quote:Op zondag 7 juni 2015 13:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Plus gezinshereniging. Als we een heel conservatief cijfer pakken van 1 gezinslid die geïmporteerd wordt zitten we al op 50,000.
Ik heb een tijd meegelopen bij een vluchtelingenorganisatie die mensen hielp met de gezinshereniging en ik kan je vertellen dat bij de Syriers je makkelijk op 3 gezinsleden zit.
Dus hoppa, het cijfer ligt eerder op 75,000 per JAAR.
2,1. Niet 2 op 1.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:10 schreef Toga het volgende:
[..]
2 op1? Elk gezin 4 kinderen voor een "gezonde" maatschappij. Dus een verdubbeling op een verdubbeling op en een verdubbeling etc.
Je begrijpt toch zeker wel dat je voor zo'n verhouding minstens elk decennium een flinke oorlog of ebola-achtige plaag moet hebben waar twee kinderen aan overlijden om weer orde op zaken te kunnen stellen? Het bovenstaande grafiekje van de wereldbevolkingstoename al gezien?
Dat klopt. Maar het is die veertig jaar oude gedachte die het huidige integratieproces vertraagt. Ouders die niet meedraaien in de maatschappij geven dat weer door aan hun kinderen waardoor diens positie weer verslechtert en er een grotere kans is dat die ook niet meedraaien in de maatschappij and so on.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, kom. Dat was veertig jaar geleden de gedachte. Sindsdien zijn er miljarden tegenaan gegooid en nog steeds komt de generatie die hier geboren en getogen is niet mee en blijft teveel vasthouden aan het geboorteland en tradities van de ouders. Dan heb ik het nog niet over het geloof dat m.i. niet te verenigen is met de Westerse samenleving.
Vluchtelingen verdrinken nu al op zee. Als je ze terug sleept na een uitputtende bootreis sleep je ze wel degelijk een zekere dood tegemoet. Volgens mij zie je die vluchtelingen sowieso teveel als rationele figuren; die mensen zijn alles kwijt en een terugkeer daar naartoe betekent een leven onder de repressie van IS, Boko Haram e.a. Die mensen denken niet helder na, die zijn bereid al hun spaargeld aan een mensensmokkelaar te geven om daar maar weg te komen. Die stop je echt niet met wat afschrikkende verhalen.quote:[..]
Is sprake van een zekere dood? Dat denk ik niet. Als jij als signaal afgeeft dat hier niets voor je klaarstaat en ontdekking bij overtocht een terugkeer naar je thuisland oplevert, dan wordt de aanzuigende werking in ieder geval minder. Met als gevolg dat hopelijk we niet meer die verschrikkelijke beelden hoeven te zien met stranden met aangespoelde lichamen. Want daar gaat het in de eerste plaats om. En daarna de maatschappelijke gevolgen voor de Europese samenleving.
Het probleem daar is nu niet de armoede (want anders hadden we dit bootvluchtelingen-debat al een paar decennia eerder gevoerd) maar de oorlog. Het lijkt me niet dat je die situatie nog erger kunt maken door je over de slachtoffers ervan te ontfermen.quote:En besef ook: de mensen die de overtocht wagen zijn jong en hebben energie. Als die massaal hun thuisland ontvluchten wordt de situatie daar alleen maar erger?
quote:Op zondag 7 juni 2015 12:49 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Precies, maar een kwart miljoen per decennium. Stelt niks voor.Dan maken ze in 2025 1,5% van de bevolking uit. Na een beleid van tien jaar, wat een gigantische aantallen inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Ook genoeg meningen die hoopvol stemmen.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:57 schreef Barbusse het volgende:
best veel xenofobisch en materialistisch gehuil in dit topic.
Ik heb nergens gezegd dat we gezinshereniging buiten beschouwing moeten laten. Kinderen en partners tellen gewoon mee.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Plus gezinshereniging. Als we een heel conservatief cijfer pakken van 1 gezinslid die geïmporteerd wordt zitten we al op 75,000.
Ik heb een tijd meegelopen bij een vluchtelingenorganisatie die mensen hielp met de gezinshereniging en ik kan je vertellen dat bij de Syriers je makkelijk op 3 gezinsleden zit.
Dus hoppa, het cijfer ligt eerder op 75,000 per JAAR.
Omdat Europa zichzelf die plicht heeft opgelegd. Terecht ook wat mij betreft. Daar heeft Marokko weinig mee te maken.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:24 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Geen idee, waarom zou Europa dat moeten doen?
Dit gaat wel even wat verder dan een hobby natuurlijk.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
36k per dobberneger. Dure hobby houdt het goedvolk erop na.
Gelukkig wel.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ook genoeg meningen die hoopvol stemmen.
Is dat typisch Nederlands denk je? Ik weet niet zeker of in Amerika de border-jumpers massaal omarmd worden. Of dat Japan veel vluchtelingen toelaat.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gelukkig wel.
Het valt me alleen op dat zoveel mensen, ondanks dat ze denk ik een goed opleiding genoten hebben in Nederland, een complex internationaal probleem alleen maar inwaards kunnen benaderen en alleen maar stellen dat ze het land uitmoeten omdat ze teveel geld kosten en overlast bezorgen. Ik vind dat een hele benepen spruitjeskijk op het probleem.
Het is niet typisch nederlands nee, maar dat beweer ik dan ook niet. Het verbaast me alleen nogal, aangezien het onderwijs toch wel van enig niveau is in Nederland.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Is dat typisch Nederlands denk je? Ik weet niet zeker of in Amerika de border-jumpers massaal omarmd worden. Of dat Japan veel vluchtelingen toelaat.
Euribob wist ons te vertellen dat het om christelijke Russen en Syriërs gaat.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:57 schreef Barbusse het volgende:
best veel xenofobisch en materialistisch gehuil in dit topic.
Ook. Om te voorkomen dat we het hier weer alleen maar over moslims gingen hebben.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:32 schreef Toga het volgende:
[..]
Euribob wist ons te vertellen dat het om christelijke Russen en Syriërs gaat.
Oh gossie, alsof de zelfbenoemde linkse intellectuelen wel een andere oplossing hebben dan het pompen van miljarden per jaar in deze industrie.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is niet typisch nederlands nee, maar dat beweer ik dan ook niet. Het verbaast me alleen nogal, aangezien het onderwijs toch wel van enig niveau is in Nederland.
Alsof iemand hier ook maar pleit om alle mensen ter wereld op te nemen. Flinker toch op met die goedkope en simplistische retoriek.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oh gossie, alsof de zelfbenoemde linkse intellectuelen wel een andere oplossing hebben dan het pompen van miljarden per jaar in deze industrie.
Wij, normale hoogopgeleiden, begrijpen dat onze welvaart gebaseerd is op onze landsgrenzen en het discrimineren van niet-Nederlanders. Zodra wij dat principe compleet laten varen staat er niets meer tussen ons en de chaos.
Miljarden? 0,8. Aldus de OP.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oh gossie, alsof de zelfbenoemde linkse intellectuelen wel een andere oplossing hebben dan het pompen van miljarden per jaar in deze industrie.
Wij, normale hoogopgeleiden, begrijpen dat onze welvaart gebaseerd is op onze landsgrenzen en het discrimineren van niet-Nederlanders. Zodra wij dat principe compleet laten varen staat er niets meer tussen ons en de chaos.
Kijk, dit soort naar binnen gericht gehuil bedoel ik dus. Het is prima dat je je alleen maar op Nederland wil richten, maar dan dien je ook gewoon dat accepteren dat er internationaal grote vluchtelingenstromen zijn op het moment, en dat wij vanwege internationaal recht verplicht zijn om asiel te verlenen aan hen die daar recht op hebben.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat bedrag is al meerdere malen onderuit gehaald in dit topic. Maar vooruit nog een keer, omdat je zo simpel bent. Dat bedrag gaat alleen maar over asielzoekers vanaf het moment van aankomst tot ze een vergunning krijgen. Vanaf dat moment worden de bijkomende kosten niet meer apart bijgehouden.quote:
Het is pas goedkoop om mensen die pleiten voor een veel strenger immigratiebeleid neer te zetten als onrealistisch en simplistisch. Kijk maar eens hoeveel asielzoekers Spanje opneemt. Het is wel degelijk een keuze.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alsof iemand hier ook maar pleit om alle mensen ter wereld op te nemen. Flinker toch op met die goedkope en simplistische retoriek.
Tsunami, qat-uikering, gratis flatscreen dit dat allesquote:Op zondag 7 juni 2015 14:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alsof iemand hier ook maar pleit om alle mensen ter wereld op te nemen. Flinker toch op met die goedkope en simplistische retoriek.
Mensen die legaal op ons grondgebied verblijven hebben duizend keer meer rechten dan mensen die dat niet zijn. Maak ons grondgebied een free-for-all en we zijn morgen al overlopen.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kijk, dit soort naar binnen gericht gehuil bedoel ik dus. Het is prima dat je je alleen maar op Nederland wil richten, maar dan dien je ook gewoon dat accepteren dat er internationaal grote vluchtelingenstromen zijn op het moment, en dat wij vanwege internationaal recht verplicht zijn om asiel te verlenen aan hen die daar recht op hebben.
Daarnaast, onze welvaart is zeker niet gebaseerd op onze landsgrenzen, waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?
Dan nog hoor ik graag van je hoe je aan die miljarden komt. Met bronnen.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat bedrag is al meerdere malen onderuit gehaald in dit topic. Maar vooruit nog een keer, omdat je zo simpel bent. Dat bedrag gaat alleen maar over asielzoekers vanaf het moment van aankomst tot ze een vergunning krijgen. Vanaf dat moment worden de bijkomende kosten niet meer apart bijgehouden.
De kosten van bijstand, huurtoeslag, studiefinanciering, zorg, gezinshereniging, integratie. Precieze bedragen worden uiteraard niet bijgehouden want racisme maar we praten natuurlijk over veel meer dan die 894 miljoen.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan nog hoor ik graag van je hoe je aan die miljarden komt. Met bronnen.
In welk opzicht moeten de criteria strenger dan? Roepen dat we alles maar naar Marokko of Antarctica moeten sturen getuigt niet van bijzonder veel realiteitszin.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:44 schreef Confetti het volgende:
Het is pas goedkoop om mensen die pleiten voor een veel strenger immigratiebeleid neer te zetten als onrealistisch en simplistisch. Kijk maar eens hoeveel asielzoekers Spanje opneemt. Het is wel degelijk een keuze.
Niemand die daarvoor pleit. Hoe wel het nog maar de vraag is of we dan daadwerkelijk overlopen worden.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen die legaal op ons grondgebied verblijven hebben duizend keer meer rechten dan mensen die dat niet zijn. Maak ons grondgebied een free-for-all en we zijn morgen al overlopen.
Overlopenquote:Op zondag 7 juni 2015 14:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen die legaal op ons grondgebied verblijven hebben duizend keer meer rechten dan mensen die dat niet zijn. Maak ons grondgebied een free-for-all en we zijn morgen al overlopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |