Dat is het andere uiterste, balans ditdat.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:08 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het zou voor een hoop mensen juist goed zijn eens hun emoties te volgen i.p.v. alles maar te rationaliseren.
Totaal mee oneens, gewoon een beetje naar je gezonde verstand luisteren is meer dan genoeg.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Gewoon naar je onderbuik luisteren. Die weet het het beste
Ja, inderdaad. Ik had achteraf en nu zoiets van: Met de achtergrond die we hebben, ga ik er niet omheen draaien dat we geschiedenis hebben. En vind ik dat we elkaar alles moeten kunnen vragen. Als er dan iets is dat je niet durft te vragen, dan had je niet moeten gaan lunchen. Ik ga niet met iemand die ik al 6 jaar ken koetjes en kalfjes praten.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:05 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zou niet zo raar zijn dat ze te bang is, maar ik snap dat het voor jou ook voelt als een soort één-richtingsverkeer.
Vond ik ook.quote:[..]
Klinkt goed
quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar zitten de rammelende stokken in de buurt idd.
Maar dat is eng!quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Gewoon naar je onderbuik luisteren. Die weet het het beste
Als dat (het enige is) waar je gelukkig van wordt, dan is er toch geen probleem?quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:10 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Maar dat is eng!
Vooral als je een pleaser bent
Vaak wel. Maar soms zit je verstand behoorlijk in de weg.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Totaal mee oneens, gewoon een beetje naar je gezonde verstand luisteren is meer dan genoeg.
Rationaliseren is niet naar je gevoelens luisteren.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Totaal mee oneens, gewoon een beetje naar je gezonde verstand luisteren is meer dan genoeg.
nou ja, jij zat even met een bord voor je hoofd een monoloog te houden, terwijl het ook een discussie zou kunnen zijn. ik chill alweerquote:Op woensdag 10 juni 2015 15:08 schreef Dqod het volgende:
[..]
Anders voel je je even persoonlijk aangesproken
Ik zit niet met een belerend vingertje te wijzen naar je ofzo, ik deel slechts mijn mening en in mijn ogen werkt dat niet. Chill
Altijd bbyquote:
Ik heb ooit een docu gezien over de kinderen van De Hondsberg, daar zaten zeven onopvoedbare en onhandelbare kinderen zowat vastgebonden in een kliniek, de moeder van alle zeven kwam dolblij vertellen dat ze zwanger was van de achtste, flikker op met je eierstokgevoelens, je verstand en brein zit in het hoofd.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:09 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Op some point nemen die meestal wel de overhand ja. Rationaliseer daar maar eens op los
Nee, maar dat is het dus net.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:11 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als dat (het enige is) waar je gelukkig van wordt, dan is er toch geen probleem?
Als jij vindt dat ik een bord voor m'n hoofd heb en een monoloog hou, mag jij dat vinden. Al heb je mij niets horen zeggen tegen iemand persoonlijk, dus dat maak je er zelf vanquote:Op woensdag 10 juni 2015 15:11 schreef All-out het volgende:
[..]
nou ja, jij zat even met een bord voor je hoofd een monoloog te houden, terwijl het ook een discussie zou kunnen zijn. ik chill alweer
Helaas wel jaquote:Op woensdag 10 juni 2015 15:11 schreef Fera het volgende:
[..]
Vaak wel. Maar soms zit je verstand behoorlijk in de weg.
Zulke mensen mogen ze naar het slachthuis brengen ja.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb ooit een docu gezien over de kinderen van De Hondsberg, daar zaten zeven onopvoedbare en onhandelbare kinderen zowat vastgebonden in een kliniek, de moeder van alle zeven kwam dolblij vertellen dat ze zwanger was van de achtste, flikker op met je eierstokgevoelens, je verstand en brein zit in het hoofd.
Dan ben je dus eigenlijk geen pleaserquote:Op woensdag 10 juni 2015 15:13 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Nee, maar dat is het dus net.
Pleasen helpt mijn behoeften niet, dus dat wil ik anders. Dus leer ik luisteren naar mezelf, mijn onderbuik.
Maar das een behoorlijke stap na 35 jaar.
Natuurlijk wel, je hoeft alleen je verstand niet compleet uit te schakelen op het moment dat je op je gevoel af gaat, je mag ook gerust verliefd worden, zolang het maar niet blind is.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:11 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Rationaliseren is niet naar je gevoelens luisteren.
(Vind ik)
het gaat er toch niet om of het persoonlijk is.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:13 schreef Dqod het volgende:
[..]
Als jij vindt dat ik een bord voor m'n hoofd heb en een monoloog hou, mag jij dat vinden. Al heb je mij niets horen zeggen tegen iemand persoonlijk, dus dat maak je er zelf van
Kan zijn dat jullie een andere definitie van vriendschap hebben? Kan ook zijn dat dit onderdeel is van het verwerkingsproces en dit meer een soort aftasten is om te kijken hoe het gaat.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:09 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ik had achteraf en nu zoiets van: Met de achtergrond die we hebben, ga ik er niet omheen draaien dat we geschiedenis hebben. En vind ik dat we elkaar alles moeten kunnen vragen. Als er dan iets is dat je niet durft te vragen, dan had je niet moeten gaan lunchen. Ik ga niet met iemand die ik al 5 jaar kennen koetjes en kalfjes praten.
Drie dagen is natuurlijk peanuts, maar even goed eenquote:[..]
Vond ik ook.
Nu nog lang volhouden dan 3 dagen
#3-day monk
Waar gaat het dan om?quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:15 schreef All-out het volgende:
[..]
het gaat er toch niet om of het persoonlijk is.
Ik vind het wel lonend om te een ander gelukkig te maken, maar daarmee vergeet ik mezelf.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:14 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan ben je dus eigenlijk geen pleaser
Je denkt alleen dat door te pleasen je je behoeften vervult gaat krijgen.
Big question: Wat wil je nu echt?
Maandag bij dat programma deurwaarders op sbs6.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb ooit een docu gezien over de kinderen van De Hondsberg, daar zaten zeven onopvoedbare en onhandelbare kinderen zowat vastgebonden in een kliniek, de moeder van alle zeven kwam dolblij vertellen dat ze zwanger was van de achtste, flikker op met je eierstokgevoelens, je verstand en brein zit in het hoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |