abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153508637
Hoe doen jullie dat met enkele bananen? Die helemaal uit elkaar getrokken zijn en dat je nog een enkele over hebt? Iemand ideeen hier over? Want wij houden nu vaak 1 banaan over van een tros omdat iedereen ze uitelkaar trekt!
pi_153511073
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:47 schreef Likker69 het volgende:
Hoe doen jullie dat met enkele bananen? Die helemaal uit elkaar getrokken zijn en dat je nog een enkele over hebt? Iemand ideeen hier over? Want wij houden nu vaak 1 banaan over van een tros omdat iedereen ze uitelkaar trekt!
Je kan ze natuurlijk verkopen, als iemand ze wilt. Maar ook in de kantine leggen of aan de kindertjes geven. (nadat je ze hebt afgeboekt natuurlijk)
pi_153567817
Ik heb nog ongeveer 3/4e maandsalaris open staan wat ik kan claimen omdat niet tijdig werd gecommuniceerd dat mijn contract werd verlengd.
Heb er toen bewust voor gekozen dit niet te claimen aangezien dit de sfeer op de werkvloer waarschijnlijk niet ten goede komt, maar aangezien donderdag m'n laatste dag is maakt dat toch niet meer uit.

Zit een beetje te twijfelen, zal ik het incashen? Loonvorderingen blijven zover ik weet 5 jaar staan, en behoefte om nog een keer bij een ander filiaal aan het werk te gaan heb ik niet echt.
Iemand idee hoe de procedure gaat en bij wie ik eventueel zou moeten zijn?
pi_153568890
Er werd niet tijdig gecommuniceerd dat je contract werd VERLENGD en dus heb je recht op 3/4 maandsalaris? Komt mij alleen bekend voor bij te laat aanzeggen van het NIET verlengen van een contract.

Sowieso vind ik het mosterd na de maaltijd, je hebt toen die keuze gemaakt om het niet te claimen. Ik hou niet van dit soort acties, maar dat is persoonlijk.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 00:20:48 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153569071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 00:15 schreef SausDip het volgende:
Er werd niet tijdig gecommuniceerd dat je contract werd VERLENGD en dus heb je recht op 3/4 maandsalaris? Komt mij alleen bekend voor bij te laat aanzeggen van het NIET verlengen van een contract.

Sowieso vind ik het mosterd na de maaltijd, je hebt toen die keuze gemaakt om het niet te claimen. Ik hou niet van dit soort acties, maar dat is persoonlijk.
Nieuwe wet werk en zekerheid, je hebt recht op vergoeding bij niet tijdig aanzeggen, ongeacht het daarna wel of niet verlengen.

Maar het bestaat pas net, dus het hoe en wat van claimen is allemaal nogal nieuw.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153569203
Weer wat geleerd. Morgen tijdens Winkelgroep vergadering wordt WWZ uitgelegd, ben benieuwd. Dacht dat aanzegplicht inderdaad alleen gold bij niet verlengen van contract.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 00:25:51 #57
346939 Janneke141
pi_153569252
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 00:24 schreef SausDip het volgende:
Weer wat geleerd. Morgen tijdens Winkelgroep vergadering wordt WWZ uitgelegd, ben benieuwd. Dacht dat aanzegplicht inderdaad alleen gold bij niet verlengen van contract.
Nee, het werkt echt twee kanten op. De geleerden zijn het er echter nog niet over eens of het legaal is om iedere werknemer standaard te vertellen dat het contract niet wordt verlengd, om het eventueel later alsnog te doen. Of andersom.
pi_153574057
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:46 schreef Capstie het volgende:
Ik heb nog ongeveer 3/4e maandsalaris open staan wat ik kan claimen omdat niet tijdig werd gecommuniceerd dat mijn contract werd verlengd.
Heb er toen bewust voor gekozen dit niet te claimen aangezien dit de sfeer op de werkvloer waarschijnlijk niet ten goede komt, maar aangezien donderdag m'n laatste dag is maakt dat toch niet meer uit.

Zit een beetje te twijfelen, zal ik het incashen? Loonvorderingen blijven zover ik weet 5 jaar staan, en behoefte om nog een keer bij een ander filiaal aan het werk te gaan heb ik niet echt.
Iemand idee hoe de procedure gaat en bij wie ik eventueel zou moeten zijn?
ik denk dat je het best even een apart topic in WGR kan openen, of langs het juridisch loket :P
pi_153578436
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 08:03 schreef d4v1d het volgende:

[..]

ik denk dat je het best even een apart topic in WGR kan openen, of langs het juridisch loket :P
Voor de aanvraag misschien wel ja, maar vroeg me af wat andere mensen zouden doen :D
pi_153586893
Vandaag weer ingeschreven bij een ander AH filiaal. Feels good to be back.
pi_153587584
Hey mensen,

Ik heb net een confrontatie gehad met een van mijn teamleiders en vraag me af of het wel helemaal volgens de regels is gegaan. Ik ben vergeten op tijd vrij te vragen voor Pinkpop afgelopen weekend, nu is het bij ons filiaal normaal dat je dan nog ruilen kan. De teamleider die dit normaal regelde was er helaas niet, dus moesten we het via een andere teamleider doen die iets stricter is. Deze teamleider wilde mij en vele anderen die vervanging hadden geregeld niet vrij geven, en zei dat we onze kaartjes maar verkopen moesten. Ik grapte nog even "Je mag 2 schriftelijke waarschuwingen hebben toch?" Maar hij drukte me og op het hart dat het zo niet werkt, en ik niet mocht ruilen
Ik liet me niet van de baan slaan en ben alle andere teamleiders langsgegaan totdat eentje het goed vond. Ik had haast, en zodra hij bij mijn vervangers de tijden had aangepast ben ik weggegaan. Nu, ik werd Zondag gebeld dat ik nog opstond, kennelijk had hij mij vergeten door te strepen. Ik leg uit wie mijn vervangers waren en dat was dat. Maandag werken, en ik loop nu net binnen word ik door de strictere teamleider tegengehouden, dat ik meteen weernaar huis mocht en later de week nog een gesprek kreeg. "Schriftelijke waarschuwingen deden mij toch niks".

Mag hij mij uberhaupt pas 5 minuten voor mijn werktijd zeggen dat ik toch niet hoef te werken? Breekt de AH hiermee niet zijn eigen regels? Iemand suggesties voor wat ik nu het beste kan doen?

Ik werk nu al 2 jaar bij dit filiaal, met relatief positieve beoordelingen van teamleiders, en maak de meeste uren van de part timers (tot 43 uur in vakantieweken). Ik weet dat het dom is geen vrij te vragen, maar ik was het simpelweg vergeten en had voor vervanging geregeld van mijn niveau en mijn vaardigheden. Ik snap dat het niet helemaal de bedoeling was, maar om dit nu zo terug te spelen naar mij vind ik een beetje overdreven. Sorry voor de lange tekst, maar alvast bedankt!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:53:55 #62
346939 Janneke141
pi_153587638
Ja, dit is kansloos van die teamleider. Nee, hier kun je niets tegen doen.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:53:55 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153587639
Klinkt alsof je met zo´n typische supermarktploegleider te maken heeft die geen kloot voorstelt in de buitenwereld, maar binnen de muur van de AH enige macht heeft en dat misbruikt.
Ik had er ook zo 1. Vind het altijd mooi als ik hem nu tegenkom en hij nog een beetje bijdehand probeert te doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:55:19 #64
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153587667
Lekker ben jij om bij andere teamleiders langs te kunnen gaan om toch goedkeuren te krijgen. Ik zou ook klaar geweest zijn met je.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_153588031
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:55 schreef monsterd. het volgende:
Lekker ben jij om bij andere teamleiders langs te kunnen gaan om toch goedkeuren te krijgen. Ik zou ook klaar geweest zijn met je.
Dit heb ik gedaan omdat andere vullers én teamleiders mij dit als tip gaven. "Je moet niet naar hem gaan, maar naar hem want anders maak je helemaal geen kans."

Ik zal een duidelijke log schrijven, en die aan mijn management geven bij het gesprek zodat ik in ieder geval mijn perspectief kan laten weten.

EDIT:
Nog een vraag: Ik bel net met mijn teamleider met de vraag of ik dit weekend moet werken. (ik stond wel op, maar vandaag stuurde hij me ook weg) Hij kon me geen antwoord geven nu, aangezien hij eerst de andere teamleider moest vragen wat de situatie was. Hij kon me dit pas morgen laten weten, maar mag dit wel? Ik heb nu onduidelijkheid over werktijden deze week, die eigenlijk 3 weken van te voren vast staan. Stel hij zegt dat ik nu wel moet werken, kan ik dit dan weigeren?

EDIT2:
Hoe meer ik erover nadenk. Mij naar werk laten reizigen, om danpas 5 minuten voor werktijd e zeggen dat ik niet hoef te werken, dat is toch gewoon voorbedacht pesten om mij terug te pakken? Ik ben echt heel gelukkig bij de AH en werk met VEEL plezier, maar door deze actie begin ik serieus ontslag te overwegen.

EDIT3:
Mijn teamleider belt net. Ik had kennelijk wel toestemming om te ruilen. Hij had mij niet eerder laten weten dat ik niet hoefde te werken vandaag omdat ik dat aa mezelf te danken had, ik had namelijk niet goed vervanging geregeld. Ik reageer met "Maar ik had dus wel vervanging geregeld" Hij reageert "Ja, maar goed. Je krijgt nog een gesprek"

wtf albert heijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lisentho op 16-06-2015 19:17:32 ]
pi_153591174
Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je TL je inderdaad aan het denken wil zetten en je even een vervelend gevoel geven. Ga gewoon het gesprek in en daarna is de lucht weer geklaard, maak het niet groter dan het is (dat doet die strikte TL al wel voor je...). De storm zal over een week wel gaan liggen, komt goed. Ze gaan je echt niet ontslaan om zo iets, zeker niet als je een clean sheet hebt en echt zo goed functioneert als je zegt.

De TL in kwestie komt wel al incapabel over in je verhaal, mocht je na het gesprek nog een probleem met hem hebben, ga dan naar je SM om de kwestie te bespreken. Iedereen snapt dat dit uit proportie is.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:53:25 #67
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_153591301
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:03 schreef Capstie het volgende:

[..]

Voor de aanvraag misschien wel ja, maar vroeg me af wat andere mensen zouden doen :D
Als je toch de intentie niet meer hebt om bij AH te werken; gewoon claimen. Aangetekende brief sturen zou voldoende moeten zijn, zoeken ze op kantoor maar uit hoe ze het gaan verwerken.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_153592609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:49 schreef SausDip het volgende:
Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je TL je inderdaad aan het denken wil zetten en je even een vervelend gevoel geven. Ga gewoon het gesprek in en daarna is de lucht weer geklaard, maak het niet groter dan het is (dat doet die strikte TL al wel voor je...). De storm zal over een week wel gaan liggen, komt goed. Ze gaan je echt niet ontslaan om zo iets, zeker niet als je een clean sheet hebt en echt zo goed functioneert als je zegt.

De TL in kwestie komt wel al incapabel over in je verhaal, mocht je na het gesprek nog een probleem met hem hebben, ga dan naar je SM om de kwestie te bespreken. Iedereen snapt dat dit uit proportie is.
Dankjewel voor je down-to-earth reactie. Ik ben inderdaad momenteel een beetje door emotie overrompeld. Maar ik heb me aan de regels gehouden, en hij dus niet. Ik zal jullie wel laten weten hoe het gesprek verlopen is eind dit weekend!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:42:42 #69
346939 Janneke141
pi_153592910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:34 schreef Lisentho het volgende:
Maar ik heb me aan de regels gehouden, en hij dus niet.
Dat is nog niet direct gezegd. Ik kan me niet herinneren dat een TL verplicht is om een ruil goed te keuren.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:58:29 #70
378682 JohnBercow
pi_153593521
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is nog niet direct gezegd. Ik kan me niet herinneren dat een TL verplicht is om een ruil goed te keuren.
En de ruil is niet drie weken van te voren doorgegeven...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:02:09 #71
346939 Janneke141
pi_153593638
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:58 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

En de ruil is niet drie weken van te voren doorgegeven...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begrijp me goed, ik kan weinig sympathie opbrengen voor het niet toestaan van een ruil, zeker niet voor een evenement als dit. Maar dat betekent nog niet dat de TL in kwestie iets doet wat niet zou mogen.
pi_153602495
Ik bedoelde eerder dat hij mij niet geïnformeerd had dat ik niet hoefde te werken gisteren. Pas toen ik aankwam op het werk zei hij dat ik meteen weer naar huis kon gaan. Toen ik hem vroeg waarom hij me niet eerder had gebeld was het antwoord omdat ik ook geen vervanging had geregeld.
pi_153609468
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:53 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Als je toch de intentie niet meer hebt om bij AH te werken; gewoon claimen. Aangetekende brief sturen zou voldoende moeten zijn, zoeken ze op kantoor maar uit hoe ze het gaan verwerken.
Vraag me alleen af wat voor gevolgen het zou hebben voor een eventuele referentie later?
Hoe kinderachtig zijn ze? :')
pi_153612207
die aanzegplicht geldt pas va 01 juli. dus je hebt pech voor nu
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:21:53 #75
378682 JohnBercow
pi_153612495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:11 schreef tinoburg het volgende:
die aanzegplicht geldt pas va 01 juli. dus je hebt pech voor nu
Nee, al per 1 januari. Zie: http://www.mkbservicedesk(...)ijk-contract-wel.htm
Order! Ordeeeeeeeeer!