abonnement Unibet Coolblue
pi_153553565
Welkom in CHI!

Om alles in goede banen te leiden hebben we wat richtlijnen opgesteld zodat het voor iedereen duidelijk is hoe het hier werkt.

• Ben je helemaal nieuw met het shoppen in China? Lees dan de openingspost van het Chinese webshoptopic door, hierin staan vrijwel alle antwoorden, en heb je toch nog een vraag kan je dat in het 'Chinashoppen voor dummies' plaatsen.
• Voor vragen over orders of problemen met bepaalde shops kan je terecht in de centrale Webcare topics van de desbetreffende shop, zij zullen dan z.s.m. reageren hierop. De voertaal hiervoor is Engels aangezien niet alle shops een Nederlandse medewerker beschikbaar hebben.
• In CHI kan je ook nieuwe topics aanmaken als je bijvoorbeeld een bepaald product hebt ontvangen en er een vraag voor hebt. Ook een review kan je een los topic voor maken tenzij er al een topic over dat product bestaat.

[ Bericht 50% gewijzigd door RobertNL op 08-09-2015 07:22:59 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_155915298
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:35 schreef wdn het volgende:
Nu nog wachten op een Meizu Ubuntu telefoon :D

Vraagje: zou het een idee zijn als er ook ruimte komt voor "ervaringen van de kopers" ?
Even je vraag hiernaar toe genomen zodat hij op de juiste plek staat. We zitten er wel over te denken om een 'reviews' subforum te maken zodat users ook reviews van de wat grotere producten kunnen maken in een eigen topic. Dan is dat gelijk een verzameltopic voor dat product. En echte ervaringen met de shops kunnen misschien wel in het webcare topic van de desbetreffende shop voorlopig? Dan kunnen we er webcare / ervaringen topic misschien van maken en als er een negatieve ervaring is kan de shop gelijk erop inspringen.

[ Bericht 99% gewijzigd door rene90 op 08-09-2015 09:41:47 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_155920060
Ik zie dat in het topic van dealextreme geen link staat naar hun website.

Misschien handig om die erin te zetten? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155920091
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 8 september 2015 @ 14:12:37 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_155922611
CHI / [Banggood] Webcare

eerste grapjas
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_155927024
Komen er ook Taobao agents zoals CSSbuy enz?
Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 8 september 2015 @ 17:56:27 #7
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_155927201
Al die subforums zijn onnodig. Het leidt allemaal naar dezelfde topics.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterJ.Lo op 09-09-2015 01:33:56 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_155938771
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 14:12 schreef leeell het volgende:
CHI / [Banggood] Webcare

eerste grapjas
Thanks, lijkt nu verder duidelijk te zijn voor hem dus laat het maar even zo staan. Morgen pakt Banggood gelijk de openstaande vragen op dus kunnen ze ook reageren dat er gewoon Engels wordt gesproken. Ik denk dat dat wel goed loopt :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:46 schreef W00fer het volgende:
Komen er ook Taobao agents zoals CSSbuy enz?
Voorlopig is de focus even gelegd op de Chinese webshops, aangezien die vaak wat laagdrempeliger zijn voor de meeste gebruikers. Maar dit is wel iets wat wij vanuit PR-kant willen uitbouwen en kijken hoe bijvoorbeeld ook fabrikanten op een bepaalde manier een toevoeging kunnen bieden of waar er nog een vraag van jullie zou liggen (met bijv. die Taobao agents) om dat werkbaar binnen CHI te maken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Al die subforums zijn onnodig. Het lijdt allemaal naar dezelfde topics.
Het is wel nodig lijkt me zodat de shop specifieke topics daaronder vallen, en de shops zelf ook het overzicht hebben door naar een tinydeal.fok.nl te kunnen gaan en dus in één overzicht hun stekje te kunnen zien? Of begrijp ik je verkeerd?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_155939305
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:35 schreef rene90 het volgende:

Voorlopig is de focus even gelegd op de Chinese webshops, aangezien die vaak wat laagdrempeliger zijn voor de meeste gebruikers. Maar dit is wel iets wat wij vanuit PR-kant willen uitbouwen en kijken hoe bijvoorbeeld ook fabrikanten op een bepaalde manier een toevoeging kunnen bieden of waar er nog een vraag van jullie zou liggen (met bijv. die Taobao agents) om dat werkbaar binnen CHI te maken.
Ik hoop dat het komt. De bestaande support platformen van Taobao en bijbehorende agents vind ik nog ondermaats. Overigens als jullie de webshops uit willen bouwen zou ik Buyincoins, Fasttech en Lightinthebox erbij zetten :)
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 9 september 2015 @ 01:40:19 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_155939431
quote:
Het is wel nodig lijkt me zodat de shop specifieke topics daaronder vallen, en de shops zelf ook het overzicht hebben door naar een tinydeal.fok.nl te kunnen gaan en dus in één overzicht hun stekje te kunnen zien? Of begrijp ik je verkeerd?
Je begrijpt me verkeerd. Of je nu op Dealextreme, Banggood of Gearbest subforums klikt je krijgt telkens dezelfde lijst van topics te zien. Onoverzichtelijk dus. Ze zouden in elk subforum een eigen gedeelte moeten krijgen, waar het alleen over die webshop gaat of je zet alles onder een subforum met ieder een eigen topic.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_155939484
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ze zouden in elk subforum een eigen gedeelte moeten krijgen
Ik contact je morgen wel even want ben niet meer helemaal helder dus vat het niet geheel, morgen met een bak koffie misschien wel ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 9 september 2015 @ 11:11:02 #12
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_155943297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:45 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik contact je morgen wel even want ben niet meer helemaal helder dus vat het niet geheel, morgen met een bak koffie misschien wel ;)
Zo te zien is het al veranderd :).
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_155944196
Ik mis eigenlijk Buyincoins in het lijstje van de deelnemende shops. Daar heb ik tot nu toe wel het vaakst besteld.
pi_155944859
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:57 schreef ThaBrain het volgende:
Ik mis eigenlijk Buyincoins in het lijstje van de deelnemende shops. Daar heb ik tot nu toe wel het vaakst besteld.
Daar ben ik ook bij begonnen vroeger. En er missen wel meer shops, maar we gaan niet zomaar een shop toevoegen, we willen wel een bepaalde samenwerking zodat een shop ook iets doet hier ipv alleen maar een filter ervoor. Nu heb je giveaways en webcare omdat er bepaalde afspraken zijn gemaakt. Anders wordt het een rommeltje.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 9 september 2015 @ 12:55:33 #15
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_155945183
Betekent dit nu ook dat je gemakkelijker aan highend chinaphones kunt komen, om deze te reviewen, zoals de aankomende Xiaomi mi5?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_155945605
Gaat gearbest nu telkens reclame maken in het chinese telefoontopic? Dat gaat mij op de langere termijn wel irriteren denk ik. :@
Gino ♥
pi_155947545
quote:
99s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:17 schreef Tjacka het volgende:
Gaat gearbest nu telkens reclame maken in het chinese telefoontopic? Dat gaat mij op de langere termijn wel irriteren denk ik. :@
Nope is niet de bedoeling. Heb ze uitgelegd hoe het werkt dus ze weten het nu voor de volgende keer. Plaats gerust een TR in zo'n geval ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_155947558
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Betekent dit nu ook dat je gemakkelijker aan highend chinaphones kunt komen, om deze te reviewen, zoals de aankomende Xiaomi mi5?
zijn we mee bezig om zulke dingen rond te krijgen ja. Net zoals de note 2 nu beschikbaar is gesteld.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_155947690
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 14:46 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nope is niet de bedoeling. Heb ze uitgelegd hoe het werkt dus ze weten het nu voor de volgende keer. Plaats gerust een TR in zo'n geval ;)
Ga ik in het vervolg doen! :)
Gino ♥
pi_155975220
Mag je aan de give-aways mee blijven doen indien je al een prijs hebt gewonnen? Dan weet ik of ik bij mindere give-aways wel of niet alsnog mee moet doen ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_155975793
quote:
19s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mag je aan de give-aways mee blijven doen indien je al een prijs hebt gewonnen? Dan weet ik of ik bij mindere give-aways wel of niet alsnog mee moet doen ;)
Ik neem aan dat er niet dagelijks give aways blijven komen? Om elke schijn van partijdigheid te voorkomen lijkt me in ieder geval wel zo slim om mods niet te laten meedoen.

Hoe vinden de mods trouwens de eerste twee dagen van CHI gaan?

[ Bericht 2% gewijzigd door eddepetfokt op 10-09-2015 16:30:53 ]
pi_155977455
Bij een giveaway wordt er een willekeurig persoon gekozen uit het topic. Maar wat als het topic vol is en er een nieuwe in de reeks geopend is? Wordt het vorige topic dan nog wel meegenomen? Aangezien er gebruik wordt gemaakt van een tool om de winnaar te bepalen...

Of stel ik nu een domme vraag?
pi_155977852
quote:
19s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mag je aan de give-aways mee blijven doen indien je al een prijs hebt gewonnen? Dan weet ik of ik bij mindere give-aways wel of niet alsnog mee moet doen ;)
Jup, je kan gewoon bij elke giveaway meedoen.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:23 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er niet dagelijks give aways blijven komen? Om elke schijn van partijdigheid te voorkomen lijkt me in ieder geval wel zo slim om mods niet te laten meedoen.

Hoe vinden de mods trouwens de eerste twee dagen van CHI gaan?
De crew van FOK! mogen meedoen, alleen iteejer en ik zijn uitgesloten omdat wij 2 de contacten met alle shops hebben en dus het hele PR gedeelte doen.

Je moet het ook zo zien dat de crew van FOK! allemaal vrijwilligers zijn, en het ook voor hun tof is om eens kans te maken iets te winnen gezien alle tijd die zij erin steken. Hierbij speelt ook mee dat de shops zelf de trekkingen verzorgen en het niet zo is dat ik dit doe.

Verder blijven er niet dagelijks giveaways komen, puur de 1e week dus zodat elke shop zijn eigen dag heeft om wat te organiseren. Ideeën van shops zijn wel om het te blijven doen, bijvoorbeeld in ruil voor een review in CHI o.i.d.

En eigenlijk ben ik wel tevreden tot dusver, wel wat aanpassingen hier en daar gedaan en er komen ook nog topicpointers bij de topics waar het de bedoeling is waar Engels wordt gepraat, maar verder erg positief en ook de reacties. Wat vind jij ervan?
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:25 schreef Infection het volgende:
Bij een giveaway wordt er een willekeurig persoon gekozen uit het topic. Maar wat als het topic vol is en er een nieuwe in de reeks geopend is? Wordt het vorige topic dan nog wel meegenomen? Aangezien er gebruik wordt gemaakt van een tool om de winnaar te bepalen...

Of stel ik nu een domme vraag?
Nee hoor, geen stomme vraag. Hoe de meeste shops het doen in China is dat ze (geen grap) alle reacties langs gaan, alles in een Excel sheet zetten en dan op die manier de winnaars kiezen. Zo krijg je ook niet dat mensen meer kans maken omdat ze ook een keer een reactie van iemand gequote hebben bijvoorbeeld en dat dus als 2 inzendingen telt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_155977946
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nee hoor, geen stomme vraag. Hoe de meeste shops het doen in China is dat ze (geen grap) alle reacties langs gaan, alles in een Excel sheet zetten en dan op die manier de winnaars kiezen. Zo krijg je ook niet dat mensen meer kans maken omdat ze ook een keer een reactie van iemand gequote hebben bijvoorbeeld en dat dus als 2 inzendingen telt.
Duidelijk ^O^
pi_155978379
Ik heb nog wat moeite om al de nieuwe topics bij te houden. Ik ben nieuw hier en ben nog in gevecht met Android. Heb nu de app geinstalleerd,misschien kan ik daar makkelijker nieuwe posts zien.
Hoe houden jullie dat bij? Ik heb inmiddels myreact gevonden waar ik kan terugvinden waar ik zelf heb gereageerd. Dat scheelt al.


Ik ben benieuwd of en zo ja wat de webshops daadwerkelijk gaan toevoegen. Gratis dingen willen we allemaal wel en leuke kortingscodes ook, maar ik zou presales en bijvoorbeeld stemmen om een bepaald artikel toegevoegd te krijgen aan het assortiment wel leuk vinden [iets waar je normaal bijv. voor naar taoboa moet]. Ook kijkje in de keuken bij de webshops(heb wel eens wat op youtube gezien] lijkt me leuk.

[ Bericht 6% gewijzigd door eddepetfokt op 10-09-2015 18:20:36 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')