Maar dit gaat niet om de argwaan. Assad die bombardeert geen markten, moskees etc. alleen maar omdat er andersdenkenden komen. Kijk naar Baghdad. Al sinds 2003 gaan daar dagelijks bommen af bij andersdenkenden.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ze achterdochtig en argwanend zijn, maakt het geen reet meer uit wat je bent hoor, voor hetzelfde geld is het een Britse Jihadi die een Arabische Jihadi dood, of een Antilliaanse die een Indonesische doodt.
Dat de Arabieren in Turkije geen wapens op durfde te pakken betekent niet dat ze niet net zo hard onderdrukt zijn als de Koerden in Turkije. Wat nog altijd meer is dan Syrie. Koerden hebben niet het alleenrecht op onderdrukking. Zij hebben alleen de beste propagandakanalen en westerse steun.quote:[..]
Whut?![]()
Heb je wel enig idee wat de Koerden door Assad allemaal is aangedaan? Als je nou een vergelijking maakte tussen Kemalistisch Turkije en de Koerden en Assadisch Syrie en de Koerden zou ik zeggen je hebt gelijk, maar met de Arabieren in Turkije is minimaal conflict geweest, de Turkse assimilatiepolitiek en culturele onderdrukking was vooral gericht op Koerden, geen enkel andere minderheid kan daar een vergelijkbare claim op maken.
Juist wel, andersdenken dan Assad is de basis van alle conflicten in Syrie, het idee van "het hoort niet X te zijn maar Y", wat je nader kunt concretiseren in Baathisme vs Wahabisme vs Liberalisme. Als je de oppositie bombardeert, dan is het per definitie omdat ze anders dan jij denken.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:21 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Maar dit gaat niet om de argwaan. Assad die bombardeert geen markten, moskees etc. alleen maar omdat er andersdenkenden komen. Kijk naar Baghdad. Al sinds 2003 gaan daar dagelijks bommen af bij andersdenkenden.
Ik heb het niet over wel of niet wapens grijpen, ik heb het over Turks overheidsbeleid om de Koerden te assimileren, de culturele identiteit en taal te vernietigen, de wetgevingen en beleidsuitvoeringen die in Turkije richting de Koerden is gegaan, is op geen enkel manier te vergelijken met wat de Arabieren in Turkije hebben doorstaan. De Turkse onderdrukking van de Koerden is dan ook iets wat Syrië goed heeft afgekeken van de Turken. Mbt tot de Koerden in Turkije zijn er honderden wetgevingen ingevoerd, tientallen duizenden mensen gedood en gedeporteerd simpelweg omdat ze een ander taal spreken, vergelijkbare zaken kan je onmogelijk hardmaken met de Arabieren in Turkije, zeker niet als we kijken naar formeel beleid en de getroffen groepen kijken, niet met Arabieren, niet met andere minderheden.quote:Dat de Arabieren in Turkije geen wapens op durfde te pakken betekent niet dat ze niet net zo hard onderdrukt zijn als de Koerden in Turkije. Wat nog altijd meer is dan Syrie.
De statusquo is wel dat decennialang de minderheid de meerderheid aan het onderdrukken is.quote:De meerderheid heeft het recht neit een minderheid te onderdrukken vind ik.
Dat overheidsbeleid was tegen alle minderheden gericht. Dus ook de etnisch-arabieren.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:26 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb het niet over wel of niet wapens grijpen, ik heb het over Turks overheidsbeleid om de Koerden te assimileren, de culturele identiteit en taal te vernietigen, de wetgevingen en beleidsuitvoeringen die in Turkije richting de Koerden is gegaan, is op geen enkel manier te vergelijken met wat de Arabieren in Turkije hebben doorstaan. De Turkse onderdrukking van de Koerden is dan ook iets wat Syrië goed heeft afgekeken van de Turken.
Dan ken je de geschiedenis van de Turkse republiek niet echt, 90% van de maatregelen waren specifiek tegen de Koerden gericht.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:30 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dat overheidsbeleid was tegen alle minderheden gericht. Dus ook de etnisch-arabieren.
Dat is ook weer overdreven. De Koerden hebben het slecht gehad onder de Turken, maar om nu te zeggen dat de rest van de midnerheden het niet slecht had gaat mij een beetje ver. Als je geen Turk bent in Turkije heb je het slecht.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan ken je de geschiedenis van de Turkse republiek niet echt, 90% van de maatregelen waren specifiek tegen de Koerden gericht.
Weleens gehoord van Arabieren die zijn gebombardeerd, infrastructuren zijn gebombardeerd van Arabieren omdat ze Arabisch spraken, deportaties en rare mythologieën om de Arabieren te Turkificeren als staatsbeleid?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:30 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dat overheidsbeleid was tegen alle minderheden gericht. Dus ook de etnisch-arabieren.
Wel eens in Hatay geprobeerd Arabisch met die mensen te spreken?
Hoe worden Soennieten onderdrukt in Syrië dan? De Assads wordt soms juist verweten dat zij hun Alawiet zijn hebben verkwanseld door de facto Sunni te zijn in het openbaar en ook het Soennisme tot min of meer staatsgodsdienst te verheffen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Juist wel, andersdenken dan Assad is de basis van alle conflicten in Syrie, het idee van "het hoort niet X te zijn maar Y", wat je nader kunt concretiseren in Baathisme vs Wahabisme vs Liberalisme. Als je de oppositie bombardeert, dan is het per definitie omdat ze anders dan jij denken.
[..]
Ik heb het niet over wel of niet wapens grijpen, ik heb het over Turks overheidsbeleid om de Koerden te assimileren, de culturele identiteit en taal te vernietigen, de wetgevingen en beleidsuitvoeringen die in Turkije richting de Koerden is gegaan, is op geen enkel manier te vergelijken met wat de Arabieren in Turkije hebben doorstaan. De Turkse onderdrukking van de Koerden is dan ook iets wat Syrië goed heeft afgekeken van de Turken. Mbt tot de Koerden in Turkije zijn er honderden wetgevingen ingevoerd, tientallen duizenden mensen gedood en gedeporteerd simpelweg omdat ze een ander taal spreken, vergelijkbare zaken kan je onmogelijk hardmaken met de Arabieren in Turkije, zeker niet als we kijken naar formeel beleid en de getroffen groepen kijken, niet met Arabieren, niet met andere minderheden.
[..]
De statusquo is wel dat decennialang de minderheid de meerderheid aan het onderdrukken is.
Iedereen had het kut in Turkije, met name als minderheden, maar wat de Koerden is aangedaan is niet te vergelijken, niet met Arabieren, niet met Grieken, niet met Joden, misschien wel met de Armenen in de late dagen van het Ottomaanse rijk, maar goed dit gaat te offtopic.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:32 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dat is ook weer overdreven. De Koerden hebben het slecht gehad onder de Turken, maar om nu te zeggen dat de rest van de midnerheden het niet slecht had gaat mij een beetje ver. Als je geen Turk bent in Turkije heb je het slecht.
Ik heb het niet over een sektarisch minderheid die een sektarisch meerderheid aan het onderdrukken is, ik heb het over een klein groepje Baathisten die haar wil oplegt aan de meerderheid en alles wat daar tussen zit. De Baathisten bevatten ook Soennieten door wie Alawieten weer kunnen lijden, met name met het verkwanselen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe worden Soennieten onderdrukt in Syrië dan? De Assads wordt soms juist verweten dat zij hun Alawiet zijn hebben verkwanseld door de facto Sunni te zijn in het openbaar en ook het Soennisme tot min of meer staatsgodsdienst te verheffen.
Soennieten hebben moskeeën, belangrijke geestelijken en ga zo maar door in Syrië. Onderdrukking is eerder op ideoligische grond als men tegen het regime gekant is, zoals in zowat elk M-O land met een Turkije dat ook die kant opgaat.
Sorry hoor, maar Syrie is niet half zo erg als Saudië bijvoorbeeld. Of de dictaturen in Afrika, China....quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:43 schreef firefly3 het volgende:
Alle dictaturen zijn kut. Waarvan noord korea en syrie het ergste. Opruimen die dictators
Relatief, probeer aan een Syrisch slachtoffer van Assad te vertellen dat Syrië beter is dan Saudi, probeer aan een slachtoffer van de Koning/Wahabi's te vertellen dat Saudi beter is dan Syrië.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:51 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar Syrie is niet half zo erg als Saudië bijvoorbeeld. Of de dictaturen in Afrika, China....
Ja natuurlijk. Maar je kan onmogelijk beweren dat Noord-Korea en Syrie de ergste dictaturen in de wereld zijn.. Behalve als je je mening baseert op de telegraaf.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Relatief, probeer aan een Syrisch slachtoffer van Assad te vertellen dat Syrië beter is dan Saudi, probeer aan een slachtoffer van de Koning/Wahabi's te vertellen dat Saudi beter is dan Syrië.
Een dictatuur is altijd wel gebaat bij stabiliteit en zal voor haar overleving dat ook stimuleren, maar perse onderscheid maken hoeft ook weer niet toch? Zo heeft Saudi ook een relatief - wel fucked up - maar stabiel beleid mbt de miljoenen Sjieten die er wonen of jaarlijks voor Hadj komen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:55 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Maar je kan onmogelijk beweren dat Noord-Korea en Syrie de ergste dictaturen in de wereld zijn..
Vernederen, geestelijken opsluiten, martelen en moorden.. inderdaad. Stabiel beleid.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een dictatuur is altijd wel gebaat bij stabiliteit en zal voor haar overleving dat ook stimuleren, maar perse onderscheid maken hoeft ook weer niet toch? Zo heeft Saudi ook een relatief - wel fucked up - maar stabiel beleid mbt de miljoenen Sjieten die er wonen of jaarlijks voor Hadj komen.
Het blijft een onderdrukkend dictatuur he? Daarom zeg ik ook, onderscheid maken in erg, minder erg, beter is nogal relatief, valt niet objectief vast te stellen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:58 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Vernederen, geestelijken opsluiten, martelen en moorden.. inderdaad. Stabiel beleid.
Nee natuurlijk niet. Maar er word hier beweerd dat Syrie en Noord korea de kroon spannen wat betreft onderdrukkende dictaturen.. Dat is een beetje overdreven vind je neit?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het blijft een onderdrukkend dictatuur he? Daarom zeg ik ook, onderscheid maken in erg, minder erg, beter is nogal relatief, valt niet objectief vast te stellen.
De rest moet ook weg. Eerst moet er chaos ontstaan voordat er weer twee stappen vooruit gedaan kunnen worden.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:51 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar Syrie is niet half zo erg als Saudië bijvoorbeeld. Of de dictaturen in Afrika, China....
Valt wat voor te zeggen, denk dat een Amerikaan momenteel zijn leven veiliger is in Saudi dan in Syrië.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:00 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar er word hier beweerd dat Syrie en Noord korea de kroon spannen wat betreft onderdrukkende dictaturen.. Dat is een beetje overdreven vind je neit?
Noord korea staat wel bovenaan. Daar was dacht ik iedereen wel mee eens???quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:00 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar er word hier beweerd dat Syrie en Noord korea de kroon spannen wat betreft onderdrukkende dictaturen.. Dat is een beetje overdreven vind je neit?
Omdat er een burgeroorlog heerst. Maar als we even naar de situatie voor 2012 gaan.. Dan was Syrie echt wel beter vertoeven dan Saudi Wahhabie..quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen, denk dat een Amerikaan momenteel zijn leven veiliger is in Saudi dan in Syrië.
Dan kan je bijna zeggen dat de dictatuur van Saudi beter is geweest omdat ze een burgeroorlog weten te vermijden, vooralsnog that is, je kan er echt alle kanten mee op denk ik.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:02 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Omdat er een burgeroorlog heerst. Maar als we even naar de situatie voor 2012 gaan.. Dan was Syrie echt wel beter vertoeven dan Saudi Arabie..
Beter niet, ze hebben gewoon meer internationale steun. Maar geloof mij nu maar.. Als de Arabische landen, de Westerse landen met de Saudi oppositie gaan samenspannen dan gaan ze echt niet onder die burgeroorlog uitkomen..quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan kan je bijna zeggen dat de dictatuur van Saudi beter is geweest omdat ze een burgeroorlog weten te vermijden, vooralsnog that is, je kan er echt alle kanten mee op denk ik.
Ook dat klopt, maar vooralsnog moeten we het doen met huidige actuele scenario's toch?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:05 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Beter niet, ze hebben gewoon meer internationale steun. Maar geloof mij nu maar.. Als de Arabische landen, de Westerse landen met de Saudi oppositie gaan samenspannen dan gaan ze echt niet onder die burgeroorlog uitkomen..
En het huidige scenario is dat Syrie nu niet de lul is vanwege een dictator maar vanwege een burgeroorlog. Dat is niet te vergelijken met Saudië. Vandaar dat ik het Syrie van voor 2012 vergelijk met het Saudië sinds 1930. En als je dat doet is de Saudische onderdrukking erger dan de Assad onderdrukking.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook dat klopt, maar vooralsnog moeten we het doen met huidige actuele scenario's toch?
Mwuah, de dictator buitensluiten is nogal utopisch.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:09 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
En het huidige scenario is dat Syrie nu niet de lul is vanwege een dictator maar vanwege een burgeroorlog. Dat is niet te vergelijken met Saudië. Vandaar dat ik het Syrie van voor 2012 vergelijk met het Saudië sinds 1930.
hem alle schuld in de schoenen schuiven ook.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de dictator buitensluiten is nogal utopisch.
Ook maar omdat de koninklijke despoten rijker zijn dan Assad, hun dictatuur wordt gesponsord door het Westen en zij een meerderheidsreligie aanhangen. Qua onderdrukking van religieuzen zijn zij echter veel erger dan Assad, en met hervormers gaan ze net zo bruut om als Assad.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan kan je bijna zeggen dat de dictatuur van Saudi beter is geweest omdat ze een burgeroorlog weten te vermijden, vooralsnog that is, je kan er echt alle kanten mee op denk ik.
Doe ik niet, maar hoe zou dat utopisch zijn?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:14 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
hem alle schuld in de schoenen schuiven ook.
Je blijkt komen met waardeoordelen als 'erger', en ik blijf vragen op grond van wat, je krijgt een slachtoffer van de een niet uitgelegd dat de ander erger is.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook maar omdat de koninklijke despoten rijker zijn dan Assad, hun dictatuur wordt gesponsord door het Westen en zij een meerderheidsreligie aanhangen. Qua onderdrukking van religieuzen zijn zij echter veel erger dan Assad, en met hervormers gaan ze net zo bruut om als Assad.
Daarom moet je het ook niet aan slachtoffers vragen. Voor een slachtoffer van het koninklijke huis van Saudi-Arabië zijn zij net zo erg als voor een Holocaust overlevende, toch kunnen we langs andere maatstaven wel vaststellen dat Hitler een ergere despoot was dan het Saudische koninklijke huis.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je blijkt komen met waardeoordelen als 'erger', en ik blijf vragen op grond van wat, je krijgt een slachtoffer van de een niet uitgelegd dat de ander erger is.
Voor de Jood en alle betrokken slachtoffers ja, voor de Bosniërs is dat weer Milosevic, voor de Chinezen Mao, etc. Als het de oppositie en slachtoffers zijn die naar de wapens grijpen kan je ze niet uitsluiten bij het zoeken naar een oplossing, al helemaal niet een maatstaf creëren van de ultieme 'badass'. Zonder de slachtoffers die Hitler heeft gemaakt was hij namelijk best wel oke.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom moet je het ook niet aan slachtoffers vragen. Voor een slachtoffer van het koninklijke huis van Saudi-Arabië zijn zij net zo erg als voor een Holocaust overlevende, toch kunnen we langs andere maatstaven wel vaststellen dat Hitler een ergere despoot was dan het Saudische koninklijke huis.
Mja, voor Y was Z ook X.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:23 schreef Montana_ir het volgende:
![]()
Voor de crisis was Syrie 1000 keer beter dan Saudie Arabie.
Het komt niet door Assad dat Amerikanen niet veilig zijn in Syrië, dat komt door buitenlandse "gematigde" Al Qaida strijders, ironisch genoeg gesteund door het Westen (en Turkije, Qatar enz.).quote:
En Al-Qaida is weer een reactie op Assad, Amerika op z'n beurt. Meer dan de vraag waar je begint, is het crucialer om te weten waarom je daar begint.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het komt niet door Assad dat Amerikanen niet veilig zijn in Syrië, dat komt door buitenlandse "gematigde" Al Qaida strijders, ironisch genoeg gesteund door het Westen (en Turkije, Qatar enz.).
Ik vraag me af wanneer Assad 'tactisch gaat opstappen'.twitter:archicivilians twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 14:46:24Assad Regime lost 8 villages in #Idlib in less than 24 hrs, and the claims about "tactical withdrawals" continue.. http://t.co/7ZjQoeRBYQ reageer retweet
Dr Bashad, professor in het martelen van mensen. http://www.telegraph.co.u(...)hods-of-torture.htmlquote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:34 schreef Montana_ir het volgende:
Meeste Soennieten zijn tegen Dr Bashar alleen omdat hij een Alawiet is.
Alsof Soennieten om Soennieten geven.![]()
Overal slachten ze elkaar af en dan komen ze moeilijk doen dat Dr Bashar een paar terroristen heeft afgemaakt.
En Bush ? Of hij is een Amerikaan hij mag wel martelen ?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dr Bashad, professor in het martelen van mensen. http://www.telegraph.co.u(...)hods-of-torture.html
Bush was een president, geen dictator. Hij had geen absolute macht. In Amerika bestaat er zoiets als een impeachment-procedure. Hoe heet een alternatief daarvan in Syrie?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:39 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
En Bush ? Of hij is een Amerikaan hij mag wel martelen ?
Aha dus een president mag martelen, een dictator niet?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:40 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bush was een president, geen dictator. Hij had geen absolute macht. In Amerika bestaat er zoiets als een impeachment-procedure. Hoe heet een alternatief daarvan in Syrie?
Dat zijn jouw woorden.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:42 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Aha dus een president mag martelen, een dictator niet?
Beetje makkelijk oordelen he met een ver van je bed show, veilig achter je PC. Bombardementen van Assad hebben een flat getroffen waarvan ik de bloederige lijken heb gezien, mijn voormalige klasgenoten en families daarvan, je weet wel, vrouwen en kinderen, oversimplicaties als ja 'terroristen' of 'sektarisch' is bullshit, Mubarak was ook een Soenniet, werd ook gehaat door een Soennitisch bevolking naarmate hij gewelddadiger werd, werden de demonstraties ook gewelddadiger. Dat hij Alawitisch is propagandistisch handig, niet de enige reden tot haat.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:34 schreef Montana_ir het volgende:
Overal slachten ze elkaar af en dan komen ze moeilijk doen dat Dr Bashar een paar terroristen heeft afgemaakt.
twitter:archicivilians twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 14:46:24Assad Regime lost 8 villages in #Idlib in less than 24 hrs, and the claims about "tactical withdrawals" continue.. http://t.co/7ZjQoeRBYQ reageer retweet
ik heb ook in Syrie gewoond!quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beetje makkelijk oordelen he met een ver van je bed show, veilig achter je PC.
Weet ik, maar itt jou nuanceer ik niets ten gunste van een Assad, Baghadi of welk ander bloederig randdebiel dan ook.quote:
Omdat Wahabisme (SA) een tumor is, Egypte destijds onrustig was en Syrië een geïsoleerd land, als de argumenten martelingen en onderdrukking is, dan vielen al de door jou genoemde landen af, sowieso 95% van alle Midden Oosterse landen dan. Daarnaast was ik in Syrie als Nederlander een demi-god met mijn geld en nationaliteit, ik was onschendbaar en op handen gedragen, dit itt de normale volk wat vervolgd wordt of het moet doen met de beperkingen van het land.quote:Maar waarom ging jij in Syrie studeren? Volgens jou worden daar mensen onderdrukt en onschuldige burgers worden gemarteld en jij gaat daar studeren ? Waarom ging je niet in Saudie Arabie studeren ? Of Egypte (al-Azhar)?
Inderdaad, niet voor niks zijn ze wel fan van Erdogan en Saddam.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:34 schreef Montana_ir het volgende:
twitter:leithfadel twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 17:15:09We admit defeat at the Idlib salient: meanwhile, Opposition doesn't mention a single word from their complete withdrawal from the Qalamoun reageer retweet
twitter:ajaltamimi twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 16:08:44#Syria: What remains of the Jisr al-Shughur hospital after its capture by rebels: http://t.co/CuarVbi1mP reageer retweet
Erdogan ?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weet ik, maar itt jou nuanceer ik niets ten gunste van een Assad, Baghadi of welk ander bloederig randdebiel dan ook.
Er zijn momenteel 43435933 topics actief over Erdogan en Turkije, verplaats de discussie en ik sta je graag te woord. ( geen zin in een slotje of een lange reactie waar een delete knop overheen gaat )quote:
Waarom zou je moeten kiezen, je kunt toch ook met een hand op je hart met alles wat je weet, gezien en gehoord hebt in je Syrische tijd alleen al hem vervloeken, zonder dat er überhaupt een Salafistische strijd in Syrie woedt en wat hij de afgelopen jaren heeft gedaan.quote:Als ik moet kiezen tussen:
1 Dr Bashar
2 ISIS
3 JAN & co
Ja, dan ben ik 100% pro Dr Bashar.
Syria urges global action against Turkey ‘aggression’quote:A Turkish daily has accused the country’s authorities and intelligence agency of helping smuggle the ISIL and other Takfiri terrorists into Syria from Turkish soil.
The opposition daily Cumhuriyet said in a report on Friday that the extremists were brought to the Turkish border town of Reyhanli in a secret operation in January last year.
The report added that they were smuggled into Tal Abyad, a border town used by the ISIL as a gateway from Turkey.
According to the newspaper, the Takfiris were sent on two buses rented by the country’s National Intelligence Organization, known by its Turkish acronym MIT.
The paper claimed that police stopped the buses the following day after receiving a tip-off that they were smuggling drugs. However, during the search, investigators found weapons and ammunition in the buses.
According to the paper, the bus drivers, who were briefly detained, said in their testimony that they were carrying Syrian refugees and the vehicles were rented by the MIT.
Also on May 29, the newspaper published an online story with images allegedly showing MIT trucks carrying weapons and ammunition to foreign-backed militants inside Syria.
The paper has accused the administration of President Recep Tayyip Erdogan of covering up arms shipments to militants fighting the Syrian government, a claim the president vehemently denies.
Erdogan has filed a complaint against the newspaper for publishing the report and images.
The leader of Turkey’s main opposition party has recently slammed the government in Ankara for breaking the law by illegally supplying arms to the foreign-backed terrorists fighting the Syrian government.
Kemal Kilicdaroglu, the leader of the Republican People’s Party (CHP), said, “Those who illegally sent arms to (Syria) have blood on their hands.”
Since March 2011, foreign-backed militant groups have been wreaking havoc in Syria, making efforts to topple the government of the country.
quote:Syria has called upon the United Nations to adopt a “prompt and decisive action” against what it described as the Turkish government’s aggression against the crisis-hit Arab country.
In separate letters sent to the UN Secretary General Ban Ki-moon and UN Security Council, the Syrian Foreign Ministry urged the world body to press Ankara to tighten its control of Turkey’s borders with Syria.
The letters were sent in the wake of a recent video released online by a Turkish opposition newspaper purportedly showing Turkish state intelligence agency (MIT) helping send weapons to Takfiri militants in Syria.
The Syrian ministry further described the international community’s silence over what it called Turkish crimes as tacit support for terrorism, which will culminate in further deterioration of the Syrian crisis and provides a cover for anti-Damascus terrorist groups to commit more atrocities against Syrians.
On May 29, center-left Turkish daily newspaper Cumhuriyet posted on its website a video, allegedly showing trucks belonging to MIT being inspected by security officers.
The inspectors then spot cardboard boxes inside the metallic container with the “fragile” marking on them. They open the boxes, but find a considerable amount of munitions hidden in crates below boxes of medicine.
Cumhuriyet said the trucks were carrying around 1,000 mortar shells, hundreds of grenade launchers and more than 80,000 rounds of ammunition for light and heavy weapons.
Turkish President Recep Tayyip Erdogan has warned that a “heavy price” is looming for Cumhuriyet over publishing the video footage.
In another report on Friday, Cumhuriyet accused the country’s authorities and intelligence agency of helping smuggle the ISIL and other Takfiri terrorists into Syria from Turkish soil.
On Thursday, Syria’s President Bashar al-Assad said his Turkish counterpart and his government are using terrorism as a tool against the Syrian nation.
Ankara has been among the main supporters of Takfiri terrorists wreaking havoc on Syria since March 2011. The violence has reportedly claimed the lives of over 220,000 people so far.
Turkey and the United States have signed a deal to train and arm the anti-Damascus Takfiris. The program, which officially started earlier this month, is aimed at training over 15,000 militants in three years. Over 120 US soldiers are reportedly in Turkey to train the militants.
Tijd dat ze het brute regime van Erdogan hard aanpakken, de Turkse steun aan terrorisme heeft al tienduizenden mensen het leven gekost.quote:
Vervloeken is haram broquote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:04 schreef Triggershot het volgende:
Waarom zou je moeten kiezen, je kunt toch ook met een hand op je hart met alles wat je weet, gezien en gehoord hebt in je Syrische tijd alleen al hem vervloeken, zonder dat er überhaupt een Salafistische strijd in Syrie woedt en wat hij de afgelopen jaren heeft gedaan.
'La'nat Allah Ala Qawm Al Dzalimien' is je zeker niet onbekend, wel?quote:
Tot je de macht een beetje uitdaagt, dan heb je het ook goed, goed te pakken.quote:Syrie was toen een prachtig land. Meeste mensen die ik daar ken hadden het goed.
Jij bent van het collectief dat dictators en onderdrukking essentieel zijn om de moslims koest te houden?quote:"Waarom zou je moeten kiezen"
Wat is het alternatief als Dr Bashar weggaat?
dat is net zo iets als dat wanneer israel een paar palestijnen omlegt dit in de arabische wereld wordt ervaren als een daad tegen de menselijkheid en wanneer een ....... (vul maar een willekeurige arabische dictator in) iemand van zijn eigen onderdanen omlegt, is het de normaalste zaak van de wereldquote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:34 schreef Montana_ir het volgende:
de herovering van idlib loopt op schemaquote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:26 schreef Irakees het volgende:
[ afbeelding ]twitter:archicivilians twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 14:46:24Assad Regime lost 8 villages in #Idlib in less than 24 hrs, and the claims about "tactical withdrawals" continue.. http://t.co/7ZjQoeRBYQ reageer retweet
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:53 schreef Irakees het volgende:
Al-Qaeda-onthoofders worden opstandelingen genoemd door ANP:
Syrische opstandelingen van het al-Nusra Front hebben drie strijders van Islamitische Staat onthoofd. De executie vond plaats na zware gevechten in de omgeving van de Noord-Syrische stad Aleppo.
Volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten sneuvelden bij de gevechten 22 strijders. Onthoofdingen zijn eigenlijk het handelsmerk van Islamitische Staat (IS). Het al-Nusra Front vecht tegen het Syrische regime, maar ook tegen IS en is gelieerd aan al-Qaeda.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ofden-strijders.html
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:01 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen:
1 Dr Bashar
2 ISIS
3 JAN & co
Ja, dan ben ik 100% pro Dr Bashar.
Ik vind dat sektarisme eigenlijk een beetje bullshit, hoewel het wel strategisch wordt ingezet door de Wahabi's en de Shia militia, zijn er ook massale demonstraties en geweld geweest in landen zoals Egypte, Libie en Tunesie, waar zowel bevolking als leiding Sunni is. Denken dat wanneer Assad 100% Sunni was er geen burgeroorlog in Syrie zou ontstaan is gewoon ogen sluiten voor alles wat er in die periode wel gebeurde in andere landen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is net zo iets als dat wanneer israel een paar palestijnen omlegt dit in de arabische wereld wordt ervaren als een daad tegen de menselijkheid en wanneer een ....... (vul maar een willekeurige arabische dictator in) iemand van zijn eigen onderdanen omlegt, is het de normaalste zaak van de wereld
wanneer de amerikanen abu graib shit uithaalden was in egypte/syrie/libie in de gevangenis geen haar beter. zelfs vele malen erger.
mensen zijn nu eenmaal hypocriet / sektarisch en kijken naar mensen van een andere sociale groep veel kritischer dan naar hun eigen sociale groep
de sunnis schreeuwen moord en brand wanneer de shia milities misdaden plegen, maar zwijgen wanneer sunni milities wandaden verrichten
en de sjia schreeuwen moord en brand wanneer sunni milities wandaden plegen, maar zwijgen wanneer sjia milities wandaden verrichten
we zijn als mensheid gewoon blijven hangen in oude tribale patronen van ons kent ons. zo simpel is het.
truequote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind dat sektarisme eigenlijk een beetje bullshit, hoewel het wel strategisch wordt ingezet door de Wahabi's en de Shia militia, zijn er ook massale demonstraties en geweld geweest in landen zoals Egypte, Libie en Tunesie, waar zowel bevolking als leiding Sunni is. Denken dat wanneer Assad 100% Sunni was er geen burgeroorlog in Syrie zou ontstaan is gewoon ogen sluiten voor alles wat er in die periode wel gebeurde in andere landen.
was cynisch bedoeld he.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'La'nat Allah Ala Qawm Al Dzalimien' is je zeker niet onbekend, wel?
Dat is het probleem van Soennieten het gaat bij hun alleen om de macht. Kijk in Irak ze werken nu samen met ISIS, om weer aan de macht te komen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:29 schreef Triggershot het volgende:
Tot je de macht een beetje uitdaagt, dan heb je het ook goed, goed te pakken.
De democratie wat we hier in Westen kennen werkt niet in Midden-O.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:29 schreef Triggershot het volgende:
Jij bent van het collectief dat dictators en onderdrukking essentieel zijn om de moslims koest te houden?
Ja maar goed sommige Sjieten vervloeken iedereen, Abu Bakr, Uthman, Umar. Aisha, niet alleen de Ommayaden.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:48 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
was cynisch bedoeld he.
Als Sjiieten Yazeed vervloeken, dan zeggen veel Soennieten wij zijn geen La3aneen.
Ik vind dat serieus een selectief sektarisch weergave van het Midden Oosten als je naar het totaalplaatje kijkt, niet dat jij het doet, maar je hebt hier groepen users die Erdogan/SA bekritiseren terwijl ze voorzitter zijn van de Nasrullah/Soleimani fanclub, dat moet wel ironisch zijn.quote:Dat is het probleem van Soennieten het gaat bij hun alleen om de macht. Kijk in Irak ze werken nu samen met ISIS, om weer aan de macht te komen.
Je beantwoordt mijn vraag niet, behoor jij tot het genoemde collectief?quote:De democratie wat we hier in Westen kennen werkt niet in Midden-O.
wasda?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:48 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Als Sjiieten Yazeed vervloeken, dan zeggen veel Soennieten wij zijn geen La3aneen.
sjiieten worden vervloekers genoemd ofzo?quote:
Dat is nog het minste wat Sjieten naar hun hoofd geslingerd krijgen, Kafir, Munafiq, Mushrik, zijn nog populairder. Met name nu Assad pro-actief Sjietische achtergronden en bondgenoten heeft gebruikt ISIS dat als marketing.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
sjiieten worden vervloekers genoemd ofzo?
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:16 schreef pietba het volgende:
[..]
Tijd dat ze het brute regime van Erdogan hard aanpakken, de Turkse steun aan terrorisme heeft al tienduizenden mensen het leven gekost.
quote:A coalition of fighters in Syria fought off an assault by the Islamic State (IS) Thursday, then celebrated by displaying the heads of IS militants, according to opposition supporters.
It all took place in and around the town of Azaz, near the Turkish border, after IS reportedly planned a suicide truck bombing on rebel positions as a prelude to a larger assault. The rebels say they were tipped off and were lying in wait when IS attacked.
"Last night, [IS] sent a suicide truck to Sawran, which is the frontline now next to Azaz, but we had info of the operation," one man who works for opposition forces in Azaz told VICE News. "So they targeted the truck with a missile…. Then the fighters following the truck were caught."
At least some of those fighters were subsequently beheaded.
"It is not the way we act," the man said, "but it's sort of revenge for all the civilians and leaders they killed."
Videos posted to Facebook Friday morning appear to show rebels — some of whom are Islamists themselves — brandishing the heads of the dead men in front of a jubilant crowd as people fire guns into the air. Displaying the heads in central Azaz has symbolic meaning; during several months of IS — then known as ISIS — rule in 2013, the group would execute people on Fridays and display their heads at the same location, according to locals.
In January 2014, a coalition of mostly Islamist fighters drove out IS from much of Aleppo province and the corridors leading to Aleppo city. Since then, Azaz and most of opposition-controlled Aleppo have been a stronghold for anti-IS rebels. The Islamic State has made reclaiming this lost territory a key goal and launched a series of suicide attacks against Azaz in an apparent attempt to recapture it. A video posted last week to an IS-affiliated Youtube account appears to show fighters preparing an assault to retake the city.
hoe?quote:
alsof ie niet verwarrend genoeg wasquote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nu wordt 'de radicale islam' nog verwarrender
Deze zinquote:"It is not the way we act," the man said, "but it's sort of revenge for all the civilians and leaders they killed."
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe het voor de non-moslim moet zijn
je bedoelt nusra lid onthoofd isis lid?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Mes? Weet ik veel, lees het pas net
Maar dat is vanaf dag een toch het meest gebruikte recruiteringsslogan geweest?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:38 schreef UpsideDown het volgende:
Wat een slappe organisatie ook dat ISIS, als ze het niet kunnen winnen gelijk in de slachtofferrol![]()
De kruisvaarders en ongelovigen vermoorden moslimshuilie huilie huilie
In meervoudquote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
je bedoelt nusra lid onthoofd isis lid?
heb nog steeds niks gezienquote:
quote:Copies of Islamic State's English-language propaganda magazine, Dabiq, are available to buy on the website of online retailer Amazon, it has emerged.
The author of the publications is listed as al-Hayat Media Centre, which is IS's Western-focused media arm, producing videos and newsletters.
Islamic State is a proscribed terrorist organisation in the UK.
Four different volumes are available in paperback. The magazine can be downloaded for free elsewhere.
The books are available on Amazon's sites in the UK, US, France, Germany, Italy and Spain.
Dabiq is described on Amazon as "a periodical magazine focusing on issues of tawhid (unity), manhaj (truth-seeking), hijrah (migration), jihad (holy war), and jama'ah (community)".
The publication, named after the small Syrian town of Dabiq for symbolic reasons, was launched in 2014.
Amazon's websites list the publisher of the magazines as "CreateSpace Independent Publishing Platform", which is an Amazon-owned self-publishing company.
Amazon did not immediately respond to a BBC request for comment.
wtf!quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:51 schreef Triggershot het volgende:
Islamic State magazine Dabiq sold on Amazon
[..]![]()
![]()
Verdomd kapitalisme.![]()
gaat niet gebeurenquote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:09 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Wat gaat er met Alawi's,Shia,Druzen en Christenen gebeuren als JAN aan de macht komt ?
geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:30 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Mooi zijn we het eens, Dr Bashar blijft de baas in Syrie.
twitter:ResistanceER twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 18:40:44#Syria opens the first Mosque in the #Arab and #Muslim world in the name of the Holy Lady Virgin Mary http://t.co/Kg6s5HQao2 reageer retweet
onzin nieuws, niet waar.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:47 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ResistanceER twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 18:40:44#Syria opens the first Mosque in the #Arab and #Muslim world in the name of the Holy Lady Virgin Mary http://t.co/Kg6s5HQao2 reageer retweet
twitter:Zinvor twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 18:38:05Hezbollah & Syrian Army have seized 100 square kilometers from Al-Nusra in the last 3 days in #Qalamoun. http://t.co/u5u3yl7U71 reageer retweet
twitter:ahmadalissa twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 16:42:31#Syria: #Nusra Front suffered more than 800 casualties since beginning of fighting in #Qalamoun http://t.co/80cVbShwGL reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |