quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
De vertraagde A380 van CZ (B-6138) staat momenteel bij gate E18; gepland vertrek is 14:00 uur; over zo'n 10 minuten dus.
Hierna zal de A380 die vanmorgen is aangekomen (B-6137) - die momenteel nog op P16 staat - naar gate E18 gesleept worden voor vertrek om 16:00 uur.
En momenteel staat de Emirates A380 (A6-EOB) bij haar vaste gate E09; recht tegenover de CZ A380 van vanmorgen dus.
De Kaagbaan is momenteel in gebruik voor vertrek dus helaas geen 'Kodak-moment' meer voor de drie A380's bij elkaar.
(Stel dat Polderbaan gebruikt zou worden dan zou B-6138 nog langs de twee andere A380's taxiën)
Wat ben je dan ook ongelovelijk dom als cockpitcrew zijnde..quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:06 schreef flipsen het volgende:
Schandaaltje in ArgentiniëEén of ander "bekend" mokkel vliegt van Buenos Aires naar Rosario. Bij het instappen zeggen de piloten: "Kom gezellig bij ons in de cockpit", waar ze de hele vlucht blijft. Dat is nog niet het meest bizarre, maar ze bedient de throttle bij take off! Ze filmt het geheel (domme kut, vertikaal natuurlijk) en dat staat online: Als één van de piloten foto´s maakt met zijn mobiel vraagt ze: "Dit komt toch niet op ShowMatch he?" (bekend tv programma). "Nee, dit komt niet naar buiten, anders belanden we allemaal in de bak" zegt de piloot nog.
Inmiddels zijn de piloten uiteraard ontslagen en de dame in kwestie mag 5 jaar niet vliegen met Austral/Aerolineas Argentinas
Wel opvallend dat ze deze route kiezen, de capaciteiten van deze uitvoering komen niet helemaal tot hun recht op deze manier. Het kan immers ook met een oudere versie (N801NW en verder).quote:Er moest o.a. wifi geïnstalleerd worden wat tijd in beslag neemt.
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:32 schreef inkjet het volgende:
Wel opvallend dat ze deze route kiezen, de capaciteiten van deze uitvoering komen niet helemaal tot hun recht op deze manier. Het kan immers ook met een oudere versie (N801NW en verder).
Als deze vluchten voorbij zijn zal deze wel naar Azië ingezet worden.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
Medisch noodgeval van één passagier. Situatie van de passagier onbekend voor mij.quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:19 schreef mar456 het volgende:
[..]
Medisch noodgeval van één passagier. Situatie van de passagier onbekend voor mij.
twitter:transavia twitterde op vrijdag 26-06-2015 om 17:11:49@J_Lubbersen There was a medical emergency with 1 of the passengers. He's been taken to the hospital by ambulance. reageer retweet
Wat is dan precies de bedoeling van die proving flights? De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?quote:Als deze vluchten voorbij zijn zal deze wel naar Azië ingezet worden.
Dat is best een lang verhaal. Komt er simpelweg op neer dat een maatschappij met deze vluchten moet kunnen aantonen dat ze ETOPS vluchten aankunnen, zowel qua materiaal (vliegtuig, motoren enz.), personeel en onderhoud.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:31 schreef inkjet het volgende:
Wat is dan precies de bedoeling van die proving flights? De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?
Er hangen zelfs twee hele grote verschillen onder de vleugels t.o.v. hun huidige A330-300 vlootquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:17 schreef Iemand91 het volgende:
Deze A330 is net weer wat anders dan hun huidige A330-vloot en daarom moeten ze dit nu doen.
Los van de eventuele veranderingen in de A330: de combi A330/GE-motoren is sowieso nieuw voor Delta. De huidige vloot heeft PW eronder.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:31 schreef inkjet het volgende:
De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?
Volgens iemand op scramble wordt 2 juli bekend gemaakt wat de opvolger gaat worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:54 schreef inkjet het volgende:
Surinam kan dan praktisch gezien beter een 747 van KLM overnemen ofzo
Jup.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:19 schreef OEM het volgende:
Er hangen zelfs twee hele grote verschillen onder de vleugels t.o.v. hun huidige A330-300 vloot
Los van de eventuele veranderingen in de A330: de combi A330/GE-motoren is sowieso nieuw voor Delta. De huidige vloot heeft PW eronder.
Zoals gezegd; morgen voert N822NW weer de Atlanta - Amsterdam - Atlanta vluchten uit.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
Vrijwel zeker een 747. Ben wel benieuwd waar die vandaan gaat komen; ergens een vandaan halen die al een tijd stilstaat of een die net door een maatschappij uit de vloot gaat.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:27 schreef OEM het volgende:
Volgens iemand op scramble wordt 2 juli bekend gemaakt wat de opvolger gaat worden.
Zou een MD-11 ook nog een toptie zijn?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vrijwel zeker een 747. Ben wel benieuwd waar die vandaan gaat komen; ergens een vandaan halen die al een tijd stilstaat of een die net door een maatschappij uit de vloot gaat.
Of toch nog een A340; op Tarbes-Lourdes staat een hele vloot waar je uit kunt kiezen.
Nope. Vind er maar eens een welke voor passagiers te gebruiken is.quote:
Zijn die van de KLM nu allemaal al gescrapped dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nope. Vind er maar eens een welke voor passagiers te gebruiken is.
Alle 5 in Victorville (PH-KCF, -KCG, -KCH, -KCI en -KCK) zijn gescrapped, de overige 5 (-KCC in San Bernardino, -KCA en -KCB in Crestview en -KCE en -KCD in Mojave) bestaan nog maar daar is ook niet veel meer van over.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:19 schreef FredvZ het volgende:
Zijn die van de KLM nu allemaal al gescrapped dan?
Goed punt.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien staan er nog wel érgens een pax-MD11 in redelijke staat maar daar gaat Surinam niets mee opschieten.
Hun huidige A340 staat nu al vaak stil voor onderhoud en laat dat laatste met een MD-11 nou nog problematischer worden (lees: weinig en dure onderdelen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |