abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154151571
Ik begreep niet hoe de buschauffeur dat lampje kon zien dat hoog achter hem zat,gericht op de passagiers dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dunnevandale op 09-07-2015 19:52:28 ]
pi_154151819
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:18 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

palm-olif lijkt me. naam komt volgens mij van palmolie en olijfolie. Het Engelse woord voor olijf is olive. en olive spreek je uit als olif en niet als olaif.
Dat ja :Y Ik heb het ook altijd verschrikkelijk lelijk gevonden dat we 'palmolief' zeggen.

Maar we zijn sowieso niet al te sterk met leenwoorden. Bruschetta hoor ik ook vaak als 'brusjetta' uitgesproken worden. Maar in het Italiaans is de 'c' in 'co' en 'ca' een harde 'k', en in 'ce' en 'ci' is het juist een zachte 'tj' klank (of 'sj' als er een s voor staat, zoals in prosciutto). De toevoeging van een 'h' maakt 'che' en 'chi' weer een harde klank en is het dus eigenlijk 'brusketta'. En gnocchi is dus 'njokki' :P
pi_154156183
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:34 schreef Dingest het volgende:
En gnocchi is dus 'njokki' :P
Dire kom ik op het werk nog wel een tegen als 'Gnokkie', Gnotsie', 'genoggie' en 'ik moet dit hebben maar geen idee hoe ik het uitspreek' (Wijst op briefje) en weet ik veel wat mensen ervan maken.
pi_154161923
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 17:51 schreef VisGeenOptie het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben er net achter gekomen dat het pijltje in het Spar logo geen pijl is maar een boompje, een spar. Er ging een wereld voor me open. Heb op de één of andere manier altijd gedacht dat het gewoon een pijl was.
Kopen bij de Spar is sparen bij de koop.
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 17:55 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Op de middelbare school ging ik iedere dag met een klasgenootje met de bus naar huis, wij hadden hetzelfde rooster. Toen ik een keer ziek was, vertelde ze me verontwaardigd dat de bus helemaal niet gestopt was en ze drie haltes terug moest lopen.
Zij kende die knop dus ook niet... _O-.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:54 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Zo ben ik weleens 40 km verderop terecht gekomen.
Maar met de trein terug gegaan.
Maar je merkt toch dat de bus niet altijd bij elke halte stopt?
Naja, ik ging als kind niet alleen met de bus en zag dus hoe het moest. Wat ik ook zag is die merkwaardige gewoonte om het hoofd weg te draaien als de stempelkaart of het abonnement getoond werd, in plaats van de chauffeur aan te kijken en te groeten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij mij was het juist zo dat er één bepaalde bushalte was waar altijd meerdere scholieren uitstapten. En we kenden alle buschauffeurs, dus we drukten gewoon niet meer. De chauffeur wist wel dat we er daar uit moesten. Totdat één van die chauffeurs kennelijk een slechte dag had en doorreed bij die halte. De halve bus in opstand (die moest eruit), de andere helft zat keihard te lachen. De chauffeur keek in zijn spiegel en riep om "ja, als jullie niet drukken, stop ik niet". Hij wist dus donders goed dat er daar mensen uit moesten. Bij de volgende halte (nadat iemand drukte) stopte de bus wel en liep het hele zwikkie scheldend en mopperend terug _O-
Soms is zo'n grap wel leuk. Voor één halte is het meestal ook wel te doen, een goede manier om je wakker te maken. Net als met een abonnement. Je stapt nonchalant de bus in en op een dag merk je tot je afgrijzen dat je op een ander traject zonder stempelen de bus ingegaan was.
pi_154161951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:34 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat ja :Y Ik heb het ook altijd verschrikkelijk lelijk gevonden dat we 'palmolief' zeggen.

Maar we zijn sowieso niet al te sterk met leenwoorden. Bruschetta hoor ik ook vaak als 'brusjetta' uitgesproken worden. Maar in het Italiaans is de 'c' in 'co' en 'ca' een harde 'k', en in 'ce' en 'ci' is het juist een zachte 'tj' klank (of 'sj' als er een s voor staat, zoals in prosciutto). De toevoeging van een 'h' maakt 'che' en 'chi' weer een harde klank en is het dus eigenlijk 'brusketta'. En gnocchi is dus 'njokki' :P
Pah, nu moet ik njòkkie gaan zeggen ipv gggnokkie.
pi_154163183
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:06 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ben jij een collega van mij? Hij zei dit laatst ook al :o
Ik heb weinig vrouwen als collega, dus kleine kans. Maar ligt er aan waar je werkt :D
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_154175628
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 08:46 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ik heb weinig vrouwen als collega, dus kleine kans. Maar ligt er aan waar je werkt :D
Nee, wij zijn wel met veel vrouwen :P (en veel mannen, beetje 50/50)
Somebody that I used to know
pi_154184112
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat shampoomerk Palmolive alleen in NL als Palmolieve wordt uitgesproken. De rest van de wereld zegt "gewoon" Palm-Olive. Op z'n Engels dus.
Oh... nu je het zegt. Al spreekt men het in mijn ervaring hier meer uit als Palmolief dan Palmolieve.

Maar het wordt hier toch ook zo geadverteerd, als Palmolief?

En tsja, zo zijn er velen. Er is volgens mij geen ander land waar Hyundai als Hi-oenda-i wordt uitgesproken. Het lijkt overigens nog veel minder op het origineel dan Palmolief op Palm-Olive lijkt..
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  Redactie Frontpage woensdag 8 juli 2015 @ 22:39:59 #209
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154184833
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:21 schreef Thas het volgende:
En tsja, zo zijn er velen. Er is volgens mij geen ander land waar Hyundai als Hi-oenda-i wordt uitgesproken. Het lijkt overigens nog veel minder op het origineel dan Palmolief op Palm-Olive lijkt..
Dat is een woord wat ze buiten Zuid-Korea sowieso amper kunnen uitspreken. In Nederland gebruiken we de eigenlijk de Britse uitspraak alleen is die oe klank een stuk meer aanwezig. De Amerikaanse manier is helemaal krom 'hun-deej' waardoor het voor ons bijna klinkt als Honda :P Meer daarover: http://www.bbc.com/news/blogs-magazine-monitor-25813198

Ik erger me trouwens wel altijd kapot aan mensen die vanille niet kunnen uitspreken en er zonodig een L in moeten proppen, 'va-niel-je' :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_154186958
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat is een woord wat ze buiten Zuid-Korea sowieso amper kunnen uitspreken. In Nederland gebruiken we de eigenlijk de Britse uitspraak alleen is die oe klank een stuk meer aanwezig. De Amerikaanse manier is helemaal krom 'hun-deej' waardoor het voor ons bijna klinkt als Honda :P Meer daarover: http://www.bbc.com/news/blogs-magazine-monitor-25813198

Ik erger me trouwens wel altijd kapot aan mensen die vanille niet kunnen uitspreken en er zonodig een L in moeten proppen, 'va-niel-je' :')
Net zoiets als koningin. :')
Erger ik me aan.
pi_154191039
quote:

[..]

Samsong _O-
pi_154191748
quote:

[..]

Dat heb ik met mensen die tequila uitspreken als tekielja of tekieja, in plaats van gewoon tekiela.
Anders had men wel tequilla geschreven.
[ afbeelding ]
pi_154191774
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:02 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Dat heb ik met mensen die tequila uitspreken als tekielja of tekieja, in plaats van gewoon tekiela.
Het ergste is nog als mensen je gaan 'verbeteren' als je [tekiela] zegt. :')
pi_154191899
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:04 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Het ergste is nog als mensen je gaan 'verbeteren' als je [tekiela] zegt. :')
Haha ja. Ik had het eens over 'handvatten', toen iemand mij 'verbeterde' en vond dat het 'handvaten' moest zijn. Dus ik uitleggen dat het handvatten is. Zijn reactie: Ja maar dat klinkt zo stom. -O-
[ afbeelding ]
pi_154191940
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:13 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Haha ja. Ik had het eens over 'handvatten', toen iemand mij 'verbeterde' en vond dat het 'handvaten' moest zijn. Dus ik uitleggen dat het handvatten is. Zijn reactie: Ja maar dat klinkt zo stom. -O-
Hier op FOK! zie je het vaak met museums, forums e.d. Dan verbeteren ze je en zeggen ze dat het musea of fora moet zijn. Mag gewoon beide. :)
  donderdag 9 juli 2015 @ 09:19:39 #216
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_154191975
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:02 schreef Walter81 het volgende:

[..]

en is het dan teekiela of tuhkiela?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_154192418
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:13 schreef Walter81 het volgende:

[..]

En beiiden zijn gewoon correct: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/handvatten-handvaten
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154193561
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En beiiden zijn gewoon correct: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/handvatten-handvaten
Taal heeft iets raars. Als genoeg mensen iets lang genoeg fout zeggen, wordt het vanzelf ineens correct.
[ afbeelding ]
pi_154195180
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 11:14 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Taal heeft iets raars. Als genoeg mensen iets lang genoeg fout zeggen, wordt het vanzelf ineens correct.
Dus nederlands gaat steeds meer richting tokkietaal in de toekomst.
Op facebook schrijven ze zo vaak volkomen foute zinnen.
Mijn schrijven is niet al te best, maar als dit de toekomst word, hou ik mijn hart vast.
Liefde en infectie
pi_154195377
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 11:14 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Klopt, net zoals straattaal nu soms in de woordenlijst wordt opgenomen.

Slechte ontwikkeling.
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:52:17 #221
65252 Bart
pi_154195744
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Apart.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1391/handvaten_handvatten
http://woordenlijst.org/zoek/?q=handvat&w=w

Taalunie spreekt zichzelf tegen. Even een mailtje sturen.
pi_154195877
quote:
Op donderdag 9 juli 2015 11:14 schreef Walter81 het volgende:
Zo schijnt 'horens' opeens ook een acceptabel meervoud van 'hoorn' te zijn. ;(

Het zijn barre tijden voor taalnazi's. :{

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2015 12:59:25 ]
  donderdag 9 juli 2015 @ 13:09:05 #223
65252 Bart
pi_154196056
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:58 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Zo schijnt 'horens' opeens ook een acceptabel meervoud van 'hoorn' te zijn. ;(

Het zijn barre tijden voor taalnazi's. :{
Welnee.
http://woordenlijst.org/zoek/?q=hoorn&w=w
http://woordenlijst.org/zoek/?q=horen

Horens is het meervoud van horen, hoorns of hoornen van hoorn.
pi_154196141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:09 schreef Bart het volgende:

[..]

Welnee.
http://woordenlijst.org/zoek/?q=hoorn&w=w
http://woordenlijst.org/zoek/?q=horen

Horens is het meervoud van horen, hoorns of hoornen van hoorn.
Huh? Ik heb altijd horenen geleerd.
  donderdag 9 juli 2015 @ 13:14:04 #225
65252 Bart
pi_154196161
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:12 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Huh? Ik heb altijd horenen geleerd.
Ik denk dat je dat verkeerd gehoord hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')