Dat jij geen burnout hebt wil niet zeggen dat andere mensen dat niet kunnen hebben.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook wel een beetje van 'ik heb echt een zware tijd achter de rug, met studie en werken combineren en ik had ook nog een enkelblessure'
Flikker toch op man. Iedereen heeft tegenwoordig ook burn out
Dat er steeds meer burn-outs zijn heeft denk ik ook te maken met de enorme druk om te presteren (heel veel studenten gaan opeens naar het buitenland, doen besturen, tussenjaren, leren extra talen en studies etc, daarnaast word je doodgegooid met van die carrièreblaadjes waarin van alles geroepen wordt en dat je anders nooit een baan vindt (wat nog enigszins klopt ook)) en ook vooral dat het allemaal heel zichtbaar is: op Facebook zie je de hele dag mensen die het leuker hebben dan jij en vettere dingen doen etc. Dan ligt het eerder op de loer dat je het gevoel krijgt dat wat jij doet niet goed genoeg is. Pakweg tien tot twintig jaar geleden was dat echt anders.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook wel een beetje van 'ik heb echt een zware tijd achter de rug, met studie en werken combineren en ik had ook nog een enkelblessure'
Flikker toch op man. Iedereen heeft tegenwoordig ook burn out
Helemaal waar natuurlijk. Maar "ik ben een God en de rest stelt zich aan" is een veel makkelijkere conclusie en bovendien goed voor je ego.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:59 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat er steeds meer burn-outs zijn heeft denk ik ook te maken met de enorme druk om te presteren (heel veel studenten gaan opeens naar het buitenland, doen besturen, tussenjaren, leren extra talen en studies etc, daarnaast word je doodgegooid met van die carrièreblaadjes waarin van alles geroepen wordt en dat je anders nooit een baan vindt (wat nog enigszins klopt ook)) en ook vooral dat het allemaal heel zichtbaar is: op Facebook zie je de hele dag mensen die het leuker hebben dan jij en vettere dingen doen etc. Dan ligt het eerder op de loer dat je het gevoel krijgt dat wat jij doet niet goed genoeg is. Pakweg tien tot twintig jaar geleden was dat echt anders.
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 01:51 schreef IPA35 het volgende:
Voor Koninkrijksrecht moet je naast het op ocasys genoemde boek ook nog de prof zijn eigen essay kopen trouwens aldus de jfv webwinkel. Ben wel benieuwd hoeveel mensen dat vak volgen.
Een samenvatting van de prof? Er is wel een eigen boekje van hem voorgeschreven, maar dat is geen samenvatting te noemen. Bedoel je dat?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:21 schreef Accursius het volgende:
[..]
[..]
Vriend van me heeft koninkrijksrecht gevolgd. Hij vertelde dat als je alle colleges volgde je standaard een 8 haalde. Als je ook nog eens dat boekje doorlas zat je al vrij snel op een 9.
Hij heeft ook dat agrarische recht gedaan. Doe je met 10 - 15 man in totaal en schijnt ook niet heel ingewikkeld te zijn.
Deze zijn toch voorgeschreven:quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Een samenvatting van de prof? Er is wel een eigen boekje van hem voorgeschreven, maar dat is geen samenvatting te noemen. Bedoel je dat?
Ja klopt, maar geen van beide is een samenvattingquote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Deze zijn toch voorgeschreven:
http://www.bol.com/nl/p/h(...)jk/1001004011727147/
&
http://www.bol.com/nl/p/n(...)8726%26itm_role%3din
Ik beweerde dat ook niet. Ik zei slechts dat het tweede boekje van zijn eigen hand is.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja klopt, maar geen van beide is een samenvatting
Oh ja sorry, ik heb dat even verkeerd geinterpreteerdquote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik beweerde dat ook niet. Ik zei slechts dat het tweede boekje van zijn eigen hand is.
En het staat niet eens op Ocasys...quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:07 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh ja sorry, ik heb dat even verkeerd geinterpreteerd
Welk vak?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:10 schreef Etsu het volgende:
Brr, 5 colleges gedaan vandaag, nu even 400 bladzijdes doornemen. Wordt een lange avond.
Registergoederenrecht. 20 colleges, ik zit nu op college 13.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Welk vak?
Straks beginnen met BES3... Vrijdag tentamen. Woensdag erop Europees
Erg apart!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Registergoederenrecht. 20 colleges, ik zit nu op college 13.Ook vrijdag tentamen.
Dat vak is echt superveel. Het is een open boek tentamen dus ik zit nu een beetje structuur in mn boek te markeren.
Ik ben erbij!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:30 schreef Blistering het volgende:
Dienstplicht
Wacht, nee, dat meen ik niet.
VNWquote:
Hoezo? Tis maar net wat je gewend bent.quote:
VNW is ieder jaar blauw. Dat is toch saai.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Hoezo? Tis maar net wat je gewend bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |