FOK!forum / The China Shop / [Policy en feedback] Voor al je vragen aan het CHI-modteam
rene90maandag 15 juni 2015 @ 17:53
Welkom in CHI!

Om alles in goede banen te leiden hebben we wat richtlijnen opgesteld zodat het voor iedereen duidelijk is hoe het hier werkt.

• Ben je helemaal nieuw met het shoppen in China? Lees dan de openingspost van het Chinese webshoptopic door, hierin staan vrijwel alle antwoorden, en heb je toch nog een vraag kan je dat in het 'Chinashoppen voor dummies' plaatsen.
• Voor vragen over orders of problemen met bepaalde shops kan je terecht in de centrale Webcare topics van de desbetreffende shop, zij zullen dan z.s.m. reageren hierop. De voertaal hiervoor is Engels aangezien niet alle shops een Nederlandse medewerker beschikbaar hebben.
• In CHI kan je ook nieuwe topics aanmaken als je bijvoorbeeld een bepaald product hebt ontvangen en er een vraag voor hebt. Ook een review kan je een los topic voor maken tenzij er al een topic over dat product bestaat.

[ Bericht 50% gewijzigd door RobertNL op 08-09-2015 07:22:59 ]
rene90dinsdag 8 september 2015 @ 08:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:35 schreef wdn het volgende:
Nu nog wachten op een Meizu Ubuntu telefoon :D

Vraagje: zou het een idee zijn als er ook ruimte komt voor "ervaringen van de kopers" ?
Even je vraag hiernaar toe genomen zodat hij op de juiste plek staat. We zitten er wel over te denken om een 'reviews' subforum te maken zodat users ook reviews van de wat grotere producten kunnen maken in een eigen topic. Dan is dat gelijk een verzameltopic voor dat product. En echte ervaringen met de shops kunnen misschien wel in het webcare topic van de desbetreffende shop voorlopig? Dan kunnen we er webcare / ervaringen topic misschien van maken en als er een negatieve ervaring is kan de shop gelijk erop inspringen.

[ Bericht 99% gewijzigd door rene90 op 08-09-2015 09:41:47 ]
Geraltdinsdag 8 september 2015 @ 12:15
Ik zie dat in het topic van dealextreme geen link staat naar hun website.

Misschien handig om die erin te zetten? :)
Geraltdinsdag 8 september 2015 @ 12:16
CHI / [Dealextreme] Introduction

Daar dus :)
leeelldinsdag 8 september 2015 @ 14:12
CHI / [Banggood] Webcare

eerste grapjas
W00ferdinsdag 8 september 2015 @ 17:46
Komen er ook Taobao agents zoals CSSbuy enz?
MisterJ.Lodinsdag 8 september 2015 @ 17:56
Al die subforums zijn onnodig. Het leidt allemaal naar dezelfde topics.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterJ.Lo op 09-09-2015 01:33:56 ]
rene90woensdag 9 september 2015 @ 00:35
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 14:12 schreef leeell het volgende:
CHI / [Banggood] Webcare

eerste grapjas
Thanks, lijkt nu verder duidelijk te zijn voor hem dus laat het maar even zo staan. Morgen pakt Banggood gelijk de openstaande vragen op dus kunnen ze ook reageren dat er gewoon Engels wordt gesproken. Ik denk dat dat wel goed loopt :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:46 schreef W00fer het volgende:
Komen er ook Taobao agents zoals CSSbuy enz?
Voorlopig is de focus even gelegd op de Chinese webshops, aangezien die vaak wat laagdrempeliger zijn voor de meeste gebruikers. Maar dit is wel iets wat wij vanuit PR-kant willen uitbouwen en kijken hoe bijvoorbeeld ook fabrikanten op een bepaalde manier een toevoeging kunnen bieden of waar er nog een vraag van jullie zou liggen (met bijv. die Taobao agents) om dat werkbaar binnen CHI te maken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Al die subforums zijn onnodig. Het lijdt allemaal naar dezelfde topics.
Het is wel nodig lijkt me zodat de shop specifieke topics daaronder vallen, en de shops zelf ook het overzicht hebben door naar een tinydeal.fok.nl te kunnen gaan en dus in één overzicht hun stekje te kunnen zien? Of begrijp ik je verkeerd?
W00ferwoensdag 9 september 2015 @ 01:22
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:35 schreef rene90 het volgende:

Voorlopig is de focus even gelegd op de Chinese webshops, aangezien die vaak wat laagdrempeliger zijn voor de meeste gebruikers. Maar dit is wel iets wat wij vanuit PR-kant willen uitbouwen en kijken hoe bijvoorbeeld ook fabrikanten op een bepaalde manier een toevoeging kunnen bieden of waar er nog een vraag van jullie zou liggen (met bijv. die Taobao agents) om dat werkbaar binnen CHI te maken.
Ik hoop dat het komt. De bestaande support platformen van Taobao en bijbehorende agents vind ik nog ondermaats. Overigens als jullie de webshops uit willen bouwen zou ik Buyincoins, Fasttech en Lightinthebox erbij zetten :)
MisterJ.Lowoensdag 9 september 2015 @ 01:40
quote:
Het is wel nodig lijkt me zodat de shop specifieke topics daaronder vallen, en de shops zelf ook het overzicht hebben door naar een tinydeal.fok.nl te kunnen gaan en dus in één overzicht hun stekje te kunnen zien? Of begrijp ik je verkeerd?
Je begrijpt me verkeerd. Of je nu op Dealextreme, Banggood of Gearbest subforums klikt je krijgt telkens dezelfde lijst van topics te zien. Onoverzichtelijk dus. Ze zouden in elk subforum een eigen gedeelte moeten krijgen, waar het alleen over die webshop gaat of je zet alles onder een subforum met ieder een eigen topic.
rene90woensdag 9 september 2015 @ 01:45
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ze zouden in elk subforum een eigen gedeelte moeten krijgen
Ik contact je morgen wel even want ben niet meer helemaal helder dus vat het niet geheel, morgen met een bak koffie misschien wel ;)
MisterJ.Lowoensdag 9 september 2015 @ 11:11
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:45 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik contact je morgen wel even want ben niet meer helemaal helder dus vat het niet geheel, morgen met een bak koffie misschien wel ;)
Zo te zien is het al veranderd :).
ThaBrainwoensdag 9 september 2015 @ 11:57
Ik mis eigenlijk Buyincoins in het lijstje van de deelnemende shops. Daar heb ik tot nu toe wel het vaakst besteld.
rene90woensdag 9 september 2015 @ 12:36
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:57 schreef ThaBrain het volgende:
Ik mis eigenlijk Buyincoins in het lijstje van de deelnemende shops. Daar heb ik tot nu toe wel het vaakst besteld.
Daar ben ik ook bij begonnen vroeger. En er missen wel meer shops, maar we gaan niet zomaar een shop toevoegen, we willen wel een bepaalde samenwerking zodat een shop ook iets doet hier ipv alleen maar een filter ervoor. Nu heb je giveaways en webcare omdat er bepaalde afspraken zijn gemaakt. Anders wordt het een rommeltje.
MisterJ.Lowoensdag 9 september 2015 @ 12:55
Betekent dit nu ook dat je gemakkelijker aan highend chinaphones kunt komen, om deze te reviewen, zoals de aankomende Xiaomi mi5?
Tjackawoensdag 9 september 2015 @ 13:17
Gaat gearbest nu telkens reclame maken in het chinese telefoontopic? Dat gaat mij op de langere termijn wel irriteren denk ik. :@
rene90woensdag 9 september 2015 @ 14:46
quote:
99s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:17 schreef Tjacka het volgende:
Gaat gearbest nu telkens reclame maken in het chinese telefoontopic? Dat gaat mij op de langere termijn wel irriteren denk ik. :@
Nope is niet de bedoeling. Heb ze uitgelegd hoe het werkt dus ze weten het nu voor de volgende keer. Plaats gerust een TR in zo'n geval ;)
rene90woensdag 9 september 2015 @ 14:46
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Betekent dit nu ook dat je gemakkelijker aan highend chinaphones kunt komen, om deze te reviewen, zoals de aankomende Xiaomi mi5?
zijn we mee bezig om zulke dingen rond te krijgen ja. Net zoals de note 2 nu beschikbaar is gesteld.
Tjackawoensdag 9 september 2015 @ 14:53
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 14:46 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nope is niet de bedoeling. Heb ze uitgelegd hoe het werkt dus ze weten het nu voor de volgende keer. Plaats gerust een TR in zo'n geval ;)
Ga ik in het vervolg doen! :)
Notorious_Roydonderdag 10 september 2015 @ 16:03
Mag je aan de give-aways mee blijven doen indien je al een prijs hebt gewonnen? Dan weet ik of ik bij mindere give-aways wel of niet alsnog mee moet doen ;)
eddepetfoktdonderdag 10 september 2015 @ 16:23
quote:
19s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mag je aan de give-aways mee blijven doen indien je al een prijs hebt gewonnen? Dan weet ik of ik bij mindere give-aways wel of niet alsnog mee moet doen ;)
Ik neem aan dat er niet dagelijks give aways blijven komen? Om elke schijn van partijdigheid te voorkomen lijkt me in ieder geval wel zo slim om mods niet te laten meedoen.

Hoe vinden de mods trouwens de eerste twee dagen van CHI gaan?

[ Bericht 2% gewijzigd door eddepetfokt op 10-09-2015 16:30:53 ]
Infectiondonderdag 10 september 2015 @ 17:25
Bij een giveaway wordt er een willekeurig persoon gekozen uit het topic. Maar wat als het topic vol is en er een nieuwe in de reeks geopend is? Wordt het vorige topic dan nog wel meegenomen? Aangezien er gebruik wordt gemaakt van een tool om de winnaar te bepalen...

Of stel ik nu een domme vraag?
rene90donderdag 10 september 2015 @ 17:40
quote:
19s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mag je aan de give-aways mee blijven doen indien je al een prijs hebt gewonnen? Dan weet ik of ik bij mindere give-aways wel of niet alsnog mee moet doen ;)
Jup, je kan gewoon bij elke giveaway meedoen.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:23 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er niet dagelijks give aways blijven komen? Om elke schijn van partijdigheid te voorkomen lijkt me in ieder geval wel zo slim om mods niet te laten meedoen.

Hoe vinden de mods trouwens de eerste twee dagen van CHI gaan?
De crew van FOK! mogen meedoen, alleen iteejer en ik zijn uitgesloten omdat wij 2 de contacten met alle shops hebben en dus het hele PR gedeelte doen.

Je moet het ook zo zien dat de crew van FOK! allemaal vrijwilligers zijn, en het ook voor hun tof is om eens kans te maken iets te winnen gezien alle tijd die zij erin steken. Hierbij speelt ook mee dat de shops zelf de trekkingen verzorgen en het niet zo is dat ik dit doe.

Verder blijven er niet dagelijks giveaways komen, puur de 1e week dus zodat elke shop zijn eigen dag heeft om wat te organiseren. Ideeën van shops zijn wel om het te blijven doen, bijvoorbeeld in ruil voor een review in CHI o.i.d.

En eigenlijk ben ik wel tevreden tot dusver, wel wat aanpassingen hier en daar gedaan en er komen ook nog topicpointers bij de topics waar het de bedoeling is waar Engels wordt gepraat, maar verder erg positief en ook de reacties. Wat vind jij ervan?
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:25 schreef Infection het volgende:
Bij een giveaway wordt er een willekeurig persoon gekozen uit het topic. Maar wat als het topic vol is en er een nieuwe in de reeks geopend is? Wordt het vorige topic dan nog wel meegenomen? Aangezien er gebruik wordt gemaakt van een tool om de winnaar te bepalen...

Of stel ik nu een domme vraag?
Nee hoor, geen stomme vraag. Hoe de meeste shops het doen in China is dat ze (geen grap) alle reacties langs gaan, alles in een Excel sheet zetten en dan op die manier de winnaars kiezen. Zo krijg je ook niet dat mensen meer kans maken omdat ze ook een keer een reactie van iemand gequote hebben bijvoorbeeld en dat dus als 2 inzendingen telt.
Infectiondonderdag 10 september 2015 @ 17:44
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nee hoor, geen stomme vraag. Hoe de meeste shops het doen in China is dat ze (geen grap) alle reacties langs gaan, alles in een Excel sheet zetten en dan op die manier de winnaars kiezen. Zo krijg je ook niet dat mensen meer kans maken omdat ze ook een keer een reactie van iemand gequote hebben bijvoorbeeld en dat dus als 2 inzendingen telt.
Duidelijk ^O^
eddepetfoktdonderdag 10 september 2015 @ 18:00
Ik heb nog wat moeite om al de nieuwe topics bij te houden. Ik ben nieuw hier en ben nog in gevecht met Android. Heb nu de app geinstalleerd,misschien kan ik daar makkelijker nieuwe posts zien.
Hoe houden jullie dat bij? Ik heb inmiddels myreact gevonden waar ik kan terugvinden waar ik zelf heb gereageerd. Dat scheelt al.


Ik ben benieuwd of en zo ja wat de webshops daadwerkelijk gaan toevoegen. Gratis dingen willen we allemaal wel en leuke kortingscodes ook, maar ik zou presales en bijvoorbeeld stemmen om een bepaald artikel toegevoegd te krijgen aan het assortiment wel leuk vinden [iets waar je normaal bijv. voor naar taoboa moet]. Ook kijkje in de keuken bij de webshops(heb wel eens wat op youtube gezien] lijkt me leuk.

[ Bericht 6% gewijzigd door eddepetfokt op 10-09-2015 18:20:36 ]
rene90donderdag 10 september 2015 @ 19:18
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:00 schreef eddepetfokt het volgende:
Ik heb nog wat moeite om al de nieuwe topics bij te houden. Ik ben nieuw hier en ben nog in gevecht met Android. Heb nu de app geinstalleerd,misschien kan ik daar makkelijker nieuwe posts zien.
Hoe houden jullie dat bij? Ik heb inmiddels myreact gevonden waar ik kan terugvinden waar ik zelf heb gereageerd. Dat scheelt al.

Ik ben benieuwd of en zo ja wat de webshops daadwerkelijk gaan toevoegen. Gratis dingen willen we allemaal wel en leuke kortingscodes ook, maar ik zou presales en bijvoorbeeld stemmen om een bepaald artikel toegevoegd te krijgen aan het assortiment wel leuk vinden [iets waar je normaal bijv. voor naar taoboa moet]. Ook kijkje in de keuken bij de webshops(heb wel eens wat op youtube gezien] lijkt me leuk.
Ik denk dat het directe contact een grote plus is, dus gewoon simpel vragen of iets op voorraad is of wanneer een bepaald nieuw product beschikbaar gaat zijn. Verder kan je altijd (kan in het webcare topic bijv.) vragen of ze eens wat foto's kunnen neerzetten van de fabriek bijvoorbeeld.
hidditvrijdag 11 september 2015 @ 15:14
is het niet een idee om de de foto's in de coupons&deals in een spoiler te zetten want merk nu al dat in sommigen topics het laden steeds langzamer wordt, zeker met een mobiele verbinding?
rene90vrijdag 11 september 2015 @ 19:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:14 schreef hiddit het volgende:
is het niet een idee om de de foto's in de coupons&deals in een spoiler te zetten want merk nu al dat in sommigen topics het laden steeds langzamer wordt, zeker met een mobiele verbinding?
Goed punt, ik ga even een handleiding voor de shops maken hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen ;)
Qunixzondag 13 september 2015 @ 01:13
Onze nieuwe Chinese vrienden hebben per stuk ieder een eigen plekje gekregen. Mogen (en kunnen) zij bij elkaar kijken en reageren?

Stel als ik een topic open waarbij in de titel ik aandacht vraag van 2 winkels. Kunnen en mogen zij dan reageren? Kunnen ze concurreren! :D
rene90zondag 13 september 2015 @ 01:47
quote:
5s.gif Op zondag 13 september 2015 01:13 schreef Qunix het volgende:
Onze nieuwe Chinese vrienden hebben per stuk ieder een eigen plekje gekregen. Mogen (en kunnen) zij bij elkaar kijken en reageren?

Stel als ik een topic open waarbij in de titel ik aandacht vraag van 2 winkels. Kunnen en mogen zij dan reageren? Kunnen ze concurreren! :D
ze hebben de vrijheid om te doen wat ze willen. Dus ja, ligt een beetje aan de strekking van het topic maar als je de shops quote bijvoorbeeld zullen ze wel even kijken.

Wat voor topic moet ik eigenlijk aan denken?
Qunixzondag 13 september 2015 @ 01:55
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 01:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

ze hebben de vrijheid om te doen wat ze willen. Dus ja, ligt een beetje aan de strekking van het topic maar als je de shops quote bijvoorbeeld zullen ze wel even kijken.

Wat voor topic moet ik eigenlijk aan denken?
Ik zou wel willen zien dat de één een aanbieding bovenop de ander doet, bijvoorbeeld. Ik ben overigens niet van plan om een topic te maken hoor. Dit valt mij nu momenteel op. Alsof ze regels hebben om niet in de topics van de concurrent te kijken (en vooral reageren). Vandaar de vraag.
Misschien is het wel een Chinees iets.
Notorious_Roymaandag 14 september 2015 @ 07:07
De URL naar de Doogee-telefoon in het Tinydealtopic heeft een L teveel bij .html

Hierdoor werkt de URL niet.
rene90maandag 14 september 2015 @ 09:03
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 01:55 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik zou wel willen zien dat de één een aanbieding bovenop de ander doet, bijvoorbeeld. Ik ben overigens niet van plan om een topic te maken hoor. Dit valt mij nu momenteel op. Alsof ze regels hebben om niet in de topics van de concurrent te kijken (en vooral reageren). Vandaar de vraag.
Misschien is het wel een Chinees iets.
Zou zomaar kunnen dat het een beetje met respect / omgangsnormen te maken heeft dat ze hun eigen gedeeltes beheren. Sommige Chinese shops hebben nu ook ideeën voor topics en omdat ik vaak weinig van hun verhaal snap zeg ik meestal 'open maar ,we zien wel of users het leuk vinden'. Dus ben benieuwd waar ze mee komen en als het niks is zakt het toch vanzelf weg.

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 07:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
De URL naar de Doogee-telefoon in het Tinydealtopic heeft een L teveel bij .html

Hierdoor werkt de URL niet.
Thanks, fixed.
Tinydealmaandag 14 september 2015 @ 10:36
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 07:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
De URL naar de Doogee-telefoon in het Tinydealtopic heeft een L teveel bij .html

Hierdoor werkt de URL niet.
Bedankt voor het melden! :)

en rene90 bedankt voor het fixen ;)

ps. rene, wanneer krijgen wij ook een automatische link zoals banggood en dealextreme? :9
Geraltmaandag 14 september 2015 @ 11:35
Hey met al die giveaways en alles he, moet ik zelf die topics bij gaan houden of ik gewonnen heb? Of regelen jullie mods dat en sturen jullie de winnaars een mail/PM/DM voor adresgegevens en dergelijke?

Dat was mijn vraag.

:@
rene90maandag 14 september 2015 @ 11:38
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:36 schreef Tinydeal het volgende:

[..]

Bedankt voor het melden! :)

en rene90 bedankt voor het fixen ;)

ps. rene, wanneer krijgen wij ook een automatische link zoals banggood en dealextreme? :9
Zal het even fixen voor je ;) (of laten fixen beter gezegd)

quote:
5s.gif Op maandag 14 september 2015 11:35 schreef Geralt het volgende:
Hey met al die giveaways en alles he, moet ik zelf die topics bij gaan houden of ik gewonnen heb? Of regelen jullie mods dat en sturen jullie de winnaars een mail/PM/DM voor adresgegevens en dergelijke?

Dat was mijn vraag.

:@
Als ik geen reactie krijg van een user zal ik ze persoonlijk contacten ;) En de reden dat ik dat doe is omdat de shops vaak weinig snappen (m.u.v. Tinydeal ;)) van DM / PM's en hoe adressen moeten worden genoteerd.

Dus dan maak ik het adressenlijstje volgens een vast systeem zodat zij het ook snappen ;)
Geraltmaandag 14 september 2015 @ 11:40
Ok dus in principe is het wenselijk dat ik het zelf een beetje bij hou begrijp ik, maar als dat er bij inschiet dan zorgen jij/jullie ervoor dat de winnaar gecontact wordt?

Ok, mocht ik winnen DM me maar dan, want ik kan dat allemaal niet bijhouden met al die rare namen in de titel van de topics, ik weet niet eens meer waar ik wel en niet aan meegedaan heb :') :@

Thanks :)
rene90maandag 14 september 2015 @ 11:45
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 11:40 schreef Geralt het volgende:
Ok dus in principe is het wenselijk dat ik het zelf een beetje bij hou begrijp ik, maar als dat er bij inschiet dan zorgen jij/jullie ervoor dat de winnaar gecontact wordt?
Zeker dus geen zorgen, vandaag is Tinydeal aan de beurt als je nog niet had meegedaan ;)
Geraltmaandag 14 september 2015 @ 11:49
Ik heb meegedaan :)
Bennymaandag 14 september 2015 @ 11:59
In de OP van het actietopic van Tinydeal (CHI / [Tinydeal] Giveaway - win een Chinaphone of Xiaomi Mi Bands) staat een verkeerde datum.

quote:
"De actie loopt tot donderdag 14 september 23.59"
Dat moet óf donderdag 17 september zijn, of maandag 14 september
rene90maandag 14 september 2015 @ 12:09
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2015 11:59 schreef iBenny het volgende:
In de OP van het actietopic van Tinydeal (CHI / [Tinydeal] Giveaway - win een Chinaphone of Xiaomi Mi Bands) staat een verkeerde datum.

[..]

Dat moet óf donderdag 17 september zijn, of maandag 14 september
Tinydeal heeft je reactie gelezen en het aangepast ;)
eddepetfoktvrijdag 18 september 2015 @ 08:18
Hoi modfriends,

Ik ben niet zo onder de indruk van de webcare van eerst BG en nu Allbuy[al had ik van Allbuy niet anders verwacht].
Kunnen jullie die gasten eens wakker porren?
rene90vrijdag 18 september 2015 @ 08:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:18 schreef eddepetfokt het volgende:
Hoi modfriends,

Ik ben niet zo onder de indruk van de webcare van eerst BG en nu Allbuy[al had ik van Allbuy niet anders verwacht].
Kunnen jullie die gasten eens wakker porren?
Je moet wel een beetje geduld hebben natuurlijk, ik heb al benoemd in dat topic van Allbuy dat ze aan het wisselen zijn met persoon daar dus dat dat voor wat vertraging zorgt maar ik het nieuwe contact FOK! zal uitleggen hoe het werkt. Ik snap dat het wat langer duurt, maar geef het wat tijd.

Banggood heeft nu ook een prima webcare met Nederlandse ondersteuning, dus geef de nieuwe van Allbuy ook even de tijd ;)
eddepetfoktvrijdag 18 september 2015 @ 12:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:21 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je moet wel een beetje geduld hebben natuurlijk, ik heb al benoemd in dat topic van Allbuy dat ze aan het wisselen zijn met persoon daar dus dat dat voor wat vertraging zorgt maar ik het nieuwe contact FOK! zal uitleggen hoe het werkt. Ik snap dat het wat langer duurt, maar geef het wat tijd.

Banggood heeft nu ook een prima webcare met Nederlandse ondersteuning, dus geef de nieuwe van Allbuy ook even de tijd ;)
Thanks. Inmiddels uitstekend opgelost.

Ook kennis gemaakt met de puike nl service van BG. Lijkt er op dat mailtjes aan BG die een file [in mij geval video] bevatten niet aankomt. Evt files dus via vidme of imgur meezenden.
eddepetfoktzaterdag 26 september 2015 @ 05:28
Ik dacht al steeds..wat gaat mijn tab snel leeg....

Toch maar weer over van de app naar de webversie!


Screenshot_2015_09_26_05_27_15.png
rene90dinsdag 29 september 2015 @ 07:43
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 05:28 schreef eddepetfokt het volgende:
Ik dacht al steeds..wat gaat mijn tab snel leeg....

Toch maar weer over van de app naar de webversie!


[ afbeelding ]
Voor zover ik weet komt de app ook helemaal niet van FOK! zelf maar is het door iemand anders gemaakt. Dus dan kan je beter de mobiele versie van FOK! gebruiken inderdaad ;)
Kaas-zondag 4 oktober 2015 @ 17:01
Als ik dit subforum zie staan op de forumgrid denk ik altijd direct in 50Cent-melodie "I take you to the China shop".

Wilde dat alleen even delen.

Nou groetjes. ^O^
shizzondag 4 oktober 2015 @ 17:28
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 17:01 schreef Kaas- het volgende:
Als ik dit subforum zie staan op de forumgrid denk ik altijd direct in 50Cent-melodie "I take you to the China shop".

Wilde dat alleen even delen.

Nou groetjes. ^O^
Thanks. China's fine. gr gr.

rmrt2010donderdag 22 oktober 2015 @ 19:33
Ik heb nog niet alles bekeken maar heeft het forum ook een #sc waar je ad random e.e.a. kan vragen. Zo zoek ik dus een winkel (al of niet online) waar je van die zwarte lederen plugjes kan kopen die normaliter aan het uiteinde van je Plug In-Ear Headphones zitten en zorgen dat je Plug In-Ear Headphones in je oor blijven zitten. Zwart en rond.
shizdonderdag 22 oktober 2015 @ 19:40
Bedoel je foam tips? http://www.complyfoam.com

Heeft trouwens niet veel met dit topic te maken. Zoals de OP ook zegt voor zulke zaken:
quote:
• Ben je helemaal nieuw met het shoppen in China? Lees dan de openingspost van het Chinese webshoptopic door, hierin staan vrijwel alle antwoorden, en heb je toch nog een vraag kan je dat in het 'Chinashoppen voor dummies' plaatsen.


[ Bericht 35% gewijzigd door shiz op 22-10-2015 19:45:55 ]
Bartdinsdag 27 oktober 2015 @ 09:33
Is er een algemeen 'ik zoek een ...'-topic of zo waarin je kunt zeggen wat je zoekt en waarin users en shops dan goede producten kunnen aanraden? Of is een apart topic openen beter?
rene90dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:47
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:33 schreef Bart het volgende:
Is er een algemeen 'ik zoek een ...'-topic of zo waarin je kunt zeggen wat je zoekt en waarin users en shops dan goede producten kunnen aanraden? Of is een apart topic openen beter?
apart topicje is vaak handiger, makkelijker terug te vinden voor anderen ook weer.
Bartdinsdag 27 oktober 2015 @ 10:21
^O^
eddepetfoktdinsdag 27 oktober 2015 @ 19:42
Pandawill reageert niet in hun webcare topic. Zijn ze gestopt?
rene90dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:27
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:42 schreef eddepetfokt het volgende:
Pandawill reageert niet in hun webcare topic. Zijn ze gestopt?
Ga ze morgen even proberen te spreken wat er aan de hand is.
eddepetfoktdonderdag 29 oktober 2015 @ 13:19
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:27 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ga ze morgen even proberen te spreken wat er aan de hand is.
heb je al iets gehoord
rene90donderdag 29 oktober 2015 @ 15:39
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 13:19 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

heb je al iets gehoord
Nope, lijkt erop alsof ze weer gewisseld zijn van contactpersoon (wat daar elke paar maanden gebeurt) wat ze dan niet laten weten. Hopelijk op korte termijn weet ik weer wie dit is.
eddepetfoktmaandag 16 mei 2016 @ 10:36
Enig idee waarom TD niet meer reageert in hun webcare ropic?
rene90woensdag 18 mei 2016 @ 08:25
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:36 schreef eddepetfokt het volgende:
Enig idee waarom TD niet meer reageert in hun webcare ropic?
Inmiddels wel, degene die dat deed is weer weg. Het is redelijk gebruikelijk in China dat iemand opeens weg is zonder zijn werk fatsoenlijk over te dragen. Ze gaan nu bij TD weer een nieuwe medewerker aanwijzen dus ik verwacht binnenkort weer een nieuwe ;)
vrouwtjevrijdag 20 mei 2016 @ 21:22
Vraagje: ik ben op zoek naar een hoesje voor een tablet. Maar kan het type hoes dat ik zoek zo snel niet vinden op de meest gangbare sites.
Wellicht zit er hier op fok! wel iemand die met me mee wil zoeken. Weet alleen niet in welk topic ik het beste de vraag kan stellen...
shizvrijdag 20 mei 2016 @ 21:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:22 schreef vrouwtje het volgende:
Vraagje: ik ben op zoek naar een hoesje voor een tablet. Maar kan het type hoes dat ik zoek zo snel niet vinden op de meest gangbare sites.
Wellicht zit er hier op fok! wel iemand die met me mee wil zoeken. Weet alleen niet in welk topic ik het beste de vraag kan stellen...
Meld je ff onder vermelding van het merk/type/afmeting in het centrale topic: Topicreeks: Chinese Webshops . ;)
Catch22-dinsdag 12 juli 2016 @ 07:52
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 08:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Inmiddels wel, degene die dat deed is weer weg. Het is redelijk gebruikelijk in China dat iemand opeens weg is zonder zijn werk fatsoenlijk over te dragen. Ze gaan nu bij TD weer een nieuwe medewerker aanwijzen dus ik verwacht binnenkort weer een nieuwe ;)
Nu al weken niet gereageerd, maar ze spannen wel aanbiedingen. Dat is Oké?
rene90donderdag 14 juli 2016 @ 09:05
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 07:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nu al weken niet gereageerd, maar ze spannen wel aanbiedingen. Dat is Oké?
Dat is niet oké, en ik ben ook bezig om weer duidelijk uit te leggen aan de nieuwe persoon hoe alles werkt. Geloof me, Chinezen uitleggen wat webcare is en hoe dat werkt op een forum is niet het meest makkelijke :')
Catch22-donderdag 14 juli 2016 @ 13:56
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:05 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat is niet oké, en ik ben ook bezig om weer duidelijk uit te leggen aan de nieuwe persoon hoe alles werkt. Geloof me, Chinezen uitleggen wat webcare is en hoe dat werkt op een forum is niet het meest makkelijke :')
Das prima, vroeg me alleen af of je het op je radar had :)
ohengzondag 7 augustus 2016 @ 19:48
Hoe zit het eigenlijk met deze prijsvraag:
http://frontpage.fok.nl/prijsvraag/1398

:)
shizzondag 7 augustus 2016 @ 20:04
Well...
http://frontpage.fok.nl/s(...)lite-smartphone.html
ohengzondag 7 augustus 2016 @ 20:27
Oopsie, deze post gemist. :7
kanem0chidonderdag 1 september 2016 @ 11:42
vergeten om mijn post ( CHI / "Your Vision Has No Border" Ulefone Future Grijs Review door Kanem0chi ) te linken aan het review gedeelte, kan iemand dit nog doen aub? :)

Thanks!
Jeroen_Appeldoorndonderdag 1 september 2016 @ 12:28
is de DealExtreme webcare medewerker nog actief op dit forum???
ik krijg geen reactie
CommissarisMissionarisdonderdag 16 februari 2017 @ 22:54
Waarom is de Banggood webcare topic gesloten
RobertNLdonderdag 16 februari 2017 @ 23:25
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:54 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Waarom is de Banggood webcare topic gesloten
Gesloten? Hoe kom je daar bij O-).
Opent automatisch als nieuwe sticky, die moet ik handmatig even op open zetten
fathankvrijdag 18 augustus 2017 @ 14:37
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:54 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Waarom is de Banggood webcare topic gesloten
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 23:25 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Gesloten? Hoe kom je daar bij O-).
Opent automatisch als nieuwe sticky, die moet ik handmatig even op open zetten
Dealextreme is hier niet meer actief zo te zien of wel?
RobertNLmaandag 21 augustus 2017 @ 15:07
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:37 schreef fathank het volgende:

[..]

[..]

Dealextreme is hier niet meer actief zo te zien of wel?
Nee, die hebben alle webcare een tijd geleden geheel stilgelegd.
fathankmaandag 21 augustus 2017 @ 15:31
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee, die hebben alle webcare een tijd geleden geheel stilgelegd.
Ja, een zending van 68 euro. Grotendeels prut en de twee duurste dingen zaten er niet bij. 128GB micro sd kaart en een camera tripod. Ze claimen het verzonden te hebben en dat het bij de post danwel douane verdwenen is.

Nu willen ze me 50% refunden van de niet geleverde items. Ofwel, ik moet 28 euro betalen voor shit die ik niet gekregen heb :'). En dat loopt al vanaf 1 augustus.
hidditmaandag 21 augustus 2017 @ 15:36
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja, een zending van 68 euro. Grotendeels prut en de twee duurste dingen zaten er niet bij. 128GB micro sd kaart en een camera tripod. Ze claimen het verzonden te hebben en dat het bij de post danwel douane verdwenen is.

Nu willen ze me 50% refunden van de niet geleverde items. Ofwel, ik moet 28 euro betalen voor shit die ik niet gekregen heb :'). En dat loopt al vanaf 1 augustus.
Dat is wel een beetje het risico van chine shoppen, ze hadden ook kunnen zeggen het is jou probleem je krijgt niks.
fathankmaandag 21 augustus 2017 @ 15:40
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:36 schreef hiddit het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje het risico van chine shoppen, ze hadden ook kunnen zeggen het is jou probleem je krijgt niks.
Daarom heb ik ook met Paypal betaald. Dus als het niet rap naar tevredenheid wordt opgelost speel ik het wel via de aankoopbescherming van Paypal.

Maar goed, van een bestelling van 68 euro, 56 euro aan spullen niet leveren. Prima businessmodel wel.
mscholwoensdag 30 augustus 2017 @ 13:52
CHI / [Dealextreme] LED Verlichting SALE

lijkt mij niet dat die bij DX moet staan?
RobertNLmaandag 4 september 2017 @ 22:09
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:52 schreef mschol het volgende:
CHI / [Gearbest] LED Verlichting SALE

lijkt mij niet dat die bij DX moet staan?
Nope, had hem (al) aangepast. Bedankt voor het melden
Callaisdonderdag 14 september 2017 @ 18:21
-gastmod-

[ Bericht 98% gewijzigd door murp op 14-09-2017 18:37:22 ]
shizdonderdag 14 september 2017 @ 18:23
Hey! Het werkt, ik ben $500 miljoen rijker. Dat was echt fantasties! :D
geld-lenen-kost-geld.gif
Dem_Demmywoensdag 4 oktober 2017 @ 19:26
Verkeerde topic
THEFXRdinsdag 16 januari 2018 @ 20:48
Mijn voorstel is om twee Chinese telefoon topics te hebben.
een voor de beginners en een andere voor gevorderden. dan stoort zich men niet meer aan elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 16-01-2018 20:57:44 ]
shizdinsdag 16 januari 2018 @ 20:54
Kom op, wees een man seg. :P :'(

Maar 't staat je natuurlijk vrij een 'THEFXR's Smartphone topic' te openen...
THEFXRdinsdag 16 januari 2018 @ 21:29
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:54 schreef shiznuts het volgende:
Kom op, wees een man seg. :P :'(

Maar 't staat je natuurlijk vrij een 'THEFXR's Smartphone topic' te openen...
trollen en flamen doe je maar ergens anders.
RobertNLdinsdag 16 januari 2018 @ 21:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

trollen en flamen doe je maar ergens anders.
Kan er niets meer van maken dat je posts toch wel het minimum aan inzet ontbreekt.
Een review opzoeken is met google binnen 5 seconden gedaan.

Heb diverse posts in het topic verwijderd, waaronder een aantal -stekende- reacties. De nette reacties laat ik dan ook gewoon staan.
THEFXRdinsdag 16 januari 2018 @ 22:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:53 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kan er niets meer van maken dat je posts toch wel het minimum aan inzet ontbreekt.
Een review opzoeken is met google binnen 5 seconden gedaan.

Heb diverse posts in het topic verwijderd, waaronder een aantal -stekende- reacties. De nette reacties laat ik dan ook gewoon staan.
Het posten van een review draagt bij aan de kwaliteit van het topic, dus mijn vraag is toch relevant geweest.
Verder dacht ik dat FOK altijd laagdrempelig is en het lijkt erop dat de tekst die in de OP staat rechtstreeks van tweakers komt.
Is die tekst door jou gecreëerd?
shizdinsdag 16 januari 2018 @ 22:34
Er is ook een topicpointer boven het reactieveld in het centrale topic.
quote:
Hier NIET over illegale artikelen ('nep'-producten, wapens, e.d.) praten. }:| Lees de OpeningsPost voor je reageert en zoek eerst zelf voordat je in dit topic vragen gaat stellen. Vraag jezelf voor je post af of anderen daar uberhaupt iets mee kunnen. Wees in je reacties zo volledig, informatief en on-topic als mogelijk.
Dat heeft niks met tweakers te maken. :')
Eerder met een gezonde omgang met elkaar.

Dat is users een beetje opvoeden niet zo afhankelijk te zijn van anderen, maar zelf eens initiatief te nemen. Da's sowieso een goede levensles. Dat je niet je hele leven maar anderen voor je karretje kunt spannen en verwachten dat anderen met een vingerknip je problemen oplossen.

Hoe vaak het in het verleden wel niet voorkwam dat mensen gelijk vragen gingen stellen die gewoon in het openingstopic zelf, een reactie voor hun of met een snelle zoekpoging gevonden konden worden... en dat herhaaldelijk keer op keer weer. Zulke mensen zijn 'zuigers', die verwachten dat alle anderen hen op de wenken bedienen, die zelf nergens energie in stoppen, maar niet doorhebben dat ze van anderen vragen om hun energie wel te verspillen? Dus... geen probleem als je wat toe te voegen hebt of legit ergens niet uitkomt. En een losse omgang is ook prima, er wordt genoeg gegeind. Maar als er van jou uit lijkt te komen... dan moet je niet gek kijken dat men zegt 'hey, verdoe onze tijd eens niet, heb je zelf al gekeken?'. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

Ik ben grotendeels verantwoordelijk voor beide OpeningsPosts (als bron voor informatie voor de newbies en als verzoek om op de huisregels te letten) en de topicpointer heb ik in mijn modtijd (jaren geleden) zelf geplaatst, voordat er het sub-forum CHI was. En veelal gaat het goed en dragen mensen hun steentje zelf netjes bij. Of worden ze ondanks gebrek aan zelfinitiatief toch goed op weg geholpen.

Dat jij je beklaagt 'mama, de juf heeft mij gepest' omdat ze je een standje gegeven heeft op school omdat je je huiswerk niet had gemaakt... tja... dat is dat hele opvoeden? Dus over die spiegel die je me DM-de ( :') ) gesproken... heb je er zelf geen een? Anders kan ik je er eentje van BG aanraden...
Elvidonderdag 1 februari 2018 @ 14:26
Het zou tof zijn als Wish ook een webcare-team op Fok zou hebben. Is dat mogelijk? :P
RobertNLdonderdag 1 februari 2018 @ 20:50
quote:
17s.gif Op donderdag 1 februari 2018 14:26 schreef Elvi het volgende:
Het zou tof zijn als Wish ook een webcare-team op Fok zou hebben. Is dat mogelijk? :P
Ik heb er al eens eerder een mailtje aan gewaagd; toen niets gehoord. Maar ik probeer het nogmaals :)!
Elvivrijdag 2 februari 2018 @ 16:39
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:50 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik heb er al eens eerder een mailtje aan gewaagd; toen niets gehoord. Maar ik probeer het nogmaals :)!
Ik hoop dat het lukt! Ik heb goede ervaringen met hun klantenservice :Y zowel via de app als via email.
rulerofdeathvrijdag 16 maart 2018 @ 13:13
Heb je ook enig idee wat er met de banggood webcare aan de hand is?
RobertNLvrijdag 16 maart 2018 @ 13:22
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:13 schreef rulerofdeath het volgende:
Heb je ook enig idee wat er met de banggood webcare aan de hand is?
Nee, ga er nogmaals een mailtje aan wagen
Diqiu-Longvrijdag 16 maart 2018 @ 13:23
quote:
17s.gif Op donderdag 1 februari 2018 14:26 schreef Elvi het volgende:
Het zou tof zijn als Wish ook een webcare-team op Fok zou hebben. Is dat mogelijk? :P
Loont zich dat wel voor Wish? Aantal actieve gebruikers op FOK! is nog maar een scheintje wat het ooit was. Dus ze kunnen hun moeite en tijd, beter besteden op Facebook.
Elvivrijdag 16 maart 2018 @ 14:49
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:23 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Loont zich dat wel voor Wish? Aantal actieve gebruikers op FOK! is nog maar een scheintje wat het ooit was. Dus ze kunnen hun moeite en tijd, beter besteden op Facebook.
Ik zou eerder kijken of het ook loont voor FOK! Met bijvoorbeeld speciale acties of direct (nederlands) contact met Wish kun je best nieuwe Fok-users trekken denk ik.
trein2000maandag 23 april 2018 @ 19:47
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 13:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee, ga er nogmaals een mailtje aan wagen
en? Al uitsluitsel?
RobertNLmaandag 23 april 2018 @ 19:56
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 19:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

en? Al uitsluitsel?
Ik heb contact gehad, ik verwacht dat ze binnenkort weer terugkomen maar een termijn durf ik er niet meer aan te hangen.
Lidlwoensdag 25 april 2018 @ 15:30
Is er ergens een dashcam topic?
Lidldinsdag 1 mei 2018 @ 22:00
Echt actief hier :')
Ossi2k9zaterdag 12 mei 2018 @ 21:30
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:00 schreef Lidl het volgende:
Echt actief hier :')
Op tweakers is er een topic voor dashcams ;)
#ANONIEMwoensdag 16 mei 2018 @ 10:32
Leeft rene90 nog? Of een ander crewlid dat in CHI kijkt, for that matter?
#ANONIEMzaterdag 4 augustus 2018 @ 21:43
Is banggood er nog?
RobertNLzondag 5 augustus 2018 @ 08:56
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 21:43 schreef tailfox het volgende:
Is banggood er nog?
Nee, banggood heeft geen support meer in het Nederlands.
#ANONIEMzondag 5 augustus 2018 @ 09:13
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 08:56 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee, banggood heeft geen support meer in het Nederlands.
rip
#ANONIEMdonderdag 16 augustus 2018 @ 10:41
Misschien een ideetje waarom trekken we het niet breder?
Webshoptopic.
Nieuwschierigzaterdag 5 januari 2019 @ 14:28
Naar aanleiding van de MSC container spill bij de waddeneilanden is het wellicht een goed idee dit forum op te heffen.
shizzaterdag 5 januari 2019 @ 16:10
Yeah, that sounds like it makes sense. NOT.

TxLeMWV.gif

mavB0Mh.png :P
admiraal_anaaldonderdag 2 januari 2020 @ 22:56
Weet iemand of je alle MiLight GU10 of E27 lampen aan de philips hue kan koppelen?
mscholdonderdag 2 januari 2020 @ 23:24
quote:
4s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet iemand of je alle MiLight GU10 of E27 lampen aan de philips hue kan koppelen?
wat ik zosnel even lees is dat die lampen allemaal niet geschikt zijn voor het zigbee protocol van hue..
FlippingCoindinsdag 31 augustus 2021 @ 18:13
Het is niet meer zo druk in dit forum he?