abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2015 @ 11:55:14 #151
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153544764
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:54 schreef Maanvis het volgende:
Eigenlijk wel belachelijk, alle toffe personages gaan dood en alleen dat sexy blonde sound of music kind blijft leven.
Ik durf te wedden dat die ook nog doodgaat.
Laffe huichelaar
  maandag 15 juni 2015 @ 11:55:32 #152
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_153544770
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:54 schreef Maanvis het volgende:
Eigenlijk wel belachelijk, alle toffe personages gaan dood en alleen dat sexy blonde sound of music kind blijft leven.
Ja idd, ik had wel verwacht dat iemand uit het publiek zou springen en haar zou neersteken ofzo.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_153544782
Ik hoop dat Jon niet echt dood is. Ik moet steeds denken aan Aemon die zei "Kill the boy, and let the man be born". Iets geeft mij hoop dat dit precies is wat er gebeurd :)
  maandag 15 juni 2015 @ 11:57:23 #154
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153544834
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:55 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Ja idd, ik had wel verwacht dat iemand uit het publiek zou springen en haar zou neersteken ofzo.
En dat ze op zijn minst half dood is gedurende aflevering 10.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_153544839
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ben wel met je eens. Alleen dan zijn er zoveel toespelingen over Jon die nu "doodlopen". Dat lijkt me dan wel weer onGoTs...
Hmm ik zit even na te denken; ik denk dus dat Mellisandre Stannis bewust de dood heeft ingejaagd en zijn bloedlijn ook heeft beëindigd door zijn dochtertje op de brandstapel te zetten.
Het hele gedoe rondom de Wildlings aan de andere kant van de muur krijgen kan ook allemaal bij haar grand plan gehoord hebben, en dat ze ook in de vlammen gezien heeft dat Jon ook gedood zou worden als gevolg daarvan. Als Jon echt een Targaryan zou zijn, heeft ze op die manier meteen weer een eventuele toekomstige false king gedood. Hij heeft wel gezworden op the wall te blijven, maar het was een te groot risico hem te laten leven als Dany de ware was voor the lord of light.
  maandag 15 juni 2015 @ 11:57:49 #156
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_153544843
quote:
11s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:48 schreef timmmmm het volgende:
Stannis twijfel ik wel over. Ik vind het altijd een beetje verdacht als je iemand niet dood ziet gaan. Sansa leeft natuurlijk gewoon nog, die springt lekker in de sneeuw
Ah, dus jon is wel per definitie dood..... maar Sansa die vanaf *weet ik hoeveel meter* een muur af springt springt in de zachte sneeuw en leeft verder :+

Dat is juist de kracht van deze serie, je weet het gewoonweg nooit :+

Is Azor Ahai overigens zo'n boeken-ding, of ik heb ik niet goed opgelet :{ Wordt dit nu opeens boekentopic?
pi_153544891
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:55 schreef Shakkara het volgende:
Het kan natuurlijk ook zijn dat Meli straks Stannis gaat opwekken in plaats van Jon.

Even Jon's bloed ophalen...
Dan hoop ik wel dat the Lord of Light secondenlijm heeft om Stannis z'n hoofd er weer op te plakken! :D
pi_153544899
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:55 schreef Martinofiets het volgende:
Ik hoop dat Jon niet echt dood is. Ik moet steeds denken aan Aemon die zei "Kill the boy, and let the man be born". Iets geeft mij hoop dat dit precies is wat er gebeurd :)
Goeie! :D
pi_153544941
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:57 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Ah, dus jon is wel per definitie dood..... maar Sansa die vanaf *weet ik hoeveel meter* een muur af springt springt in de zachte sneeuw en leeft verder :+

Is Azor Ahai overigens zo'n boeken-ding, of ik heb ik niet goed opgelet :{ Wordt dit nu opeens boekentopic?
Kwam ook naar voren toen ze die false idols op het strand aan het verbranden waren en Stannis dat zwaard uit het vuur trok. :) Hun eerste scène in de serie.
pi_153544943
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:35 schreef ToT het volgende:
Ik geloof nooit dat Mellisandre Stannis serieus op de troon wilde krijgen. Ik denk dat ze vanaf dag 1 hem zo gemanipuleerd heeft om roekeloze dingen te gaan doen om hem zo te verzwakken en uit de weg te ruimen, en er tegelijk er voor te zorgen dat zijn bloedlijn ook eindigde.
Hij was een false king.

Waarom is ze terug gegaan naar castle Black? Omdat dat de dichtstbijzijnde veilige plek was, of had ze in de vlammen gezien wat er met Jon zou gebeuren?
Ik had ook wel half verwacht dat ze naar de Boltons zou rijden omdat ze al die tijd stiekem voor hen werkte, maar die hebben weer niks met the lord of Light natuurlijk.
Jon Snow is Azor Ahai volgens mij :P

Uitleg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:00:56 #161
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153544954
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:47 schreef timmmmm het volgende:
Jon is natuurlijk gewoon dood. Ik vind het wel schattig dat mensen hier allerlei mooie theorieën op los laten waardoor hij nog kan leven.

Die mensen denken nog dat dit een happy ending heeft, die hebben niet opgelet.
Het interesseert me persoonlijk geen ene reet, maar ik zie die resurrectie wel gebeuren. En zo gek is die gedachte niet, want er zijn in Winterwonderland wel gekkere dingen gebeurd.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_153544972
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:55 schreef Martinofiets het volgende:
*gasp*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_153544988
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:00 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Jon Snow is Azor Ahai volgens mij :P

Over Lightbringer:

Prophecy
It has been foretold in the books at Asshai that when the stars bleed and the cold winds blow, a warrior shall draw from the fire a burning sword. That sword will be Lightbringer. The one who draws it will be Azor Ahai reborn.

Stannis' Lightbringer
Under the direction of Melisandre, Stannis Baratheon attempted to take the mantle of Azor Ahai by plunging a sword into a pyre of burning relics of the Seven. When he pulled the sword out, it glowed with a magical light, but close inspection revealed that the sword was not actually hot.[1] According to Maester Aemon, the real Lightbringer both shone and radiated heat.[2]

Stannis had dus niet de echte Lightbringer, dus Stannis is niet Azor Ahai.

According to prophecy, in ancient books of Asshai[3] from over five thousand years ago, Azor Ahai is to be reborn again as a champion sent by R'hllor.[5] This will occur after a long summer when an evil, cold darkness descends upon the world.[3] It is said that wielding Lightbringer once again, Azor Ahai will stand against the Others and if he fails, the world fails with him.

Bij "Others" en "The world fails with him" word gehint naar de "Others" zoals ze bekend zijn bij de Wildlings, oftewel the White Walkers.
Ah dat laatste stukkie was ik weer ff vergeten! :)
Maar dit is wel allemaal boekmateriaal. :Y
  maandag 15 juni 2015 @ 12:02:54 #164
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153545010
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:57 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Je hebt geen lijk gezien, en ik kan me niet voorstellen dat ze Sansa op zo'n manier tot een eind laten komen. Sansa's dood hadden ze evenveel aandacht gegeven als die van Jon, denk ik zo.

Maar je hebt gelijk, Sansa en/of Theon kan heel goed gewoon de nek gebroken zijn. Zou zomaar kunnen. Maar wanneer je iemand dood hebt zien bloeden, betekent dat in deze serie gewoon dat ie hartstikke dood is. Het zou me daarentegen niets verbazen als we hem nog met blauwe ogen terug gaan zien
Laffe huichelaar
  maandag 15 juni 2015 @ 12:03:49 #165
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153545027
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:00 schreef DO2 het volgende:

[..]

Het interesseert me persoonlijk geen ene reet, maar ik zie die resurrectie wel gebeuren. En zo gek is die gedachte niet, want er zijn in Winterwonderland wel gekkere dingen gebeurd.
Ik durf erom te wedden dat dat niet gaat gebeuren
Laffe huichelaar
  maandag 15 juni 2015 @ 12:03:50 #166
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_153545028
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Kwam ook naar voren toen ze die false idols op het strand aan het verbranden waren en Stannis dat zwaard uit het vuur trok. :) Hun eerste scène in de serie.
Ah ik zie naam voor het eerst.. maar lees op GoT wiki dat hij ook niet zo genoemd is in de serie.
Edit: toch? :+
pi_153545041
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah dat laatste stukkie was ik weer ff vergeten! :)
Maar dit is wel allemaal boekmateriaal. :Y
ff in een spoiler gezet, heb de boeken nooit gelezen dus zou het niet weten. Net begonnen met eigenlijk uit te zoeken wie de Lord of Light is en daar kwam ik dus op de wiki die gegevens tegen :P
pi_153545075
Ik zou het de eerste badassactie van Sansa vinden als ze echt gewoon zelfmoord heeft gepleegd :D

Maar dat zal wel niet :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_153545116
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:03 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Ah ik zie naam voor het eerst.. maar lees op GoT wiki dat hij ook niet zo genoemd is in de serie.
Edit: toch? :+
Volgens mij wel; ik ben nu die scène opnieuw aan het kijken. :P
pi_153545142

Lightbringer wordt wel genoemd... "Your sword awaits you."
Hmmm nee, de naam wordt niet genoemd idd!
  maandag 15 juni 2015 @ 12:08:27 #171
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_153545164
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat die ook nog doodgaat.
Die gaat niet dood, Dany is het lievelingetje van de schrijvers met plot armor van een meter dik. Ze krijgt nu gewoon uit het niets weer een gratis leger tot haar beschikking.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:08:54 #172
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_153545187
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:08 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Die gaat niet dood, Dany is het lievelingetje van de schrijvers met plot armor van een meter dik. Ze krijgt nu gewoon uit het niets weer een gratis leger tot haar beschikking.
Dit inderdaad :r
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_153545203
Dacht men van Jon ook. :P

En over Arya hoor ik niemand klagen. ;)
pi_153545217
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens mij wel; ik ben nu die scène opnieuw aan het kijken. :P
Ga ik de komende weken ook eens doen met een notitieblok en het verhaal van Jon eens goed volgen, volgens mij heb ik toch wat kleine hints gemist :P maar het feit dat nog niets bekend is over de moeder van Jon, en eigenlijk ook de vader. Ned wou er geen woord over zeggen, hij ging weg en kwam terug met een baby.
pi_153545240
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:09 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

Ga ik de komende weken ook eens doen met een notitieblok en het verhaal van Jon eens goed volgen, volgens mij heb
Er zijn veel filmpjes op Youtube te vinden over al die hints, maar velen zijn wel op de boeken gebaseerd. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')