abonnement Unibet Coolblue
pi_153485336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:45 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Ik heb het eerder gemeld, maar het punt is hier niet wie de schade moet betalen. Deze wordt sowieso door Snappcar afgehandeld en uitbetaald. Daar ben je voor verzekert, dat is dus niet het probleem.

Het echte probleem is dat jouw verzekering na een schade (van jouw huurder) achterkomt dat je je auto verhuurt, en dan heb je een probleem.

Hoe komt jouw verzekering achter dat je je eigen auto verhuurt?
Als jouw huurder schade maakt en het is zijn schuld, dan gaat de verzekering van de tegenpartij de schade claimen bij jouw eigen verzekering ondanks dat de auto apart is verzekert bij Snappcar. Hij vraagt de gegevens op bij RDW. De schade wordt uiteindelijk wel afgehandeld en betaald door de verzekering van Snappcar, maar jouw verzekering weet nu wel dat je je eigen auto verhuurt en dan heb je een probleem en zal jouw verzekering in de meeste gevallen worden opgezegd.

Verhuur van je eigen auto wordt door jouw verzekering aangemerkt als risicoverzwarend, dat willen ze niet, ook als de auto een aparte verzekering heeft voor de huurperiode.
En daarom staat in hun polisvoorwaarden dat verhuur verboden is *O* Anders zit je voor een dubbeltje op je eeste rang, want wie weet welke technische schade jouw auto tijdens verhuur lijdt, waar jij later voor bij je verzekeraar zou aankloppen als jij er als bestuurder achter komt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:49:04 #52
396386 sturmpie
for night & nature
pi_153485363
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:45 schreef pechvogel-010 het volgende:
Verhuur van je eigen auto wordt door jouw verzekering aangemerkt als risicoverzwarend, dat willen ze niet, ook als de auto een aparte verzekering heeft voor de huurperiode.
en dat vind ik raar.
óf je hebt toevallig pech met je verzekeraar die één van de weinige is die verhuur via dergelijke bedrijven niet accepteert.
ik kan me niet voorstellen dat alle verzekeraars er zo over denken want dan zou Snappcar e.d. niet mogelijk zijn.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_153485533
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:49 schreef sturmpie het volgende:

[..]

en dat vind ik raar.
óf je hebt toevallig pech met je verzekeraar die één van de weinige is die verhuur via dergelijke bedrijven niet accepteert.
ik kan me niet voorstellen dat alle verzekeraars er zo over denken want dan zou Snappcar e.d. niet mogelijk zijn.
Waarschijnlijk kun je bij de meeste fatsoenlijke verzekeraars wel een snappcar-proof verzekering afsluiten, alleen niet via een simpele internet-vergelijkingssite.

Gewoon even bellen of met een verzekeringsagent of de maatschappij, je wensen duidelijk bespreken en er kan ineens een hoop. Maar dan betaal je uiteraard wel wat meer wegens de hogere risico's.
pi_153485642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 21:56 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

mooie verhaal... Lees goed wat er staat: "zelf verantwoordelijk en eventuele.."
Dit had moeten staan: "om je auto te mogen verhuren, dien je toestemming te vragen aan je verzekeraar". Ze weten zelf heel goed dat verhuur van je auto niet mag van je eigen verzekering.
Als je mooie verhalen vertelt over CO-2 uitstoot, sociaal reden en geld verdienen, dan moet je ook duidelijk en transparant op je site melden dat je eerst toestemming moet vragen aan je verzekeraar.
Dus jij leest die zin niet als: "beste nieuwe snappcar gebruiker, check met je verzekeraar of je wel een verzekering hebt die geschikt is voor snappcar gebruik".

Ik denk dat je nog wat lesjes begrijpend lezen nodig hebt.
De zin zoals jij hem schrijft kan nooit juist zijn, snappcar kent immers niet de voorwaarden van jouw verzekering en weet dus ook of jouw verzekering wel/niet voldoet.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:01:17 #55
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_153485810
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:48 schreef Cat22 het volgende:

[..]

want wie weet welke technische schade jouw auto tijdens verhuur lijdt, waar jij later voor bij je verzekeraar zou aankloppen als jij er als bestuurder achter komt.
report betreffende deze post:

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:48 schreef Cat22 het volgende:

[..]
want wie weet welke technische schade jouw auto tijdens verhuur lijdt, waar jij later voor bij je verzekeraar zou aankloppen als jij er als bestuurder achter komt.
--------
melding:

Helemaal mee eens. Al die extra kilometers die jouw auto maakt is extra slijtage en dus een extra risico voor je eigen verzekering
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:05:31 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153485969
Jeuzes Pechvog0l, heb je moeite met mikken of probeer je de quote knop met je tenen aan te klikken ofzo :? .. krijg bij elke post van je een TR :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:08:40 #57
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_153486078
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:56 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dus jij leest die zin niet als: "beste nieuwe snappcar gebruiker, check met je verzekeraar of je wel een verzekering hebt die geschikt is voor snappcar gebruik".

snappcar kent immers niet de voorwaarden van jouw verzekering en weet dus ook of jouw verzekering wel/niet voldoet.
Ik weet zeker van wel! Ze weten echt dat verhuur van je eigen auto - op Achmea na - niet mag van je eigen verzekering. Ik heb ze wel eens op aangesproken en hun antwoord was; "we zijn in gesprek hierover met verzekeraars..." . Ze zouden moeten ophouden tot het opgelost is. Zolang ze op deze manier doorgaan worden mensen gedupeerd. Ik ben niet de enige. Er zijn heel wat mensen waarvan de verzekering is opgezegd na verhuur van eigen auto via Snappcar.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:13:54 #58
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_153486283
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
Jeuzes Pechvog0l, heb je moeite met mikken of probeer je de quote knop met je tenen aan te klikken ofzo :? .. krijg bij elke post van je een TR :')
Nou doe ik het weer dat gele hoekje... zit zo dicht bij elkaar. Ik zou bijna de schuld geven aan Fok.
Er staat niet in de voorwaarde dat je eerst moet kijken voordat je op het gele driehoekje moet klikken >:) >:)
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:23:08 #59
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_153486642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kun je bij de meeste fatsoenlijke verzekeraars wel een snappcar-proof verzekering afsluiten, alleen niet via een simpele internet-vergelijkingssite.
Voorzover ik weet is Achmea de enige verzekeraar die verhuur van eigen auto toelaat. Je hebt het al benoemd: hogere premie. De premie van Achmea ligt 40% hoger dan mijn huidige verzekering en heeft ook nog eens minder dekking
pi_153486651
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:08 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Ik weet zeker van wel! Ze weten echt dat verhuur van je eigen auto - op Achmea na - niet mag van je eigen verzekering. Ik heb ze wel eens op aangesproken en hun antwoord was; "we zijn in gesprek hierover met verzekeraars..." . Ze zouden moeten ophouden tot het opgelost is. Zolang ze op deze manier doorgaan worden mensen gedupeerd. Ik ben niet de enige. Er zijn heel wat mensen waarvan de verzekering is opgezegd na verhuur van eigen auto via Snappcar.
Waarom zouden ze moeten ophouden? Er is toch een geschikte verzekering die de snappcar gebruiker kan afsluiten. Ze wijzen er op dat je even moet controleren of jouw verzekering voldoet en dat is voldoende. Ze weten immers niet of jou bij Achmea verzekerd bent, een maatwerk verzekering hebt die het toestaat of dat je verzekerd bent bij de goedkoopste internetpolis die de dekking tot een minimum heeft beperkt en hele strenge voorwaarden heeft.

PUNT. Meer smaken zijn er niet.

Jij probeert nu alleen je eigen tekortkomingen recht te lullen door Snappcar zwart te maken.
pi_153486688
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:08 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Ik weet zeker van wel! Ze weten echt dat verhuur van je eigen auto - op Achmea na - niet mag van je eigen verzekering. Ik heb ze wel eens op aangesproken en hun antwoord was; "we zijn in gesprek hierover met verzekeraars..." . Ze zouden moeten ophouden tot het opgelost is. Zolang ze op deze manier doorgaan worden mensen gedupeerd. Ik ben niet de enige. Er zijn heel wat mensen waarvan de verzekering is opgezegd na verhuur van eigen auto via Snappcar.
Ik had een post getypt over eigen verantwoordelijkheid nemen en nalezen voorwaarden van je eigen verzekering, maar dan val ik in herhaling.

Jij bent blijkbaar alleen maar hier om alle schuld bij Snappcar te leggen en totaal niet te kijken naar je eigen rol erin.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_153486693
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:23 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Voorzover ik weet is Achmea de enige verzekeraar die verhuur van eigen auto toelaat. Je hebt het al benoemd: hogere premie. De premie van Achmea ligt 40% hoger dan mijn huidige verzekering en heeft ook nog eens minder dekking
Niet minder dekking, een andere dekking. Verhuur geeft hoge risico's.
pi_153486714
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze moeten ophouden? Er is toch een geschikte verzekering die de snappcar gebruiker kan afsluiten. Ze wijzen er op dat je even moet controleren of jouw verzekering voldoet en dat is voldoende. Ze weten immers niet of jou bij Achmea verzekerd bent, een maatwerk verzekering hebt die het toestaat of dat je verzekerd bent bij de goedkoopste internetpolis die de dekking tot een minimum heeft beperkt en hele strenge voorwaarden heeft.

PUNT. Meer smaken zijn er niet.

Jij probeert nu alleen je eigen tekortkomingen recht te lullen door Snappcar zwart te maken.
Jij nam wel nog de moeite O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:27:04 #64
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_153486794
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

PUNT. Meer smaken zijn er niet.

Jij probeert nu alleen je eigen tekortkomingen recht te lullen door Snappcar zwart te maken.
Er zijn ook andere meningen... nogmaals er is maar 1 verzekeraar die het toelaat. Alle andere niet.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:30:33 #65
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_153486918
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Niet minder dekking, een andere dekking. Verhuur geeft hoge risico's.
Ik bedoel dat Achmea minder dekt dan mijn huidige verzekering. Pechhulp buitenland wordt standaard gedekt. Bij Achmea moet je hiervoor apart voor verzekeren. Los van het verhuur verhaal
pi_153486973
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:27 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Er zijn ook andere meningen... nogmaals er is maar 1 verzekeraar die het toelaat. Alle andere niet.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat er meer verzekeraars zijn die tegen een premie-opslag de verhuur van je voertuig willen toestaan. Maar dan moet je wel even in rechtstreeks overleg treden en niet een internetpolisje willen afsluiten. Maar al is er maar één verzekeraar waar je terecht kunt, dan nog kun je niet om het feit heen dat Snappcar je gewoon schriftelijk gewaarschuwd heeft dat niet alle verzekeraars automatisch toestaan om je auto via Snappcar te verhuren.
pi_153487043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:30 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat Achmea minder dekt dan mijn huidige verzekering. Pechhulp buitenland wordt standaard gedekt. Bij Achmea moet je hiervoor apart voor verzekeren. Los van het verhuur verhaal
En jouw verzekering dekt geen verhuur, Achmea wel.

Maar ik ga naar bed. Succes met je nieuwe verzekering afsluiten bij Rialto als gevolg van je eigen handelen :W :O :z
  vrijdag 12 juni 2015 @ 23:35:36 #68
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_153487085
:Z :Z :Z :Z
pi_153489411
Je moet het toch altijd zelf uitzoeken want als je op internet ziet staan gratis 1000 euro klik hier klik je er toch ook niet op?

Snappcar lijkt bijna te mooi om waar te zijn, en dat is het ook.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Spellchecker zaterdag 13 juni 2015 @ 04:15:34 #70
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_153491568
Je moet het maar willen, je auto zomaar door allerlei willekeurige vreemden laten besturen, zonder toezicht...

Ik moet er niet aan denken in ieder geval; heb er überhaupt moeite mee als iemand anders dan ikzelf in een van mijn auto's rijdt (wat dan ook niet gebeurt, hooguit door een garagemonteur)...

Overigens vind ik het heel begrijpelijk dat je daar als verzekeraar moeite mee hebt, want het jaagt je gegarandeerd op kosten. Dat, of de premies worden simpelweg onbetaalbaar voor iedereen.
Tevens -purist.
pi_153498365
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:27 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Er zijn ook andere meningen... nogmaals er is maar 1 verzekeraar die het toelaat. Alle andere niet.
Ik heb je eerder in dit topic al een voorbeeld gegeven uit de voorwaarden van,mijn verzekering (Klik & Go), die op geen enkele manier verhuur probeert te verbieden.

Kun je het met me eens zijn dat je bewering dat er maar 1 verzekering is die het toestaat dus sowieso onjuist is?
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:41:18 #72
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_153616052
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 15:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

... uit de voorwaarden van,mijn verzekering (Klik & Go), die op geen enkele manier verhuur probeert te verbieden.
Ik zal eens even bellen met Klik & Go en vragen hoe hun beleid is t.a. van verhuur van eigen auto.
Je hoort het wel... De eerste verzekering die particulier verhuur toelaat (via Snappcar en andere bemiddelaars) moet ik nog tegenkomen (Rialto tel ik dan niet mee). Zelfs Achmea heeft daar moeite mee. Ik heb ze gebeld en vroeg naar hun beleid, Ik kreeg als antwoord dat verhuur van eigen auto niet toegestaan is. Vreemd antwoord, want zij zijn wel de verzekeraar van bemiddelaars.
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:52:55 #73
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_153616337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:20 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik vind dat de verzekeraar te ver gaat met eisen stellen.
kort gezegd: absurd.
Overigens nog paradoxaals: ik denk dat bijna elke verzekeraar in zijn voorwaarden heeft staan dat schade door verhuur niet wordt uitbetaald. Toch is dit in principe niet waar!
Als je jouw auto hebt verhuurd en je je hebt geen aparte verzekering bij Snappcar of andere bemiddelaars, dan zal jouw verzekering toch de schade moeten betalen als hij aansprakelijk wordt gesteld. Hij is wettelijk verplicht om de schade te vergoeden, ook als je je auto hebt verhuurd.
De verzekeraar zal uiteindelijk later de schade op jou verhalen omdat verhuur niet wordt gedekt.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:51:52 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153621499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:52 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Overigens nog paradoxaals: ik denk dat bijna elke verzekeraar in zijn voorwaarden heeft staan dat schade door verhuur niet wordt uitbetaald. Toch is dit in principe niet waar!
Als je jouw auto hebt verhuurd en je je hebt geen aparte verzekering bij Snappcar of andere bemiddelaars, dan zal jouw verzekering toch de schade moeten betalen als hij aansprakelijk wordt gesteld. Hij is wettelijk verplicht om de schade te vergoeden, ook als je je auto hebt verhuurd.
De verzekeraar zal uiteindelijk later de schade op jou verhalen omdat verhuur niet wordt gedekt.
Waar heb je deze wijsheid vandaan? Of heb je dit ook uit je duim gezogen, net zoals de meeste van je beweringen in dit topic?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153624869
Kunnen we de TT niet wijzigen naar: "de algemene voorwaarden en polisvoorwaarden niet goed lezen, zeer riskant!".

Want daar komt het nu op neer.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')