Ik vind mn half uurtje ook wel prima. Lekker kunnen lezen inderdaad, nog een kopje thee achteraf en daarna door naar muzieklesquote:Op maandag 5 oktober 2015 11:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Handig! Al vind ik het stiekem ook altijd wel een lekker ontspanmomentje als ik daar een uurtje de krant kan lezenMijn bloed stroomt geloof ik ook langzaam omdat ik een koukleum ben (slechte doorbloeding in de armen) dus dan krijg ik zo'n lekker warmtedekentje erbij.. het wordt bijna genieten!
Mooie typefout. ik zit me nu voor te stellen hoe je met een kleine pannenkoek in je hand in die stoel zitquote:Op maandag 5 oktober 2015 12:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik vind mn half uurtje ook wel prima. Lekker kunnen lezen inderdaad, nog een kopje thee achteraf en daarna door naar muziekles
Heb je al eens een flensje warm water in je hand gehad tijdens donatie? Dat werkt ook heel goed.
Autocorrectquote:Op maandag 5 oktober 2015 14:06 schreef Karstman het volgende:
[..]
Mooie typefout. ik zit me nu voor te stellen hoe je met een kleine pannenkoek in je hand in die stoel zit
Afijn, OT, ik zit meestal rond de 25 minuten om in 3 rondjes 660ml plasma in het zakje te krijgen. Was met de oude machines rond de 3 kwartier en dat was eigenlijk net iets fijner omdat ik graag nog wat werk tijdens het doneren en dan is het nu wel zo voorbij.
Las het niet eens in eerste instantiequote:Op maandag 5 oktober 2015 14:06 schreef Karstman het volgende:
[..]
Mooie typefout. ik zit me nu voor te stellen hoe je met een kleine pannenkoek in je hand in die stoel zit
Komt op hetzelfde neer.quote:Op maandag 12 oktober 2015 19:31 schreef wyccie het volgende:
Eigenlijk is het andersom. Hb bij rokers is in het algemeen hoger.
Ik ga vanmiddag, heb ook verkoudheid/keelpijn maar dan mag je toch wel?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Morgen tweede plasma donatie gepland staan, word ik vandaag wakker met keelpijnafbellen dus maar vandaag
volgens de check met keelpijn nietquote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag, heb ook verkoudheid/keelpijn maar dan mag je toch wel?
Oh.. dan moet ik ook maar even bellen om het te vragen. De ergste keelpijn is op zich wel weg.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:17 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
volgens de check met keelpijn niet
Verkoudheid volgens mijquote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag, heb ook verkoudheid/keelpijn maar dan mag je toch wel?
Verhoging heb ik denk ik niet gehad, maar daar vroegen ze ook niet naar. Maar blijkbaar moet je na verkoudheid icm keelpijn 2 weken klachtenvrij zijn voor je weer mag gevenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Verkoudheid volgens mijzeker niet met verhoging
0neg staat nog op groenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Mailtje gehad met een oproep, blijkbaar zitten ze omhoog.
http://www.sanquin.nl/blo(...)orraad/?desktop=true
O Positief is blijkbaar wel een beetje behoefte aan, wil wel gaan doneren vandaagquote:
Handige tool! Maakt je ook wat eerder geneigd om te gaan geven, als je ziet dat jouw bloedgroep hard nodig is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Mailtje gehad met een oproep, blijkbaar zitten ze omhoog.
http://www.sanquin.nl/blo(...)orraad/?desktop=true
idd mooi meegenomen, hier afspraak verzet naar 19 november, dan ben ik vast al twee weken klachtenvrij, baal er wel van maarja niks aan te doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Verhoging heb ik denk ik niet gehad, maar daar vroegen ze ook niet naar. Maar blijkbaar moet je na verkoudheid icm keelpijn 2 weken klachtenvrij zijn voor je weer mag gevenDus moest de afspraak inderdaad verzetten. Maar goed dat dit bericht hier toevallig voorbij kwam, anders was ik voor niks gegaan!
Zo verneukeratief he? Je voelt het niet tot je ernaar kijkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:21 schreef Krediax het volgende:
Kwam er thuis achter dat ik toch nog niet helemaal klaar was met bloeden.
[ afbeelding ]
Eerste keer dat mijn aderen zo gewillig waren
Zet 'm op!quote:
keurige waardes!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:22 schreef Vicky het volgende:
done! HB was 9,2 en bloeddruk 116/67.
Na het geven een klein beetje lightheaded maar dat trok snel weg.
gevulde koekquote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
keurige waardes!
Nog een roze koek gegeten als beloning?
Welkom bij de clubquote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:22 schreef Vicky het volgende:
done! HB was 9,2 en bloeddruk 116/67.
Na het geven een klein beetje lightheaded maar dat trok snel weg.
Stiekem wel erg blij mee, scheelt een hoop gedoe. Anders had ik het natuurlijk met alle liefde gedaan. De bloedbank is op de hoogte gebracht dus binnenkort weer bloed gevenquote:De resultaten wijzen uit dat uw weefseltypering en die van de patiënt goed met elkaar overeenkomen. Er is echter iemand gevonden die iets beter bij de patiënt past dan u, daarom zal deze donor in eerste instantie worden benaderd. Mocht deze donor om de één of andere reden toch niet in staat zijn om stamcellen af te staan, dan zullen wij graag een beroep op u doen. In dat geval nemen wij in de toekomst contact met u op.
wat duurt dat lang allemaal eigenlijk, ik denk bij stamceldonatie toch een beetje aan levensgevaarlijke ziekte als leukemiequote:Op maandag 26 oktober 2015 19:06 schreef livalo het volgende:
Ik had een update beloofd over de benadering i.v.m stamceldonatie, dus bij deze! Afgelopen vrijdag een mail gehad (na 13 augustus bloed te hebben getapt, dus heeft nog lang geduurd):
[..]
Stiekem wel erg blij mee, scheelt een hoop gedoe. Anders had ik het natuurlijk met alle liefde gedaan. De bloedbank is op de hoogte gebracht dus binnenkort weer bloed geven.
Ja, dat had ik dus ook. Ik voelde me al schuldig dat ik pas een week later buisjes bloed kon afgeven omdat ik op vakantie was.. Dat was dus eigenlijk helemaal nergens voor nodig. Maar ze hebben in het ziekenhuis uitgelegd dat tegenwoordig meteen in het systeem wordt gekeken, zelfs al is het nog maar één dag bekend. En daarna moeten ze afwachten of de kuren überhaupt aanslaan, want zo niet heeft stamcellen 'geven' ook geen zin. Denk dat ze dat dan nog even afwachten? Maar het was voor mij prettig geweest als ik het eerder wist dat er een 'beter' iemand beschikbaar was. Dan weet je of je er wel/geen rekening mee moet houden een week waarschijnlijk niet te kunnen werken (wat voor mij zou betekenen, geen inkomsten). Het blijft toch in je achterhoofd spoken. Maar ook daar zullen redenen voor zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat duurt dat lang allemaal eigenlijk, ik denk bij stamceldonatie toch een beetje aan levensgevaarlijke ziekte als leukemie
Edit: leuk dat je update komt geven![]()
Bedankt voor de update! Zal wel dubbel zijn ja, je wil goed doen maar het 'kost' je ook wat dus ergens wil je het ook niet. Wel goede feedback om terug te geven naar het centrum. Hoe het voor jou werkt als je zo lang moet wachten. Wellicht kunnen ze daar in de voorlichting een volgende keer rekening mee houden.quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:24 schreef livalo het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dus ook. Ik voelde me al schuldig dat ik pas een week later buisjes bloed kon afgeven omdat ik op vakantie was.. Dat was dus eigenlijk helemaal nergens voor nodig. Maar ze hebben in het ziekenhuis uitgelegd dat tegenwoordig meteen in het systeem wordt gekeken, zelfs al is het nog maar één dag bekend. En daarna moeten ze afwachten of de kuren überhaupt aanslaan, want zo niet heeft stamcellen 'geven' ook geen zin. Denk dat ze dat dan nog even afwachten? Maar het was voor mij prettig geweest als ik het eerder wist dat er een 'beter' iemand beschikbaar was. Dan weet je of je er wel/geen rekening mee moet houden een week waarschijnlijk niet te kunnen werken (wat voor mij zou betekenen, geen inkomsten). Het blijft toch in je achterhoofd spoken. Maar ook daar zullen redenen voor zijn.
mooi resultaat, heb je nog iets bijzonders gedaan?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:00 schreef 90Mir het volgende:
De eerste keer bloed doneren is gelukt! Werd ik 3 maanden terug afgekeurd met een hb van 7.7, had ik vandaag een hb van 8.5! :-)
Een paar glazen ferro van roosvicee, sinds 5 dagen. Al verwacht ik dat dat niet echt zoden aan de dijk zal hebben gezet. ;-)quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
mooi resultaat, heb je nog iets bijzonders gedaan?
in het kader hiervan, heeft er nog iemand de uitnodiging gekregen om mee te doen aan onderzoek ivm Hb? Ik haak af op het feit dat ik mijn menstruatie moet gaan registreren, letterlijk door te gaan loeren hoe vol tampon is...quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:00 schreef 90Mir het volgende:
De eerste keer bloed doneren is gelukt! Werd ik 3 maanden terug afgekeurd met een hb van 7.7, had ik vandaag een hb van 8.5! :-)
Whut??quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
in het kader hiervan, heeft er nog iemand de uitnodiging gekregen om mee te doen aan onderzoek ivm Hb? Ik haak af op het feit dat ik mijn menstruatie moet gaan registreren, letterlijk door te gaan loeren hoe vol tampon is...
Ik betwijfel of je met een ontsteking onder je kies wel mag doneren, dat is net zo goed een risico op bacteriën in je bloedbaan, dus dan zou het niet uitmaken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:51 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Whut??
Nou, daar zou ik ook voor passen.
Hoe lang mag je niet doneren na het trekken van een kies? Er moet n kies uit, maar ik verwacht ook een oproep.Die kies doet (nog) geen zeer, dus ik overweeg daar nog effies mee te wachten.
Dan zou het zeer doen he?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:07 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je met een ontsteking onder je kies wel mag doneren, dat is net zo goed een risico op bacteriën in je bloedbaan, dus dan zou het niet uitmaken.
Verstandskiezen moeten er wel eens uit omdat de reguliere kiezen anders in de verdrukking komen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:12 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Waarom zou hij eruit moeten als er geen ontsteking is?
roze koeken ziekte?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb al sinds de donatie van vanmorgen enorme honger.. hoe zou dat kunnen komen?
Verstandskies, in de afgelopen twee jaar al twee keer gevuld en nou is de vulling er wéér uit gelazerd.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:12 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Waarom zou hij eruit moeten als er geen ontsteking is?
Hmm ik had het zowel voor als na de heilige roze koek dus ik denk het nietquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
roze koeken ziekte?
Geen idee, dorst zou iets logischer zijn
Je bent jaren mateloos geweest?quote:Op maandag 9 november 2015 14:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb net voor het eerst in jaren weer gedoseerd.
Het is jouw lijf, jij beslist wie eraan komt. Zullen ze echt geen probleem van maken.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:48 schreef Merel1808 het volgende:
Heeft iemand ervaring met voorkeur uitspreken voor een prikker? Gaan ze daarmee akkoord?
Ik werd vandaag geprikt door iemand die mij volgens mij nog nooit raak heeft geprikt en me nu ook weer flink bezeerd heeft, gelukkig kreeg een ander het wel voor elkaar in de andere arm.
Oh, dat is vervelend zeg. Ik zou zeker de volgende keer vragen of er iemand anders beschikbaar is.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:48 schreef Merel1808 het volgende:
Heeft iemand ervaring met voorkeur uitspreken voor een prikker? Gaan ze daarmee akkoord?
Ik werd vandaag geprikt door iemand die mij volgens mij nog nooit raak heeft geprikt en me nu ook weer flink bezeerd heeft, gelukkig kreeg een ander het wel voor elkaar in de andere arm.
Ik zelf niet, de meneer naast mij vroeg de laatste keer ook direct om een ander. De prikker vond het niet leuk, maar achquote:Op woensdag 18 november 2015 21:48 schreef Merel1808 het volgende:
bijna een deeltijd baanquote:Op maandag 30 november 2015 12:37 schreef url=http://forum.fok.nl/user/profile/50018]Karstman[/url] het volgende: . Plasma iedere 2 weken.
Als je er iets mee zou verdienen anders dan een roze koekquote:
ben je gevraagd omdat er een speciefieke match is op basis van weefseltypering?quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Sinds mijn donatie van afgelopen week is mijn aantal donaties hoger dan mijn leeftijd(ook al had het nog aardig wat hoger kunnen zijn
Ik ben niet altijd even tijdig)
Daarnaast had ik vandaag een mail of ik me wellicht wilde aanmelden als donor voor bloedplaatjes. Ik ben al aangemeld als stamceldonor, dus dan kon dit in een moeite door. Ik denk wel dat ik het ga doen.
Het subject is "U kent hem niet, maar hij is u eeuwig dankbaar", maar verder wordt er in de mail niet over gerept. De mail is ook redelijk algemeen van opzet, en bevat naast een verhaal over waarom je bloedplaatjes kan doneren eigenlijk alleen onderstaande tekstquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
ben je gevraagd omdat er een speciefieke match is op basis van weefseltypering?
quote:In het verleden heeft u zich aangemeld als stamceldonor. Om u als stamceldonor te registreren hebben we een extra typering van uw bloed gedaan. Deze typering is ook zeer belangrijk bij het geven van bloedplaatjes voor een specifieke patiënt. Met deze kennis kunnen we uit duizenden donors een voor die ene patiënt juiste match vinden voor zijn bloedplaatjes.
Ha, mooi zeg!quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:45 schreef Bos81 het volgende:
Er zat vandaag een zilveren druppel bij de post, als dank voor mijn MCC-donaties![]()
![]()
![]()
Heb je je wel afgemeld via de site??quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ha, mooi zeg!
Ik heb de uitnodiging die vorige week bij de post zat maar weggegooid. Kies laten trekken, dikke ontsteking erbij.Ik mag effies niet.
Telefonisch.quote:Op zaterdag 5 december 2015 21:22 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Heb je je wel afgemeld via de site??
Ik heb me een paar jaar geleden aangemeld en ben nog nooit opgeroepen. De kans dat je echt gevraagd wordt schijnt bijzonder klein te zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:15 schreef Sjeen het volgende:
Ik verwacht eigenlijk nog een uitnodiging dit jaar. En ik twijfel nog steeds over aanmelding stamceldonor.
1 op de 1000 begreep ik. En dan ben je door de 'voorrondes', en kan het dus alsnog zijn dat je niet de beste match bent.quote:Op zondag 6 december 2015 20:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb me een paar jaar geleden aangemeld en ben nog nooit opgeroepen. De kans dat je echt gevraagd wordt schijnt bijzonder klein te zijn.
Tevens ben ik nu ook aangemeld voor bloedplaatjesdonor
Sinds wanneer krijg je dat? Ik krijg altijd mokken en knuffels en andere prullaria die je niet nodig hebt.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:29 schreef Bos81 het volgende:
Tevens donatie 20, dus kado. Gekozen voor hardloopshirt, daar heb ik iig iets aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |