ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 08-06-2015 20:16:09 ]
Op maandag 8 juni 2015 20:23 schreef greavy het volgende: Klopt. Waar straks nog minder DB-meuk te zien is, want op de Emslandstrecke gaat de Westfalenbahn ook de RE/RB's in 2016 rijden ofzoiets.
Münster-Emden om precies te zijn Ook de RB's die DB nu nog rijdt op Münster-Rheine in de spits horen straks tot die concessie. Verder gaat Westfalenbahn ook Rheine-Braunschweig rijden, dus alleen het Fernverkehr is daar straks nog in handen van de Deutsche Bahn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er staat helemaal niks op die kaart over een directe trein tussen Maastricht en Nijmegen; er zit een kink in Roermond. Overige zaken die me opvallen is dat de stopper Sittard - Heerlen naar Kerkrade gaat doorrijden en dat de beoogde Limax naar Luik-Paleis ipv Guillemins zou moeten gaan rijden. Oh, en FLIRTs ipv GTW's. Ze zouden die van de Heuvellandlijn toch overnemen?
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2015 20:48:38 ]
Op maandag 8 juni 2015 20:47 schreef J.B. het volgende: Er staat helemaal niks op die kaart over een directe trein tussen Maastricht en Nijmegen; er zit een kink in Roermond.
Dat is denk ik voor de duidelijkheid, anders had die IC twee lijnen moeten kruisen.
quote:
Overige zaken die me opvallen is dat de stopper Sittard - Heerlen naar Kerkrade gaat doorrijden en dat de beoogde Limax naar Luik-Paleis ipv Guillemins zou moeten gaan rijden. Oh, en FLIRTs ipv GTW's. Ze zouden die van de Heuvellandlijn toch overnemen?
Dat doen ze ook, en daarnaast komen dus nieuwe FLIRTs.
Het grootste verschil tussen Abellio en Arriva, wat ik zo zie op het eerste gezicht, is dat Arriva minder bussen laat rijden. Daarnaast lijkt het erop dat Arriva geen nachttreinen laat rijden in Zuid-Limburg terwijl dat met Abellio wel het geval zou zijn geweest. Desalniettemin is het al bij al niet onaardig.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2015 23:40:51 ]
Ben benieuwd wat er van terecht komt. Niet dat ik denk dat ze van de toren blazen, maar ik merk wel vaker dat er een hoop geroepen wordt, en dat men uiteindelijk aan het eind van een concessie pas dingen voor elkaar weet te krijgen.
Viel me wel op dat je goed moest zoeken naar de herkomst, dat fabrieksplaatje op het draaistel was het enige italiaanse logo.
Ja, de DSB-werkplaats in Randers heeft die dingen grondig verbouwd. Ze komen in een bepaalde staat uit Italië en het eerste wat DSB doet is een ingrijpende retrofit
Op maandag 8 juni 2015 23:59 schreef Monopoly het volgende: Ben benieuwd wat er van terecht komt. Niet dat ik denk dat ze van de toren blazen, maar ik merk wel vaker dat er een hoop geroepen wordt, en dat men uiteindelijk aan het eind van een concessie pas dingen voor elkaar weet te krijgen.
Ze hebben vijftien jaar de tijd. Bovendien is er nu al een verbinding met Luik en Aken. Of dat voor de inwoner die ergens in een dorp woont in Limburg nu zo van belang is weet ik niet. Een goed busnet lijkt mij veel verstandiger.
Op dinsdag 9 juni 2015 09:52 schreef Dr_Flash het volgende: Buitenlanders zijn niet verplicht om te verschijnen. Waarschijnlijk heeftie zijn reet allang geveegd met de uitnodiging.
Dat heeft Leo Pardon (de NMBS'er die hun V250's bestelde) gedaan en die staat dus ook niet op het lijstje.
Münster-Emden om precies te zijn Ook de RB's die DB nu nog rijdt op Münster-Rheine in de spits horen straks tot die concessie. Verder gaat Westfalenbahn ook Rheine-Braunschweig rijden, dus alleen het Fernverkehr is daar straks nog in handen van de Deutsche Bahn.
Oh, jammer, ze rijden er wel met vet materiaal: 113's (of iets uit die serie) met dubbeldek rijtuigen
Vandaag zou de beslissing met betrekking tot Zwolle - Enschede en Zwolle - Kampen bekend gemaakt worden, maar de VVD en PvdA zien liever dat er nog goed wordt gekeken naar de integriteit, gezien wat er in Limburg is gebeurd (Link naar artikel)
Op dinsdag 9 juni 2015 10:31 schreef Viezze het volgende: Vandaag zou de beslissing met betrekking tot Zwolle - Enschede en Zwolle - Kampen bekend gemaakt worden, maar de VVD en PvdA zien liever dat er nog goed wordt gekeken naar de integriteit, gezien wat er in Limburg is gebeurd (Link naar artikel)
Niet verbazend in het licht dat er in Limburg gebeurd is, maar zolang uit niets blijkt dat de integriteit in het geding is geweest kun je gewoon doorgaan met alle procedures.