Je vergeet even voor het gemak dat het geld van hardwerkende belastingbetalers naar nietsnutten gaat.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zijn gelukkig allemaal bruto bedragen.
Dit geld blijft voor het overgrote deel in Nederland, er wordt personeel van betaald, het wordt uitgegeven in supermarkten en winkels en via belastingen en BTW is binnen 90 dagen de helft alweer terug bij de overheid.
Nee, niet om het te bagetelliseren maar dit kost ons minder dan een in de USA gekochte JSF (11.300.000.000), een in Italië gekochte Fyra (11.000.000.000 Euro).
Als je verder bekijkt dat de zorg ons jaarlijks 95.000.000.000 Euro kost, dan is die 800.000.000 aan asielzoekers per jaar een druppel.
Betaal de asielzoekers maar van mijn deel van m'n inkomstenbelasting, dan doen we de JSF en turbo-rotondes van jouw deel.
Ik betaal belasting, jij betaalt belasting.
Lijkt me dat we beiden inspraak hebben over waar het heengaat.
Raar, want het bedrag wat de overheid investeerd, wordt betaald door: Nederlanders die werken. Hoe vult de overheid de rest aan? Door "goedkope" vluchtelingen op te nemen die niet werken?quote:Op zondag 7 juni 2015 10:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor dat maakt niet uit. Mensen die hier geboren worden leveren gewoon het bedrag dat door de overheid wordt geïnvesteerd niet meer op.
"gedurende hun tijd in Nederland". Ah, dat zal het zijn, het is tijdelijk. Een soort gastarbeiders dus, ja dat heeft fantastische resultaten opgeleverd de laatste decennia.. Goedkoop voor die tijd, dat wel.quote:Daardoor zijn 50.000 in Nederland geboren mensen zo'n 300 miljoen duurder dan 50.000 Niet westerse immigranten gedurende hun tijd in Nederland. Kijk maar naar dat Nyfer rapport.
Reken eens uit wat de gemiddelde Nederlander kost.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je vergeet even voor het gemak dat het geld van hardwerkende belastingbetalers naar nietsnutten gaat.
De hardwerkende Nederlander heeft zelf minder te besteden door dit volk.
De gemiddelde Nederlander heeft een geboorterecht op onze sociale zekerheid. Deze mensen niet.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Reken eens uit wat de gemiddelde Nederlander kost.
Klopt, dat is het uitgangspunt.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:02 schreef Toga het volgende:
"gedurende hun tijd in Nederland". Ah, dat zal het zijn, het is tijdelijk.
Dat was sarcastisch bedoeld. PI miste alleen nog.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:03 schreef bamibij het volgende:
[..]
Leg nog even uit waarom Nederland. meer van 'ons' dan van asielzoekers is.
De "hardwerkende Nederlander"? Daar hoor ik ook bij... En ik ben een linksmensch dus ik stem op een partij die mijn belangen vertegenwoordigt, zoals wat er met MIJN belastinggeld gebeurt... En daar gaat dus mooi een deel van naar asielzoekers. Heb je dat begrepen? Mooi.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je vergeet even voor het gemak dat het geld van hardwerkende belastingbetalers naar nietsnutten gaat.
Tevens is die 894 mil de kosten van asielZOEKERS.De kosten die na de procedure komen zijn niet inbegrepen.
Die verkrijgen dat door een verblijfsvergunning.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander heeft een geboorterecht op onze sociale zekerheid. Deze mensen niet.
Als het goed is evenveel als ze gemiddeld opleveren, anders krijgt de regering in September op z'n kop. Sterker nog: er blijft zelfs geld over voor hulp aan het buitenland.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Reken eens uit wat de gemiddelde Nederlander kost.
Ah, we staan niet in de min tegenwoordig? Ok.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:05 schreef Toga het volgende:
[..]
Als het goed is evenveel als ze gemiddeld opleveren, anders krijgt de regering in September op z'n kop. Sterker nog: er blijft zelfs geld over voor hulp aan het buitenland.
Financieel wanbeleid voeren is meer geld uitgeven dan er binnenkomt. Begrijp ik goed dat jij van mening bent dat zolang de staatsschuld oploopt er geen geld meer uitgegeven mag worden aan asielzoekers?quote:Op zondag 7 juni 2015 10:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je haalt een aantal dingen door elkaar. Dat ouderen slechte zorg ontvangen is niet de schuld van asielzoekers, dat is het directe gevolg van financieel wanbeleid voeren.
Had gehoopt dat ze dit al eens zouden afschaffen voor nieuwe nederlanders, want nu hanteren ze een beleid dat het ook voor Nederlanders erg moeilijk maakt om hun buitenlandse man/vrouw hier naartoe te halen.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:24 schreef longinus het volgende:
Gister op TV, een asielzoeker die naar nederland kwam omdat ze hioer zo snel het gezin herenigen
je stuurt er dus een naar Nederland, en de rest volgt.
Als we toch per se veel rechtser moeten worden, doe dan maar richting libertarisme.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:14 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Had gehoopt dat ze dit al eens zouden afschaffen voor nieuwe nederlanders, want nu hanteren ze een beleid dat het ook voor Nederlanders erg moeilijk maakt om hun buitenlandse man/vrouw hier naartoe te halen.
En dat geld wat ze kosten kunnen ze beter aan onze ouderen schenken en in onze kinderen schenken.
Zo irritant dat men hier net zo makkelijk geld geeft aan een buitenlander dan aan een Nederlander, maar nee, die linkse kliek heeft bepaald dat Nederland een land voor iedereen is, ook al ben je geen Nederlands staatsburger. Op naar een meer nationalistisch beleid.
Ik wil ook wel wat rechtse kliekdingen afschaffen.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:14 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Had gehoopt dat ze dit al eens zouden afschaffen voor nieuwe nederlanders, want nu hanteren ze een beleid dat het ook voor Nederlanders erg moeilijk maakt om hun buitenlandse man/vrouw hier naartoe te halen.
En dat geld wat ze kosten kunnen ze beter aan onze ouderen schenken en in onze kinderen schenken.
Zo irritant dat men hier net zo makkelijk geld geeft aan een buitenlander dan aan een Nederlander, maar nee, die linkse kliek heeft bepaald dat Nederland een land voor iedereen is, ook al ben je geen Nederlands staatsburger. Op naar een meer nationalistisch beleid.
Als in de asielprocedure blijkt dat het veilig is om terug te gaan dan heb ik er geen enkele moeite mee dat hij/zei teruggestuurd wordt.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:22 schreef Pandorado het volgende:
Qua betaalbaarheid zie ik het probleem niet. 900 miljoen is een schijntje op de totale begroting.
Belangrijker is daarom de menselijkheid: kan de asielzoeker redelijkerwijs terug?
Nou zal de vraag wat menselijk is wel niet door iedereen hetzelfde beantwoord worden, maar de kosten zouden uiteindelijk toch daartegen moeten worden afgezet en niet moeten worden beoordeeld als een op zichzelf staand bedrag.
quote:Op zondag 7 juni 2015 11:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zijn gelukkig allemaal bruto bedragen.
Dit geld blijft voor het overgrote deel in Nederland, er wordt personeel van betaald, het wordt uitgegeven in supermarkten en winkels en via belastingen en BTW is binnen 90 dagen de helft alweer terug bij de overheid.
Nee, niet om het te bagetelliseren maar dit kost ons minder dan een in de USA gekochte JSF (11.300.000.000) of een in Italië gekochte Fyra (11.000.000.000 Euro).
Als je verder bekijkt dat de zorg ons jaarlijks 95.000.000.000 Euro kost en de AOW jaarlijkst 32.000.000.000 Euro, dan is die 800.000.000 aan asielzoekers per jaar een druppel.
Betaal de asielzoekers maar van mijn deel van m'n inkomstenbelasting, dan doen we de JSF en turbo-rotondes van jouw deel.
Ik betaal belasting, jij betaalt belasting.
Lijkt me dat we beiden inspraak hebben over waar het heengaat.
We staan dik in de min, een goede reden om geen "nieuwe goedkope auto's" ERBIJ te halen. Laten we het doen met de auto's die we hebben, of gewoon wat "dure auto's" af te schrijven en kleine "dure autootjes" voortijdig aborteren". Dat zal miljarden schelen aan pensioenen en scholing want dat is dan niet meer nodig, volgens de logica van het rapport.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, we staan niet in de min tegenwoordig? Ok.
Als je niet kijkt wat het kost en toch geld blijft uit geven dan ga je failliet als bedrijf en kom je in de schuldsanering als persoon.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:19 schreef Toeps het volgende:
Het lijkt me een slechte ontwikkeling als we bij alles alleen maar gaan kijken wat het kost en wat het opbrengt. Sommige dingen doe je omdat het humaan is. Of moeten we ook maar geen 70-jarigen meer gaan opereren, omdat de kosten niet opwegen tegen de baten?
Dan spreken we af dat JIJ na je 67e geen aanspraak meer maakt op zorg, ook niet als je een nieuwe heup of knie nodig hebt.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:27 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Als je niet kijkt wat het kost en toch geld blijft uit geven dan ga je failliet als bedrijf en kom je in de schuldsanering als persoon.
Wat er kan gebeuren wanneer eenland een grote schuld heeft: zie de Griekenland.
Dus het is zeer zeker aan te raden om de kosten/baten te berekenen bij elke investering in personen en goederen.
Laten we dan wel de vinger op de zere plek leggen. Bent u ouder dan 70; betaal je eigen zorgkosten maar. Daar valt namelijk winst te behalen.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:27 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Als je niet kijkt wat het kost en toch geld blijft uit geven dan ga je failliet als bedrijf en kom je in de schuldsanering als persoon.
Dus het is zeer zeker aan te raden om de kosten/baten te berekenen bij elke investering in personen en goederen.
Bij goederen, sure. JSF, Fyra...quote:Op zondag 7 juni 2015 11:27 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Ja, want de asielzoeker krijgt het geld op z'n rekening gestort en gaat ervan feesten, nou goed?quote:Op zondag 7 juni 2015 11:31 schreef DrDentz het volgende:
Als ik nou 1 jaar asielzoeker word en dat geld in heb ik meteen m'n studieschuld afgelost.
Je zou ook iedereen die met pensioen gaat kunnen laten inslapen.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:29 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Laten we dan wel de vinger op de zere plek leggen. Bent u ouder dan 70; betaal je eigen zorgkosten maar. Daar valt namelijk winst te behalen.
Dan krijg je 57 Euro per week, succes met feesten hequote:Op zondag 7 juni 2015 11:31 schreef DrDentz het volgende:
Als ik nou 1 jaar asielzoeker word en dat geld in heb ik meteen m'n studieschuld afgelost.
Dan kun je beter kankerpatiënt worden en dat geld innen.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:31 schreef DrDentz het volgende:
Ah, geboortestop invoeren ofzo.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:26 schreef Toga het volgende:
[..]
We staan dik in de min, een goede reden om geen "nieuwe goedkope auto's" ERBIJ te halen. Laten we het doen met de auto's die we hebben, of gewoon wat "dure auto's" af te schrijven en kleine "dure autootjes" voortijdig aborteren". Dat zal miljarden schelen aan pensioenen en scholing want dat is dan niet meer nodig, volgens de logica van het rapport.
Nee, dat begrijp je niet goed.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:08 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Financieel wanbeleid voeren is meer geld uitgeven dan er binnenkomt. Begrijp ik goed dat jij van mening bent dat zolang de staatsschuld oploopt er geen geld meer uitgegeven mag worden aan asielzoekers?
Ik bedacht het me laatst dat het veel goedkoper is om die mensen gewoon af te schieten als ze binnen bereik van Europa komen. Gratis oefening voor onze militairen en je bespaart ook nog eens op al die vervelende juridische kosten en onderhoud. Tel uit je winst!quote:Op zondag 7 juni 2015 10:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nou ja, laten we ze dan maar allemaal verdrinken in de Middellandse Zee. We willen natuurlijk geen geld uitgeven aan die mensen. Geld is uiteraard belangrijker dan mensenlevens.
Ik denk dat alle kosten voor het subsidiecircuit dat is opgetuigd rond de zielige mensen ook 'voor het gemak' even vergeten zijn. Je moet er natuurlijk niet aan denken dat Sterre die sociologie gedaan heeft geen baan kan vinden waar ze - al parttimend - twee keer modaal kan verdienen.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tevens is die 894 mil de kosten van asielZOEKERS.De kosten die na de procedure komen zijn niet inbegrepen.
OK dat komt er dus nog eens bij, maakt de urgentie groterquote:Op zondag 7 juni 2015 11:38 schreef MaGNeT het volgende:
Om maar even in hokjes te gaan denken:
Rechtsmenschen zijn zo bezig met asielzoekers dat ze de echte problemen die we hebben over het hoofd zien.
De zorg en sociale zekerheid stijgen per jaar al meer dan wat asielzoekers ons kosten.
Meer van wat? Als ik vragen mag? Niemand wilt meer asielzoekers, maar mensen vluchten. Het merendeel vlucht overigens voor politieke ellende. (Meeste asielaanvragen komen uit Syrië, Rusland staat op nummer 2.)quote:Op zondag 7 juni 2015 11:32 schreef Odaiba het volgende:
Ik zie mijzelf ook als links, maar wel met een realistische en vooral beschermende kijk op de samenleving, dat noemen ze conservatief volgen mij, maar dan weer niet op zo'n manier als de christen partijen, maar meer met een oosters karakter.
We hebben een multicultureel mooi land, maar hou nou eens je focus. wil niet telkens maar meer, meer, meer, maar los problemen op en bescherm mensen in je eigen land op de eerste plaats zodat zij ook kunnen meekomen. Maak het verschil in inkomen kleiner etc.
Volgens mij worden mij punten door geen enkele partij vertegenwoordigd in Nederland, en dat is erg jammer.
Nee nee, dat zie je verkeerd. Als je wat ombuigingen doorvoert en iedereen wat inlevert is er meer ruimte om de mensen die het echt nodig hebben te helpen. Wie kan daar nu tegen zijn?quote:Op zondag 7 juni 2015 11:39 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK dat komt er dus nog eens bij, maakt de urgentie groter
Grenzen aan de groei, dat geldt alleen als je er rechtse mensen mee kunt aanpakken. Bij linkse hobby's groeien de bomen vanzelfsprekend altijd tot in de hemel.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:32 schreef Odaiba het volgende:
Ik zie mijzelf ook als links, maar wel met een realistische en vooral beschermende kijk op de samenleving, dat noemen ze conservatief volgen mij, maar dan weer niet op zo'n manier als de christen partijen, maar meer met een oosters karakter.
We hebben een multicultureel mooi land, maar hou nou eens je focus. wil niet telkens maar meer, meer, meer, maar los problemen op en bescherm mensen in je eigen land op de eerste plaats zodat zij ook kunnen meekomen. Maak het verschil in inkomen kleiner etc.
Volgens mij worden mij punten door geen enkele partij vertegenwoordigd in Nederland, en dat is erg jammer.
Een van de meest zinvolle posts in dit topic.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:19 schreef Toeps het volgende:
Het lijkt me een slechte ontwikkeling als we bij alles alleen maar gaan kijken wat het kost en wat het opbrengt. Sommige dingen doe je omdat het humaan is. Of moeten we ook maar geen 70-jarigen meer gaan opereren, omdat de kosten niet opwegen tegen de baten?
Volgens de eerdere logica zou je deze dus beter af kunnen schaffen en asielzoekers mee betalen, da's goedkoper..quote:Op zondag 7 juni 2015 11:38 schreef MaGNeT het volgende:
Om maar even in hokjes te gaan denken:
Rechtsmenschen zijn zo bezig met asielzoekers dat ze de echte problemen die we hebben over het hoofd zien.
De zorg en sociale zekerheid stijgen per jaar al meer dan wat asielzoekers ons kosten.
Nee, mensen die zich aangetrokken voelen tot partijen als de PVV of de rechterflank van de VVD hebben het idee dat alle begrotingsproblemen bij de Nederlandse overheid zijn opgelost wanneer we stoppen met ontwikkelingshulp en het helpen van asielzoekers.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:56 schreef Toga het volgende:
[..]
Volgens de eerdere logica zou je deze dus beter af kunnen schaffen en asielzoekers mee betalen, da's goedkoper..
Misschien kijken Rechtsmenschen OOK naar andere uitgaven maar verliezen ze de kleintjes niet uit het oog?
Nauurlijk heeft Toeps gelijk, echter is er de laatste decennia erg veel binnengestroomd wat nooit meer weggaat. Dan kun je je afvragen; waren dit wel vluchtelingen? Afrika kent nog miljarden inwoners die liever in Nederland wonen, je zult er een grens aan moeten stellen.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:19 schreef Toeps het volgende:
Dat zou je denken, maar waarom het gemeenschapszin zo snel de prullenbak in gooien. Het gevoel bij een gemeenschap te horen kan wel degelijk veel voordelen hebben. Ik koppel nationalisme dan ook niet perse aan het 19/20e nationalisme, wat vooral kijkt naar raciale kenmerken.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:58 schreef bamibij het volgende:
[..]
Nationalisme is alleen leuk als Oranje voetbalt. Verder voegt het vrij weinig toe.
Mensen in dit land worden toch al heel goed beschermd? Inkomen wordt al heel goed herverdeeld. Vermogen is een ander verhaal maar ook geen stuitend probleem.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:32 schreef Odaiba het volgende:
Laten we mensen vooral niet helpen omdat niet in Nederland zijn geboren.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:00 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar waarom het gemeenschapszin zo snel de prullenbak in gooien. Het gevoel bij een gemeenschap te horen kan wel degelijk veel voordelen hebben. Ik koppel nationalisme dan ook niet perse aan het 19/20e nationalisme, wat vooral kijkt naar raciale kenmerken.
Denk je? Een land waar geen gemeenschapszin heerst en waar men wel een verzorgingsstaat heeft is een recept voor corruptie en slecht functionerende instanties. En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat zulke landen vaak te maken krijgen met burgeroorlogen.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:58 schreef bamibij het volgende:
[..]
Nationalisme is alleen leuk als Oranje voetbalt. Verder voegt het vrij weinig toe.
Waarom wil jij zo graag volwassen mensen helpen?quote:Op zondag 7 juni 2015 12:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Laten we mensen vooral niet helpen omdat niet in Nederland zijn geboren.
Klopt! En daarom moet je niet inzetten op nationalisme maar op multiculturalisme. Heeft namelijk heel veel voordelen als asielzoekers zich hier warm opgevangen voelen en worden opgenomen in de gemeenschappen op lokaal niveau.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:00 schreef Odaiba het volgende:
Het gevoel bij een gemeenschap te horen kan wel degelijk veel voordelen hebben.
Want volwassen mensen in oorlogsgebied hebben het er zelf naar gemaakt? En ik wil het helemaal niet graag, maar het is onze plicht als rijk Westers land.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:06 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag volwassen mensen helpen?
Waarom wil jij zo graag volwassen mensen laten sterven terwijl we ze hadden kunnen helpen?quote:Op zondag 7 juni 2015 12:06 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag volwassen mensen helpen?
Er staat ons nog heel wat te wachten inderdaad.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Denk je? Een land waar geen gemeenschapszin heerst en waar men wel een verzorgingsstaat heeft is een recept voor corruptie en slecht functionerende instanties. En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat zulke landen vaak te maken krijgen met burgeroorlogen.
Rijk.. waar bijstandsmoeders naar de voedselbank moeten en bejaarden eens in de week mogen douchen..quote:Op zondag 7 juni 2015 12:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Want volwassen mensen in oorlogsgebied hebben het er zelf naar gemaakt? En ik wil het helemaal niet graag, maar het is onze plicht als rijk Westers land.
Boehoe wat een schande.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Rijk.. waar bijstandsmoeders naar de voedselbank moeten en bejaarden eens in de week mogen douchen..
Het is helemaal niet onze plicht. Laat ze het lekker uitzoeken daar in die zandbakquote:Op zondag 7 juni 2015 12:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Want volwassen mensen in oorlogsgebied hebben het er zelf naar gemaakt? En ik wil het helemaal niet graag, maar het is onze plicht als rijk Westers land.
Gaat het ook zo werken met uitkeringstrekkers dan? En met langstudeerders of studenten met een studie als Noors?quote:Op zondag 7 juni 2015 12:16 schreef DrDentz het volgende:
Het beste zou het zijn wanneer hulp aan vluchtelingen een optie wordt, zoals een donorcodicil invullen. Mensen die vinden dat ze geld genoeg hebben betalen dan een flinke extra belastingsom en nemen een vluchteling in huis. Een beetje zoals een kind adopteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |