klachten kwamen vrij vlot weer terug, en verdwenen weer toen ik weer magnesium ging gebruiken.
pi_153595814
Voor de geïnteresseerden, mijn verslagje staat hier: http://www.runeatsleeprepeat.co.uk/?p=993

:)

En tevens OP aangepast voor GooseFM :)
Ja doei.
pi_153596056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:05 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ijzer als voorzorg zware trainingsweken.
Magnesium staat bekend om zijn spierontspannende eigenschappen. Ik heb jarenlang gelopen met een "gevoelige" grote bilspier, kon er wel mee hardlopen maar voelde het altijd, een "zeurderig" gevoel.Physio en nog wat dingen geprobeert en niets leek te helpen.
Ik ben toen magnesium gaan gebruiken en de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon, heb toen de proef op de som genoemen en een tijdje geen magnesium geslikt en de klachten kwamen vrij vlot weer terug, en verdwenen weer toen ik weer magnesium ging gebruiken.
Ik heb nog steeds het probleem dat ik ammoniak ruik, en ben niet zo iemand die snel naar de huisarts gaat. Dus beetje rond gekeken en lees dat idd Magnesium maar ook BCAA pure caps zou kunnen helpen voor dit.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:24:46 #19
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153596471
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:14 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds het probleem dat ik ammoniak ruik, en ben niet zo iemand die snel naar de huisarts gaat. Dus beetje rond gekeken en lees dat idd Magnesium maar ook BCAA pure caps zou kunnen helpen voor dit.
wat betreft de ammoniak kan ik je niet helpen maar zoals gezegd, tegen krampen en sommige spierpijn werkt het bij mij super.
Een ander "hardloopkwaaltje" wat bij mij verdwenen is sinds ik magnesium gebruik is hevige krampen in mijn kuiten 's nachts, zo erg dat ik mijn bed uit moet.
Het is echter niet zo dat als je spierpijn heb na een stevige ronde, je magnesium gebruik en de spierpijn opeens weg is..... mijn bovenbenen voel ik nog steeds na zaterdag ;)

Volgens mij zijn er hier nog meer posters die magnesium gebruiken, Semmie o.a.??
pi_153597046
Ik slik ook magnesium en heb een stuk minder last van mijn kuitspieren (de laatste tijd eigenlijk overbodig want ik loop niet zoveel maar slik gewoon door ;) )
pi_153597077
En waar halen jullie deze, gewoon bij kruidvat van eigen merk?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:42:50 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153597147
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:40 schreef Dirkos1987 het volgende:
En waar halen jullie deze, gewoon bij kruidvat van eigen merk?
niet bij het Kruidvat ;) maar wel gewoon een huismerk
pi_153598883
Ik slik ook magnesium en na een training of wedstrijd een herstelshake. Dat is geen eiwitshake, maar meer koolhydraten voor duursporten. Zit ook wel wat eiwit in trouwens.
Ik zoek meestal naar iets met magnesiumcitraat 200 of 400mg. Dat schijn je redelijk makkelijk op te nemen.
pi_153600171
Ik slik ook magnesium vanwege kuitkrampen. Maandag had ik toch weer wat krampscheuten, maar na het intensief rennen stond ik al een tijdje stil en kreeg het koud toen ik bij het herstarten de kramp kreeg. Dus dat vind ik niet raar.
Verder gewoon gezond/genoeg/gevarieerd eten. Ik geloof dat ik genoeg van alles wat ik nodig heb binnenkrijg.
Ik zou alleen in de zomer wel wat meer fruit mogen eten.
pi_153602287
Nemen jullie de magnesium standaard elke dag? Ik eigenlijk alleen als mijn benen wat stijver zijn na zware trainingen of wedstrijden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')