Hoe moet een noob als ik jouw bericht lezen?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:13 schreef inkjet het volgende:
[..]
Hmmm:
FT011100 EHAM AMSTERDAM/SCHIPHOL NLD -3 m.
TAF EHAM 011046Z 0112/0218 12010KT CAVOK
BECMG 0206/0209 16008KT
BECMG 0210/0213 31012KT
De wind zou wel eens om kunnen gaan, als de verwachting een paar uur scheelt.
			
			
			
			
			
			
			
			Volgens de bekende hr. Bartjes landt de MCP om 21:33 UTC in Amsterdam.quote:Het is daar immers nog altijd een stuk koeler dan hier (Apeldoorn).
			
			
			
			Ik zag het. Helaas ben ik niet in de buurt van Schipholquote:Op woensdag 1 juli 2015 18:37 schreef inkjet het volgende:
[..]
Volgens de bekende hr. Bartjes landt de MCP om 21:33 UTC in Amsterdam.
			
			
			
			Mee eens. Biogas is op zich best lucratief qua energie-opwekking geloof ik, maar ik vraag me af of dat zelfs voor luchtvaart nog schaalbaar is. Meer zoiets waar je misschien een halve alleen-binnenlandse airline mee draaiende kunt houden voor de lol?quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij dit bericht. Aan de ene kant denk ik mooi dat zo'n vliegtuig ook op wat anders kan vliegen dan synthetische brandstof, aan de andere kant vraag ik me af of mest en dierlijk vet wel de juiste oplossing is.
			
			
			
			Wat mij betreft functioneert vakantievliegveld Gatwick al prima met hun ene baan en kan Heathrow die extra capaciteit beter gebruiken. Het is al knap dat ze zo lang met maar twee banen het drukste vliegveld van Europa kunnen zijn. Maar het zou toch eens mooi zijn om minder dan tien vliegtuigen voor je in de rij te zien staan tijdens het taxiën.twitter:bbcnickrobinson twitterde op woensdag 01-07-2015 om 08:05:12So, it's Heathrow...or, er, Gatwick ...but the government's not making a decision just now. Glad that's all sorted reageer retweet
			
			
			
			
			
			
			
			quote:"Wow, pulled back the wrong side throttle," Liao, 41, was heard to say on voice recordings seconds before the crash.
Daar lijkt me iets niet helemaal goed te gaan, TransAsia heeft de zaakjes en procedures niet op orde, twee crashes binnen het jaar.quote:The ASC's report also showed that Captain Liao Jian-zong had failed simulator training in May 2014, in part because he had insufficient knowledge of how to deal with an engine flame-out on take-off.
			
			
			
			Waar zou LHR die derde baan gaan leggen? Dat past daar toch nergens?quote:Op woensdag 1 juli 2015 21:32 schreef LintuxCx het volgende:
Oh, en de ellenglange strijd tussen Heathrow en Gatwick is voorbij. MAANDEN lang voerden ze campagne, of LGW zou een tweede baan krijgen of LHR een derde.
Heathrow heeft gewonnen.Maar nou zeg ik dat de strijd voorbij is : blijkbaar niet echt. Het gaat om een uitgebreid en lang verwacht rapport met een advies aan de regering, waaruit blijkt dat uitbreiding van LHR het verstandigst en nuttigst is.
Boris Johnson/Dave Cameron en hun partij riepen echter al maanden dat uitbreiding van Heathrow geen optie is ... en menen dat volgens mij nog steeds. Glashelder.Wat mij betreft functioneert vakantievliegveld Gatwick al prima met hun ene baan en kan Heathrow die extra capaciteit beter gebruiken. Het is al knap dat ze zo lang met maar twee banen het drukste vliegveld van Europa kunnen zijn. Maar het zou toch eens mooi zijn om minder dan tien vliegtuigen voor je in de rij te zien staan tijdens het taxiën.twitter:bbcnickrobinson twitterde op woensdag 01-07-2015 om 08:05:12So, it's Heathrow...or, er, Gatwick ...but the government's not making a decision just now. Glad that's all sorted reageer retweet
			
			
			
			
			
			
			
			Uitgevoerd door de D-ABOF van Condor (757-300).quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:38 schreef FredvZ het volgende:
Arke gaat vandaag een extra vlucht doen om vakantiegangers terug te halen. Dit naar aanleiding van een negatief reisadvies.
			
			
			
			
			
			
			
			het is zo te zien zelfs een full charter uitgevoerd door Condor. Vliegt ook via Montasir. Zal vast een samenwerking zijn tussen de verschillende reisorganisaties om iedereen snel terug naar Nederland te halen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:41 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Uitgevoerd door de D-ABOF van Condor (757-300).
			
			
			
			Kan het zijn dat een van die laatste twee op FR24 te zien is als B7AE53? FR kent het toestel kennelijk niet.quote:Corendon Airlines heeft ook extra toestellen deze zomer: ES-SAK, ES-SAL en ES-SAM. (die dus incidenteel ook voor CND vliegen).
			
			
			
			Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:46 schreef Sunri5e het volgende:
Vandaag wordt bekend wat de opvolger van de A340 van Surinam Airways zal gaan worden.
			
			
			
			Is waarschijnlijk de PH-CDG geweest.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:47 schreef inkjet het volgende:
[..]
Kan het zijn dat een van die laatste twee op FR24 te zien is als B7AE53? FR kent het toestel kennelijk niet.
			
			
			
			Lijkt erop dat die een beetje op en neer pendelt tussen Doncaster en Muster Osnabruck. Ik hoor hem zojuist weer over brommen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:42 schreef donroyco het volgende:
Benieuwd waar deze Antonov An-12 (UR-CAH) naartoe gaatVliegt nu boven Amsterdam.
			
			
			
			MSN 242 is 4 jaar jonger dan dat ze nu hebben....quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.
			
			
			
			Kunnen ze weer vier jaar vooruitquote:Op donderdag 2 juli 2015 20:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
MSN 242 is 4 jaar jonger dan dat ze nu hebben....
			
			
			
			242 kun je doorstrepen; die is op 28 februari 2014 uit service gehaald en op 15 april 2015 op Lourdes opgeslagen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef OEM het volgende:
Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.
Maar dat kan veel verschil maken.quote:Op donderdag 2 juli 2015 20:29 schreef Sunri5e het volgende:
MSN 242 is 4 jaar jonger dan dat ze nu hebben....
Deze kist (de uit Marana gehaalde N671US zal morgen New York - Amsterdam - Atlanta uitvoeren.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren werd N671US uit storage gehaald vanuit Marana naar Minneapolis. Deze werd hier op 30 september 2014 hier opgeslagen. Deze wordt momenteel gereed gemaakt voor directe intreding bij de vloot en kunnen we dus ook verwachten op Schiphol van/naar Atlanta en Detroit.
Deze kist vervangt N664US.
			
			
			
			Ten Noord-Westen van het vliegveld:quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:37 schreef XL het volgende:
[..]
Waar zou LHR die derde baan gaan leggen? Dat past daar toch nergens?
Ik zou gewoon de heathrow express doortrekken naar Gatwick.
			
			
			
			Thanks voor het antwoord.quote:Op donderdag 2 juli 2015 20:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Lijkt erop dat die een beetje op en neer pendelt tussen Doncaster en Muster Osnabruck. Ik hoor hem zojuist weer over brommen.
			
			
			
			De vlucht naar Atlanta is zojuist uitgeweken naar Shannon; de rookmelder in het laadruim is afgegaan.quote:Deze kist (de uit Marana gehaalde N671US zal morgen New York - Amsterdam - Atlanta uitvoeren.
			
			
			
			quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:47 schreef huha012 het volgende:
De vlucht naar Atlanta is zojuist uitgeweken naar Shannon; de rookmelder in het laadruim is afgegaan.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Een Boeing 747-400 van KLM is na de landing op Sint Maarten ontruimd vanwege een bommelding. Een woordvoerster van KLM meldt aan Reismedia dat het om een loos alarm ging en dat de passagiers alweer aan boord gaan. De vlucht met eindbestemming Curaçao maakte een stop op Sint Maarten om een deel van de passagiers van boord te laten gaan.
Het toestel taxiede, direct na de melding, naar een afgelegen plek op de luchthaven Princess Juliana International Airport. Het toestel werd ter plekke ontruimd. Toen er geen bom of andere bedreigingen werd aangetroffen werd het sein veilig gegeven.
De toegangswegen naar de luchthaven waren enige tijd afgesloten. In februari ontruimde de KLM ook al een toestel op het eiland vanwege een bommelding. Ook toe bleek het om vals alarm te gaan.
Bron: http://www.luchtvaartnieu(...)-vlucht-naar-curacao
			
			
			
			Zeker met vochtige/humid cargo wil het nog wel eens flink gaan condenseren daar beneden inderdaad. De keren dat het daadwerkelijk brand is zijn op 1 hand te tellen, al kan je die gok nooit wagen natuurlijkquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hmm, bij het gereed maken wat over het hoofd gezien?
Wel heel erg toevallig namelijk. Vast een verkeerde indicatie; gebeurd wel vaker.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op zondag 5 juli 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:
Klopt het dat er over 2 weken (18 juli om precies te zijn) een A380 van Malaysian Airlines op Schiphol landt? Zoiets las ik op FB.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:06 schreef biertapper het volgende:
Op scramble.nl word gemeld dat MH16/19 op 18 juli word uitgevoerd met de A380. Zie dit echter niet op de timetable van de malaysia site staan, iemand een idee?
Als die de zelfde tijden hanteert als de huidige MH16/MH19 vluchten betekent niet dat er die dag 3 A380's op Schiphol staan; de Emirates kist arriveert dan net te laat.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:26 schreef Iemand91 het volgende:
Áls dat zo is zal het ongetwijfeld iets met de crash van MH17 te maken hebben die op 17 juli (dag ervoor dus) exact een jaar geleden is gebeurd.
Misschien extra capaciteit inzetten?
			
			
			
			Aha. Waarom altijd op een zaterdag als ik moet werkenquote:Op zondag 5 juli 2015 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Als die de zelfde tijden hanteert als de huidige MH16/MH19 vluchten betekend niet dat er die dag 3 A380's op Schiphol staan; de Emirates kist arriveert dan net te laat.
Maar beste kans dat er andere tijden gehanteerd worden (i.v.m. afwikkeling)
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer hier.
			
			
			
			Net kwam de MD11 weer overquote:Op zondag 5 juli 2015 19:37 schreef Blistering het volgende:
[..]
Aha. Waarom altijd op een zaterdag als ik moet werken![]()
![]()
![]()
			
			
			
			Zag het ja. Hopelijk kan ik er morgen nog 1 of 2 meepikkenquote:
			
			
			
			Tering zeg. Daar onder hangt een Chinook toch? Wat een enorm apparaat dan.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer hier.
			
			
			
			quote:Op zondag 5 juli 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Tering zeg. Daar onder hangt een Chinook toch? Wat een enorm apparaat dan.
Afhankelijk van payload en altitude:quote:ben stiekem ook wel benieuwd wat ie verbruikt. Een Chinook gebruikt 1m3 per uur dacht ik![]()
			
			
			
			Interessantquote:Op zondag 5 juli 2015 21:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
De grootste en zwaarste helikopter in productie.
[..]
Afhankelijk van payload en altitude:
[ afbeelding ]
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:46 schreef Sunri5e het volgende:
Vandaag wordt bekend wat de opvolger van de A340 van Surinam Airways zal gaan worden.
Schijnbaar wordt dit de opvolger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways; MSN 242: een 4.5 jaar jongere A340-300.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef OEM het volgende:
Volgens de geruchten op scramble zou het een A340-313X worden (uit China, stored per feb 2015). Snelle check op airfleets leert dat het dan waarschijnlijk msn 242 of 402 wordt.
			
			
			
			Nee, dat is 4851AC.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:53 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk de PH-CDG geweest.
			
			
			
			Mooie kist. Hoewel ik de Boeing equivalent persoonlijk stukken toffer vind.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Schijnbaar wordt dit de opvolger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways; MSN 242: een 4.5 jaar jongere A340-300.
Vloog in november 1998 voor het eerst, vloog haar hele leven onder registratie B-2388; eerst voor China Southwest Airlines en sinds 13 september 2003 voor Air China.
Werd op 28 februari 2014 uit de vloot genomen en werd op 15 april dit jaar op Tarbes-Lourdes in Frankrijk opgeslagen.
Is nu dus ruim 16 jaar oud.
Blijkbaar wordt later vandaag dit aangekondigd.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)30793.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03701.jpg]afbeelding[/url] ]
Landing op 15 april in Tarbes-Lourdes:
[ afbeelding ]
			
			
			
			quote:Op maandag 6 juli 2015 21:52 schreef Blistering het volgende:
Waar ik trouwens echt fan van ben is de 757 van American Airlines. Wat een strakke livery zeg op dat toestelMisschien maar even een schaalmodelletje van zoeken.
			
			
			
			Vet! Dat is de oude livery hé.quote:
			
			
			
			Ah, daar heb ik alleen z'n (veel) grotere broertje van. Incl. tailfin schade door een midair collision met m'n kat (die overigens ook al heel wat winglets kapot geknaagd heeftquote:Op maandag 6 juli 2015 23:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Vet! Dat is de oude livery hé.
Ik doel op deze:
[ afbeelding ]
			
			
			
			Klopt niet, gaat niet door of is altijd al een vaag gerucht geweest. Schedules bleven ook gewoon de hele tijd op een 772 staan.quote:Op zondag 5 juli 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:
Klopt het dat er over 2 weken (18 juli om precies te zijn) een A380 van Malaysian Airlines op Schiphol landt? Zoiets las ik op FB.
			
			
			
			Ik las het op FB inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:28 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Klopt niet, gaat niet door of is altijd al een vaag gerucht geweest. Schedules bleven ook gewoon de hele tijd op een 772 staan.
			
			
			
			Gelukkig ook niet de meest inspirerende livery op die van MAS, maar catch em while you can!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik las het op FB inderdaad.
Nouja, prima. Dan spot ik ze over 2 weken wel @ LHR.
			
			
			
			| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |