abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153444987
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

GvE heeft, zoals ze zelf terecht opmerken, ook een grote verantwoordelijkheid richting de geldlener. Immers ook zij zijn een klant en hun belang zou in grote mate geschaad kunnen worden als er gegevens in de openbaarheid komen.
Niet iedere achterstand wil direct zeggen dat er grote problemen zijn. Seizoensinvloed, een incidentele tegenvaller, er zijn genoeg zaken te bedenken die voor de lange termijn niet problematisch hoeven zijn.
Maar als zaken op internet komen gaat het vanzelf een eigen leven leiden.

Met dat belang/zorgplicht heeft GvE ook te maken. Zeker als je ziet dat een-op-een-mailwisseling hier soms op het openbaar forum wordt geplaatst zodat het voor de hele wereld zichtbaar is......zet het dan consequent in een spoiler.........
Met dat laatste ben ik het helemaal eens, dat kan posities schaden.

Punt is evenwel, dat we wel te maken hebben met partijen die bewust verplichtingen niet nakomen, stoppen met betalen en niet tot een deal met GvE konden komen. Er moet dus wel een incassobureau op gezet worden, wat eigenlijk weer door de investeerders moet worden betaald. Er zou toch iets moeten komen van een informatieplicht, in vergelijking met andersoortige investeringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ZeKraut op 11-06-2015 18:11:39 ]
pi_153445477
Volgende week verschijnt het eerste loanbased crowdfunding project op Symbid.

Bedrijf: https://care.rate.nl/
Rente: 5,5%
Looptijd: 3 jaar

Voor de rest is er nog niks over bekend. Ik hoop dat het project niet volloopt voordat deze openbaar gemaakt wordt maar dat zal gezien het rentepercentage en de fee wel niet het geval zijn. Ben benieuwd hoe de aanvraag eruit zal zien en welke informatie verstrekt wordt.
pi_153445561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:00 schreef obligataire het volgende:

Met dat belang/zorgplicht heeft GvE ook te maken. Zeker als je ziet dat een-op-een-mailwisseling hier soms op het openbaar forum wordt geplaatst zodat het voor de hele wereld zichtbaar is......zet het dan consequent in een spoiler.........
Een spoiler is ook gewoon te zien door anderen. Maar dit is een keuze van gve zelf om niet een discussieplaats te geven zoals KOM wel doet. Als ze zelf een forum hebben welke enkel voor leden en/of investeerders te zien is, dan krijg je discussies op openbare fora.
pi_153445660
Ik vind de mogelijkheid tot interactie op KoM inderdaad zeker wel een pluspunt.
Overigens twijfel ik nog even over de campers. Ik geloof ook wel in de groeiende markt namelijk, je ziet die dingen overal rondrijden tegenwoordig, het hele jaar door.
Schip ahoy!
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:33:28 #130
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153446175
Die campermannen lijken de crowd gehoord te hebben. Net als Geenen een C+project, maar net een half procentje meer rente bieden doet 'm in een rustig tempo vol lopen terwijl de schoenen haast versleten lijken te zijn. Ik vind het beide leuke projecten. Doe in beide mee. Zie alleen nog niet dat er ooit een betaalverzoek van de schoenen komt.
pi_153447800
bericht van GvE gehad dat we dinsdag te horen krijgen wat vervolgstappen zijn inzake QB. Ben benieuwd ...
pi_153449030
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind de mogelijkheid tot interactie op KoM inderdaad zeker wel een pluspunt.
Overigens twijfel ik nog even over de campers. Ik geloof ook wel in de groeiende markt namelijk, je ziet die dingen overal rondrijden tegenwoordig, het hele jaar door.
In de tekst wordt melding gemaakt van een negatief werkkapitaal. Dat blijkt mede uit de delta t.o.v. de branche. Plus dat de current ratio kleiner is dan 1. Echter bij de ratio's wordt het werkkapitaal weergegeven als een positief getal. Dat scheelt ruim anderhalve ton. En het werpt een ander licht op de financiële positie - See more at: https://www.kapitaalopmaa(...)sthash.5kZ35YJR.dpuf
Pecunia non olet
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:19:53 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153449119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:24 schreef mo.money het volgende:

[..]

*O* mo.money, dat is een ontzettende knappe vent die houdt van mooi rendement
:P

Mail dan GvE (directeur) gehad betreffende QB. Kortweg dat ze zeker achter de investeerders staan en dat er dinsdag nader bericht volgt.

edit: Beetje laat, was al bekend :P
pi_153449578
Van Rock & Royal inmiddels bericht gehad over de incentive. Super! Vanochtend mijn adresgegevens gemaild, kort daarop een mail terug ontvangen dat de incentive z.s.m. zal zijn ontvangen.
Heel aardig en persoonlijk. Zo kan het dus ook :)

Hartelijk dank voor uw investering in Rock & Royal. Wij zijn inmiddels een jaar verder en wij hebben niet stil gezeten. Vandaar dat ons bericht naar u even is blijven liggen. Het was namelijk een veelbewogen jaar waarin we hard hebben gewerkt aan de opbouw van ons merk. Met succes. Want inmiddels liggen de items van Rock & Royal verspreid over heel Nederland in de winkel!
Wij werken momenteel aan de toekomst. Zo hebben wij onlangs onze webshop geopend (www.rock-royal.com) en werken wij aan een retailconcept. Ook werken wij aan mooie nieuwe collecties. De eerste in de reeks is onze pre-fall collectie 2015 die vanaf medio juli/augustus in de winkels ligt.
Pecunia non olet
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:52:11 #135
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153450149
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:22 schreef Javio het volgende:
bericht van GvE gehad dat we dinsdag te horen krijgen wat vervolgstappen zijn inzake QB. Ben benieuwd ...
Had de brief ook idd, opzich goed dat we die kregen want hij is er nu wel mee bezig..

Maar even kijken wat er uitkomt en of we tot iets kunnen komen. Ik wil altijd best met zo iemand meegaan om te kijken wat er mogelijk is, Misschien ipv in 3 jaar aflossen in 6 jaar of wat dan ook.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_153451600
Inderdaad kijken we ze mee komen. Waar zouden we mee akkoord gaan? BIjv. 60k afbetaling en aanspraak op vordering? Of zou hij met meer over de brug moeten komen?
pi_153455256
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:52 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Had de brief ook idd, opzich goed dat we die kregen want hij is er nu wel mee bezig..

Maar even kijken wat er uitkomt en of we tot iets kunnen komen. Ik wil altijd best met zo iemand meegaan om te kijken wat er mogelijk is, Misschien ipv in 3 jaar aflossen in 6 jaar of wat dan ook.
Uitsmeren kan inderdaad een goed alternatief zijn om de druk van de ketel te halen... In het geval QB heb je echter nog totaal geen zicht op het traject wat er gelopen moet worden om het product te laten leveren. Wat gaan zijn klanten ondertussen doen, blijven ze wachten? Welke lastenverlaging heeft hij nodig om te continueren? Wat wil de ondernemer zelf doen om te continueren?
Op basis van de brief denkt hij meer in onmogelijkheden dan mogelijkheden. Het is namelijk 1 of 2 en niet laten we eens in discussie treden. Er zijn echter legio mogelijkheden zoals bijvoorbeeld Aandelen naar rato, de eerder genoemde spreiding, of auto verkoop, etc etc. Hij heeft echter gekozen voor 1 of 2 en heeft de investeerders op basis van zijn brief geen ruimte voor discussie gelaten.
pi_153456893
Lijkt me wel erg lastig om echt alle investeerders ervan te overtuigen om met een bepaalde regeling in te stemmen. Uiteindelijk ga je altijd via het incassobureau denk ik.

Ik zit erg geïnteresseerd de ontwikkelingen rond QB en Kredietbank te volgen. Ik zit zelf niet in de projecten maar het is wel goed om te zien hoe GvE hiermee omgaat.
pi_153458356
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

In de tekst wordt melding gemaakt van een negatief werkkapitaal. Dat blijkt mede uit de delta t.o.v. de branche. Plus dat de current ratio kleiner is dan 1. Echter bij de ratio's wordt het werkkapitaal weergegeven als een positief getal. Dat scheelt ruim anderhalve ton. En het werpt een ander licht op de financiële positie - See more at: https://www.kapitaalopmaa(...)sthash.5kZ35YJR.dpuf
Ik zag je reactie net ja. Zal er morgen eens naar kijken.
Moet natuurlijk geen CF zijn om de boel draaiende te houden, maar de positieve omzetcijfers van afgelopen jaar zijn natuurlijk wel mooi, dat geeft enig vertrouwen.
Schip ahoy!
pi_153460883
Interessant artikele in dft over crowdfunding gaat ook over talami volgens mij.
pi_153461442
Crowdfunding taboe voor Kredietbank

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=69642
pi_153462125
Heeft er iemand hier financiële info opgevraagd over Quickboats en meer info gezien dan de algemene omschrijvingen van GvE en Quickboats zelf?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 09:47:36 #143
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153462545
quote:

[..]

Als niet financieel onderlegd persoon heb ik moeite met het duiden van dit soort opmerkingen. Zou je de moeite willen nemen om uit te leggen wat je precies bedoelt en wat dit voor gevolg heeft?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 09:48:11 #144
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153462557
GvE gemaild of zij een reactie mogelijkheid kunnen toevoegen bij de projecten, net zoals KoM en Collin.
Zal vast niet de eerste zijn die het vraagt. Wel snel een reactie van hen terug gekregen dat het besproken gaat worden met de directie.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:26:03 #145
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153463323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 09:47 schreef Coelho het volgende:

[..]

Als niet financieel onderlegd persoon heb ik moeite met het duiden van dit soort opmerkingen. Zou je de moeite willen nemen om uit te leggen wat je precies bedoelt en wat dit voor gevolg heeft?
je werkkapitaal is simpel gezegd geld dat je op korte termijn beschikbaar hebt minus de schulden die je op korte termijn moet betalen.
Denk hier aan de bank, debiteuren, voorraden, crediteuren en kortlopende leningen.
Current ratio is de formule hiervan (kortlopend beschikbaar/ kortlopende schulden)
Boven de 1 geeft aan dat je je aan je schulden kunt voldoen en de liquiditeit op orde is.
Dit cijfer is tevens belangrijk voor de aflossing aan de crowdfunders :D

In de PDF bijlage kent het werkkapitaal een positief bedrag, terwijl de current ratio onder de 1 ligt. (ook in de pitch aangegeven negatief werkkapitaal!)
Onder de 1 betekent meer kortlopende schulden dan kortlopend beschikbaar vermogen.
Het kan zijn dat de crowdfundlening hier in is opgenomen, of toekomstige orders hier in zijn verrekend.
Beide gevallen zijn discutabel en maakt de vraag een terecht punt.
pi_153463355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 07:50 schreef snoopy40 het volgende:
Interessant artikele in dft over crowdfunding gaat ook over talami volgens mij.
Denk dat het over Restaurant Blauw gaat. Zie hieronder artikel uit DFT 12-06-2015.

door Albert Jan Swart
Van geknoei met de Libor-rente tot witwassen: banken zijn voortdurend negatief in het nieuws.
De laatste jaren hebben veel ondernemers negatieve ervaringen gehad met banken. De afdelingen Bijzonder Beheer zijn inmiddels berucht. Terecht of niet, ondernemers geven bij een faillissement vaak de ziekenboeg van de bank de schuld.
Tel daarbij op dat banken sowieso minder scheutig zijn geworden met krediet, en het verbaast niet dat crowdfunding populair is. Deze week lanceerde eurocommissaris Lord Jonathan Hill zelfs een plan om geld van spaarders in te zetten voor financiering van het mkb.
Niet alleen ondernemers weten de weg naar crowdfunding te vinden. Er zijn ook veel spaarders die best een bedrag willen investeren. Een korte beschrijving op een van de talrijke websites is meestal voldoende om in een paar dagen duizenden euro’s op te halen. De drempel is laag, het enthousiasme groot.
Door al dat enthousiasme zouden we bijna vergeten dat er ook slechte investeringen bestaan. Zo ging in 2014 een restaurant failliet dat via de website Geldvoorelkaar.nl ¤125.000 had opgehaald. De ervaren restauranthouder stelde investeerders een rente van 10% in het vooruitzicht. Binnen twee weken had hij ¤125.000 ingezameld. Ongeveer tachtig geldschieters zouden bedragen hebben ingelegd van ¤100 tot ¤40.000. De
lening had een looptijd van drie jaar.
Na een jaar ging het restaurant failliet. De curator schrijft dat de restauranthouder in de laatste maanden tienduizenden euro’s overboekte naar de bankrekening van zijn minderjarige dochter. Er is aangifte gedaan van faillissementsfraude.
Ervaren investeerders weten dat het veel tijd kost om goede investeringen te vinden. Robert de Boeck, directeur van private-equityhuis Antea Participaties, bezoekt jaarlijks zo’n 150 bedrijven, zo vertelde hij onlangs aan deze krant. In 2014 leidden die 150 bezoeken tot slechts twee investeringen.
Crowdfunders hebben vaak weinig expertise. Een gebrek aan toezicht op crowdfunding hoeft geen probleem te zijn, zolang de geldschieters zich bewust zijn van de risico’s en alleen kleine bedragen investeren. Bij grotere bedragen is meer controle nodig.
Minister Dijsselbloem werkt dan ook aan strengere wetgeving rond crowdfunding. Er zullen meer eisen worden gesteld aan online crowdfundingplatformen als Geldvoorelkaar.nl. Dat is op zichzelf een goede zaak. Maar waarschijnlijk beginnen die websites dan al snel op die zo weinig geliefde banken te lijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-06-2015 11:13:05 ]
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:28:07 #147
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153463368
voor wie geinvesteerd in 't hoeve oude vierkant, hier informatie waarom het betaalverzoek nog niet is binnengekomen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153463559
quote:
Nu maar wachten of de vragen beantwoord worden en het niet te druk blijft om ingewikkelde vragen te beantwoorden tot het bedrag vol is. Maar ja dan weten we ook hoe het zit.
Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe het met het vastgoed zit.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:46:54 #149
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153463807
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:26 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

je werkkapitaal is simpel gezegd geld dat je op korte termijn beschikbaar hebt minus de schulden die je op korte termijn moet betalen.
Denk hier aan de bank, debiteuren, voorraden, crediteuren en kortlopende leningen.
Current ratio is de formule hiervan (kortlopend beschikbaar/ kortlopende schulden)
Boven de 1 geeft aan dat je je aan je schulden kunt voldoen en de liquiditeit op orde is.
Dit cijfer is tevens belangrijk voor de aflossing aan de crowdfunders :D

In de PDF bijlage kent het werkkapitaal een positief bedrag, terwijl de current ratio onder de 1 ligt. (ook in de pitch aangegeven negatief werkkapitaal!)
Onder de 1 betekent meer kortlopende schulden dan kortlopend beschikbaar vermogen.
Het kan zijn dat de crowdfundlening hier in is opgenomen, of toekomstige orders hier in zijn verrekend.
Beide gevallen zijn discutabel en maakt de vraag een terecht punt.
Dank voor je uitleg. Dus een negatief werkkapitaal zou per definitie tot een current ratio onder 1 moeten leiden. Het feit dat het hier niet het geval is, duidt op een fout ergens in het overzicht?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 11:00:25 #150
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153464161
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:28 schreef Gijsbertus het volgende:
voor wie geinvesteerd in 't hoeve oude vierkant, hier informatie waarom het betaalverzoek nog niet is binnengekomen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank, Gijsbertus! Ik verbaasde/ergerde mij al een beetje aan de traagheid en kreeg alweer een vreemd onderbuikgevoel. Totaal onnodig dus. Ik blijf het vreemd vinden dat GVE zoiets niet in één keer naar alle betrokken investeerders mailt. Dat is nauwelijks moeite en kost bijna geen tijd. Toch kiezen zij ervoor om iedere vragensteller persoonlijk (netjes) te beantwoorden via mail of telefoon. Dit kost erg veel tijd, lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')