abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 23:43:23 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153845097
Wat is het verschil tussen een A330neo en A350?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 26 juni 2015 @ 05:27:45 #152
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_153848269
Dat moment dat je de Schipholtunnel uit rijdt met de ochtendbus en je de China Southern A380 boven je richting de gate ziet taxiën. <3
pi_153855896
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
De vertraagde A380 van CZ (B-6138) staat momenteel bij gate E18; gepland vertrek is 14:00 uur; over zo'n 10 minuten dus.
Hierna zal de A380 die vanmorgen is aangekomen (B-6137) - die momenteel nog op P16 staat - naar gate E18 gesleept worden voor vertrek om 16:00 uur.
En momenteel staat de Emirates A380 (A6-EOB) bij haar vaste gate E09; recht tegenover de CZ A380 van vanmorgen dus.
De Kaagbaan is momenteel in gebruik voor vertrek dus helaas geen 'Kodak-moment' meer voor de drie A380's bij elkaar.
(Stel dat Polderbaan gebruikt zou worden dan zou B-6138 nog langs de twee andere A380's taxiën)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:06:05 #154
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_153856306
Schandaaltje in Argentinië :D Eén of ander "bekend" mokkel vliegt van Buenos Aires naar Rosario. Bij het instappen zeggen de piloten: "Kom gezellig bij ons in de cockpit", waar ze de hele vlucht blijft. Dat is nog niet het meest bizarre, maar ze bedient de throttle bij take off! Ze filmt het geheel (domme kut, vertikaal natuurlijk) en dat staat online: Als één van de piloten foto´s maakt met zijn mobiel vraagt ze: "Dit komt toch niet op ShowMatch he?" (bekend tv programma). "Nee, dit komt niet naar buiten, anders belanden we allemaal in de bak" zegt de piloot nog.

Inmiddels zijn de piloten uiteraard ontslagen en de dame in kwestie mag 5 jaar niet vliegen met Austral/Aerolineas Argentinas :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 26 juni 2015 @ 14:09:54 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153856397
Mokkels uit Argentinië en hun relatie tot vliegtuigen. Daar ken ik nog wel een ongelukkig voorbeeld van...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153856541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:06 schreef flipsen het volgende:
Schandaaltje in Argentinië :D Eén of ander "bekend" mokkel vliegt van Buenos Aires naar Rosario. Bij het instappen zeggen de piloten: "Kom gezellig bij ons in de cockpit", waar ze de hele vlucht blijft. Dat is nog niet het meest bizarre, maar ze bedient de throttle bij take off! Ze filmt het geheel (domme kut, vertikaal natuurlijk) en dat staat online: Als één van de piloten foto´s maakt met zijn mobiel vraagt ze: "Dit komt toch niet op ShowMatch he?" (bekend tv programma). "Nee, dit komt niet naar buiten, anders belanden we allemaal in de bak" zegt de piloot nog.

Inmiddels zijn de piloten uiteraard ontslagen en de dame in kwestie mag 5 jaar niet vliegen met Austral/Aerolineas Argentinas :)
Wat ben je dan ook ongelovelijk dom als cockpitcrew zijnde..

Dat je iemand in de cockpit laat is tot daar aan toe, maar daadwerkelijk flightcontrols (hoe onschuldig en ongevaarlijk ook) laten bedienen EN het laten filmen :')
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:57:39 #157
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153857738
JAF5017 lijkt vandaag te zijn gekeerd na de aanslag in Tunesië:

So we just called him Fred
pi_153860077
quote:
Er moest o.a. wifi geïnstalleerd worden wat tijd in beslag neemt.
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
Wel opvallend dat ze deze route kiezen, de capaciteiten van deze uitvoering komen niet helemaal tot hun recht op deze manier. Het kan immers ook met een oudere versie (N801NW en verder).

Voordeel is wel dat als er een probleem is ze op Schiphol veel faciliteiten hebben.
--
pi_153860260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:32 schreef inkjet het volgende:
Wel opvallend dat ze deze route kiezen, de capaciteiten van deze uitvoering komen niet helemaal tot hun recht op deze manier. Het kan immers ook met een oudere versie (N801NW en verder).
2.gif
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
Als deze vluchten voorbij zijn zal deze wel naar Azië ingezet worden.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 17:06:56 #160
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153861080
PH-HSE net uitgeweken naar Frankfurt.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 17:19:11 #161
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_153861414
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:06 schreef Sunri5e het volgende:
PH-HSE net uitgeweken naar Frankfurt.
Medisch noodgeval van één passagier. Situatie van de passagier onbekend voor mij.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  vrijdag 26 juni 2015 @ 17:33:06 #162
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_153861744
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:19 schreef mar456 het volgende:

[..]

Medisch noodgeval van één passagier. Situatie van de passagier onbekend voor mij.
transavia twitterde op vrijdag 26-06-2015 om 17:11:49 @J_Lubbersen There was a medical emergency with 1 of the passengers. He's been taken to the hospital by ambulance. reageer retweet
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 26 juni 2015 @ 18:04:51 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153862406
Vlucht 1528 van Monarch (Gatwick - Enfidha) is niet ver gekomen vanmiddag.

So we just called him Fred
pi_153862802
quote:
Als deze vluchten voorbij zijn zal deze wel naar Azië ingezet worden.
Wat is dan precies de bedoeling van die proving flights? De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?
--
pi_153863960
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:31 schreef inkjet het volgende:
Wat is dan precies de bedoeling van die proving flights? De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?
Dat is best een lang verhaal. Komt er simpelweg op neer dat een maatschappij met deze vluchten moet kunnen aantonen dat ze ETOPS vluchten aankunnen, zowel qua materiaal (vliegtuig, motoren enz.), personeel en onderhoud.
Deze A330 is net weer wat anders dan hun huidige A330-vloot en daarom moeten ze dit nu doen.

Het kunnen vliegen van ETOPS komt eerst vanuit de fabrikant (in dit geval Airbus) en daarna ook van de vliegmaatschappij.

Dat is dus bijvoorbeeld ook het probleem voor Surinam Airways; die willen graag ook een twinjet maar daarvoor moeten zij als maatschappij ook kunnen aantonen dat ze dat kunnen.
En om dat te regelen gaat hen veel tijd en veel geld kosten; vandaar dat ze straks weer met een quad-jet komen i.p.v. een twinjet.
pi_153864901
Okee maar doen ze die proving flight dan naar Schiphol vanwege het feit dat dat een hubsite voor Delta is en dat er ook vanweg de afspraken binnen Skyteam veel faciliteiten inclusief A330 onderhoud zijn? De afstand speelt kennelijk niet direct een rol.

Surinam kan dan praktisch gezien beter een 747 van KLM overnemen ofzo :)
--
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:19:09 #167
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153865591
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:17 schreef Iemand91 het volgende:
Deze A330 is net weer wat anders dan hun huidige A330-vloot en daarom moeten ze dit nu doen.
Er hangen zelfs twee hele grote verschillen onder de vleugels t.o.v. hun huidige A330-300 vloot ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:31 schreef inkjet het volgende:
De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?
Los van de eventuele veranderingen in de A330: de combi A330/GE-motoren is sowieso nieuw voor Delta. De huidige vloot heeft PW eronder.

[ Bericht 16% gewijzigd door OEM op 26-06-2015 20:26:27 ]
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:27:56 #168
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153865816
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:54 schreef inkjet het volgende:
Surinam kan dan praktisch gezien beter een 747 van KLM overnemen ofzo :)
Volgens iemand op scramble wordt 2 juli bekend gemaakt wat de opvolger gaat worden.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:57:58 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153866485
De SE-DZV (reeds gepland) en de PH-OYI gaan morgen leeg naar Tunesië om toeristen op te halen die terug naar huis willen.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)ie-op-met-boeing-767
So we just called him Fred
pi_153866788
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:19 schreef OEM het volgende:
Er hangen zelfs twee hele grote verschillen onder de vleugels t.o.v. hun huidige A330-300 vloot ;)

Los van de eventuele veranderingen in de A330: de combi A330/GE-motoren is sowieso nieuw voor Delta. De huidige vloot heeft PW eronder.
Jup.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
Zoals gezegd; morgen voert N822NW weer de Atlanta - Amsterdam - Atlanta vluchten uit. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:27 schreef OEM het volgende:
Volgens iemand op scramble wordt 2 juli bekend gemaakt wat de opvolger gaat worden.
Vrijwel zeker een 747. Ben wel benieuwd waar die vandaan gaat komen; ergens een vandaan halen die al een tijd stilstaat of een die net door een maatschappij uit de vloot gaat.

Of toch nog een A340; op Tarbes-Lourdes staat een hele vloot waar je uit kunt kiezen. :P
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:08:19 #171
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153866825
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vrijwel zeker een 747. Ben wel benieuwd waar die vandaan gaat komen; ergens een vandaan halen die al een tijd stilstaat of een die net door een maatschappij uit de vloot gaat.

Of toch nog een A340; op Tarbes-Lourdes staat een hele vloot waar je uit kunt kiezen. :P
Zou een MD-11 ook nog een toptie zijn?
So we just called him Fred
pi_153867178
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:08 schreef FredvZ het volgende:
Zou een MD-11 ook nog een toptie zijn?
Nope. Vind er maar eens een welke voor passagiers te gebruiken is.
Alle KLM kisten zijn of gesloopt (5 stuks) of al zover gesloopt dat ze ook niet meer te gebruiken zijn (overige 5 stuks).

Die paar pax-versies van World Airways (die als een na laatste maatschappij nog passagiers met de MD-11 vloog in de vorm van charters) zijn al in net zo'n slechte staat.

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 26-06-2015 21:24:03 ]
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:19:32 #173
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153867237
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nope. Vind er maar eens een welke voor passagiers te gebruiken is.
Zijn die van de KLM nu allemaal al gescrapped dan?
So we just called him Fred
pi_153867364
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:19 schreef FredvZ het volgende:
Zijn die van de KLM nu allemaal al gescrapped dan?
Alle 5 in Victorville (PH-KCF, -KCG, -KCH, -KCI en -KCK) zijn gescrapped, de overige 5 (-KCC in San Bernardino, -KCA en -KCB in Crestview en -KCE en -KCD in Mojave) bestaan nog maar daar is ook niet veel meer van over.

Misschien staan er nog wel érgens een pax-MD11 in redelijke staat maar daar gaat Surinam niets mee opschieten.
Hun huidige A340 staat nu al vaak stil voor onderhoud en laat dat laatste met een MD-11 nou nog problematischer worden (lees: weinig en dure onderdelen)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:28:28 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153867563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien staan er nog wel érgens een pax-MD11 in redelijke staat maar daar gaat Surinam niets mee opschieten.
Hun huidige A340 staat nu al vaak stil voor onderhoud en laat dat laatste met een MD-11 nou nog problematischer worden (lees: weinig en dure onderdelen)
Goed punt.

Ik heb geruchten gehoord dat Air France vluchten vanaf CdG gaat uitvoeren met KLM 747's, misschien dat het een Franse 747 wordt.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')