abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153322765
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:38 schreef MaGNeT het volgende:
Om maar even in hokjes te gaan denken:

Rechtsmenschen zijn zo bezig met asielzoekers dat ze de echte problemen die we hebben over het hoofd zien.

De zorg en sociale zekerheid stijgen per jaar al meer dan wat asielzoekers ons kosten.
Volgens de eerdere logica zou je deze dus beter af kunnen schaffen en asielzoekers mee betalen, da's goedkoper..
Misschien kijken Rechtsmenschen OOK naar andere uitgaven maar verliezen ze de kleintjes niet uit het oog?
Racist
pi_153322799
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:14 schreef Odaiba het volgende:
Op naar een meer nationalistisch beleid.
Nationalisme is alleen leuk als Oranje voetbalt. Verder voegt het vrij weinig toe.
  zondag 7 juni 2015 @ 11:59:08 #103
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153322813
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:56 schreef Toga het volgende:

[..]

Volgens de eerdere logica zou je deze dus beter af kunnen schaffen en asielzoekers mee betalen, da's goedkoper..
Misschien kijken Rechtsmenschen OOK naar andere uitgaven maar verliezen ze de kleintjes niet uit het oog?
Nee, mensen die zich aangetrokken voelen tot partijen als de PVV of de rechterflank van de VVD hebben het idee dat alle begrotingsproblemen bij de Nederlandse overheid zijn opgelost wanneer we stoppen met ontwikkelingshulp en het helpen van asielzoekers.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_153322819
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:19 schreef Toeps het volgende:
Het lijkt me een slechte ontwikkeling als we bij alles alleen maar gaan kijken wat het kost en wat het opbrengt. Sommige dingen doe je omdat het humaan is. Of moeten we ook maar geen 70-jarigen meer gaan opereren, omdat de kosten niet opwegen tegen de baten?
Nauurlijk heeft Toeps gelijk, echter is er de laatste decennia erg veel binnengestroomd wat nooit meer weggaat. Dan kun je je afvragen; waren dit wel vluchtelingen? Afrika kent nog miljarden inwoners die liever in Nederland wonen, je zult er een grens aan moeten stellen.
Racist
pi_153322850
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:58 schreef bamibij het volgende:

[..]

Nationalisme is alleen leuk als Oranje voetbalt. Verder voegt het vrij weinig toe.
Dat zou je denken, maar waarom het gemeenschapszin zo snel de prullenbak in gooien. Het gevoel bij een gemeenschap te horen kan wel degelijk veel voordelen hebben. Ik koppel nationalisme dan ook niet perse aan het 19/20e nationalisme, wat vooral kijkt naar raciale kenmerken.
  zondag 7 juni 2015 @ 12:01:56 #106
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153322869
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:32 schreef Odaiba het volgende:
Ik zie mijzelf ook als links, maar wel met een realistische en vooral beschermende kijk op de samenleving, dat noemen ze conservatief volgen mij, maar dan weer niet op zo'n manier als de christen partijen, maar meer met een oosters karakter.

We hebben een multicultureel mooi land, maar hou nou eens je focus. wil niet telkens maar meer, meer, meer, maar los problemen op en bescherm mensen in je eigen land op de eerste plaats zodat zij ook kunnen meekomen. Maak het verschil in inkomen kleiner etc.

Volgens mij worden mij punten door geen enkele partij vertegenwoordigd in Nederland, en dat is erg jammer.
Mensen in dit land worden toch al heel goed beschermd? Inkomen wordt al heel goed herverdeeld. Vermogen is een ander verhaal maar ook geen stuitend probleem.

En dan hebben we er als land blijkbaar al een probleem mee dat er 0,8 miljard naar mensen die oorlog en repressie ontvluchten gaat. Man, wat een solidariteit.
  zondag 7 juni 2015 @ 12:02:55 #107
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153322886
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:00 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat zou je denken, maar waarom het gemeenschapszin zo snel de prullenbak in gooien. Het gevoel bij een gemeenschap te horen kan wel degelijk veel voordelen hebben. Ik koppel nationalisme dan ook niet perse aan het 19/20e nationalisme, wat vooral kijkt naar raciale kenmerken.
Laten we mensen vooral niet helpen omdat niet in Nederland zijn geboren.
pi_153322943
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:58 schreef bamibij het volgende:

[..]

Denk je? Een land waar geen gemeenschapszin heerst en waar men wel een verzorgingsstaat heeft is een recept voor corruptie en slecht functionerende instanties. En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat zulke landen vaak te maken krijgen met burgeroorlogen.
pi_153322958
quote:
15s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:02 schreef Euribob het volgende:

[..]

Laten we mensen vooral niet helpen omdat niet in Nederland zijn geboren.
Waarom wil jij zo graag volwassen mensen helpen?
pi_153322977
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:00 schreef Odaiba het volgende:
Het gevoel bij een gemeenschap te horen kan wel degelijk veel voordelen hebben.
Klopt! En daarom moet je niet inzetten op nationalisme maar op multiculturalisme. Heeft namelijk heel veel voordelen als asielzoekers zich hier warm opgevangen voelen en worden opgenomen in de gemeenschappen op lokaal niveau.
  zondag 7 juni 2015 @ 12:07:46 #111
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153322985
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:06 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Want volwassen mensen in oorlogsgebied hebben het er zelf naar gemaakt? En ik wil het helemaal niet graag, maar het is onze plicht als rijk Westers land.
pi_153322994
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:06 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Waarom wil jij zo graag volwassen mensen laten sterven terwijl we ze hadden kunnen helpen?

:') Dit soort vragen voegen dus niets toe, he.
pi_153322995
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Denk je? Een land waar geen gemeenschapszin heerst en waar men wel een verzorgingsstaat heeft is een recept voor corruptie en slecht functionerende instanties. En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat zulke landen vaak te maken krijgen met burgeroorlogen.
Er staat ons nog heel wat te wachten inderdaad.
pi_153323078
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:07 schreef Euribob het volgende:

[..]

Want volwassen mensen in oorlogsgebied hebben het er zelf naar gemaakt? En ik wil het helemaal niet graag, maar het is onze plicht als rijk Westers land.
Rijk.. waar bijstandsmoeders naar de voedselbank moeten en bejaarden eens in de week mogen douchen..
pi_153323109
Rijk.. waar de kinderen van bijstandsmoeders kunnen studeren (mits ze de hersens hebben) en waar bejaarden vaker dan eens per week mogen douchen in de goed functionerende verzorgingstehuizen (dus in de slechtere misschien niet, daar heb ik geen ervaring mee verder)..

Beetje zinloze discussie wordt het zo he.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2015 12:15:02 ]
  zondag 7 juni 2015 @ 12:15:39 #116
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153323146
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Rijk.. waar bijstandsmoeders naar de voedselbank moeten en bejaarden eens in de week mogen douchen..
Boehoe wat een schande. :'(
pi_153323167
Het beste zou het zijn wanneer hulp aan vluchtelingen een optie wordt, zoals een donorcodicil invullen. Mensen die vinden dat ze geld genoeg hebben betalen dan een flinke extra belastingsom en nemen een vluchteling in huis. Een beetje zoals een kind adopteren.
pi_153323170
En inderdaad wat een 'schande' dat arme mensen naar de voedselbank moeten.. Is alleen maar mooi dat zoiets bestaat in Nederland.
pi_153323179
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:07 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het is helemaal niet onze plicht. Laat ze het lekker uitzoeken daar in die zandbak
pi_153323214
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:16 schreef DrDentz het volgende:
Het beste zou het zijn wanneer hulp aan vluchtelingen een optie wordt, zoals een donorcodicil invullen. Mensen die vinden dat ze geld genoeg hebben betalen dan een flinke extra belastingsom en nemen een vluchteling in huis. Een beetje zoals een kind adopteren.
Gaat het ook zo werken met uitkeringstrekkers dan? En met langstudeerders of studenten met een studie als Noors?

Als jij vindt dat je genoeg geld hebt ga je het collegegeld van een langstudeerder maar betalen. Zo werken belastingen niet. Ik vind het echt onzin en gejank van je eerlijk gezegd.

Heb je het nou zo slecht hier dat je het niet kan opbrengen je medemens te helpen?
  zondag 7 juni 2015 @ 12:18:56 #121
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153323228
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:17 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Het is helemaal niet onze plicht. Laat ze het lekker uitzoeken daar in die zandbak
Lekker kortzichtig weer. Waarom zou je eigenlijk überhaupt nog belasting betalen? Dat gaat toch allemaal naar mensen die je niet kent, laat die het lekker zelf uitzoeken.
pi_153323234
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:17 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Het is wel onze plicht want we mengen ons ook in de conflicten daar en we hebben (grote) handelsbelangen in die 'zandbak'. Onzin-argument van je.
pi_153323237
Ze nemen wel hun achterlijke geloof en gebruiken mee, terwijl dat er juist voor heeft gezorgd dat hun eigen landen zo kut zijn.
pi_153323260
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:59 schreef Toga het volgende:

[..]

Nauurlijk heeft Toeps gelijk, echter is er de laatste decennia erg veel binnengestroomd wat nooit meer weggaat. Dan kun je je afvragen; waren dit wel vluchtelingen? Afrika kent nog miljarden inwoners die liever in Nederland wonen, je zult er een grens aan moeten stellen.
Daar ben ik het mee eens hoor. Ik vind ook dat er duidelijke regelgeving moet zijn, en dat asielzoekers snel uitsluitsel moeten krijgen of ze wel of niet mogen blijven. Dat zal ook al wel een hoop in de kosten schelen, als mensen niet zes jaar zitten te wachten op antwoord.

Maar goed, da's in theorie een stuk makkelijker dan in de praktijk natuurlijk, het is niet een kwestie van "eventjes iemands geboorteakte opvragen" als die persoon uit een platgebrand dorp komt in een door oorlog verscheurd Afrikaans land.
  zondag 7 juni 2015 @ 12:20:44 #125
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153323262
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:19 schreef DrDentz het volgende:
Ze nemen wel hun achterlijke geloof en gebruiken mee, terwijl dat er juist voor heeft gezorgd dat hun eigen landen zo kut zijn.
Russen en Syriërs zijn in de meeste gevallen christen. Dat is inderdaad een achterlijk geloof wat we beter buiten de deur kunnen houden. Daar heb je een punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')