Ja nu verliezen ze iets op het mechanische gedeelte.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bewust voor een low-downforce afstelling gekozen, iets wat eigenlijk het sterke punt van TR is. Ben enorm benieuwd, zeker nu blijkt dat ze er zo ook lekker bij zitten.
Ehhh.... okquote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:53 schreef WEST het volgende:
Vettel een 5 gridpenalty wegens inhalen tijdens een rode vlag. Hij krijgt ook 3 strafpunten.
Mehri krijgt geen straf hoor.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:57 schreef Nattekat het volgende:
Mallenado heeft te hard gereden, een boete van 300$. Dat zal hem leren![]()
[ afbeelding ]
Weer een gratis plek voor Max?
Max op polequote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:58 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin nu een beetje kwijt te raken wat nou echt de startopstelling wordt
dat staat morgenavond 19:00 pas vast.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:58 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin nu een beetje kwijt te raken wat nou echt de startopstelling wordt
Hoe weet je dat eigenlijk? Er staat niks over Vettel of Merhi op de fia site.quote:
melde mol op Twitterquote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe weet je dat eigenlijk? Er staat niks over Vettel of Merhi op de fia site.
twitter:Olav_Mol twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 21:50:06Vettel -5 plekken op de grid en 3 strafpunten voor inhalen tijdens rode vlag vanochtend in VT3 van n Manor reageer retweet
Nee, maar Vettel gaat 5 plekken naar achter en komt dus achter Max terecht.quote:
Het gebeurde in FP3 vanmiddagquote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:05 schreef VacaLoca het volgende:
Hmm, je ziet op stuur Vettel groen lampje verschijnen voordat ie er voorbij gaat.
Tijdens een rode vlag:quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:13 schreef VacaLoca het volgende:
Anyway, Vettel zegt alleen dat ie wel bewust was van rode vlag maar dat Merhi erg langzaam reed.
Dus t zal wel
maar dan nog is het verboden in te halen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:13 schreef VacaLoca het volgende:
Anyway, Vettel zegt alleen dat ie wel bewust was van rode vlag maar dat Merhi erg langzaam reed.
Dus t zal wel
Zeg ik wat anders dan?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:22 schreef WEST het volgende:
[..]
maar dan nog is het verboden in te halen.
Groen lampje zie je niet bij een rode vlag. Dan moet iedereen naar de pits. Zal waarschijnlijk voor toeren zijn. Later zie je er meer.quote:
nopequote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:30 schreef Ferry_76 het volgende:
Krijgt Vettel ook een tijdstraf omdat hij niet alle plekken kan inlossen?
Volgens mij worden de straffen verrekend in de volgorde waarin ze uitgedeeld zijn. Dus eerst Max (5+10), dan Vettel. Maar mocht Max dan weer vooruitschuiven heeft dat geen gevolgen voor zijn reststraf.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:39 schreef WEST het volgende:
Volgens Mol staat Vettel wel voor Max omdat hij eerst al zijn plekken moet inlossen. Kan best zijn dat Max dan 5 seconden penalty krijgt.
nee, die tien seconden voor Max blijven staan.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:39 schreef WEST het volgende:
Volgens Mol staat Vettel wel voor Max omdat hij eerst al zijn plekken moet inlossen. Kan best zijn dat Max dan 5 seconden penalty krijgt.
en dit natuurlijkquote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:41 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij worden de straffen verrekend in de volgorde waarin ze uitgedeeld zijn. Dus eerst Max (5+10), dan Vettel. Maar mocht Max dan weer vooruitschuiven heeft dat geen gevolgen voor zijn reststraf.
logisch dat hij langzaam reed onder een rode vlag, vettel is gewoon een sukkel.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:13 schreef VacaLoca het volgende:
Anyway, Vettel zegt alleen dat ie wel bewust was van rode vlag maar dat Merhi erg langzaam reed.
Dus t zal wel
Dit. Jenson sowieso achteraan omdat hij geen tijd heeft gezet.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgens mij dus Max, Seb en Jenson achteraan, in die volgorde.
Vraag maar aan Bianchi wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:52 schreef Geralt het volgende:
Wel raar inderdaad ja om te stellen ja hij reed erg langzaam.
Volgens mij moeten ze zelfs bij geel al zorgen dat ze in de mogelijkheid zijn om direct te stoppen indien nodig. Bij code rood is dat helemaal het geval. Dan is langzaam rijden van de auto voor je geen enkele reden om hem maar gewoon in te halen.
Hij krijgt helemaal geen zwaardere straf toch? Max kreeg ook 5 plekken plus strafpunten.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:53 schreef DS4 het volgende:
Dom van Vettel, maar hij krijgt een zwaardere straf dan Max in Monaco... Zijn er nu nog mensen die denken dat Max als rookie extra hard is gestraft?
Dit kun je niet vergelijken. Onder code rood moet je ten alle tijden direct kunnen stoppen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:53 schreef DS4 het volgende:
Dom van Vettel, maar hij krijgt een zwaardere straf dan Max in Monaco... Zijn er nu nog mensen die denken dat Max als rookie extra hard is gestraft?
Niet alleen dat. Wat denk je van de officials die op het circuit aan het werk zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij krijgt helemaal geen zwaardere straf toch? Max kreeg ook 5 plekken plus strafpunten.
Bovendien denk ik dat de heren stewards het ongeluk van Bianchi nog altijd vers in het geheugen hebben staan. Zo'n actie kan heel vervelend fout aflopen en volkomen terecht dat hij een forse straf gekregen heeft.
hier uit gelegdquote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Jenson sowieso achteraan omdat hij geen tijd heeft gezet.
Owja een puntje meer inderdaad.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:57 schreef Ferry_76 het volgende:
Vettel krijgt een punt meer, maar wel terecht omdat hij ook een voorbeeldfunctie heeft als viervoudig kampioen.
Achteraan dusquote:During Q1, any driver whose best qualifying lap exceeds 107% of the fastest time set during that session, or who fails to set a time, will not be allowed to take part in the race. Under exceptional circumstances however, which may include setting a suitable lap time in a free practice session, the stewards may permit the car to start the race.
Max krijgt niet dat plekje bonus (al heeft hij er niks aan), die krijgt Vettel, maar start wel voor Vettel.quote:Once the grid has been established in accordance with a) and b) above (de normale procedure), grid position penalties will be applied to the drivers in question in the order the offences were committed.
Tja... ik denk er nog steeds zo over. Vettel rijdt met een flink tempo tijdens een rode vlag, en haalt iemand in. Hiermee brengt hij bewust mensen in gevaar. Verstappen is gewoon betrokken bij een race-incident.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:09 schreef DS4 het volgende:
Ik heb geen oordeel over de straf an sich, maar twee weken geleden werd er net gedaan alsof de straf voor Max extreem zwaar zou zijn omdat hij een rookie is.
Nu blijkt dat Vettel een vergelijkbare draai om de oren krijgt kun je toch moeilijk stellen dat de gevestigde orde wordt ontzien.
Inhalen onder rood is wat makkelijker aan te tonen dan het vaststellen wie er schuldig is aan een crash / race-incident.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:09 schreef DS4 het volgende:
Ik heb geen oordeel over de straf an sich, maar twee weken geleden werd er net gedaan alsof de straf voor Max extreem zwaar zou zijn omdat hij een rookie is.
Nu blijkt dat Vettel een vergelijkbare draai om de oren krijgt kun je toch moeilijk stellen dat de gevestigde orde wordt ontzien.
Dat geldt alleen bij het voor de vijfde maal of meer vervangen van motoren of componenten daarvan. Niet bij andere gridstraffen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:08 schreef Nattekat het volgende:
Vettel kan maar aan 3 plekken voldoen, mist er 2, 4 plekken voldoen, mist er 1, dus krijgt een 5 seconden straf.
Olav komt er morgen in omquote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geldt alleen bij het voor de vijfde maal of meer vervangen van motoren of componenten daarvan. Niet bij andere gridstraffen.
Er wordt expliciet verwezen naar de regels 28.4 en 28.6
28.4 gaat over de motoren en heeft betrekking op de straf van Max.
28.6 gaat over vesnellingsbakken en de bijbehorende regels.
Vettel voldoet niet aan die regels, dus bij hem houdt het op na de gridstraf. Dus geen additionele straf.
Verstappen is schuldig bevonden aan het veroorzaken van een zwaar ongeval waarbij een collega punten heeft verloren.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:11 schreef Nattekat het volgende:
Tja... ik denk er nog steeds zo over. Vettel rijdt met een flink tempo tijdens een rode vlag, en haalt iemand in. Hiermee brengt hij bewust mensen in gevaar. Verstappen is gewoon betrokken bij een race-incident.
O, je verwees ergens anders na bedenk ik me netquote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geldt alleen bij het voor de vijfde maal of meer vervangen van motoren of componenten daarvan. Niet bij andere gridstraffen.
Er wordt expliciet verwezen naar de regels 28.4 en 28.6
28.4 gaat over de motoren en heeft betrekking op de straf van Max.
28.6 gaat over vesnellingsbakken en de bijbehorende regels.
Vettel voldoet niet aan die regels, dus bij hem houdt het op na de gridstraf. Dus geen additionele straf.
Zelfs dan is de suggestie dat men zich heeft laten leiden door de rookiestatus gewoon onzinnig en gebaseerd op niets.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:19 schreef MaGNeT het volgende:
Inhalen onder rood is wat makkelijker aan te tonen dan het vaststellen wie er schuldig is aan een crash / race-incident.
Ik vermoed (dan zou ik de regels er op moeten naslaan, vast iemand die het weet) dat bij inhalen onder rood de straf van tevoren al vaststaat. Max zou dezelfde straf gekregen hebben bij inhalen onder rood.
Bij een crash is het meer arbitrair.
Nee, dat door jouw dikgedrukte stukje gaat over de volgorde van de uitgedeelde straffen, niets meer, niets minderquote:
Dat zijn jouw woorden.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zelfs dan is de suggestie dat men zich heeft laten leiden door de rookiestatus gewoon onzinnig en gebaseerd op niets.
Vermoedelijk.quote:
Al eens gedaan vandaag... ok, is duidelijktwitter:Olav_Mol twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 22:00:44@Jeroenkwb nee. Dat is alleen bin motorwissel reageer retweet
man, dat is toch helemaal niet vergelijkbaar met elkaar.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:09 schreef DS4 het volgende:
Ik heb geen oordeel over de straf an sich, maar twee weken geleden werd er net gedaan alsof de straf voor Max extreem zwaar zou zijn omdat hij een rookie is.
Nu blijkt dat Vettel een vergelijkbare draai om de oren krijgt kun je toch moeilijk stellen dat de gevestigde orde wordt ontzien.
Dat klopt helemaal niet, je krijgt geen straf omdat je iemand zogenaamd punten ontneemt, want wie weet was grosjean daarna uitgevallen door andere redenen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verstappen is schuldig bevonden aan het veroorzaken van een zwaar ongeval waarbij een collega punten heeft verloren.
In dat licht moet je de straf beoordelen. Immers, eerst kijkt men (met data die wij niet hebben!) of hij schuldig is. Bij nee hoef je niet over een straf na te denken, bij ja wel en de suggestie is meermaals gewekt dat de strafmaat extra zwaar zou zijn vanwege zijn rookiestatus en dat blijkt dus weer eens nergens uit (net als die onschuld die jij claimt, maar dat is niet ter zake doende in dezen).
is er ook een website die dit vermeld? start grid van morgen ofzoquote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vermoedelijk.
De situatie is dus op de startgrid:
P18: Verstappen
P19: Vettel
P20: Button
Verstappen bij zijn eerste stop 10 seconden langer stilstaan om de rest van de straf in te lossen
Maakt niet veel uit, Vettel is 'm op 1e rechte stuk toch al voorbij.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat weer jammer... als je de regels letterlijk neemt zou Max voor Vettel moeten staan. Hoor het nog wel, dit is de voorlopige startopstelling.
die van de FIAquote:Op zondag 7 juni 2015 00:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is er ook een website die dit vermeld? start grid van morgen ofzo
quote:No / Driver 33 – Max Verstappen
Competitor Scuderia Toro Rosso
In accordance with Article 28.4 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations a ten grid place
penalty was imposed on the driver of car 33 (refer Document 20). However, as the driver qualified in
position 12, and a five grid place penalty from the Monaco GP has already been imposed, only 2
places of the ten grid place penalty can be applied. Therefore, in accordance with Article 28.4 c) of
the FIA Formula One Sporting Regulations the remainder of the ten grid position penalty will be taken
as a 10 Second Time Penalty (Article 16.3 b).
Naja zo gek is het nog niet. Als je door zou tellen dan zou Vettel 21e zijn (20e als je Max weg laat al) en Max 27e.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat weer jammer... als je de regels letterlijk neemt zou Max voor Vettel moeten staan. Hoor het nog wel, dit is de voorlopige startopstelling.
Kan zijn dat ie daardoor wel minder restpunten hoeft in te leveren, al heeft dat weer geen zin omdat het alsnog 10seconden pitstraf kost.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat weer jammer... als je de regels letterlijk neemt zou Max voor Vettel moeten staan. Hoor het nog wel, dit is de voorlopige startopstelling.
Maar nu zijn er geen blauwe vlaggen..quote:Op zondag 7 juni 2015 05:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Kan zijn dat ie daardoor wel minder restpunten hoeft in te leveren, al heeft dat weer geen zin omdat het alsnog 10seconden pitstraf kost.
In elk geval, gewoon weer achter Vettel aan blijven rijden zolang het kan, werkte opzich prima in Monaco tot Grosjean eerder remde omdat die al gewaarschuwd was door z'n crew dat Max die truuk gebruikte.
Nog afgezien het feit dat dat een andere situatie was met blauwe vlaggen is de kans dat Max morgen het tempo van Vettel kan bijhouden niet zo groot.quote:Op zondag 7 juni 2015 05:40 schreef SiGNe het volgende:
In elk geval, gewoon weer achter Vettel aan blijven rijden zolang het kan, werkte opzich prima in Monaco tot Grosjean eerder remde omdat die al gewaarschuwd was door z'n crew dat Max die truuk gebruikte.
Als Vettel vrij baan zou hebben niet nee, ze zitten echter beide in verkeer. Moet gewoon kunnen dus.quote:Op zondag 7 juni 2015 08:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog afgezien het feit dat dat een andere situatie was met blauwe vlaggen is de kans dat Max morgen het tempo van Vettel kan bijhouden niet zo groot.
Ik denk het niet. We zullen zien.quote:Op zondag 7 juni 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:
Als Vettel vrij baan zou hebben niet nee, ze zitten echter beide in verkeer. Moet gewoon kunnen dus.
Hij haalde iemand in (volgens mij een manor) tijdens een vrije training terwijl er een rode vlag situatie was. Maar hij has zich ook als 16e gekwalificeerd ofzo dus die paar plekken naar achteren maakt ook niet meer uitquote:
even op de vlaggen letten....quote:
Het was zo duidelijk rood dat ik het niet anders dan gewoon een oerstomme actie kan noemen.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
even op de vlaggen letten....
Niet heel spannend, maar rood blijft rood natuurlijk.
Had ie problemen?quote:Op zondag 7 juni 2015 09:19 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hij haalde iemand in (volgens mij een manor) tijdens een vrije training terwijl er een rode vlag situatie was. Maar hij has zich ook als 16e gekwalificeerd ofzo dus die paar plekken naar achteren maakt ook niet meer uit
Hij had vermogenverlies, waarschijnlijk was het iets elektrisch.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had ie problemen?
Dit vind ik extreem leuk met het oog op de manager
Maar wordt die 10 seconden nou na afloop erbij geteld of tijdens een pitsstop? Ik hoop het laatste.quote:
Tijdens een pitstop.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:19 schreef Max23 het volgende:
[..]
Maar wordt die 10 seconden nou na afloop erbij geteld of tijdens een pitsstop? Ik hoop het laatste.
Olav zei inderdaad dat hij een tijd penalty krijgt NA de racequote:Op zondag 7 juni 2015 10:20 schreef Max23 het volgende:
[..]
Mooi, want Olaf zei wat anders gisteren dacht ik. BBC zei al tijdens een pitsstop
quote:Op zondag 7 juni 2015 10:21 schreef Fopje het volgende:
[..]
Olav zei inderdaad dat hij een tijd penalty krijgt NA de race
"FIA confirms starting grid CanadaGP: 18th: Vettel, 19th: Verstappen, 20th: Button. Max will take a 10s time penalty at his 1st stop."
Als je nou uit gaat van "Wat Olav zegt is het in elk geval niet" dan zit je vrij goed in het algemeen.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:20 schreef Max23 het volgende:
[..]
Mooi, want Olav zei wat anders gisteren dacht ik. BBC zei al tijdens een pitsstop
Gaat niet lukken, maar ronde 1 pitten is wel het beste wat hij kan doenquote:Op zondag 7 juni 2015 10:34 schreef Spatzmann het volgende:
naja, Eens kjiken wat de race gaat brengen. Rondje 1 de pitsstop doen (starten op soft), time penalty pakken, daarna naar super softs en dat maar vol blijven houden de rest van de race gok ik
En maar hopen op een SC.
Dit dus, maar zouden ze daarvoor kiezen?quote:Op zondag 7 juni 2015 10:34 schreef Spatzmann het volgende:
naja, Eens kjiken wat de race gaat brengen. Rondje 1 de pitsstop doen (starten op soft), time penalty pakken, daarna naar super softs en dat maar vol blijven houden de rest van de race gok ik
En maar hopen op een SC.
Één rondje op supersoft en dan de rest van de race of soft, waarmee hij een 2 stopper kan doen net als de rest. Meestal wordt de supersoft vermeden.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:48 schreef opreis het volgende:
Hangt er een beetje vanaf waar ze van uitgaan. Als ze denken dat er een safety car komt kan hij het beste zo snel mogelijke pitten en dan wanneer de SC komt zit ie waarschijnlijk meteen weer achteraan. Maar als ze er niet vanuit gaan dat er een safety car komt dan is z'n pitstop na de eerste ronde eigenlijk hetzelfde als een extra pitstop erboven op
zoiets dacht ik dus ook, maar ik ben barslecht met strategieën dus mij moet je toch niet gelovenquote:Op zondag 7 juni 2015 10:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Één rondje op supersoft en dan de rest van de race of soft, waarmee hij een 2 stopper kan doen net als de rest. Meestal wordt de supersoft vermeden.
Ik denk niet dat hij direct de pit in zal gaan. Zonder de data te kennen lijkt het mij sterk dat dat de beste optie is.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:36 schreef Nattekat het volgende:
Gaat niet lukken, maar ronde 1 pitten is wel het beste wat hij kan doen
Anders verliest hij gewoon te veel tijd in het achterveld.
En nu gaat Massa zijn "zeer ervaren" landgenoot natuurlijk niet aanvallen in de media.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:00 schreef opreis het volgende:
Nasr zou voor de crash per ongeluk zn drs hebben open gezet. Ongelovelijk dat iemand met al die ervaring zoiets overkomt
nou nee. De Ferrari is een klap beter dan de Toro Rosso. Bovendien heeft Vettel nog veel setjes nieuwe banden over, waardoor hij hiermee het verschil kan makenquote:Op zondag 7 juni 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als Vettel vrij baan zou hebben niet nee, ze zitten echter beide in verkeer. Moet gewoon kunnen dus.
Laatste keer Safety car op Montreal was in 2011 dacht ik. Zo'n zekerheidje is dat ook weer niet.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:08 schreef Sylv3se het volgende:
Max hoopt voordeel te halen uit een safetycar situatie las ik. En een safetycar schijnt wel een zekerheidje te zijn op het Montreal circuit.
Eh vorig jaar?quote:Op zondag 7 juni 2015 11:11 schreef Max23 het volgende:
[..]
Laatste keer Safety car op Montreal was in 2011 dacht ik. Zo'n zekerheidje is dat ook weer niet.
Kan een keer gebeuren toch.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:00 schreef opreis het volgende:
Nasr zou voor de crash per ongeluk zn drs hebben open gezet. Ongelovelijk dat iemand met al die ervaring zoiets overkomt
klagen over een fout van een mede-rookie die op het scherpst van de snede gebeurt in een fractie van 'n seconde, en dan zelf een domme domme domme fout maken tijdens het opwarmen van zijn banden op het dooie gemak tijdens een VT. Nee, dan kan dat niet gebeuren. Dan heb je het recht niet om te muilen. En eerlijk gezegd, ik hoop dat Max een opmerking gaat maken tijdens de gridwalk in de trand van "well, atleast I never crashed during a free practice....".quote:
BBC vandaag, omdat ik niet thuis ben. Anders was het BBC en Sport1 geweest.quote:
Deze man weetquote:Op zondag 7 juni 2015 12:48 schreef Spatzmann het volgende:
Even kijken of het lukt: beeld van sport 1, geluid van bbc
Ik download het liever later dan dat ik naar veronica moet kijken.quote:
Ligt eraan in welke volgorde ze de straf uitdelen. Vettel (van de laatste terug) eerst of Max eerst.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat weer jammer... als je de regels letterlijk neemt zou Max voor Vettel moeten staan. Hoor het nog wel, dit is de voorlopige startopstelling.
Waarom doe je dat?quote:Op zondag 7 juni 2015 12:48 schreef Spatzmann het volgende:
Even kijken of het lukt: beeld van sport 1, geluid van bbc
Dat wist ik niet.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:02 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Jawel, want sd is namelijk brakker dan sd bij de kabelaarsDus relatoief maakt het veel uit
(de gangbare zenders zijn tegenwoordig wel 12.5 mbit bij kpn glasvezel, maar sport1 is nog maar 8 ofzo idd)
25 Euro voor een kanaal is ook broodroof.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:12 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Omdat ik wel de zooi legaal wil hebben. Piracy is gewoon broodroof.
Oudste eerst, beide straffen van Max waren eerder.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ligt eraan in welke volgorde ze de straf uitdelen. Vettel (van de laatste terug) eerst of Max eerst.
Button krijgt waarschijnlijk nog een drive through vanwege een dubbele wissel. Zowel een MGU-H en een turbo. 15 plekken straf, wat wordt omgezet in een DT.
Niet dus.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oudste eerst, beide straffen van Max waren eerder.
dan zou Max voor Vettel staan.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oudste eerst, beide straffen van Max waren eerder.
Dat blijkt maar weerquote:Op zondag 7 juni 2015 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet dus.
De wissel van Max heeft later effect.
Bernie wrijft in zijn handjes.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:12 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Omdat ik wel de zooi legaal wil hebben. Piracy is gewoon broodroof.
quote:Op zondag 7 juni 2015 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
Interessant veld wel, heb er echt zin in![]()
Ook wel tof dat het voor ons zo laat op de dag is.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
Interessant veld wel, heb er echt zin in![]()
Zal ik alvast de top 3 verklappen?quote:Op zondag 7 juni 2015 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
Interessant veld wel, heb er echt zin in![]()
Is weer 's wat anders jaquote:Op zondag 7 juni 2015 15:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ook wel tof dat het voor ons zo laat op de dag is.
Ik kijk samen met iemand, zal wel weer pizza wordenquote:Op zondag 7 juni 2015 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is weer 's wat anders jaStraks lekker met 't bord op schoot kijken
Dit leggen we even vast.quote:Op zondag 7 juni 2015 15:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt fap ik op mijn tv, maak er een foto van, en plaats ik in dit topic.
Ja, ik ook, met m'n man. Die zal ook wel z'n bord op schoot hebbenquote:Op zondag 7 juni 2015 15:14 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik kijk samen met iemand, zal wel weer pizza worden.
Zit ook al te trappelen. Het belooft een mooie race te wordenquote:Op zondag 7 juni 2015 15:24 schreef Abdus18 het volgende:
Kan het niet al beginnenzit er al klaar voor
Maar ook alleen omdat Vettel achterin start.quote:Op zondag 7 juni 2015 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zit ook al te trappelen. Het belooft een mooie race te worden
Vergeet Massa niet, die staat ook ver achterin.quote:Op zondag 7 juni 2015 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar ook alleen omdat Vettel achterin start.
Massa ook. Dat is helemaal niet zo'n inhaler, dus dan kun je halve acties zienquote:Op zondag 7 juni 2015 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar ook alleen omdat Vettel achterin start.
Oh ja, dat kan ook nog wel leuk worden.quote:Op zondag 7 juni 2015 15:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vergeet Massa niet, die staat ook ver achterin.
nah, Vettel moet wel naar de top zes kunnen rijden. Heeft nog genoeg sets nieuwe banden overquote:Op zondag 7 juni 2015 15:30 schreef franklop het volgende:
Alleen jammer dat het dan wss wat verder achterin spannend wordt
Dit dus, ik hoop niet dat Alonso aardig is voor hemquote:Op zondag 7 juni 2015 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Massa ook. Dat is helemaal niet zo'n inhaler, dus dan kun je halve acties zien
Aardig niet nee. Maar Alonso gaat echt geen risico nemen. Massa rijdt in een auto die qua quali pace 10 plekken boven de McLaren staat. En de punten zijn voor McLaren veeeel te belangrijk om dat te gaan riskeren.quote:Op zondag 7 juni 2015 15:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Dit dus, ik hoop niet dat Alonso aardig is voor hem
Deal. Te beginnen met twee Mercedessen die elkaar rammen en een halve top 10 die slachtoffer worden van de chaosquote:Op zondag 7 juni 2015 15:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt fap ik op mijn tv, maak er een foto van, en plaats ik in dit topic.
ja 22uur weet ik nuquote:
Cool, dank !quote:Op zondag 7 juni 2015 16:18 schreef Fopje het volgende:
Ik bel Bernie ff op of ze niet alvast kunnen beginnen. brb.
Sorry, hij kon het niet maken ivm televisierechten blabla. Ouwe zeurkous. Jullie krijgen wel de groeten.quote:
Wat een zeurpietquote:Op zondag 7 juni 2015 16:30 schreef Fopje het volgende:
[..]
Sorry, hij kon het niet maken ivm televisierechten blabla. Ouwe zeurkous. Jullie krijgen wel de groeten.
Is een DT op dit circuit wel zwaarder dan een 10s pitstop penalty? Pitlane is vrij kort en ze hoeven dan niet te remmen voor de chicane. Anders is het dus weer een grote fout in het reglement.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ligt eraan in welke volgorde ze de straf uitdelen. Vettel (van de laatste terug) eerst of Max eerst.
Button krijgt waarschijnlijk nog een drive through vanwege een dubbele wissel. Zowel een MGU-H en een turbo. 15 plekken straf, wat wordt omgezet in een DT.
van die 19 seconden vallen er veel al wel doordat de auto's normaal over het rechte stuk rijden en ook nog bochten af moeten leggen. Dus netto verlies je minder dan 10 secondenquote:Op zondag 7 juni 2015 17:07 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
19 vs 10 seconden.
Dus ja het is wel zwaarder
Je mag bij de 10s pitstoppenalty na die tijd gewoon aan de auto werken, dus het is geen 10+ 19 maar gewoon alleen 10.
Veronica, BBC 1 en RTL+ duitsquote:Op zondag 7 juni 2015 17:23 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee op welke zender van Ziggo ik het kan zien? Of een livestream?
Je mag vandaag van Max niets verwachten, maar wie weet verbaast hij onsquote:Op zondag 7 juni 2015 18:10 schreef Jigzoz het volgende:
Zin in!
...hoewel ik eigenlijk bang ben voor een matige Max-race, maar wie weet...
p10 zou een klein wonder zijn maar we gaan het zien zo. Hoop iig weer op een paar mooie acties.quote:Op zondag 7 juni 2015 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag vandaag van Max niets verwachten, maar wie weet verbaast hij ons
Ik denk dat ie vrij snel naar P14 rijdt en daar de rest van de tijd blijft hangen.quote:Op zondag 7 juni 2015 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag vandaag van Max niets verwachten, maar wie weet verbaast hij ons
Ach er kan een hoop gebeurenquote:Op zondag 7 juni 2015 18:45 schreef opreis het volgende:
Denk niet dat we op punten hoeven te rekenen van de TR's. De mercedes motor is hier gewoon oppermachtig, zie ook de kwalificatie waar er 7 van in de top 10 qualificeren en alleen massa door een technisch probleem niet. Daarnaast heb je nog 2 ferrari's die in de punten moeten rijden en ook nog eens 2 Red Bulls. Als je dan ergens een straf moet incaseren dan maar beter vandaag.
Hmja, punt is meer het offer dat ze daarvoor moesten brengen.quote:Op zondag 7 juni 2015 18:49 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Valt nog mee met de speedtraps voor STR
Tja je moet een compromis sluiten. Andere teams kunnen meer vleugel neerzetten en dan toch nog topsnelheid behouden.quote:Op zondag 7 juni 2015 18:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, punt is meer het offer dat ze daarvoor moesten brengen.
Downforce op de vleugel dus. Als een van de twee STR met slecht banden op de baan rijdt dan kan die zo een paar plaatsen verliezen. De tractie die je dan mist maak je meg een middenmoot top speed ook niet meer goed.quote:Op zondag 7 juni 2015 18:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, punt is meer het offer dat ze daarvoor moesten brengen.
Massa had problemen hequote:Op zondag 7 juni 2015 18:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Verschil tussen speed trap van Bottas en Massa?
Massa heeft gewoon een probleem gehad.quote:Op zondag 7 juni 2015 18:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Verschil tussen speed trap van Bottas en Massa?
24 ofzoquote:Op zondag 7 juni 2015 18:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Verschil tussen speed trap van Bottas en Massa?
Waardeloze stelling ook.quote:
idd dan heb ik liever Fatima of Sannequote:
Komt omdat hij als een van de weinige op het eind de super softs had in een lichtere wagen.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:03 schreef VacaLoca het volgende:
Verstappen trouwens in Monaco in de race de 5de snelste tijd, en de allersnelste eerste sector
kan ik verwachten dat ie de race volmaakt of niet?quote:Op zondag 7 juni 2015 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag vandaag van Max niets verwachten, maar wie weet verbaast hij ons
Wel vooraan dan hequote:Op zondag 7 juni 2015 19:18 schreef hmmmz het volgende:
Grote crash bij de start zou wel weer eens een keer leuk zijn![]()
P5-15 allemaal total loss, ja graagquote:Op zondag 7 juni 2015 19:18 schreef hmmmz het volgende:
Grote crash bij de start zou wel weer eens een keer leuk zijn![]()
Dat zat ik me vorige week ook al te bedenken. Dat het iig lang geleden is dat dat is gebeurdquote:Op zondag 7 juni 2015 19:18 schreef hmmmz het volgende:
Grote crash bij de start zou wel weer eens een keer leuk zijn![]()
Button heeft niet gekwalificeerd dus kan die niet verder naar achter, en dus bij 10 of meer plaatsen niet naar achter kunnend is het een drive throughquote:Op zondag 7 juni 2015 19:24 schreef Geralt het volgende:
Waarom krijgt Button een drivethrough penalty en Verstappen 10 seconden tijdens zijn eerste pitstop?
Ze hebben allebei onderdelen vervangen die eigenlijk niet mochten en kunnen allebei niet alle plekken inleveren. Waarom krijgt Button dan een andere straf?
Volgens mij heeft het te maken met hoeveel plaatsen je overhoudt na een gridstraf. Dus hij staat al op de laatste plek en krijgt 15 plaatsen straf. Dat kan niet, dus tijdstraffen. Bij een bepaald aantal 'in te lossen' startplekken krijg je ofwel een tijdstraf tijdens een stop of een drive through.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:24 schreef Geralt het volgende:
Waarom krijgt Button een drivethrough penalty en Verstappen 10 seconden tijdens zijn eerste pitstop?
Ze hebben allebei onderdelen vervangen die eigenlijk niet mochten. Waarom krijgt Button dan een andere straf?
Jamaar een DT klinkt minder streng dan 10s tijdens je eerste stop. Dat is niet zo, dat weet ik ook wel, maar heel erg in verhouding staat het imo niet. Max kan zegmaar de helft van zn straf terug op de grid. Button kan helemaal niks terug. Waarom krijgt Button dan niet gewoon 20s, maar een DT?quote:Op zondag 7 juni 2015 19:25 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Button heeft niet gekwalificeerd dus kan die niet verder naar achter, en dus bij 10 of meer plaatsen niet naar achter kunnend is het een drive through
Ja dat weet ik. Het gaat me er juist om waarom hij geen tijdstraf maar een drivetrhough krijgt.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:26 schreef Mano_ het volgende:
Volgens mij heeft het te maken met hoeveel plaatsen je overhoudt na een gridstraf.
Een DT zal ook rond de 20 seconde zitten.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar een DT klinkt minder streng dan 10s tijdens je eerste stop. Dat is niet zo, dat weet ik ook wel, maar heel erg in verhouding staat het imo niet. Max kan zegmaar de helft van zn straf terug op de grid. Button kan helemaal niks terug. Waarom krijgt Button dan niet gewoon 20s, maar een DT?
DT is +-20s en bij Max is het 10seconde en dan mag hij nog nieuwe banden krijgen, Button mag niet stoppenquote:Op zondag 7 juni 2015 19:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar een DT klinkt minder streng dan 10s tijdens je eerste stop. Dat is niet zo, dat weet ik ook wel, maar heel erg in verhouding staat het imo niet. Max kan zegmaar de helft van zn straf terug op de grid. Button kan helemaal niks terug. Waarom krijgt Button dan niet gewoon 20s, maar een DT?
Verstappen heeft in principe een DT en nog 10 seconde extra stoppenquote:Op zondag 7 juni 2015 19:27 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
DT is +-20s en bij Max is het 10seconde en dan mag hij nog nieuwe banden krijgen, Button mag niet stoppen
NEEEEEEEEEE Lees nou eens! Moeilijk hoor. Max heeft 10s extra wachttijd tijdens de 1ste stop!!!! Button heeft een DTquote:Op zondag 7 juni 2015 19:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Verstappen heeft in principe een DT en nog 10 seconde extra stoppen
jaja rustigquote:Op zondag 7 juni 2015 19:29 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEE Lees nou eens! Moeilijk hoor. Max heeft 10s extra wachttijd tijdens de 1ste stop!!!! Button heeft een DT
Massa(haha)crash, 10 uitvallers, Max in de top 10. Simpel.quote:
Nee, 55% denkt dat het kan dat hij top 10 rijdt.quote:
Als je vraagt of het kan beantwoord je de vraag al, denk niet dat dat de vraag helemaal isquote:Op zondag 7 juni 2015 19:36 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee, 55% denkt dat het kan dat hij top 10 rijdt.![]()
Ik denk het ook niet, maar het kán wel
Das ook weer zo, gewoon een stomme vraagquote:Op zondag 7 juni 2015 19:37 schreef Sked het volgende:
[..]
Als je vraagt of het kan beantwoord je de vraag al, denk niet dat dat de vraag helemaal is
Mestal beter vind ik, niet dat BBC slecht isquote:Op zondag 7 juni 2015 19:41 schreef vaarsuvius het volgende:
bbc voorbeschouwing weer geweldig. Hoe is dat op sky? (ik kijk nooit sky)
Yep, dat is wel de vraag, dus eigenlijk moet 100% op ja stemmen.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:37 schreef Sked het volgende:
[..]
Als je vraagt of het kan beantwoord je de vraag al, denk niet dat dat de vraag helemaal is
ja, tig keer getrouwd en zoveel kinderenquote:Op zondag 7 juni 2015 19:44 schreef vaarsuvius het volgende:
wtf opa Douglas nog een keer vader geworden op zijn 65ste of zo?
Die bestaat al...quote:Op zondag 7 juni 2015 19:48 schreef vaarsuvius het volgende:
ik stem voor een GP in Putin land, want die hebben wel een goed volkslied
kwaliteit wint altijdquote:Op zondag 7 juni 2015 19:48 schreef VacaLoca het volgende:
Heb ik Sport 1 vanwege F1, zit ik toch op de beeb te kijken
quote:Op zondag 7 juni 2015 19:48 schreef vaarsuvius het volgende:
ik stem voor een GP in Putin land, want die hebben wel een goed volkslied
Gewaagdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |