Onderbouw dat eens? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar..quote:Op donderdag 31 december 2015 19:52 schreef MisterCe het volgende:
Het is een wiskundige zekerheid dat dit systeem zal instorten.
Precies. Maar je claimt wel te weten dat het nu al bezig isquote:Op donderdag 31 december 2015 19:52 schreef MisterCe het volgende:
Het enige wat ik niet weet is WANNEER dit zal gebeuren.
Leg uit? Hoe is het totale systeem wereldwijd ingestort?quote:Op donderdag 31 december 2015 19:52 schreef MisterCe het volgende:
Het is eigenlijk al vijf jaar geleden gebeurt maar met verzonnen geld heeft men dit uitgesteld.
Klopt.quote:Op donderdag 31 december 2015 19:52 schreef MisterCe het volgende:
En ik heb nergens beweerd dat je 100% van je geld in goud moet steken
1 Lees het boek "De Big reset" maar.quote:Op donderdag 31 december 2015 19:57 schreef nikao het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar..
[..]
Precies. Maar je claimt wel te weten dat het nu al bezig is
[..]
Leg uit? Hoe is het totale systeem wereldwijd ingestort?
[..]
Klopt.
Hoeveel wel?
Het lijkt mij logisch dat je als 'gewone burger' iets significants moet merken om te kunnen spreken van een 'ineenstorting van een systeem'. En dat is nu net het punt; die gewone burger merkt daar niets van. Kan nog steeds betalen met hetzelfde geld, wat min of meer hetzelfde waard is.quote:Op donderdag 31 december 2015 20:07 schreef MisterCe het volgende:
2 Nogmaals, als jij het feit dat driekwart van de banken gered moest worden niet interpreteert als een systeem dat aan het instorten is, dan moet jij dit zelf weten. Dan zijn we het hier niet over eens. Agree te disagree.
3 Als driekwart van de banken met duizenden miljarden verzonnen geld gered moeten worden kan kun je in mijn optiek spreken van een wereldwijd systeem dat is ingestort. Maar jij mag hier anders over denken.
En daarmee trap je in de leugen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 11:55 schreef nikao het volgende:
[..]
Het lijkt mij logisch dat je als 'gewone burger' iets significants moet merken om te kunnen spreken van een 'ineenstorting van een systeem'. En dat is nu net het punt; die gewone burger merkt daar niets van. Kan nog steeds betalen met hetzelfde geld, wat min of meer hetzelfde waard is.
Kan er ondertussen wel enorm veel geld bijgeprint zijn etc., en banken gered met extra geld wat geprint wordt, maar daarmee is er niets veranderd.
De vraag is dus veel meer of dit op lange termijn houdbaar is. Daar kan je van zeggen dat het logisch lijkt van niet, en pas DAN... als het niet houdbaar meer is.. dan heb je een ineenstorting van het totale systeem.
Ofwel; dat duurt nog wel ff, of het gebeurt uberhaupt niet, wat uiteraard ook nog steeds een mogelijkheid is.
Voorlopig is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van nog ff 'doormodderen'. En nogmaals; dat is totaal wat anders dan een ineenstorting van een systeem natuurlijk.
Kan wel zijn, maar dat is uiteraard geen bewijs of teken dat geen enkele fiat in de toekomst het wel zal overleven.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 12:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er zijn er meer dan 600 vormen van fiat geweest, geen enkele heeft het overleefd.
Er is een reden waarom het altijd faalt, maar hey geloof of blijf bij je ding zou ik zo zeggen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 12:59 schreef nikao het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar dat is uiteraard geen bewijs of teken dat geen enkele fiat in de toekomst het wel zal overleven.
Ik snap niet dat het zo moeilijk is om te accepteren dat het geen zekerheid is. Iedere keer als ik dat aan stip dan wordt ik gelijk in het 'andere kamp' gegooid alsof ik zeg dat het wel standhoud. Dat is onzin, enige wat ik aan stip is dat het een voorspelling blijft, en dat het in het verleden nooit is gebeurd niet wil zeggen dat het in de toekomst niet zal gebeuren. En nog los daarvan, dat het binnen afzienbare tijd zou gebeuren.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 13:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er is een reden waarom het altijd faalt, maar hey geloof of blijf bij je ding zou ik zo zeggen.
Falend geldsysteem: wiskundig bewijsquote:Op vrijdag 1 januari 2016 11:55 schreef nikao het volgende:
[..]
Het lijkt mij logisch dat je als 'gewone burger' iets significants moet merken om te kunnen spreken van een 'ineenstorting van een systeem'. En dat is nu net het punt; die gewone burger merkt daar niets van. Kan nog steeds betalen met hetzelfde geld, wat min of meer hetzelfde waard is.
Kan er ondertussen wel enorm veel geld bijgeprint zijn etc., en banken gered met extra geld wat geprint wordt, maar daarmee is er niets veranderd.
De vraag is dus veel meer of dit op lange termijn houdbaar is. Daar kan je van zeggen dat het logisch lijkt van niet, en pas DAN... als het niet houdbaar meer is.. dan heb je een ineenstorting van het totale systeem.
Ofwel; dat duurt nog wel ff, of het gebeurt uberhaupt niet, wat uiteraard ook nog steeds een mogelijkheid is.
Voorlopig is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van nog ff 'doormodderen'. En nogmaals; dat is totaal wat anders dan een ineenstorting van een systeem natuurlijk.
de dollar staat sterker, dus in directe waarde is het gezakt.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:06 schreef xaban06 het volgende:
Is goud nou nog in waarde gestegen? M'n goud ligt maar stof te happen.
Lijkt me een feit als je kijkt naar het feit dat centrale banken goud aan houden (plus bijkopen) als reserves.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:02 schreef Digi2 het volgende:
Ik ben van mening dat de rol van goud als valuta reserve niet is uitgespeeld
hmmm tijd om eens wat palladium te kopenquote:Op donderdag 7 januari 2016 14:35 schreef Horsemen het volgende:
http://m.telegraaf.nl/dft(...)l&utm_campaign=dfttf
quote:Op maandag 11 januari 2010 13:57 schreef Hanoying het volgende:
Overigens kan je baar goud gewoon rustig bij de bank op rente wegzetten (in Azië in ieder geval wel), 4 % op jaarbasis. Dat lijkt zo ongeveer niemand te weten in dit topic.
In Vietnam is het betalen van rente op goud nu officieel verboden, maar het schijnt in de praktijk nog wel te gebeuren.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:01 schreef dvr het volgende:
Als je rente op goud krijgt, weet je dat er iets heel erg scheef zit. Bijvoorbeeld dat het niet langer jouw eigendom is, of dat ze 9/10e van het ingelegde goud stiekem verkopen en met de opbrengst speculeren, omdat toch nooit meer dan 1/10e van de eigenaren hun goud komen opvragen.
Ik wilde al zeggen nog voordat ik je hele stuk had gelezen, dat niemand er in trapt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:25 schreef dvr het volgende:
We hebben het hier zes jaar geleden eens gehad over de scam van banken in Azië die rente beloven op zogenaamd gegarandeerde goudtegoeden, wat een economische onmogelijkheid is. Als je het goud niet financieel activeert door het te verkopen, uit te leasen of als onderpand te gebruiken, produceert het geen inkomen en kun je er dus geen rente over betalen. Doet een bank dat toch, dan weet je dat ze er met je goud vandoor zijn:
[..]
[..]
In Vietnam is het betalen van rente op goud nu officieel verboden, maar het schijnt in de praktijk nog wel te gebeuren.
In India is het niet verboden, daar werd het zelfs door de regering (in samenspanning met westerse banken) aangemoedigd, maar de indiase goudspaarder met zijn wantrouwen jegens banken is er gelukkig niet ingetrapt. Van de 20.000 ton (!) die Indiase particulieren bezitten, en die banken en de regering graag in handen zouden krijgen, werd slechts 41 kilo aan de banken toevertrouwd:
http://www.zerohedge.com/(...)dia-gold-grab-update
Dat lig er toch maar net aan in welke currency dit gebeurd?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:25 schreef dvr het volgende:
We hebben het hier zes jaar geleden eens gehad over de scam van banken in Azië die rente beloven op zogenaamd gegarandeerde goudtegoeden, wat een economische onmogelijkheid is. Als je het goud niet financieel activeert door het te verkopen, uit te leasen of als onderpand te gebruiken, produceert het geen inkomen en kun je er dus geen rente over betalen. Doet een bank dat toch, dan weet je dat ze er met je goud vandoor zijn:
[..]
[..]
In Vietnam is het betalen van rente op goud nu officieel verboden, maar het schijnt in de praktijk nog wel te gebeuren.
In India is het niet verboden, daar werd het zelfs door de regering (in samenspanning met westerse banken) aangemoedigd, maar de indiase goudspaarder met zijn wantrouwen jegens banken is er gelukkig niet ingetrapt. Van de 20.000 ton (!) die Indiase particulieren bezitten, en die banken en de regering graag in handen zouden krijgen, werd slechts 41 kilo aan de banken toevertrouwd:
http://www.zerohedge.com/(...)dia-gold-grab-update
De munteenheid is hier Goud. In diverse Aziatische landen bieden/boden banken goudrekeningen aan waar de klant rente op toegezegd krijgt (dit omdat veel spaarders hun vermogen thuis in goud aanhouden). Ondertussen gebruikt de bank het goud voor speculatieve doelen, met het risico het goud te verspelen en nooit meer te kunnen terugbetalen. Maar dat vertellen ze er niet bij.quote:Op zondag 10 januari 2016 10:59 schreef nikao het volgende:
Dat lig er toch maar net aan in welke currency dit gebeurd?
De goudprijs is ca $100 per ounce, ca 9% gestegen sinds begin januariquote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:06 schreef xaban06 het volgende:
Is goud nou nog in waarde gestegen? M'n goud ligt maar stof te happen.
vind het behoorlijk meevallen eigenlijk.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:22 schreef Erasmo het volgende:
Afgelopen 3 maanden was een aardige achtbaan:
[ afbeelding ]
maar wat koop je dan precies, munten of baren? en met welk doel?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:46 schreef Digi2 het volgende:
De goudprijs blijft relatief hoog in vergelijking met andere commodities zoals aardolie en basismetalen zoals koper, zilver, tin en aluminium. Goud is zijn glans als crisisreserve nog niet verloren lijkt het. De prijsratio goud/zilver van 76x is erg hoog, daarom heb ik zilver aangekocht.
Ik heb zilveren 50 gulden munten gekocht voor 12,38 euro ps. Met 2 doelen mogelijke koerswinst en een hedge tegen een evt. financiele systeemcrisis.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:23 schreef MisterCe het volgende:
[..]
maar wat koop je dan precies, munten of baren? en met welk doel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |