abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153302392
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook dat klopt, maar vooralsnog moeten we het doen met huidige actuele scenario's toch?
En het huidige scenario is dat Syrie nu niet de lul is vanwege een dictator maar vanwege een burgeroorlog. Dat is niet te vergelijken met Saudië. Vandaar dat ik het Syrie van voor 2012 vergelijk met het Saudië sinds 1930. En als je dat doet is de Saudische onderdrukking erger dan de Assad onderdrukking.
pi_153302429
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:09 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

En het huidige scenario is dat Syrie nu niet de lul is vanwege een dictator maar vanwege een burgeroorlog. Dat is niet te vergelijken met Saudië. Vandaar dat ik het Syrie van voor 2012 vergelijk met het Saudië sinds 1930.
Mwuah, de dictator buitensluiten is nogal utopisch.
pi_153302482
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, de dictator buitensluiten is nogal utopisch.
hem alle schuld in de schoenen schuiven ook.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 16:15:46 #29
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_153302507
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan kan je bijna zeggen dat de dictatuur van Saudi beter is geweest omdat ze een burgeroorlog weten te vermijden, vooralsnog that is, je kan er echt alle kanten mee op denk ik.
Ook maar omdat de koninklijke despoten rijker zijn dan Assad, hun dictatuur wordt gesponsord door het Westen en zij een meerderheidsreligie aanhangen. Qua onderdrukking van religieuzen zijn zij echter veel erger dan Assad, en met hervormers gaan ze net zo bruut om als Assad.
pi_153302521
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:14 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

hem alle schuld in de schoenen schuiven ook.
Doe ik niet, maar hoe zou dat utopisch zijn?
Assad voldoet aan alle criteria om het wel te doen, maar tegelijkertijd is hij niet verantwoordelijk voor de wandaden en terreur wat Wahabi consorten voortbrengen.
pi_153302550
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ook maar omdat de koninklijke despoten rijker zijn dan Assad, hun dictatuur wordt gesponsord door het Westen en zij een meerderheidsreligie aanhangen. Qua onderdrukking van religieuzen zijn zij echter veel erger dan Assad, en met hervormers gaan ze net zo bruut om als Assad.
Je blijkt komen met waardeoordelen als 'erger', en ik blijf vragen op grond van wat, je krijgt een slachtoffer van de een niet uitgelegd dat de ander erger is.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 16:21:05 #32
396550 Richestorags
pi_153302605
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je blijkt komen met waardeoordelen als 'erger', en ik blijf vragen op grond van wat, je krijgt een slachtoffer van de een niet uitgelegd dat de ander erger is.
Daarom moet je het ook niet aan slachtoffers vragen. Voor een slachtoffer van het koninklijke huis van Saudi-Arabië zijn zij net zo erg als voor een Holocaust overlevende, toch kunnen we langs andere maatstaven wel vaststellen dat Hitler een ergere despoot was dan het Saudische koninklijke huis.
pi_153302654
:')

Voor de crisis was Syrie 1000 keer beter dan Saudie Arabie.
pi_153302671
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daarom moet je het ook niet aan slachtoffers vragen. Voor een slachtoffer van het koninklijke huis van Saudi-Arabië zijn zij net zo erg als voor een Holocaust overlevende, toch kunnen we langs andere maatstaven wel vaststellen dat Hitler een ergere despoot was dan het Saudische koninklijke huis.
Voor de Jood en alle betrokken slachtoffers ja, voor de Bosniërs is dat weer Milosevic, voor de Chinezen Mao, etc. Als het de oppositie en slachtoffers zijn die naar de wapens grijpen kan je ze niet uitsluiten bij het zoeken naar een oplossing, al helemaal niet een maatstaf creëren van de ultieme 'badass'. Zonder de slachtoffers die Hitler heeft gemaakt was hij namelijk best wel oke.
pi_153302688
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:23 schreef Montana_ir het volgende:
:')

Voor de crisis was Syrie 1000 keer beter dan Saudie Arabie.
Mja, voor Y was Z ook X.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2015 16:26:28 ]
  zaterdag 6 juni 2015 @ 16:28:35 #36
396550 Richestorags
pi_153302730
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, voor Y was Z ook X.
Het komt niet door Assad dat Amerikanen niet veilig zijn in Syrië, dat komt door buitenlandse "gematigde" Al Qaida strijders, ironisch genoeg gesteund door het Westen (en Turkije, Qatar enz.).
pi_153302753
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het komt niet door Assad dat Amerikanen niet veilig zijn in Syrië, dat komt door buitenlandse "gematigde" Al Qaida strijders, ironisch genoeg gesteund door het Westen (en Turkije, Qatar enz.).
En Al-Qaida is weer een reactie op Assad, Amerika op z'n beurt. Meer dan de vraag waar je begint, is het crucialer om te weten waarom je daar begint.
pi_153302814
archicivilians twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 14:46:24 Assad Regime lost 8 villages in #Idlib in less than 24 hrs, and the claims about "tactical withdrawals" continue.. http://t.co/7ZjQoeRBYQ reageer retweet
Ik vraag me af wanneer Assad 'tactisch gaat opstappen'.
pi_153302819
Meeste Soennieten zijn tegen Dr Bashar alleen omdat hij een Alawiet is.
Alsof Soennieten om Soennieten geven. :')
Overal slachten ze elkaar af en dan komen ze moeilijk doen dat Dr Bashar een paar terroristen heeft afgemaakt.
pi_153302833
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:34 schreef Montana_ir het volgende:
Overal slachten ze elkaar af en dan komen ze moeilijk doen dat Dr Bashar een paar terroristen heeft afgemaakt.
Dr Bashad, professor in het martelen van mensen. http://www.telegraph.co.u(...)hods-of-torture.html
#freefrederike
pi_153302930
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:35 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dr Bashad, professor in het martelen van mensen. http://www.telegraph.co.u(...)hods-of-torture.html
En Bush ? Of hij is een Amerikaan hij mag wel martelen ?
pi_153302950
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:39 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

En Bush ? Of hij is een Amerikaan hij mag wel martelen ?
Bush was een president, geen dictator. Hij had geen absolute macht. In Amerika bestaat er zoiets als een impeachment-procedure. Hoe heet een alternatief daarvan in Syrie?
#freefrederike
pi_153302967
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:40 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Bush was een president, geen dictator. Hij had geen absolute macht. In Amerika bestaat er zoiets als een impeachment-procedure. Hoe heet een alternatief daarvan in Syrie?
Aha dus een president mag martelen, een dictator niet?
pi_153302975
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:42 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Aha dus een president mag martelen, een dictator niet?
Dat zijn jouw woorden.
#freefrederike
pi_153303163
quote:
Beetje makkelijk oordelen he met een ver van je bed show, veilig achter je PC. Bombardementen van Assad hebben een flat getroffen waarvan ik de bloederige lijken heb gezien, mijn voormalige klasgenoten en families daarvan, je weet wel, vrouwen en kinderen, oversimplicaties als ja 'terroristen' of 'sektarisch' is bullshit, Mubarak was ook een Soenniet, werd ook gehaat door een Soennitisch bevolking naarmate hij gewelddadiger werd, werden de demonstraties ook gewelddadiger. Dat hij Alawitisch is propagandistisch handig, niet de enige reden tot haat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2015 16:55:57 ]
pi_153303768
archicivilians twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 14:46:24 Assad Regime lost 8 villages in #Idlib in less than 24 hrs, and the claims about "tactical withdrawals" continue.. http://t.co/7ZjQoeRBYQ reageer retweet
pi_153303814
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beetje makkelijk oordelen he met een ver van je bed show, veilig achter je PC.
ik heb ook in Syrie gewoond!

Maar waarom ging jij in Syrie studeren? Volgens jou worden daar mensen onderdrukt en onschuldige burgers worden gemarteld en jij gaat daar studeren ? Waarom ging je niet in Saudie Arabie studeren ? Of Egypte (al-Azhar)?
pi_153303893
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 17:29 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

ik heb ook in Syrie gewoond!
Weet ik, maar itt jou nuanceer ik niets ten gunste van een Assad, Baghadi of welk ander bloederig randdebiel dan ook.
quote:
Maar waarom ging jij in Syrie studeren? Volgens jou worden daar mensen onderdrukt en onschuldige burgers worden gemarteld en jij gaat daar studeren ? Waarom ging je niet in Saudie Arabie studeren ? Of Egypte (al-Azhar)?
Omdat Wahabisme (SA) een tumor is, Egypte destijds onrustig was en Syrië een geïsoleerd land, als de argumenten martelingen en onderdrukking is, dan vielen al de door jou genoemde landen af, sowieso 95% van alle Midden Oosterse landen dan. Daarnaast was ik in Syrie als Nederlander een demi-god met mijn geld en nationaliteit, ik was onschendbaar en op handen gedragen, dit itt de normale volk wat vervolgd wordt of het moet doen met de beperkingen van het land.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2015 17:34:39 ]
pi_153304046
quote:
Inderdaad, niet voor niks zijn ze wel fan van Erdogan en Saddam.
pi_153304071
leithfadel twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 17:15:09 We admit defeat at the Idlib salient: meanwhile, Opposition doesn't mention a single word from their complete withdrawal from the Qalamoun reageer retweet
ajaltamimi twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 16:08:44 #Syria: What remains of the Jisr al-Shughur hospital after its capture by rebels: http://t.co/CuarVbi1mP reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')