Ze maken het alleen maar verwarrend voor buitenstaanders, en maken het alleen maar lastiger voor ons om geaccepteerd te worden.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:09 schreef kELAL het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Wat TNN wél doet, is meedoen met alles op één hoop gooien; op zo'n manier kom je nooit een stap verder.
dat kloptquote:Op zondag 7 juni 2015 11:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Bedoel je niet, geslacht koppelen aan identiteit? Want zo heb je het gewoon over iemands seksuele voorkeur.
Dat zou in ieder geval heel fijn zijn. Dan hoeven we ook niet meer bezig met die cis-onzin omdat anders de mensen met een afwijkende gender-identiteit zich op hun teentjes getrapt voelen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:22 schreef hugecooll het volgende:
Laten we nou niet ineens met z'n allen gaan doen alsof het 'normaal' is. Niet alles wat voorkomt is normaal en niet alles wat niet normaal is is eng of vies.
Ik moest opzoeken wtf cis isquote:Op maandag 8 juni 2015 00:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zou in ieder geval heel fijn zijn. Dan hoeven we ook niet meer bezig met die cis-onzin omdat anders de mensen met een afwijkende gender-identiteit zich op hun teentjes getrapt voelen.
Tumblr. Dat is de grootste baggerwebsites wat betreft special snowflakes die denken dat ze transgender zijn, aspie, of wat dan ook. Echt een shame wat betreft die minderheden.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:33 schreef Tikbalang het volgende:
Ja zo kwam ik laatst op tumblr een lijstje tegen met wel 33 verschillende benamingen voor mensen die onder de transgenders vallen. Travestiet staat daar niet meer tussen. Mag dan wel wat belegen zijn schijnbaar maar wordt door gros der mensen wel gesnapt. Vond dan Temporagender wel een leuke voor mij, in de winter ben ik vaker gekleed als vrouw dan in de zomer. Maar als je het zo brengt naar buiten dan heb je nog meer uit te leggen.
Het is geen stempel, het is gewoon een benaming om onderscheid te maken, zonder dat je woorden als "normale mensen" of "biologische mannen/vrouwen" hoeft te gebruiken om niet-transgender mensen aan te duiden in een conversatie.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik moest opzoeken wtf cis is
Gaan we 'normaal' ineens een stempel geven
Nee, je houdt natuurlijk niet van duidelijke taalquote:Op maandag 8 juni 2015 00:33 schreef hugecooll het volgende:
Gaan we 'normaal' ineens een stempel geven
Alles wat je aanleert kan je ook weer afleren, de vergelijking met vlees en biefstuk klopt niet omdat je het daarbij over een subgroep van een groep hebt.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:03 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Waarom werkt dat per definitie ook de andere kant op? Alle biefstukken zijn vlees maar niet al het vlees is een biefstuk. En bovendien zijn dat soort stichtingen vaak extreem conservatieve christenen die zelf niet transgender zijn dus dat gaat niet op voor mij.
quote:Op maandag 8 juni 2015 11:07 schreef kELAL het volgende:
[..]
Nee, je houdt natuurlijk niet van duidelijke taal
Ik vind het bijvoorbeeld heel normaal dat koffie geen toevoegingen behoeft; tóch bestel ik m'n koffie 'zwart' i.p.v. 'normaal', omdat het zo, ongeacht het perspectief van de ander, duidelijk en ondubbelzinnig is.
Maar volgens jou moet de hele wereld maar alles zien vanuit jouw blanke-, cisgender-, heterosexuele-, neurotypische- en goedhorende meerderheidsperspectief. Throw all the minorities under the bus!
Wat in de opvoeding kan dan voor dit soort dingen zorgen volgens jou?quote:Op zondag 7 juni 2015 00:37 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Serieus, ik denk dat opvoeding hier veel te maken mee heeft. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat mijn kind geen transgender zal zijn. Dit kan volgens mij absoluut niet aangeboren worden.
Asha ten Broeke als moeder hebben misschien.quote:Op maandag 8 juni 2015 11:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat in de opvoeding kan dan voor dit soort dingen zorgen volgens jou?
goeie kickquote:Op zondag 21 juni 2015 02:22 schreef CaryAgos het volgende:
Mensen die liegen dat ze Jenna Talackova niet zouden doen.
[ afbeelding ]
net een ventquote:Op zondag 21 juni 2015 02:22 schreef CaryAgos het volgende:
[ afbeelding ]
Zou haar absoluut niet geven.quote:Op zondag 21 juni 2015 02:22 schreef CaryAgos het volgende:
[ afbeelding ]
Dit herinner ik me nog:quote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:33 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Hoe kun je Louisa en Rosanna nou vergeten in je openingspost?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
?quote:Op maandag 22 juni 2015 11:03 schreef 2NutZ het volgende:
Deze TS weerzelf transgender en blijft maar spammen om zichzelf te overtuigen dat hij het goeie heeft gedaan
quote:Op maandag 8 juni 2015 11:07 schreef kELAL het volgende:
[..]
Nee, je houdt natuurlijk niet van duidelijke taal
Ik vind het bijvoorbeeld heel normaal dat koffie geen toevoegingen behoeft; tóch bestel ik m'n koffie 'zwart' i.p.v. 'normaal', omdat het zo, ongeacht het perspectief van de ander, duidelijk en ondubbelzinnig is.
Maar volgens jou moet de hele wereld maar alles zien vanuit jouw blanke-, cisgender-, heterosexuele-, neurotypische- en goedhorende meerderheidsperspectief. Throw all the minorities under the bus!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |