Gefeliciteerd nog. En spannend. Had ik ook wel een beetje, was (helaas) maar een paar dagen, toen begon het weer.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:44 schreef Svane het volgende:
Luna wat heerlijk dat je dezelfde dag nog naar huis mocht! Zo fijn om thuis te zijn, geniet van de kraamtijd.![]()
Hier zes weken jahoe! Pfff het is wel echt aftellen tot de eerste echo. De eerste week na de test voelde ik me heel gammel maar nu gaat alles prima en daar word ik dan weer zenuwachtig van. Ik knijp hem dus een beetje, al is het verder op niets gebaseerd.
In het begin was ik ook heel zenuwachtig, ik heb totaal geen klachten gehad als misselijkheid enzo. En dat hoort toch als je zwanger bentquote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:44 schreef Svane het volgende:
Luna wat heerlijk dat je dezelfde dag nog naar huis mocht! Zo fijn om thuis te zijn, geniet van de kraamtijd.![]()
Hier zes weken jahoe! Pfff het is wel echt aftellen tot de eerste echo. De eerste week na de test voelde ik me heel gammel maar nu gaat alles prima en daar word ik dan weer zenuwachtig van. Ik knijp hem dus een beetje, al is het verder op niets gebaseerd.
10 juli! En mijn geduld is wat onderontwikkeld helaas.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:51 schreef Myrr het volgende:
[..]
Gefeliciteerd nog. En spannend. Had ik ook wel een beetje, was (helaas) maar een paar dagen, toen begon het weer.
Wanneer heb je je echo?
Hou es op, dan sta ik tweedequote:
quote:
Ow dan heb ik dat misschien verkeerd bedacht omdat zoute drop ook bloeddruk verhogend zou werken. Of ligt dat dan niet aan het zoutgehalte? Het hielp voor mij wel, maar kan ook gewoon honger geweest zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:34 schreef Minarosa het volgende:
Malteser gelukkig was het goed, soms voelt het inderdaad heel anders als de baby anders gaat liggen.
Zomerzon: mijn bloeddruk is ook elke keer laag, daar heb ik af en toe behoorlijk last van gehad, vooral bij warmte (in de trein was het vaak irritant). Ik begreep van de vk dat zout bij zwangerschap geen/weinig invloed heeft op je bloeddruk, maar correct me if I'm wrong.
Heb afgelopen vrijdag op 8 weken een pretecho laten doen omdat ik gebloed had rond de 6 weken, en nu 2 juli de intake.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:00 schreef Svane het volgende:
[..]
10 juli! En mijn geduld is wat onderontwikkeld helaas.wanneer mag jij?
En dan moet je binnen tien minuten weer.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:49 schreef Mariposas het volgende:
Oh, en dat gevoel alsof je de tweede Marcellusvloed moet plassen, en het maar een laf bosbeekje blijkt te zijn.
Ok. Ik maakte me zal zorgen omdat ze zo druk is. Maar dat is dan misschien meer door het ruimtegebrek. En de bobbels zijn inderdaad goed te voelen. Of zelfs als je in bed ligt en ze weer eens hard schopt datquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:48 schreef Mariposas het volgende:
Zomerzon een lage bloeddruk is voor jezelf vervelend, maar voor de baby kan het geen kwaad. Mijn bloeddruk is ook meestal erg laag, laatste keer onderdruk 55. Maar als ik dan lees hoeveel anderen worstelen met een hoge bloeddruk en de consequenties die het heeft, prijs ik me ondanks duizeligheid en benauwdheid erg gelukkig.
En herkenbaar wat de bobbels betreft, ik, of althans de baby, freak(t) regelmatig mensen ermee.
's Avonds voordat ik aan mijn avondritueel begin (gezicht wassen, crčme, tanden poetsen) en erna weerquote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:53 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik moet al meteen weer als ik m'n broek dichtgeknoopt heb
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:13 schreef Mariposas het volgende:
Collega van mij is vandaag bevallen met 42+2. Meh, dat wil ik niet ook hoor, dan is het al augustus.
Ze wilde niet eerder ingeleid worden dan de max. dat ze "mocht" doorlopen. Met 42+1 begonnen met inleiden en de volgende ochtend bevallen. Nja, inleiden is ook niet alles, dus ik snap 't op zich wel.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:24 schreef Minarosa het volgende:
[..]Ik beeld me even in dat ik nog twee weken moet wachten. Pfoeh.
Was er een speciale reden voor? Als in: bevalling duurde drie dagen?
Fijn dat de echo goed is!!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:16 schreef hetzusjevan het volgende:
Termijnecho gehad, ik ga toch geen plekje delen met Xanteh want ik was nog niet zo ver als ze dachten.. het is uiteindelijk 1 januari 2016 geworden![]()
.
Oh ja haha je hebt gelijk, ik zeg het idd verkeerd. Zal het even aanpassenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:03 schreef Malteser het volgende:
[..]
Fijn dat de echo goed is!!
Maar Xanteh staat op 6 januari, dan ben je toch juist 5 dagen verder dan gedacht?
Hoeveel weken en dagen ben je vandaag volgens de termijnecho?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:09 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Oh ja haha je hebt gelijk, ik zeg het idd verkeerd. Zal het even aanpassen.
Edit: wat wel gek is, want de vk zei juist wel tegen me dat ik nog niet zo ver was en dat ik de combinatietest moest verzetten (die zou ik eigenlijk vandaag hebben) omdat het anders wellicht nog te klein was en de nekplooimeeting dan niet uitgevoerd kon worden ofzo.![]()
Volgende keer toch maar 's vragen of 1 januari nou wel klopt dan.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:52 schreef Stippelrientje het volgende:
nu net beetje bijgelezen en ik moest gewoon huilen om de post van Luna "geboren", want ik kreeg een flash forward naar wanneer het bij ons zover zou zijn.. huilen om de goede speklappen seo, de bloeddruk van lijn die goed en toen weer minder was.. malteser met de zorgen en opluchting.. en om de naam baltazar![]()
quote:
Ik zou even bellen om het ba te vragen. Je zou dan nu 11 weken en 3 dagen zijn. De combinatietest (echo) wordt gedaan tussen 11 en 14 weken, dus het zou nu juist prima kunnen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:09 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Oh ja haha je hebt gelijk, ik zeg het idd verkeerd. Zal het even aanpassen.
Edit: wat wel gek is, want de vk zei juist wel tegen me dat ik nog niet zo ver was en dat ik de combinatietest moest verzetten (die zou ik eigenlijk vandaag hebben) omdat het anders wellicht nog te klein was en de nekplooimeeting dan niet uitgevoerd kon worden ofzo.![]()
Volgende keer toch maar 's vragen of 1 januari nou wel klopt dan.
Ik heb ook zo geslaaaaapen met die medicatie...quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:58 schreef J0ycie88 het volgende:
Vandaag wisseldag!! 25 weken
Merk al goed dat ik meer medicatie neem. Lekker duf. Dit wordt een dagje op bed en op de bank doorbrengen. Heb ik vorige ophoging (naar 750mg) niet gehad maar die keer ervoor wel (naar 500mg). Hopelijk doet het ook goed zijn werk en kunnen we weer ff vooruit met deze ophoging. Hoe rot ik het ook vind dat ik duffig ben en dat echt niet fijn is, heb ik het er echg voor over. Dit is naar tijdelijk![]()
Schoonmoeder komt zo voor de wekelijkse poetsbeurt. Maar het is zon bende en opruimen ben ik echt niet toe in staat nu. Dus denk dat ik maar vraag of ze de afwas wilt doen en een doekje over de wc. Dan ben ik al gelukkig. Maar eerlijk, liever helemaal niets want ik voel me vreselijk lullig dat ik nu echt niet kan helpen.
Heel begrijpelijk. Wanneer heb je de eerste echo?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:06 schreef Frummeltje86 het volgende:
Bedankt voor het lieve welkom, dames! Ik durf nog niet in het lijstje, eerst even een goede echo afwachten. Vandaag had ik er echt even heel weinig vertrouwen in dat het goed zou gaan... het is echt zo eng dit. De klachten zijn ook niet continu aanwezig en daar word je dan inderdaad ook weer onzeker van. Pfff...volgens berekening van Freya ben ik vandaag 5 weken en 3 dagen. En heb me inmiddels aangemeld voor MvM. Maar het blijft toch zo onwerkelijk...
In de tussentijd zal ik dus voornamelijk jullie aanmoedigen
Mja dat wil ik eigenlijk ook, afwachten en geen ingrepen (strippen, inleiden of iets anders) zolang de baby het goed doet in mijn buik, uiteraard. Maar dat zeg ik nuquote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ze wilde niet eerder ingeleid worden dan de max. dat ze "mocht" doorlopen. Met 42+1 begonnen met inleiden en de volgende ochtend bevallen. Nja, inleiden is ook niet alles, dus ik snap 't op zich wel.
Mijn ervaring met zwanger zijn tot nu toe is dat je er vooral veel karton aan overhoudt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Welkom Frummel, en veel succes met het wachten
En MIJN GOD, wat een ongelooflijke puinhoop krijg je van een kinderwagen en een kamer vol meubeltjes die Ikea-pro in elkaar gezet moeten worden
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:27 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hoeveel weken en dagen ben je vandaag volgens de termijnecho?
ba?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:00 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zou even bellen om het ba te vragen. Je zou dan nu 11 weken en 3 dagen zijn. De combinatietest (echo) wordt gedaan tussen 11 en 14 weken, dus het zou nu juist prima kunnen.Bedoelde de vk misschien 1 februari, vraag ik me af... Hoe ver was je volgens eigen berekening?
hahahquote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:20 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Mijn ervaring met zwanger zijn tot nu toe is dat je er vooral veel karton aan overhoudt.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:20 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Mijn ervaring met zwanger zijn tot nu toe is dat je er vooral veel karton aan overhoudt.
In dat geval klopt 1 januari wel. Je bent dan as vrijdag 12 weken en als je doortelt is vrijdag 1 januari 2016 dan precies 40 weken.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:30 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
[..]
ba?11wk 4dgn volgens termijn echo, en de combinatietest moest van mijn vk tussen 11wk 5dgn en 12wk 6dgn. Deze vk is gewoon een verstrooid mens, laten we het daarop houden
. Ik heb het zelf niet uitgerekend overigens. Ik zal vrijdag eens vragen of ze het nog eens willen checken in het zkh, als ze toch een echo aan het doen zijn..
.
Wat een leuke datumquote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:16 schreef hetzusjevan het volgende:
Termijnecho gehad, ik ga toch geen plekje delen met Xanteh want ik was toch verder dan ze eerst dachten.. het is uiteindelijk 1 januari 2016 geworden![]()
.
Naquote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:30 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
[..]
ba?11wk 4dgn volgens termijn echo, en de combinatietest moest van mijn vk tussen 11wk 5dgn en 12wk 6dgn. Deze vk is gewoon een verstrooid mens, laten we het daarop houden
. Ik heb het zelf niet uitgerekend overigens. Ik zal vrijdag eens vragen of ze het nog eens willen checken in het zkh, als ze toch een echo aan het doen zijn..
.
[..]
hahah
Beurs en spierpijn op de raarste plekken en Echt Heel Erg Moe. Maar ook een prachtig mannetje op mijn arm. Dus eh, achter de wolken schijnt de zon.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:13 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoe gaat het nu? ^^,
Roze wolk, manenschijn, rozegeur en regenbogen? ^^,
Zeg ja! Wij moeten nog
Eerst echt geen idee. Maar Rond 13 - 14 weken had ik een sterk voorgevoel dat het een jongen zou zijn, daar had ik over gedroomd. Lucide wil ik het niet noemen maar na die droom wist ik het gewoon zeker. (En t klopte dus ook)quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Ohh dat wilde ik trouwens nog vragen hier: hebben jullie vanaf het begin af aan heel sterk het idee gehad "het wordt een jongetje/meisje"? En - voor degenen die het al weten - bleek je gevoel te kloppen?
Het heet niet voor niks MOEderquote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:05 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Beurs en spierpijn op de raarste plekken en Echt Heel Erg Moe. Maar ook een prachtig mannetje op mijn arm. Dus eh, achter de wolken schijnt de zon.
Na de bevalling heb je het gevoel dat je een enorme trap onder je reet hebt gehad.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:08 schreef Krisvc het volgende:
Voor de ervaren mamma's, hoe zit dat na de bevalling. Ik snap dat je een uitputtingsslag op het lijf hebt gepleegd en dat je niet direct je oude lijf terug hebt, maar is dat waggelen wel meteen over omdat er geen schedeltje meer in je schaambot hangt? En dat continu moeten plassen maar niet echt hoeven plassen, is dat ook meteen over? (Losstaand van het veel moeten plassen omdat je weer vocht kwijtraakt)
Ik droomde steeds dat het een meisje zou zijn. Wist het echt zeker.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Ohh dat wilde ik trouwens nog vragen hier: hebben jullie vanaf het begin af aan heel sterk het idee gehad "het wordt een jongetje/meisje"? En - voor degenen die het al weten - bleek je gevoel te kloppen?
Wie doet dat nou, dan moet je ook nog eens met beleid die doos openmaken.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]Nou, inderdaad!
Dat weten ze bij Joolz waarschijnlijk, want daar kun je een stoel en een vogelhuisje van maken
Nee, ik heb werkelijk geen idee of voorgevoel. En het blijft voor ons een verrassing dus ben benieuwd... Word wel steeds nieuwsgierigerquote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Een vogelhuisje van de doos? En met beleid openmaken?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wie doet dat nou, dan moet je ook nog eens met beleid die doos openmaken.![]()
Welke kleur Joolz heb je?
Haha, niemand denk ikquote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wie doet dat nou, dan moet je ook nog eens met beleid die doos openmaken.![]()
Welke kleur Joolz heb je?
Oh was het bij jou ook voorlopig ja? Ben benieuwdquote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:01 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Wat een leuke datumIk heb a.s. donderdag de termijn echo, wellicht wordt mijn datum ook nog aangepast!
Ja en ja. Bij beide.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Mooie kleur!!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Haha, niemand denk ik
We hebben de gris!
Yup bij mij wel. Heb wel de eerste 3-4 nachten mega veel liggen zweten... Bah!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:08 schreef Krisvc het volgende:
Voor de ervaren mamma's, hoe zit dat na de bevalling. Ik snap dat je een uitputtingsslag op het lijf hebt gepleegd en dat je niet direct je oude lijf terug hebt, maar is dat waggelen wel meteen over omdat er geen schedeltje meer in je schaambot hangt? En dat continu moeten plassen maar niet echt hoeven plassen, is dat ook meteen over? (Losstaand van het veel moeten plassen omdat je weer vocht kwijtraakt)
ja, ik heb vamaf de test (3,5 week) geroepen dat t een jongen is, en volgehouden, zelfs nadat de echoscopiste zei dat ze tķch naar een meisje neigde. En ik had gelijkquote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha lekker eigenwijs maar toch gelijk, leukquote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:56 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ja, ik heb vamaf de test (3,5 week) geroepen dat t een jongen is, en volgehouden, zelfs nadat de echoscopiste zei dat ze tķch naar een meisje neigde. En ik had gelijk
Zou dat nou vaak gebeuren?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:04 schreef hetzusjevan het volgende:
Het kan ook anders: tegen mijn tante hadden ze gezegd dat het een meisje werd.. hele kamertje paars geverfd en allemaal meisjeskleertjes gekocht, bleek het bij de bevalling toch echt een jochie. Da's ff niet tof.. maar gelukkig kan je de muur opnieuw verven en kleertjes ruilen
.
Wat is er mis met mint dan? En lief van oma!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man kwam thuis met een gebreid ledikantdekentjehad zijn oma gemaakt. Helaas had ik de verkeerde kleur doorgegeven, nl. Mint, maar vind t toch zo bijzonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat opperde ik ook al, maar eigenlijk zijn alle "grote" dingen reeds aangeschaft/besteld. Ik heb het idee dat ze ons had willen verrassen met de kinderwagen die we graag wilden, maar dat lukte nu dus niet. Ze kan een deel van de rest betalen als ze ons iets wil geven, maar dat vindt ze geloof ik niet echt leuk...quote:
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wat is er mis met mint dan? En lief van oma!
ik wilde een mint slaapkamertje maar man heeft later toch voor blauw gekozen, toen was de wol al gekocht. Mijn eigen schuldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat dus, zo hebben wij t ook gedaanquote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:30 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Sillie, wil ze dan inderdaad niet gewoon het geld geven voor de kinderwagen? Dan hebben jullie de kinderwagen toch gewoon van haar gehad
Ja beide keren en beide keren had ik gelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Dat plassen was hier niet over. Heb er zelfs bekkenfysio voor gehad. (maar dat vele plassen was al iets van voor de zwangerschap ook)quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:08 schreef Krisvc het volgende:
Dit preciesquote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:31 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nee, ik heb werkelijk geen idee of voorgevoel. En het blijft voor ons een verrassing dus ben benieuwd... Word wel steeds nieuwsgieriger.
Ik zou even bellen met de vk. Gewoon voor de zekerheid en dan geeft ze wel aan of je wel of niet langs moet komen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 08:27 schreef Kuukske het volgende:
Peuter plantte net een beetje grof een armpje/elleboog in m'n buik. Per ongeluk hoor! Zou dat kwaad kunnen?
Dit, ik heb de eerste dagen steeds op een kussentje gezeten, ziekenhuisstoelen op de kinderafdeling zijn gewoon niet comfortabel. Sadisten zijn het daar, een moeder-kind-kamer met een martelstoelquote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:46 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dat plassen was hier niet over. Heb er zelfs bekkenfysio voor gehad. (maar dat vele plassen was al iets van voor de zwangerschap ook)
Waggelen was ook niet meteen over, vanwege hechtingenmaar dat was dus meer waggelen, omdat het wat gevoelig was. En niet zo fijn was om te gaan zitten.
Ik vond een harde stoel juist prettig zitten met mijn hechtingen. Ging ik op de leuning zitten. Ben ik dan raar?quote:Op woensdag 17 juni 2015 08:55 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dit, ik heb de eerste dagen steeds op een kussentje gezeten, ziekenhuisstoelen op de kinderafdeling zijn gewoon niet comfortabel. Sadisten zijn het daar, een moeder-kind-kamer met een martelstoel![]()
Misschien ligt t aan de precieze 'locatie' van de hechtingenquote:Op woensdag 17 juni 2015 08:58 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik vond een harde stoel juist prettig zitten met mijn hechtingen. Ging ik op de leuning zitten. Ben ik dan raar?
Dat sowiesoquote:Op woensdag 17 juni 2015 08:58 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik vond een harde stoel juist prettig zitten met mijn hechtingen. Ging ik op de leuning zitten. Ben ik dan raar?
Had ik net zo hoorquote:Op woensdag 17 juni 2015 08:58 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ben vast niet de enige idd. Mag strakjes voor m'n gemoedsrust even hartje komen luisteren.quote:Op woensdag 17 juni 2015 08:57 schreef Estrys het volgende:
Ik heb hier ook regelmatig onverwacht een peuter voet of elleboog in mijn buik. Tot nu toe gelukkig nog niet verontrustend of dat ik pijn heb daarna. Meestal reageert de baby dan met een enorme trap terugBegint dat gedonder nu al.
Bellen kan altijd, beter een keer teveel voor niks toch?
Same here!quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:02 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
En meld maar weer... Met Henk nog binnen. Luie drol!
Ik moest zelfs op de houten kruk gaan zitten die op de kamer stond. Was goed voor de zwelling. Pijn dat het deed om neer te zakken, maar daarna was het wel fijner.quote:Op woensdag 17 juni 2015 08:58 schreef Estrys het volgende:
[..]
Kuuk, ik had dat met een week of 20. (Bedoel je mij Kris, ik had een peuter die in mn buik viel toen ik op mn rug lag? Maar ik had wel gebeld)quote:Op woensdag 17 juni 2015 08:27 schreef Kuukske het volgende:
Peuter plantte net een beetje grof een armpje/elleboog in m'n buik. Per ongeluk hoor! Zou dat kwaad kunnen?
Nou, inderdaad! Toen was hij nog ieniminie en hing er een heel doomscenario over ingrijpen en nog geen 30 weken boven mijn hoofd. We zouden in elk geval voor de 32 gaan. En kijk nu eens!quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:52 schreef Limone het volgende:
Feli Laura! En dat te bedenken dat een paar weken geleden met die galstenenshizzle nog de vraag was of je de 38 weken zou halen!
Ja echt hč!quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef Mariposas het volgende:
En hebben jullie ook dat je shirt steeds vies wordt? Echt, wtf, hoe deed ik dat voor die buik, het is niet alsof m'n schoot steeds vies was. Maar ik knoei nu zo vaak op m'n buik.
De geplande datum zou het makkelijkst zijn qua opvang voor Thijs. Spontaan mag natuurlijk ook. We zien wel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:02 schreef Mineola het volgende:
[..]
McLaura 38 weken, yay! Wat fijn zeg, na die toestanden eerder! Ik ben echt benieuwd of deze ook zn eigen datum gaat kiezen of wacht op de al geplande datum. Heb je zelf een 'voorkeur'?
Afgelopen zondag heb ik 3x een ander shirt aangedaan. Het viel mijn man zelfs opquote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef Mariposas het volgende:
En hebben jullie ook dat je shirt steeds vies wordt? Echt, wtf, hoe deed ik dat voor die buik, het is niet alsof m'n schoot steeds vies was. Maar ik knoei nu zo vaak op m'n buik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was hier ook t advies geloof ikquote:Op woensdag 17 juni 2015 09:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik moest zelfs op de houten kruk gaan zitten die op de kamer stond. Was goed voor de zwelling. Pijn dat het deed om neer te zakken, maar daarna was het wel fijner.
Klopt, haar oudste was in het zwembad op haar gesprongen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:42 schreef Krisvc het volgende:
Ik denk het niet Mineola, het was een kindje dat in het zwembad sprong. Volgens mij Vlindur, maar ik weet 't niet meer.
Ja dat heb ik ook heel erg. Dan heb ik ineens jeuk bovenop mijn buik en doe ik mijn shirt omhoog, zitten er allemaal kruimels op mijn buik van het stokbroodje dat ik net gegeten heb. Is dan tussen mijn borsten in mijn t-shirt gevallen. Haha.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef Mariposas het volgende:
Ik stoot m'n buik ook regelmatig. Vorige keer bij de vk was de stagiaire aan het voelen, en toen de verloskundige binnenkwam en m'n buik zag deed ze: "heb je uitslag op je buik?" Maar m'n huid is nu nogal gevoelig door het oprekken en wordt daardoor snel rood.
![]()
Herkenbaarheidquote:Op woensdag 17 juni 2015 11:58 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook heel erg. Dan heb ik ineens jeuk bovenop mijn buik en doe ik mijn shirt omhoog, zitten er allemaal kruimels op mijn buik van het stokbroodje dat ik net gegeten heb. Is dan tussen mijn borsten in mijn t-shirt gevallen. Haha.
Of inderdaad druppels met saus of olie op je shirt.![]()
Bij mij komt het voornamelijk omdat ik niet meer voorover boven mijn bord kan hangen. Nu moet ik mijn bord onder mijn kin hangen om niet te morsen.
Oh die tijd komt straks ook weer, lol. Leuk. Kijk er toch wel naar uit merk ik.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:19 schreef pinquit het volgende:
Ik zat gisteren chips te eten met m'n kind, toen er zo hop een tussen m'n borsten onder m'n shirt op m'n buik vielMax gieren, die wilde t ook proberen
Sorry kind, momma-skills
never gonna happen (hoop ik
)
quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb geen sterk voorgevoel over een jongetje of een meisje, het is de enige dag anders dan de andere dag. Dus we zijn heel benieuwd! In mijn omgeving gaan de meeste stemmen naar een jongetje![]()
Jurkjesprobleem is denk ik opgelost! Ik had nog een jurkje waar meer rek in zit dan ik dacht! Nog even een leuk strikje/riempje erbij scoren en kijken welk vestje erbij past en dan vind ik het wel prima!
Tevens 36 weken buik die hierin heel bescheiden lijktWaaaaaauw jouw buik!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb meteen ook weer zin in een grote zwangere buik. Ben benieuwd of 'ie deze keer veel sneller komt dan vorige keer!
Mijn kind springt echter ook bij voorkeur boven op me daarbij in gezang uitbarstend GAT IN DE WEG of DAMESPAARDDAMESPAARD, dus dat wordt ook nog wel wat over een tijdje. Gelukkig heeft een foetus een waterbag die als airbag fungeert![]()
quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:50 schreef Bloesem. het volgende:
McLauraLekker dat je op eigen initiatief mag! Toch spannend geweest, fijn dat 't goed zit.
IMA wat een bescheiden buikje zoSchattig
Mijn buik is plots ontploft, dus ik ga me maar eens voorzichtig wagen aan het grote buikentopicSchrok me kapot van de week! Ineens BAM, buik! Net bij de verloskundige geweest, die me liet weten dat ik een lange, smalle baarmoeder heb nog, waardoor m'n buik zo vlot omhoog heeft kunnen komen. En een sticker voor de rest, alle waardes prima in orde (en natuurlijk nog wél even de vraag of ik toch niet misschien toch naar de diëtist wil. Beetje doof zijn ze wel, daar.)
Ook bij de HA geweest en wiebelbaby bekeken. Ik ben zo verliefdEcht opeens een heel kindje zo heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:50 schreef Bloesem. het volgende:
McLauraLekker dat je op eigen initiatief mag! Toch spannend geweest, fijn dat 't goed zit.
IMA wat een bescheiden buikje zoSchattig
Mijn buik is plots ontploft, dus ik ga me maar eens voorzichtig wagen aan het grote buikentopicSchrok me kapot van de week! Ineens BAM, buik! Net bij de verloskundige geweest, die me liet weten dat ik een lange, smalle baarmoeder heb nog, waardoor m'n buik zo vlot omhoog heeft kunnen komen. En een sticker voor de rest, alle waardes prima in orde (en natuurlijk nog wél even de vraag of ik toch niet misschien toch naar de diëtist wil. Beetje doof zijn ze wel, daar.)
Ook bij de HA geweest en wiebelbaby bekeken. Ik ben zo verliefdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leuk he! Waarom zou jij trouwens naar een dietist moeten dan?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
Mijn BMI is te hoog/ik heb overgewicht (98 kilo weeg ik nu) En zoals je weet kan overgewicht alleen komen van te vet eten en teveel suiker, andere redenen bestaan niet. Of althans, daar gaan mensen vaak vanuitquote:Op woensdag 17 juni 2015 15:06 schreef Kuukske het volgende:
[..]leuk he! Waarom zou jij trouwens naar een dietist moeten dan?
Is dat zo?quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn dat alles bij de VK goed was Kuuk!
En mooi plaatje Bloesem![]()
En Sillie, heb je meer last van je bekken? Want pijn bij je stuitje valt geloof ik ook onder bekkenklachten.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:05 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Beurs en spierpijn op de raarste plekken en Echt Heel Erg Moe. Maar ook een prachtig mannetje op mijn arm. Dus eh, achter de wolken schijnt de zon.
Tip van flip:quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat opperde ik ook al, maar eigenlijk zijn alle "grote" dingen reeds aangeschaft/besteld. Ik heb het idee dat ze ons had willen verrassen met de kinderwagen die we graag wilden, maar dat lukte nu dus niet. Ze kan een deel van de rest betalen als ze ons iets wil geven, maar dat vindt ze geloof ik niet echt leuk...
Ik denk dus dat ik binnenkort maar moet babyshoppen met schoonmama zodat ze een hoop overbodige spullen voor kleinkind kan kopen
vervelendquote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:32 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik wilde een mint slaapkamertje maar man heeft later toch voor blauw gekozen, toen was de wol al gekocht. Mijn eigen schuld
ik knoei standaard.. zwanger of niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef Mariposas het volgende:
Ik stoot m'n buik ook regelmatig. Vorige keer bij de vk was de stagiaire aan het voelen, en toen de verloskundige binnenkwam en m'n buik zag deed ze: "heb je uitslag op je buik?" Maar m'n huid is nu nogal gevoelig door het oprekken en wordt daardoor snel rood.
![]()
Heel herkenbaar.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:20 schreef Bloesem. het volgende:
gezond en toch dringen ze steeds aan op een dietist. Best frustrerend, vooral omdat het gebaseerd is op een aanname (dik =
he bah! Ik hoop dat ze volgende week niets vinden!quote:Op woensdag 17 juni 2015 17:58 schreef Sekhmet het volgende:
Bloesem wat een mooie echo!![]()
En laat maar praten, je buikje ziet er prachtig uit. Gaat er toch vooral om dat jij je goed voelt.
QB, wat heerlijk dat jullie naar huis kunnen. Geniet ervan!
Vandaag voor controle geweest bij de VK en waar ik vorige week nog zo blij was met mijn prachtige bloeddruk (was voor de zwangerschap te hoog) was hij deze week toch wat gestegen.
Ze hebben wat urine gecontroleerd en daar was ook een klein spoortje van eiwitten in zichtbaar. Nu vrijdag een keer extra terugkomen![]()
Hoop niet dat het in de laatste weekjes nu een 'verkeerde' kant op gaat.
Tsja. Aan de andere kant... ik ben ook zwaarder dan de meeste van mijn cliënten. Dat doet niets af aan het feit dat het mijn taak is als zorgverlener om mensen te wijzen op een gezonde leefstijl als dat nodig is. Dat is niet alleen voorbehouden aan meisjes met bmi 21. Net zo goed als dat voor bloesem geldt dat men niet weet waarom ze te zwaar is, geldt dat ook voor je vk.quote:Op woensdag 17 juni 2015 17:57 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Heel herkenbaar.
Mijn vk begon over gezond(er) eten en ik keek haar aan vanze is nog groter van maat dan ik zelf
![]()
ik ben heel de zwangerschap maar 2 kilo aangekomen en daarvan was die dag ook veel vocht.
Dat kloptquote:Op woensdag 17 juni 2015 17:32 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Is dat zo?![]()
Nee, verder nergens last van. Ik heb het alleen te druk op 't werk momenteel dus ik ben doodmoe en dus pijn in mijn stuitje..
Nahjah, nog 3 weken, dan heb ik 4 weken vakantie, kan ik weer opladen. En daarna is het een eindsprintje; 8 weken en dan verlof.
ach... ik moest maar oppassen met suiker eten en drinken.quote:
Tot dat ze zo hard kunnen trappen dat je de inhoud van die kom van het plafond kan schrapen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:17 schreef Daui het volgende:
Eten van een bord voor de tv is idd kruimelrapen. Maarrrr ik kan nu wel een kom op mijn buik zetten. Scheelt weer vlekken
quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Tot dat ze zo hard kunnen trappen dat je de inhoud van die kom van het plafond kan schrapen.
Krukje, check. Ik wissel dat af met mijn stoel, maar k heb t idee dat ik beter lopen en zitten kan afwisselen. Ik las ergens dat een balkussen ook goed is. Morgen maar is naar kijken, vast nog wel een verdwaalde van een adhd'er rondslingeren op mn werkquote:Op woensdag 17 juni 2015 18:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat kloptthe word is coccygodynie. Pijn in het staartbeen (os coccygis). Tijdens je zw.schap veranderd onder invloed van hormonen de stand van je bekken wat. Het verweekt enzo. Daardoor kan ook de stand van je staartbeen veranderen waardoor je in bepaalde houdingen pijn ervaart. Letten op je zithouding werkt vaak goed, van die gekke krukjes enzo, van die ergonomische zijn goed. Niet te onderuit gezakt zitten enz.
Als je last blijft houden ga dan even langs een bekkenfysio.
Fijn dat je bloeddruk braaf doet!quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:37 schreef Lijnloos het volgende:
Nou dit keer met sticker bij de vlos vandaan gekomen en een afspraak om zaterdag evt te strippen (indien mogelijk). Ben benieuwd of Henk zich eerder laat zien of dat ie gewoon echt naar buiten begeleidt moet gaan worden
Mignonne wat is 't fijn om jou hier te hebbenquote:Op woensdag 17 juni 2015 18:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bloesem wat vervelend zeg. ik zou er gewoon heel duidelijk over zijn dat je geen behoefte hebt aan dieetbegeleiding en dat je ook wilt dat het niet meer ter sprake wordt gebracht. Het klinkt een beetje alsof het niet zo goed opgeschreven is op je kaart dat ze er steeds weer over beginnen ofzo. Je bent niet verplicht naar een diëtiste te gaan en idd, de aanname ongezond puur obv bmi is te kort door de bocht. Ondanks dat het gros van de vrouwen wel echt te zwaar is door ongezonde leefgewoonten, dat betekent niet dat het altijd zo is en zeker het omgekeerde is niet per se waar, namelijk gezond bmi=gezond eetpatroon.
Hou in je achterhoofd dat je gewicht voor je vk verder niet relevant is, tenzij je bmi richting/over 40 gaat. De reden waarom je bij bmi 30+ gewichtstoename wil beperken is vooral voor de vrouw zelf. Elke kilo extra moet er ook weer af. Als jij daar niet wakker van ligt, wie zijn anderen dan om daar iets van te vindeb.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:36 schreef Mariposas het volgende:
In plaats van een uur te laat bij de vk was ik vandaag een week te vroeg bij de vk!![]()
![]()
Hahaha ze schrok zich vast kapot.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:36 schreef Mariposas het volgende:
In plaats van een uur te laat bij de vk was ik vandaag een week te vroeg bij de vk!![]()
![]()
quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:36 schreef Mariposas het volgende:
![]()
Succes bij de termijnecho. En het bloedprikkenquote:Op donderdag 18 juni 2015 07:02 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Ik heb straks de termijn echo om 9 uur, en daarna bloedprikken (brrr)
Bij mijn VK met 30 weken.quote:Op donderdag 18 juni 2015 07:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Succes xanteh!
Bloesem ik zou echt niet zeggen dat je te zwaar bent
Vanaf wanneer moet je de baby met regelmaat en goed voelen? Ik voel hem sinds twee weken elke dag maar de duidelijke schopjes nemen nu al twee dagen af in kracht en frequentie. Ik denk dat hij weer gedraaid is en met zijn voetjes tegen de placenta ligt..
Precies deze vraag stelde ik mezelf begin deze week. En toen ik dinsdag eindelijk durfde te bellen en even langs mocht komen bij de vk, kreeg ik een preek dat ik niet eerder gebeld had.quote:Op donderdag 18 juni 2015 07:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Succes xanteh!
Bloesem ik zou echt niet zeggen dat je te zwaar bent
Vanaf wanneer moet je de baby met regelmaat en goed voelen? Ik voel hem sinds twee weken elke dag maar de duidelijke schopjes nemen nu al twee dagen af in kracht en frequentie. Ik denk dat hij weer gedraaid is en met zijn voetjes tegen de placenta ligt..
Dat heb ik nu al hoor, hoort er volgens mij bij.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, en ik ben echt snel buiten adem. We wonen nu op de derde verdieping, en als ik boven ben moet ik eventjes 5 minuten bijkomen van alle trappen...
Ik denk dat de benodigde apparatuur nogal prijzig is in aanschaf en dat men dat verdiskonteerd in de prijs van de echo.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:43 schreef JantinaGr het volgende:
Waarom zijn 3d pretecho's zo duur??? Wij willen eigenlijk toch wel graag een pretecho over een tijdje, maar ik zie prijzen van over de 100 euro?!
Is dat zo? Ik kan het op de website niet vinden, maar mocht het zo zijn ga ik er nog snel 1 plannen!quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik denk dat de benodigde apparatuur nogal prijzig is in aanschaf en dat men dat verdiskonteerd in de prijs van de echo.
Bij t FBTO krijg je 1 pretecho vergoed trouwens, bij pakket gezinsplanning.
Wist ik ook niet!quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:04 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan het op de website niet vinden, maar mocht het zo zijn ga ik er nog snel 1 plannen!
Staat anders niet in de polisvoorwaarden.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Niet meer toch? Ik heb ze vaker aan de lijn gehad ivm (termijn)echo vergoedingen ed. En dan werd er steeds duidelijk vermeld dat pretecho's niet meer vergoed worden ^^, Dat was in het verleden schijnbaar wel.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik denk dat de benodigde apparatuur nogal prijzig is in aanschaf en dat men dat verdiskonteerd in de prijs van de echo.
Nee, ik heb net ook uitgebreid gezocht, maar ik kan het echt niet vinden.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Staat anders niet in de polisvoorwaarden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je t zo ziet geen wonder dat ze allemaal klagen over een 'te groot kind' 😎
Ja, bij onze SEO heeft hij aan het einde ook even een plaatje van het gezicht gemaakt. Is wel een mooi plaatje geworden, maar vaak vind ik 3D toch een beetje engig..quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:12 schreef Mariposas het volgende:
ik vind die 3d echo's ook erg duur, en ik vind ze eigenlijk ook niet zo geweldig. Ik heb ook eigenlijk nooit dat ik vind dat de baby op de 3d echo lijkt.
3d bij de termijnecho lijkt me erg freaky.Hoor wel veel tegenwoordig dat ze even switchen naar 3d bij een medische echo. Fjn dat alles goed was, xanteh!
Jagärtrut fijn dat je je zo goed voelt. Ik voel me ook precies hetzelfde als jij. Alleen merk ik het indalen wel, want ik kan nu weer zonder te hijgen een gesprek voeren.
Linksboven staat het termijn. 27w5 dagen was zequote:Op donderdag 18 juni 2015 13:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh, die is mooi inderdaad! Met hoeveel weken was dat?
Oh jaquote:Op donderdag 18 juni 2015 13:28 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Linksboven staat het termijn. 27w5 dagen was ze
Bij je eigen kind zie je die gelijkenissen tussen echo en baby wellicht wel?quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:12 schreef Mariposas het volgende:
ik vind die 3d echo's ook erg duur, en ik vind ze eigenlijk ook niet zo geweldig. Ik heb ook eigenlijk nooit dat ik vind dat de baby op de 3d echo lijkt.
3d bij de termijnecho lijkt me erg freaky.Hoor wel veel tegenwoordig dat ze even switchen naar 3d bij een medische echo. Fjn dat alles goed was, xanteh!
Jagärtrut fijn dat je je zo goed voelt. Ik voel me ook precies hetzelfde als jij. Alleen merk ik het indalen wel, want ik kan nu weer zonder te hijgen een gesprek voeren.
Dat is ook niet zo... was wel zo, maar is vorig jaar afgeschaft...quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:04 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan het op de website niet vinden, maar mocht het zo zijn ga ik er nog snel 1 plannen!
Uhm, oké. Even afwachten of het in de loop van de dag of morgen weer beter wordt? Of wat kan ik het beste doen? Ik zocht er niet zoveel achter. Heb verder nergens last van. Vanmorgen wel twee keer gespuugd ipv de gebruikelijke één keer maar inmiddels ook weer voldoende gegeten wat keurig binnen is gebleven.quote:Op donderdag 18 juni 2015 15:07 schreef McLaura het volgende:
Bij mij kwam het door een lage BD inderdaad. Het is belangrijk dat er verder geen symptomen van andere oorzaken zijn en dat heb ik toen wel even laten uitsluiten.
Leuk, een pretecho morgen! Hoe ver is je vriendin nu? Ben benieuwd of je vader gelijk heeft...quote:Op donderdag 18 juni 2015 15:26 schreef tharealmb het volgende:
Ik vind de 3D echo's altijd maar een beetje spookyal zitten er best leuke tussen hoor!
Morgen de gewone pretecho![]()
Hopelijk horen we dan ook wat het wordt...
De hele familie zegt een meisje. En mijn vader klaagt zo erg dat ik stapelidioot van hem wordt, omdat hij ZEKER weet dat het een meisje is. Hij heeft erover gedroomd, ziet roze wolken boven mijn vriendin etc.
"Die echo is zonde geld, ik weet toch al wat het is!"
Alleen daarom hoop ik al dat het een jongetje is... want anders moet ik nog 20 jaar aanhoren "dat hij het wel wist".
Maar de oma's (to be) mogen mee naar de echo morgen. gaat wel krap worden....
17 weken. Dus op zich moet het goed zitten...quote:Op donderdag 18 juni 2015 15:35 schreef Malteser het volgende:
[..]
Leuk, een pretecho morgen! Hoe ver is je vriendin nu? Ben benieuwd of je vader gelijk heeft...
Ah zo, dank je. Ik heb verder geen symptomen. Geen hoofdpijn, geen tintelende vingers, en spugen doe ik al vanaf week 4 dagelijks dus dat is niets nieuws.quote:Op donderdag 18 juni 2015 15:39 schreef McLaura het volgende:
Als je geen andere symptomen van HELLP/PE hebt zou ik me niet druk maken. Sowieso heb je dan (vaak?) een hoge bloeddruk.
Ik had er knallende koppijn bij en omdat ik toch in het ziekenhuis moest zijn en buiten hoofdpijn en sterretjes ook een (stuk) hogere bloeddruk had dan de week ervoor, ben ik even helemaal gecheckt (urine, ctg, etc). Ik had een ouderwetse migraineaanval en dat was ik niet meer gewend. De voorlaatste keer was voordat ik zwanger werd van Thijs.
Oeh leuk! Ben benieuwd! Leuk dat je het hier ook laat wetenquote:Op donderdag 18 juni 2015 15:44 schreef tharealmb het volgende:
[..]
17 weken. Dus op zich moet het goed zitten...
Als ik het morgen weet, dan laat ik het hier ook wetenWaarschijnlijk houden we het sowieso niet geheim....
En over HELPP gesproken, mijn vriendin is een HELPP-kindje. Al gaat het lang niet altijd goed... dus wel iets om in de gaten te houden. better safe then sorry
Moet je zo voorover gebukt eens een boertje laten. Komt het maagzuur door je neus naar buiten.quote:Op donderdag 18 juni 2015 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Spuug je nog steeds zoveel Malteser? Wat vervelend lijkt me dat zeg.
Wij zijn bezig de PAX kasten in elkaar aan het zetten. Het enige stomme is dat ik van lang voorover gebogen staan er last van krijg dat m'n maagzuur omhoog komt...
Getverderrie! Gelukkig boer ik nooit, en kan ik het ook niet op commando.quote:Op donderdag 18 juni 2015 15:48 schreef -Spring het volgende:
[..]
Moet je zo voorover gebukt eens een boertje laten. Komt het maagzuur door je neus naar buiten.![]()
Been there.
Ja, nog steeds iedere morgen. Maar zowel ik als de vk hebben ons erbij neergelegdquote:Op donderdag 18 juni 2015 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zijn bezig de PAX kasten in elkaar aan het zetten. Het enige stomme is dat ik van lang voorover gebogen staan er last van krijg dat m'n maagzuur omhoog komt...
Lang? Ik heb het al als ik buk om iets op te pakkenquote:Op donderdag 18 juni 2015 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Klinkt niet als een goed plan hoorquote:Op donderdag 18 juni 2015 15:48 schreef -Spring het volgende:
[..]
Moet je zo voorover gebukt eens een boertje laten. Komt het maagzuur door je neus naar buiten.![]()
Been there.
he bah. Wat vervelend..quote:Op donderdag 18 juni 2015 15:51 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja, nog steeds iedere morgen. Maar zowel ik als de vk hebben ons erbij neergelegd. Ben nu 26w5d en heb niet de illusie dat het nog veel beter wordt. Heb er verder gelukkig weinig last van, ben er inmiddels achter dat brood makkelijker spuugt dan yoghurt. Dus eet ik 's morgens geen yoghurt meer maar brood, omdat ik weet dat het er binnen het uur uitkomt. Sindsdien gaat het ook wat beter met mijn keel en slokdarm dus heb het geaccepteerd.
Oeh, Pax kasten in elkaar zetten... Succes! Moet je er (nog) veel?
Oh ik zie het wel ja! Wat een knappe dochter heb je trouwensquote:Op donderdag 18 juni 2015 13:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij je eigen kind zie je die gelijkenissen tussen echo en baby wellicht wel?
Ik heb een foto van mn oudste een poos terug nog eens naast haar 20 weken 3d gelegd en ik vind haar wel lijkenterwijl ze als baby helemaal niet op die echo leek.
[ afbeelding ]
Ik las; 'In plaats van op de bank zitten werd ik aangevallen door de navelstreng'quote:Op donderdag 18 juni 2015 18:28 schreef Minarosa het volgende:
In plaats van op de bank zitten kreeg ik een aanval van nesteldrang
Krijg je anders straf?quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:28 schreef silliegirl het volgende:
bah. Ik heb morgen weer controle maar ik zie als een berg op tegen het wegen. Ik mocht maar 2 kg aankomen tussen nu en vorige keer zeiden ze, das niet gelukt hoor
Wat een gelul sillie... Waarom probeert iedereen in je omgeving jou anorexie aan te praten? Echt serieus, laat ze allemaal in de stront zakken als je inderdaad gewoon normaal eet. Je bent niet dik, je buik ziet er normaal uit en thats it!quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:28 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet weer naar de yoga, maar ik lig echt te lekker op de bank.. Motivatie, waaar ben je!
En bah. Ik heb morgen weer controle maar ik zie als een berg op tegen het wegen. Ik mocht maar 2 kg aankomen tussen nu en vorige keer zeiden ze, das niet gelukt hoor
Hahahquote:Op donderdag 18 juni 2015 19:50 schreef Krisvc het volgende:
Ik zou roze koeken meenemen naar de controle.
Dit ja.quote:Op donderdag 18 juni 2015 20:13 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Hahahmaar ff serieus sillie wtf is met dat betuttelende gedoe van "je mag maar 2kg aankomen"? Dat ze even normaal doen zeg.. Mss een idee om dit aan te kaarten? Het lijkt me echt niet de bedoeling dat jij je druk moet maken om 2 kg :/..
Zeggen ze dat serieus tegen iemand met jouw postuur? Echt.. waarom? Sommigen komen wel 30 kg aan. Als het kind gezond is, wat dan nog? Misschien heeft je lijf die extra kilo's wel gewoon nodig. Ik kan me hier echt over opvreten zoals je zietquote:Op donderdag 18 juni 2015 19:28 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet weer naar de yoga, maar ik lig echt te lekker op de bank.. Motivatie, waaar ben je!
En bah. Ik heb morgen weer controle maar ik zie als een berg op tegen het wegen. Ik mocht maar 2 kg aankomen tussen nu en vorige keer zeiden ze, das niet gelukt hoor
Een kind dat gemiddeld is qua grootte. 50% van de even oude baby's groter is en 50% kleiner.quote:
Aahh op die manier, dank je voor de uitleg!quote:Op donderdag 18 juni 2015 20:35 schreef McLaura het volgende:
[..]
Een kind dat gemiddeld is qua grootte. 50% van de even oude baby's groter is en 50% kleiner.
Ik verwacht een P90 kind. Dit houdt in dat 10% groter is en 90% kleiner.
Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Nahjah, iets met risico op hoge bloeddruk door mijn astmamedicatie en hoger gewicht is ook weer slecht voor astma, dus gewichtstoenamequote:Op donderdag 18 juni 2015 20:25 schreef kazy het volgende:
[..]
Zeggen ze dat serieus tegen iemand met jouw postuur? Echt.. waarom? Sommigen komen wel 30 kg aan. Als het kind gezond is, wat dan nog? Misschien heeft je lijf die extra kilo's wel gewoon nodig. Ik kan me hier echt over opvreten zoals je zietEen beetje zwangeren onnodig - daar ga ik van uit - laten stressen..
Nee niet doen, krijg je onwijs 't zuur van.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:29 schreef Stippelrientje het volgende:
maar ik kan iedereen zijn kop er vandaag wel afbijten
Dat was bij mij ook. Zondag had ik thuiscontrole en kon ik eventueel gestript worden, daarna werd idd wel verder gezien. Heeft ook geen zin om verdere afspraken te maken, toch? Wie weet ben je dan allang aan het babyknuffelen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 19:05 schreef Lijnloos het volgende:
Zaterdagochtend moet ik bellen om te kijken of de vlos kan komen strippen (doen ze bij je thuis) en vanaf daar zien we wel verder.... Geen verdere afspraak gemaakt.Wel raar eigenlijk of nie?
Harde buiken alweer over hoop ik?quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:29 schreef Stippelrientje het volgende:
ik ben plaats vervangend moe om dat gezeik om je gewicht.
![]()
maar ik kan iedereen zijn kop er vandaag wel afbijten
Was de cursus samen met je partner? Vonden jullie het beiden nuttig/leerzaam?quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:40 schreef FlyingFish het volgende:
Net de eerste cursus-avond gehad van Samen Bevallen. Op zich wel nuttig en gelukkig ook erg nuchter met vooral praktische informatie maar ik moet duidelijk nog even goed leren ademendat wordt veel oefenen de komende week...
En gisteren een sticker van de verloskundige gehad! Globaal besproken hoe ik naar de bevalling kijk en daar kwam toch wel een lichte paniek-aanval opzetten vanwege problemen bij m'n zus (waar ik anatomisch enorm veel op lijk), dus ik moet na gaan denken over hoe ik die zorgen zoveel mogelijk kan verminderen voor mezelf en hoe zij mij daarbij kunnen ondersteunen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Maar baby doet het goed!
Ja, de hele cursus is met partner. We doen wel de verkorte, 10 avonden vonden we wat teveel van het goede, 4 is wel genoeg.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:15 schreef Daui het volgende:
[..]
Was de cursus samen met je partner? Vonden jullie het beiden nuttig/leerzaam?
Wij hebben die de vorige keer ook gedaan. Hele fijne cursus. In ons geval kwam de avond over complicaties/toestanden van pas. Man vond get fijn dat ie dat toen alquote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:15 schreef Daui het volgende:
[..]
Was de cursus samen met je partner? Vonden jullie het beiden nuttig/leerzaam?
Bretels aan je panty?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:32 schreef Daui het volgende:
Iemand zou een brochure moeten maken met Hoe kleed ik mij aan als zwangere vrouw. Hoofdstuk 1 panty aantrekken. Hoofdstuk 2 laarzen. En misschien een hoofdstuk over scheren
En hoe zorg ik ervoor dat mijn panty niet afzakt
Ah from there. Maar dan nog ga je erover stressen. Dan hadden ze het wellicht wat anders kunnen formuleren. Succes bij de vk in ieder geval en probeer je rustig te houden!quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:41 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, iets met risico op hoge bloeddruk door mijn astmamedicatie en hoger gewicht is ook weer slecht voor astma, dus gewichtstoename
moet zoveel mogelijk beperkt.
Maar goed, nu heb ik stress om aankomen, stress is ook weer slecht.
Iemand vroeg waarom ze wegen; vanwege astma als risicofactor dus..
Lief van je ouders! En herkenbaar van de schoonouders hoor. Niet dat ik wacht op tassen met cadeaus, maar het contrast is wel opvallendquote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:37 schreef JantinaGr het volgende:
Contrast is trouwens enorm met schoonouders inmiddels, ik heb een Zwitsal body creme van ze gekregen voor de kleine.![]()
Herkenbaarheid, maar dan tussen mijn (gescheiden) ouders en hun nieuwe liefdes. Er wordt nog net niet geturfd hoe vaak Minke bij de een of de ander is geweest.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:57 schreef Estrys het volgende:
Ik kreeg bij de eerste een kinderwagen van mijn ouders. Nu krijg ik niks meer![]()
Mijn schoonmoeder vraagt steeds maar wat ik heb gekregen van mijn ouders. Die denkt dat het een soort wedstrijd is of zo. Vermoeiend is dat.
Ja mijn schoonouders zijn ook gescheiden en de kinderen zijn heel graag bij mijn schoonvader en zijn vriendin. Maar zij is ook leuk met de kinderen. Mijn schoonmoeder is een echte oma oma. Zo eentje waar je vroeger op zondag heen moest en dan op de bank zat te wachten tot je weer naar huis mocht. Ik heb geen boodschap aan die wedstrijd die zij ervan maakt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:01 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Herkenbaarheid, maar dan tussen mijn (gescheiden) ouders en hun nieuwe liefdes. Er wordt nog net niet geturfd hoe vaak Minke bij de een of de ander is geweest.![]()
Oh en meldt met Henk... Nog binnen uiteraard, stel je voor dat je buiten komt spelen
Vandaag zou een mooie dag zijn voor Henk om buiten te komen spelen! Mooi cadeau voor je trouwdag.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:01 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Herkenbaarheid, maar dan tussen mijn (gescheiden) ouders en hun nieuwe liefdes. Er wordt nog net niet geturfd hoe vaak Minke bij de een of de ander is geweest.![]()
Oh en meldt met Henk... Nog binnen uiteraard, stel je voor dat je buiten komt spelen
Heel herkenbaar!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben nog niets van ouders en/of schoonouders gekregen. Hoeft ook helemaal niet.
Oh man, ik word zo stapelgek van mezelf de laatste weken. Ik kan geen complete zin meer spreken zonder fouten te maken met woorden die ik bedoel. Links wordt automatisch rechts, als ik het over de badkamer wil hebben heb ik het over de keuken, wil ik binnen zeggen zeg ik buiten. Net wou ik het over onze internetprovider hebben, had ik het over de oude in Zweden. Elke derde zin wordt ik uitgelachen door de Duutser omdat ik er weer een fout woord of foute naam ingooi..
Och wat lief he. Zo'n kleintje en van die kleine armpjes om je heen kan dan ook snel alles weer goed makenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:35 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ego post..
Ik ben zo moe. Zoon was vanmorgen strondvervelend... Ik heb me er toch maar toe gezet om samen wat leuks te doen..
En nu zit ie bij me: Mama moe? Mama drietig? En aait me over mijn arm
Wat leuk, nog een meisje erbij voor het evenwicht van de lijst!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:27 schreef tharealmb het volgende:
Nou ik had belooft het hier te melden wat het is....
Maar het wilde natuurlijk niet goed meewerken en draaien. En de navelstreng lag tussen de benen...
Maar de vk durfde voor 90% zeker te zeggen dat het een meisje is :-D .
Heeft je vader dus toch gelijk waarschijnlijkquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:27 schreef tharealmb het volgende:
Nou ik had belooft het hier te melden wat het is....
Maar het wilde natuurlijk niet goed meewerken en draaien. En de navelstreng lag tussen de benen...
Maar de vk durfde voor 90% zeker te zeggen dat het een meisje is :-D .
Slecht hoor van de kraamzorg. Ik zou een klacht indienenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn schoonouders hebben ook veel meer gegeven dan m'n ouders, maar dat is ook het verschil tussen kleinkind nummer 1 en nummer 9. Maar ik vind het sowieso niet nodig dat ze met grote kado's gaan strooien, een leuk pakje voor de baby ben ik net zo blij mee.
Net de intake van de kraamzorg gehad, maar ze heeft niet eens naar de plintjes gekeken
Wel schattig! Het is ook best lastig voor te stellen hoe ontzettend klein zo'n frummeltje is bij de geboortequote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:29 schreef silliegirl het volgende:
Mijn vriend komt net thuis met een ontzettend schattig jumpsuitjevoor de baby, in maat 74..
Hij heel blij: "dat is leuk als zijn eerste pakje".
Ik:Ik hoop dat 'ie er dan nog niet in past
Vriend:![]()
Ik: Ik denk dat een maatje 50 beter is voor een eerste pakje.
Vriend:.
Nu gaat 'ie 'm weer ruilen.
Klopt, zeker voor mannen denk ik. of de mijne vindt dat moeilijk in ieder gevalquote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:31 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wel schattig! Het is ook best lastig voor te stellen hoe ontzettend klein zo'n frummeltje is bij de geboorte
Haha wat lief!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:29 schreef silliegirl het volgende:
Mijn vriend komt net thuis met een ontzettend schattig jumpsuitje (of boxpakje, hoe heet dat voor een baby?)voor de baby, in maat 74..
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 05:14 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Nee niet doen, krijg je onwijs 't zuur van.![]()
Dat is 2x fijn nieuws! Goed om te horen!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:01 schreef mousemicky het volgende:
.............
En ff wat totaal anders: vanochtend intake gehad bij POP poli. Fijn gesprek gehad/ blij dat ik dat gedaan heb. Mijn verhaal staat nu iig in mijn dossier, dus mocht ik t nodig hebben kan ik meteen aan de bel trekken. Al hebben psychiatrisch verpleegkundige en ik het gesprek wel afgesloten met het uitspreken van de wens elkaar niet meer te zien
O, en gisteren sticker van de verloskundige gehad. Uk ligt met zn hoofd naar beneden, en draait verder vrolijk om z'n as. De volgende 3 afspraken staan al, waaronder 2 echo's (groei en ligging), en 1 afspraak na de termijn waarmee J. geboren is (34.2). Dat was wel even vreemd, maar ik ga er nu van uit dat ie die gewoon ga halen!
Af en aan.. als ik veel heb gedaan of een eind heb gelopen dan krijg ik ze.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:12 schreef Daui het volgende:
[..]
Harde buiken alweer over hoop ik?
En luister naar tante Saar.![]()
heb je haar geen notities zien maken.. dat heeft ze allang van een afstand stiekem gespeurdquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn schoonouders hebben ook veel meer gegeven dan m'n ouders, maar dat is ook het verschil tussen kleinkind nummer 1 en nummer 9. Maar ik vind het sowieso niet nodig dat ze met grote kado's gaan strooien, een leuk pakje voor de baby ben ik net zo blij mee.
Net de intake van de kraamzorg gehad, maar ze heeft niet eens naar de plintjes gekeken
maar daar zit toch ook liefde in verweven en verwerkt?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:54 schreef Malteser het volgende:
Hier ook gescheiden ouders aan mijn kant dus 3 ouderparen. Van mijn vader kregen we een bedrag om te besteden aan de kinderwagen, van mijn moeder een bedrag om te besteden aan het kamertje.
Mijn schoonouders zijn het meest betrokken, we hebben met hen ook de beste band. En laat mijn schoonmoeder nu ongelooflijk creatief zijn dus ze heeft al een speelkleed gemaakt, een boxkleed en een broekje met vestje genaaid en nu is ze met schoonvader samen bezig aan een geboortebord. En schoonvader informeerde laatst al naar onze plannen omtrent het openen van een spaarrekening voor Frummel dus ik vermoed dat hij daar iets mee wil doen.
En laat ik heel eerlijk zijn (en misschien wat hard), de ontzettend leuke, creatieve dingen die we van schoonouders hebben gekregen doen me meer dan het geld van mijn eigen ouders.
Wat ontzettend schattig van je verloofde.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:29 schreef silliegirl het volgende:
Mijn vriend komt net thuis met een ontzettend schattig jumpsuitje (of boxpakje, hoe heet dat voor een baby?)voor de baby, in maat 74..
Ja precies! Ze zijn dolgelukkig met hun kleinkind op komst, tonen oprechte interesse enz. Zo heerlijk!! Dat is met mijn eigen ouders wel anders (vooral mijn vader). Hij feliciteerde me en maakte geld over....quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:39 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
maar daar zit toch ook liefde in verweven en verwerkt?
ik vind dat ook
Soms voelen ze echt een beetje naar en moet ik echt even "zuchten" en afwachten. Maar dat is enkel als ik rete ver heb gelopen en veel heb gedaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Doen ze echt pijn Stippel? Want dat is toch eigenlijk niet de bedoeling?
De een zit wat zakelijker in elkaar dan de ander, zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja precies! Ze zijn dolgelukkig met hun kleinkind op komst, tonen oprechte interesse enz. Zo heerlijk!! Dat is met mijn eigen ouders wel anders (vooral mijn vader). Hij feliciteerde me en maakte geld over....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |