abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153607476
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:19 schreef kamustra het volgende:
http://www.bankofgreece.g(...)e6-b9ae-bdfd83c66c95
Griekse centrale bank dreigt niet alleen met exit uit de eurozone maar uit de hele EU. Helpt dit om een goede deal te bekomen? Hoe ik het begreep lijkt niemand te willen dat Griekenland uit de EU stapt?
Ja het is de vraag wat er dan gebeurt. Voor Griekenland kan het alleen maar positief uitpakken: schulden ongeldig verklaren, nieuwe drachme introduceren (die waarschijnlijk minder waard zijn in wisselkoers) waardoor er meer buitenlandse valuta binnenkomt via toerisme en handel. Economie trekt daardoor aan en het land kan weer economisch omhoog.

Voor Europa is het dan spannend wat er gebeurt: de Euro zal wel in waarde dalen, en misschien dat er meer landen er nu echt uit willen (GB?). Misschien klapt dan de hele muntunie uit elkaar of alleen de Neuro blijft over. Misschien dat de begrotingsregels worden aangepast? Het gaat dan vooral om de geloofwaardigheid van de munt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_153607709
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:26 schreef Godshand het volgende:

Voor Europa is het dan spannend wat er gebeurt: de Euro zal wel in waarde dalen, [..]
Ik zie de euro eerder aantrekken na een Grexit, omdat daarna van de resterende leden meer discipline te verwachten is.

Overigens gaat de Griekse Centrale Bank er in een zojuist aan het Griekse parlement verzonden rapport van uit, dat een faillissement niet alleen tot uittreding uit de Euro maar ook tot beeindiging van het EU-lidmaatschap zal leiden. Klinkt als bangmakerij, maar ik ben benieuwd naar de achterliggende redenering. Zie Telegraaf-artikel.
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:39:15 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153607731
quote:
** A senior EU official has said that Greece failing to repay the IMF would not necessarily mean a default upon European loans
Lolwut? :')
Als het IMF naar z'n centen kan fluiten krijgt Europa wel z'n geld op tijd terug? In your dreams...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:40:12 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153607753
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:38 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik zie de euro eerder aantrekken na een Grexit, omdat daarna van de resterende leden meer discipline te verwachten is.
Dit (na een korte schrikreactie)

Plus dat de handelsbalans van de eurozone versterkt omdat er een netto importeur uit valt en de productiviteit van de eurozone als geheel stijgt.
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:49:05 #180
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153607905
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:38 schreef dvr het volgende:

[..]

Overigens gaat de Griekse Centrale Bank er in een zojuist aan het Griekse parlement verzonden rapport van uit, dat een faillissement niet alleen tot uittreding uit de Euro maar ook tot beeindiging van het EU-lidmaatschap zal leiden. Klinkt als bangmakerij, maar ik ben benieuwd naar de achterliggende redenering. Zie Telegraaf-artikel.
Waarom zou er meer discipline te verwachten zijn als andere landen zien dat het na een korte terugval veel beter zal gaan met Griekenland?
Feyenoord!
pi_153608099
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:49 schreef Japie77 het volgende:

Waarom zou er meer discipline te verwachten zijn als andere landen zien dat het na een korte terugval veel beter zal gaan met Griekenland?
Het zal Griekenland helemaal niet veel beter gaan. In het eerste jaar na een Grexit vervallen ze tot een armoedig 2e-wereld land, net als ze tot ergens in de jaren 80 waren. Van daaruit zullen ze inderdaad snel kunnen groeien (omdat de lonen, de asset-prijzen en de overheid gedwongen enorm zullen krimpen), maar niet tot het welvaartsniveau van het Griekenland van 2009. Daarvoor zal hun economie én mentaliteit ingrijpend hervormd moeten worden en zullen ze zeker 10 jaar hard moeten werken.
pi_153608913
Mijn ongefundeerde mening: roll the dice and see what happens.

Er moet een eind komen aan dit gekwakkel.
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:38:48 #183
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153609252
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:57 schreef dvr het volgende:

[..]

Het zal Griekenland helemaal niet veel beter gaan. In het eerste jaar na een Grexit vervallen ze tot een armoedig 2e-wereld land, net als ze tot ergens in de jaren 80 waren. Van daaruit zullen ze inderdaad snel kunnen groeien (omdat de lonen, de asset-prijzen en de overheid gedwongen enorm zullen krimpen), maar niet tot het welvaartsniveau van het Griekenland van 2009. Daarvoor zal hun economie én mentaliteit ingrijpend hervormd moeten worden en zullen ze zeker 10 jaar hard moeten werken.
Pure speculatie van jouw kant. Als je naar een land als Ijsland kijkt zie je dat het ook heel anders zou kunnen gaan. Het ligt er helemaal aan wat voor beleid er wordt gevoerd.
Feyenoord!
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:42:13 #184
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153609369
Morgen nog geen besluit want Griekenland heeft hun opstel nog niet ingeleverd, man man wat een soap
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:48:59 #185
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153609598
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Pure speculatie van jouw kant. Als je naar een land als Ijsland kijkt zie je dat het ook heel anders zou kunnen gaan. Het ligt er helemaal aan wat voor beleid er wordt gevoerd.
Die situatie is totaal onvergelijkbaar. IJsland heeft niet eens de euro.
Bedankt Hans.
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:20:09 #186
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153610608
IJsland:

Munt compleet ingestort....

Leidt tot enorme inflatie en dus uitholling van koopkracht...

Verminderde koopkracht leidt tot een ineenstorting van import. Heb je inderdaad opeens een positieve handelsbalans, maar niet door een export mirakel maar doordat mensen geen geld meer hebben om dingen te importeren

En GDP wordt opeens gemeten in een munt die nog maar de helft waard is dus visueel lijkt het allemaal geweldig. Alleen de mensen daar weten dondersgoed dat ze veel armer zijn geworden (wat zich dus weerspiegelt in die import crash)
Mijn reisverslagen
pi_153610777
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:20 schreef SeLang het volgende:
IJsland:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Verminderde koopkracht leidt tot een ineenstorting van import. Heb je inderdaad opeens een positieve handelsbalans, maar niet door een export mirakel maar doordat mensen geen geld meer hebben om dingen te importeren

[ afbeelding ]

En GDP wordt opeens gemeten in een munt die nog maar de helft waard is dus visueel lijkt het allemaal geweldig. Alleen de mensen daar weten dondersgoed dat ze veel armer zijn geworden (wat zich dus weerspiegelt in die import crash)
Ik zit me trouwens al het hele topic te verlekkeren aan jou kundigheid op dit gebied, keer op keer ontzettend duidelijke uiteenzettingen onderbouwd met heldere grafiekjes. Hulde hiervoor ^O^
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:36:09 #188
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153611097
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:48 schreef bascross het volgende:

[..]

Die situatie is totaal onvergelijkbaar. IJsland heeft niet eens de euro.
Een land dat failliet en een ander land dat failliet gaat, lijkt me vergelijking genoeg. Of neem Zwitserland, die zijn ook min of meer uit de euro gestapt door hun munt los te koppelen van de euro.
Feyenoord!
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:43:54 #189
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153611353
quote:
IJsland:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niet mee eens.

Return to riches
Icelanders are fast on their way back to becoming among the richest people in the world, just five years after experiencing one of the most dramatic financial meltdowns in history.

"If you say Iceland was a ship, it [the 2008 banking crash] caused a lot of damage to the bridge, but the body of the ship and the engine were still in good order," said Geir Haarde, prime minister at the time. He added: "Our growth prospects for the future are tremendous."

But that is not the whole story. Throughout the crisis, the Icelandic population has maintained the lowest risk of poverty or social exclusion in Europe. Unemployment, which briefly rose to 9.2%, has dropped back to 5.1%. Inflation is falling back to its target range, and house prices in Reykjavik are on the rise. Credit rating agency Fitch gave this assessment of the recovery in February: "The upgrade reflects the impressive progress Iceland continues to make ... [and] is underpinned by high income-per-capita levels. Rich natural resources, a young population and robust pension assets further support the rating."

Although Iceland has a small population of 317,000, supporting one of the smallest currencies in the world, its resources are mighty in comparison. One in 84 fish caught around the world is caught by Icelandic trawlers in the nation's rich north Atlantic waters. Meanwhile, glacial meltwater powers the nations hydro power stations and, together with geothermal generators, produce electricity five times the requirements of the local population.

Haarde, who has left politics, says: "We are used to living quite well. Actually we were only set back a few years. Let's leave aside why this happened, and the blame. When the crisis came to Iceland we were fortunate enough to do what was necessary. The banks never closed, people were able to go to their banks and use their credit cards. There were older people who didn't even realize their had been a crisis."

http://www.theguardian.co(...)ery-banking-collapse
Feyenoord!
pi_153611531
quote:
IJsland:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daarom snap ik de figuren die beweren dat een ineenstortende Drachme Griekenland er weer bovenop zou helpen ook nooit zo.
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:32:38 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153612757
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Niet mee eens.

Ik zie niets wat mijn post tegenspreekt. In tegendeel. Er staat daar dat inflatie en werkloosheid explodeerden en dat het 5 jaar na dato (artikel is uit 2013) nu beter gaat.

IJsland heeft natuurlijk ook wel een aantal dingen gedaan om dat te bereiken, waaronder (uit je eigen artikel):

quote:
"We raised almost every tax there was – and introduced new ones," recalled the then finance minister, Steingrimur Sigfusson, adding that there were considerable cuts in public spending too as government debt swelled to eye-watering levels.
Met andere woorden, ze hebben gedaan wat ze in Griekenland "austerity" noemen en nu dus verder weigeren te doen, wat de hele reden is voor de huidige Grexit speculatie.

Een Grexit en afwaardering van de nieuwe drachma alleen is niet genoeg en leidt in de eerste instantie tot meer armoede. Je zult sowieso de eerste jaren surplussen moeten draaien (zoals nu de Troika eist maar wat Griekenland niet wil) omdat je voorlopig nergens meer geld kunt lenen. Dus een Griek die denkt onder verdere austerity uit te kunnen bij een default + Grexit die heeft het niet helemaal begrepen.

Wat de IJslanders goed hebben gedaan is dat ze de private sector hun eigen verliezen hebben laten slikken. Maar Griekenland en IJsland zijn niet met elkaar te vergelijken. Griekenland heeft gewoon een economie, productiviteit e.d die niet mee kan met de rest van de eurozone. Dat is structureel. Terwijl IJsland eigenlijk was getroffen door een soort eenmalig ongeluk (wel door eigen schuld) met hun bankensector, maar verder is het een modern land. Het lijkt meer op de situatie in Ierland. En zoals je weet hebben de Ieren zich ook vrij snel hersteld. Alleen de Ieren hebben wel de private verliezen grotendeels naar de publieke sector geschoven.
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:08:26 #192
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153613625
quote:
Duitsland steunt Jeroen Dijsselbloem niet voor een tweede termijn als voorzitter van de Eurogroep, de ministers van Financiën van de eurolanden. Dat heeft een woordvoerder van de Duitse minister van Financiën Schäuble gezegd op een persconferentie in Berlijn.

Dijsselbloem heeft een tegenkandidaat: de Spaanse minister van Financiën Luis de Guindos. Die kreeg vorig jaar de steun van bondskanselier Angela Merkel, maar zij zweeg daarna over de kwestie. De Duitse steun leek de laatste weken weer richting Dijsselbloem te gaan, maar aan die onduidelijkheid is nu dus een eind gekomen.

"We hebben al vaker gezegd dat de minister van Financiën goed en nauw met Dijsselbloem samenwerkt en diens werk als Eurogroepvoorzitter waardeert. Desondanks zullen wij, wanneer het tot een stemming komt, De Guindos ondersteunen zoals Merkel ook heeft toegezegd", zei de woordvoerder. "Omdat wij van mening zijn dat de De Guindos een erg bekwame, professionele en goede voorzitter zou zijn."

Wat de steun van Duitsland voor De Guindos voor de kansen van Dijsselbloem betekent, is moeilijk in te schatten. De verkiezing van de voorzitter van de Eurogroep zou eigenlijk morgen zijn, maar de verkiezing is op verzoek van Dijsselbloem uitgesteld naar volgende maand.

Bron:http://nos.nl/artikel/204(...)ng-dijsselbloem.html
Dit vind ik toch opvallend. Waarom zou Duitsland voor een Spaanse kandidaat zijn? Ik vermoed dat ze proberen om de Spanjaarden wat te paaien, omdat Podemos een bedreiging vormt voor de stabiliteit van de Eurozone.
Bedankt Hans.
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:26:10 #193
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153614055
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zie niets wat mijn post tegenspreekt. In tegendeel. Er staat daar dat inflatie en werkloosheid explodeerden en dat het 5 jaar na dato (artikel is uit 2013) nu beter gaat.

IJsland heeft natuurlijk ook wel een aantal dingen gedaan om dat te bereiken, waaronder (uit je eigen artikel):

[..]

Met andere woorden, ze hebben gedaan wat ze in Griekenland "austerity" noemen en nu dus verder weigeren te doen, wat de hele reden is voor de huidige Grexit speculatie.

Een Grexit en afwaardering van de nieuwe drachma alleen is niet genoeg en leidt in de eerste instantie tot meer armoede. Je zult sowieso de eerste jaren surplussen moeten draaien (zoals nu de Troika eist maar wat Griekenland niet wil) omdat je voorlopig nergens meer geld kunt lenen. Dus een Griek die denkt onder verdere austerity uit te kunnen bij een default + Grexit die heeft het niet helemaal begrepen.

Wat de IJslanders goed hebben gedaan is dat ze de private sector hun eigen verliezen hebben laten slikken. Maar Griekenland en IJsland zijn niet met elkaar te vergelijken. Griekenland heeft gewoon een economie, productiviteit e.d die niet mee kan met de rest van de eurozone. Dat is structureel. Terwijl IJsland eigenlijk was getroffen door een soort eenmalig ongeluk (wel door eigen schuld) met hun bankensector, maar verder is het een modern land. Het lijkt meer op de situatie in Ierland. En zoals je weet hebben de Ieren zich ook vrij snel hersteld. Alleen de Ieren hebben wel de private verliezen grotendeels naar de publieke sector geschoven.
Jij stelt dat de IJslander er enorm op achteruit gegaan is en dat is dus niet zo. Er word in de media en door bepaalde "experts" altijd een plaatje geschetst dat het de grootste ramp is als een land uit de Euro stapt of failliet gaat maar de voorbeelden wijzen uit dat dat helemaal niet het geval is. Het gaat onwijs goed met IJsland en zijn inwoners.

Dat Griekenland en IJsland twee zeer verschillende landen zijn ben ik met je eens, zeker ook wat betreft bepaalde hervormingen die Griekenland zou moeten doorvoeren. Maar het belangrijkste verschil met het doorvoeren van deze hervormingen onder dwang van het IMF en de ECB of (na het uit de EU stappen) als eigen plan is natuurlijk levensgroot. Als je uit de EU stapt kan je in ieder geval op nieuw gaan bouwen. Blijf je erin dan blijf je aanmodderen want iedereen weet dat ze toch nooit meer de schulden terug kunnen betalen.

En het allerbelangrijkste is dat je (hopelijk) net als IJsland een mooi voorbeeld laat zien hoe het ook kan zonder naar de pijpen te dansen van de EU en banken mafia.
Feyenoord!
pi_153614591
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:26 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij stelt dat de IJslander er enorm op achteruit gegaan is en dat is dus niet zo. Er word in de media en door bepaalde "experts" altijd een plaatje geschetst dat het de grootste ramp is als een land uit de Euro stapt of failliet gaat maar de voorbeelden wijzen uit dat dat helemaal niet het geval is. Het gaat onwijs goed met IJsland en zijn inwoners.

Dat Griekenland en IJsland twee zeer verschillende landen zijn ben ik met je eens, zeker ook wat betreft bepaalde hervormingen die Griekenland zou moeten doorvoeren. Maar het belangrijkste verschil met het doorvoeren van deze hervormingen onder dwang van het IMF en de ECB of (na het uit de EU stappen) als eigen plan is natuurlijk levensgroot. Als je uit de EU stapt kan je in ieder geval op nieuw gaan bouwen. Blijf je erin dan blijf je aanmodderen want iedereen weet dat ze toch nooit meer de schulden terug kunnen betalen.

En het allerbelangrijkste is dat je (hopelijk) net als IJsland een mooi voorbeeld laat zien hoe het ook kan zonder naar de pijpen te dansen van de EU en banken mafia.

Hoe kom je hierbij? Hij heeft net aangetoond dat ze er wel op achteruit zijn gegaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:56:12 #195
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153614924
Wat betreft die "rijker" geworden IJslanders, waar blijkt dat dan precies uit?

Ik heb even de cijfers erbij gepakt (via Tradingeconomics) en ik zie voor 1-1-2008 een CPI van 280 en gemiddeld maandinkomen van ISK380.000. Voor 1-1-2014 zie ik een CPI van 425 en een gemiddeld maandinkomen van ISK490.000.

Dus teruggerekend naar koopkracht van 2014 was het gemiddelde salaris in 2008 (voor de crash) ISK570.000 vergeleken met ISK490.000 nu, oftewel 16% hoger dan het nu is, na het "herstel". En in de eerste jaren was dat verlies natuurlijk nog groter, want toen vond de meeste CPI inflatie plaats bij stagnerende inkomens

Verder is zo'n inkomsten gat natuurlijk cumulatief heel veel geld, want mensen hebben dus sinds 2008 jaar in jaar uit een veel lagere koopkracht gehad en hebben al die jaren dus ook minder kunnen sparen en dergelijke.
Mijn reisverslagen
pi_153615127
edit
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:48:32 #197
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153616224
OMG...

Net verschenen:
Hellenic Parliament’s Debt Truth Committee Preliminary Findings - Executive Summary of the report

Dit is geen grapje, dit is een officieel rapport van een parlementaire commissie!

Een paar uitsnedes uit het rapport:

quote:
All the evidence we present in this report shows that Greece not only does not have the ability to pay this debt, but also should not pay this debt first and foremost because the debt emerging from the Troika’s arrangements is a direct infringement on the fundamental human rights of the residents of Greece. Hence, we came to the conclusion that Greece should not pay this debt because it is illegal, illegitimate, and odious.

Debt to the IMF should be considered illegal since its concession breached the IMF’s own statutes, and its conditions breached the Greek Constitution, international customary law, and treaties to which Greece is a party. It is also illegitimate, since conditions included policy prescriptions that infringed human rights obligations. Finally, it is odious since the IMF knew that the imposed measures were undemocratic, ineffective, and would lead to serious violations of socio-economic rights.

Debts to the ECB should be considered illegal since the ECB over-stepped its mandate by imposing the application of macroeconomic adjustment programs (e.g. labour market deregulation) via its participation in the Troïka. Debts to the ECB are also illegitimate and odious, since the principal raison d’etre of the Securities Market Programme (SMP) was to serve the interests of the financial institutions, allowing the major European and Greek private banks to dispose of their Greek bonds.

The EFSF engages in cash-less loans which should be considered illegal because Article 122(2) of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU) was violated, and further they breach several socio-economic rights and civil liberties. Moreover, the EFSF Framework Agreement 2010 and the Master Financial Assistance Agreement of 2012 contain several abusive clauses revealing clear misconduct on the part of the lender. The EFSF also acts against democratic principles, rendering these particular debts illegitimate and odious.

The bilateral loans should be considered illegal since they violate the procedure provided by the Greek constitution. The loans involved clear misconduct by the lenders, and had conditions that contravened law or public policy. Both EU law and international law were breached in order to sideline human rights in the design of the macroeconomic programmes. The bilateral loans are furthermore illegitimate, since they were not used for the benefit of the population, but merely enabled the private creditors of Greece to be bailed out. Finally, the bilateral loans are odious since the lender states and the European Commission knew of potential violations, but in 2010 and 2012 avoided to assess the human rights impacts of the macroeconomic adjustment and fiscal consolidation that were the conditions for the loans.

The debt to private creditors should be considered illegal because private banks conducted themselves irresponsibly before the Troika came into being, failing to observe due diligence, while some private creditors such as hedge funds also acted in bad faith. Parts of the debts to private banks and hedge funds are illegitimate for the same reasons that they are illegal; furthermore, Greek banks were illegitimately recapitalized by tax-payers. Debts to private banks and hedge funds are odious, since major private creditors were aware that these debts were not incurred in the best interests of the population but rather for their own benefit.
Met andere woorden: Griekenland gaat niet betalen, maar dat is geen default want de leningen waren illegaal.
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:54:05 #198
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153616373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Hij heeft net aangetoond dat ze er wel op achteruit zijn gegaan.
In het begin zijn ze er iets op achteruit gegaan maar inmiddels zijn ze volgens verschillende bronnen weer heel sterk opgekrabbeld. (by the way de grafiekjes lopen maar tot 2012)
Feyenoord!
pi_153616389
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:48 schreef SeLang het volgende:
OMG...

Net verschenen:
Hellenic Parliament’s Debt Truth Committee Preliminary Findings - Executive Summary of the report

Dit is geen grapje, dit is een officieel rapport van een parlementaire commissie!

Een paar uitsnedes uit het rapport:

[..]

Met andere woorden: Griekenland gaat niet betalen, maar dat is geen default want de leningen waren illegaal.
Daar las ik van de week al iets over. Was onder leiding van de voorzitster van het parlement en hardliner uit Syriza. Met een uitkomst die door de keuze van de experts op voorhand vast stond. Die had goed gekeken naar hoe Wilders en Farage "onderzoek" doen :+
pi_153616426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:54 schreef Japie77 het volgende:

[..]

In het begin zijn ze er iets op achteruit gegaan maar inmiddels zijn ze volgens verschillende bronnen weer heel sterk opgekrabbeld. (by the way de grafiekjes lopen maar tot 2012)
Opgekrabbeld maar nog niet op het oude niveau en met geëxplodeerde publieke en private schulden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')