idd, middelmatig....quote:
Als je zo stom bent om naar RTL of Veronica te kijken terwijl de bbc het ook uitzendt, loop dan niet te janken over reclame.quote:
niet BBC kijkenquote:
Dit.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:21 schreef exile79 het volgende:
[..]
Als je zo stom bent om naar RTL of Veronica te kijken terwijl de bbc het ook uitzendt, loop dan niet te janken over reclame.
Als ie dat bij mij deed op de Autobahn, had ik wel ff op het rempedaal gedrukt.quote:
Blij dat het niet op SBS6 is, waren ze aan het zeuren dat Gerard Joling ertussendoor komt met "Mag ik even"quote:Op zondag 7 juni 2015 21:21 schreef exile79 het volgende:
[..]
Als je zo stom bent om naar RTL of Veronica te kijken terwijl de bbc het ook uitzendt, loop dan niet te janken over reclame.
amen. Jammer dat er nog geen SC is....had Max enorm geholpen waaeschijnlijkquote:Op zondag 7 juni 2015 21:21 schreef exile79 het volgende:
[..]
Een te weinig.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:24 schreef Max23 het volgende:
Wordt Mehri nog geklasseerd of heeft die te weinig rondjes gereden?
Ach iedereen ziet dat Max potentie heeft, zijn tijd komt nog welquote:Op zondag 7 juni 2015 21:24 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Nou voor de eerste keer in 17 races geen Safety car, natuurlijk op het ene moment dat je hem nodig hebt zodat Max punten zou kunnen pakkenhet geluk van een Nederlander in de F1
Kimi ook achter hem, zal hem op ronde hebben gezetquote:Op zondag 7 juni 2015 21:25 schreef Principia het volgende:
Wat gebeurd met Verstappen? Of zag ik daar niet +2 s?
Daar heeft mijn manager niks aanquote:Op zondag 7 juni 2015 21:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft hij toch maar mooi beide McLarens verslagen.
van de remmen,jaquote:Op zondag 7 juni 2015 21:25 schreef Falco het volgende:
Waarom richtte die gast in de pits een bladzuiger op de band van Mehri? Koeling ofzo?
Dus?quote:Op zondag 7 juni 2015 21:30 schreef caspervc het volgende:
Sainz toch mooi weer 20 secondjes voor Max...
Eens, en als iemand de race interessant maakt dan krijgt die een gridstrafquote:
Zoals?quote:Op zondag 7 juni 2015 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb toch genoeg mooie dingen gezien
ja jezus man met die +10 swc pits straf zou het raar zijn als Max er in normale situatie voor had gezeten. Kon alleen als er SC was ofzo.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:30 schreef caspervc het volgende:
Ja idd. Een lekke band maar. Vroeger vlogen die auto's nog wel eens door de lucht enzo.quote:
de race van Vettel is gewoon erg goed.quote:
11e gestart, nu 12e, Max 19e gestart, zelfs 9e gelegen even, pitstop met 10 seconde straf, en nu 14e.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:30 schreef caspervc het volgende:
Is de enige die druk kan zetten op Mercedes. Helaas.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:30 schreef Abdus18 het volgende:
Jammer dat Vettel zo van achter moest beginnen, die heeft toch ook wel flink liggen trappen
15e toch?quote:Op zondag 7 juni 2015 21:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
11e gestart, nu 12e, Max 19e gestart, zelfs 9e gelegen even, pitstop met 10 seconde straf, en nu 14e.
ow wow, heb jij even goed opgelet vóór de racequote:Op zondag 7 juni 2015 21:30 schreef caspervc het volgende:
geen wereldschokkend gebeuren, maar Had slechter gekund...quote:Op zondag 7 juni 2015 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb toch genoeg mooie dingen gezien
Betere auto dan de rest die achter hem eindigt.quote:
Ja.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:32 schreef chufi het volgende:
Geen een safety-car!! Is dat niet uniek voor Canada?
Super soft banden en straks 30 rondjes op gereden...quote:Op zondag 7 juni 2015 21:26 schreef franklop het volgende:
Denk dat Max het wel goed vind nu. Niks meer te winnen helaas.
Ik vind alles een beetje gay aan F1 tegenwoordig.quote:
Massa zelfs 33quote:Op zondag 7 juni 2015 21:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Super soft banden en straks 30 rondjes op gereden...
absoluut. Relatief gezien was hij vandaag de snelste man op de baanquote:
Penalty enzo bedoel je? Op een gegeven moment voor de stop lag max maar een paar sec achter sainz met 1 auto ertussen.. dat is nu 2 auto's ertussen en 20 sec ofzo..quote:Op zondag 7 juni 2015 21:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ow wow, heb jij even goed opgelet vóór de race
wel heeeeeeeeeeel weinig die zonder DRS waren.. zelfs die van Max bij Nasr was met DRSquote:
Yep, op het enige moment dat je erop hoopte en Max hem nodig had, pech met de motoren, en nu weer pech hiermee. Volgend jaar rijd die in de punten verliest hij de punten door een probleem bij de pitstop door een Safety Carquote:Op zondag 7 juni 2015 21:32 schreef chufi het volgende:
Geen een safety-car!! Is dat niet uniek voor Canada?
Drama Queenquote:Op zondag 7 juni 2015 21:35 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Yep, op het enige moment dat je erop hoopte en Max hem nodig had, pech met de motoren, en nu weer pech hiermee. Volgend jaar rijd die in de punten verliest hij de punten door een probleem bij de pitstop door een Safety Car
Als er pech is dan is het wel bij Max, je weet het op voorhand, kan ik negatief zijn, maar zodra er een Nederlander rijd weet je dat er een flinke dosis pech komt kijken. Kijk naar Sainz die al wat punten in de schoot geworpen heeft gekregen door pech, en door o.a. pech bij zijn teamgenoot waardoor hij net in de punten viel steeds.
En die andere inhaalacties van Max waren zonder DRS, de enige inhaalactie van Sainz was ook met DRSquote:Op zondag 7 juni 2015 21:35 schreef franklop het volgende:
[..]
wel heeeeeeeeeeel weinig die zonder DRS waren.. zelfs die van Max bij Nasr was met DRS
Precies en door de stop kwam dat verschilquote:Op zondag 7 juni 2015 21:34 schreef caspervc het volgende:
[..]
Penalty enzo bedoel je? Op een gegeven moment voor de stop lag max maar een paar sec achter sainz met 1 auto ertussen.. dat is nu 2 auto's ertussen en 20 sec ofzo..
euh, Alo was 2x met DRS, rest die hij inhaalde was vanwege pitstopquote:Op zondag 7 juni 2015 21:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
En die andere inhaalacties van Max waren zonder DRS, de enige inhaalactie van Sainz was ook met DRSen de 2 inhaalacties op Max nadat hij banden eraan waren waren ook met DRS
Dus dat kwam inderdaad door die lange stop. Je geeft het gelukkig zelf al aan.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:34 schreef caspervc het volgende:
[..]
Penalty enzo bedoel je? Op een gegeven moment voor de stop lag max maar een paar sec achter sainz met 1 auto ertussen.. dat is nu 2 auto's ertussen en 20 sec ofzo..
Veel waren erg makkelijk, maar een flink aantal toch ook nietquote:Op zondag 7 juni 2015 21:35 schreef jeffrey83 het volgende:
[..]
Valt ook wel weer mee, of je moet die drs inhaal acties mee tellen?
Kon er niks meer uithalen dan dit. Nette race.quote:
Nee hoor, Sainz heeft toch ook gestopt? Na de stop van Sainz lag max er zelfs voorquote:Op zondag 7 juni 2015 21:36 schreef Max23 het volgende:
[..]
Precies en door de stop kwam dat verschil
Een van de weinige zinnige commentaren van Geralt die ik me kan heugenquote:Op zondag 7 juni 2015 21:36 schreef Geralt het volgende:
Een van de saaiere Canadese GP's die ik me kan heugen.
max had strafseconden, sainz nietquote:Op zondag 7 juni 2015 21:37 schreef caspervc het volgende:
[..]
Nee hoor, Sainz heeft toch ook gestopt? Na de stop van Sainz lag max er zelfs voor
Mijn god...quote:Op zondag 7 juni 2015 21:35 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Yep, op het enige moment dat je erop hoopte en Max hem nodig had, pech met de motoren, en nu weer pech hiermee. Volgend jaar rijd die in de punten verliest hij de punten door een probleem bij de pitstop door een Safety Car
Als er pech is dan is het wel bij Max, je weet het op voorhand, kan ik negatief zijn, maar zodra er een Nederlander rijd weet je dat er een flinke dosis pech komt kijken. Kijk naar Sainz die al wat punten in de schoot geworpen heeft gekregen door pech, en door o.a. pech bij zijn teamgenoot waardoor hij net in de punten viel steeds.
Aan de andere kant; hij kreeg 15 plekken straf en nog 10s extra straf bij de pitstop. Zonder al die straffen had hij dus dik gewonnenquote:
En daarna moest Max stoppen inderdaad en stil staanquote:Op zondag 7 juni 2015 21:37 schreef caspervc het volgende:
[..]
Nee hoor, Sainz heeft toch ook gestopt? Na de stop van Sainz lag max er zelfs voor
Ik denk niet dat hij klaagt.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:38 schreef Mani89 het volgende:
Voor zo'n Hamilton is er toch ook geen reet aan zo? Elke race wegrijden bij de start en dan 60 rondjes touren op het circuit in je uppie.
Voor het geld dat hij verdient zou ik het ook wel willen doenquote:Op zondag 7 juni 2015 21:38 schreef Mani89 het volgende:
Voor zo'n Hamilton is er toch ook geen reet aan zo? Elke race wegrijden bij de start en dan 60 rondjes touren op het circuit in je uppie.
Deze man weet.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aan de andere kant; hij kreeg 15 plekken straf en nog 10s extra straf bij de pitstop. Zonder al die straffen had hij dus dik gewonnen
Zoals ik al zei; een van de saaiere die ik me kan heugenquote:
Met zijn salaris is het ook lastig klagen lijkt me. Ik zou er voor tekenen. Voor de helft ook overigens.quote:
Veel inhaalacties, 10 seconden tijdstraf, als 19e starten en nog heel eventjes inde punten rijden noem jij matig in een inferieure auto met een inferieure motor? Rare kijk op zaken.quote:
5 seconden straf zou bij Max ook een beetje raar zijn ...quote:Op zondag 7 juni 2015 21:40 schreef DrMarten het volgende:
Beetje saaie GP, keurig gereden van Verstappen. Motor heel gebleven. qua tempo kunnen ze met een aantal andere teams vechten. Kan leuk worden de komende races.
Wel debiel dat Verstappen 5 plaatsen straf krijgt en Grosjean 5 seconden voor zo'n debiele actie.
Man man man, tegenwoordig staan we al op de banken als er een Nederlander een race uit weet te rijden.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:40 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Veel inhaalacties, 10 seconden tijdstraf, als 19e starten en nog heel eventjes inde punten rijden noem jij matig in een inferieure auto met een inferieure motor? Rare kijk op zaken.
Het eindigde bij hem iets heftiger, maar principe blijft hetzelfde, het veroorzaken van een ongeluk. Miliseconde te laat remmen of miliseconde te vroeg insturen en de voorvleugel van een ander aan barrels rijden. Ik zie weinig verschil.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
5 seconden straf zou bij Max ook een beetje raar zijn ...
Omdat het knap is. Hij pakt 4 plaatsen ondanks zware straffen. Zowel hij als Sainz halen het maximale wat er te halen valt.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:41 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Man man man, tegenwoordig staan we al op de banken als er een Nederlander een race uit weet te rijden.
Max heeft tijd ingehaald op Sainz na zijn stop. Alleen kwam hij vanwege gebrek aan motorvermogen Ericsson niet voorbij terwijl hij duidelijk sneller was en daardoor weer tijd verloor. Zonder dit zou hij er veel dichter op gezeten hebben.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:37 schreef caspervc het volgende:
[..]
Rood geeft het podium anders wel kleur en dan bedoel ik niet het rood van Emiratesquote:Op zondag 7 juni 2015 21:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Weer eens wat ander op het podium dan Ferrari rood
Gast, let it go. Al 2 weken lang duik je werkelijk waar op elke post die hierover gaat, we kennen je standpunt ondertussen heus wel.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
5 seconden straf zou bij Max ook een beetje raar zijn ...
Voor als Britney wintquote:
whut?quote:
Hij heeft wel gelijk.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Gast, let it go. Al 2 weken lang duik je werkelijk waar op elke post die hierover gaat, we kennen je standpunt ondertussen heus wel.
Toch wel verrassend eigenlijk dat hij daar mag staan. Normaal zijn het oud-coureurs of oud-teambazenquote:
Dit. Ik zie hooguit Ricciardo volgend jaar verkassen uit frustratie maar anders verwacht ik het zelfde duo bij zowel Redbull als Toro Rosso.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:52 schreef Fir3fly het volgende:
Ricciardo alweer om de oren gereden door Kvyat.
Dat was wel leuk om te zien.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:43 schreef Fir3fly het volgende:
Best een aardige race omdat Massa en Vettel door het veld stormden.
Sainz verloor een positie ten opzichte van zijn startplek. Als je Max kijkt heeft hij plekken gewonnen. Op moment van uitvallen van de McLaren's en Mehri dus dat heeft hij niet kado gekregen.quote:
quote:Op zondag 7 juni 2015 22:03 schreef VacaLoca het volgende:
Anoniem weekend voor Max.
Het seizoen begon zo veelbelovend, leek een ware top 10 wagen de STR.
Aan de andere kant heeft Max 4 plekken gewonnen van achterhoedeteams en heeft Sainz een plek verloren van middeklasseteams.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:03 schreef WEST het volgende:
[..]
Sainz verloor een positie ten opzichte van zijn startplek. Als je Max kijkt heeft hij plekken gewonnen. Op moment van uitvallen van de McLaren's en Mehri dus dat heeft hij niet kado gekregen.
Ach, vind ik nog steeds niet slecht van Sainz.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:03 schreef WEST het volgende:
[..]
Sainz verloor een positie ten opzichte van zijn startplek. Als je Max kijkt heeft hij plekken gewonnen. Op moment van uitvallen van de McLaren's en Mehri dus dat heeft hij niet kado gekregen.
ik zou het solide zeggen niet uitmuntendquote:Op zondag 7 juni 2015 22:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, vind ik nog steeds niet slecht van Sainz.
Tja Vettel en Massa gaan er voorbij, daar doemje weinig tegen. Wel Ricciardo voor gebleven, maar die had ook geen goeie dag. Net als Max dus een nette, maar wat anonieme race. Er zat niks meer in.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:03 schreef WEST het volgende:
[..]
Een draak wil ik het niet noemen, maar spannend was ie zeker niet. Zeker ook voor Canadese begrippen niet.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:04 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat een draak van een race. Eerste keer dat ik dit zeg, maar de F1 moet echt veranderen. Dit was zo saai.
Bijster spannend was het niet. Geen één coureur in de muurquote:Op zondag 7 juni 2015 22:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een draak wil ik het niet noemen, maar spannend was ie zeker niet. Zeker ook voor Canadese begrippen niet.
Ik daag iemand uit om een saaiere Canadese GP te vinden terug in de tijd tot begin jaren 90. Toen begon ik met F1 kijken. Ik kan het me niet herinneren en ik blame het on the beer
Iemand die een saaiere weet?
Tanken is van de tafel geveegd tochquote:Op zondag 7 juni 2015 22:08 schreef alwaysonhold het volgende:
Maar dat hele brandstof bespaar gedoe is uit de hand gelopen. Volgend jaar toch weer bijtanken toch?! Gelukkig. Dit heeft niks met racen te maken.
Zeker, maar teams kijken daar ook naar hoe en waarom. Onder de streep heeft Max het beter gedaan dan Sainz gezien al die straffen.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:06 schreef Mani89 het volgende:
Sainz breidt zijn voorsprong ten opzichte van Max in de head 2 head wel weer uit.
Alonso gaf echt de doorslag deze racequote:Op zondag 7 juni 2015 22:08 schreef alwaysonhold het volgende:
Maar dat hele brandstof bespaar gedoe is uit de hand gelopen. Volgend jaar toch weer bijtanken toch?! Gelukkig. Dit heeft niks met racen te maken.
Nee. Teams hebben unaniem tegen gestemd.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:08 schreef alwaysonhold het volgende:
Gewoon volle bak gaan racen. Dit slaat gewoon nergens op.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:08 schreef alwaysonhold het volgende:
Max was met zijn snelste ronde 2 tienden sneller dan Sainzquote:
Precies. Deze race geeft de huidige staat van de f1 aan. Snap ook niet dat we sinds Maleisië geen 1 toffe race meer hebben gezien.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:11 schreef WEST het volgende:
[..]
Gewoon volle bak gaan racen. Dit slaat gewoon nergens op.
Blijft behelpen met een auto die PK's mist.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:10 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar dat mag je hier niet zeggen.
Monaco was nog wel aardig hoor. Met dank aan MAX VERSTAPPENquote:Op zondag 7 juni 2015 22:12 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Precies. Deze race geeft de huidige staat van de f1 aan. Snap ook niet dat we sinds Maleisië geen 1 toffe race meer hebben gezien.
Hier wel niet op sites als f1today en formule1.nl en F1racing , dan word je gelynched door de verstappen fanatenquote:Op zondag 7 juni 2015 22:10 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Onzin... tuurlijk mag dat gezegd worden, het is ook logisch want Sainz heeft veel langer ervaring in de F3 gehad.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:10 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hier ook.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:14 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Hier wel niet op sites als f1today en formule1.nl en F1racing , dan word je gelynched door de verstappen fanaten
Spannendste race in jaren, maar dat heeft wel een andere reden jaquote:Op zondag 7 juni 2015 22:13 schreef WEST het volgende:
[..]
Monaco was nog wel aardig hoor. Met dank aan MAX VERSTAPPEN
Op zich was er genoeg close racing te zien vandaag dankzij Vettel en Massa.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:13 schreef WEST het volgende:
[..]
Monaco was nog wel aardig hoor. Met dank aan MAX VERSTAPPEN
Wat een bullshit. Hier mag dat ook gezegd worden.quote:
Nog erger, dat kan haast nietquote:Op zondag 7 juni 2015 22:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe het op die sites gaat...
Ja je mag het zeggen, krijg je meteen alle fanbois (quote:Op zondag 7 juni 2015 22:16 schreef WEST het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Hier mag dat ook gezegd worden.
Nee jij weet net zo goedquote:Op zondag 7 juni 2015 22:17 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja je mag het zeggen, krijg je meteen alle fanbois (![]()
![]()
) over je heen.
Er viel weinig eer te behalen voor TRS vandaag en volgende race hetzelfde verhaal.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:16 schreef WEST het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Hier mag dat ook gezegd worden.
Ik vind het helemaal verschrikkelijk hier.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het helemaal niet zo erg, en dat weet jij ook.
Deze wel, maar volgende hebben ze nog wel kans. Je hebt daar wel rechte stukken maar zijn korter dan hier in Canada.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er viel weinig eer te behalen voor TRS vandaag en volgende race hetzelfde verhaal.
Monza komt er ook nog aanquote:Op zondag 7 juni 2015 22:20 schreef WEST het volgende:
[..]
Deze wel, maar volgende hebben ze nog wel kans. Je hebt daar wel rechte stukken maar zijn korter dan hier in Canada.
Renault verwacht dat ze dit seizoen 7 a 8 motoren nodig hebben.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:22 schreef THEFXR het volgende:
de grote vraag is hoeveel straf gaat max nog krijgen als er weer een nieuwe motor in moet?
F1 is al jaren saai. Optochtje rijden, en oh wee als je gaat racen. Dat is tegen de regels!!11quote:Op zondag 7 juni 2015 22:04 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat een draak van een race. Eerste keer dat ik dit zeg, maar de F1 moet echt veranderen. Dit was zo saai.
Eerst kijken of die nieuwe grote update die Renault gaat doen voor Belgie.quote:
quote:Op zondag 7 juni 2015 22:22 schreef THEFXR het volgende:
de grote vraag is hoeveel straf gaat max nog krijgen als er weer een nieuwe motor in moet?
http://www.gpupdate.net/n(...)n-2015-onder-elkaar/quote:- Een coureur mag nog maar vier motoren gebruiken. Vorig jaar waren dat er nog vijf. Als er van een van de zes onderdelen van de power unit een zesde exemplaar nodig is, krijgt de coureur tien startplaatsen straf. Voor elk volgend element dat vervangen moet worden, komen daar nog eens vijf plekken bij.
Laatste paar rondes kon je bij Max duidelijk zien dat de Renault motor ook na bochten simpelweg vermogen tekort komt.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:20 schreef WEST het volgende:
[..]
Deze wel, maar volgende hebben ze nog wel kans. Je hebt daar wel rechte stukken maar zijn korter dan hier in Canada.
Dat is mechanische grip die ze missen door de vleugel instelling.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Laatste paar rondes kon je bij Max duidelijk zien dat de Renault motor ook na bochten simpelweg vermogen tekort komt.
Dat is bochtsnelheidquote:Op zondag 7 juni 2015 22:25 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat is mechanische grip die ze missen door de vleugel instelling.
Ze blijven al steeds beter heel.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:22 schreef THEFXR het volgende:
En dat is juist het sterke punt van de Toro Rosso. Ze hebben juist minder vleugel gedaan om meer top speed te krijgen.quote:
Je moet wat wanneer het verschil in topsnelheid te groot wordt.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:25 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat is mechanische grip die ze missen door de vleugel instelling.
Ik vind ze gelijkwaardig, Verstappen heeft wat pech gehad.quote:
Ja, dat is waar mechanische grip voor zorgt, het uitkomen van de bocht komt toch echt van de motor.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:27 schreef WEST het volgende:
[..]
En dat is juist het sterke punt van de Toro Rosso. Ze hebben juist minder vleugel gedaan om meer top speed te krijgen.
Dit jaquote:Op zondag 7 juni 2015 22:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vind ze gelijkwaardig, Verstappen heeft wat pech gehad.
Zeker. De bolides moeten vijf tot zes seconden per ronde sneller en het moet makkelijker worden om verschillen in te lopen. De gaten zijn nu veel te groot geworden.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:22 schreef alwaysonhold het volgende:
Fernando slaat de spijker op zijn kop. Heel die F1 lijkt wel een amateur klasse, en niet alleen FailClaren Honda.
Klopt, ze laten allebei mooie dingen zien maar maken ook foutjes.Sainz heeft namelijk ook al een kaar keer onnodig achterstevoren gestaanquote:Op zondag 7 juni 2015 22:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vind ze gelijkwaardig, Verstappen heeft wat pech gehad.
Afgezien van Monaco heb ik Max weinig tot geen keer zien spinnen.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:34 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Klopt, ze laten allebei mooie dingen zien maar maken ook foutjes.Sainz heeft namelijk ook al een kaar keer onnodig achterstevoren gestaan
Op een snel circuit maken ze beide weinig kans.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:37 schreef WEST het volgende:
[..]
Afgezien van Monaco heb ik Max weinig tot geen keer zien spinnen.
Monaco had in FP3 een momentje bij de laatste bocht en die crash in de race. Maar echt spinnen niet nee.
Afwachten wat de grote update brengt in Belgie.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op een snel circuit maken ze beide weinig kans.
Ik had het over foutjes, niet specifiek over spinnenquote:Op zondag 7 juni 2015 22:37 schreef WEST het volgende:
[..]
Afgezien van Monaco heb ik Max weinig tot geen keer zien spinnen.
Monaco had in FP3 een momentje bij de laatste bocht en die crash in de race. Maar echt spinnen niet nee.
wat heeft dat in godsnaam te maken met wat ie zegtquote:Op zondag 7 juni 2015 22:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op een snel circuit maken ze beide weinig kans.
Monaco is wel een geschikt circuit om punten te scoren voor TRS.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wat heeft dat in godsnaam te maken met wat ie zegt
Nee. Laat de regels maar een paar jaar gelijk blijven zodat de teams naar elkaar toetrekken. Anders is er straks weer een ander (of hetzelfde) team dat er met kop en schouders bovenuit steekt.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:04 schreef alwaysonhold het volgende:
Je kunt er een 8 liter V12 met viervoudige turbo en een tesla coil in hangen, zolang je geen downforce op de achterbanden hebt rijdt iedereen je voorbij bij het uitkomen van de bocht. De STR is volgens beide coureurs al slecht rijdbaar, dus ze komen daar mechanisch te kort. Met weinig vleugel was dit alleen nog maar erger, maar hadden ze op het rechte stuk tenminste nog een beetje kans.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat is waar mechanische grip voor zorgt, het uitkomen van de bocht komt toch echt van de motor.
Die waarin Mansell in de laatste uitviel en Piquet won? die was best saai.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een draak wil ik het niet noemen, maar spannend was ie zeker niet. Zeker ook voor Canadese begrippen niet.
Ik daag iemand uit om een saaiere Canadese GP te vinden terug in de tijd tot begin jaren 90. Toen begon ik met F1 kijken. Ik kan het me niet herinneren en ik blame het on the beer
Iemand die een saaiere weet?
Brazilië 1994 lag de nummer 2 al op een ronde.quote:Op zondag 7 juni 2015 23:01 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je kunt er een 8 liter V12 met viervoudige turbo en een tesla coil in hangen, zolang je geen downforce op de achterbanden hebt rijdt iedereen je voorbij bij het uitkomen van de bocht. De STR is volgens beide coureurs al slecht rijdbaar, dus ze komen daar mechanisch te kort. Met weinig vleugel was dit alleen nog maar erger, maar hadden ze op het rechte stuk tenminste nog een beetje kans.
Sneu overigens om de FP te lezen. De voorsprong van Mercedes wordt verketterd en een aantal hebben het al over handycaps. Want ~30 sec achterstand van P3 is schandalig. Recentelijk was er nog een Senna special op. Die tijden in de F1 worden helemaal opgehemeld door de fans. Alleen zag je toen races waarbij de P3 bijna 1m30 achterstand had op de P3. 'Fans' van nu weten ook echt niet meer waar ze op moeten kankeren, maar kankeren zullen ze.
Ja, want Williams rijdt echt tegen Mercedesquote:Op zondag 7 juni 2015 21:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Bottas: ''It really boosts the confidence''.
40 fucking sec
die andere fabrikanten hebben toch ook tokens om verbeteringen aan te brengen?quote:Op zondag 7 juni 2015 22:47 schreef WEST het volgende:
[..]
Afwachten wat de grote update brengt in Belgie.
Sainz is erg constant en gaat ook minder ruw met zijn auto om.quote:Op zondag 7 juni 2015 23:13 schreef opreis het volgende:
Wat heeft Sainz gedaan dat mensen hier zo positief over zijn? Er was weinig van hem te zien om dat echt te beoordelen. De eerste ronde was hij al 3 plekken kwijt ofzo en daarna heeft ie Ricciardo nog ingehaald. Zo geweldig is dat toch niet? Of heb ik wat gemist?
Niet dat hij slecht reed maar gewoon vrij standaard race lijkt me, niets meer niets minder
Goedzo. Klotestokbrood. Beetje mekkeren en dan zelf een nog dommere fout makenquote:Op zondag 7 juni 2015 23:15 schreef Nattekat het volgende:
Grosjean heeft ook nog 2 strafpunten gekregen, staat nu op 4 van 12...
Hij rijdt kwalifeert okay/goed en rijdt verder in de meute mee, als er mensen voor hem uitvallen stijgt hij posities, zo niet dan blijft hij op dezelfde plek of gaat hij naar achter.quote:Op zondag 7 juni 2015 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Sainz is erg constant en gaat ook minder ruw met zijn auto om.
Ook voor Carlos Sainz is het zijn debuutjaar... Dat er toevallig een 17-jarige Nederlander ook van partij is in F1 betekent niet dat Sainz direct tien keer beter moet presteren. Carlos doet het gewoon primaquote:Op zondag 7 juni 2015 23:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij rijdt kwalifeert okay/goed en rijdt verder in de meute mee, als er mensen voor hem uitvallen stijgt hij posities, zo niet dan blijft hij op dezelfde plek of gaat hij naar achter.
licentie punten? als je er 12 hebt, dan wordt je licentie ingetrokken?quote:Op zondag 7 juni 2015 23:15 schreef Nattekat het volgende:
Grosjean heeft ook nog 2 strafpunten gekregen, staat nu op 4 van 12...
schorsing voor een racequote:Op zondag 7 juni 2015 23:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
licentie punten? als je er 12 hebt, dan wordt je licentie ingetrokken?
Ja maar niet zoveel als Renault.quote:Op zondag 7 juni 2015 23:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die andere fabrikanten hebben toch ook tokens om verbeteringen aan te brengen?
Dat eerste wel, dat tweede betwijfel ik. Hij lijkt vaak tegen de limiet aan te zitten want maakt relatief meer foutjes in een weekend. Of doel je op Monacoquote:Op zondag 7 juni 2015 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, meer het idee dat hij minder van het materieel vraagt, waar Max juist veel eist.quote:Op zondag 7 juni 2015 23:46 schreef aesop het volgende:
[..]
Dat eerste wel, dat tweede betwijfel ik. Hij lijkt vaak tegen de limiet aan te zitten want maakt relatief meer foutjes in een weekend. Of doel je op Monaco
Haalt meer punten met dezelfde auto.quote:Op zondag 7 juni 2015 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
En tel er nu de verloren punten bij op door motorfalen. En dan? Juist, boven Sainz.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Haalt meer punten met dezelfde auto.
Heeft minder pech gehad. Als Verstappen zijn auto in China niet stuk gegaan was stond hij er ook voor.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Haalt meer punten met dezelfde auto.
Valt me sowieso al anderhalf jaar op dat er regelmatig blauwe vlaggen gezwaaid worden wanneer twee mensen strijden om positie.quote:Op zondag 7 juni 2015 23:43 schreef Nattekat het volgende:
Even een discussiepuntje; de blauwe vlaggen deze race [ afbeelding ]
Die tellen niet.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En tel er nu de verloren punten bij op door motorfalen. En dan? Juist, boven Sainz.
En als hij in een Mercedes had gezeten stond hij op het podium.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:10 schreef WEST het volgende:
[..]
Heeft minder pech gehad. Als Verstappen zijn auto in China niet stuk gegaan was stond hij er ook voor.
vroeger kwam de opdracht van race control. Hoe dat nu zit weet ik niet. Tis al 11 jaar geleden dat ik official was.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Valt me sowieso al anderhalf jaar op dat er regelmatig blauwe vlaggen gezwaaid worden wanneer twee mensen strijden om positie.
Dan zeg jij dus, in lekentaal, dat een sprinter de Marathon heeft gewonnen omdat alles wat er na zijn uitval gebeurd is, niet meer mee telt voor de einduitslag.quote:
daar gaat het niet om. Sainz heeft minder motor problemen gehad dan Verstappen.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:15 schreef Nober het volgende:
[..]
En als hij in een Mercedes had gezeten stond hij op het podium.
Nee heb F1 niet gedaan. Kon het overigens wel hoor net als de 24 uur van LeMans.quote:
Duur van het rijden in de pitlane is niet het tijdverlies, want die afstand moet je anders ook afleggen. Het was 12 vs 10 sec, maar Verstappen verloor ook nog 1sec bij de pitstop omdat de timing natuurlijk nooit zo strak kan zijn dat ze bij 10,0 tegelijk de banden vervangen. Sowieso is het raar dat je dus afhankelijk van het circuit zwaarder of minder zwaar bestraft wordt met een DT penalty die vooraf gegeven wordt. Ze moeten er gewoon een 15sec penalty van maken.quote:Op zondag 7 juni 2015 17:07 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
19 vs 10 seconden.
Dus ja het is wel zwaarder
Je mag bij de 10s pitstoppenalty na die tijd gewoon aan de auto werken, dus het is geen 10+ 19 maar gewoon alleen 10.
Teveel motors en chassis in de soep rijden zit geen enkel team op te wachtenquote:Op maandag 8 juni 2015 00:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan zeg jij dus, in lekentaal, dat een sprinter de Marathon heeft gewonnen omdat alles wat er na zijn uitval gebeurd is, niet meer mee telt voor de einduitslag.
daar verlies je wel, want in de pitlane mag je maar 100 (of 80?) km per uur rijden.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Duur van het rijden in de pitlane is niet het tijdverlies, want die afstand moet je anders ook afleggen.
80quote:Op maandag 8 juni 2015 03:14 schreef Simba het volgende:
[..]
daar verlies je wel, want in de pitlane mag je maar 100 (of 80?) km per uur rijden.
80 Max, en 1 pitstop voor banden moet je sowieso wel maken.quote:Op maandag 8 juni 2015 03:14 schreef Simba het volgende:
[..]
daar verlies je wel, want in de pitlane mag je maar 100 (of 80?) km per uur rijden.
Veiligheid voor alles.quote:Op zondag 7 juni 2015 23:43 schreef Nattekat het volgende:
Even een discussiepuntje; de blauwe vlaggen deze race [ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 juni 2015 04:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
Olav moet eerst de regels maar eens gaan bestuderen.
quote:Op maandag 8 juni 2015 04:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Overduidelijk dat ie die kwijt is.
Is wat anders dan aan het begin van het seizoen gezegd werd. Sainz was juist de agressievere rijder waardoor hij zich beter kwalificeerde. Nu is het ineens andersom. Vreemd. Ik heb juist niet het idee dat Max meer van zijn auto vraagt. Waar blijkt dat uit?quote:Op zondag 7 juni 2015 23:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, meer het idee dat hij minder van het materieel vraagt, waar Max juist veel eist.
sowieso dat ie niet doorhad dat Max maar 1 stop zou doen zodra de eersten op SuperSofts er 30 rondjes op konden rijden.quote:Op maandag 8 juni 2015 04:04 schreef hmmmz het volgende:
Olav was wel weer lekker op dreef vandaag:
'Le venijn zit hem in le staart van le wedstrijd'
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb niet naar Olav gekeken, maar was dat niet meer in de onderstelling dat er nog een safety car zou komen?quote:Op maandag 8 juni 2015 09:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
sowieso dat ie niet doorhad dat Max maar 1 stop zou doen zodra de eersten op SuperSofts er 30 rondjes op konden rijden.
En maar volhouden dat ie een 2-stopper zou doen....
Omdat Jos ook zo reed?quote:Op maandag 8 juni 2015 08:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is wat anders dan aan het begin van het seizoen gezegd werd. Sainz was juist de agressievere rijder waardoor hij zich beter kwalificeerde. Nu is het ineens andersom. Vreemd. Ik heb juist niet het idee dat Max meer van zijn auto vraagt. Waar blijkt dat uit?
En kom niet aanzetten met al zijn uitvalbeurten, want dat heeft er niets mee te maken.
En zo is het. Alhoewel ik 2x20 rondjes wel een blunder vond terwijl ze nog 30 moesten. Dat is toch geen raketwetenschapquote:Op maandag 8 juni 2015 09:37 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Naja, ik kan me er niet zo aan ergeren eerlijk gezegd. Wat hij mist op de baan, maakt hij wel weer goed op andere gebieden (zoals enthousiasme). Hij heeft ook wel een prettige stem en een prettige manier van praten vind ik.
Die dingen op de baan die vallen mezelf wel op, dus daar heb ik geen commentaar voor nodig.
F1 anno 2015. Jammerlijk.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:03 schreef Nattekat het volgende:
Ook Kimi werd enorm gedupeerd door het moeten besparen van de brandstof... wat een onzin zeg.
Ik had stiekem ook wel verwacht dat er zoiets zou gebeuren, maar helaas kon hij niet aanvallen. Op het eind waren zijn banden volgens mij ook aan het einde van hun leven.quote:Op maandag 8 juni 2015 09:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
sowieso dat ie niet doorhad dat Max maar 1 stop zou doen zodra de eersten op SuperSofts er 30 rondjes op konden rijden.
En maar volhouden dat ie een 2-stopper zou doen....
Grosjean en Stevens hadden beide een straf kunnen krijgen omdat ze na hun aanrijding niet op de juiste manier de pits binnen zijn gereden. Dat is door de stewards door de vingers gezien omdat beide bolides dringend behoefte aan een extra stop hadden en een rondje doorrijden gevaarlijk zou zijn geweest.quote:Op maandag 8 juni 2015 04:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Geen gridstraffen nog voor volgende race tot nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |