abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153555663
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Overigens vind ik het ook tenenkrommend dat veel van die gasten nieteens fatsoenlijk Engels kunnen zodat het via simultaan vertaling moet. Ik bedoel, je stuurt iemand naar een europarlement die geen Engels kan?
Dat gaat natuurlijk niet om de beheersing van bijvoorbeeld het Engels maar om het als gelijkwaardig zien van alle talen. Of in elk geval geen keuze willen maken :P
  maandag 15 juni 2015 @ 18:59:25 #102
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153555778
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk niet om de beheersing van bijvoorbeeld het Engels maar om het als gelijkwaardig zien van alle talen. Of in elk geval geen keuze willen maken :P
Dat vind ik een beetje onzin. Als je toch naar één Europa wil, zorg dan tenminste voor één gemeenschappelijke voertaal in Brussel. Zo kunnen ook veel meer mensen de debatten volgen ipv dat ze zich eerst moeten verdiepen in Zweeds, Hongaars of Grieks.

@Selang: denk je dat donderdag de stekker eruit getrokken wordt of blijft het zo voortmodderen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 15 juni 2015 @ 19:01:12 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153555863
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef Falco het volgende:

@Selang: denk je dat donderdag de stekker eruit getrokken wordt of blijft het zo voortmodderen?
Nadat ik daarnet Draghi hoorde denk ik dat ze toch weer met een slap compromis gaan komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 15 juni 2015 @ 19:03:08 #104
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_153555945
Ik snap het niet? Europa had toch een voorstel neergelegd wat niet onderhandelbaar was :')
pi_153556019
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje onzin. Als je toch naar één Europa wil, zorg dan tenminste voor één gemeenschappelijke voertaal in Brussel. Zo kunnen ook veel meer mensen de debatten volgen ipv dat ze zich eerst moeten verdiepen in Zweeds, Hongaars of Grieks.

Europa kennende wordt dat dan als compromis het Fins, schiet ook niet op :+
pi_153556295
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Europa kennende wordt dat dan als compromis het Fins, schiet ook niet op :+
Gewoon Latijn kiezen. Is neutraal, heeft zich in de praktijk ruimschoots bewezen als internationale taal, en is meteen ook een soort van kwaliteitsfilter. >:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2015 19:12:56 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 19:16:00 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153556407
Engels is ook neutraal. Het enige Engelstalige EU land is er straks uit.

Btw: de betreffende meeting ging over monetair beleid, dus dat Engelstalige land zat daar sowieso niet bij.
Mijn reisverslagen
pi_153556691
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:16 schreef SeLang het volgende:
"Stay in" staat sinds ongeveer een half jaar voor in de peilingen. ;)
quote:
Btw: de betreffende meeting ging over monetair beleid, dus dat Engelstalige land zat daar sowieso niet bij.
Dat is waar; dan is Engels wel zo handig ja.
  maandag 15 juni 2015 @ 19:29:14 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_153556923
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik snap het niet? Europa had toch een voorstel neergelegd wat niet onderhandelbaar was :')
De weg tussen Brussel en Athene ziet rood van alle rode strepen die neergelegd en gepasseerd zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 15 juni 2015 @ 19:34:26 #110
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153557107
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:22 schreef komrad het volgende:

[..]

dus de Grieken kunnen dit met 'beperkte' schade doen. Ze kunnen daarna neem ik aan toch niets meer importeren zonder vooruit te betalen ?
Als land kan je inderdaad relatief gemakkelijk failliet gaan. Zoals gezegd komt er waarschijnlijk geen leger om je spullen op te halen. Het nadeel is dat je geen geld meer kan lenen en het importeren van goederen zal ook best lastig zijn, zeker als dat met een waardeloze Drachme moet.
Bedankt Hans.
pi_153558218
En? Is Griekenland al uit de eurozone gestapt?
Of hebben de baantjeshoeren van de EU ze binnenboord weten te houden?
pi_153559321
Selang, hoe moeten we de stijging van de kapitaalmarkt rente interpreteren? als een signaal dat de markt het monetaire beleid van de ECB verder voor kennisgeving aanneemt en langzaam gaat tenderen naar de langjarige rente?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 15 juni 2015 @ 20:27:33 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153559484
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:24 schreef komrad het volgende:
Selang, hoe moeten we de stijging van de kapitaalmarkt rente interpreteren? als een signaal dat de markt het monetaire beleid van de ECB verder voor kennisgeving aanneemt en langzaam gaat tenderen naar de langjarige rente?
Daar heb ik hier gisteren iets over gepost
Mijn reisverslagen
  maandag 15 juni 2015 @ 20:32:00 #114
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153559687
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nadat ik daarnet Draghi hoorde denk ik dat ze toch weer met een slap compromis gaan komen.
SPOILER
Het verschil is maar 2 miljard, dat is peanuts, dus ik ben er ook bang voor.. Wederom uitstel van executie, want het derde hulppakket dat ook noodzakelijkmis zal een nog lastigere kluif worden om geratificeerd te krijgen in de Nationale parlementen.
  maandag 15 juni 2015 @ 20:34:00 #115
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153559778
DE GRIEKEN MOETEN EN ZULLEN OP DE KNIEËN

Ook als gecertificeerde crisisjunk ben ik al lang het overzicht kwijt in de almaar voortdurende Griekse schuldensage. Te veel Uren U, te veel deadlines, te veel één­voor­twaalf­-momenten. Iedere nieuwe tranche, iedere nieuwe afbetaling, ieder nieuw overleg levert nu al vijf jaar lang apocalyptische taferelen op. Trekken de Noord­europese crediteuren nu eindelijk de stekker eruit? Houden de Griekse debiteuren nou eindelijk de eer aan zichzelf? Of dreigt dan de grote kladderadatsj?

Steeds bleek toch een halfbakken compromis mogelijk, bleek de Griekse overheid toch de vereiste miljoenen bij elkaar te kunnen schrapen, bleek Merkel uiteindelijk toch inschikkelijker dan Schäuble had voorgespiegeld, en bleek er toch een nieuwe hervormings­agenda met de Grieken te kunnen worden afgesproken.

Schrille toon
Met de verkiezingsoverwinning van Syriza begin dit jaar is dit kip­penspel echter in een beduidend schrillere toonsoort komen te staan. Over werkelijk iedere komma, iedere procentpunt, elke hervorming wordt nu gestreden als ging het om een stra­tegisch kruispunt in een stadsguerrilla op leven en dood. En dus wordt de publieke opinie nu al zes maanden bespeeld met voorstellen en tegen­voorstellen die gaan over primaire begrotingsoverschotten van één procent in 2015, twee procent in 2016, drie procent in 2017, 3,5 procent in 2018, en meer van dat soort flauwekul. Alsof politici in de volatiele wereld van vandaag überhaupt in staat zijn het schip van staat op zo’n precieze koers te houden.

Het punt is dat de bereidheid van de kant van Merkel en de haren om Griekenland opnieuw, voor het oog van de wereld, tegemoet te komen tot op het nulpunt is gedaald. Sterker, als je het onderhandelingsspel van de laat­ste zes maanden ook maar een beetje hebt gevolgd, weet je dat het al lang niet meer gaat over de houdbaarheid van de Griekse schuld, het primaire overschot op de Griekse begroting, de Griekse pensioengerechtigde leeftijd, het Griekse minimumloon, de privatisering van Piraeus, Griekse arbeids­markthervormingen of zelfs maar het lidmaatschap van Griekenland van de eurozone.

TOTALE VERNEDERING VAN DE GRIEKSE POPULISTEN IS SINDS JANUARI HET ONUIT­GESPROKEN DOEL
Totale vernedering van de Griekse populisten is sinds januari het onuit­gesproken doel. Syriza moet en zal op de knieën. De ruggengraat moet wor­den gebroken. En dat heeft niets met Griekenland te maken – hinderlijke kiezelsteen in de hiel van de europese schoen – maar alles met Spanje, de vierde grootste economie van de eurozone, waar zo’n zelfde progressief-populistische beweging op het punt staat de middenpartijen weg te vagen.

Podemos
Ik heb het uiteraard over Podemos, dat nu al twee jaar verkiezingswinst op verkiezingswinst stapelt en moge­lijk bij de komende parlementsverkie­zingen in november de grootste partij van Spanje wordt met een programma dat als twee druppels water lijkt op dat van de Griekse zusterpartij: weg met de elite, weg met begrotings­tekortreductie, weg met de banken, weg met het neoliberalisme.

Om dat te voorkomen moet het Spaanse electo­raat er tegen elke prijs van worden overtuigd dat er in de eurozone geen alternatief bestaat voor permanente uitmergeling door de economisch onzindelijke eis van begrotings­evenwicht die er onder het mom van het redden van de euro wordt doorgedrukt. De bancaire crisis is voor de Europese politieke elite nu eenmaal een uitgelezen moment om de euro­zone definitief te transformeren tot een neoliberale utopie van goedkope arbeid, flexibele arbeidsmarkten en onmondige onderdanen.

EUROPESE GESPREKSPARTNERS LAPPEN DEMOCRATISCHE SOE­VEREINITEIT AAN HUN LAARZEN
Syriza­leider Tsipras heeft dat don­ders goed in de smiezen. In een inge­zonden stuk in Le Monde liet hij fijntjes weten dat zijn Europese gesprekspart­ners maling hebben aan het mandaat dat zijn partij van de Griekse kiezer heeft gekregen en democratische soe­vereiniteit dus aan hun laarzen lappen. En ook zijn Spaanse tegenhangers snappen wat er op het spel staat. In een interview met webzine Democracy Now liet de kersverse burgemeester van Barcelona, Ada Colau, weten de democratische revolutie in Barcelona te zien als de voorbode van een bredere burgerbeweging die politieke zeggenschap gaat terugveroveren op een elite die haar ziel heeft verkocht aan grootbedrijf en grootbanken.

Voormalig sociaaldemocraat
En in Nederland? Ach, niet alleen is voormalig sociaal­democraat Jeroen Dijsselbloem de willige beul van de progressieve hoop, ook bestond een veelgelezen columniste van het ooit progressieve dagblad de Volkskrant het Ada Colau op tv badinerend weg te zetten als verzinnebeelding van de naïviteit van het ‘zoete, zachte, lieve, linkse levensgevoel’. En heeft het gezaghebbende Financieele Dagblad het al maanden over het ‘gestaalde, links­radicale, neo­marxistische voca­bulaire’ van de Spaanse en Griekse populisten. om maar te zwijgen van de Telegraaf-journalist die er begin deze week niet voor terugdeinsde de Griekse tegenhanger van Dijsselbloem een ‘haatcampagne tegen Europa’ in de mond te leggen. Ondanks het Maagdenhuis behoort Nederland in Europa al vijf jaar tot de restauratieve krachten. Om je dood te schamen.

http://www.ftm.nl/column/(...)zullen-op-de-knieen/
Feyenoord!
pi_153560944
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daar heb ik hier gisteren iets over gepost
dank je! Uitgebreide analyse, die me waarschijnlijk een beetje boven de pet gaat in de nuances. Maar mag ik het simpelweg samenvatten dat er verschillende scenario's denkbaar zijn die zowel een opwaartse als neerwaartse beweging tot een realistische mogelijkheid maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door komrad op 15-06-2015 21:07:14 ]
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 15 juni 2015 @ 21:16:54 #117
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_153561601
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

SPOILER
_O- _O- _O-

Slappe compromis gaat er komen ja....
  maandag 15 juni 2015 @ 22:12:54 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153563884
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:00 schreef komrad het volgende:

[..]

dank je! Uitgebreide analyse, die me waarschijnlijk een beetje boven de pet gaat in de nuances. Maar mag ik het simpelweg samenvatten dat er verschillende scenario's denkbaar zijn die zowel een opwaartse als neerwaartse beweging tot een realistische mogelijkheid maken.
Ik zie de beweging van de afgelopen tijd vooral als een "technische" beweging die niet zoveel te maken heeft met inflatieverwachting e.d. maar vooral met hele eenzijdige positionering in de markt. Een negatief bij-effect van de ECB QE.
Mijn reisverslagen
  maandag 15 juni 2015 @ 22:28:40 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153564563
Relevant filmpje EU vs Griekenland

_O-
Mijn reisverslagen
pi_153568458
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:16 schreef SeLang het volgende:

Kuch, Ierland, kuch.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_153573795
Er gaat geen enkel land de eurozone verlaten, behalve als het Duitsland is en dan word de hele EU gelijk opgeheven
pi_153573810
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:28 schreef SeLang het volgende:
Relevant filmpje EU vs Griekenland

_O-
_O_
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 08:23:48 #123
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_153574233
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 07:16 schreef arjan1112 het volgende:
Er gaat geen enkel land de eurozone verlaten, behalve als het Duitsland is en dan word de hele EU gelijk opgeheven
Dat denk ik ook
pi_153574781
Vandaag gaat het EU-HvJ uitspraak doen over het OMT-programma.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:13:55 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153574858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 00:04 schreef miro86 het volgende:

[..]

Kuch, Ierland, kuch.
Ach ja natuurlijk
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo