Ja nu verliezen ze iets op het mechanische gedeelte.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bewust voor een low-downforce afstelling gekozen, iets wat eigenlijk het sterke punt van TR is. Ben enorm benieuwd, zeker nu blijkt dat ze er zo ook lekker bij zitten.
Ehhh.... okquote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:53 schreef WEST het volgende:
Vettel een 5 gridpenalty wegens inhalen tijdens een rode vlag. Hij krijgt ook 3 strafpunten.
Mehri krijgt geen straf hoor.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:57 schreef Nattekat het volgende:
Mallenado heeft te hard gereden, een boete van 300$. Dat zal hem leren![]()
[ afbeelding ]
Weer een gratis plek voor Max?
Max op polequote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:58 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin nu een beetje kwijt te raken wat nou echt de startopstelling wordt
dat staat morgenavond 19:00 pas vast.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:58 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin nu een beetje kwijt te raken wat nou echt de startopstelling wordt
Hoe weet je dat eigenlijk? Er staat niks over Vettel of Merhi op de fia site.quote:
melde mol op Twitterquote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe weet je dat eigenlijk? Er staat niks over Vettel of Merhi op de fia site.
twitter:Olav_Mol twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 21:50:06Vettel -5 plekken op de grid en 3 strafpunten voor inhalen tijdens rode vlag vanochtend in VT3 van n Manor reageer retweet
Nee, maar Vettel gaat 5 plekken naar achter en komt dus achter Max terecht.quote:
Het gebeurde in FP3 vanmiddagquote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:05 schreef VacaLoca het volgende:
Hmm, je ziet op stuur Vettel groen lampje verschijnen voordat ie er voorbij gaat.
Tijdens een rode vlag:quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:13 schreef VacaLoca het volgende:
Anyway, Vettel zegt alleen dat ie wel bewust was van rode vlag maar dat Merhi erg langzaam reed.
Dus t zal wel
maar dan nog is het verboden in te halen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:13 schreef VacaLoca het volgende:
Anyway, Vettel zegt alleen dat ie wel bewust was van rode vlag maar dat Merhi erg langzaam reed.
Dus t zal wel
Zeg ik wat anders dan?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:22 schreef WEST het volgende:
[..]
maar dan nog is het verboden in te halen.
Groen lampje zie je niet bij een rode vlag. Dan moet iedereen naar de pits. Zal waarschijnlijk voor toeren zijn. Later zie je er meer.quote:
nopequote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:30 schreef Ferry_76 het volgende:
Krijgt Vettel ook een tijdstraf omdat hij niet alle plekken kan inlossen?
Volgens mij worden de straffen verrekend in de volgorde waarin ze uitgedeeld zijn. Dus eerst Max (5+10), dan Vettel. Maar mocht Max dan weer vooruitschuiven heeft dat geen gevolgen voor zijn reststraf.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:39 schreef WEST het volgende:
Volgens Mol staat Vettel wel voor Max omdat hij eerst al zijn plekken moet inlossen. Kan best zijn dat Max dan 5 seconden penalty krijgt.
nee, die tien seconden voor Max blijven staan.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:39 schreef WEST het volgende:
Volgens Mol staat Vettel wel voor Max omdat hij eerst al zijn plekken moet inlossen. Kan best zijn dat Max dan 5 seconden penalty krijgt.
en dit natuurlijkquote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:41 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij worden de straffen verrekend in de volgorde waarin ze uitgedeeld zijn. Dus eerst Max (5+10), dan Vettel. Maar mocht Max dan weer vooruitschuiven heeft dat geen gevolgen voor zijn reststraf.
logisch dat hij langzaam reed onder een rode vlag, vettel is gewoon een sukkel.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:13 schreef VacaLoca het volgende:
Anyway, Vettel zegt alleen dat ie wel bewust was van rode vlag maar dat Merhi erg langzaam reed.
Dus t zal wel
Dit. Jenson sowieso achteraan omdat hij geen tijd heeft gezet.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgens mij dus Max, Seb en Jenson achteraan, in die volgorde.
Vraag maar aan Bianchi wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:52 schreef Geralt het volgende:
Wel raar inderdaad ja om te stellen ja hij reed erg langzaam.
Volgens mij moeten ze zelfs bij geel al zorgen dat ze in de mogelijkheid zijn om direct te stoppen indien nodig. Bij code rood is dat helemaal het geval. Dan is langzaam rijden van de auto voor je geen enkele reden om hem maar gewoon in te halen.
Hij krijgt helemaal geen zwaardere straf toch? Max kreeg ook 5 plekken plus strafpunten.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:53 schreef DS4 het volgende:
Dom van Vettel, maar hij krijgt een zwaardere straf dan Max in Monaco... Zijn er nu nog mensen die denken dat Max als rookie extra hard is gestraft?
Dit kun je niet vergelijken. Onder code rood moet je ten alle tijden direct kunnen stoppen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:53 schreef DS4 het volgende:
Dom van Vettel, maar hij krijgt een zwaardere straf dan Max in Monaco... Zijn er nu nog mensen die denken dat Max als rookie extra hard is gestraft?
Niet alleen dat. Wat denk je van de officials die op het circuit aan het werk zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij krijgt helemaal geen zwaardere straf toch? Max kreeg ook 5 plekken plus strafpunten.
Bovendien denk ik dat de heren stewards het ongeluk van Bianchi nog altijd vers in het geheugen hebben staan. Zo'n actie kan heel vervelend fout aflopen en volkomen terecht dat hij een forse straf gekregen heeft.
hier uit gelegdquote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Jenson sowieso achteraan omdat hij geen tijd heeft gezet.
Owja een puntje meer inderdaad.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:57 schreef Ferry_76 het volgende:
Vettel krijgt een punt meer, maar wel terecht omdat hij ook een voorbeeldfunctie heeft als viervoudig kampioen.
Achteraan dusquote:During Q1, any driver whose best qualifying lap exceeds 107% of the fastest time set during that session, or who fails to set a time, will not be allowed to take part in the race. Under exceptional circumstances however, which may include setting a suitable lap time in a free practice session, the stewards may permit the car to start the race.
Max krijgt niet dat plekje bonus (al heeft hij er niks aan), die krijgt Vettel, maar start wel voor Vettel.quote:Once the grid has been established in accordance with a) and b) above (de normale procedure), grid position penalties will be applied to the drivers in question in the order the offences were committed.
Tja... ik denk er nog steeds zo over. Vettel rijdt met een flink tempo tijdens een rode vlag, en haalt iemand in. Hiermee brengt hij bewust mensen in gevaar. Verstappen is gewoon betrokken bij een race-incident.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:09 schreef DS4 het volgende:
Ik heb geen oordeel over de straf an sich, maar twee weken geleden werd er net gedaan alsof de straf voor Max extreem zwaar zou zijn omdat hij een rookie is.
Nu blijkt dat Vettel een vergelijkbare draai om de oren krijgt kun je toch moeilijk stellen dat de gevestigde orde wordt ontzien.
Inhalen onder rood is wat makkelijker aan te tonen dan het vaststellen wie er schuldig is aan een crash / race-incident.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:09 schreef DS4 het volgende:
Ik heb geen oordeel over de straf an sich, maar twee weken geleden werd er net gedaan alsof de straf voor Max extreem zwaar zou zijn omdat hij een rookie is.
Nu blijkt dat Vettel een vergelijkbare draai om de oren krijgt kun je toch moeilijk stellen dat de gevestigde orde wordt ontzien.
Dat geldt alleen bij het voor de vijfde maal of meer vervangen van motoren of componenten daarvan. Niet bij andere gridstraffen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:08 schreef Nattekat het volgende:
Vettel kan maar aan 3 plekken voldoen, mist er 2, 4 plekken voldoen, mist er 1, dus krijgt een 5 seconden straf.
Olav komt er morgen in omquote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geldt alleen bij het voor de vijfde maal of meer vervangen van motoren of componenten daarvan. Niet bij andere gridstraffen.
Er wordt expliciet verwezen naar de regels 28.4 en 28.6
28.4 gaat over de motoren en heeft betrekking op de straf van Max.
28.6 gaat over vesnellingsbakken en de bijbehorende regels.
Vettel voldoet niet aan die regels, dus bij hem houdt het op na de gridstraf. Dus geen additionele straf.
Verstappen is schuldig bevonden aan het veroorzaken van een zwaar ongeval waarbij een collega punten heeft verloren.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:11 schreef Nattekat het volgende:
Tja... ik denk er nog steeds zo over. Vettel rijdt met een flink tempo tijdens een rode vlag, en haalt iemand in. Hiermee brengt hij bewust mensen in gevaar. Verstappen is gewoon betrokken bij een race-incident.
O, je verwees ergens anders na bedenk ik me netquote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat geldt alleen bij het voor de vijfde maal of meer vervangen van motoren of componenten daarvan. Niet bij andere gridstraffen.
Er wordt expliciet verwezen naar de regels 28.4 en 28.6
28.4 gaat over de motoren en heeft betrekking op de straf van Max.
28.6 gaat over vesnellingsbakken en de bijbehorende regels.
Vettel voldoet niet aan die regels, dus bij hem houdt het op na de gridstraf. Dus geen additionele straf.
Zelfs dan is de suggestie dat men zich heeft laten leiden door de rookiestatus gewoon onzinnig en gebaseerd op niets.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:19 schreef MaGNeT het volgende:
Inhalen onder rood is wat makkelijker aan te tonen dan het vaststellen wie er schuldig is aan een crash / race-incident.
Ik vermoed (dan zou ik de regels er op moeten naslaan, vast iemand die het weet) dat bij inhalen onder rood de straf van tevoren al vaststaat. Max zou dezelfde straf gekregen hebben bij inhalen onder rood.
Bij een crash is het meer arbitrair.
Nee, dat door jouw dikgedrukte stukje gaat over de volgorde van de uitgedeelde straffen, niets meer, niets minderquote:
Dat zijn jouw woorden.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zelfs dan is de suggestie dat men zich heeft laten leiden door de rookiestatus gewoon onzinnig en gebaseerd op niets.
Vermoedelijk.quote:
Al eens gedaan vandaag... ok, is duidelijktwitter:Olav_Mol twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 22:00:44@Jeroenkwb nee. Dat is alleen bin motorwissel reageer retweet
man, dat is toch helemaal niet vergelijkbaar met elkaar.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:09 schreef DS4 het volgende:
Ik heb geen oordeel over de straf an sich, maar twee weken geleden werd er net gedaan alsof de straf voor Max extreem zwaar zou zijn omdat hij een rookie is.
Nu blijkt dat Vettel een vergelijkbare draai om de oren krijgt kun je toch moeilijk stellen dat de gevestigde orde wordt ontzien.
Dat klopt helemaal niet, je krijgt geen straf omdat je iemand zogenaamd punten ontneemt, want wie weet was grosjean daarna uitgevallen door andere redenen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verstappen is schuldig bevonden aan het veroorzaken van een zwaar ongeval waarbij een collega punten heeft verloren.
In dat licht moet je de straf beoordelen. Immers, eerst kijkt men (met data die wij niet hebben!) of hij schuldig is. Bij nee hoef je niet over een straf na te denken, bij ja wel en de suggestie is meermaals gewekt dat de strafmaat extra zwaar zou zijn vanwege zijn rookiestatus en dat blijkt dus weer eens nergens uit (net als die onschuld die jij claimt, maar dat is niet ter zake doende in dezen).
is er ook een website die dit vermeld? start grid van morgen ofzoquote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vermoedelijk.
De situatie is dus op de startgrid:
P18: Verstappen
P19: Vettel
P20: Button
Verstappen bij zijn eerste stop 10 seconden langer stilstaan om de rest van de straf in te lossen
Maakt niet veel uit, Vettel is 'm op 1e rechte stuk toch al voorbij.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat weer jammer... als je de regels letterlijk neemt zou Max voor Vettel moeten staan. Hoor het nog wel, dit is de voorlopige startopstelling.
die van de FIAquote:Op zondag 7 juni 2015 00:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is er ook een website die dit vermeld? start grid van morgen ofzo
quote:No / Driver 33 – Max Verstappen
Competitor Scuderia Toro Rosso
In accordance with Article 28.4 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations a ten grid place
penalty was imposed on the driver of car 33 (refer Document 20). However, as the driver qualified in
position 12, and a five grid place penalty from the Monaco GP has already been imposed, only 2
places of the ten grid place penalty can be applied. Therefore, in accordance with Article 28.4 c) of
the FIA Formula One Sporting Regulations the remainder of the ten grid position penalty will be taken
as a 10 Second Time Penalty (Article 16.3 b).
Naja zo gek is het nog niet. Als je door zou tellen dan zou Vettel 21e zijn (20e als je Max weg laat al) en Max 27e.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat weer jammer... als je de regels letterlijk neemt zou Max voor Vettel moeten staan. Hoor het nog wel, dit is de voorlopige startopstelling.
Kan zijn dat ie daardoor wel minder restpunten hoeft in te leveren, al heeft dat weer geen zin omdat het alsnog 10seconden pitstraf kost.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat weer jammer... als je de regels letterlijk neemt zou Max voor Vettel moeten staan. Hoor het nog wel, dit is de voorlopige startopstelling.
Maar nu zijn er geen blauwe vlaggen..quote:Op zondag 7 juni 2015 05:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Kan zijn dat ie daardoor wel minder restpunten hoeft in te leveren, al heeft dat weer geen zin omdat het alsnog 10seconden pitstraf kost.
In elk geval, gewoon weer achter Vettel aan blijven rijden zolang het kan, werkte opzich prima in Monaco tot Grosjean eerder remde omdat die al gewaarschuwd was door z'n crew dat Max die truuk gebruikte.
Nog afgezien het feit dat dat een andere situatie was met blauwe vlaggen is de kans dat Max morgen het tempo van Vettel kan bijhouden niet zo groot.quote:Op zondag 7 juni 2015 05:40 schreef SiGNe het volgende:
In elk geval, gewoon weer achter Vettel aan blijven rijden zolang het kan, werkte opzich prima in Monaco tot Grosjean eerder remde omdat die al gewaarschuwd was door z'n crew dat Max die truuk gebruikte.
Als Vettel vrij baan zou hebben niet nee, ze zitten echter beide in verkeer. Moet gewoon kunnen dus.quote:Op zondag 7 juni 2015 08:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog afgezien het feit dat dat een andere situatie was met blauwe vlaggen is de kans dat Max morgen het tempo van Vettel kan bijhouden niet zo groot.
Ik denk het niet. We zullen zien.quote:Op zondag 7 juni 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:
Als Vettel vrij baan zou hebben niet nee, ze zitten echter beide in verkeer. Moet gewoon kunnen dus.
Hij haalde iemand in (volgens mij een manor) tijdens een vrije training terwijl er een rode vlag situatie was. Maar hij has zich ook als 16e gekwalificeerd ofzo dus die paar plekken naar achteren maakt ook niet meer uitquote:
even op de vlaggen letten....quote:
Het was zo duidelijk rood dat ik het niet anders dan gewoon een oerstomme actie kan noemen.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
even op de vlaggen letten....
Niet heel spannend, maar rood blijft rood natuurlijk.
Had ie problemen?quote:Op zondag 7 juni 2015 09:19 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hij haalde iemand in (volgens mij een manor) tijdens een vrije training terwijl er een rode vlag situatie was. Maar hij has zich ook als 16e gekwalificeerd ofzo dus die paar plekken naar achteren maakt ook niet meer uit
Hij had vermogenverlies, waarschijnlijk was het iets elektrisch.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had ie problemen?
Dit vind ik extreem leuk met het oog op de manager
Maar wordt die 10 seconden nou na afloop erbij geteld of tijdens een pitsstop? Ik hoop het laatste.quote:
Tijdens een pitstop.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:19 schreef Max23 het volgende:
[..]
Maar wordt die 10 seconden nou na afloop erbij geteld of tijdens een pitsstop? Ik hoop het laatste.
Olav zei inderdaad dat hij een tijd penalty krijgt NA de racequote:Op zondag 7 juni 2015 10:20 schreef Max23 het volgende:
[..]
Mooi, want Olaf zei wat anders gisteren dacht ik. BBC zei al tijdens een pitsstop
quote:Op zondag 7 juni 2015 10:21 schreef Fopje het volgende:
[..]
Olav zei inderdaad dat hij een tijd penalty krijgt NA de race
"FIA confirms starting grid CanadaGP: 18th: Vettel, 19th: Verstappen, 20th: Button. Max will take a 10s time penalty at his 1st stop."
Als je nou uit gaat van "Wat Olav zegt is het in elk geval niet" dan zit je vrij goed in het algemeen.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:20 schreef Max23 het volgende:
[..]
Mooi, want Olav zei wat anders gisteren dacht ik. BBC zei al tijdens een pitsstop
Gaat niet lukken, maar ronde 1 pitten is wel het beste wat hij kan doenquote:Op zondag 7 juni 2015 10:34 schreef Spatzmann het volgende:
naja, Eens kjiken wat de race gaat brengen. Rondje 1 de pitsstop doen (starten op soft), time penalty pakken, daarna naar super softs en dat maar vol blijven houden de rest van de race gok ik
En maar hopen op een SC.
Dit dus, maar zouden ze daarvoor kiezen?quote:Op zondag 7 juni 2015 10:34 schreef Spatzmann het volgende:
naja, Eens kjiken wat de race gaat brengen. Rondje 1 de pitsstop doen (starten op soft), time penalty pakken, daarna naar super softs en dat maar vol blijven houden de rest van de race gok ik
En maar hopen op een SC.
Één rondje op supersoft en dan de rest van de race of soft, waarmee hij een 2 stopper kan doen net als de rest. Meestal wordt de supersoft vermeden.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:48 schreef opreis het volgende:
Hangt er een beetje vanaf waar ze van uitgaan. Als ze denken dat er een safety car komt kan hij het beste zo snel mogelijke pitten en dan wanneer de SC komt zit ie waarschijnlijk meteen weer achteraan. Maar als ze er niet vanuit gaan dat er een safety car komt dan is z'n pitstop na de eerste ronde eigenlijk hetzelfde als een extra pitstop erboven op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |