Er is ook geen oplossing of een stip aan de horizon waarbij in die regio iedereen vredig leeft. Gaat niet gebeuren. Het probleem hiernaartoe halen is daarom al helemaal niet zinnig.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Voor ons, zeker. Maar omdat wij in Nederland nu al decennia klagen over die (relatief) kleine groep immigranten die hier naartoe zijn gekomen, ben ik benieuwd wat er staat te gebeuren als landen als Jordanië en Libanon plotseling honderdduizenden vluchtelingen moeten opvangen.
Dan kan je daar grootschalige tentenkampen gaan bouwen. Maar bij een langdurig conflict (dat zich in het geval van IS ook nog eens uitbreidt) lijkt me dat geen oplossing.
Nou inderdaad.. dat moet je toch koesteren.. ach het zal mijn tijd wel uitdienen.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:28 schreef bamibij het volgende:
Ik bedoel dat je wel erg hard bent tegenover die vluchtelingen. Kijk nou 's om je heen naar hoe goed we het hebben hier.
Het probleem spreiden lijkt mij de beste oplossing. En anders komt het probleem wel hiernaartoe, zoals al die asielzoekers bewijzen.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er is ook geen oplossing of een stip aan de horizon waarbij in die regio iedereen vredig leeft. Gaat niet gebeuren. Het probleem hiernaartoe halen is daarom al helemaal niet zinnig.
Ja, dat is de basisgedachte achter immigratie en de multiculture samenleving; door te spreiden past iedereen zich aan elkaar aan. Volgens mij kunnen we toch wel constateren dat die aanpak in Nederland niet heeft gewerkt.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het probleem spreiden lijkt mij de beste oplossing. En anders komt het probleem wel hiernaartoe, zoals al die asielzoekers bewijzen.
Precies, maar een kwart miljoen per decennium. Stelt niks voor.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:36 schreef Euribob het volgende:
En waar hebben we het nu eigenlijk over mensen. Nog geen 25.000 mensen op jaarbasis die hier asiel aanvragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is grotendeels alleen één familielid, die vervolgens urgent recht krijgt op een woning, waarna de noodlijdende rest van de familie erbij in kan trekken. We zien je wel terug op FOK! wanneer jij denkt recht te hebben op een huurwoning.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:36 schreef Euribob het volgende:
En waar hebben we het nu eigenlijk over mensen. Nog geen 25.000 mensen op jaarbasis die hier asiel aanvragen.
Volgens mij is er heel erg lang de gedachte geweest dat al arbeidsmigranten weer terug zouden gaan naar waar ze vandaan kwamen. Scholing, het leren van de Nederlandse taal, inburgering e.d. was allemaal niet nodig want men ging toch wel weer terug.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, dat is de basisgedachte achter immigratie en de multiculture samenleving; door te spreiden past iedereen zich aan elkaar aan. Volgens mij kunnen we toch wel constateren dat die aanpak in Nederland niet heeft gewerkt.
Het terug slepen van boten en vluchtelingen een zekere dood injagen is humanitair gezien gewoon verschrikkelijk fout Erik. Dat zie je zelf toch ook wel? Of is dit wat jij realistisch denken noemt?quote:En ja, vluchtelingen proberen inderdaad deze kant op te komen. Onderschep ze en sleep de boten terug. Ga eens met die marineschepen langs de kusten van die rumoerige regio's en maak boten onklaar. Een soort veerdienst opzetten - wat men nu doet - is natuurlijk het schoolvoorbeeld van aanzuigende werking. En niemand zit erop te wachten.
quote:Op zondag 7 juni 2015 10:38 schreef Toga het volgende:
[..]
Ennuh, wie gaan de pampers vervangen van deze "nieuwe mensen" als deze oud worden? NOG MEER nieuwe mensen? Jij denkt al net zo ver vooruit als de gemiddelde politicus.
[..]
Zolang ze vluchteling zijn misschien, zodra ze Nederlander worden kosten ze dus weer meer.. Hoe lang wou je ze als "goedkope vluchteling" vastzetten?
Voorlopig BETAAL ik maandelijks voor hun aanwezigheid, dat zie ik vluchtelingen nog niet doen voor mij.
Ach, kom. Dat was veertig jaar geleden de gedachte. Sindsdien zijn er miljarden tegenaan gegooid en nog steeds komt de generatie die hier geboren en getogen is niet mee en blijft teveel vasthouden aan het geboorteland en tradities van de ouders. Dan heb ik het nog niet over het geloof dat m.i. niet te verenigen is met de Westerse samenleving.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens mij is er heel erg lang de gedachte geweest dat al arbeidsmigranten weer terug zouden gaan naar waar ze vandaan kwamen. Scholing, het leren van de Nederlandse taal, inburgering e.d. was allemaal niet nodig want men ging toch wel weer terug.
Díé aanpak heeft niet gewerkt.
Is sprake van een zekere dood? Dat denk ik niet. Als jij als signaal afgeeft dat hier niets voor je klaarstaat en ontdekking bij overtocht een terugkeer naar je thuisland oplevert, dan wordt de aanzuigende werking in ieder geval minder. Met als gevolg dat hopelijk we niet meer die verschrikkelijke beelden hoeven te zien met stranden met aangespoelde lichamen. Want daar gaat het in de eerste plaats om. En daarna de maatschappelijke gevolgen voor de Europese samenleving.quote:Het terug slepen van boten en vluchtelingen een zekere dood injagen is humanitair gezien gewoon verschrikkelijk fout Erik. Dat zie je zelf toch ook wel? Of is dit wat jij realistisch denken noemt?
Ze had nog wel haar hoofddoek op, als je het dan toch wilt maken in een nieuw land pas je je toch een beetje aan? En gooi je dat achterlijke geloof overboord? Nog erger dan Staphorst die lui.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:50 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat is grotendeels alleen één familielid, die vervolgens urgent recht krijgt op een woning, waarna de noodlijdende rest van de familie erbij in kan trekken. We zien je wel terug op FOK! wanneer jij denkt recht te hebben op een huurwoning.
De docu van gisteren van de succesvolle journalist-vluchtelinge uit Syrië liet me al zien dat ze een eigen woningkje in Haarlem had en een privécursus Nederlands kreeg. Gaat helemaal goedkomen met 25.000 mensen per jaar.
Hahaha je denkt serieus dat de bezuinigingen het gevolg zijn van de sociale zekerheid?quote:Op zondag 7 juni 2015 10:24 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Die oudjes waar jij het over hebt worden nu al soms een week in hun luier gelaten vanwege bezuinigingen omdat mensen die nooit bijgedragen hebben aan onze maatschappij en dat waarschijnlijk ook nooit zullen voorrang verdienen volgens het NSB-gedeelte van dit land.
Maar als je een (al dan niet besneden) pikkie hebt dan blijf je gewoon in je uitwerpselen zitten als de moslima dienst heeft.
Bovendien we hebben 600.000 werklozen, dus die mogen eerst allemaal aan het werk.
De PVV had trouwens niet eens bestaan als de islam geen onderdrukkende, racistische en totalitaire ideologie zou zijn geweest. De kosten van de PVV, inclusief beveiliging, komen ook rechtstreeks op conto van de cultuurverrijkersimport.
[..]
De 1 houdt zn hand op en de ander werkt daarvoor. Als je een plaat ter grootte van de afsluitdijk voor je hoofd heb zie je dat allicht niet.
Om een gezonde maatschappij te hebben, moet de geboorte op 2,1 zijn. Dit haalt Nederland bij lange na niet. Eigenlijk bijna de gehele EU niet. Ik ga je hier niet lesgeven over wat de gevolgen zijn van de vergrijzing dat kun je zelf ook wel opzoeken. Misschien steek je weleens wat op.quote:Op zondag 7 juni 2015 08:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
Niets kortzichtig aan, je moet alleen anders (durven) denken. Je hoeft helemaal geen groei te hebben om nog mensen te hebben die voor je zorgen. Die 'zorg' die heb je pas wanneer je als laatste overgebleven bent op de aarde. Zolang je niet de enige bent zijn er dus anderen die voor je zorgen. En dan heb ik liever een Nederlander dan iemand die hier niet voor een baantje in de zorg is gekomen. Jouw groei levert die mensen namelijk niet. Als ze ze wel zouden leveren, artsen etc, dan ben ik voor.
2 op1? Elk gezin 4 kinderen voor een "gezonde" maatschappij. Dus een verdubbeling op een verdubbeling op en een verdubbeling etc.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:07 schreef loni55 het volgende:
[..]
Om een gezonde maatschappij te hebben, moet de geboorte op 2,1 zijn. Dit haalt Nederland bij lange na niet. Eigenlijk bijna de gehele EU niet. Ik ga je hier niet lesgeven over wat de gevolgen zijn van de vergrijzing dat kun je zelf ook wel opzoeken. Misschien steek je weleens wat op.
Want het is een beter idee als ze dakloos zou zijn en géén Nederlands zou leren?quote:Op zondag 7 juni 2015 12:50 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat is grotendeels alleen één familielid, die vervolgens urgent recht krijgt op een woning, waarna de noodlijdende rest van de familie erbij in kan trekken. We zien je wel terug op FOK! wanneer jij denkt recht te hebben op een huurwoning.
De docu van gisteren van de succesvolle journalist-vluchtelinge uit Syrië liet me al zien dat ze een eigen woningkje in Haarlem had en een privécursus Nederlands kreeg. Gaat helemaal goedkomen met 25.000 mensen per jaar.
2.1 zegt hij; dat is 2.1 kinderen per vrouw.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:10 schreef Toga het volgende:
[..]
2 op1? Elk gezin 4 kinderen voor een "gezonde" maatschappij. Dus een verdubbeling op een verdubbeling op en een verdubbeling etc.
Je begrijpt toch zeker wel dat je voor zo'n verhouding minstens elk decennium een flinke oorlog of ebola-achtige plaag moet hebben waar twee kinderen aan overlijden om weer orde op zaken te kunnen stellen? Het bovenstaande grafiekje van de wereldbevolkingstoename al gezien?
Ja want dat wordt niet gedaanquote:Op zondag 7 juni 2015 12:21 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Dus jij wil dat er over 20 jaar op elke hoek van de straat een megamoskee staat en je niet eens normaal meer over straat kan lopen of er komt weer zo'n Afrikaanse overvaller/schooier aan
Hulp in de regio is veel beter
Nee, ik geef alleen maar aan dat ik dat deze docu afschuwelijke propaganda was. Alsof de 25000 immigranten elk een woning, privédocente en een baan krijgt.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:17 schreef Toeps het volgende:
[..]
Want het is een beter idee als ze dakloos zou zijn en géén Nederlands zou leren?
Dat klinkt al beter; een stabiele; niet groeiende maatschappij. Hoogstens een keer een babyboom na een rampzalige gebeurtenis.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
2.1 zegt hij; dat is 2.1 kinderen per vrouw.
Plus gezinshereniging. Als we een heel conservatief cijfer pakken van 1 gezinslid die geïmporteerd wordt zitten we al op 75,000.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:36 schreef Euribob het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |