Lekker kortzichtig weer. Waarom zou je eigenlijk überhaupt nog belasting betalen? Dat gaat toch allemaal naar mensen die je niet kent, laat die het lekker zelf uitzoeken.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:17 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Het is helemaal niet onze plicht. Laat ze het lekker uitzoeken daar in die zandbak
Het is wel onze plicht want we mengen ons ook in de conflicten daar en we hebben (grote) handelsbelangen in die 'zandbak'. Onzin-argument van je.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:17 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Het is helemaal niet onze plicht. Laat ze het lekker uitzoeken daar in die zandbak
Daar ben ik het mee eens hoor. Ik vind ook dat er duidelijke regelgeving moet zijn, en dat asielzoekers snel uitsluitsel moeten krijgen of ze wel of niet mogen blijven. Dat zal ook al wel een hoop in de kosten schelen, als mensen niet zes jaar zitten te wachten op antwoord.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:59 schreef Toga het volgende:
[..]
Nauurlijk heeft Toeps gelijk, echter is er de laatste decennia erg veel binnengestroomd wat nooit meer weggaat. Dan kun je je afvragen; waren dit wel vluchtelingen? Afrika kent nog miljarden inwoners die liever in Nederland wonen, je zult er een grens aan moeten stellen.
Russen en Syriërs zijn in de meeste gevallen christen. Dat is inderdaad een achterlijk geloof wat we beter buiten de deur kunnen houden. Daar heb je een punt.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:19 schreef DrDentz het volgende:
Ze nemen wel hun achterlijke geloof en gebruiken mee, terwijl dat er juist voor heeft gezorgd dat hun eigen landen zo kut zijn.
Dus jij wil dat er over 20 jaar op elke hoek van de straat een megamoskee staat en je niet eens normaal meer over straat kan lopen of er komt weer zo'n Afrikaanse overvaller/schooier aanquote:Op zondag 7 juni 2015 12:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekker kortzichtig weer. Waarom zou je eigenlijk überhaupt nog belasting betalen? Dat gaat toch allemaal naar mensen die je niet kent, laat die het lekker zelf uitzoeken.
quote:Op zondag 7 juni 2015 12:21 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Dus jij wil dat er over 20 jaar op elke hoek van de straat een megamoskee staat en je niet eens normaal meer over straat kan lopen of er komt weer zo'n Afrikaanse overvaller/schooier aan
Ja, als we dat nu voor alle uitgaven doen wordt het een chille samenleving.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:16 schreef DrDentz het volgende:
Het beste zou het zijn wanneer hulp aan vluchtelingen een optie wordt, zoals een donorcodicil invullen. Mensen die vinden dat ze geld genoeg hebben betalen dan een flinke extra belastingsom en nemen een vluchteling in huis. Een beetje zoals een kind adopteren.
Lekker opgevangen worden een paar honderd kilometer van waar je vandaan komt, dicht in de buurt van het rampgebied. Nee, das een oplossing.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:21 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Dus jij wil dat er over 20 jaar op elke hoek van de straat een megamoskee staat en je niet eens normaal meer over straat kan lopen of er komt weer zo'n Afrikaanse overvaller/schooier aan
Hulp in de regio is veel beter
Er zijn genoeg veilige plekken in Afrika zelf hoor.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekker opgevangen worden een paar honderd kilometer van waar je vandaan komt, dicht in de buurt van het rampgebied. Nee, das een oplossing.
Daar heerst ook gewoon een naar repressief regime hoor.quote:
Mensen daar zoveel mogelijk in de buurt laten neerstrijken lijkt mij het beste idee. Hier neerzetten gaat niet werken.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekker opgevangen worden een paar honderd kilometer van waar je vandaan komt, dicht in de buurt van het rampgebied. Nee, das een oplossing.
En waarom zou Marokko dat doen?quote:Op zondag 7 juni 2015 12:23 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Er zijn genoeg veilige plekken in Afrika zelf hoor.
Marokko bijvoorbeeld
Laat ze daar maar lekker heen gaan
Ik kan moeilijk argumenten gaan verzinnen als reactie op pure angst en verzinsels en doemdenken he beste man.quote:
Tuurlijk, Euribob zit nog gezellig bij paps en mams.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:24 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga maar eens op zoek naar die Euribob z'n huis en me daar op zijn bankstel vestigen en zijn kasten leegvreten, hij lijkt me wel erg barmhartig.
Ik vraag me ernstig af of er wel zo veel echte vluchtelingen zijn die binnen enkele jaren weer terug zouden kunnen. De echt gevaarlijke gebieden in de wereld zijn in dat opzicht weinig veranderlijk.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:59 schreef Toga het volgende:
[..]
Nauurlijk heeft Toeps gelijk, echter is er de laatste decennia erg veel binnengestroomd wat nooit meer weggaat. Dan kun je je afvragen; waren dit wel vluchtelingen? Afrika kent nog miljarden inwoners die liever in Nederland wonen, je zult er een grens aan moeten stellen.
Je antwoordde net niet, dus ik vraag het nog maar even. Heb je het hier zo slecht dat je het niet kan opbrengen je medemens te helpen?quote:Op zondag 7 juni 2015 12:24 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga maar eens op zoek naar die Euribob z'n huis en me daar op zijn bankstel vestigen en zijn kasten leegvreten, hij lijkt me wel erg barmhartig.
Normaal kan je posts en argumenten wel waarderen eigenlijk.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:24 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk argumenten gaan verzinnen als reactie op pure angst en verzinsels en doemdenken he beste man.
Huil niet zo, is het best wat ik kan verzinnen als reactie op je gehuil, eerlijk gezegd.
O dat verklaart een hoop.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tuurlijk, Euribob zit nog gezellig bij paps en mams.
Dat is volgens mij voor niemand op te brengen.. of je moet Bill Gates zijn..quote:Op zondag 7 juni 2015 12:25 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je antwoordde net niet, dus ik vraag het nog maar even. Heb je het hier zo slecht dat je het niet kan opbrengen je medemens te helpen?
Maar we moeten vooral mensen hier huisvesten uiteraard. Wel ver weg bij Euribob, maargoed.quote:
Het zijn allemaal hardwerkende Russen, die repareren voor weinig je dakgoot en hebben mooie dochters.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar we moeten vooral mensen hier huisvesten uiteraard. Wel ver weg bij Euribob, maargoed.
Moet iedereen dan maar net zolang blijven bijleggen totdat we allemaal rond hetzelfde welvaartsniveau opereren? Lekkere redenering.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:25 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je antwoordde net niet, dus ik vraag het nog maar even. Heb je het hier zo slecht dat je het niet kan opbrengen je medemens te helpen?
Ik bedoel dat je wel erg hard bent tegenover die vluchtelingen. Kijk nou 's om je heen naar hoe goed we het hebben hier. En kijk dan eens naar beelden uit die landen in Afrika.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is volgens mij voor niemand op te brengen.. of je moet Bill Gates zijn..
Voor ons, zeker. Maar omdat wij in Nederland nu al decennia klagen over die (relatief) kleine groep immigranten die hier naartoe zijn gekomen, ben ik benieuwd wat er staat te gebeuren als landen als Jordanië en Libanon plotseling honderdduizenden vluchtelingen moeten opvangen.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mensen daar zoveel mogelijk in de buurt laten neerstrijken lijkt mij het beste idee. Hier neerzetten gaat niet werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |