Of, anders gezegd, die mensen zijn ziek in hun lichaam.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:46 schreef Confetti het volgende:
Die mensen zijn gewoon ziek in het hoofd. Ja, dit klinkt grof maar het is niet te ontkennen.
Ah, zijn we al op dát niveau aanbeland; het 'neukbaarheids'-criteriumquote:Op zondag 21 juni 2015 02:22 schreef CaryAgos het volgende:
Mensen die liegen dat ze Jenna Talackova niet zouden doen.
hy·po·cri·sie (de; v)quote:Op maandag 22 juni 2015 11:55 schreef Triptamine2 het volgende:
Alleen weiger ik mezelf "cis" te noemen. Ik vind dat zo'n extreem stomme term voor "normaal". Nu snap ik dat normaal voor sommige mensen beledigend overkomt. Maar dat is dan hun probleem. Cis is namelijk de norm en dus normaal.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het abnormale(afwijkend van de norm) transgenderisme minderwaardig is. Integendeel: Het maakt me geen reet uit wat anderen doen met hun lichaam.
Leuke definitie, goed gekopieerd. Maar wat is je punt?quote:Op maandag 22 juni 2015 12:41 schreef kELAL het volgende:
[..]
Ah, zijn we al op dát niveau aanbeland; het 'neukbaarheids'-criterium
[..]
hy·po·cri·sie (de; v)
1 Het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen, in het bijzonder bij het bekritiseren van anderen. Hypocrisie kan dus worden gezien als een gedragsvorm die erop gericht is beter voor de dag te treden dan strikt genomen verdedigbaar is, zowel gezien vanuit oprechtheid als vanuit noodzaak door omstandigheden.
Je kan wel mooi zéggen dat je transgenderisme niet minderwaardig vindt, maar tussen de regels valt overduidelijk te lezen dat je het hooguit gedoogt, i.p.v. accepteert - oftewel niet als gelijkwaardig beschouwt. En dat is een schoolvoorbeeldje van hypocrisie.quote:
Ik ben blij dat je mijn woorden opnieuw interpreteert want ik weet mezelf inderdaad niet goed te uiten. Excuses.quote:Op maandag 22 juni 2015 12:50 schreef kELAL het volgende:
[..]
Je kan wel mooi zéggen dat transgenderisme niet minderwaardig vindt, maar tussen de regels valt overduidelijk te lezen dat je het hooguit gedoogt, i.p.v. accepteert - oftewel niet als gelijkwaardig beschouwt. En dat is een schoolvoorbeeldje van hypocrisie.
Correctie: Jij ziet "normaal" als een relatief begrip. Bij mij is normaal: "voldoenend aan de norm/meerderheid". Beledigd zijn door een term als "normaal" is een keuze die je maakt. Ook vind ik het niet echt nodig om mezelf opnieuw te labelen.quote:Op maandag 22 juni 2015 13:15 schreef kELAL het volgende:
Labels zijn er om iets ondubbelzinnig aan te duiden - 'normaal' is nou eenmaal een relatief begrip. Binnen de muren van het COC is heterosexualiteit niet de norm, bijvoorbeeld.
boeit me niet aan mijn lijf wordt niet gesneden!quote:Op maandag 22 juni 2015 13:42 schreef Pulzzar het volgende:
Wat valt er aan transgenderisme niet te begrijpen? Je hebt een klein beetje inlevingsvermogen en fantasie nodig. Stel dat jij als man opeens wakker zou worden als vrouw, dan heb je een lichaam wat niet past bij jouw persoonlijkheid en geest. Je wordt dan ook geacht je als vrouw te gaan gedragen en denken, terwijl je je een man voelt. Of denk je dat je binnen een paar dagen daaraan gewend bent?
Er zijn mensen die een te vrouwelijke of mannelijke geest hebben die niet bij hun lichaam past. Ze hebben vast heel erg geprobeerd om hun geest te veranderen zodat die matcht bij hun lijf, maar dat gaat niet en bezorgt hun alleen depressies of andere psychische klachten. Gelukkig zijn er wel oplossingen om hun lijf te laten matchen bij hun geest bijvoorbeeld dmv een geslachtsoperatie.
Het is voor mij volkomen duidelijk zo dat ze er dus niet zelf voor kiezen om transseksueel te zijn en het ook zeker niet doen om aandacht te trekken of 'lekker anders' te zijn. Ik vind het verbazingwekkend dat er blijkbaar zoveel boerenkinkels zijn zonder een greintje inlevingsvermogen die 'het niet snappen'.Dan klopt de stelling dus inderdaad dat er veel autisten op FOK! zitten.
Je kan wel weer "boerenkinkels" en dergelijke gaan roepen. Maar nee: Ik begrijp inderdaad he-le-maal niet hoe het is om jezelf niet thuis te voelen bij je gender. Hoe moet ik dat begrijpen als ik het zelf niet heb? Ik worstel daar niet mee en het is de ver van mijn bed show: Hoe moet ik dan snappen hoe het voelt om jezelf niet thuis te voelen in je eigen lichaam? Iets wat voor mij de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op maandag 22 juni 2015 13:42 schreef Pulzzar het volgende:
Wat valt er aan transgenderisme niet te begrijpen? Je hebt een klein beetje inlevingsvermogen en fantasie nodig. Stel dat jij als man opeens wakker zou worden als vrouw, dan heb je een lichaam wat niet past bij jouw persoonlijkheid en geest. Je wordt dan ook geacht je als vrouw te gaan gedragen en denken, terwijl je je een man voelt. Of denk je dat je binnen een paar dagen daaraan gewend bent?
Er zijn mensen die een te vrouwelijke of mannelijke geest hebben die niet bij hun lichaam past. Ze hebben vast heel erg geprobeerd om hun geest te veranderen zodat die matcht bij hun lijf, maar dat gaat niet en bezorgt hun alleen depressies of andere psychische klachten. Gelukkig zijn er wel oplossingen om hun lijf te laten matchen bij hun geest bijvoorbeeld dmv een geslachtsoperatie.
Het is voor mij volkomen duidelijk zo dat ze er dus niet zelf voor kiezen om transseksueel te zijn en het ook zeker niet doen om aandacht te trekken of 'lekker anders' te zijn. Ik vind het verbazingwekkend dat er blijkbaar zoveel boerenkinkels zijn zonder een greintje inlevingsvermogen die 'het niet snappen'.Dan klopt de stelling dus inderdaad dat er veel autisten op FOK! zitten.
Wélke norm? De normen die hier gelden. Welke meerderheid? Degenen die hier in de meerderheid zijn.quote:Op maandag 22 juni 2015 13:25 schreef Triptamine2 het volgende:
Bij mij is normaal: "voldoenend aan de norm/meerderheid".
Dat zeg ik ook helemaal niet? Maargoed, onverschilligheid tegenover afwijkende groeperingen is hier de norm, dus kan ik inzien dat je dat met de 'norm-oogkleppen' op zoiets niet zietquote:Maar ik snap nog steeds niet hoe je er bij komt dat ik een hekel heb aan transgenders. Dus leg uit?
Ik heb het over de normen die gelden in onze maatschappij. Hetgeen wat in mijn woonplaats, land en omgeving als meerderheid aanwezig is en dat zie ik als normaal. Dat jij dat een belediging vind omdat je mijn woorden telkens herinterpreteert, is simpelweg niet mijn probleem. "Normen" en "normaal" geven geen enkel waardeoordeel over een ander: Dat maakt jouw interpretatie ervan.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:09 schreef kELAL het volgende:
[..]
Wélke norm? De normen die hier gelden. Welke meerderheid? Degenen die hier in de meerderheid zijn.
Stap de grens over en je bent een minderheid en gelden er weer nét iets andere normen.
Dus ja, 'normaal' is een relatief begrip en het feit dat je dat niet ziet omdat jij toevallig binnen de hier geldende normen valt, doet daar niets aan af.
quote:Op maandag 22 juni 2015 14:09 schreef kELAL het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet? Maargoed, onverschilligheid tegenover afwijkende groeperingen is hier de norm, dus kan ik inzien dat je dat met de 'norm-oogkleppen' op zoiets niet ziet
Je zei inderdaad niet een hekel, excuses. Maar je zegt wel dat ik transgender mensen minderwaardig vind. Dat is je reinste onzin. Daarbij ben ik helemaal niet alleen onverschillig over transgenders. Eigenlijk ben ik op mijn vrienden, kennissen en familie na vrij onverschillig over vrijwel iedereen op de gehele wereld. Daarom zeg ik ook: Leven en laten leven, want het maakt me geen reet uit.quote:Op maandag 22 juni 2015 12:50 schreef kELAL het volgende:
[..]
Je kan wel mooi zéggen dat je transgenderisme niet minderwaardig vindt, maar tussen de regels valt overduidelijk te lezen dat je het hooguit gedoogt, i.p.v. accepteert - oftewel niet als gelijkwaardig beschouwt. En dat is een schoolvoorbeeldje van hypocrisie.
Ja, en in de volksmond noemen we die geldende norm van de meerderheid, 'normaal'.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:09 schreef kELAL het volgende:
[..]
Wélke norm? De normen die hier gelden. Welke meerderheid? Degenen die hier in de meerderheid zijn.
Stap de grens over en je bent een minderheid en gelden er weer nét iets andere normen.
Dus ja, 'normaal' is een relatief begrip en het feit dat je dat niet ziet omdat jij toevallig binnen de hier geldende normen valt, doet daar niets aan af.
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet? Maargoed, onverschilligheid tegenover afwijkende groeperingen is hier de norm, dus kan ik inzien dat je dat met de 'norm-oogkleppen' op zoiets niet ziet
Het zou anders niet verkeerd zijn, om de wereld eens te zien door iets anders dan de bril van je eigen referentiekader. Werkt heel verfrissend, kan ik je vertellen.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:22 schreef probeer het volgende:
Of plaats jij bij elke normatieve opmerking die je maakt de kanttekening dat alles maar relatief is, en alleen geldt binnen onze (door cultuur gevormde) normen en waarden.
Gelukkig zijn die nogal veranderlijk. Als je genderidentiteit en seksuele geaardheid ziet als een continuüm in plaats van twee of drie hokjes waar je uit moet kiezen, dan zijn we allemaal normaal. Of we nou homo, hetero, cis of trans zijn. Reden te meer om zo snel mogelijk van die hokjes af te stappen.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:21 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik heb het over de normen die gelden in onze maatschappij.
Ja maar weet je wat dus nu de "patstelling" is: Ik voel me persoonlijk perfect bij die hokjes. Waarom zou ik daar vanaf moeten? Omdat een ander dat fijner vind? Ik zie daar de noodzaak niet bepaald van in.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:43 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die nogal veranderlijk. Als je genderidentiteit en seksuele geaardheid ziet als een continuüm in plaats van twee of drie hokjes waar je uit moet kiezen, dan zijn we allemaal normaal. Of we nou homo, hetero, cis of trans zijn. Reden te meer om zo snel mogelijk van die hokjes af te stappen.
Doe eens niet zo uit de hoogte.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:36 schreef kELAL het volgende:
[..]
Het zou anders niet verkeerd zijn, om de wereld eens te zien door iets anders dan de bril van je eigen referentiekader. Werkt heel verfrissend, kan ik je vertellen.
Ook echt.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:36 schreef Voxs het volgende:
Ik sta versteld van zoveel achterlijke denkbeelden in dit topic.
Klacht: Dat ik nog steeds versteld sta van dit soort praat.
Zal niet gebeuren in plaats daarvan sterven we zoals het er nu voorstaat aan klimaat problemen etc.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:12 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
De mensheid is ziek geworden. Het wordt tijd dat een komeet een einde maakt aan deze verrotte wereld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |