Ik ben op zoek naar de hexagon voor de grotere gaten zeg maar, dus echt een halve versie van het geheelquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:04 schreef trui het volgende:
leuk Donna!
mooie deken, Kazy!
Dat zijn mooie hexagonnen, Mord_Sith. Welk type half-hexagonnen wil je maken, ik neem aan die voor de 'grote' gaten opzij, of wil je ook de zigzag-zijdes dichten met halve hexagonnen?
ter illustratie: dit zijn de twee vormen die ik bedoel. de linker is voor het opvullen van de kleinere 'zigzag' gaten, de rechter voor het opvullen van de wat grotere gaten.
Als je dat zou willen doen, dan ga ik nu alvast mijn eindeloze dank voor jou verzamelen en inpakken. En het hoeft echt niet a la minute.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:08 schreef trui het volgende:
ja, die andere is ook een halve versie, maar dan op een andere manier door midden. Ik wil 'm best voor je uittekenen maar het is nu echt te heet, en ik moet nog een boodschap doen ook. Waarschijnlijk vind ik morgen wel een gaatje. Het voorbeeld dat ik liet zien lijkt er trouwens wel wat op, alleen is jouw patroon in de 3e toer in halve (samengehaakte) stokjes ipv hele. (verder dan toer 3 heb ik nog niet gekeken).
Die is gaaf zeg! (En sowieso uiltjesquote:Op maandag 6 juli 2015 13:14 schreef trui het volgende:
Oei Mord, ik denk er nu pas weer aan. Ik ga vanavond even aan je patroon zitten! Gisteren veel tijd kwijt geweest met het voeren van deze tas. Een heel gepuzzel altijd, met zo'n rits (vind ik).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
FanTAStische tas. Echt heel tofquote:Op maandag 6 juli 2015 13:14 schreef trui het volgende:
Oei Mord, ik denk er nu pas weer aan. Ik ga vanavond even aan je patroon zitten! Gisteren veel tijd kwijt geweest met het voeren van deze tas. Een heel gepuzzel altijd, met zo'n rits (vind ik).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Belofte maakt schuld! Dus hierbij in tekst hoe ik denk dat je een halve versie krijgt van jouw hexagon. Kijk zelf nog even of het aantal stokjes dat ik noem in de buitenste rijen klopt, ik heb het niet geprobeerd maar dit is waar ik op uitkwam. Als je de gewone hexagonnen er naast legt kun je zien of je op de juiste grootte uitkomt. Het is bij de begin & eind stukjes van zo'n half hexagon altijd wat lastig om het mooi recht te krijgen. Soms moet er een steek bij, soms juist niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:09 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Als je dat zou willen doen, dan ga ik nu alvast mijn eindeloze dank voor jou verzamelen en inpakken. En het hoeft echt niet a la minute.
Ik vind hem leuk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:05 schreef NijntjesUk het volgende:
Wow, geweldig trui!
Lief cactusje, Arual.
Dekentje wordt mooi, LL!
Ik heb een ezel gehaakt.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat goehoed!!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:44 schreef trui het volgende:
mocht je nog een getekend diagram erbij willen, geef een gil. ik wil het wel proberen maar het wordt bij mij vaak wel veel slordiger dan ik vaak in de voorbeelden zie, dus ik weet niet of het veel toevoegt.
Drops Cotton Light is nog veel erger dan Paris. Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een hele berg bollen gekocht. Daar ben ik nu de Dutch CAL mee aan het doen en ik kan niet wachten tot het op isquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik wil zo'n gehaakte trappelzak maken, maar weet niet goed welk garen ik zal kiezen. Iemand tips? Wil wel graag iets gebruiken met katoen erin en een garen dat mooi blijft, dus niet snel gaat pluizen of splijten.
Zou Drops Cotton light een optie zijn? Heb verder nog gekeken naar Phildar Aviso. Als Drops Cotton light erg veel lijkt op Drops Paris denk ik dat die afvalt omdat die snel splijt.....
Het is super zacht idd. Gebreid is het helemaal fantastisch maar misschien minder geschikt voor een trappelzak of je moet hem voeren oidquote:Op woensdag 8 juli 2015 15:32 schreef LovelyLady het volgende:
Ik haak nu met Drops Cotton Light, niet meest ideale garen, maar met een 4,5 haakt het best lekker weg. Ondanks dat het snel splijt is het wel zacht en luchtig
Dan streep ik die van het lijstjequote:Op woensdag 8 juli 2015 15:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Drops Cotton Light is nog veel erger dan Paris. Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een hele berg bollen gekocht. Daar ben ik nu de Dutch CAL mee aan het doen en ik kan niet wachten tot het op is![]()
Muskat en Saffran zijn prachtig maar veel dunner. Dikker katoen en niet splijtend is bijvoorbeeld Catania Grande. Met een 5.0 of 5.5 is het ook niet zo stug.
Muskat is idd hetzelfde gebleven volgens mij. Ik vind de nieuwe bolletjes handiger. De oude wilden nog wel eens uit elkaar vallen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:27 schreef trui het volgende:
Ja, Cotton Light was eerst beter helaas, maar het is achteruit gegaan in kwaliteit vind ik. Het haalt het niet bij Softfun van Scheepjes, wat ongeveer de zelfde samenstelling heeft (en veeel minder splijt).
Muskat is ook een van mijn favorieten, dus daar heb ik ook weer van ingeslagen. Ik vind die bolletjes er sinds de laatste verandering ook minder mooi uitzien dan daarvoor. Maar 't garen is nog hetzelfde volgens mij (alleen anders tot een bol gewonden). Dit is wel puur katoen dus snel zwaar.
Ik wil je van Catania Grande en Muskat wel wat draadjes sturen? Kun je even kijken voordat je het koopt. Genoeg restjes liggen hier.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja ik zoek wel iets dikker garen, haaknaald 4 tot 5 ongeveer.
Maar denk dat ik ook eens Muskat ga proberen, na jullie postsnu alleen nog een kleur kiezen....
Sommige zijn ook wel wat langer hoorquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:37 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankje PaarsBeestje, maar dat hoeft niet. Ik vertrouw op jullie oordeel (en wat ik van Drops als ken), zal vast goed komen. (Ben een beetje ongeduldig)
Er zijn hier ook een aantal moeders toch??? Ik wil zo'n trappelzak/slaapzak maken (weten jullie wat ik bedoel?) en op internet vond ik een uitleg met maten erbij.
Het lijfje van de zak zou 40cm lang zijn en 34cm breed. Bovenop komt dan zo'n puntmuts, het langste punt zou 66cm zijn.
Is dat niet heel klein? In de wolwinkel keken ze me gek aan toen ik de maten vertelde. Maar newborns zijn vaak toch maar ongeveer 50cm...dan hebben ze toch nog voldoende ruimte om te bewegen en groeien....toch??
De newborn maat slaapzakken zijn maat 50-68 meestal. Dus 68 cm lang (min hoofdje dus wat korter). Daar kunnen ze vaak tot drie maanden in.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:37 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankje PaarsBeestje, maar dat hoeft niet. Ik vertrouw op jullie oordeel (en wat ik van Drops als ken), zal vast goed komen. (Ben een beetje ongeduldig)
Er zijn hier ook een aantal moeders toch??? Ik wil zo'n trappelzak/slaapzak maken (weten jullie wat ik bedoel?) en op internet vond ik een uitleg met maten erbij.
Het lijfje van de zak zou 40cm lang zijn en 34cm breed. Bovenop komt dan zo'n puntmuts, het langste punt zou 66cm zijn.
Is dat niet heel klein? In de wolwinkel keken ze me gek aan toen ik de maten vertelde. Maar newborns zijn vaak toch maar ongeveer 50cm...dan hebben ze toch nog voldoende ruimte om te bewegen en groeien....toch??
Dankje voor je antwoord. Misschien dat ze dan iets minder lang in deze zak kunnen liggen, maar kan hem nog altijd langer maken mocht dar nodig zijnquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
De newborn maat slaapzakken zijn maat 50-68 meestal. Dus 68 cm lang (min hoofdje dus wat korter). Daar kunnen ze vaak tot drie maanden in.
grappige teckel! en gefeliciteerd met je jarige zoon. vond ie 'm leuk?quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:26 schreef LovelyLady het volgende:
Mijn asymmetrische wijdbeense teckel is af.
Ik vind hem leuk ondanks dat er niks van klopt. Hopelijk vind zoonlief dat ook. Die krijgt em morgen voor zijn verjaardag bij de rest van zijn cadeautjes.![]()
[ afbeelding ]
Ja hij was er helemaal happy meequote:Op donderdag 9 juli 2015 14:50 schreef trui het volgende:
[..]
grappige teckel! en gefeliciteerd met je jarige zoon. vond ie 'm leuk?
Nee de elegant shawl van Lion Brand.quote:
Mooiquote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn sjaal hij is eindelijk af
Nouja eigenlijk was meer het garen op... en aangezien ik niet aan precies hetzelfde kan kopen heb ik het hier maar bij gelaten. Hij mocht van mij wel iets groter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wide de sjaal verven zodat hij bij een jas zou passen, maar nu vind ik de sjaal niet bij de jas passen. Dus laat ik hem zo.
Wat leuk, die koekiemonster. Heb ik trouwens nog nooit van gehoord dat je een afscheidscadeau geeft aan een lerares!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:33 schreef Koningin het volgende:
Afscheid van de juffen:
[ link | afbeelding ]Koekie en kikker by estherqueens, on Flickr
Geweldig garen idd. Mijn voorraad voor de rest van het jaar is net bezorgd. Ik zag dat er een aantal kleuren verdwijnen uit het assortiment. Daar ga ik nog een paar extra bollen van kopenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 16:28 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wat is dat Drops Muskat trouwens mooi garen!Geen wonder dat jullie die zo masaal inslaan. Wat een mooie kleur en glans (heb deminblauw besteld). Voordat de actie is afgelopen ga ik ook nog meer inslaan
Dit was iets speciaals, ze ging met pensioen en ze heeft mijn zoontje in de klas gehad 2 jaar, maar mij vroeger ook.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 13:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wat leuk, die koekiemonster. Heb ik trouwens nog nooit van gehoord dat je een afscheidscadeau geeft aan een lerares!
Hierbij een poging tot diagram. Ook in de tekst heb ik toch weer een paar wijzigingen aangebracht, want al tekenend kwam ik erachter dat dat niet helemaal juist kon zijn. Dus ook die nog een keer, gooi vorige versies weg!quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:53 schreef Mord_Sith het volgende:
Wat goehoed!!
Je bent echt een engel.
IUk ga hem deze week snel uitproberen als al m'n werk er op zit!
Vind je het niet erg om een diagram te freubelen?
Maakt niks uit als hij slordig is (je moet m'n woonkamer eens zien)
Mooie buit!quote:Op donderdag 16 juli 2015 07:28 schreef Serinde het volgende:
Ik vind het nijlpaard ook mooi! Wat je er niet mooi aan vindt, is op de foto niet te zien. Maar ons eigen werk beoordelen we meestal (te) kritisch.
Bij wolplein heb ik me aardig ingehouden. Maar puur omdat ik al blut was. Als de 13e maand eind dit jaar komt, ga ik gewoon een keer ¤100 in een keer uitgeven heb ik besloten![]()
[ afbeelding ]
De lana grossa bolletjes zijn zó zacht! Ik ga er een sjaal van maken maar twijfel over het patroon. Heb de nieuwste simply haken en daar staat iets moois in. Of de fruity shawl van vicarno.
Ben nu bezig met deze CAL:
http://littlemonkeyscrochet.com/wildflowershoulderbagcal/
Ik maak het met de bruine bollen op de foto (Stylecraft kleur gold). Vandaag komt deel 3 maar ben dit weekend begonnen en nog niet klaar met 2. Haakt wel lekker weg! Een van de haakdames gaat me helpen met een voering
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |