abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153574608
2015

14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

6 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

9 februari Svane

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via dm!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_153574648
Frummel, gefeliciteerd! Wil je er al bij in de OP of wil je nog even wachten?

Ikea, geen succes de laatste 2 keer. En dat was alleen het magazijn in inderdaad. In Delft hebben ze het ontbijt van 1 euro al afgeschaft omdat ze de snelweg te vaak af moesten zetten vanwege file naar de Ikea. Het luxe ontbijt van 3,95 is echter net zo druk. :P

Mijn eerste officiële meld! 37 weken vandaag. En lichamelijk een beetje op. Kennelijk is een vloer leggen, ook al doe je het rustig aan, toch niet zo'n goed idee. Vandaag nog een paar metertjes gang en dan is het klussen op. :9
pi_153574957
Ikea O+ zondag ook nog ff gedaan. Minke een uurtje in smalland en wij rustig een kop koffie en een rondje. Afsluitend ijsje en all is good in the world again ;)

He Minarosa, je staat eerste! :+
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:33:49 #4
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_153575185
Speciaal voor in het nieuwe topic!

quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:58 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb niet meer bijgelezen, want...
Flinke klus van 22 uur Luna! Maar wel heel erg toffe namen! O+
Veel geluk met je kereltje en hierbij jouw dikverdiende supergoudenglitterbabysticker!!! *G*

pi_153576583
Luna wat heerlijk dat je dezelfde dag nog naar huis mocht! Zo fijn om thuis te zijn, geniet van de kraamtijd. O+

Hier zes weken jahoe! Pfff het is wel echt aftellen tot de eerste echo. De eerste week na de test voelde ik me heel gammel maar nu gaat alles prima en daar word ik dan weer zenuwachtig van. Ik knijp hem dus een beetje, al is het verder op niets gebaseerd. :X
pi_153576757
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:44 schreef Svane het volgende:
Luna wat heerlijk dat je dezelfde dag nog naar huis mocht! Zo fijn om thuis te zijn, geniet van de kraamtijd. O+

Hier zes weken jahoe! Pfff het is wel echt aftellen tot de eerste echo. De eerste week na de test voelde ik me heel gammel maar nu gaat alles prima en daar word ik dan weer zenuwachtig van. Ik knijp hem dus een beetje, al is het verder op niets gebaseerd. :X
Gefeliciteerd nog. En spannend. Had ik ook wel een beetje, was (helaas) maar een paar dagen, toen begon het weer. :')

Wanneer heb je je echo?
pi_153576919
Vandaag wisseldag!! 25 weken *O*

Merk al goed dat ik meer medicatie neem. Lekker duf. Dit wordt een dagje op bed en op de bank doorbrengen. Heb ik vorige ophoging (naar 750mg) niet gehad maar die keer ervoor wel (naar 500mg). Hopelijk doet het ook goed zijn werk en kunnen we weer ff vooruit met deze ophoging. Hoe rot ik het ook vind dat ik duffig ben en dat echt niet fijn is, heb ik het er echg voor over. Dit is naar tijdelijk :)

Schoonmoeder komt zo voor de wekelijkse poetsbeurt. Maar het is zon bende en opruimen ben ik echt niet toe in staat nu. Dus denk dat ik maar vraag of ze de afwas wilt doen en een doekje over de wc. Dan ben ik al gelukkig. Maar eerlijk, liever helemaal niets want ik voel me vreselijk lullig dat ik nu echt niet kan helpen.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_153576975
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:44 schreef Svane het volgende:

In het begin was ik ook heel zenuwachtig, ik heb totaal geen klachten gehad als misselijkheid enzo. En dat hoort toch als je zwanger bent ;)
Dat gevoel is echt tot een week of 16 gebleven, toen ging ik plopjes voelen en dat was voor mij wel een teken van ok, dit is echt!
pi_153576977
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:51 schreef Myrr het volgende:

[..]

Gefeliciteerd nog. En spannend. Had ik ook wel een beetje, was (helaas) maar een paar dagen, toen begon het weer. :')

Wanneer heb je je echo?
10 juli! En mijn geduld is wat onderontwikkeld helaas. :') wanneer mag jij?
pi_153577205
Spannend, die eerste weken. Wat was ik onzeker toen!

Joycie, vervelend dat je helemaal niets kan, en dat het zo loopt. Dat is niet waarop je rekent, natuurlijk!

Gister lag ik in bed op m'n zij en voelde ik de baby zich bijna in het matras nestelen. Zo oncomfortabel was dat, gelukkig was het maar kort. Daarna een paar flinke karatetrappen, en daarna kon ik gaan slapen...
pi_153577330
Luna! Gefeliciteerd met K O+

Frummel welkom en gefeliciteerd!

Ennn terug naar de tentamens
pi_153577388
Jeuj inderdaad gedeeld eerste met Lijn!

Fijn dat het beter gaat met medicatie J0ycie, laat je maar lekker verwennen door man en schoonmoeder. Kindje is belangrijker dan wie de wc schoonmaakt.
pi_153577636
Joycie fijn dat het oke gaat met de medicatie, ondanks dat je je niet tof voelt. Ik kan me voorstellen dat alle weekwissels voor jou extra fijn zijn, elke week erbij is er weer een.

Ook fijn om die herkenbaarheid te lezen over de eerste weken. Het voelt zo anders dan mijn vorige zwangerschap, wat natuurlijk prima kan, maar tegelijkertijd vergelijk ik constant in mijn hoofd.
pi_153577836
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:19 schreef Minarosa het volgende:
Jeuj inderdaad gedeeld eerste met Lijn!

Hou es op, dan sta ik tweede :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_153578018
Joycie: hopelijk helpt de ophoging van je medicatie om je bloeddruk wat lager te houden. Duf zijn is niet fijn maar geef er maar gewoon aan toe, die afwas is niet belangrijk. Jij en jullie dochter zijn belangrijk.

Frummeltje: welkom! Ik hoop voor jullie op een prachtige plakker, dat is jullie zo gegund!

Ik ben net terug van de vk. Ingelaste afspraak, omdat ik Frummel vanaf woensdag amper meer voelde. Ik hield mezelf steeds voor dat 'ie vast gedraaid was met de rug naar mijn buik. Voelde soms licht gefladder maar niet de duidelijke schoppen en bewegingen die ik de afgelopen 6 weken wel voelde.
Vanmorgen toch de vk gebeld, omdat ik me zorgen maakte na weer een nacht zonder bewegingen. Ze heeft gevoeld en geluisterd en Frummel doet het prima maar is inderdaad gedraaid met zijn/haar rug naar mijn buik toe. Wel een preek gehad dat ik echt niet meer zo lang moet wachten met bellen.
En toen kwamen de tranen, want ik wil niet bij ieder wissewasje bellen en ik wil niet zeuren maar heb me stiekem wel heel druk gemaakt of alles goed was. Pffff....
pi_153579262
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:41 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hou es op, dan sta ik tweede :D
:Y Flip is coming!

Oh malteser, mutsie!! Gewoon bellen idd, daar zijn ze voor.

Joyce lekker spacen en laten gaan.... Rust is goed! :*
pi_153580816
Gister de eerste les van de bevalcursus gehad :) Was erg nuttig, vooral voor mn man. Veel nuttige informatie over wat er allemaal in je lichaam gebeurt tijdens de zwangerschap enzo. Gelukkig geen zweverig gedoe, alleen ademhalingsoefeningen die idd erg nuttig zijn.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:08:33 #18
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_153582182
Gefeliciteerd met je zoon Luna en welkom Frummeltje!

Plek 8 alweer.... :o :X
Nog 9 dagen werken (met deze erbij) en dan begint mijn verlof.
Dat gaat echt snel!
Vanavond info-avond bij het ziekenhuis. Voornamelijk voor gemoedsrust van (8> .

Bloesem jij had het zo benauwd gehad toch vrijdag? Ik had er ook heel veel last van. Ook bij mij door lage bloeddruk denk ik. Ik heb nog het geluk dat ik bij mijn werk in airco zit de hele dag. En toen ik thuis kwam meteen op de bank gaan liggen en zoute naturel chips gegeten.En veeeeeeel gedronken. Zoute drop kan dan ook wel helpen heb ik gehoord.

Vanochtend ook best wel even duizelig toen uit bed kwam. Dus morgen toch maar eens de vk bellen als dat zo blijft. Ik denk dat mijn bloeddruk weer laag is nu.
Heeft de baby daar veel last van als je een lage bloeddruk hebt? Ik vind haar steeds zo druk de laatste paar dagen... Ik zie de bobbels van handjes en voetjes heel de tijd heen en weer gaan. Wel O+ , maar ook :% . zo veel plek is er niet meer. :P
Oost west, mij best.
pi_153582840
Malteser je bent geen zeurpiet! Gewoon bellen als je je zorgen maakt.

JOycie laat je schoonmoeder lekker poetsen. Als mensen je willen helpen pak het dan met beide handen aan. Niks lulligs aan. Je voelt je een stuk beter in een schoon huis.
pi_153582864
Malteser gelukkig was het goed, soms voelt het inderdaad heel anders als de baby anders gaat liggen.

Zomerzon: mijn bloeddruk is ook elke keer laag, daar heb ik af en toe behoorlijk last van gehad, vooral bij warmte (in de trein was het vaak irritant). Ik begreep van de vk dat zout bij zwangerschap geen/weinig invloed heeft op je bloeddruk, maar correct me if I'm wrong.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:48:16 #21
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153583212
Zomerzon een lage bloeddruk is voor jezelf vervelend, maar voor de baby kan het geen kwaad. Mijn bloeddruk is ook meestal erg laag, laatste keer onderdruk 55. Maar als ik dan lees hoeveel anderen worstelen met een hoge bloeddruk en de consequenties die het heeft, prijs ik me ondanks duizeligheid en benauwdheid erg gelukkig.

En herkenbaar wat de bobbels betreft, ik, of althans de baby, freak(t) regelmatig mensen ermee. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:48:27 #22
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_153583219
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:34 schreef Minarosa het volgende:
Malteser gelukkig was het goed, soms voelt het inderdaad heel anders als de baby anders gaat liggen.

Zomerzon: mijn bloeddruk is ook elke keer laag, daar heb ik af en toe behoorlijk last van gehad, vooral bij warmte (in de trein was het vaak irritant). Ik begreep van de vk dat zout bij zwangerschap geen/weinig invloed heeft op je bloeddruk, maar correct me if I'm wrong.
Ow dan heb ik dat misschien verkeerd bedacht omdat zoute drop ook bloeddruk verhogend zou werken. Of ligt dat dan niet aan het zoutgehalte? Het hielp voor mij wel, maar kan ook gewoon honger geweest zijn. :)
Oost west, mij best.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:49:33 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153583244
Oh, en dat gevoel alsof je de tweede Marcellusvloed moet plassen, en het maar een laf bosbeekje blijkt te zijn. }:|
pi_153583381
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:00 schreef Svane het volgende:

[..]

10 juli! En mijn geduld is wat onderontwikkeld helaas. :') wanneer mag jij?
Heb afgelopen vrijdag op 8 weken een pretecho laten doen omdat ik gebloed had rond de 6 weken, en nu 2 juli de intake.
pi_153583389
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:49 schreef Mariposas het volgende:
Oh, en dat gevoel alsof je de tweede Marcellusvloed moet plassen, en het maar een laf bosbeekje blijkt te zijn. }:|
En dan moet je binnen tien minuten weer.

Hier over de helft. Nog maximaal 19 weken te gaan. Het grote aftellen is begonnen
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:56:06 #26
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_153583395
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:48 schreef Mariposas het volgende:
Zomerzon een lage bloeddruk is voor jezelf vervelend, maar voor de baby kan het geen kwaad. Mijn bloeddruk is ook meestal erg laag, laatste keer onderdruk 55. Maar als ik dan lees hoeveel anderen worstelen met een hoge bloeddruk en de consequenties die het heeft, prijs ik me ondanks duizeligheid en benauwdheid erg gelukkig.

En herkenbaar wat de bobbels betreft, ik, of althans de baby, freak(t) regelmatig mensen ermee. :')
Ok. Ik maakte me zal zorgen omdat ze zo druk is. Maar dat is dan misschien meer door het ruimtegebrek. En de bobbels zijn inderdaad goed te voelen. Of zelfs als je in bed ligt en ze weer eens hard schopt dat (8> het ook kan voelen shaken. O+
Oost west, mij best.
pi_153584709
Baby voor luna! *O*

Gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
pi_153584710
:O :z :Z

Moe...

En ik moet nog werken tot half 9... }:|
pi_153584871
*O* voor de wisseldagen vandaag *O*

32+ 0 hier vandaag

Twee dagen amper tot niet geslapen ivm met heel de nacht hard kickende baby. Serieus hard! dat ik er echt niet van in slaap kon komen. Na een dikke laag make up om me een beetje mens te voelen.. spelletjes avond met twee kennissen (potje catannen O+ ), bijkletsen ben ik dan weer in bed gaan liggen om te pogen en op wat keren na om te plassen (niet eens meer dan 10 O.o) werd ik weer om half twee vanmiddag wakker om te ontbijten O+

man oh man! Wat heerlijk!!!! O+

nu net beetje bijgelezen en ik moest gewoon huilen om de post van Luna "geboren", want ik kreeg een flash forward naar wanneer het bij ons zover zou zijn.. huilen om de goede speklappen seo, de bloeddruk van lijn die goed en toen weer minder was.. malteser met de zorgen en opluchting.. en om de naam baltazar :')

Lekker hormonaal instabiel vandaag geloof ik :') weer eens eerste, want hiervoor hoefde ik eigenlijk nooit absurd nergens om te huilen :D

nr 13 in de ranglijst! Wat gaat dat snel! Eigenlijk ben ik er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee geweest de afgelopen dagen, maar dat was denk ik door het heftige gedraai en gekick en slaap tekort. Maar ondertussen vind ik mijn buik wel weer gezellig O+

sorry voor de lange inhaal post :@
Schudden voor gebruik
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:53:09 #30
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153584894
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:55 schreef Daui het volgende:

En dan moet je binnen tien minuten weer.

Ik moet al meteen weer als ik m'n broek dichtgeknoopt heb :(
pi_153585193
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik moet al meteen weer als ik m'n broek dichtgeknoopt heb :(
's Avonds voordat ik aan mijn avondritueel begin (gezicht wassen, crčme, tanden poetsen) en erna weer :')
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:13:25 #32
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153585364
Collega van mij is vandaag bevallen met 42+2. Meh, dat wil ik niet ook hoor, dan is het al augustus. :o
pi_153585444
Termijnecho gehad, ik ga toch geen plekje delen met Xanteh want ik was toch verder dan ze eerst dachten.. het is uiteindelijk 1 januari 2016 geworden :D :').

[ Bericht 3% gewijzigd door hetzusjevan op 16-06-2015 17:10:43 ]
pi_153585576
Goede echo gehad dus, hetzusjevan?! Wat fijn! De eerste 2016baby!!
pi_153585626
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:13 schreef Mariposas het volgende:
Collega van mij is vandaag bevallen met 42+2. Meh, dat wil ik niet ook hoor, dan is het al augustus. :o
:X Ik beeld me even in dat ik nog twee weken moet wachten. Pfoeh.

Was er een speciale reden voor? Als in: bevalling duurde drie dagen?

Fijn van je echo, zusje!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:35:49 #36
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153585951
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:24 schreef Minarosa het volgende:

[..]

:X Ik beeld me even in dat ik nog twee weken moet wachten. Pfoeh.

Was er een speciale reden voor? Als in: bevalling duurde drie dagen?

Ze wilde niet eerder ingeleid worden dan de max. dat ze "mocht" doorlopen. Met 42+1 begonnen met inleiden en de volgende ochtend bevallen. Nja, inleiden is ook niet alles, dus ik snap 't op zich wel.
pi_153586634
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:16 schreef hetzusjevan het volgende:
Termijnecho gehad, ik ga toch geen plekje delen met Xanteh want ik was nog niet zo ver als ze dachten.. het is uiteindelijk 1 januari 2016 geworden :D :').
Fijn dat de echo goed is!!
Maar Xanteh staat op 6 januari, dan ben je toch juist 5 dagen verder dan gedacht?
pi_153586785
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:03 schreef Malteser het volgende:

[..]

Fijn dat de echo goed is!!
Maar Xanteh staat op 6 januari, dan ben je toch juist 5 dagen verder dan gedacht?
Oh ja haha je hebt gelijk, ik zeg het idd verkeerd. Zal het even aanpassen ;).

Edit: wat wel gek is, want de vk zei juist wel tegen me dat ik nog niet zo ver was en dat ik de combinatietest moest verzetten (die zou ik eigenlijk vandaag hebben) omdat het anders wellicht nog te klein was en de nekplooimeeting dan niet uitgevoerd kon worden ofzo. :?

Volgende keer toch maar 's vragen of 1 januari nou wel klopt dan :P.
pi_153587119
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:09 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Edit: wat wel gek is, want de vk zei juist wel tegen me dat ik nog niet zo ver was en dat ik de combinatietest moest verzetten (die zou ik eigenlijk vandaag hebben) omdat het anders wellicht nog te klein was en de nekplooimeeting dan niet uitgevoerd kon worden ofzo. :?

Hoeveel weken en dagen ben je vandaag volgens de termijnecho?
pi_153587704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:52 schreef Stippelrientje het volgende:
nu net beetje bijgelezen en ik moest gewoon huilen om de post van Luna "geboren", want ik kreeg een flash forward naar wanneer het bij ons zover zou zijn.. huilen om de goede speklappen seo, de bloeddruk van lijn die goed en toen weer minder was.. malteser met de zorgen en opluchting.. en om de naam baltazar :')
O+
pi_153588090
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:57 schreef lunapuella het volgende:

[..]

O+
:* O+
Hoe gaat het nu? ^^,
Roze wolk, manenschijn, rozegeur en regenbogen? ^^,
Zeg ja! Wij moeten nog ;)
Schudden voor gebruik
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:00:05 #42
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153589503
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:09 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ik zou even bellen om het ba te vragen. Je zou dan nu 11 weken en 3 dagen zijn. De combinatietest (echo) wordt gedaan tussen 11 en 14 weken, dus het zou nu juist prima kunnen. :? Bedoelde de vk misschien 1 februari, vraag ik me af... Hoe ver was je volgens eigen berekening?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:06:08 #43
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153589697
Bedankt voor het lieve welkom, dames! Ik durf nog niet in het lijstje, eerst even een goede echo afwachten. Vandaag had ik er echt even heel weinig vertrouwen in dat het goed zou gaan... het is echt zo eng dit. De klachten zijn ook niet continu aanwezig en daar word je dan inderdaad ook weer onzeker van. Pfff... ;( volgens berekening van Freya ben ik vandaag 5 weken en 3 dagen. En heb me inmiddels aangemeld voor MvM. Maar het blijft toch zo onwerkelijk...

In de tussentijd zal ik dus voornamelijk jullie aanmoedigen :)
pi_153589700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:58 schreef J0ycie88 het volgende:
Vandaag wisseldag!! 25 weken *O*

Merk al goed dat ik meer medicatie neem. Lekker duf. Dit wordt een dagje op bed en op de bank doorbrengen. Heb ik vorige ophoging (naar 750mg) niet gehad maar die keer ervoor wel (naar 500mg). Hopelijk doet het ook goed zijn werk en kunnen we weer ff vooruit met deze ophoging. Hoe rot ik het ook vind dat ik duffig ben en dat echt niet fijn is, heb ik het er echg voor over. Dit is naar tijdelijk :)

Schoonmoeder komt zo voor de wekelijkse poetsbeurt. Maar het is zon bende en opruimen ben ik echt niet toe in staat nu. Dus denk dat ik maar vraag of ze de afwas wilt doen en een doekje over de wc. Dan ben ik al gelukkig. Maar eerlijk, liever helemaal niets want ik voel me vreselijk lullig dat ik nu echt niet kan helpen.
Ik heb ook zo geslaaaaapen met die medicatie...
S. 2014
J. 2016
pi_153589754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:06 schreef Frummeltje86 het volgende:
Bedankt voor het lieve welkom, dames! Ik durf nog niet in het lijstje, eerst even een goede echo afwachten. Vandaag had ik er echt even heel weinig vertrouwen in dat het goed zou gaan... het is echt zo eng dit. De klachten zijn ook niet continu aanwezig en daar word je dan inderdaad ook weer onzeker van. Pfff... ;( volgens berekening van Freya ben ik vandaag 5 weken en 3 dagen. En heb me inmiddels aangemeld voor MvM. Maar het blijft toch zo onwerkelijk...

In de tussentijd zal ik dus voornamelijk jullie aanmoedigen :)
Heel begrijpelijk. Wanneer heb je de eerste echo?
pi_153589827
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ze wilde niet eerder ingeleid worden dan de max. dat ze "mocht" doorlopen. Met 42+1 begonnen met inleiden en de volgende ochtend bevallen. Nja, inleiden is ook niet alles, dus ik snap 't op zich wel.
Mja dat wil ik eigenlijk ook, afwachten en geen ingrepen (strippen, inleiden of iets anders) zolang de baby het goed doet in mijn buik, uiteraard. Maar dat zeg ik nu :7
pi_153590144
Welkom Frummel, en veel succes met het wachten :*

En MIJN GOD, wat een ongelooflijke puinhoop krijg je van een kinderwagen en een kamer vol meubeltjes die Ikea-pro in elkaar gezet moeten worden :')
pi_153590248
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Welkom Frummel, en veel succes met het wachten :*

En MIJN GOD, wat een ongelooflijke puinhoop krijg je van een kinderwagen en een kamer vol meubeltjes die Ikea-pro in elkaar gezet moeten worden :')
Mijn ervaring met zwanger zijn tot nu toe is dat je er vooral veel karton aan overhoudt.
pi_153590590
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:27 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hoeveel weken en dagen ben je vandaag volgens de termijnecho?
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:00 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik zou even bellen om het ba te vragen. Je zou dan nu 11 weken en 3 dagen zijn. De combinatietest (echo) wordt gedaan tussen 11 en 14 weken, dus het zou nu juist prima kunnen. :? Bedoelde de vk misschien 1 februari, vraag ik me af... Hoe ver was je volgens eigen berekening?
ba? :@ 11wk 4dgn volgens termijn echo, en de combinatietest moest van mijn vk tussen 11wk 5dgn en 12wk 6dgn. Deze vk is gewoon een verstrooid mens, laten we het daarop houden ;). Ik heb het zelf niet uitgerekend overigens. Ik zal vrijdag eens vragen of ze het nog eens willen checken in het zkh, als ze toch een echo aan het doen zijn.. :s).

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:20 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Mijn ervaring met zwanger zijn tot nu toe is dat je er vooral veel karton aan overhoudt.
hahah :D
pi_153590711
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:20 schreef Krisvc het volgende:

[..]

:D Nou, inderdaad!
Dat weten ze bij Joolz waarschijnlijk, want daar kun je een stoel en een vogelhuisje van maken :+
pi_153590996
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:30 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

[..]

ba? :@ 11wk 4dgn volgens termijn echo, en de combinatietest moest van mijn vk tussen 11wk 5dgn en 12wk 6dgn. Deze vk is gewoon een verstrooid mens, laten we het daarop houden ;). Ik heb het zelf niet uitgerekend overigens. Ik zal vrijdag eens vragen of ze het nog eens willen checken in het zkh, als ze toch een echo aan het doen zijn.. :s).

In dat geval klopt 1 januari wel. Je bent dan as vrijdag 12 weken en als je doortelt is vrijdag 1 januari 2016 dan precies 40 weken.
pi_153591437
Ohh dat wilde ik trouwens nog vragen hier: hebben jullie vanaf het begin af aan heel sterk het idee gehad "het wordt een jongetje/meisje"? En - voor degenen die het al weten - bleek je gevoel te kloppen? :s)
pi_153591507
Ja, ik was overtuigd van een jongetje en ik krijg een meisje. :)
pi_153591563
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:16 schreef hetzusjevan het volgende:
Termijnecho gehad, ik ga toch geen plekje delen met Xanteh want ik was toch verder dan ze eerst dachten.. het is uiteindelijk 1 januari 2016 geworden :D :').
Wat een leuke datum :D Ik heb a.s. donderdag de termijn echo, wellicht wordt mijn datum ook nog aangepast!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:03:46 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153591626
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:30 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

[..]

[..]

hahah :D
Na ;)

Oh, ik snap nu dat je verloskundige een iets beperktere termijn aanhoudt voor het maken van een termijnecho. Dan begrijp ik het, en dan zal 1 januari wel goed kunnen kloppen. :Y
pi_153591689
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:13 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu? ^^,
Roze wolk, manenschijn, rozegeur en regenbogen? ^^,
Zeg ja! Wij moeten nog ;)
Beurs en spierpijn op de raarste plekken en Echt Heel Erg Moe. Maar ook een prachtig mannetje op mijn arm. Dus eh, achter de wolken schijnt de zon. ;)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:07:44 #57
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153591777
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Ohh dat wilde ik trouwens nog vragen hier: hebben jullie vanaf het begin af aan heel sterk het idee gehad "het wordt een jongetje/meisje"? En - voor degenen die het al weten - bleek je gevoel te kloppen? :s)
Eerst echt geen idee. Maar Rond 13 - 14 weken had ik een sterk voorgevoel dat het een jongen zou zijn, daar had ik over gedroomd. Lucide wil ik het niet noemen maar na die droom wist ik het gewoon zeker. (En t klopte dus ook)
Daarvoor heb ik altijd een beeld gehad dat ik twee meisjes zou krijgen (niet tegelijk though). Nu weet ik zeker dat ik hierna weer een jongen ga krijgen.
pi_153591787
Voor de ervaren mamma's, hoe zit dat na de bevalling. Ik snap dat je een uitputtingsslag op het lijf hebt gepleegd en dat je niet direct je oude lijf terug hebt, maar is dat waggelen wel meteen over omdat er geen schedeltje meer in je schaambot hangt? En dat continu moeten plassen maar niet echt hoeven plassen, is dat ook meteen over? (Losstaand van het veel moeten plassen omdat je weer vocht kwijtraakt)
pi_153591797
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:05 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Beurs en spierpijn op de raarste plekken en Echt Heel Erg Moe. Maar ook een prachtig mannetje op mijn arm. Dus eh, achter de wolken schijnt de zon. ;)
Het heet niet voor niks MOEder :+
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_153591854
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:08 schreef Krisvc het volgende:
Voor de ervaren mamma's, hoe zit dat na de bevalling. Ik snap dat je een uitputtingsslag op het lijf hebt gepleegd en dat je niet direct je oude lijf terug hebt, maar is dat waggelen wel meteen over omdat er geen schedeltje meer in je schaambot hangt? En dat continu moeten plassen maar niet echt hoeven plassen, is dat ook meteen over? (Losstaand van het veel moeten plassen omdat je weer vocht kwijtraakt)
Na de bevalling heb je het gevoel dat je een enorme trap onder je reet hebt gehad. :+ Ik waggelde niet meer en dat plassen was ook meteen over ja :)
pi_153591921
Lunapuella nog gefeliciteerd met jullie kleintje *O*
Rustig bijkomen en dan vooral lekker genieten van dat kleine ventje.

quote:
Ik droomde steeds dat het een meisje zou zijn. Wist het echt zeker.
:N Toch echt een jongetje *O*
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:26:50 #62
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153592398
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

:D Nou, inderdaad!
Dat weten ze bij Joolz waarschijnlijk, want daar kun je een stoel en een vogelhuisje van maken :+
Wie doet dat nou, dan moet je ook nog eens met beleid die doos openmaken. :')
Welke kleur Joolz heb je?
pi_153592539
quote:
Nee, ik heb werkelijk geen idee of voorgevoel. En het blijft voor ons een verrassing dus ben benieuwd... Word wel steeds nieuwsgieriger :).
pi_153592572
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:26 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Een vogelhuisje van de doos? En met beleid openmaken?
Mission failed. Ik wist niks van vogelhuisjes, hahaha.
pi_153592676
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:26 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Haha, niemand denk ik :D

We hebben de gris!
pi_153593025
Haha grappig om te lezen, dus afgezien van Mariposas had iedereen het mis :P. Respect hoor Malteser, om het een verrassing te houden voor jezelf! Dat jullie je nieuwsgierigheid kunnen bedwingen :P. Wij willen het dus wel weten straks.. ben heel benieuwd, we denken allemaal een jongetje behalve mijn moeder, die roept al jaren dat ik alleen maar meisjes ga krijgen en daar houdt ze stug aan vast :').

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:01 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Wat een leuke datum :D Ik heb a.s. donderdag de termijn echo, wellicht wordt mijn datum ook nog aangepast!
Oh was het bij jou ook voorlopig ja? Ben benieuwd :)! Volgens mijn zwagers logica moeten we nu 2 shirtjes aanschaffen: BORN IN 2015 en BORN IN 2016 ;) want je weet het maar nooit haha, het kan allebei :D.
pi_153593286
quote:
Ja en ja. Bij beide.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_153593426
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Haha, niemand denk ik :D

We hebben de gris!
Mooie kleur!!
pi_153593437
quote:
Yup bij mij wel. Heb wel de eerste 3-4 nachten mega veel liggen zweten... Bah!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153593441
Bij alle 3 wist ik zeker dat het een meisje zou zijn, alle 3 gelijk gekregen.

Oh en na de bevalling: die trap onder je reet zegt het wel ja ;) en het vaak moeten plassen was direct over. Waggelen duurde even ivm bekkeninstabiliteit, maar was na een weekje ook wel over. Heerlijk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153593454
quote:
ja, ik heb vamaf de test (3,5 week) geroepen dat t een jongen is, en volgehouden, zelfs nadat de echoscopiste zei dat ze tķch naar een meisje neigde. En ik had gelijk *G*
pi_153593503
Ik had het bij beide mis. Ben niet goed in raden.
pi_153593568
Bij Luc had ik niet echt een voorgevoel, maar als ik "moest" raden dacht ik een jongen.
Deze keer was ik eigenlijk als enige overtuigd dat het weer een jongen zou worden en ik had gelijk!
pi_153593731
Ah kijk toch meer mensen die wel een goed voorgevoel hadden :).

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:56 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ja, ik heb vamaf de test (3,5 week) geroepen dat t een jongen is, en volgehouden, zelfs nadat de echoscopiste zei dat ze tķch naar een meisje neigde. En ik had gelijk *G*
Haha lekker eigenwijs maar toch gelijk, leuk :D. Het kan ook anders: tegen mijn tante hadden ze gezegd dat het een meisje werd.. hele kamertje paars geverfd en allemaal meisjeskleertjes gekocht, bleek het bij de bevalling toch echt een jochie :o. Da's ff niet tof.. maar gelukkig kan je de muur opnieuw verven en kleertjes ruilen :+.
pi_153593794
De vk zei tegen mij dat het plassen nog even door zou gaan om het vocht kwijt te raken, maar blij om te horen dat het bij veel van jullie wel direct over was.

Overigens waren wij er allebei van overtuigd dat het een meisje was. De geslachtsecho was dus best een verrassing, maar wel een leuke want het maakt mij niets uit, jongen of meisje.
pi_153594007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:04 schreef hetzusjevan het volgende:
Het kan ook anders: tegen mijn tante hadden ze gezegd dat het een meisje werd.. hele kamertje paars geverfd en allemaal meisjeskleertjes gekocht, bleek het bij de bevalling toch echt een jochie :o. Da's ff niet tof.. maar gelukkig kan je de muur opnieuw verven en kleertjes ruilen :+.
Zou dat nou vaak gebeuren?

Volgens mij zou ik geen spulletjes/kleding meer kunnen ruilen. Alles is de wasmachine al in geweest.
pi_153595793
Mijn man kwam thuis met een gebreid ledikantdekentje O+ had zijn oma gemaakt. Helaas had ik de verkeerde kleur doorgegeven, nl. Mint, maar vind t toch zo bijzonder *;
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:07:19 #78
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153595822
Hier een heel sterk meisjesgevoel... Het is weer een jochie :D

Psst, iemand nog op zoek naar een positiejeans 30/34? OUD / Vraag en aanbod deel 157
pi_153595925
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man kwam thuis met een gebreid ledikantdekentje O+ had zijn oma gemaakt. Helaas had ik de verkeerde kleur doorgegeven, nl. Mint, maar vind t toch zo bijzonder *;
Wat is er mis met mint dan? En lief van oma! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153596064
Dan geeft ze toch iets anders, sillie?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:17:25 #81
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153596190
als ze zo graag die kinderwagen wil geven dan kan ze m toch alsnog betalen :? geven jullie dat gekd zelf wel weer aan iets anders uit. of ben ik dan veel te pragmatisch?

hier had ik gelijk, ik wist heel zeker dat t een jongetje was en dat klopte O+
Kwak
pi_153596279
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Dan geeft ze toch iets anders, sillie?
Dat opperde ik ook al, maar eigenlijk zijn alle "grote" dingen reeds aangeschaft/besteld. Ik heb het idee dat ze ons had willen verrassen met de kinderwagen die we graag wilden, maar dat lukte nu dus niet. Ze kan een deel van de rest betalen als ze ons iets wil geven, maar dat vindt ze geloof ik niet echt leuk...

Ik denk dus dat ik binnenkort maar moet babyshoppen met schoonmama zodat ze een hoop overbodige spullen voor kleinkind kan kopen :')
pi_153596674
Grappig al die voorspellingen, zowel kloppend als niet :+ Ik heb er nog niet echt een gevoel over. Eerst volgende week maar kijken of het hartje klopt. Ik probeer vertrouwen te hebben en te genieten, maar ben ook bang straks teleurgesteld te zijn. Nog een week volhouden. niet dat dat wil zeggen dat ik uit de gevarenzone ben met 8,5 week dan

Sillie, wil ze dan inderdaad niet gewoon het geld geven voor de kinderwagen? Dan hebben jullie de kinderwagen toch gewoon van haar gehad :?
pi_153596746
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wat is er mis met mint dan? En lief van oma! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik wilde een mint slaapkamertje maar man heeft later toch voor blauw gekozen, toen was de wol al gekocht. Mijn eigen schuld :+
pi_153596813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:30 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Sillie, wil ze dan inderdaad niet gewoon het geld geven voor de kinderwagen? Dan hebben jullie de kinderwagen toch gewoon van haar gehad :?
dat dus, zo hebben wij t ook gedaan :Y
pi_153597116
quote:
Ja beide keren en beide keren had ik gelijk.
pi_153597276
quote:
Dat plassen was hier niet over. Heb er zelfs bekkenfysio voor gehad. (maar dat vele plassen was al iets van voor de zwangerschap ook)

Waggelen was ook niet meteen over, vanwege hechtingen :X maar dat was dus meer waggelen, omdat het wat gevoelig was. En niet zo fijn was om te gaan zitten.
pi_153598073
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:31 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, ik heb werkelijk geen idee of voorgevoel. En het blijft voor ons een verrassing dus ben benieuwd... Word wel steeds nieuwsgieriger :).
Dit precies :)
pi_153602791
Peuter plantte net een beetje grof een armpje/elleboog in m'n buik. Per ongeluk hoor! Zou dat kwaad kunnen? :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153602887
Bel voor de veiligheid je vk even of dat kwaad kan Kuukske. Er was hier een tijdje terug ook iemand (weet even niet meer wie) wiens peuter ongelukkig op de buik terecht kwam, diens vk zei achteraf dat ze het graag had gehoord. Geen last van verder?

Hier horrornacht gehad. Bewegen levert een harde buik op. Dus dan maar nog een stapje terug. :O En als kers op de taart morgen een afspraak bij de tandarts omdat m'n tand pijn doet.

Iedereen nog bedankt voor de reacties over het waggelen en plassen trouwens. Het geeft hoop. :P
pi_153602946
quote:
5s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:27 schreef Kuukske het volgende:
Peuter plantte net een beetje grof een armpje/elleboog in m'n buik. Per ongeluk hoor! Zou dat kwaad kunnen? :@
Ik zou even bellen met de vk. Gewoon voor de zekerheid en dan geeft ze wel aan of je wel of niet langs moet komen.
pi_153603001
Ik ga zo eens even bellen idd. Ik voel niks pijnlijks verder tho.
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:55:26 #93
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153603057
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:46 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Dat plassen was hier niet over. Heb er zelfs bekkenfysio voor gehad. (maar dat vele plassen was al iets van voor de zwangerschap ook)

Waggelen was ook niet meteen over, vanwege hechtingen :X maar dat was dus meer waggelen, omdat het wat gevoelig was. En niet zo fijn was om te gaan zitten.
Dit, ik heb de eerste dagen steeds op een kussentje gezeten, ziekenhuisstoelen op de kinderafdeling zijn gewoon niet comfortabel. Sadisten zijn het daar, een moeder-kind-kamer met een martelstoel :( >:)
pi_153603087
Ik heb hier ook regelmatig onverwacht een peuter voet of elleboog in mijn buik. Tot nu toe gelukkig nog niet verontrustend of dat ik pijn heb daarna. Meestal reageert de baby dan met een enorme trap terug :D Begint dat gedonder nu al.
Bellen kan altijd, beter een keer teveel voor niks toch?
pi_153603098
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:55 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dit, ik heb de eerste dagen steeds op een kussentje gezeten, ziekenhuisstoelen op de kinderafdeling zijn gewoon niet comfortabel. Sadisten zijn het daar, een moeder-kind-kamer met een martelstoel :( >:)
Ik vond een harde stoel juist prettig zitten met mijn hechtingen. Ging ik op de leuning zitten. Ben ik dan raar? ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:01:59 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153603134
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:58 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik vond een harde stoel juist prettig zitten met mijn hechtingen. Ging ik op de leuning zitten. Ben ik dan raar? ;)
Misschien ligt t aan de precieze 'locatie' van de hechtingen :?

Geen idee, ik hoop er deze keer iig niet méér te krijgen, dit duurde een weekje, en toen ging t een stuk beter.

Of t plassen over was weet ik trouwens niet, had 4 dagen een catheter, dan hoef je ook niet uit je bed, maar toch zou ik t niet aanraden ;)
pi_153603138
quote:

[..]

Dat sowieso :+

Harde stoelen vond ik ook fijner dan zo'n wegzakstoel... Dan spande de hele boel strak :')

En meld maar weer... Met Henk nog binnen. Luie drol!
pi_153603221
quote:

[..]

Had ik net zo hoor :) Zat in het zkh liever te voeden op de harde bezoekersstoelen dan in de enorme wegzak-hang-voedingsstoel. Moest ik elke vpk weer uitleggen :{w
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_153603346
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:57 schreef Estrys het volgende:
Ik heb hier ook regelmatig onverwacht een peuter voet of elleboog in mijn buik. Tot nu toe gelukkig nog niet verontrustend of dat ik pijn heb daarna. Meestal reageert de baby dan met een enorme trap terug :D Begint dat gedonder nu al.
Bellen kan altijd, beter een keer teveel voor niks toch?
Ik ben vast niet de enige idd. Mag strakjes voor m'n gemoedsrust even hartje komen luisteren. :@ Maar ze zei al dat het niet zo erg hoefde te zijn.
pi_153603404
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:02 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

En meld maar weer... Met Henk nog binnen. Luie drol!
Same here!
pi_153603408
quote:

[..]

Ik moest zelfs op de houten kruk gaan zitten die op de kamer stond. Was goed voor de zwelling. Pijn dat het deed om neer te zakken, maar daarna was het wel fijner.
pi_153603606
Nou dit keer met sticker bij de vlos vandaan gekomen en een afspraak om zaterdag evt te strippen (indien mogelijk). Ben benieuwd of Henk zich eerder laat zien of dat ie gewoon echt naar buiten begeleidt moet gaan worden :+
pi_153603693
quote:
5s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:27 schreef Kuukske het volgende:
Kuuk, ik had dat met een week of 20. (Bedoel je mij Kris, ik had een peuter die in mn buik viel toen ik op mn rug lag? Maar ik had wel gebeld)

Rationeel wist ik dat het geen kwaad kon, geen buikpijn of wat dan ook, maar ik kreeg het niet uit m'n hoofd en bleef er toch ongerust over, dus heb toen gewoon gebeld (was in het weekend en 's avonds ook, dus de beldrempel was voor mij wat hoger dan tijdens kantooruren).
pi_153603702
38 weken *O*

En een vibi-baby, dus bij spontaan breken van de vliezen mag ik toch gewoon zelf naar het ziekenhuis gaan.
pi_153603742
Als ik zie hoe de verloskundige voelt heb ik het idee dat ze best wel wat kunnen hebben. Ik stoot mijn buik ook wel eens, omdat ik mijn draaicirkel makkelijk onderschat :')
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:50:59 #106
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153603805
Ik stoot m'n buik ook regelmatig. Vorige keer bij de vk was de stagiaire aan het voelen, en toen de verloskundige binnenkwam en m'n buik zag deed ze: " :o heb je uitslag op je buik?" Maar m'n huid is nu nogal gevoelig door het oprekken en wordt daardoor snel rood. :')
En hebben jullie ook dat je shirt steeds vies wordt? Echt, wtf, hoe deed ik dat voor die buik, het is niet alsof m'n schoot steeds vies was. Maar ik knoei nu zo vaak op m'n buik. 8)7
pi_153603833
Feli Laura! En dat te bedenken dat een paar weken geleden met die galstenenshizzle nog de vraag was of je de 38 weken zou halen! *O*
pi_153603874
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:52 schreef Limone het volgende:
Feli Laura! En dat te bedenken dat een paar weken geleden met die galstenenshizzle nog de vraag was of je de 38 weken zou halen! *O*
Nou, inderdaad! Toen was hij nog ieniminie en hing er een heel doomscenario over ingrijpen en nog geen 30 weken boven mijn hoofd. We zouden in elk geval voor de 32 gaan. En kijk nu eens!
pi_153604047
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:50 schreef Mariposas het volgende:
En hebben jullie ook dat je shirt steeds vies wordt? Echt, wtf, hoe deed ik dat voor die buik, het is niet alsof m'n schoot steeds vies was. Maar ik knoei nu zo vaak op m'n buik.
Ja echt hč! :D Net of je niet meer normaal kan eten of zo. En die deurklinken ook steeds in je buik }:| .

Limone, ik moest vanmorgen nog aan je denken, hoe gaat het met jou? Doe nog eens een nieuwe buikfoto?

McLaura 38 weken, yay! Wat fijn zeg, na die toestanden eerder! Ik ben echt benieuwd of deze ook zn eigen datum gaat kiezen of wacht op de al geplande datum. Heb je zelf een 'voorkeur'?
pi_153604178
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:02 schreef Mineola het volgende:

[..]

McLaura 38 weken, yay! Wat fijn zeg, na die toestanden eerder! Ik ben echt benieuwd of deze ook zn eigen datum gaat kiezen of wacht op de al geplande datum. Heb je zelf een 'voorkeur'?
De geplande datum zou het makkelijkst zijn qua opvang voor Thijs. Spontaan mag natuurlijk ook. We zien wel.
pi_153604693
Joepie 38 weken al Laura *O*

Hoe is het Lijn? Komt die Henk van jou ook nog een keer buiten spelen? ;)

Hier ook weer een sticker van de VK. Bloeddruk 110/70. Dat is echt iedere keer hetzelfde. Vorige zwangerschap 41 weken lang 110/70 en 1 keer 112 ofzo, vroeg die assistente of het wel goed ging want mijn bloeddruk was hoger :+

Vraag gehad of ik nog cursussen of zo ga volgen. Ik zei misschien yoga maar waarschijnlijk niet. Toen zei ze dat het misschien wel fijn was om even bewust met de zwangerschap bezig te zijn. Daar heeft ze wel een goed punt denk ik. Het gaat zo snel voorbij zonder dat ik er echt mee bezig ben door dagelijkse dingen. Zo jammer eigenlijk want het is toch ook waarschijnlijk de laatste keer en zo bijzonder dat we het mee mogen maken.
pi_153605113
Sillie > Vervelend dat je schoonmoeder zich gepasseerd voelt, maar jouw alternatief om toch met haar te gaan shoppen lijkt mij wel een goede. Hebben jullie het daar al met haar over gehad? Hier wilden mijn ouders een kinderwagen geven, maar die hadden we al gekocht. Dat werd toen een droger. Mijn oma wilde vervolgens ķķk graag een kinderwagen geven, omdat ze mijn nichtje er ook een heeft gegeven (tegelijk zwanger en zulks). Aangezien wij die al hadden, kregen we een wiegje + een heleboel andere nuttige spulletjes. We mochten tot hetzelfde bedrag uitgeven als de kinderwagen. Ik heb daar dus allemaal lakentjes, dekentjes, hydrofielen, kruiken, etc. van gekocht. Dat loopt ongemerkt best op zeg maar ;)

Over het geslacht weten: mijn onderbewustzijn had het goed gegokt bleek achteraf. In de winkels werd ik steeds aangetrokken tot bepaalde kleertjes. (Nu hopen dat ze het op de echo goed hebben gezien haha :P)

quote:
En hebben jullie ook dat je shirt steeds vies wordt? Echt, wtf, hoe deed ik dat voor die buik, het is niet alsof m'n schoot steeds vies was. Maar ik knoei nu zo vaak op m'n buik. 8)7
Afgelopen zondag heb ik 3x een ander shirt aangedaan. Het viel mijn man zelfs op :') Twee keer iets op mijn shirt laten vallen dat flink stonk.. De derde had ik schoon gehouden *O* Ach kan ik vast wennen met alle spuugongelukjes enzo straks haha!
pi_153605889
Ik heb geen sterk voorgevoel over een jongetje of een meisje, het is de enige dag anders dan de andere dag. Dus we zijn heel benieuwd! In mijn omgeving gaan de meeste stemmen naar een jongetje ;)

Jurkjesprobleem is denk ik opgelost! Ik had nog een jurkje waar meer rek in zit dan ik dacht! Nog even een leuk strikje/riempje erbij scoren en kijken welk vestje erbij past en dan vind ik het wel prima!

Tevens 36 weken buik die hierin heel bescheiden lijkt :D
SPOILER
pi_153606184
Ik denk het niet Mineola, het was een kindje dat in het zwembad sprong. Volgens mij Vlindur, maar ik weet 't niet meer. :P

Mooooooi, IMA! *; Leuk jurkje ook. :D En lijkt inderdaad heel erg bescheiden zo.

Vandaag lijkt me een mooie dag voor met wat lekker koels te drinken en een boek in de tuin. :9
pi_153606500
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik moest zelfs op de houten kruk gaan zitten die op de kamer stond. Was goed voor de zwelling. Pijn dat het deed om neer te zakken, maar daarna was het wel fijner.
Dat was hier ook t advies geloof ik
pi_153606650
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:42 schreef Krisvc het volgende:
Ik denk het niet Mineola, het was een kindje dat in het zwembad sprong. Volgens mij Vlindur, maar ik weet 't niet meer. :P

Klopt, haar oudste was in het zwembad op haar gesprongen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 11:58:46 #117
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_153606668
quote:
Ik stoot m'n buik ook regelmatig. Vorige keer bij de vk was de stagiaire aan het voelen, en toen de verloskundige binnenkwam en m'n buik zag deed ze: " :o heb je uitslag op je buik?" Maar m'n huid is nu nogal gevoelig door het oprekken en wordt daardoor snel rood. :')
Ja dat heb ik ook heel erg. Dan heb ik ineens jeuk bovenop mijn buik en doe ik mijn shirt omhoog, zitten er allemaal kruimels op mijn buik van het stokbroodje dat ik net gegeten heb. Is dan tussen mijn borsten in mijn t-shirt gevallen. Haha.
Of inderdaad druppels met saus of olie op je shirt. :Y)
Bij mij komt het voornamelijk omdat ik niet meer voorover boven mijn bord kan hangen. Nu moet ik mijn bord onder mijn kin hangen om niet te morsen. :{w
Oost west, mij best.
pi_153606922
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:58 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook heel erg. Dan heb ik ineens jeuk bovenop mijn buik en doe ik mijn shirt omhoog, zitten er allemaal kruimels op mijn buik van het stokbroodje dat ik net gegeten heb. Is dan tussen mijn borsten in mijn t-shirt gevallen. Haha.
Of inderdaad druppels met saus of olie op je shirt. :Y)
Bij mij komt het voornamelijk omdat ik niet meer voorover boven mijn bord kan hangen. Nu moet ik mijn bord onder mijn kin hangen om niet te morsen. :{w
Herkenbaarheid :') Eten doen we nu dus eigenlijk alleen nog maar aan de grote eettafel want ik krijg het op de bank gewoon niet meer voor elkaar... tot grote ontevredenheid van Minke want die vind het geweldig als we eens op de bank voor de tv eten maar jammerdebammer...
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:19:04 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153607267
Ik zat gisteren chips te eten met m'n kind, toen er zo hop een tussen m'n borsten onder m'n shirt op m'n buik viel :+ Max gieren, die wilde t ook proberen :') Sorry kind, momma-skills :P never gonna happen (hoop ik :+ )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153607346
Snelle check bij vk gehad. Alles prima in orde :). Wel goed dat ik gebeld had.
pi_153607370
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:19 schreef pinquit het volgende:
Ik zat gisteren chips te eten met m'n kind, toen er zo hop een tussen m'n borsten onder m'n shirt op m'n buik viel :+ Max gieren, die wilde t ook proberen :') Sorry kind, momma-skills :P never gonna happen (hoop ik :+ )
Oh die tijd komt straks ook weer, lol. Leuk. Kijk er toch wel naar uit merk ik.
pi_153607508
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb geen sterk voorgevoel over een jongetje of een meisje, het is de enige dag anders dan de andere dag. Dus we zijn heel benieuwd! In mijn omgeving gaan de meeste stemmen naar een jongetje ;)

Jurkjesprobleem is denk ik opgelost! Ik had nog een jurkje waar meer rek in zit dan ik dacht! Nog even een leuk strikje/riempje erbij scoren en kijken welk vestje erbij past en dan vind ik het wel prima!

Tevens 36 weken buik die hierin heel bescheiden lijkt :D
SPOILER
Waaaaaauw jouw buik! O+ Ik heb meteen ook weer zin in een grote zwangere buik. Ben benieuwd of 'ie deze keer veel sneller komt dan vorige keer!

Mijn kind springt echter ook bij voorkeur boven op me daarbij in gezang uitbarstend GAT IN DE WEG of DAMESPAARDDAMESPAARD, dus dat wordt ook nog wel wat over een tijdje. Gelukkig heeft een foetus een waterbag die als airbag fungeert ;)
pi_153609645
McLaura *O* Lekker dat je op eigen initiatief mag! Toch spannend geweest, fijn dat 't goed zit.

IMA wat een bescheiden buikje zo O+ Schattig O+

Mijn buik is plots ontploft, dus ik ga me maar eens voorzichtig wagen aan het grote buikentopic :o Schrok me kapot van de week! Ineens BAM, buik! Net bij de verloskundige geweest, die me liet weten dat ik een lange, smalle baarmoeder heb nog, waardoor m'n buik zo vlot omhoog heeft kunnen komen. En een sticker voor de rest, alle waardes prima in orde (en natuurlijk nog wél even de vraag of ik toch niet misschien toch naar de diëtist wil. Beetje doof zijn ze wel, daar.)

Ook bij de HA geweest en wiebelbaby bekeken. Ik ben zo verliefd O+
SPOILER
pi_153611751
Ik heb pijn bij m'n stuitje :X Ik weet echt niet hoe ik moet zitten momenteel.
pi_153611977
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:50 schreef Bloesem. het volgende:
McLaura *O* Lekker dat je op eigen initiatief mag! Toch spannend geweest, fijn dat 't goed zit.

Mijn buik is plots ontploft, dus ik ga me maar eens voorzichtig wagen aan het grote buikentopic :o Schrok me kapot van de week! Ineens BAM, buik! Net bij de verloskundige geweest, die me liet weten dat ik een lange, smalle baarmoeder heb nog, waardoor m'n buik zo vlot omhoog heeft kunnen komen. En een sticker voor de rest, alle waardes prima in orde (en natuurlijk nog wél even de vraag of ik toch niet misschien toch naar de diëtist wil. Beetje doof zijn ze wel, daar.)

SPOILER
Echt opeens een heel kindje zo he O+
pi_153612036
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:50 schreef Bloesem. het volgende:

SPOILER
O+ leuk he! Waarom zou jij trouwens naar een dietist moeten dan? :@
pi_153613413
Fijn dat alles bij de VK goed was Kuuk!

En mooi plaatje Bloesem O+

En Sillie, heb je meer last van je bekken? Want pijn bij je stuitje valt geloof ik ook onder bekkenklachten.
pi_153613682
Ooohh, Bloesem! Vin die echo's zo geweldig!

Hier vandaag 23 weken! En begin steeds gekker te worden op m'n jungske. Je kunt nu aan de buitenkant heel goed zien dattie trapt en draait (en weet ik wattie nog meer allemaal doet daarbinnen, maar hij is er maar druk mee!) Dat maakt het zo echt...!

Over jongetje/meisje voorgevoel: in mijn hoofd zag ik mezelf altijd al met een jochie. En had de dag nadat ik positief testte al een jongenspakje gezien, waar ik mijn kindje al helemaal in zag. Toen heb ik mezelf wekenlang streng toegesproken dat het ook prima een meisje kon zijn. Net toen ik aan dat nieuwe beeld in mijn hoofd gewend was, bleek het "toch" een knul te zijn. En heb ik "zijn pakje" alsnog gekocht. O+
pi_153613924
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:06 schreef Kuukske het volgende:

[..]

O+ leuk he! Waarom zou jij trouwens naar een dietist moeten dan? :@
Mijn BMI is te hoog/ik heb overgewicht (98 kilo weeg ik nu) En zoals je weet kan overgewicht alleen komen van te vet eten en teveel suiker, andere redenen bestaan niet. Of althans, daar gaan mensen vaak vanuit ;) Ik heb medicijnen geslikt waardoor ik in korte tijd veel ben aangekomen. Al mijn waardes (bloeddruk, suiker, hartslag, hormonen, vitamines) zijn perfect, ik eet gezond en toch dringen ze steeds aan op een dietist. Best frustrerend, vooral omdat het gebaseerd is op een aanname (dik = ongezond eten) en er geen vragen worden gesteld naar de reden/mijn eetpatroon. Ik begrijp dat je iemand verantwoordelijk mag houden voor zijn gedrag, maar weten wat dat gedrag is lijkt me wel een voorwaarde. En tot nu toe ben ik alleen nog afgevallen tijdens mijn zwangerschap, maar daar kijken ze blijkbaar steeds toevallig overheen. Einde rant, nog steeds verliefd op O+ baby O+
pi_153614495
Oh dat is zeker frustrerend. Het verbaasde me, omdat ik net je foto in het buiktopic had gezien. Je ziet er haske mooi uit. :)
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:54:57 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153614897
Bloesem, niet zo handig idd, die aannames. Ik denk trouwens dat je weegschaal kapot is, want je ziet er prachtig uit op de foto in het buikentopic idd :Y. Of ben je gewoon heel lang ;)?

Ik heb me gisteren ook weer eens op de weegschaal gewaagd (aanleiding: mijn broek zat wel erg strak opeens na m'n vakantie), maar ik ben toch echt maar 7,5 kg aangekomen tot nu toe (30 weken). Het zal wel anders verdeeld zitten dan tijdens de vorige zwangerschap ofzo :(
pi_153615380
Zo, wij zijn dan eindelijk uit het ziekenhuis ontslagen! Heerlijk om weer thuis te zijn met onze dochter O+ .

Ik zag dat LunaPuella ook een zoon heeft gekregen inmiddels: nog van harte gefeliciteerd! *O* *O*
pi_153615622
Fijn QB!
pi_153615854
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn dat alles bij de VK goed was Kuuk!

En mooi plaatje Bloesem O+

En Sillie, heb je meer last van je bekken? Want pijn bij je stuitje valt geloof ik ook onder bekkenklachten.
Is dat zo? :o
Nee, verder nergens last van. Ik heb het alleen te druk op 't werk momenteel dus ik ben doodmoe en dus pijn in mijn stuitje..

Nahjah, nog 3 weken, dan heb ik 4 weken vakantie, kan ik weer opladen. En daarna is het een eindsprintje; 8 weken en dan verlof.
pi_153616035
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:05 schreef lunapuella het volgende:

[..]

O+

Lijkt me niet zo gek om spierpijn te hebben na een bevalling ^^, Je spant nog al wat aan, zeg maar :D
Schudden voor gebruik
pi_153616179
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat opperde ik ook al, maar eigenlijk zijn alle "grote" dingen reeds aangeschaft/besteld. Ik heb het idee dat ze ons had willen verrassen met de kinderwagen die we graag wilden, maar dat lukte nu dus niet. Ze kan een deel van de rest betalen als ze ons iets wil geven, maar dat vindt ze geloof ik niet echt leuk...

Ik denk dus dat ik binnenkort maar moet babyshoppen met schoonmama zodat ze een hoop overbodige spullen voor kleinkind kan kopen :')
Tip van flip:
Maak een lijstje met praktische babyspullen die je nodig hebt.
Zoals: lakentjes, dekentjes, hydrofielen, thermometers digitaal, kruikje en hoezen en zulks.....
Dan kan je samen met haar daar voor gaan shoppen. Erbij vermelden dat ze je daar super super blij mee maakt ;)

Mensen moeten zich eens niet zo belangrijk voelen en gewoon eens van te voren uiten of zeggen wat ze willen of verwachten. Dan kan je er als normale mensen ideeën over uitwisselen ;) Scheelt een hoop gezeik en gedoe. Aan jou ook de taak om die grens gewoon af te bakenen. ;)

"Lief dat je dat wilde doen, maar dat kunnen we ook niet ruiken als je dat niet aangeeft. Wat misschien een super leuk idee is...... blabla"

:*
Schudden voor gebruik
pi_153616200
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:32 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik wilde een mint slaapkamertje maar man heeft later toch voor blauw gekozen, toen was de wol al gekocht. Mijn eigen schuld :+
vervelend :+

mint kan voor zowel beide ;) en misschien is een mint dekentje wel prima, want mint boxkleed ;)
De oppervlakte zijn dan niet zo groot in mint en dat kan super te behappen zijn voor je man ;)
Schudden voor gebruik
pi_153616300
quote:
ik knoei standaard.. zwanger of niet.
Truitjes zijn altijd voorzien van knoeivlekken op mijn borsten ^^, (die was ik er dan wel weer uit hoor ;) )
Nu ik minder aan tafel kan aanschuiven valt er idd ook meer op mijn buikgedeelte :P

Mijn meneer komt wel eens met een slab aanzetten :')
Schudden voor gebruik
pi_153616478
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:20 schreef Bloesem. het volgende:
gezond en toch dringen ze steeds aan op een dietist. Best frustrerend, vooral omdat het gebaseerd is op een aanname (dik =
Heel herkenbaar.

Mijn vk begon over gezond(er) eten en ik keek haar aan van :') ze is nog groter van maat dan ik zelf :D
ik ben heel de zwangerschap maar 2 kilo aangekomen en daarvan was die dag ook veel vocht.
Schudden voor gebruik
pi_153616511
Bloesem wat een mooie echo! O+
En laat maar praten, je buikje ziet er prachtig uit. Gaat er toch vooral om dat jij je goed voelt.

QB, wat heerlijk dat jullie naar huis kunnen. Geniet ervan! *O*

Vandaag voor controle geweest bij de VK en waar ik vorige week nog zo blij was met mijn prachtige bloeddruk (was voor de zwangerschap te hoog) was hij deze week toch wat gestegen.
Ze hebben wat urine gecontroleerd en daar was ook een klein spoortje van eiwitten in zichtbaar. Nu vrijdag een keer extra terugkomen -O-
Hoop niet dat het in de laatste weekjes nu een 'verkeerde' kant op gaat.
pi_153616560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:58 schreef Sekhmet het volgende:
Bloesem wat een mooie echo! O+
En laat maar praten, je buikje ziet er prachtig uit. Gaat er toch vooral om dat jij je goed voelt.

QB, wat heerlijk dat jullie naar huis kunnen. Geniet ervan! *O*

Vandaag voor controle geweest bij de VK en waar ik vorige week nog zo blij was met mijn prachtige bloeddruk (was voor de zwangerschap te hoog) was hij deze week toch wat gestegen.
Ze hebben wat urine gecontroleerd en daar was ook een klein spoortje van eiwitten in zichtbaar. Nu vrijdag een keer extra terugkomen -O-
Hoop niet dat het in de laatste weekjes nu een 'verkeerde' kant op gaat.
he bah! Ik hoop dat ze volgende week niets vinden! :*
Schudden voor gebruik
pi_153617130
Ik las een verliefde Bloesem, QB die weer fijn thuis is, silliegirl met pijn aan haar stuitje, Kuukske met een goede check bij de vk en Sekhmet met een bloeddruk die wat gestegen is.
En verder ging het over knoeien (check!) en over de mooie poef van Bloesem.
En de rest heb ik niet onthouden...

Knoeien is hier aan de orde van de dag, shirts gaan 1 dag mee (maar bij warm weer draag ik ze sowieso maar 1 dag), broeken met geluk 2 dagen. Maar ook niet zwanger ben ik een echte plekkees :9.
Verder groei ik langzaamaan uit een paar zwangerschapsbroeken. Beetje jammer. De rand van de broek (dus bij de overgang naar de elastieke band) snijdt echt in mijn buik soms. Alsof de elastieke band dus te hoog begint zeg maar. Er is er nu 1 die ik echt nog maar een halve dag aan kan, daarna krijg ik er buikpijn van. Heel irritant want verder zit 'ie prima. En een andere dreigt hetzelfde probleem te krijgen. Gisteren bij de vk op de weegschaal was het +2,7 in totaal nu. Dus dat valt dan weer mee. Misschien wordt mijn buik gewoon wat gevoeliger nu die wat strakker staat?
pi_153617587
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:57 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.

Mijn vk begon over gezond(er) eten en ik keek haar aan van :') ze is nog groter van maat dan ik zelf :D
ik ben heel de zwangerschap maar 2 kilo aangekomen en daarvan was die dag ook veel vocht.
Tsja. Aan de andere kant... ik ben ook zwaarder dan de meeste van mijn cliënten. Dat doet niets af aan het feit dat het mijn taak is als zorgverlener om mensen te wijzen op een gezonde leefstijl als dat nodig is. Dat is niet alleen voorbehouden aan meisjes met bmi 21. Net zo goed als dat voor bloesem geldt dat men niet weet waarom ze te zwaar is, geldt dat ook voor je vk.
Same goes for roken. Ik rook zelf niet, maar ken genoeg vk's (of bijv huisartsen) die wel roken. En toch is t je taak mensen op de gevaren van roken te wijzen, ongeacht welke keuzes je voor jezelf maakt.

Bloesem wat vervelend zeg. ik zou er gewoon heel duidelijk over zijn dat je geen behoefte hebt aan dieetbegeleiding en dat je ook wilt dat het niet meer ter sprake wordt gebracht. Het klinkt een beetje alsof het niet zo goed opgeschreven is op je kaart dat ze er steeds weer over beginnen ofzo. Je bent niet verplicht naar een diëtiste te gaan en idd, de aanname ongezond puur obv bmi is te kort door de bocht. Ondanks dat het gros van de vrouwen wel echt te zwaar is door ongezonde leefgewoonten, dat betekent niet dat het altijd zo is en zeker het omgekeerde is niet per se waar, namelijk gezond bmi=gezond eetpatroon.

Hou in je achterhoofd dat je gewicht voor je vk verder niet relevant is, tenzij je bmi richting/over 40 gaat. De reden waarom je bij bmi 30+ gewichtstoename wil beperken is vooral voor de vrouw zelf. Elke kilo extra moet er ook weer af. Als jij daar niet wakker van ligt, wie zijn anderen dan om daar iets van te vindeb.
:)
pi_153617673
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:32 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Is dat zo? :o
Nee, verder nergens last van. Ik heb het alleen te druk op 't werk momenteel dus ik ben doodmoe en dus pijn in mijn stuitje..

Nahjah, nog 3 weken, dan heb ik 4 weken vakantie, kan ik weer opladen. En daarna is het een eindsprintje; 8 weken en dan verlof.
Dat klopt :Y the word is coccygodynie. Pijn in het staartbeen (os coccygis). Tijdens je zw.schap veranderd onder invloed van hormonen de stand van je bekken wat. Het verweekt enzo. Daardoor kan ook de stand van je staartbeen veranderen waardoor je in bepaalde houdingen pijn ervaart. Letten op je zithouding werkt vaak goed, van die gekke krukjes enzo, van die ergonomische zijn goed. Niet te onderuit gezakt zitten enz.
Als je last blijft houden ga dan even langs een bekkenfysio.
pi_153617728
Ik hoorde net de mysterieuze knakjes in mijn buik. Freaky. :Y
pi_153618077
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:40 schreef mignonne het volgende:
isjes met bmi 2
ach... ik moest maar oppassen met suiker eten en drinken.
Vervolgens begon ze wel over dat ik vlaaien moest bakken van de kruisbessen en aardbeien uit mijn tuin :P En meer over bakken van taartjes en koekjes. Ze is een snoepkont :P

ik snap wel dat ze me er op moet wijzen.. maar het is zoals bloesem ook al zegt: "Ze vraagt ook niet wat mijn eet of drink patroon is.."

Terwijl ik toen nog niet eens was aangekomen.. en trouw op de weegschaal ga staan bij haar.
Schudden voor gebruik
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:01:56 #147
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153618092
Welkom bij de knakjesclub! *O*

Ik moet ongesteld worden volgens mij, zo te voelen, deze hele week trouwens al. :{w
pi_153618547
Eten van een bord voor de tv is idd kruimelrapen. Maarrrr ik kan nu wel een kom op mijn buik zetten. Scheelt weer vlekken ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:31:12 #149
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153619052
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:17 schreef Daui het volgende:
Eten van een bord voor de tv is idd kruimelrapen. Maarrrr ik kan nu wel een kom op mijn buik zetten. Scheelt weer vlekken ;)
Tot dat ze zo hard kunnen trappen dat je de inhoud van die kom van het plafond kan schrapen. :+
pi_153619252
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Tot dat ze zo hard kunnen trappen dat je de inhoud van die kom van het plafond kan schrapen. :+
:D
Oei gelukkig zijn die van mij nog niet zo groot.
pi_153619414
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat klopt :Y the word is coccygodynie. Pijn in het staartbeen (os coccygis). Tijdens je zw.schap veranderd onder invloed van hormonen de stand van je bekken wat. Het verweekt enzo. Daardoor kan ook de stand van je staartbeen veranderen waardoor je in bepaalde houdingen pijn ervaart. Letten op je zithouding werkt vaak goed, van die gekke krukjes enzo, van die ergonomische zijn goed. Niet te onderuit gezakt zitten enz.
Als je last blijft houden ga dan even langs een bekkenfysio.
Krukje, check. Ik wissel dat af met mijn stoel, maar k heb t idee dat ik beter lopen en zitten kan afwisselen. Ik las ergens dat een balkussen ook goed is. Morgen maar is naar kijken, vast nog wel een verdwaalde van een adhd'er rondslingeren op mn werk :P
pi_153622856
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:37 schreef Lijnloos het volgende:
Nou dit keer met sticker bij de vlos vandaan gekomen en een afspraak om zaterdag evt te strippen (indien mogelijk). Ben benieuwd of Henk zich eerder laat zien of dat ie gewoon echt naar buiten begeleidt moet gaan worden :+
Fijn dat je bloeddruk braaf doet!
pi_153622883
Mooie echo Bloesem! O+

En het jurkje staat je prachtig IMA!

Knakkende ledematen heb ik nog steeds niet gehoord, ondanks mijn druk schuivende mini :D

Ben ik trouwens de enige die enorm lui wordt van het verlof? :') Ik kan normaal nooit stilzitten maar nu... Heerlijk! (Waarschijnlijk kom ik hier over een paar weken wel op terug als de baby op zich laat wachten :P)
pi_153623004
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bloesem wat vervelend zeg. ik zou er gewoon heel duidelijk over zijn dat je geen behoefte hebt aan dieetbegeleiding en dat je ook wilt dat het niet meer ter sprake wordt gebracht. Het klinkt een beetje alsof het niet zo goed opgeschreven is op je kaart dat ze er steeds weer over beginnen ofzo. Je bent niet verplicht naar een diëtiste te gaan en idd, de aanname ongezond puur obv bmi is te kort door de bocht. Ondanks dat het gros van de vrouwen wel echt te zwaar is door ongezonde leefgewoonten, dat betekent niet dat het altijd zo is en zeker het omgekeerde is niet per se waar, namelijk gezond bmi=gezond eetpatroon.

Hou in je achterhoofd dat je gewicht voor je vk verder niet relevant is, tenzij je bmi richting/over 40 gaat. De reden waarom je bij bmi 30+ gewichtstoename wil beperken is vooral voor de vrouw zelf. Elke kilo extra moet er ook weer af. Als jij daar niet wakker van ligt, wie zijn anderen dan om daar iets van te vindeb.
Mignonne wat is 't fijn om jou hier te hebben :* Ik ga inderdaad de volgende keer aangeven dat ik 't er niet meer over ga hebben. Ben de afgelopen weken alleen maar afgevallen! Daar leest ze dan weer overheen ;)

Bedankt voor jullie baby en buikcomplimenten :* Ik ben (van kinds af al) een echte rubensvrouw en ben daar helemaal okee mee. Wat zeg ik, ik ben daar gewoon trots op. Nu ik zwanger ben word ik alleen maar trotser op grote buik (& borsten & kont etcetera ;)) want hallo er groeit een kindje O+

Hahaha sillie, ADHD-ballen.. Irritant van je stuitje! Hoop dat kruk danwel bal wat helpt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bloesem. op 17-06-2015 21:34:04 (impuls-edit!) ]
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:36:11 #155
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153623202
In plaats van een uur te laat bij de vk was ik vandaag een week te vroeg bij de vk! *O*
:') :')
pi_153624375
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:36 schreef Mariposas het volgende:
In plaats van een uur te laat bij de vk was ik vandaag een week te vroeg bij de vk! *O*
pi_153630690
quote:
Hahaha ze schrok zich vast kapot.

En Bloesem ik had altijd een heel ander beeld bij een rubensfiguur. Jij bent een stuk slanker dan dat beeld ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Daui op 18-06-2015 06:59:18 ]
pi_153630706
Kan iemand de tijd vooruit spoelen naar maandagavond? Stomme GUO.
pi_153630720
quote:

Ik heb straks de termijn echo om 9 uur, en daarna bloedprikken (brrr)
pi_153630742
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 07:02 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Ik heb straks de termijn echo om 9 uur, en daarna bloedprikken (brrr)
Succes bij de termijnecho. En het bloedprikken :)
pi_153630859
Succes xanteh!

Bloesem ik zou echt niet zeggen dat je te zwaar bent :o

Vanaf wanneer moet je de baby met regelmaat en goed voelen? Ik voel hem sinds twee weken elke dag maar de duidelijke schopjes nemen nu al twee dagen af in kracht en frequentie. Ik denk dat hij weer gedraaid is en met zijn voetjes tegen de placenta ligt..
pi_153631039
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 07:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Succes xanteh!

Vanaf wanneer moet je de baby met regelmaat en goed voelen? Ik voel hem sinds twee weken elke dag maar de duidelijke schopjes nemen nu al twee dagen af in kracht en frequentie. Ik denk dat hij weer gedraaid is en met zijn voetjes tegen de placenta ligt..
Bij mijn VK met 30 weken.
pi_153631433
Cass, ik zou voor de zekerheid bellen naar de vk. Beter een keer teveel bellen hoor :*
pi_153631441
Mijn vk zei 26 weken. Maar als het je ongerust maakt zou ik even bellen wat je eigen vk aangeeft. :*

Harde buiken galore vannacht en vanochtend. Vandaag een rondje fysio en tandarts. Yuk.
pi_153631492
Ik voel m wel, maar meer gerommel en geschuivel. Zal vanmiddag even contact opnemen inderdaad
pi_153631526
Cassandra, ik eeet niet precies vanaf hoeveel weken. Maar als je het niet vertrouwt gewoon even bellen!

Hier voel ik haar ook wel eens anders. En verder weg en vaak kom ik er dan achter dat ze bij een volgende echo inderdaad net even anders ligt.

Vriend heeft ons meisje gisteren voor het eerst heel goed gevoeld. Hij zei vanmorgen echt: "Wat schopte ze hard gisteren O+".
Gisteren sowieso een fijne dag gehad. Vriend wilde gaan vissen en ik moest mee ;) Maar was echt heel lekker, lekker in de zon gezeten, oogjes dicht, samen gekletst, even eruit. Lang geleden dat ik me zo ontspannen heb gevoeld!
pi_153631762
Cassandra87 inderdaad gewoon bellen als je het zelf niet vertrouwd.

J0ycie88 dat klinkt heerlijk ontspannen! Dat kon je volgens mij ook wel gebruiken na alle stress en toestanden

En Xanteh voor de termijnecho, succes!

Hier wakker terwijl ik vandaag zo lekker kon uitslapen, begint dat gedonder nu al :')
pi_153631897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 07:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Succes xanteh!

Precies deze vraag stelde ik mezelf begin deze week. En toen ik dinsdag eindelijk durfde te bellen en even langs mocht komen bij de vk, kreeg ik een preek dat ik niet eerder gebeld had.
Ze zei: "Jij voelt je kindje het beste dus jij kan aangeven als er wat verandert in het bewegingspatroon. Vertrouw je het niet helemaal, dan bel je!"

Dus mijn advies is bellen als je er onzeker over bent. En ik voelde mezelf een zeurpiet maar check de reacties hier ook op mijn bericht van dinsdag. De vk is er voor!!
pi_153631950
Succes Xanteh!

Cassandra bij mijn VK vanaf 28 weken...
Gewoon ff bellen als je je zorgen maakt. :*

24 weken vandaag *O*
pi_153632269
Hier vanaf 27 weken geloof ik. Heb vorige zwangerschap ook op mijn donder gehad dat ik niet meteen belde.. En ben toen doorgestuurd voor n ctg.
pi_153632561
Terug van vakantie! Het was heerlijk in Egypte. 35/40 graden maar ik heb totaal geen problemen gehad met warmte o.i.d. wel vond ik de 140 treden naar boven om weer bij het hotel te komen vanaf het strand best wel vermoeiend, maar het was nog te doen. En gewoon alles gedaan wat ik normaal ook zou doen :-)

Ik heb niet alles terug gelezen, maar ik zag dat het over gewicht ging en er werd gesproken over het voelen van de baby.

Bij sommige VK wegen ze elke keer, heb ik eerder gelezen. Of is dat pas vanaf een bepaald termijn? Ik heb tot nu toe nog nooit hoeven wegen? Wel plots de afgelopen weken een paar kilo aangekomen, maar enkel te zien aan mijn buik die dus een stukje groter is geworden in korte tijd.

Baby voel ik nu eindelijk ook een beetje. Heel licht wat schopjes zo nu en dan en dat lijkt nu wel wat toe te nemen per dag. Maar ook alweer de 22 weken voorbij!

Als je ongerust bent, gewoon bellen. Verloskundige kan die onrust dan zo weer wegnemen, lijkt me niet fijn om met het gevoel te blijven zitten.
pi_153632714
Klinkt heerlijk Jantina! Op de 140 treden na ;)

Over dat wegen. Ik sta ook bij iedere controle bij de VK op de weegschaal (vanaf het begin af aan), maar volgens mij verschilt dat inderdaad per VK. Bij mij wordt het gewicht ook steeds genoteerd op mijn zwangerschapskaart.
pi_153632805
Ik word ook iedere keer gewogen en hoewel ik veel aankom wordt er niks over gezegd. Ik zit inmiddels op de +25. Aanleg, vocht en teveel koekjes. :) Komt wel weer goed.
pi_153632817
Verschilt inderdaad heel erg per vk. Mijne vroeg de eerste keer naar mijn startgewicht toen ik zwanger werd, en dat is toen genoteerd op mijn kaart. Maar dat was de enige keer. Bij mijn praktijk vinden ze gewicht niet boeiend en kijken ze alleen naar de groei van baarmoeder/buik. Tenzij je 130 kg weegt bij het begin denk ik, dan zouden ze er wel iets mee doen, maar dat heeft meer te maken met thuis bevallen en zo.

Klinkt heerlijk Jantina! Die trappen zijn herkenbaar ja!
pi_153633042
Hier wegen ze ook iedere keer, maar is verder niet echt een issue. Zat ook nog maar op +12 vorige week, dus niet heel spannend. Weet niet wat ze doen als dat +25 zou zijn geweest.
pi_153633166
Goeiemorgens!
Bij mijn vlos wegen ze op 3 momenten tijdens de zwangerschap, bij 12/24/36 weken ongeveer om het verloop een beetje bij te houden. Maar verder geen enkel gezeur of iets. Bij het ziekenhuis is wel elk bezoek een weegschaal waard... Maar ik mag niet klagen, zit nog keurig binnen de dikkies-marges van wat ik mocht aankomen en volgens mij nauwelijks meer vocht of zo (lang leven geen snikhete temperaturen meer *O* ) dus dikke prima!

Verder wacht ik lekker rustig op Henk. Merk wel dat het aantal appjes/berichtjes en medelevende blikken op het schoolplein elke dag wat toeneemt. Vooral al die moeders uit Minkes klas houden zich er ook erg mee bezig :D allemaal lief hoor, maar om nou elke ochtend naar me toe te komen met zon sneuige blik "nog steeds niet???"... bijzonder fenomeen wel.
pi_153633821
Haha, de blikken gaan niet helpen denk ik :+
pi_153633892
Ik ga volgende week hier voor het eerst op controle, vind ik wel spannend!

Ondertussen settelen we steeds meer hier, wat ik erg fijn vind. Ik voel me nog steeds helemaal perfect. Ik heb nog nooit een harde buik gehad en doe alles wat ik normaal ook zou doen. Alleen voel ik me wat gehinderd door de buik soms, me voorover buigen achter de wasmachine om de pootjes te stellen zodat hij waterpas staat werd net iets lastiger...
pi_153634031
Die buik ja :D Ik heb korte laarzen zonder rits. Die moet je gewoon aantrekken. Maar dat duurt nu echt vijf minuten. Want ik kan er a. bijna niet meer bij en b. moet ik om de tien seconden lucht happen, want als ik helemaal voorover zit om aan die schoenen te trekken krijg ik geen lucht. En het is op het moment nog niet altijd warm genoeg voor mij open zomerschoenen :')
pi_153634176
Hallo! :W

Verhaal over egypte; heerlijk! Wij gaan over 3 weken ook, zo'n zin in.

Mijn stuitje voelt nu weer beter dan gisteren gelukkig. Ik moet denk ik toch meer rust pakken.

En cassandra; bij zorgen bellen! Daar zijn ze voor hoor.
pi_153634273
oh, en ik ben echt snel buiten adem. We wonen nu op de derde verdieping, en als ik boven ben moet ik eventjes 5 minuten bijkomen van alle trappen...
pi_153634519
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, en ik ben echt snel buiten adem. We wonen nu op de derde verdieping, en als ik boven ben moet ik eventjes 5 minuten bijkomen van alle trappen...
Dat heb ik nu al hoor, hoort er volgens mij bij.

Vooral leuk met werk; zit op zolder en moet elke 3 kwartier helemaal naar beneden om de volgende client. Gelukkig kom ik er wel mee weg om dan iets te hijgen als "ik moet even op adem komen, maar hoe is het gegaan afgelopen week?"
Met wat geluk is de client dan eerst 10 minuten aan t woord :')
pi_153635178
Vandaag het hartje gehoord bij de vk, zo lief O+
pi_153635213
Xanteh had om 09.00 uur echo toch? Hopelijk is alles in orde.

Bloes: dat is mooi hč O+
pi_153635256
Hier word je bij elk bezoek gewogen. En bloeddruk uiteraard.

Termijn echo was prima. Tot nu toe ziet alles er goed uit. Datum is verzet naar 4 januari, zal straks een dm sturen. Drie foto's rijker en ook nog 3d mogen spieken (helaas daar geen foto van) maar alles was te zien, bizar!
pi_153635661
3D bij de termijnecho? Dat lijkt me bijzonder inderdaad!

Oh en super dat alles goed leek!
pi_153636940
Waarom zijn 3d pretecho's zo duur??? Wij willen eigenlijk toch wel graag een pretecho over een tijdje, maar ik zie prijzen van over de 100 euro?!
pi_153637039
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:43 schreef JantinaGr het volgende:
Waarom zijn 3d pretecho's zo duur??? Wij willen eigenlijk toch wel graag een pretecho over een tijdje, maar ik zie prijzen van over de 100 euro?!
Ik denk dat de benodigde apparatuur nogal prijzig is in aanschaf en dat men dat verdiskonteerd in de prijs van de echo.
Bij t FBTO krijg je 1 pretecho vergoed trouwens, bij pakket gezinsplanning.
Professioneel gifmenger.
pi_153637327
Ja, zoiets zal het dan wel zijn. En blijkbaar loont het wel met die prijzen en zijn er genoeg mensen die het ongeacht de prijs toch wel afnemen...
  donderdag 18 juni 2015 @ 13:04:18 #190
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153637488
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik denk dat de benodigde apparatuur nogal prijzig is in aanschaf en dat men dat verdiskonteerd in de prijs van de echo.
Is dat zo? Ik kan het op de website niet vinden, maar mocht het zo zijn ga ik er nog snel 1 plannen!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_153637644
quote:
11s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:04 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik kan het op de website niet vinden, maar mocht het zo zijn ga ik er nog snel 1 plannen!
Wist ik ook niet!
  donderdag 18 juni 2015 @ 13:12:57 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153637744
ik vind die 3d echo's ook erg duur, en ik vind ze eigenlijk ook niet zo geweldig. Ik heb ook eigenlijk nooit dat ik vind dat de baby op de 3d echo lijkt.
3d bij de termijnecho lijkt me erg freaky. :o Hoor wel veel tegenwoordig dat ze even switchen naar 3d bij een medische echo. Fjn dat alles goed was, xanteh!

Jagärtrut fijn dat je je zo goed voelt. Ik voel me ook precies hetzelfde als jij. Alleen merk ik het indalen wel, want ik kan nu weer zonder te hijgen een gesprek voeren. O+
  donderdag 18 juni 2015 @ 13:16:37 #193
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153637870
quote:

[..]
Staat anders niet in de polisvoorwaarden.
pi_153637900
quote:

[..]

Niet meer toch? Ik heb ze vaker aan de lijn gehad ivm (termijn)echo vergoedingen ed. En dan werd er steeds duidelijk vermeld dat pretecho's niet meer vergoed worden ^^, Dat was in het verleden schijnbaar wel.
Schudden voor gebruik
  donderdag 18 juni 2015 @ 13:19:12 #195
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153637951
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Staat anders niet in de polisvoorwaarden.
Nee, ik heb net ook uitgebreid gezocht, maar ik kan het echt niet vinden.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_153637961
Wij hebben 80 euro betaald voor de 3D pretecho, en de eerste keer zo'n toffe foto's gehad waar ze er van wilde gebruiken voor promotiemateriaal dat we nog een keer terug mochten komen voor nop!

Vanmorgen in 't ziekenhuis spiekten ze ook nog even en nu is echt te zien wat voor een spekkie we gebouwd hebben!

SPOILER
Als je t zo ziet geen wonder dat ze allemaal klagen over een 'te groot kind' 😎
pi_153637975
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:12 schreef Mariposas het volgende:
ik vind die 3d echo's ook erg duur, en ik vind ze eigenlijk ook niet zo geweldig. Ik heb ook eigenlijk nooit dat ik vind dat de baby op de 3d echo lijkt.
3d bij de termijnecho lijkt me erg freaky. :o Hoor wel veel tegenwoordig dat ze even switchen naar 3d bij een medische echo. Fjn dat alles goed was, xanteh!

Jagärtrut fijn dat je je zo goed voelt. Ik voel me ook precies hetzelfde als jij. Alleen merk ik het indalen wel, want ik kan nu weer zonder te hijgen een gesprek voeren. O+
Ja, bij onze SEO heeft hij aan het einde ook even een plaatje van het gezicht gemaakt. Is wel een mooi plaatje geworden, maar vaak vind ik 3D toch een beetje engig..
pi_153638071
Grappig gezicht Ggirl :D

Hier gaan ze bij de controle van vandaag even met de echo kijken of de bol onderin 100% zeker het hoofd is :+ maar daar valt denk ik verder niet veel van te maken met een deels ingedaald hoofdje.
pi_153638093
Wij hadden ook een 3D-echo gepland (95 euro) maar werd iets daarvoor als testpersoon gevraagd dus toen was het gratis. Achteraf vond ik wel dat het die 95 euro niet waard was geweest maar dat is natuurlijk ook omdat ze meer zelf aan het oefenen waren dan echt voor een betalende klant bezig waren. Wel 1 heel mooi fotootje uiteindelijk gekregen (wel meer hoor, maar 1 die ik echt mooi vond):
pi_153638156
Oh, die is mooi inderdaad! Met hoeveel weken was dat?
pi_153638218
Volgens mij was dat met 27 of 28 weken ongeveer... Dit was een nieuwe functie op het apparaat wat "life-like"- foto's maakte...
pi_153638242
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh, die is mooi inderdaad! Met hoeveel weken was dat?
Linksboven staat het termijn. 27w5 dagen was ze :D
pi_153638300
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:28 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Linksboven staat het termijn. 27w5 dagen was ze :D
Oh ja :D

En apart inderdaad, beetje als een aquarel.
pi_153639100
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:12 schreef Mariposas het volgende:

Bij je eigen kind zie je die gelijkenissen tussen echo en baby wellicht wel?

Ik heb een foto van mn oudste een poos terug nog eens naast haar 20 weken 3d gelegd en ik vind haar wel lijken :D terwijl ze als baby helemaal niet op die echo leek.

pi_153639217
Wow inderdaad Mignonne... die lijkt zeker wel!
  donderdag 18 juni 2015 @ 14:23:39 #206
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153639742
Sorry maar ik zie het niet. :P ik snap wat je bedoeld met de gelijkenis, ik zie dat eigenlijk alleen in de mond, maar wat mij betreft zou bijna elk kindje in dezelfde houding daar op lijken. Maar missvhien zie je bij je eigen kind die nuanceringen meer. :)
  donderdag 18 juni 2015 @ 14:24:30 #207
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_153639761
Ik heb ook een 3D echo bij 27 weken laten maken. Kostte hier 60 euro. Dat vond ik nog te doen.
Ik heb een van de echo foto's naast een baby foto van mij gelegd en hetzelfde wipneusje en wiplipje gezien. Ze lijkt duidelijk op haar moeder. O+
Oost west, mij best.
pi_153639877
quote:
11s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:04 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo... was wel zo, maar is vorig jaar afgeschaft... :(
De keuze was toen of een pretecho vergoed of een nekplooi ed. Maar de optie pretecho is er dus niet meer,
S. 2014
J. 2016
pi_153639917
Routinecontrole bij de vk werd een bezoekje ziekenhuis. Op zich was alles goed, maar het hartje van de baby sloeg over toen ze met de doptone luisterde. Toen konden we meteen doorfietsen naar het ziekenhuis voor een ctg en echo. Gelukkig waren die allebei goed, maar ik heb nu wel even behoefte om lekker op de bank te zitten en te lezen na de schrik.

De vk heeft me ook gestript, ze bood het zelf aan en ik had me eerst voorgenomen om dat niet te laten doen ('de baby komt wanneer hij komt') maar ik was toch wel heel benieuwd of er al wat ontsluiting was en die was er, 1 centimeter cadeau 8-) Ik vond het strippen niet heel vervelend, behalve dat ik beter even had kunnen plassen van tevoren want ik voelde het vooral in mijn blaas. Heb niet het gevoel dat het echt iets gaat doen, vanmiddag had ik wat vage krampjes maar meer ook niet.
pi_153640120
Jeetje, effe schrikken dus Mina... Wel fijn van die ene centimeter natuurlijk en ben benieuwd of het strippen wat gaat doen. :*
pi_153640187
Oh, echt mignonne! Dat neusje en de lippen :Y

Schrikken minarosa! Gelukkig was alles verder goed, ben benieuwd of het met wat vertraging toch nog gaat rommelen!
pi_153640337
Minarosa: jeetje wel even schrikken gelijk door naar het ziekenhuis. En niet te hard roepen he dat het strippen niks doet, wie weet over een paar uurtjes.. ;) Wel fijn dat het niet heel vervelend aanvoelde!

Ik zie de gelijkenis ook wel Mignonne! (Knappe dochter btw :))

Voor de pretecho in 3d hebben wij ¤ 55,- betaald (incl. 3 foto's). Man wilde uiteraard ook de usb met film en foto's erbij, dus toen werd het iets duurder. (Dacht iets van ¤ 73,- in totaal?) We mochten ook nog een keer terug komen omdat de mini de eerste keer met voeten voor het gezicht lag en er dus niks te zien was :')

Overigens vindt in de schoonfamilie iedereen dat de beeb op de 3d echo-foto spréééékend op mijn man lijkt (dat heb ik inmiddels tot in den treure moeten horen :')) Ben benieuwd hoe dat in het echt is straks! (Man en ik hebben dezelfde neus en beeb zo te zien ook en ik zag toch echt mijn mond/lippen haha :6 :7)
pi_153640748
Een goede echo voor Xanteh *O*

Oeh, Minarosa, even schrikken. Gelukkig alles goed! En de eerste cm alvast in the pocket!

Wij laten geen 3D echo maken. Met iedere twee weken een echo in het ziekenhuis ben ik te krenterig om veel geld uit te geven aan een 3D echo. Bovendien vind ik het altijd een beetje 'engig' eruit zien, hoewel ik hier wel een paar mooie voorbeelden voorbij zie komen.

Vraagje: ik zie vandaag zo nu en dan sterretjes. Dus probeer rustig op te staan van de bank e.d. Kan het komen door een wat lagere bloeddruk? BD is 100/55. Of moet ik de oorzaak elders zoeken?
pi_153640867
Bij mij kwam het door een lage BD inderdaad. Het is belangrijk dat er verder geen symptomen van andere oorzaken zijn en dat heb ik toen wel even laten uitsluiten.
pi_153641311
Ik vind de 3D echo's altijd maar een beetje spooky :P al zitten er best leuke tussen hoor!

Morgen de gewone pretecho *O*
Hopelijk horen we dan ook wat het wordt...

De hele familie zegt een meisje. En mijn vader klaagt zo erg dat ik stapelidioot van hem wordt, omdat hij ZEKER weet dat het een meisje is. Hij heeft erover gedroomd, ziet roze wolken boven mijn vriendin etc.
"Die echo is zonde geld, ik weet toch al wat het is!"

Alleen daarom hoop ik al dat het een jongetje is... want anders moet ik nog 20 jaar aanhoren "dat hij het wel wist".

Maar de oma's (to be) mogen mee naar de echo morgen. gaat wel krap worden....
pi_153641454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:07 schreef McLaura het volgende:
Bij mij kwam het door een lage BD inderdaad. Het is belangrijk dat er verder geen symptomen van andere oorzaken zijn en dat heb ik toen wel even laten uitsluiten.
Uhm, oké. Even afwachten of het in de loop van de dag of morgen weer beter wordt? Of wat kan ik het beste doen? Ik zocht er niet zoveel achter. Heb verder nergens last van. Vanmorgen wel twee keer gespuugd ipv de gebruikelijke één keer maar inmiddels ook weer voldoende gegeten wat keurig binnen is gebleven.
pi_153641498
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:26 schreef tharealmb het volgende:
Ik vind de 3D echo's altijd maar een beetje spooky :P al zitten er best leuke tussen hoor!

Morgen de gewone pretecho *O*
Hopelijk horen we dan ook wat het wordt...

De hele familie zegt een meisje. En mijn vader klaagt zo erg dat ik stapelidioot van hem wordt, omdat hij ZEKER weet dat het een meisje is. Hij heeft erover gedroomd, ziet roze wolken boven mijn vriendin etc.
"Die echo is zonde geld, ik weet toch al wat het is!"

Alleen daarom hoop ik al dat het een jongetje is... want anders moet ik nog 20 jaar aanhoren "dat hij het wel wist".

Maar de oma's (to be) mogen mee naar de echo morgen. gaat wel krap worden....
Leuk, een pretecho morgen! Hoe ver is je vriendin nu? Ben benieuwd of je vader gelijk heeft...
pi_153641589
Als je geen andere symptomen van HELLP/PE hebt zou ik me niet druk maken. Sowieso heb je dan (vaak?) een hoge bloeddruk.

Ik had er knallende koppijn bij en omdat ik toch in het ziekenhuis moest zijn en buiten hoofdpijn en sterretjes ook een (stuk) hogere bloeddruk had dan de week ervoor, ben ik even helemaal gecheckt (urine, ctg, etc). Ik had een ouderwetse migraineaanval en dat was ik niet meer gewend. De voorlaatste keer was voordat ik zwanger werd van Thijs.
pi_153641696
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Leuk, een pretecho morgen! Hoe ver is je vriendin nu? Ben benieuwd of je vader gelijk heeft...
17 weken. Dus op zich moet het goed zitten...
Als ik het morgen weet, dan laat ik het hier ook weten :P Waarschijnlijk houden we het sowieso niet geheim....

En over HELPP gesproken, mijn vriendin is een HELPP-kindje. Al gaat het lang niet altijd goed... dus wel iets om in de gaten te houden. better safe then sorry
pi_153641719
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:39 schreef McLaura het volgende:
Als je geen andere symptomen van HELLP/PE hebt zou ik me niet druk maken. Sowieso heb je dan (vaak?) een hoge bloeddruk.

Ik had er knallende koppijn bij en omdat ik toch in het ziekenhuis moest zijn en buiten hoofdpijn en sterretjes ook een (stuk) hogere bloeddruk had dan de week ervoor, ben ik even helemaal gecheckt (urine, ctg, etc). Ik had een ouderwetse migraineaanval en dat was ik niet meer gewend. De voorlaatste keer was voordat ik zwanger werd van Thijs.
Ah zo, dank je. Ik heb verder geen symptomen. Geen hoofdpijn, geen tintelende vingers, en spugen doe ik al vanaf week 4 dagelijks dus dat is niets nieuws.
Mijn urine is gisteren gecheckt op ontstekingen ivm harde buiken en vaak plassen. Maar de urine was schoon. Ook geen eiwitten en ketonen. En voel me verder in orde.
pi_153641739
Spuug je nog steeds zoveel Malteser? Wat vervelend lijkt me dat zeg.

Wij zijn bezig de PAX kasten in elkaar aan het zetten. Het enige stomme is dat ik van lang voorover gebogen staan er last van krijg dat m'n maagzuur omhoog komt...
pi_153641749
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:44 schreef tharealmb het volgende:

[..]

17 weken. Dus op zich moet het goed zitten...
Als ik het morgen weet, dan laat ik het hier ook weten :P Waarschijnlijk houden we het sowieso niet geheim....

En over HELPP gesproken, mijn vriendin is een HELPP-kindje. Al gaat het lang niet altijd goed... dus wel iets om in de gaten te houden. better safe then sorry
Oeh leuk! Ben benieuwd! Leuk dat je het hier ook laat weten :).

Ja, ik reageerde net ook al op McLaura. Ik voel me verder in orde dus ik hou het gewoon eventjes in de gaten. Dankjewel.
pi_153641762
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:

Wij zijn bezig de PAX kasten in elkaar aan het zetten. Het enige stomme is dat ik van lang voorover gebogen staan er last van krijg dat m'n maagzuur omhoog komt...
Moet je zo voorover gebukt eens een boertje laten. Komt het maagzuur door je neus naar buiten. O+

Been there. ;(
pi_153641823
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:48 schreef -Spring het volgende:

[..]

Moet je zo voorover gebukt eens een boertje laten. Komt het maagzuur door je neus naar buiten. O+

Been there. ;(
Getverderrie! Gelukkig boer ik nooit, en kan ik het ook niet op commando. :{w
pi_153641828
quote:

Ja, nog steeds iedere morgen. Maar zowel ik als de vk hebben ons erbij neergelegd ;). Ben nu 26w5d en heb niet de illusie dat het nog veel beter wordt. Heb er verder gelukkig weinig last van, ben er inmiddels achter dat brood makkelijker spuugt dan yoghurt. Dus eet ik 's morgens geen yoghurt meer maar brood, omdat ik weet dat het er binnen het uur uitkomt. Sindsdien gaat het ook wat beter met mijn keel en slokdarm dus heb het geaccepteerd.

Oeh, Pax kasten in elkaar zetten... Succes! Moet je er (nog) veel?
pi_153641883
quote:

Lang? Ik heb het al als ik buk om iets op te pakken -O-
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:48 schreef -Spring het volgende:

[..]

Been there. ;(
Klinkt niet als een goed plan hoor :X }:|
pi_153641943
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, nog steeds iedere morgen. Maar zowel ik als de vk hebben ons erbij neergelegd ;). Ben nu 26w5d en heb niet de illusie dat het nog veel beter wordt. Heb er verder gelukkig weinig last van, ben er inmiddels achter dat brood makkelijker spuugt dan yoghurt. Dus eet ik 's morgens geen yoghurt meer maar brood, omdat ik weet dat het er binnen het uur uitkomt. Sindsdien gaat het ook wat beter met mijn keel en slokdarm dus heb het geaccepteerd.

Oeh, Pax kasten in elkaar zetten... Succes! Moet je er (nog) veel?
he bah. Wat vervelend..

We hebben er 1 klaar, en nu nog 1 te gaan. Valt best mee hoe moeilijk het is!
pi_153642697
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij je eigen kind zie je die gelijkenissen tussen echo en baby wellicht wel?

Ik heb een foto van mn oudste een poos terug nog eens naast haar 20 weken 3d gelegd en ik vind haar wel lijken :D terwijl ze als baby helemaal niet op die echo leek.

[ afbeelding ]
Oh ik zie het wel ja! Wat een knappe dochter heb je trouwens O+.
Jeej voor Xanteh d'r goede termijnecho *O*.

Oh Minarosa dat was even schrikken.. gelukkig is alles goed. Lekker rustig op de bank klinkt als een goed plan, en als ik het goed begrijp is het toch afwachten nu na het strippen of het iets teweeg brengt of niet?

Pf ik zie wel een beetje op tegen het bloedprikken morgen, simpelweg omdat ik dit nog nooit van m'n leven gedaan heb (op 2x prik in de vingertop na maar dat telt niet :+). Eens moet de eerste keer zijn zullen we maar zeggen.. (ja echt, in de categorie waar maaaak je je druk om, ik weet het.. ik moet me niet zo aanstellen).
pi_153644298
Met vlag en wimpel geslaagd bij de VK *O*

Stats: 126/72, 0,5kg afgevallen, vibi, buikomtrek van 36w1 bij 36w3 en een placenta die er nog picobello uitzag!
pi_153645246
Wat balen zeg Malteser dat je nog zo misselijk bent :{

En *O* voor de stats van IMA bij de vk!

Succes met de Pax Jagär, lekker als jullie huis stukje bij beetje echt jullie plek wordt.

Lijn al iets te voelen in jouw buik? Wanneer heb je weer controle/een afspraak?

In plaats van op de bank zitten kreeg ik een aanval van nesteldrang :') Ik wilde alleen de ziekenhuistas checken en aanvullen, maar heb ook de badkamer schoongemaakt, gordijnen onthaard ( :') in het kwadraat, de katten lopen er vaak langs en ik dacht 'laat ik dat nu maar doen'), gestofzuigd, was gedaan, oud papier opgeruimd, vuilnis weggebracht en ter afsluiting wel een voetenbadje genomen O+

Nu is echt alles klaar... vriend gaat vanavond koken en ik kom nu echt niet meer van de bank af. Kom maar baby!
pi_153645940
Malteser, er is hoop. Bij de oudste heb ik tot een week of 28 overgegeven.
pi_153646210
Lekker IMA! ^O^

Mina, ik voel nog niks... Maar dat had ik vorige keer ook niet. Toen braken de vliezen uut het niets en toen begon het lange wachten op iets wat op weeen leek. Nesteldrang is voor mij echt een niet-bestaand begrip :') maar lekker toch, dan staat het allemaal maar klaar en schoon te zijn. Zaterdagochtend moet ik bellen om te kijken of de vlos kan komen strippen (doen ze bij je thuis) en vanaf daar zien we wel verder.... Geen verdere afspraak gemaakt. :? Wel raar eigenlijk of nie?
pi_153646906
Ik moet weer naar de yoga, maar ik lig echt te lekker op de bank.. Motivatie, waaar ben je!

En bah. Ik heb morgen weer controle maar ik zie als een berg op tegen het wegen. Ik mocht maar 2 kg aankomen tussen nu en vorige keer zeiden ze, das niet gelukt hoor :X
pi_153647167
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:28 schreef Minarosa het volgende:

In plaats van op de bank zitten kreeg ik een aanval van nesteldrang
Ik las; 'In plaats van op de bank zitten werd ik aangevallen door de navelstreng' :')
pi_153647217
Waarom wegen ze bij jou, sillie? Hier alleen startgewicht opgeschreven en verder nooit over gewicht gehad. Ik ontwijk de weegschaal nu ook maar braaf. Echt blij word ik er niet meer van.

Vandaag controle gehad en we krijgen een p50 kindje, heerlijk gemiddeld!
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:41:07 #236
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153647254
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:28 schreef silliegirl het volgende:
bah. Ik heb morgen weer controle maar ik zie als een berg op tegen het wegen. Ik mocht maar 2 kg aankomen tussen nu en vorige keer zeiden ze, das niet gelukt hoor :X
Krijg je anders straf? :o
pi_153647446
quote:
Ik moet weer naar de yoga, maar ik lig echt te lekker op de bank.. Motivatie, waaar ben je!

En bah. Ik heb morgen weer controle maar ik zie als een berg op tegen het wegen. Ik mocht maar 2 kg aankomen tussen nu en vorige keer zeiden ze, das niet gelukt hoor :X
Wat een gelul sillie... Waarom probeert iedereen in je omgeving jou anorexie aan te praten? Echt serieus, laat ze allemaal in de stront zakken als je inderdaad gewoon normaal eet. Je bent niet dik, je buik ziet er normaal uit en thats it!
pi_153647544
Ik zou roze koeken meenemen naar de controle. :7
pi_153648015
Wat is een p50 kindje?
pi_153648152
En wat schrikken zeg Minarosa!
Hoop dat het strippen gaat werken :Y

Malteser, ik heb ook een lage bloeddruk en heb ook last van sterretjes bij het opstaan. Slik nu ijzer + vitamine c tabletjes van de tuinen en dat lijkt wel te helpen (ijzer wordt beter opgenomen als je genoeg vitamine c inneemt)
pi_153648249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:50 schreef Krisvc het volgende:
Ik zou roze koeken meenemen naar de controle. :7
Hahah :D maar ff serieus sillie wtf is met dat betuttelende gedoe van "je mag maar 2kg aankomen"? Dat ze even normaal doen zeg.. Mss een idee om dit aan te kaarten? Het lijkt me echt niet de bedoeling dat jij je druk moet maken om 2 kg :/..
pi_153648419
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 20:13 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Hahah :D maar ff serieus sillie wtf is met dat betuttelende gedoe van "je mag maar 2kg aankomen"? Dat ze even normaal doen zeg.. Mss een idee om dit aan te kaarten? Het lijkt me echt niet de bedoeling dat jij je druk moet maken om 2 kg :/..
Dit ja. ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_153648569
quote:

Zeggen ze dat serieus tegen iemand met jouw postuur? Echt.. waarom? Sommigen komen wel 30 kg aan. Als het kind gezond is, wat dan nog? Misschien heeft je lijf die extra kilo's wel gewoon nodig. Ik kan me hier echt over opvreten zoals je ziet ;) Een beetje zwangeren onnodig - daar ga ik van uit - laten stressen.. :X
pi_153648832
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 20:04 schreef Xanteh het volgende:
Wat is een p50 kindje?
Een kind dat gemiddeld is qua grootte. 50% van de even oude baby's groter is en 50% kleiner.
Ik verwacht een P90 kind. Dit houdt in dat 10% groter is en 90% kleiner.

Tenminste, zo heb ik het begrepen.
pi_153649042
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 20:35 schreef McLaura het volgende:

[..]

Een kind dat gemiddeld is qua grootte. 50% van de even oude baby's groter is en 50% kleiner.
Ik verwacht een P90 kind. Dit houdt in dat 10% groter is en 90% kleiner.

Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Aahh op die manier, dank je voor de uitleg!
pi_153651202
harde buiken sucks }:|
Schudden voor gebruik
pi_153653133
Net de eerste cursus-avond gehad van Samen Bevallen. Op zich wel nuttig en gelukkig ook erg nuchter met vooral praktische informatie maar ik moet duidelijk nog even goed leren ademen :D dat wordt veel oefenen de komende week...

En gisteren een sticker van de verloskundige gehad! Globaal besproken hoe ik naar de bevalling kijk en daar kwam toch wel een lichte paniek-aanval opzetten vanwege problemen bij m'n zus (waar ik anatomisch enorm veel op lijk), dus ik moet na gaan denken over hoe ik die zorgen zoveel mogelijk kan verminderen voor mezelf en hoe zij mij daarbij kunnen ondersteunen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Maar baby doet het goed!
pi_153653174
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 20:25 schreef kazy het volgende:

[..]

Zeggen ze dat serieus tegen iemand met jouw postuur? Echt.. waarom? Sommigen komen wel 30 kg aan. Als het kind gezond is, wat dan nog? Misschien heeft je lijf die extra kilo's wel gewoon nodig. Ik kan me hier echt over opvreten zoals je ziet ;) Een beetje zwangeren onnodig - daar ga ik van uit - laten stressen.. :X
Nahjah, iets met risico op hoge bloeddruk door mijn astmamedicatie en hoger gewicht is ook weer slecht voor astma, dus gewichtstoename
moet zoveel mogelijk beperkt.

Maar goed, nu heb ik stress om aankomen, stress is ook weer slecht.

Iemand vroeg waarom ze wegen; vanwege astma als risicofactor dus..
pi_153654786
ik ben plaats vervangend moe om dat gezeik om je gewicht.

:(

maar ik kan iedereen zijn kop er vandaag wel afbijten }:|
Schudden voor gebruik
pi_153659055
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 23:29 schreef Stippelrientje het volgende:

Nee niet doen, krijg je onwijs 't zuur van. ;)

pi_153659078
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:05 schreef Lijnloos het volgende:
Zaterdagochtend moet ik bellen om te kijken of de vlos kan komen strippen (doen ze bij je thuis) en vanaf daar zien we wel verder.... Geen verdere afspraak gemaakt. :? Wel raar eigenlijk of nie?
Dat was bij mij ook. Zondag had ik thuiscontrole en kon ik eventueel gestript worden, daarna werd idd wel verder gezien. Heeft ook geen zin om verdere afspraken te maken, toch? Wie weet ben je dan allang aan het babyknuffelen.
pi_153659098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 23:29 schreef Stippelrientje het volgende:
ik ben plaats vervangend moe om dat gezeik om je gewicht.

:(

Harde buiken alweer over hoop ik?

En luister naar tante Saar. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Daui op 19-06-2015 06:24:00 ]
pi_153659101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 22:40 schreef FlyingFish het volgende:
Net de eerste cursus-avond gehad van Samen Bevallen. Op zich wel nuttig en gelukkig ook erg nuchter met vooral praktische informatie maar ik moet duidelijk nog even goed leren ademen :D dat wordt veel oefenen de komende week...

En gisteren een sticker van de verloskundige gehad! Globaal besproken hoe ik naar de bevalling kijk en daar kwam toch wel een lichte paniek-aanval opzetten vanwege problemen bij m'n zus (waar ik anatomisch enorm veel op lijk), dus ik moet na gaan denken over hoe ik die zorgen zoveel mogelijk kan verminderen voor mezelf en hoe zij mij daarbij kunnen ondersteunen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Maar baby doet het goed!
Was de cursus samen met je partner? Vonden jullie het beiden nuttig/leerzaam?
pi_153659123
Iemand zou een brochure moeten maken met Hoe kleed ik mij aan als zwangere vrouw. Hoofdstuk 1 panty aantrekken. Hoofdstuk 2 laarzen. En misschien een hoofdstuk over scheren :)
En hoe zorg ik ervoor dat mijn panty niet afzakt

[ Bericht 9% gewijzigd door Daui op 19-06-2015 07:07:25 ]
pi_153659266
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:15 schreef Daui het volgende:

[..]

Ja, de hele cursus is met partner. We doen wel de verkorte, 10 avonden vonden we wat teveel van het goede, 4 is wel genoeg.

M'n man (klinkt toch nog raar :D) vond het ook erg nuttig. Sowieso weet hij vrij weinig van bevallen an sich, enkel dingen die algemeen bekend zijn of die hij via mij hoort. Het eerste deel is dus vooral nuttig qua kennis over wat er überhaupt gaat gebeuren, het tweede deel is praktijk waarbij ook duidelijk in wordt gegaan op hoe hij jou kan ondersteunen en waar hij op moet letten daarbij met vooral praktische tips. Hij was in de auto terug iig erg positief erover. Ik heb er pas 1 avond opzitten, maar vooralsnog is het wel een aanrader!
pi_153659286
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:15 schreef Daui het volgende:

[..]

Wij hebben die de vorige keer ook gedaan. Hele fijne cursus. In ons geval kwam de avond over complicaties/toestanden van pas. Man vond get fijn dat ie dat toen al
Eens had gehoord.
pi_153659407
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:32 schreef Daui het volgende:
Iemand zou een brochure moeten maken met Hoe kleed ik mij aan als zwangere vrouw. Hoofdstuk 1 panty aantrekken. Hoofdstuk 2 laarzen. En misschien een hoofdstuk over scheren :)
En hoe zorg ik ervoor dat mijn panty niet afzakt
Bretels aan je panty?
En je vriend/man laten scheren. :Y
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:47:08 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153659822
Pantybroekje over je panty aan! (Of grote onderbroek)
pi_153659931
Laarzen heb ik geen tip voor, ik ben overgegaan op instapschoenen of laat man me helpen. :P

En is iemand z'n vaatdoek kwijt? Die is mijn lijf in gekropen geloof ik. :O
pi_153660455
Gisteren even bij mijn ouders langsgeweest. Staat daar een vers geschilderde Tiamo kinderstoel, helemaal als nieuw. :D Wat een leuk ding. En allerlei stoelverkleiners erbij.

En ook nog een tas vol met meisjeskleding 62 en 74. :o

Moeders weer lekker bezig geweest. Lijstje wat we tot nu toe al van ze gekregen hebben! Zo lief!
- kinderkamer
- box + boxkleed
- babymobiel / babygym voor in box of op grond
- Fisher price muziek speelding met allerlei van die knopjes en frutsels.
- 2 houten loopfietsen
- kinderstoel
- kleertjes

Where does it end? :D

Contrast is trouwens enorm met schoonouders inmiddels, ik heb een Zwitsal body creme van ze gekregen voor de kleine. :+
pi_153661246
Leuk Jantina! Wat fijn! :)
En hoe herkenbaar dat contrast :').
pi_153661403
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 22:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, iets met risico op hoge bloeddruk door mijn astmamedicatie en hoger gewicht is ook weer slecht voor astma, dus gewichtstoename
moet zoveel mogelijk beperkt.

Maar goed, nu heb ik stress om aankomen, stress is ook weer slecht.

Iemand vroeg waarom ze wegen; vanwege astma als risicofactor dus..
Ah from there. Maar dan nog ga je erover stressen. Dan hadden ze het wellicht wat anders kunnen formuleren. Succes bij de vk in ieder geval en probeer je rustig te houden! :)

@panty's ophouden: ik zweer bij een extra onderbroek over de panty heen. Sexy is anders (en laat je man/vriend het niet zien want die bescheurt het :')) maar het is echt ideaal! (Wel handig om dan dezelfde kleur als de panty te pakken trouwens. Je weet maar nooit met de wind enzo.)
pi_153661444
Nou ik had belooft het hier te melden wat het is....
Maar het wilde natuurlijk niet goed meewerken en draaien. En de navelstreng lag tussen de benen...

Maar de vk durfde voor 90% zeker te zeggen dat het een meisje is :-D .
pi_153661446
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:37 schreef JantinaGr het volgende:
Contrast is trouwens enorm met schoonouders inmiddels, ik heb een Zwitsal body creme van ze gekregen voor de kleine. :+
Lief van je ouders! En herkenbaar van de schoonouders hoor. Niet dat ik wacht op tassen met cadeaus, maar het contrast is wel opvallend :D Teller staat hier op een knuffel en een pyjama.
pi_153662024
Ik kreeg bij de eerste een kinderwagen van mijn ouders. Nu krijg ik niks meer :P
Mijn schoonmoeder vraagt steeds maar wat ik heb gekregen van mijn ouders. Die denkt dat het een soort wedstrijd is of zo. Vermoeiend is dat.
pi_153662123
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:57 schreef Estrys het volgende:
Ik kreeg bij de eerste een kinderwagen van mijn ouders. Nu krijg ik niks meer :P
Mijn schoonmoeder vraagt steeds maar wat ik heb gekregen van mijn ouders. Die denkt dat het een soort wedstrijd is of zo. Vermoeiend is dat.
Herkenbaarheid, maar dan tussen mijn (gescheiden) ouders en hun nieuwe liefdes. Er wordt nog net niet geturfd hoe vaak Minke bij de een of de ander is geweest. :')

Oh en meldt met Henk... Nog binnen uiteraard, stel je voor dat je buiten komt spelen -O-
pi_153662323
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:01 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Herkenbaarheid, maar dan tussen mijn (gescheiden) ouders en hun nieuwe liefdes. Er wordt nog net niet geturfd hoe vaak Minke bij de een of de ander is geweest. :')

Oh en meldt met Henk... Nog binnen uiteraard, stel je voor dat je buiten komt spelen -O-
Ja mijn schoonouders zijn ook gescheiden en de kinderen zijn heel graag bij mijn schoonvader en zijn vriendin. Maar zij is ook leuk met de kinderen. Mijn schoonmoeder is een echte oma oma. Zo eentje waar je vroeger op zondag heen moest en dan op de bank zat te wachten tot je weer naar huis mocht. Ik heb geen boodschap aan die wedstrijd die zij ervan maakt.
Toen onze jongste bijna 1 was kocht ze een truitje voor haar maat 62. :') ik heb vriendelijk dank je wel gezegd.
pi_153662427
Wij hebben nog niets van ouders en/of schoonouders gekregen. Hoeft ook helemaal niet.

Oh man, ik word zo stapelgek van mezelf de laatste weken. Ik kan geen complete zin meer spreken zonder fouten te maken met woorden die ik bedoel. Links wordt automatisch rechts, als ik het over de badkamer wil hebben heb ik het over de keuken, wil ik binnen zeggen zeg ik buiten. Net wou ik het over onze internetprovider hebben, had ik het over de oude in Zweden. Elke derde zin wordt ik uitgelachen door de Duutser omdat ik er weer een fout woord of foute naam ingooi..
pi_153662447
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:01 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Vandaag zou een mooie dag zijn voor Henk om buiten te komen spelen! Mooi cadeau voor je trouwdag.
Misschien is het omdat je hem steeds Henk noemt? :+
pi_153662453
Hier merk ik vooral dat ik iedereen tevreden wil houden. Geen wedstrijd tussen hun (ouders/schoonouders) maar dat ik het een beetje goed wil verdelen. Mijn ouders zijn gescheiden, L zijn ouders zijn nog bij elkaar. En nu is schoonmoeder al eens mee geweest naar een controle, vanmiddag gaat mijn moeder mee en eigenlijk vind ik dat dan weer sneu voor mijn vader. Maar daar moet ik me toch over heen zetten, want straks hou ik dat ook niet in de hand. Mijn schoonouders wonen om de hoek en mijn ouders zeker een uur rijden verderop.

Qua cadeaus, van schoonouders de kinderwagen, van mijn ouders samen het ledikantje van mijn tante de maxi cosi. En dan nog de kleertjes, knuffeltjes etc. Ik kan daar geen wedstrijd in zien. Als ze iets willen geven is dat ontzettend lief en superfijn. Maar kan het of willen ze dat niet dan is dat net zo prima :)

Verder ben ik lekker duffig en niet zo aanwezig. Hopelijk is dat een positief tegen voor de controle van vanmiddag ;) Ik probeer er positief in te staan, want ik heb het totaal niet in de hand. Ik kan alleen maar hopen dat de dosering aan slaat en dan ook nog eventjes blijft doen :)
pi_153662465
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben nog niets van ouders en/of schoonouders gekregen. Hoeft ook helemaal niet.

Oh man, ik word zo stapelgek van mezelf de laatste weken. Ik kan geen complete zin meer spreken zonder fouten te maken met woorden die ik bedoel. Links wordt automatisch rechts, als ik het over de badkamer wil hebben heb ik het over de keuken, wil ik binnen zeggen zeg ik buiten. Net wou ik het over onze internetprovider hebben, had ik het over de oude in Zweden. Elke derde zin wordt ik uitgelachen door de Duutser omdat ik er weer een fout woord of foute naam ingooi..
Heel herkenbaar!
pi_153662753
Ego post..

Ik ben zo moe. Zoon was vanmorgen strondvervelend... Ik heb me er toch maar toe gezet om samen wat leuks te doen..

En nu zit ie bij me: Mama moe? Mama drietig? En aait me over mijn arm O+
pi_153662769
Ik doe niet aan ouders/schoonouders tevreden houden.

Willen ze wat geven, dan doen ze dat maar.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 11:44:28 #274
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153662932
Ik heb totaal geen band met mijn schoonouders, en het zijn (duuuhhh) de meest rare personen op aarde. Van die mensen die weinig tot niks hard op zeggen maar wel van alles verwachten :')
Daar kan ik niks mee hoor. Gelukkig hoeven ze niet veel :P ze wonen ook een uur rijden hiervandaan.

Waar ging her eigenlijk over? :+
pi_153662938
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:35 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ego post..

Ik ben zo moe. Zoon was vanmorgen strondvervelend... Ik heb me er toch maar toe gezet om samen wat leuks te doen..

En nu zit ie bij me: Mama moe? Mama drietig? En aait me over mijn arm O+
Och wat lief he. Zo'n kleintje en van die kleine armpjes om je heen kan dan ook snel alles weer goed maken O+
  vrijdag 19 juni 2015 @ 11:46:29 #276
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153662965
Overigens hoef ik eigenlijk liever niks te krijgen. Mijn opa en oma wilden heel graag de kinderwagen betalen, maar ik vind dat al een heel moeilijk iets. Kan me daar zo ongemakkelijk door voelen.
pi_153662970
Mijn schoonouders hebben ook veel meer gegeven dan m'n ouders, maar dat is ook het verschil tussen kleinkind nummer 1 en nummer 9. Maar ik vind het sowieso niet nodig dat ze met grote kado's gaan strooien, een leuk pakje voor de baby ben ik net zo blij mee.

Net de intake van de kraamzorg gehad, maar ze heeft niet eens naar de plintjes gekeken -O-
pi_153663050
Dochter van twee loopt al de hele ochtend met blote buik en roept steeds baby baby! Geloof dat het bezoek aan de VK van de week wel indruk heeft gemaakt :)
pi_153663206
Haha leuk he als er al 1 rondloopt. O+

Zoon geeft steeds kusjes op mijn buik en dan knuffel en dan aaien.

Hier vragen ouders en schoonoyders wel steeds wat we als cadeau voor de baby willen. Mja we hebben alle spullen al.

Vorig jaar een speelkleed v ouders en wipstoel v schoonouders.

Ik zeg nu maar steeds dat ik het niet weet. Dat ze zelf dan maar wat moeten bedenken..
pi_153663632
Hier ook nog een meld met baby in de buik *boks met Lijnloos* Bij mij is er trouwens ook geen nieuwe controleafspraak gepland, alleen dat ik zaterdag bel om opnieuw gestript te worden.

Joycie hopelijk is je controle vanmiddag oké!

Wij hebben de kinderwagen van mijn ouders gekregen en mijn moeder is zo enthousiast over dragen dat ik een doek van haar krijg. En verder koopt mijn moeder geregeld kleding, in mijn smaak en grotere maatjes dus dat vind ik alleen maar fijn. Schoonouders hebben nog niets gegeven maar die zijn sowieso minder materieel ingesteld dus dat had ik wel verwacht. Ik zie ook niet echt een strijd of zo.

Ik heb zeurende lage rugpijn sinds gisteravond, helaas min of meer constant dus ik heb niet het gevoel dat er iets staat te beginnen. 20ste is ook wel een mooie datum, of 21 juni. Hup baby!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:36:42 #281
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_153664006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:27 schreef tharealmb het volgende:
Maar het wilde natuurlijk niet goed meewerken en draaien. En de navelstreng lag tussen de benen...

Wat leuk, nog een meisje erbij voor het evenwicht van de lijst!
Het zijn voornamelijk jongens de laatste tijd hier.
Oost west, mij best.
pi_153664224
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:27 schreef tharealmb het volgende:

Heeft je vader dus toch gelijk waarschijnlijk ;). Leuk!
pi_153664384
Hier ook gescheiden ouders aan mijn kant dus 3 ouderparen. Van mijn vader kregen we een bedrag om te besteden aan de kinderwagen, van mijn moeder een bedrag om te besteden aan het kamertje.

Mijn schoonouders zijn het meest betrokken, we hebben met hen ook de beste band. En laat mijn schoonmoeder nu ongelooflijk creatief zijn dus ze heeft al een speelkleed gemaakt, een boxkleed en een broekje met vestje genaaid en nu is ze met schoonvader samen bezig aan een geboortebord. En schoonvader informeerde laatst al naar onze plannen omtrent het openen van een spaarrekening voor Frummel dus ik vermoed dat hij daar iets mee wil doen.

En laat ik heel eerlijk zijn (en misschien wat hard), de ontzettend leuke, creatieve dingen die we van schoonouders hebben gekregen doen me meer dan het geld van mijn eigen ouders.
pi_153664510
Tharealmb: leuk een meisje! *O* Het meisjesgehalte kan hier wel wat omhoog ja haha.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn schoonouders hebben ook veel meer gegeven dan m'n ouders, maar dat is ook het verschil tussen kleinkind nummer 1 en nummer 9. Maar ik vind het sowieso niet nodig dat ze met grote kado's gaan strooien, een leuk pakje voor de baby ben ik net zo blij mee.

Net de intake van de kraamzorg gehad, maar ze heeft niet eens naar de plintjes gekeken -O-
Slecht hoor van de kraamzorg. Ik zou een klacht indienen -O-
:P

Hier trouwens ook dat het voor mijn ouders het eerste kleinkind is (+ ik heb ook nog eens geen broers of zussen) en voor schoonouders is het nummer 5. En mijn moeder houdt gewoon enorm van winkelen :P Persoonlijk hoeft het voor mij allemaal niet. Als we het niet hadden gekregen, hadden we de spulletjes zelf wel gekocht.

Ik was overigens wel blij dat we zelf al een kinderwagen hadden gekocht voordat mijn ouders en opa/oma dit aanboden. Dan voel ik me toch bezwaard om iets te kopen dat niet te duur is etc.
pi_153665311
Mijn vriend komt net thuis met een ontzettend schattig jumpsuitje (of boxpakje, hoe heet dat voor een baby?) *O* voor de baby, in maat 74..

Hij heel blij: "dat is leuk als zijn eerste pakje".
Ik: :') Ik hoop dat 'ie er dan nog niet in past :')
Vriend: :?
Ik: Ik denk dat een maatje 50 beter is voor een eerste pakje.
Vriend: -O- .
Nu gaat 'ie 'm weer ruilen :P .
pi_153665354
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:29 schreef silliegirl het volgende:
Mijn vriend komt net thuis met een ontzettend schattig jumpsuitje *O* voor de baby, in maat 74..

Wel schattig! Het is ook best lastig voor te stellen hoe ontzettend klein zo'n frummeltje is bij de geboorte :)
pi_153665504
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:31 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wel schattig! Het is ook best lastig voor te stellen hoe ontzettend klein zo'n frummeltje is bij de geboorte :)
Klopt, zeker voor mannen denk ik. of de mijne vindt dat moeilijk in ieder geval

Maar goed, mijn vriend haat winkelen dus dat 'ie spontaan wat voor de baby haalt is inderdaad heel schattig! O+
pi_153665523
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:29 schreef silliegirl het volgende:
Mijn vriend komt net thuis met een ontzettend schattig jumpsuitje (of boxpakje, hoe heet dat voor een baby?) *O* voor de baby, in maat 74..

Haha wat lief!
Mijn vader kwam laatst ook met kleertjes aan. Al een tuinbroekje in mt 80 ;) en 68. En nu wilde hij weer winkelen dus heb ik maar ingefluisterd dat we voornamelijk nog klein spul nodig hebben.

De meeste mannen kunnen daar niet echt een inschatiing van maken ;)
pi_153665726
Nou ja mijn schoonmoeder (met zelf drie kinderen) koopt maatje 62 voor een bijna 1-jarige. Kun je beter te groot krijgen ;) daar groeien ze tenminste nog in.

Mannen die kleertjes kopen voor (klein) kind O+

[ Bericht 23% gewijzigd door Estrys op 19-06-2015 14:33:30 ]
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:01:51 #290
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153667471
Sommige oma's vinden het zelfs moeilijk in te schatten welke maat een kind heeft, als het kind er bij is ;)

Ik stond toestraks in de H&M, en daar was ook een oma met een peuter, ik denk even groot als J, dus gok zo maat 86/92. Oma stond met een shirtje in de handen wat duidelijk te groot was, en zei (nogal luid ;)) tegen opa: maat 116, dat moet toch wel passen niet? Ze hield t nog voor t jochie, was net een jurkje, maar blijkbaar hield ze van oversized :o :?

En ff wat totaal anders: vanochtend intake gehad bij POP poli. Fijn gesprek gehad/ blij dat ik dat gedaan heb. Mijn verhaal staat nu iig in mijn dossier, dus mocht ik t nodig hebben kan ik meteen aan de bel trekken. Al hebben psychiatrisch verpleegkundige en ik het gesprek wel afgesloten met het uitspreken van de wens elkaar niet meer te zien ;)

O, en gisteren sticker van de verloskundige gehad. Uk ligt met zn hoofd naar beneden, en draait verder vrolijk om z'n as. De volgende 3 afspraken staan al, waaronder 2 echo's (groei en ligging), en 1 afspraak na de termijn waarmee J. geboren is (34.2). Dat was wel even vreemd, maar ik ga er nu van uit dat ie die gewoon ga halen!
pi_153668055
Bizar MM, die wetenschap met vorige zwangerschap...

En heerlijk die mannen/vaders. Mijn man heeft ook nog steeds geen idee van Minkes maten hoor, dus ik maak me geen illusies :') Ik geloof dat ie laatst ook dacht dat ze wel 1.40m was ongeveer... ja hoor schat, over een jaar of 5 misschien. O+ Gelukkig zijn haar kleren mijn territorium met kopen, hij geeft gewoon zijn mening en ik bestel/haal. En hetzelfde geldt voor Henk straks. De kledingkast heb ik gevuld met zijn goedkeuring ;)

Wij krijgen van 2 van de 3 opa/oma-setjes ook gewoon geld op Henks spaarrekenging straks. Ze willen best wat geven maar hebben het idee dat we alles al wel hebben (klopt ook wel aardig). Van het overgebleven stel krijgen we een nieuwe tripptrapp, heeft Minke bij geboorte ook gekregen en dat wilden ze graag weer doen. En aangezien Minke die van haar nog gewoon gebruikt en anders wij wel, krijgt Henk een nieuwe van opa en oma.
pi_153668113
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 05:14 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Nee niet doen, krijg je onwijs 't zuur van. ;)

Schudden voor gebruik
pi_153668183
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:01 schreef mousemicky het volgende:
.............
En ff wat totaal anders: vanochtend intake gehad bij POP poli. Fijn gesprek gehad/ blij dat ik dat gedaan heb. Mijn verhaal staat nu iig in mijn dossier, dus mocht ik t nodig hebben kan ik meteen aan de bel trekken. Al hebben psychiatrisch verpleegkundige en ik het gesprek wel afgesloten met het uitspreken van de wens elkaar niet meer te zien ;)

O, en gisteren sticker van de verloskundige gehad. Uk ligt met zn hoofd naar beneden, en draait verder vrolijk om z'n as. De volgende 3 afspraken staan al, waaronder 2 echo's (groei en ligging), en 1 afspraak na de termijn waarmee J. geboren is (34.2). Dat was wel even vreemd, maar ik ga er nu van uit dat ie die gewoon ga halen!
Dat is 2x fijn nieuws! Goed om te horen!
pi_153668224
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:12 schreef Daui het volgende:

[..]

Harde buiken alweer over hoop ik?

En luister naar tante Saar. :)
Af en aan.. als ik veel heb gedaan of een eind heb gelopen dan krijg ik ze.
nu net de beneden verdieping MOETEN doen :') ik kon gewoon niet rustig zitten of liggen. Gelijk allerlei rotzooi lades en mandjes uitgezocht.....

En nu zitten met een liter thee ^^, Meneer moet maar koken vanavond :P

hij is er wel achter gekomen dat als ik er echt kramp/last/pijn van heb dat ik niet kan antwoorden. Staan we in het gangpad bij de thee in de J. "Oke, kersen?"
*stilte en ik sta een soort van weg te puffen*
"Mango dan?"
*Krekels*
"Aardbei, bosbessen of citroen dan? "
De woeste blik in combinatie met raar ademen betekend dat hij even zijn bek moet houden :9

"Groene thee en mango natuurlijk.. zoals altijd." bijt ik als het voorbij is ^^,

Je kunt het maar geoefend hebben voor straks ^^,
Schudden voor gebruik
pi_153668390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:46 schreef FlyingFish het volgende:

heb je haar geen notities zien maken.. dat heeft ze allang van een afstand stiekem gespeurd :9
Schudden voor gebruik
pi_153668419
Doen ze echt pijn Stippel? Want dat is toch eigenlijk niet de bedoeling?
pi_153668440
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:54 schreef Malteser het volgende:
Hier ook gescheiden ouders aan mijn kant dus 3 ouderparen. Van mijn vader kregen we een bedrag om te besteden aan de kinderwagen, van mijn moeder een bedrag om te besteden aan het kamertje.

Mijn schoonouders zijn het meest betrokken, we hebben met hen ook de beste band. En laat mijn schoonmoeder nu ongelooflijk creatief zijn dus ze heeft al een speelkleed gemaakt, een boxkleed en een broekje met vestje genaaid en nu is ze met schoonvader samen bezig aan een geboortebord. En schoonvader informeerde laatst al naar onze plannen omtrent het openen van een spaarrekening voor Frummel dus ik vermoed dat hij daar iets mee wil doen.

En laat ik heel eerlijk zijn (en misschien wat hard), de ontzettend leuke, creatieve dingen die we van schoonouders hebben gekregen doen me meer dan het geld van mijn eigen ouders.
maar daar zit toch ook liefde in verweven en verwerkt?
ik vind dat ook O+
Schudden voor gebruik
pi_153668467
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:29 schreef silliegirl het volgende:

Wat ontzettend schattig van je verloofde.
Dat hij dan de maat een beetje fout heeft doet er niet toe ;)
Schudden voor gebruik
pi_153668490
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:39 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

maar daar zit toch ook liefde in verweven en verwerkt?
ik vind dat ook O+
Ja precies! Ze zijn dolgelukkig met hun kleinkind op komst, tonen oprechte interesse enz. Zo heerlijk!! Dat is met mijn eigen ouders wel anders (vooral mijn vader). Hij feliciteerde me en maakte geld over....
pi_153668589
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Doen ze echt pijn Stippel? Want dat is toch eigenlijk niet de bedoeling?
Soms voelen ze echt een beetje naar en moet ik echt even "zuchten" en afwachten. Maar dat is enkel als ik rete ver heb gelopen en veel heb gedaan.

Ik heb het wel eens aangegeven bij de vk en die zegt dan loop dan ook niet zo ver :D
Schudden voor gebruik
pi_153668696
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:41 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja precies! Ze zijn dolgelukkig met hun kleinkind op komst, tonen oprechte interesse enz. Zo heerlijk!! Dat is met mijn eigen ouders wel anders (vooral mijn vader). Hij feliciteerde me en maakte geld over....
De een zit wat zakelijker in elkaar dan de ander, zullen we maar zeggen ;)

Ik kreeg van mijn ouders lakentjes, wat kledingsetjes en praktische dingen toen ze vroeg waar ze me mee kon helpen en we voor mijn moeder eindelijk eens gingen babyshoppen. Wat overigens echt gezellig was.
Van mijn schone vader een lelijke slab met tekst "made by mom and dad" in font Disney :') die overigens echt na veel rondslingeren per ongeluk (met toestemming van meneer) in een weggeef zak is gegaan. Dat vond ik eigenlijk nog wel lastig, want hij was er zo fier op.
En van schoonmoeder niets dan "pas je goed op MIJN kleinzoon" bij ieder bezoekje :')

ik vind het allemaal best. ^^,
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')