Je kan ze natuurlijk verkopen, als iemand ze wilt. Maar ook in de kantine leggen of aan de kindertjes geven. (nadat je ze hebt afgeboekt natuurlijk)quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:47 schreef Likker69 het volgende:
Hoe doen jullie dat met enkele bananen? Die helemaal uit elkaar getrokken zijn en dat je nog een enkele over hebt? Iemand ideeen hier over? Want wij houden nu vaak 1 banaan over van een tros omdat iedereen ze uitelkaar trekt!
Nieuwe wet werk en zekerheid, je hebt recht op vergoeding bij niet tijdig aanzeggen, ongeacht het daarna wel of niet verlengen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:15 schreef SausDip het volgende:
Er werd niet tijdig gecommuniceerd dat je contract werd VERLENGD en dus heb je recht op 3/4 maandsalaris? Komt mij alleen bekend voor bij te laat aanzeggen van het NIET verlengen van een contract.
Sowieso vind ik het mosterd na de maaltijd, je hebt toen die keuze gemaakt om het niet te claimen. Ik hou niet van dit soort acties, maar dat is persoonlijk.
Nee, het werkt echt twee kanten op. De geleerden zijn het er echter nog niet over eens of het legaal is om iedere werknemer standaard te vertellen dat het contract niet wordt verlengd, om het eventueel later alsnog te doen. Of andersom.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:24 schreef SausDip het volgende:
Weer wat geleerd. Morgen tijdens Winkelgroep vergadering wordt WWZ uitgelegd, ben benieuwd. Dacht dat aanzegplicht inderdaad alleen gold bij niet verlengen van contract.
ik denk dat je het best even een apart topic in WGR kan openen, of langs het juridisch loketquote:Op maandag 15 juni 2015 23:46 schreef Capstie het volgende:
Ik heb nog ongeveer 3/4e maandsalaris open staan wat ik kan claimen omdat niet tijdig werd gecommuniceerd dat mijn contract werd verlengd.
Heb er toen bewust voor gekozen dit niet te claimen aangezien dit de sfeer op de werkvloer waarschijnlijk niet ten goede komt, maar aangezien donderdag m'n laatste dag is maakt dat toch niet meer uit.
Zit een beetje te twijfelen, zal ik het incashen? Loonvorderingen blijven zover ik weet 5 jaar staan, en behoefte om nog een keer bij een ander filiaal aan het werk te gaan heb ik niet echt.
Iemand idee hoe de procedure gaat en bij wie ik eventueel zou moeten zijn?
Voor de aanvraag misschien wel ja, maar vroeg me af wat andere mensen zouden doenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:03 schreef d4v1d het volgende:
[..]
ik denk dat je het best even een apart topic in WGR kan openen, of langs het juridisch loket
Dit heb ik gedaan omdat andere vullers én teamleiders mij dit als tip gaven. "Je moet niet naar hem gaan, maar naar hem want anders maak je helemaal geen kans."quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:55 schreef monsterd. het volgende:
Lekker ben jij om bij andere teamleiders langs te kunnen gaan om toch goedkeuren te krijgen. Ik zou ook klaar geweest zijn met je.
Als je toch de intentie niet meer hebt om bij AH te werken; gewoon claimen. Aangetekende brief sturen zou voldoende moeten zijn, zoeken ze op kantoor maar uit hoe ze het gaan verwerken.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:03 schreef Capstie het volgende:
[..]
Voor de aanvraag misschien wel ja, maar vroeg me af wat andere mensen zouden doen
Dankjewel voor je down-to-earth reactie. Ik ben inderdaad momenteel een beetje door emotie overrompeld. Maar ik heb me aan de regels gehouden, en hij dus niet. Ik zal jullie wel laten weten hoe het gesprek verlopen is eind dit weekend!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:49 schreef SausDip het volgende:
Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je TL je inderdaad aan het denken wil zetten en je even een vervelend gevoel geven. Ga gewoon het gesprek in en daarna is de lucht weer geklaard, maak het niet groter dan het is (dat doet die strikte TL al wel voor je...). De storm zal over een week wel gaan liggen, komt goed. Ze gaan je echt niet ontslaan om zo iets, zeker niet als je een clean sheet hebt en echt zo goed functioneert als je zegt.
De TL in kwestie komt wel al incapabel over in je verhaal, mocht je na het gesprek nog een probleem met hem hebben, ga dan naar je SM om de kwestie te bespreken. Iedereen snapt dat dit uit proportie is.
Dat is nog niet direct gezegd. Ik kan me niet herinneren dat een TL verplicht is om een ruil goed te keuren.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:34 schreef Lisentho het volgende:
Maar ik heb me aan de regels gehouden, en hij dus niet.
En de ruil is niet drie weken van te voren doorgegeven...quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nog niet direct gezegd. Ik kan me niet herinneren dat een TL verplicht is om een ruil goed te keuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Order! Ordeeeeeeeeer!
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:58 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En de ruil is niet drie weken van te voren doorgegeven...Begrijp me goed, ik kan weinig sympathie opbrengen voor het niet toestaan van een ruil, zeker niet voor een evenement als dit. Maar dat betekent nog niet dat de TL in kwestie iets doet wat niet zou mogen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Vraag me alleen af wat voor gevolgen het zou hebben voor een eventuele referentie later?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:53 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Als je toch de intentie niet meer hebt om bij AH te werken; gewoon claimen. Aangetekende brief sturen zou voldoende moeten zijn, zoeken ze op kantoor maar uit hoe ze het gaan verwerken.
Nee, al per 1 januari. Zie: http://www.mkbservicedesk(...)ijk-contract-wel.htmquote:Op woensdag 17 juni 2015 15:11 schreef tinoburg het volgende:
die aanzegplicht geldt pas va 01 juli. dus je hebt pech voor nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |